Mikä he***ti tuota miestä vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenna

Vieras
Olemme kolmisen vuotta olleet yhdessä ja muutaman kuukauden naimisissa. Kesä meni ihan ok, eli mies oli jopa kotona viikonlopuuisin, mutta nyt syskysn tullessa ja töiden alkaessa mies livahtaa viihteelle aina kun saumaa tulee. Kuulemma sama mennä kun minä olen niin väsynyt että en jaksa hänen kanssaan iltoja viikonlppuisin valvoa. Teen kahta työtä, opiskelen ja muksu on nyt 1,5 vuotias. Lisäksi mulla on pari vanhempaa mukeloa joista vanhin ei asu enää kotona.

Olen antanut miehen kulkea aika lailla vapaasti eli muutama viikko sitten oli viikonlopun reissussa, sen jälkeen kävi seuraavana kaljoilla (ihan ok), mutta tämä viikonloppu menikin sitten taas samoissa merkeissä eli perjantaina työpaikalla saunomassa, samoin eilen. En ehkä kovin käärmeissäni olisi eilisestä ellei oltais alunperin sovittu että katotaan leffaa ja syödään jne. Mutta kun sitten tulin töistä ja olin todella väsynyt, niin mieheltä alkoi juttu että eikö sun nyt kuiten kannattaisi mennä nukkumaan kun olet noin väsynyt. Varmaan kannattaisi sanoin ja tulos oli että mies keräsi kimpsut ja kampsut ja paineli työpaikalle taas saunomaan. Viideltä vääntyi kotiin.

Mulla loppuu perusteet että miksi hänen pitäisi pysyä kotona. Mulle on paivänselvää että jos toinen on nukkumassa tai väsynyt niin ei sitä mihinkään ainakaan joka kerta lähetä. Kertokaa millä perustelen hänen tekevän väärin?? Minun mielestä isän paikka on kotona, mutta se ei ole kuulemma riittäävä peruste.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun lapsi nukkuu iltaisin. Samahan se on vaikka kavereitten kanssa olla.
Jaksaako mies sitten aamulla viettää lapsen kanssa aikaa, kun on illan ja yön ollut omilla menoillaan? Mie vähän epäilen, että taitaa nukkua kun lapsi herää ja itse heräilee vasta puolen päivän aikaan...

niinpä, voishan se mies yrittää tuua jotain iloa siulekin.... vähän pennulta kuulostaa toi ukko. Eipä kai siinä auta sit mikään, antaa toisen juosta ja sinä katot sitä niin pitkään kun jaksat ja pistät sen sitten pihalle ettimään uutta "perhe-elämää". Tuohan ei ole perhe elämää ku ei siihen satsaa kuin vain sinä

ei kai tohon mikään auta,miehet on juurikin tuollaisia..vain oma napa eikä muuta.vaikka onkin lapsia.vasta jos itse tajuaa niin saattaa vähentää menoja mutta vain niin..

sitten aamulla kuitenkin reippaana ylös ja osallistuu kotihommiin?

Itse tosin olisin tyytyväinen,jos mies edes kävisi töissä ja jakaisi taloudelliselta osalta vastuuta,mutta kun hyypiö ei edes sitä tee,vaan on omissaan menoissaan koko ajan,jatkuvasti öitä poissa ja kun kotona käy,on vailla rahaa tai seksiä.Jos ei tipu,niin raivoaa ja hakkaa nyrkillä seinään.

sepä se. Minähän en aikuiselle ihmiselle mitään rajoja asettele. Pitää älynkin jo sanoa, että missä raja kulkee. Jos ei sano, niin eip mahda mitään. Minä en suostu nalkuttamaan saati pyytelemään miestä kotiin. Jos ei kiinnosta niin sitten ei. Musta on jotenkin alentavaa jos toinen on suunnitellut iltaa, niin minä anelen että älä mene, ollaan kotona. Ei ei. Ei vaan sovi mulle.

sepä se. Minähän en aikuiselle ihmiselle mitään rajoja asettele. Pitää älynkin jo sanoa, että missä raja kulkee. Jos ei sano, niin eip mahda mitään. Minä en suostu nalkuttamaan saati pyytelemään miestä kotiin. Jos ei kiinnosta niin sitten ei. Musta on jotenkin alentavaa jos toinen on suunnitellut iltaa, niin minä anelen että älä mene, ollaan kotona. Ei ei. Ei vaan sovi mulle.

sitten valitat täällä. ei asiat mihinkään muutu jos ei niistä puhu. Mutta joo toisille sopii olla ovimatto ennemmin kuin puhua.

Ei kai sitä tarvii anella. Voi sanoa rauhallisesti. Ja kattoo sitten, ymmärtääkö herra vai ei. Sit jos ei ymmärrä, voi alkaa myöhemmin johonkin jatkotoimenpiteisiin... (Valitse itse jatkotoimenpiteet.)

siis on asiasta puhuttu. Trkoitin että siinä vaiheessa kun toinen on jo menossa en ala enää pyytelemään. Hän on päätöksen jo aiemmin tehnyt. Eilen illalla viimeksi sanoin että eikös meidän pitänyt leffa katsoa? Mies totesi että mikä järki kun olet niin väsynyt. Kyllä tästä on puhuttu ja paljon....kyllä hän tietää mutta käyttää varmaan hyväkseen sitä piirrettäni että en nalkuta. Hänen mielestään se on kai myöntymistä.

siis on asiasta puhuttu. Trkoitin että siinä vaiheessa kun toinen on jo menossa en ala enää pyytelemään. Hän on päätöksen jo aiemmin tehnyt. Eilen illalla viimeksi sanoin että eikös meidän pitänyt leffa katsoa? Mies totesi että mikä järki kun olet niin väsynyt. Kyllä tästä on puhuttu ja paljon....kyllä hän tietää mutta käyttää varmaan hyväkseen sitä piirrettäni että en nalkuta. Hänen mielestään se on kai myöntymistä.

Jos epäilet, että käyttää hyväkseen nalkuttamattomuuttasi, voisit kyllä tehdä asialle jotain. Tarkoitan vieläkin, ettei tarvii nalkuttaa eikä anella, mutta napakasti voi tilanteessa sanoa. Esim. silloin, kun on lähdössä. Joillekin (lue: miehille) pitää joskus oikeesti ihan rautalangasta vääntää asia. Sit jos sen jälkeen vielä jatkaa omilla teillä liikaa häröilyä... Niin sitten niihin kuuluisiin jatkotoimenpiteisiin!

Tämä olis pitkä juttu vielä, mutta en jaksa laasata asiaa. Pitää opetella sanomaan napakasti, mutta jotenkaan mun mielestä ei ole oikein että toinen jää vain "pakottamalla" kotiin. Ei kaikki miehet samanlaisia ole, tiedän sen, kokemustakin on. Uskon että tämä epeli on vain hiukkasen kakara tässä asiassa. Perustelee omia menojaa sillä että minä teen niin paljon töitä ja hän joutuu tekemään paljon hommia kotona koska mulla ei ole kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys kohdallaan ja olen todella väsynyt/saamaton/haluton. Sehän se onkin hyvä perustelu...

Miehellä kammottava kankkunen. hah. Sen siitä saa kun kaksi päivää vetää vissyä. Ei jaksanut keskustella kun otin asian puheeksi ja kysyin että teitkö mielestäsi oikean ratkaisun illalla kun et tullutkaan kotiin. Meillä on kuulemma paljon puhuttavaa. Niin varmaan. En jaksa enää. Olen kolme vuotta asiasta jo puhunut, mutta vika on siinä että minun pitäisi olla sähköjänis ja keksiä miehelle viihdykettä että kotona olisi. Mä taas haluan kotonani rauhottua ja vain olla. Tottahan välillä pitää touhuilla, mutta jo arjen pyörittäminen on sen verran raskasta tässä voinnissa että en jaksa enää miehen viihdytystä joka ilta ajatella.

Koittapahan herra nyt jaksaa. Mä lähden kohta töihin ja tuun vasta illalla. Tiesi senkin ennen lähtöään että muksun kanssa päivän viettää....

Yhteistyössä