***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

milona Sun kirjotus meni aikasemmin ohi silmien :ashamed: Toivottavasti istukka nousee ylemmäs kohdun kasvaessa! :hug: Ei varmaan tosiaan kannata lukea netistä etisestä istukasta, turhaan vaan pelottelee itseään. Hyvää reissua teille! Minä varmaan tilaan bolan illalla =)
 
Heissan kaikille!

Kivaa, että on näin paljon hyviä uutisia luettavana, kun pitkän tauon jälkeen tänne ehtii. Onnea kaikille kaikista ihanista asioista! :)

milonalle voimia hankaluuksien keskelle. Pidetään peukkuja, että vähitellen vuodot laantuu ja alkaa ihana, rento odotus.

Omaa napaa sitten rimpsu: Meillä on töissä tapana tehdä kesä lähinnä 12 h vuoroja, enkä siksi täälläkään ole juuri jaksanut olla. Päivän päätteeksi ei paljoa ehdi ja vapaapäivät ovat olleet aika ohjelmantäyteisiä. Nyt on onneksi ihana, rauhallinen aamu ja vapaata koko päivä edessä.

Kävimme mekin sitten siinä alkuraskauden ultrassa. Emme varsinaisesti osallistuneet nt-seulontoihin. Taisin siitä joskus jo sanoa, että meille sen tulos olisi yhdentekevä, koska pikkuiset pidetään silti. Ja veriseerumista ei kuulema ole mitään hyötyä kaksosraskauksissa, joten päätettiin skipata. Mutta kuvaa haluttiin katsomaan.

Viime torstaina käytiin - ja siellähän ne pikkuiset killuivat kumpikin omissa pusseissaan. :) Kaikki, mitä piti löytyä, löytyikin ja oli paikallaan. Koskettavaa niitä oli katsella sieltä ruudulta! Ja muhun jotenkin vaikutti tosi vahvasti se, kun toinen oli ihan hassussa asennossa, eikä päästy mittaamaan, niin kätilö käski painamaan vatsan päältä ja pikkuinen saman tien reagoi ja kiepsahti toiseen asentoon. Että nuo OIKEASTI tuntevat ja kokevat asioita ja ovat jo nyt yhteydessä ulkomaailmaan. Vau. Ihan ihmeellistä. =)

Ja mittas se kätilö niitä niskojakin, vaikka mihinkään listoihin arvoja ei merkitty. 0,7mm ja 1,1mm olivat niskat, joten ei tartte niitäkään murehtia, että olikohan siellä silti jotain.

Noista tavaroista vielä. Musta on aivan uskomattoman ihanaa, että ihmiset haluaa osallistua meidän vauvaelämään ja lahjoittavat vanhoja tavaroitaan. Kuluja tulee kahden kanssa varmasti ihan riittämiin joka tapauksessa. Hassua musta on, että meiltä kysytään tosi arkaillen, että "kelpaako nää meidän vanhat teille?" Ikään kuin oletuksena olisi, että jotain huonoa ollaan tyrkyttämässä. Meille kyllä kelpaa, aivan varmasti. :D Vaikka, täytyy myöntää, onhan se joskus vaikea ottaa vastaan, kun jää miettimään, että onko sitä sitten toiselle jotain "velkaa". Mutta pitää varmaan vaan ajatella niin, että maksaa sen "velan" sitten seuraavalle odottajalle ja antaa tavarat eteenpäin.
 
Nemi Kiitos bolakorutiedoista, enpä ollut moisesta kuullutkaan. Meillekin on kuulemma tulossa kaikenlaista tavaraa ja vaatetta kavereilta, vaunuja sentään tuskin. Ajattelinkin kyllä panostaa enemmän kantoliinapuolelle, mutta tuskin niillä pelkästään pärjää. Onko kellään kokemusta??
Tatskoista löytyi netistä synnytyskipu - anestesialääkärin opas potilaalle (löytyy kun googlaa synnytyskipu), jossa sanottiin, että 'yleensä ei ongelma', tosin suoraan värin kohdalta ei voi pistää, eli jos alaselästä keskiviivasta löytyy siistiä ihoa niin luulisi onnistuvan. Oli ihan mielenkiintoista luettavaa..olen tosiaan hoitoalalla, mutten missään tekemisissä synnytysten kanssa.
 
PetKat Onnittelut ihanista ultranäkymistä :D On se kyllä uskomatonta, että heti teidän pikkunen kiepsahti toiseen asentoon, kun kädellä painoit :heart: Tippa tuli linssiin. On kyllä ihanaa, että ihmiset haluavat lahjoittaa tavaroitaan. Tulee kyllä kieltämättä vähän sellanen olo, että jääkö jotain velkaa... Päätettiin miehen kaa, että annetaan jotain tilalle, kunhan tilaisuus tulee. Vaikka eivät he varmaan suostu mitään ottamaan vastaan. Halusivat vaan komeroitaan tyhjemmiksi.

Paiju Kiitos tiedosta tatskojen suhteen! Niin muistelinki kuulleeni, et jos puhdasta ihoa löytyy oikeesta kohtaa, niin ei pitäis olla ongelmaa. Eiköhän mulle voi sen pistää, jos siihen päädyn.
 
Hei,

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)

Omaa napaa:Me myös käytiin tänään ultrassa vaikka emme nt-seulontoihin osallistuneet.Pikkuinen voi hyvin ja saatiin pari kuvaa itsellemme :heart: Oli helpottavaa nähdä että kaikki oli kunnossa ja pikkuinen oli kovasti kasvanut,ehkä nämä pelotkin alkaa helpottaa.Molempien perheille on kerrottu ja kaikki on suhtautunut hyvin uutiseen :)
 
pipa87 Onnittelut hyvistä ultranäkymistä =)

Oletteko kysyneet vauvan sukupuolta nt-ultrassa? Jotkut tuttavani ovat sanoneet, että sukupuoli voisi näkyä. Me ei edes älytty sitä kysyä, kun vaan ihasteltiin ultranäkymiä =) Ja toisaalta mies ei välttämättä halua tietää, itse voisin kyllä haluta tietää (tyttöolo on jotenkin). Huomasin tuossa noita ultrakuvia katellessani, että mittataulukkokuvassa on kohdassa Sex: Female. Tarkottaakohan se vauvan sukupuolta? Ei kai siihen äidin sukupuolta sentään merkata :LOL: Ja miksiköhän siinä on sellanen kohta? Ei älytty tosiaan kysyä mitään ja kätilöthän ei tosiaan kai puhu mitään, jos ei itse kysy.

Tilasin juuri itselleni bola-korun =)
 
Tervehdys kaikille! Miekin alan tehdä varovaista siirtymistä tälle puolelle. Kaksosia odotellaan ja eilen kävin ultrassa toista kertaa ja pikkuiset oli 20mm ja 19mm.

Ensimmäinen neuvola on 27.7.10 , jännää on! =)

Onko täällä joku lista, jota päivitellään vai kuinka?

Nonna78 ja arvoitukset rv 8+3

 
Nonna tervetuloa :flower: ja selaapa takaisin päin niin sieltä löytyy tuollainen lista johon voi itsensä lisätä ja kopsata ketjun perään.

Petkat kiva kuulla sinustakin. 12-tuntiset kuulostaa aikamoisilta. Nyt on 8h takana ja ihan puhki.

Nemi kivasti muotoilit tuon, jos 'päädyn' epiduraaliin. Mun melkein kaikki kaverit on päätyneen olla ottamatta ja sitten synnytyksessä muuttaneet pikaisesti mielensä ;)

Sukupuolesta: pitää seuraavassa ultrassa pyytää näyttämään vain naamaa, me ei haluta vahingossakaan tietää sukupuolta ennen kuin sitten tammikuussa, tuntuu vaan jotenkin väärältä. Toivottavasti onnistuu..ultrassa on kuitenkin niin kiva katsella menoa. Mutta olen ymmärtänyt että siinä rakenneultrassa kaveri ei enää mahdukaan kerralla kuvaan, niin voisi onnistua.

Pipa onnea!
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........20.1.2011..........yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
Nonna78.....32.........2.IVF............2.3.2011.....kaksoset, esikoiset



 
Nonna Tervetuloa ja onnittelut hyvistä ultranäkymistä =)

Olen tässä viime maanantain jälkeen tunnustellut kaikkia mahdollisia fiiliksiä masussa, et jokohan toi ois vauvan liikettä tai toi :ashamed: Eipä oli vielä tuntunut kuin epämääräisiä suolen lurinoita ja ilman liikehdintää :LOL: Kätilö sanoi, että istukka on kohdun etupuolella, joten sekin varmaan vaimentaa liikkeitä, jos niitä edes vois vielä tuntea. Jospa odottelisin rauhassa vielä viikkoja...
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! =)

Harmi, että vuodot tuovat epävarmuutta milonan odotukseen :hug: Hyvä, että kaikki on kuitenkin ollut kunnossa tähän asti.

Onnitteluja kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Nonna78: Kiva, että tulit myös mukaan :)

Josko minäkin jo parin viikon päästä uskaltaisin alkaa miettimään enemmän hankintoja ja muuta raskauteen liittyvää. Nyt on vielä sen verran epävarma olo ja pieni pelko, ettei voi antaa itselleen vielä lupaa liiaksi innostua... Tosin kyllä minäkin ostin jo yhden alennusbodyn ja neuloin kotona olleista langoista vauvan peiton. Annan sit eteenpäin, jos ei tarvetta omaan käyttöön olekaan... Huomenna on viimeistä päivää tukilääkitykset käytössä ja toivottavasti istukka jaksaa sen jälkeen ylläpitää raskautta. Olen tällä viikolla niitä vähentänyt eikä ainakaan vielä ole tullut mitään yllättävää eteen. Ens keskiviikkona ylimääräinen neuvola, kun ensimmäisellä kerralla ei voitu ottaa verikokeita. Samalla yritetään kuunnella sydänääniä ja niin toivon, että ne jo kuuluis. Rauhottais mieltä sinne NT-ultraan asti, mikä on 9.8.

Hanuu ja Stitch 10+0
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........20.1.2011..........yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
Hanuu.........30...1.IVF:n 2.PAS...19.2.2011....yksi,esikoinen(miehelle 2.)
Nonna78.....32.........2.IVF............2.3.2011.....kaksoset, esikoiset
 
Hanuu Sie oot ollut reippaana, ko oot jo peitonki neulonut. =) Tuli itsellekin innostus, mut taidan odotella vielä muutaman viikon. Millasen kokoisen teit?

(.) Tiistaina olisi eka neuvolakäynti. Jännittää hiukan mitä ne siel sanoo painosta ja ottavatko verikokeita ja milloin on se np-ultra.

Nonna ja arvoitukset rv8+6
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille!

milona: Inhottavaa tuo vuoto. Itselleni ekassa raskaudessa oli myös etinen istukka, joka sittenkyllä nousi ylemmäs. Toivottavasti sinullakin käy näin!

Minulla on vihdoin ja viimei alkanut kauan kaivattu kesäloma!!! Ihanaa! Kyl olinkin jo ihan sippi. Pahoinvointi on jo hieman helpottanut, kunhan vain muistaa syödä kahden tunnin välein.. Jotkut ruuat maistuukin jo hyvältä :) Maustamaton jogurtti ja tuoreet mustikat! NAM! Mut ettei tää elämä vaan liian helppoa ole niin 1.5 viikon ajan mua on supistellut (tuntuu paineena alapäässä sekä vatsalla). Neuvola lääkärin sain 1.5 viikon päähän. Katotaan sit onko tapahtunut siellä mitään. Toivottavasti ei!

Tänään meidän piti lähtee perheen ja ystävien kanssa Pärnuuhun 5pv, MUTTA eikös pikku likka eilen sairastunut vesirokkoon kuumeen kera :( Isä lähetettiin matkalle itku silmässä. Ironisti et meillä ukon kanssa on yksi viikko yhteistä lomaa ja nyt vietetään se erikseen...

Riksu + papu 14+6
 
Hitsi kun tekis mieli ostaa jo jotain vaatetta..vasinkin kun nyt on alet niin sais halvalla.Ei vaan luonto anna vielä periks, täytyis ootella sinne rakenneultraan asti.Tänäään käytin rossossa syömässä, söin 3/4 osaa pitsasta ja olo on kuin puol sikaa tuhonneella :LOL: Alkaa vissii ruoansulatus käymään hitaalla.
Ei olla vieläkään kerrottu miehen likalle, ollaan siirretty vaan,jotenkin pelottaa sen reaktio,kun se asuu meidän kanssa :|
Karmilla ja siiri 14+0
 
riksu82 Ok, kiitos tiedosta, ettei sukupuolta näkisi vielä np-ultrassa! Ilmeisesti siinä ultrakuvassa on sitten mun sukupuoli :LOL: Hyvä, että pahoinvointi alkaa helpottaa ja olet päässyt lomalle! Voi harmi, että teidän tyttö sairastui juuri nyt :/ Tytölle pikaista paranemista! Voi p***a sun supistuksia :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!!

Mullakin tekis mieli ostella vauvalle vaatteita, mutten vielä uskalla minäkään. En ole vielä uskaltanut oikeastaan kunnolla katellakaan kaupoista. Miehen veljeltä saadut vaatteetkin olen laittanut kaappiin piiloon, enkä ole niitä paljoa katellut sen jälkeen.

karmilla Juu, mullaki maha taas turpoaa heti, kun syön ja täysi olo kestää normaalia pidempään. Lievää ummetusta on taas havaittavissa :/ Leseitä olen kyllä syönyt joka päivä ja juonut nestettä. Liikkuakin olen yrittänyt. Toivottavasti miehen likalle kertominen menee hyvin, kunhan aika on sopiva!

Oltiin koko viikonloppu kuninkuusraveissa =) Mukavaa oli, mutta lauantain helteessä oli kyllä aika raskasta olla. Varsinkin kun istumapaikan sain vasta ihan loppuajasta :whistle: Eilen illalla olikin sitten ihan totaalisen väsynyt olo, verenpaine tuntu olevan katossa, jalkoja turvotti ja mitään ei jaksanut tehdä. Sitä se teettää 2 päivää jaloilla oloa ja kävelyä ympäriinsä ihmistungoksessa. Loppuilta meni sohvalla maatessa jalat ylhäällä.

Sain bola-korunkin, nätti koru on =) . Jää äänikin on sopiva, ei liian iso.
 
Mä muistan niin elävästi sen tunteen kun esikoista odotin ja aloin osteleen niitä pienen pieniä vaatteita.. Ja sit niitä hypisteltiin monta kertaa viikossa :LOL: Nyt kun odottaa toista niin en oo edes kattellut. Jotenkin likka viä kaiken ajan et ei ehdi vauva juttuja vielä edes miettimään. Toisaalta hyvä näin, kuulupahan aika nopeammin!

Täällä myös jalkojen turpoamista havaittavissa! Ja näkisittepä mun suonikohjut! Ihan törkeen näköiset! Oikee jalka kipeenä ja hirudoittia laitettava ja tukisukkaa pidettävä. Ja hei mä oon vasta 28v ja mun jalat on oikeasti 65v näköset :LOL:

karmilla: Minkä ikäinen miehen likka on?
 
Eilen sitten kerrottiin miehen likalle(16v)wi ollu yhtään osannu odottaa, vaikka TALVELLA kun oli muuttamassa äitinsä luo ja ei sitten jostain syystä muuttanutkaan niin isänsä sanoi että meillekin voi joskus tulla.Silloin tuntui ymmärtävän ja tiedostavan asian.eilen sitten sanoi että ei muista moista keskustelua :| Onhan se tietysti hämmentävä tilanne kun OMA ÄITI saa ihan lähiaikoina vauvan ja nyt ÄITIPUOLIKIN" sitten jossain vaiheessa.Kovin on hiljainen likka nyt, eikä tuo julki ajatuksiaan.Onhan tässä puol vuotta aikaa purra" asiaa ennekuin se lapsi(toivonmukaan) on konkreettinen.
 
Huomenna olisi ensimmäinen neuvola. Mitä kaikkea siellä tehdään?

karmilla Voipi olla miehesi tytöllä aikamoiset paikat, kun kummassakin kodissa syntyy vauva. Eiköhän kaikki mee ihan hienosti, kunhan on aikansa totutellut uutiseen. =)

 
riksu82 Minäkin "odottelen" tuleeko mulle suonikohjuja. Äidillä niitä on jonkin verran. Jalat on kyllä turvonneet nyt oikeastaan koko ajan.

karmilla Hyvä, että saitte kerrottua tytölle! Itse olin 10v kun isä ja äitipuoli saivat velipuolen meille. Muistan isän jo pitkään kyselleen meiltä, miltä tuntuisi saada pikkusisko tai pikkuveli. Hienoltahan se silloin tuntui, vaikka kyllähän siinä pienen tytön päässä paljon ajatuksia pyöri. Kuten esim tykkääkö iskä enää musta yhtä paljon jne? Tietenkin sun miehen tyttö on "herkässä" iässä, mutta uskon, että hän vaan tarvii nyt aikaa sulatella asiaa itsekseen. Varmasti hämmentävä tilanne, kun molempiin koteihin vauvat tulee. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nonna78 Meillä ekassa neuvolassa tapahtu seuraavaa: piti antaa pissanäyte, otettiin paino, verenpaine, verikokeet (hiv + hepatiitti / hepatiitit + veriryhmä + hemoglobiini, nämä ainakin muistaakseni), täytettiin sellanen kysely päihteiden käytöstä, juteltiin yleistä voinnista, ruokavaliosta ja liikunnan harrastamisesta, neuvolatäti anto kaikenlaisia esitteitä raskauteen liittyen, kuunneltiin vauvan sydänääniä (mulla ei saatu kuulumaan, joten päästiin onneksi ultralla tarkistamaan, että kaikki on hyvin :heart: , aika yleistä, että sydänääniä ei saada vielä ekassa neuvolassa kuulumaan), varattiin aika lääkärineuvolaan ja juteltiin kaikkea yleistä raskauteen liittyvää. Jotain saattoi unohtua mainita, mutta varmaan vaihtelee hieman, mitä ekalla neuvolakäynnillä tehdään. Oli mukava käynti, vaikka varsinaisesti mitään uutta tietoa ei tullukaan. Tulehan kertomaan miten eka neuvola meni ja millanen neuvolatäti oli =)
 

Yhteistyössä