***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........20.1.2011..........yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
 
Karmilla onnea hyvistä tuloksista! :heart: Aika mielenkiintoinen tuo kätilön kokemus, että ivf vauvat ovat isompia syntyessään. Saa nähdä.

Riksu kiitos, minäkin aijon syödä sydämmeni kyllyydestä, kun tämä pahaolo on ohi.

Sain tänään sitten postissa kirjeen, uä ja verikokeen tuolksista, tulos on normaali. Ihanaa. Siitä uä:stähän kätilö sanoikin silloin jo viimeviikolla, että kaikki oli siinnä hyvin.
 
Morjensta pöytään!

Jospa minäkin uskaltutuisin nyt jo tähän pinoon. Eli toista odotan, ensimmäinenkin oli IVF-raskaus. Ikää 36 vuotta ja esikoinen ehtii täyttää joulukuussa kolme, ennen kuin pikkuveli/-sisko syntyy. LA 23.2.2011. Lapsettomuuden syynä erittäin hankala endometrioosi, jota on pitänyt leikelläkin monta kertaa.

(.) Eka neuvola takana. Juteltiin mukavia ja asiaakin. Hemoglobiini oli tosi alhainen, ekassa mittauksessa 103 ja toisessa 108 mutta vielä en ala kuitenkaan syömään rautaa. Niskapoimu-ultra on 12.8. Koska edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes, käyn sokerirasituksessa jo nyt alkuraskaudessa. Muutoin kaikki ihan "tuttua juttua".

-rallis
 
Illusia, Oivikki ja Karmilla isot onnittelut hyvistä ultrista ja seuloista! Varmaan iso helpotus.. meillä siis verikoevastaus viipyy vielä kun koe otettiin vasta nt-päivänä, tosin siitäkin on jo kaksi viikkoa kulunut. Toivottavasti ei ole huono merkki että odotuttavat vastausta :|

Valistin itseäni mahan suhteen: ruoka kuulemma etenee suolessa puole hitaammin, että kaikki ehtisi imeytyä, joten ei ihme että turvottaa. Mulla ainakin varsinainen maha 'parhaina' aamuina on aika mitätön. Antoivat neuvolasta sellaisen hyvän kirjasen, jossa on kaikki pikkuisen tapahtumat viikko viikolta ja tällaisia yleisneuvoja. Kävin kyllä kirjastossakin, mutta ei sieltä ole mitään parempaa opasta löytynyt.

Karmilla tuollaiset mielipiteet on kyllä niiiin.. meille tulee suvun eka lapsenlapsi, ja samalla lailla saa välillä kuulla sellaista ihme esikoistensuosintahöpinää - mieheni on siis myös esikoispoika, mitä jostain syystä pidetään siinä suvussa ihme arvossa. Pitää kai vaan jaksaa sanoa vastaan ja tehdä se riittävän ystävällisesti. Ainakin teillä lienee potra LAPSI tulossa!

Riksu onneksi sulla on vankka kokemuspohja tuosta vatsantyhjennyksestä niin jaksat oksennella ;)

Nemi koitan pysyä päivän sun perässä noissa lasketuissa ajoissa, vaikka eikö meillä ollut punktio ja siirto samoina päivinä?? Eipä kyllä liene niin väliä tuolla.
 
Hups: Vastaus seulasta olikin tullut sähköiseen postiini ja olin niin turvelo, etten muistanut moista omistavanikaan. Kaikki siis hyvin, ei kohonnutta riskiä! :) Lienee äidin typeryys olevan lapsen suurimpia riskejä.. vastauksessa oli muuten viite tietolähteeseen, jos jotain kiinnostaa nuo seulat: http://huslab.fi/cgi-bin/ohjekirja ja siellä haku S-Tr1-seul

Niin ja Rallukka lämpimäisesti tervetuloa! :flower:
 
Heipä hei!

Oon pitäny hiljaiseloa ku on ollu niin epätoivonen olo. Vaikka vuotoa ei oo tullutkaan, niin silti en oo ollu positiivisella mielellä. Jotenkin se vuoto veti niin maihin, vaikka on tosiaan pysynytkin poissa.
Mu tänään oli sit np-ultra ja kaikki hyvin. Ihana oli pieniä kattella, sielä ne kovasti huiski. Molemmat omis pussukois, mut istukasta ei vielä tiedä et onko yhteinen. Meille näytettiin myös 4d-ultrana, se oli upeeta.
Karmilla kyseli riskiluvusta niin meille annettiin ja ne oli 1:1000 ja 1:3000. Vaikka kaksosraskaus nostaakin sitä verikoe arvoa ja samoin tekee keinoalkuinenraskauskin. Mut onneks ne oli siitä huolimatta ok.

Mun olo on oikeestaan aika hyvä, nyt ku ei oo hellettä. Mut kuumuus tekee musta puuskutusautomaatin :LOL: mä en vaan pysty hengittään heltees kait se kohtu johonkin painaa.

Milona ja pikkuset 12+5
 
pikkuperho ja illusia Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

karmilla Ihme käytöstä tosiaan sun anopilta :eek: Koita tosiaan jättää omaan arvoonsa tollaset "kivikautiset" mielipiteet! Onnea hyvistä tuloksista!

oivikki Tsemppiä pahan olon kanssa kamppailuun ja onnittelut hyvistä tuloksista sinullekin!

rallukka Tervetuloa :flower:

Paiju Hienoa, että sait tulokset ja onnittelut! En muista enää, saattopa nuo toimenpiteet olla meillä samoina päivinä =) No, eipä sillä tosiaan niin väliä.

milona Ihanaa, että ultrassa oli kultamussukoilla kaikki hyvin :heart: Toivottavasti epätoivoinen olo nyt sitten helpottaa!

me on nyt oltu omassa kodissa 3 yötä, ihanaa :heart: Nukkunut olen paremmin, ilmeisesti tuo yöllä pissalla ramppaaminen on ainakin joksikin aikaa helpottanut. Enää ei tarvi käydä, kun ehkä yhden kerran yön aikana. Miehen veljen vaimo naureskeli, et ootahan loppuraskautta :LOL: Vitsailin miehelle, että jos se laittais mulle katetrin loppuraskaudessa (toiv päästään sinne asti). Maha on kyllä jo kasvanu vähän, ei taida enää olla pelkkää turvotusta / liikunnan vähyyttä. Molemmat siskot huomas mahan kasvaneen muuton tiimellyksessä ja mieskin sanoi saunassa, että kyllä se on vähän kasvanu. Voi tietenkin olla, että annan mahan "repsottaa" vapaammin, enkä jännitä lihaksia enää normaalisti. Vatsan sisään vetäminen ei nimittäin enää tunnu kivalta. Maanantaina olis sitten meillä se np-ultra, apua jännittää :$
 
Saisinkohan minäkin siirtyä tähän pinoon, vaikka laskettu aika onkin vasta 19.2.2011? 1. IVF:n 2. PAS tehtiin 31.5. ja tuolta Kympin hoidoista plussasin. Esikoista odotan (miehellä entuudestaan yksi lapsi) ja olen 30v. Tällä hetkellä rv 9 ja suurin osa teistä täällä olevista menee tietysti jo kadehdittavan paljon pidemmällä... :) Olen tätä teidän pinoanne lueskellut alusta asti ja mielelläni jakaisin täällä kokemuksia teidän kanssanne! Varhaisraskauden ultra ja 1. neuvola ovat jo takana, NT-ultra on 9.8. eli n. kolmen viikon päästä. Melko vähillä oireilla olen tämän alkuraskauden päässyt ja siitä johtuen meinaa välillä usko horjua koko asiaan. Josko sitten kolmen viikon päästä jo vähän mieli rauhoittuisi...

Oliko teistä joku plussannut lääkkeellisestä PAS:sta? Mun pitäis purkaa lääkitykset (Progynova 2mg 2 x vrk ja Lugesteron 200mg 3 x vrk) ens viikon aikana. Kaipaisin kokemuksia, miten muut ovat lääkitykset purkaneet? Jotenkin hirvittää ylipäänsä lopettaa niitä, mutta pakko kai luottaa lääkäriin ja siihen, että istukka hoitaa jo raskautta ylläpitävän työn... Sain siis ohjeet lääkkeiden purkamiseen suullisesti varhaisraskauden ultrassa 5.7. Kummasti vaan unohtuivat, kun oli tunteet pinnassa juuri nähdyn sykkeen takia... Jonkinlainen muistikuva on, mutta taidan tarkistaa ohjeistuksen vielä maanantaina.

Hanuu & Stitch 9+0
 
Hanuu tervetuloa ja onnea :flower:

Jännitys nousee :$ Klo. 14 on nt-ultra. Jännittää tietenkin tulokset ja se millanen kätilö sattuu olemaan. Otan aika herkästi itseeni kaikki, varsinkin näin herkissä asioissa. Toivottavasti on kiva kätilö ja kertois kaiken kunnolla. Kun ei siinä tilanteessa varmaan älyä kaikkea kysyä, vaikka miehen kanssa aiotaanki kysyä kaikkea epäselväksi jäävää... Ja toivottavasti ei olis mitään liukuhihnatoimintaa... Tuun sitten jossain vaiheessa kertomaan uutiset (toivottavasti hyvät!)
 
Nemille tsemppiä tärkeään ultraan :hug: Toivon ja uskon että saatte vain hyviä uutisia! Itselläni on nt-ultran jälkeen ollut suorastaan zenimäisen rento ja helpottunut olo. Nyt tuntuu, ettei mikään voi enää mennä mönkään =) Ja vatsakin on muutaman päivän aikana pullahtanut näkyviin, tuntuu kovana tuossa alhaalla. Ja nukkuessakin ei enää vatsallaan olo tunnu hyvältä kun kohtu tuntuu niin selkeästi.
 
Mulla myös meni Nt ultrassa puolet kätilön puheista ohi,mm kun kysyin dobblerin käytöstä.Onneks mies muisti siihenkin vastauksen.Mulle sanottiin että kunhan nyt ei montaa kertaa päivässä kuuntele niin ei ole mitään vaaraa.Itse kuuntelen muutaman kerran viikossa vaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja illusia76:
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........20.1.2011..........yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
muutin muuten tohon mun la:ta kun se onkin 21.1
 
Nemille onnea kotiin muutosta ja hyviä uutisia varmastikkin tuut kertomaan heti kun ehdit.

Hanuu tervetuloa tälle puolelle. Ja kyllä ne viikot siitä kummasti lisääntyy.

ON mulla oli kans pe nt-ultran jälkeen lauantaina tosi rauhallinen ja onnellinen olo. Mutta sitä ei kauaa kestänyt, kun vuoto alkoi taas sunnuntaina. Tuntuu et heti rankaistiin, ku uskalsi vähän iloita ja suunnitella elämää kolmen lapsen kanssa :(
Neuvolas kävin tänään ja ultrasivat niin ainakin silloin pienillä kaikki hyvin, mutta on tää niin perseestä :|
 
milona, onko selvinnyt että mistä sitä vuotoa tulee? Onko sulla istukka sellaisessa paikassa että vuotaa vai jokin hematooma kohdussa? Varmasti latistaa mielen tuollainen vuoto :( Onneksi kuitenkin pääset neuvolassa ultraan ja kaikki kunnossa vuodosta huolimatta.
 
milona Voi ei :hug: :hug: , onneksi ultrassa näytti kaikki olevan hyvin! Voimia sinulle!

Ultrassa käyty. Hyviä uutisia :D Ei se varsinaisesti mikään nt-ultra ollu, kun sitä ei kerta mitattu (ei haluttu mitattavan). Kätilön mukaan kaikki näytti normaalilta ja hyvältä. Pikkuinen liikkui aktiivisesti ja syke kuului hyvin :heart: Uskomatonta nähdä pikkuinen niin hyvin ja siellä se tosiaan kasvaa masussa :saint: Kätilö selitti kaiken tarkasti ja kertoi, mitä aina mittasi ja mitä näkyi. Hyvä mieli jäi. Saatiin vielä kotiin muutama kuva, joita käydään aina välillä ihailemassa. Toivottavasti hyvä mieli säilyy mahdollisimman kauan! Kotiin päin ajellessa tuli jotenkin epätodellisen hyvä mieli, että me oikeesti ollaan tässä vaiheessa raskautta kaikkien hoitojen jälkeen =)

Tsemppiä ja positiivista mieltä kaikille meille! Erityisesti niille, joille on tullut vieläkin vastoinkäymisiä :hug:
 
Ai niin unohtu kirjottaa, että seuraava rakenneultra on 7.9. Kätilö sanoi, että silloin on jo ihan erilaiset näkymät tiedossa (toivottavasti). 29.7 olis sitten seuraava neuvola. Jokohan uskaltaisin tilata himoitsemani bola-korun :)
 
Illusia joo istukka kohdunsuun päällä. Elän toivos et nousee ylemmäs kohdun kasvaessa ja toivon ettei irtoa vuotojen mukana. Netistä en viitti enää edes ettiä tietoa etisestä istukasta :(
Ja oon samaa mieltä, et kumman hiljanen pino meillä on. Tai sit muilla on muutakin elämää, toisin ku mulla :LOL: :LOL:
Mut nyt tääkin hiljenee pariksi päiväksi ku lähdetään huomenna reissuun.

Nemille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :flower: mä laitoin bola tilauksen perjantaina :)
 
nemi onnea ultrasta ja uuteen kotiin! Mikä on bolakoru?

milona huh huh! Jaksamista sulle, toivotaan että antais jo vähitellen hermolepoa!
Ja niin on hiljaisehko pino. Meidän pitää kai opetella vähitellen läpättämään perusvauva-asioista kun stressi alkaa helpottamaan

hanuu johan sinua odoteltiinkin, onnea

illusia mustakin elo on ollut paljon kivempaa tuon nt-ultran jälkeen. kohta kai pitäisi jo voida alkaa tuntea jotain liikkeitä, jos tajuaa mitä tuntemuksia ne on..

paiju+sissi 14+1
 
Paiju Tässä ois yksi linkki bola-koruihin

http://www.bolakorut.fi/

Just eilen puhuin noista vauvan liikkeistä miehen veljen vaimon kanssa. Se sanoi, että ekat liikkeet tuntuu vähän siltä kuin pieru kulkis vatsassa :LOL: Tuumasin siihen, että mun on varmaan vaikea tunnistaa vauvan liikkeitä, kun ilmavaivoja on ollut aikasen paljon viime aikoina :ashamed: Saatiin eilen heiltä turvakaukalo ja sitteri, kun heillä oli tarve saada varastoa tyhjennettyä. Tuntuu hurjalta ottaa ne vastaan, mutta ihanaa kun saadaan heiltä tavaraa, ettei tarvi kaikkea ostaa itse. Talon sauna&kylpyhuoneremonttiin on menny sen verran rahaa, ettei hirveesti ylimäärästä ole. Katselin eilen kaupoista mammavaatteita, mutta ei oikein löytynyt mitään mieluista. Tykkään mustasta ja muista voimakkaista väreistä, joten kesän värit ei oikein iske muhun. No, onneksi omat mahtuu vielä päälle, niin syksyn tullen värivalikoima varmaan "paranee" mun kannalta. Ja toisaalta maha kasvaa varsinkin loppuvaiheessa niin nopeesti, että yritän sinnitellä mahdollisimman pitkälle vanhoilla vaatteilla. Ei tarvis sit ostaa monia uusia vaatteita. Housujen kaa voi tietenkin tulla jossain vaiheessa raja vastaan ;)

Nyt mun ajatus kyllä hyppii laidasta laitaan ja hieman aikasessa olen liikenteessä, mutta onko jollakin tietoa, miten alaselässä oleva tatuointi vaikuttaa epiduraalin laittoon? Äitini sanoi, että ei voisi laittaa ja niin olen kuullut monen muunkin sanovan. Mutta toisaalta jotkut ovat sanoneet, että se on vaan lääkärin omasta asenteesta kiinni, haittaako tatska vai ei. Tiedän, että olen tosi ajoissa liikenteessä tän kysymyksen kaa :ashamed: , mutta tulipa nyt vaan mieleen. Eihän sitä tiedä ehtiikö epiduraalia edes laittaa tositilanteessa ja enkä edes tiedä haluanko sitä ollenkaan...

 
Huomenta, minäkin olen ajoissa herännyt ja palstalle tulin :) Onnea Nemi ultranäkymistä =) =) Kyllähän tässä jo antaa itselleen luvan miettiä raskautta pidemmällekin ja kova miettiminen onkin siinä, mitä kaikkea tarvitsee vauvaa varten. Me ei varmaan saada mitään vaunuja tms. tuttavilta kun kaikilla ne on joko jo pois annettu tai sitten itsellä käytössä. Voi olla että hankin käytettynä ainakin jotain. Sitten syksyllä.
Tatuointi + epiduraali..olen minäkin kuullut, että joissain sairaaloissa voidaan kieltäytyä epiduraalin laitosta jos on iso alaselän tatuointi. Mutta ellei nyt ihan valtavaa kuvaa ole, jossa ei missään kohdassa yhtään ihoa näy, niin ei kai se totaalinen este ole..olikos Paiju hoitoalalla? Voisi tietää enemmän?
 

Yhteistyössä