riksu Kiitti vinkistä! Kaveri toi eilen meille vähän vermeitä ja yksi kestovaippaki siinä oli mukana. Pitää tässä alkaa todenteolla jossain vaiheessa tutustumaan niihin, kun meilläkin tiedot niistä aika pienet :ashamed:
liikkeistä: tänään taisi uimarannalla ollessa jotain pientä tuntua, sellasta kuplintaa navan alla
Neuvolassa sanottiin, että ihan rauhassa voi odotella viikolle 20, että liikkeet tuntuu. Ainakin ensisynnyttäjien kohdalla.
pikkuperho Kiva kuulla sustakin =) Aika tosiaan kuluu hirmuista vauhtia
Mullakin leseet on auttaneet mahan toimintaan ja mun mielestä ne on hyviäkin
Paiju Mietinkin, että oisko se sitä linea negraa. Luulin, että se ois pikemminkin pigmenttiviiva, mutta kai siinä voi olla eka vaan karvojakin
tytti kiva kuulla sustakin =) Ajattele kahden viikon päästä olet jo raskauden puolivälissä! =)
Neuvolasta Ei ollu vieläkään oma neuvolatäti, mutta mukava oli tämäkin. Pissa oli puhdas ja sydänäänetkin kuulu hienosti :heart: Paineet oli vähän kohollaan, laski hieman siinä toiseen kertaan mitattaessa. Meinas varata mulle uuden ajan kahden viikon päähän, mutta sanoin, että voin käydä mittaamassa anoppilassa paineita tai ostetaan oma mittari kotiin. Pitää sit ilmotella neuvolaan miltä näyttää paineet kotioloissa. Täällä on ollut tosi tukala helle tän päivän
ja hengittäminen on raskasta, joten sekin varmasti vaikuttaa paineisiin. Hoitaja sanoi, että ei ole huolissaan vielä, mutta kannattaa seurata tilannetta. Pääsi mulla pieni itku siellä: palailen parin viikon päästä töihin ja on alkanut huolettaa, kun töissä voi olla pieni riski joutua kohtaamaan väkivaltaa. Riski on aika pieni, mutta tilanteet tapahtuu yleensä yllättäen :/ Hoitaja oli tosi empaattinen ja käski puhua asiasta esimiehen kanssa. Aionkin ottaa asian puheeksi heti töiden alettua. Harmi vaan, että mua ei voi siirtää muihin tehtäviin työn luonteen vuoksi. Hoitaja sanoi, että vauva on kyllä aika hyvässä suojassa, mutta eihän tietenkään iskut ja töytäisyt hyvää tee. Hoitaja sanoi, että lääkärin kanssa voi puhua myös asiasta ja että yksin en tilanteessa jää. Miehenki kanssa olen puhunut peloistani ja se sanoi, että sitten yrität vaan saada saikkua ja pitää yrittää poistua paikalta, jos huomaan tilanteessa jotain uhkaavaa. Pidän kyllä työstäni ihan hirveästi, mutta kyllä vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle. Joillakin aloillahan on myös mahdollista jäädä aikaisemmin äitiyslomalle... No, luultavasti kaikki menee hyvin ja mieli rauhoittuu, kun työt alkaa =)