Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Lillimyy ja Haalistunut: mahtavaa!!!! Isot isot onnittelut teille molemmille. :flower: =)
Plussajuna kasvaa ja kasvaa, toivottavasti trendi jatkuu.... Sannis ja Sartsa: toivon että pääsette jatkamaan tätä loistavaa tapahtumasarjaa! Ihanko meinaatte jaksaa odottaa testaamista? Mitä oireita? Nehma, Katriina, Ripperi, Linda, Iica, Eevi-Antero, Carex: mites teidän olot???? ON: eilinen oli tosi oireeton päivä, olinkin kuin perseeseen ammuttu karhu ja mies sai kärsiä, rassukka. Yöllä tosi vahvoja menkkajuilintoja ja sellanen olo että täti saapuu minä hetkenä hyvänsä. :'( No ei ole saapunut eikä kai vielä kuulukaan, pitkällä kaavalla ei varmaan se oma hormonitoiminta tulekaan läpi niin helposti? Ei ole kyllä hirveen positiivinen fiilis, mutta eihän näistä tiedä koskaan. Toivo(rikas) elää.
 
voi jeesss!!!! ONNEA lillimyy ja haalistunut Mahtavia uutisia heti aamuun! Te annatte niin toivoa piinas elävälle.
On muuten aika korkea plussaus-prosentti jo tässä pinossa! ! ! ! jos vertaa plussia ja negoja siis..
Sannis ja Sartsa muutama päivä vielä teillä, toivotaan parasta =) :)
 
Ihan hirmuisesti onnea lillimyylle ja Haalistuneelle! :flower: :flower: :flower:

(.) PP8 ja täällä ollaan aika samoissa tunnelmissa kuin teillä, toivorikas, eli minä rähjään ja mies vapisee. :kieh: Menkkamaiset kivut ovat nyt eilisen ja tämän päivän aikana muuttuneet harvemmiksi mutta voimakkaammiksi. Tulee enää vaan sellaisia äkillisiä viiltoja tuonne alustaan, kestävät ehkä 10 sekuntia (jonka ajan minä kaksinkerroin) ja sitten kaikki taas hyvin. Eikä näitäkään enää kuin muutama päivässä. Muita sivuvaikutuksia ei enää oikeastaan ole, vain yöt yhä hikisiä ja uni katkonaista. Rinnatkaan eivät ole kipeytyneet. Että ei hyvältä näytä. Onneksi saatiin jo noita plussia muilta, minusta ei taida olla listan kaunistuttajaksi :ashamed:

Kaiken päälle näytän saaneen jonkun flunssapöpön, yskä repii keuhkoja. Tiedä sitten, sekö se onkin aiheuttanut ne hikoilut ja palelut tässä viime päivinä, eivät sittenkään luget.

Tekisi ihan hirveästi jo mieli testata, mutta samalla on alkanut pelottaa. Jos (/kun) nyt testaan negan, mitenköhän vaikeaa noiden lugejen jatkaminen sen jälkeen on? Koska jos nytkin jo v*tuttaa niiden survominen sisään ja valuminen ulos, kuinka paljon turhemmalta se sen negan jälkeen tuntuukaan! Eli koetan nyt kestää ainakin sunnuntaille, siis PP10 asti. Testipaketti tosin ehtii varmaan polttaa reiän kaapin oveen ennen sitä... :LOL:
 
ripperi77 - Älä pliis tee sitä testiä vielä!! Mä tein sen virheen juuri noihin aikoihin ja en ENÄÄ IKINÄ tee sama virhettä! Loppuaika oli pelkkä itkua ja kiukkua kun nega tuli. Kuitenkin pp14 näytti plussaa! Tosin oli mennyt kesken, mutta KUITENKIN. Malta odottaa, jooko jooko jooko?!?! :D
 
Sunflower, kiitos erinomaisen järkevältä kuulostavasta neuvosta! Mutta toisaalta tässä hormonihuuruissa harva pystyy ajattelemaan enää järkevästi... :ashamed: Lupaan kuitenkin yrittää pidättäytyä houkutuksesta! Sitä vaan tahtoisi ehtiä edes testaamaan ennen kuin tulva tulee, ja pelkään että se puskee lugejen läpi jo ennen PP14.

On tämä kyllä hankalaa. Kun yhdeltä kantilta sitä tahtoisi jonkinlaisen "pehmeän laskun" siihen negaan, ikään kuin ennakkonäytöksen, jotta se lopullinen nega ei sitten kapsahtaisi ihan niin kovaan. Mutta samalla toiselta kantilta sitä pelkää noita välipäiviä sen ihan-liian-aikaisin-testatun-negan ja sen oikean negan välissä, koska niitä lugeja ei kuitenkaan saa vielä lopettaa vaikka kaikki tuntuisi kuinka turhalta, ja sitten tulisi juuri tuota Sunflowerin mainitsemaa itkua ja kiukkua ja vielä lisää itkua...

Puun ja kuoren välissä. Siellä ollaan allihopa. :kieh:
 
AKH
Suurensuuret onnittelut plussanneille!!!! Mahtavaa...

Komppaisin Sunfloweria ja neuvoisin ripperiä olemaan testaamatta tosiaan vielä. Kun ei se plussa ainakaan vielä näy;D Että jos negatikkua haluat katsella niin siinä tapauksessa. sori kyynisyyteni, omat olo alkaa helpottaa ja samalla tuli taas tunne että tää ei onnistunut, älkää sanoko ettet sä vielä voi tietää, mulla on jokin pp4 intuitio joka kertoo kuinka käypi. Tällä kertaa se sanoo että ei onnistunu. Ugh! Neljä kertaa se on ollut jo oikeassa, mä tiedän mistä puhun :saint: ja toisaalta - jos satunkin olemaan väärässä olen sitä erittäin mielelläni...

Jotain hyvää tässä päivässä: tuli veronpalautuksia pirusti -tosin ne on jo tuhlattu mutta saipa kerrankin ostella jotain =) Ja on se sentään perjantai -viikon paras päivä!
 
onnittelut plussille!alkaa jänskää toi maanantai punktio jo jonki verran!ja sitte vielä,että kestääkö pallerot keskiviikolle,jakautuuko ne jne.!kertokaahan kanssa toverit,että eikö mulla olisi sitten ns.testi pv 23.12?saa nähdä tuleeko hymyilevä joulu!voi tätä stressiä ja lääkkeitä.. :/ tsemii kaikille! toivottavasti :xmas: tois meille mukavat yllärit!
 
Mitämitä, kaksi plussaa? MAHTAVAA! :flower: :heart:

Toivorikas, täällä päässä ei mitään uutta - vihlontaa on joo, mut enempi munisten kohdalla kuin kohdussa, ja sit tietysti mielialat, mut onneks nekin on tällä kertaa (ainakin vielä ) pysyneet jotenkin kohtuuden rajoissa. Paitsi olikohan se nyt keskiviikkoaamuna kun katsoin aamutelkkaria ja siellä rupes pyörimään ne hyvämieli-keräyksen lahjoitussummat. Hanat aukes siinä vaiheessa kun ruutuun pärähti jonkun lahjoittamat 30000 ja 14000, mieskin jäi kattomaan ihan suu auki kun en meinannut tyrskinnältä saada sanotuksi että "miten (niisk) joku voi noin paljon (yhyhyy) lahjottaa lapsille (niiskniiskniisk)" :LOL: :LOL: :LOL: Ai siis niin mitkä sivuvaikutukset? Ja mulla on kuitenkin se ns. kevyempi vaihtoehto eli Crinone käytössä...

Ja oli mulla yks juttu josta halusin kysyä teiltä muiltakin, mulla nimittäin alkoi jo ennen punktiota sellain jännä tunne nivusissa kun istun pidempään (töissä koko päivän), ihan kuin koko alavatsa tuolla lantion sisällä ja sit yläreisistä olis vähän puuduksissa. Menee kyllä ohi sit jos lähtee liikkeelle, tai jos istuu rennommin vaik sohvalla. Mut onko kellään muulla tollasta vaivaa?
 
Voivoi. Lauantai-aamu ja uni karkaa...

Just nyt ei satu mihinkään (!), mut nuppi on jotenkin hutera. Unet ovat olleet aivan käsittämättömiä viime aikoina: eräänä yönä seurasin, kun joukkko miehiä laski pulkkamäkeä - munasillaan....mitähän tästä vielä tuleekaan...

Löysin eilen netistä mielenkiintoisen linkin alkionkehityksestä, kurkatkaapas www.solunetti.fi. Osa terminologiasta on hepreaa, mutta kyllä monista osioista saa selkoa vaikkei kaikkea ymmärtäisikään (itselläni on kyllä alan koulutus, mutten enää muista kaikkia noita termejä minäkään). Mua kun kiinnostaa valtavasti, mitä tuolla alhaalla EHKÄ just nyt tapahtuu.

Olen tarmokkaasti yrittänyt olla tulematta toiveikkaaksi. Yritän suhtautua asiaan kylmän rauhallisesti, todennäköisyydet huomioiden. Toistaiseksi olen vielä onnistunut ja uskon jopa pystyväni pitämään näppini erossa kaikenmaailman testeistä ennen torstaita.

Mitenkäs teillä muilla tänään?
 
Paljon onnea plussanneille, iloisia uutisia on niin kiva lukea!!!

hassua kun alkuun pelkäsin piikittämisiä ihan hirveesti ja että en varmasti pysty itteeni pistää, nyt jälkikäteen niin se olikin tän prosessin helpoin osa. Tämä lugejen kanssa eläminen ja odottaminen tuntuu kaikista vaikeimmalta ja ilmeisesti nämä vaikuttavat mielialaan yhdessä tuloksen odottamisen kanssa eniten. Saattaa tosiaan alkaa itkettää ihan ihme asiat.
Fyysiset tuntemukset on edelleen menkkamaiset kivut, kainalotki oli yhtenä päivänä kipeät, muutama finnin tapainen pukkaa kasvoista ulos eli odotan vain millon ne menkat alkaa, on niin tyypilliset oireet ja päivät passaa kun kierto on aina säännöllinen. Jotenki kummastuttaa että miten oma hormooni kierto silti säilyis samana kun on hormooneja pumpannu itseensä parin viime viikon aikana, mut kai se menkkakierto voi pysyä silti ihan samana.
Toisaalta tämä odottelu on ahdistavaa että kun se nega tulos tulee niin tietää että ainaki helmikuun alkuun saa elää jokseenki normaalia elämää, kunnes uusi yritys.

Ottaako kukaan lugeja suun kautta? Kun apteekista kysyin että voiko nämä oikeesti ottaa myös suun kautta kun jotenki ihme lääke kun voi tunkee sen mistä päästä vaan niin, apteekista sano että yleensä nämä otetaankin suun kautta.

 
Huomenta!
Kävin tuolla solunetissä ihmettelemässä. On tämä elämän alku vaan kummallinen ja yhä enemmän ihmettelee,miten se pääsee tapahtumaan koskaan kelleen. :D

Muistan tuon punktion jälkeisen turvotuksen. Ei voi kuin tuntea sen myötätuskana, mitä osa porukasta nyt käy läpi. Mulla itsellä oli piikittelyistä mahakin mustelmassa ja munasarjat olivat turvoksissa useita viikkoja punktion jälkeen. Vielä alkuraskausultrassakin näkyi turvotus.
Mulle tuli siis 'raskausmaha' näkyviin ennen kuin edes itse olin plussannut. Sitä oli vaikea peitellä ja osa jotenkin näki ennen aikojaan muutenkin olemuksestani raskauden.
Nyt maha saa kasvaa ihan omia aikojaan. :D

Mulla on ihan oikeasti jotain ihmeellistä kuvotusta lähes jatkuvasti. Ei voi käsittää, ei mulla ennen tuntunut näillä viikoilla vielä tällaista oloa. Kai ne raskaudet vaan ovat sitten niiiiin erilaisia tjt. :xmas:

Tsemppiä vielä piinaileville ja piikittäville! Ja onnea muillekin plussanneille! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nehma:
Ottaako kukaan lugeja suun kautta? Kun apteekista kysyin että voiko nämä oikeesti ottaa myös suun kautta kun jotenki ihme lääke kun voi tunkee sen mistä päästä vaan niin, apteekista sano että yleensä nämä otetaankin suun kautta.

Tuolla toisessa ketjussa pohdittiin myös tätä luge-asiaa, ja ilmeisesti ivf-hoidoissa ne otetaan aina alakautta, kun suun kautta teho vähenee johonkin viidesosaan, eli suun kautta niitä pitäs ottaa ihan järkyttäviä määriä että päästäs samaan tehoon, ja siitä tulee enemmän sivuoireita.

 
2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~


Lauantaina 5.12.2009 VKO 49


Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP12

sartsa-70 ICSI, siirto 23.11. PP12

nehma ICSI, PP10

Katriina77: 2.IVF/ICSI, siirto 25.11 PP10

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11. PP9

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11. PP9

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11. PP9

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11. PP8

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11. PP8

Carex39 IVF PAS, siirto 27.11. PP8

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11. PP5

AKH 2. IVF, punktio 27.11., siirto 30.11. PP3

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11. siirto 2.12 PP3

katjuzka 1. IVF/ICSI, punktio 30.11., siirto 2.12. PP3

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 2.12, siirto 4.12. PP1

Sarma 2.ICSI

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS

nainen83 IVF, punktio 7.12.




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.

:heart: Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11.

:heart: Memma77 PAS, siirto 18.11.

:heart: lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11.

:heart: Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11.



:flower: Uusi PAS/IVF/ICSI 2009-2010 :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

Heni 2. IVF siirto 6.11.

SaaraX2.IVF:n PAS, siirto 10.11.

Äititär1.IVF, siirto 12.11.

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11.

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11.

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11.

turilainen 2.IVF marraskuussa


 
Sannis ja Sartsa: any news???? Muut piinailijat: fiiliksiä, tuntemuksia? ON: tissit ei enää kipeet, munasarjoissa vihlontaa, menkkatuntemuksia jne. Sellanen olo on että koska tahansa menkat alkaaa. Aina kun menee vessaan niin kauhulla pyyhkii. Huomenna PP9 jolloin kahdessa edellisessä vuoto tullut lugeista huolimatta. Masennus. :'( Toivottavasti plussajunaan kuitenkin saadaan lisää vaunuja! :heart: :heart:
 
Hei kaikille, voisin ilmoittautua tähän pinoon mattimyöhäsenä, vaikka taustaillut olen sitäkin enemmän.. Nyt vain kysymyksiä alkaa pukkaa sitä tahtia, ettei enää kaikkeen löydä vastauksia pinoja selailemalla =) .
Eli yritystä takana 3,5 v, yksi keskenmeno heti silloin yrityksen alussa, ja siitä johtuen yritys jatkui pitkään ennen tutkimuksia. Vika löytyi minun tukkeutuneista tuubeista (edelleen kaikille täysi mysteeri), ja IVF ainut mahdollisuus omaan lapseen.
Olen aina ollut tosi herkkä hormooneille, ja niin nytkin munikseni kehitti 57 rakkulaa 150 annostuksella (Puregon). Punktio oli maanantaina, jossa pelkkä ultra sattui jo todella paljon, eli kokonaisuudessaan se oli yhtä tuskaa. Soluja oli 34, ja loppuun asti pakkaseen pääsi 9 alkiota 5 olkeen+ tämä yksi joka siirrettiin torstaina, eli nyt menossa PP2. Ja olen siis täysi keltanokka näiden hoitojen suhteen.
Arvatenkin munikset oli turvoksissa ja kipeät, ja on sitä edelleen, maha turvoksissa ja olo huono. Hoitaneet lääkärit olivat melkein varmoja ettei mulle voi tehdä tuoresiirtoa hyperin takia, koska oli niin todennäköistä että se pukkaa päälle, no nestettä ei sitten ollut ollenkaan missään edellisenä eikä siirtopäivänä, joten siirto tehtiin. Ja Felicitaksessa sanoivat pahimman olleen takana.
Nyt kuitenkin pari päivää olo ollut tosi huono, huimaa, ahdistaa, heikottaa, hikoiluttaa ja ylösnouseminen jo hengästyttää :ashamed: .. Voiko noi iki-ihanat Luget aiheuttaa kaiken tän, vai puskeeko hyperi kuitenkin nurkan takaa päälle? Ja olen siis herkkä hormooneille..

Doris-79
 
Te, joille on tehty lääkkeellinen PAS: onko Zumenon aiheuttanut teille pahoinvointia? Itse olen nyt pari päivää noita popsinut, 1 aamulla ja 2 illalla, ja eilen vähän lääkkeen jälkeen iski ihan järjetön kuvotus. En oksentanut, mutta vatsassa velloi vielä aamullakin ja yökkäilin matkalla töihin, aamupäivän mittaan vointi kuitenkin helpotti. Nyt mietityttää pitäisikö vähentää ilta-annos vain siihen yhteen tablettiin (lääkäri sanoi että kaikki eivät pysty sivuvaikutusten vuoksi kahta ottamaan) vai olisiko sittenkin vain mahataudinpoikasesta kyse...
 
AKH
Doris: Toki varmaan luget voi tehdä sulle tuon huonon olon jos olet tosi herkka hormoneille muutenkin MUTTA ei varmaan tekisi pahaa käydä tarkistuttamassa tilanne varsinkin tuon hengenahdistuksen takia. Kehottaisin soittamaan hoitopaikkaasi viimeistään maanantaina tai jos olo huononee soittamaan päivystykseen. Tervetuloa joukkoon! Mullakin samanlainen ihmeellinen munatorvien tukkeentuminen, kaksi raskautta ovulaation induktiolla joista km, sitten tehtiin jossain vaiheessa sonografia jossa munatorvet auki mutta kk:n päästä laparoskopiassa ja hysteroskopiassa havaittiin että munatorvet tukossa. Itse epäilin jopa tuota tulosta hetken mutta koska raskauksia ei sen jälkeen ole alkanut niin ehkä se pitää paikkaansa. Nyt onkin jo niin monta alavatsan infektiota ollut sen jälkeen ettei enää varmaan oo mitkään paikat auki

Kifa: Mulle estrogeeni teki pahoinvointia ja päänsärkyä. Asiaa hieman helpotti se, kun jakoi lääkityksen neljään ottokertaan mulla siis annos ekassa passissa 2+2 mutta toisella kertaa 1x4 eli koita ottaa yks tabletti aamulla, päivällä ja illalla.

(.) turvotus on laskenut ja olo alkaa helpottamaan. Kahdet päikyt piti tänään nukkua. Tissit ei oo kipeet ja muuten tuntuu just siltä kun tässä kierron vaiheessa yleensäkin - kohta lorahtaa. Mulla muuten luget pitää vuodon pois siihen asti että lopetan ne, vasta 2-3pv lopetuksesta alkaa menkat.

Nehman tavoin odotan kans sitä "normaalia elämää", olin jo unohtanut kuinka perseestä tää on näiden hormonien ja kipujen kanssa tuuskata=/
 
Näitä meikäläisten juttuja kun lukee tulee vääjäämttä kaksi asiaa mieleen: 1) me tiedämme taatusti enemmän näistä lisääntymisasioista kuin yksikään keskiverto terveyskeskuslääkäri ja 2) jokaiselle, toistan, JOKAISELLE meistä pitäisi myöntää joku iiiiiiso palkinto, bonus tms (joku pikku lisääntymis-Nobel tai kutsu linnan juhliinkaan ei tekisi pahaa; kuvitelkaahan tämä hormonihirviöporukka siellä hikoilemassa...) tästä kaikesta tuskasta, epätoivosta, itkusta, masennuksesta, mielialanvaihteluista - puhumattakaan fyysisistä kärsimyksistä.

Pitäisköhän ruveta ajamaan asiaa.... =) =) =)

-----

Fiilispäivitys: aivan ennätyskamala väsymys päällä, vaikka nukuin pitkästä aikaa hyvin. Pää on ihan pumpulia. Kivut ovat nyt olleet poissa muistaakseni puolisentoista vuorokautta. Minkäänlaista vuotoa ei ole näkynyt (kopkopkop).

Koittakaahan siskot jaksaa......
 
AKH
Toi solunetti oli ihan mahtava! Kiitos linkistä!

Yhdyn kyllä ajatukseen että lapsettomat olisivat oikeutettuja palkintoon, toki se paras mahdollinen palkinto sitten useimpia odottaa kunhan vaan jaksaa tarpeeksi kauan tarpoa tätä suota mutta olisi se yhteiskunnankin taholta miellyttävämpää jos saisi jotain tukea, eikä niin kuin kuntatyönantaja -vetää lapsettomuushoidoista tulevat sairaslomat palkattomiksi. Jos olisin tekemässä raskaudenkeskeytystä, siitä kyllä maksettaisiin palkka -ilmeisesti kuntatyönantaja haluaa olla estämässä maapallon liikakansoitusta tai jotain...

RASKAUSTESTIT, mistä ostatte ja mitkä on nyt ollu mieleisimpiä/luotettavimpia. Minkälaisesta testistä tykkäät? Liuska/puikko jotain muuta? En ole vuoteen tarjontoja seuraillut mutta kai se pitää ens viikolla tilata jostain netistä tai ostaa kaupasta.
 
No olipas taas hankalaa.. olin äskettäin pikkujouluissa joissa KAIKKI ihmettelivät miksi en juo alkoholia ja polta (olen polttanut monta vuotta). Olen huono valehtelemaan mutta kaikkeni laitoin peliin selittämällä että huomenna on töitä ja olen lopettanut tupakan polttamisen. No..sekin on kyllä totta mutta ei se päällimmäinen syy :LOL: . No onneksi nyt muut ovat jatkaneet baariin ja minä jäin turvalliseen kotiini missä ei turhia kysellä;)

Mä en ymmärrä miksi otan tämän koko jutun näin kevyesti. Vaistoanko että tämä ei tule onnistumaan? Vai vaistoanko että tämä tulee onnistumaan? En tiedä, mutta en ole yhtään vauhkona niinkuin viime kerralla ja en edes tunnustele omia oireitani. Se täytyy kyllä myöntää, että ilman tunnustelemistakin mulla on munasarjat vielä kipeinä punktiosta ja rinnat todella arat luultavasti lääkkeiden vuoksi. Vähän alkaa olemaan myös menkkatuntemuksia niinkuin aika monella täällä, oli sitten plussa tai nega.

ripperi77 - Ymmärrän TÄYSIN että tuossa hormoonimyrskyssä ei järki ole päällimmäisenä. Itse tulin sen viime kerralla huomattua:( Mutta yritän kuitenkin saada estettyä muita tekemästä samaa virhettä:) Itse mieluummin elän tietämättömänä tän kerran. Oli se nega niin kova pamaus:( Ehkä myös pelkään koko testaamista ja luulen että 16.12 aamu tulee olemaan kauhua täynnä. Tiedän, että SILLOIN en enää tätä ota niin kevyesti koska täytyy kohdata asia. Jos nyt sinne asti pääsenkään. Muistaakseni viimeksi alkoi vuoto lugejen läpi pp10 aikaan vai olikohan jopa aikaisemminkin. En muista tarkalleen.

Mutta tsemppaillaan me kaikki hormonihirviöt!

:kieh:
 
LAINAUS AKH:LTA: ...mutta olisi se yhteiskunnankin taholta miellyttävämpää jos saisi jotain tukea, eikä niin kuin kuntatyönantaja -vetää lapsettomuushoidoista tulevat sairaslomat palkattomiksi.

Hetkonen, hetkonen? Olen myös kunnalla töissä, eikä minua noin kohdella. Ei kai nämä linjanvedot voi noin työyksikkökohtaisia olla? En siis tietenkään tiedä mikä kunta sinun kohdallasi on kyseessä, mutta jos mua kohdeltaisiin noin, nostaisin äläkän tai ainakin kysyisin asiaa liittoni juristilta. Kehotan sinuakin kysymään.
 
...jatkona edelliseen: mun maalaisjärkeni mukaan sairausloma ei missään tapauksessa saisi olla palkatonta, onhan siihen perustellut lääketieteelliset syyt. Miten muka näistä hoidosta johtuvat kivut ja säryt eroavat muista vaivoista, joiden takia jäädään ihan palkalliselle sairikselle?

Sen kyllä tiedän, että hoitoihin liittyvät lukuisat lääkärissäkäynnit pitää ainakin meillä tehdä omalla ajalla eli niistä menee miinuksia.

Sattuiskohan tällä palstalla olemaan joku viisaampi, joka olis tästä juridiikasta oikeasti perillä?
 
mullakin on semmonen käsitys että lapsettomuushoidosta tuleva sairasloma on palkatonta. Saahan työnantaja palkankin maksaa, mutta pakko ei ole.

Mahakivut senku yltyy :( mies reissussa ja soitteli eilen, kyseli mun vointia. Sanoin että hyvin menee, en viittiny pilata sen reissua...
 

Yhteistyössä