loppuu huumorintaju!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amalia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amalia

Jäsen
22.08.2004
52
0
6
tilanne on siis seuraavanlainen:
Miehelläni on muksu exänsä kanssa. Ovat eronneet pari vuotta siten,muksun ollessa vuoden ikäinen.
Tapaamiset yms. sujui siihen asti hyvin kunnes minä tulin kuvioihin mukaan.
Exän puolelta rupesi kuulumaan erillaisia vaatimuksia ja uhkauksia suuntaan jos toiseen,Anoppnii,eli muksun mummo säesti exän vaatimuksia.
Tapaamiset meni jäihin,exä ja anoppikin rupes tappelemaan muksusta ja siitä saako muksu käydä anoppilassa enään kylässä.
Viimein myös exän äiti rupes tappelemaan anoppini kanssa,koska ei halunnut että anoppini tapaa muksua.
Nyt pari vuotta on asiasta tapeltu ja se kuka on exän kanssa parhaissa väleissä saa muksua nähdä ja tavata,mutta tapaamiset ja yhteyden pito loppuu jos erehtyy poikki puoleisen sanan exälle sanomaan!
Itse olen tätä karuselliä vierestä seurannut pari vuotta ja rupeaa tuo mittatikku olemaan aika täys moista touhua!
Kertokaa mitä tässä tilanteessa voi tehdä??
Tapaamisia on yritetty sossun kautta hoitaa,mutta vaatimukset on niin huimia,eikä keskustelemalla ole päästy mihinkään tulokseen.
Mummot ja papat ja exä ovat vähän väliä tukka nuottasilla,mieheni ei ole pariin vuoteen äidilleen puhunut,muksun on nähnyt viimeks vuos sitten.
Itseltäni menee hermo koko touhuun!
kertokaa ihmeessä keinoja asian ratkaisuun!!!

Kyllä miehelläsi on oikeus tapaamisiin, mistä syystä ex on tapaamisen evännyt? Mitä hän on sanonut lasten valvojalle syyksi?

Mummojen ja pappojen tapaamisoikeudelle ei ole paljon tehtävissä muuta kuin yrittää päästä väleihin joko poikansa joka voisi tuoda mummolaan kylään lapsen tai päästä väleihin ex miniän kanssa.

Exä vaatii,että kun muksu on meillä pitää miehen olla kotona päivät .eikä töissä,muksu pitää yöksi viedä hänen äitinsä tai anoppini luo yöksi,meidän tulotietoja pyytää (onko varaa ruokkia lasta) siis myöskin minun. meidän pitäisi hakea muksu 400km päästä,eli ei voi töidensä takia tulla puoleen väliin vastaan niin kuin aikaisemmin yms.
Kun sillon ennen kun alettiin miehen kanssa olemaan exä tuli puoleenväliin,muksu oli viikon/kk isänsä luona, tietty hoidossa sillon kun mies töissä.
Exä väittää ettei tiedä mitä hänen lapselleen tapahtuu meillä...
Minulla kuitenkin 2 lasta,itse olen usein yöt töissä jolloin mieheni on lasten kanssa.
Mieheni on myös yrittäjä,ja jokainen tietää ettei yrittäjällä ole paljoa varaa
pitää viikon lomaa joka kk!!!

Lapsella on oikeus tavata isäänsä. Eli eka homma olisi saada tapaamiset isän kanssa rullaamaan. Isovanhemmat pitää jättää sitten myöhemmälle.
Ex voi vaatia mitä tahansa mutta kaikkeen ei ole pakko suostua.
Esim. ei tarvitse olla pois töistä koko sitä aikaa kun lapsi on teillä vaikka silloin jäisikin enemmän aikaa olla lapsen kanssa. Sitä ei voi vaatia. Muutkin vanhemmat käyvät töissä myös hän itse. Se kuuluu elämään. Luulisi sossunkin pitävän sen puolia.

Lisäksi vähän ristiriitaista ensin vaatia pitämään lomia kerran kuussa ja sitten kysellä tuloja että riittääkö rahat lapsen ruokaan.
Exällä ei mielestäni ole oikeutta tietää sinun tulojasi ( jollet halua kertoa ) sillä sinähän et ole elatusvelvollinen heidän lapselle.
Stressaavaa on pistää kampoihin ja elää sen valituksen kanssa, mutta vaikka kuinka yrittäis tehdä toisen mielen mukaan niin olisiko asiat sittenkään hyvin.
Voi olla että sitä äityittä on niin vaikea jakaa ja siksi on ryhtynyt hankalaksi, eikä oma elämä oikein suju hyvin. Sillä jos on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä ei tarvitse koko ajan toisille pottuilla.

Tsemppiä vaan ja voimia jaksaa ehkäpä se ajan myötä vielä rauhoittuu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 13:21 amalia kirjoitti:
Exä vaatii,että kun muksu on meillä pitää miehen olla kotona päivät .eikä töissä,muksu pitää yöksi viedä hänen äitinsä tai anoppini luo yöksi,meidän tulotietoja pyytää (onko varaa ruokkia lasta) siis myöskin minun. meidän pitäisi hakea muksu 400km päästä,eli ei voi töidensä takia tulla puoleen väliin vastaan niin kuin aikaisemmin yms.
Kun sillon ennen kun alettiin miehen kanssa olemaan exä tuli puoleenväliin,muksu oli viikon/kk isänsä luona, tietty hoidossa sillon kun mies töissä.
Exä väittää ettei tiedä mitä hänen lapselleen tapahtuu meillä...
Minulla kuitenkin 2 lasta,itse olen usein yöt töissä jolloin mieheni on lasten kanssa.
Mieheni on myös yrittäjä,ja jokainen tietää ettei yrittäjällä ole paljoa varaa
pitää viikon lomaa joka kk!!!

Ei exällä ole oikeutta vaatia isää oleman kotona kun lapsi on teillä, työn teko on normaalia elämää. exällä ei ole oikeutta saada tietoja sinun tuloista koska et ole elatusvelvollinen lapsesta niin kuin joku jo totesi. Noin pitkät matkat pitäisi huomioida elatusmaksua alentavana tekijänä niin että ottakaapa samalla puheeksi lasten valvojan kanssa kun soitatte sinne. Ex ei myöskään saa määräta että lapsen pitäisi mennä yöksi pois teiltä, teillä on oikeus tehdä omat päätökset kun lapsi on teillä ja lapsella on oikeus isään.Miten joku voi pokkana edes ehdottaa lastenvalvojalle tuollaista ,luulisi hänenkin ymmärtävän ettei kyseessä ole lapsen etu vaan äidin korvienvälissä on lähinnä jotain vikaa
:whistle:

kerrotaan tähän sen verran,että otin yhteyttä omaan sossuun asian tiimoilta ja nyt saatiin sovittua yksipäivä kesäkuulle milloin voimme käydä muksua katsomassa kun se tulee sukulaisiin tänne meille päin!
Enempää ei edes toisaalta haluttu,kun kaikki on niin hankalaa,ja saa nyt nähdä onnistuuko tuo yksikään päivä,kun rupesi uhkauksia taasen kuulumaan,mut toivossa on hyvä elää,ja mieskin sanoi,et jos jostain syystä tapaaminen peruuntuu,niin antaa olla sitten!
Harmi toki muksun kannalta mutta,ei tuota ainaista riitaa,epäilyksiä,syyttelyä yms. jaksa!
meillä kuitenkin normi perheelämä,mihin kuuluu lapsia,eläimiä ja paljon töitä,ja illalla esim. nukkumaan meno jo ennen 22,mitä tämä ex ei ole uskonut (paitsi minä joka käyn yötöissä,mutta tälläkin hetkellä olen mammalomalla) :)
Toivotaan parasta!!!

Yhteistyössä