***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Ihania suonikohjukeskusteluja. Muakin yksi kaveri juuri muistutti, että suonikohjuja voi tulla myös alapäähän ja sitten niitä peräpukamia tietty. Että niitä odotellessa, kai sitä jokaiselle jotain kivaa riittää :kieh:

Karmilla mullekin tuli pikkusisarus (puolikas) kun olin teini, ja kyllä se oli tosi iloinen asia, sai kuitenkin varsin isona siskona aika erityisen suhteen siihen pikkuiseen ja sitä kautta oli ehkä jotenkin selkeämpi omakin paikka perheessä. Toivottavasti teillä menee hyvin!

Meidän äitikin alkoi jo neulontahommat, itse en ole niissä kovin kyvykäs. Kantoliinoja on kyllä tullut katseltua ja yhdet mammahousutkin olen hankkinut, en tosin vielä käyttänyt.

 
Liikkeistä ja mahasta piti vielä kirjoittaa: Toissa iltana tuntui sellainen hassu pulputus, erilainen kuin ilmavaivat. Toivottavasti se oli liike! Ei ole tullut kysyttyä millä puolella istukka on, eli en tiedä pitäisikö tuntua hyvin vai ei. Onko muilla tuntunut liikkeitä?

Maha on jotekin pienentynyt, kai kun olen syönyt vähemmän? Kaverini mukaan malli on kyllä selvä raskausmaha, sellainen pinkeämpi malli kuin perusläskini, joten en ole vielä huolestunut että jotain olisi vialla kun en jatkuvasti jatkakaan paisumista. Ei kyllä millään jaksaisi odottaan ensi viikon neuvolaan että kuulisi sydänääniä, mutta pakko kai se on kun kaikki (muut) on lomalla heinäkuussa.

Paiju & Sissi 15+2
 
Kiitos Nemi =)

Juu, nyt on eka neuvola takana ja aikas samanlailla meni kuten Nemi kirjoitti. Seuraavaksi on ä-polille aika 10.8. ja seuraava neuvola (lääkäri paikalla) 19.8. ja 15.9. on taas neuvola. Mitään ultrausta ei tehty eikä sydänääniä edes yritetty kuunnella. Kaipa siel masussa kaikki on ok, kun ei mitään pahaa ei ole tapahtunut..... Tänään pitäisi alkion alkaa liikkumaan vau.fi laskurin mukaan. Niin ja neuvolatäti oli tosi mukava ja naurettiin paljon. =)

Nonna ja arvoitukset rv 9+1

 
Nonna78: Se peitto oli sellainen lankakerän vyötteessä ollut helppo-ohje. Oli sattumalta lankaa kotona ja siksi innostuin tekemään. Kooltaan on 60x60cm. On neulottu kulmasta kulmaan eli siksi neliön muotoinen...

Tuli käytyä heti aamusta neuvolassa. Otettiin verikokeet ja hemoglobiini (137), jotka jäi 1. kerralla ottamatta. Yritettiin myös kuunnella sydänääniä. Eipä kuulunut, vaikka kuinka toivoin... Toki tiesin etukäteen, ettei vielä välttämättä kuulu, mutta harmittaa silti. Hetken aikaa monitorilla oli ollut kuitenkin lukema 144 eli toivon sen viittaavan sikiön sykkeeseen. Yritetään vielä perjantaina kuunnella uudelleen, josko saisin mielenrauhaa ennen lauantain reissuun lähtöä. No viimeistään sit reissun jälkeen tulee ultrassa tuomio...

Hanuu & Stitch 10+4
 
Paiju Minä pyysin yhtä kaveria opastamaan mua kantoliinoissa ja se lupas mulle yhden kantoliinan lainaan, sellasen joka sopii hyvin ihan pikkuiselle. Kestovaipoista se lupas myös opastusta. On miehen kanssa ajateltu, että kokeillaan käyttää kestovaippoja. Mitään stressiä ei niistä aiota kuitenkaan ottaa. Mun äiti käytti kestoja jo mun pikkusiskolle ja pikkuveljelle 20 vuotta sitten :eek:, taisi olla aika edistyksellinen silloin ;) On varmasti vaipat siitä kehittyneet aika paljon. Kyllähän minäkin niitä vaihtelin niille silloin =)


Mahan koosta ja liikkeistä Kyllä Paiju sun pulputus masussa ihan kuulostaa liikkeiltä :heart: Itse olen yrittänyt tunnustella masuani, mutta mitään liikkeisiin selvästi viittaavaa en ole vielä havainnu. Maha on kasvanut. Mutta yhtäkkiä se "pullahti" esiin ja sen jälkeen en ole huomannut sen hirveästi kasvaneen. Mullekin kaveri sanoi, että ihan selvä vauvamasu. Sano, et jos ois vaan lihomisesta johtuvaa, niin ylimäärästä ois tullu joka puolelle. Kyllä sulla kaikki on hyvin masussa :hug:

Nonna Kiva kuulla, että neuvolassa meni hyvin ja että täti oli mukava =) Ilmeisesti aika monesti ei tosiaan edes yritetä kuunnella sydänääniä, koska ne ei monestikaan kuulu.

Hanuu eiköhän tuo 144 ollut sikiön syke =) Toivottavasti saatte kuuluviin perjantaina, niin saat mielenrauhan reissuun! Mullakaan ei tosiaan sykkeet kuuluneet ekassa neuvolassa. Onneksi siellä oli ultra vapaana ja mentiin sitten sinne tarkistamaan tilanne. Pikkuinen oli niin sykkyrällä, etteivät äänet senkään takia kuuluneet.

Huomasin muuten tässä jo muutama viikko sitten aika nolon huomion alavatsalla :ashamed: Sinne oli ilmestynyt enemmän tummia karvoja tai sitten karvat ovat vaan tummenneet. Mieskin myönteli asian varovaisesti, kun häneltä kysyin huomaako hänkin saman :LOL: Toivottavasti karvotus ei villiinny muuallakin kropassa! Mun karvotus on muutenkin niin tummaa, että kyllä huomaa, jos alkaa kasvaa ei toivotuissa paikoissa :/

Huomenna ois toinen terveydenhoitajaneuvola =) Toivottavasti siellä ois jo meidän oma täti, vaikka sijainenkin oli mukava.
 
Nemi77: Likalla oon käyttänyt vauvasta asti kestoja. Vauva vaiheessa parhaita meillä oli harsot + kuoret. Sit on ollut käytössä sisävaipat + villikset ja taskuvaipat.

Liikkeistä... Mä luulen kans et oon tuntenut muutaman kerran illalla liikkeitä!

Karmilla: Voi olla tytölle paha paikka, kun molempiin perheisiin tulee vauvat, mut toisaalata on kuitenkin sen verran vanha et pystyy sen varmaan ymmärtämään kunhan hetken aikaa sulattelee.

Mulla on ens viikolla seuraavat neuvolat. Eka terkke ja sit parin päivän päästä lääkäri. -kyllä sitä taas jo varmistusta asiaan kaipaakin!

riksu ja papu rv 15+2
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:

Lueskelin kuulumiset läpi ja oikein hyvältä näyttää ja kuulostaa kaikkien kohdalla. Hienoa!! =) Tervetuloa mukaan uudet odottajat ja paljon onnea :heart:

Liikkeistä: mä en kyllä ole tuntenut vielä mitään, mutta niinhän siinä voi helposti ensikertalaisella mennä vielä kuukausikin ennenkuin tuntuu mitään.

Ruuansulatuksesta: mulla yhtäkkiä tossa viikko sitten alkoi syöminen tökkimään. Tai siis ruuan jälkeen tuli paha olo. Otin sitten selvää hieman enemmän ja löysin tietoa, että tässä vaiheessa kroppa käyttää kaksinkertaisen ajan ruuan sulattamiseen. Eli oon koittanut nyt syödä sitten pienempiä annoksia kerralla. Ummetusta on täällä myös. Pari päivää voi mennä ilman isompaa vessa-asiaa ja sitten yhtenä päivänä juostaan kolmesti tyhjennyksellä :D

Dopplerilla ollaan pari kertaa kuunneltu sykkeitä ja hyvin on kuulunut. Viimeksi pikkuinen taisi liikkua sen verran paljon, kun sai "juosta" anturin kanssa perässä :LOL: Lopuksi äänet kuuluivat todella selkeästi, taisi beibi tulla ihan lähelle käymään. Tekee hyvin miehellekin konkreettisemmaksi tätä asiaa, kun saa kuunnella sykettä silloin tällöin. Maha on pikkuisen pullahtanut esiin ja varsinkin iltaisin on jo raskausmahan näköinen, mutta läskiähän tuo vielä on. Alavatsa on ehkä himpun verran pyöristynyt ja siellä taitaa olla tulossa se oikea vauvamaha :heart:

Huomenna on jo viisitoista viikkoa täynnä ja kuudestoista alkaa. Uskomatonta miten tämä aika on (mun mielestä ) mennyt todella nopeasti =) Seuraava neuvola on ensi viikon alussa ja rakenneultraankin on "enää" viitisen viikkoa!

Pikkuperho ja beibi rv 14+6 :heart:
 
Nemi eikös se karvajana (tai toisilla kai vain pigmettijana) napaan voi nyt jo alkaa tulla esiin? Pitäis lähteä pois raskauden jälkeen.. Miten meni neuovla? Kiitos myös kannustuksesta :)

Riksu samoissa tunnelmissa, kiva mennä neuvolaan. Jaa että harsot ja kuoret..mekin aoitaan kestovaippoja käyttää, kaverit on onneksi luvanneet alkusetin ja opastusta, mutta vielä on aika heppoiset tiedot.

Pikkuperho tosiaan aika kuluu. Laskin just (todella monimutkaista..), että kun viikko 16 on täynnä on jo 2/5 raskaudesta takana. Ohhoh! Mun maha on korjaantunut päivittäisillä leseillä, ehkä niistä olisi sullekin apua?
 
Heippa,

Tulin vaan ilmoittamaan itsestäni, kun on kirjoittelut jäänyt. Lomalla ollaan ja kotona ei juurikaan muuta kuin käännytä, niin en ole koneen äärellä. Mukava kuitenkin huomata, että täällä joukko on koossa ja ainakin huomasin pikaselailulla vain hyviä uutisia. Mahtavaa :heart:

Täällä odotetaan rakenneultraa ja samaal töihin paluuta muutaman viikon sisällä. Töissä on taas mukavampi kirjoitella, joten palaan silloin taas koneelle :)

Mukavaa kesää kaikille!

Tytti + vauvat rv18+2
 
riksu Kiitti vinkistä! Kaveri toi eilen meille vähän vermeitä ja yksi kestovaippaki siinä oli mukana. Pitää tässä alkaa todenteolla jossain vaiheessa tutustumaan niihin, kun meilläkin tiedot niistä aika pienet :ashamed:

liikkeistä: tänään taisi uimarannalla ollessa jotain pientä tuntua, sellasta kuplintaa navan alla :) Neuvolassa sanottiin, että ihan rauhassa voi odotella viikolle 20, että liikkeet tuntuu. Ainakin ensisynnyttäjien kohdalla.

pikkuperho Kiva kuulla sustakin =) Aika tosiaan kuluu hirmuista vauhtia :eek: Mullakin leseet on auttaneet mahan toimintaan ja mun mielestä ne on hyviäkin :p

Paiju Mietinkin, että oisko se sitä linea negraa. Luulin, että se ois pikemminkin pigmenttiviiva, mutta kai siinä voi olla eka vaan karvojakin ;)

tytti kiva kuulla sustakin =) Ajattele kahden viikon päästä olet jo raskauden puolivälissä! =)

Neuvolasta Ei ollu vieläkään oma neuvolatäti, mutta mukava oli tämäkin. Pissa oli puhdas ja sydänäänetkin kuulu hienosti :heart: Paineet oli vähän kohollaan, laski hieman siinä toiseen kertaan mitattaessa. Meinas varata mulle uuden ajan kahden viikon päähän, mutta sanoin, että voin käydä mittaamassa anoppilassa paineita tai ostetaan oma mittari kotiin. Pitää sit ilmotella neuvolaan miltä näyttää paineet kotioloissa. Täällä on ollut tosi tukala helle tän päivän :whistle: ja hengittäminen on raskasta, joten sekin varmasti vaikuttaa paineisiin. Hoitaja sanoi, että ei ole huolissaan vielä, mutta kannattaa seurata tilannetta. Pääsi mulla pieni itku siellä: palailen parin viikon päästä töihin ja on alkanut huolettaa, kun töissä voi olla pieni riski joutua kohtaamaan väkivaltaa. Riski on aika pieni, mutta tilanteet tapahtuu yleensä yllättäen :/ Hoitaja oli tosi empaattinen ja käski puhua asiasta esimiehen kanssa. Aionkin ottaa asian puheeksi heti töiden alettua. Harmi vaan, että mua ei voi siirtää muihin tehtäviin työn luonteen vuoksi. Hoitaja sanoi, että vauva on kyllä aika hyvässä suojassa, mutta eihän tietenkään iskut ja töytäisyt hyvää tee. Hoitaja sanoi, että lääkärin kanssa voi puhua myös asiasta ja että yksin en tilanteessa jää. Miehenki kanssa olen puhunut peloistani ja se sanoi, että sitten yrität vaan saada saikkua ja pitää yrittää poistua paikalta, jos huomaan tilanteessa jotain uhkaavaa. Pidän kyllä työstäni ihan hirveästi, mutta kyllä vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle. Joillakin aloillahan on myös mahdollista jäädä aikaisemmin äitiyslomalle... No, luultavasti kaikki menee hyvin ja mieli rauhoittuu, kun työt alkaa =)
 
Ruuansulatuksesta... Mulla maha toimii isän poimimien mustikoiden avulla ihan kiitettävästi!

Paiju: Meillä tosiaan alussa ei toiminut mikään muu kuin ne. Likka oli sen verran pieni kokoinen vain 2kg, joten kaikki muut valskas.

Nemi77: Saako udella, että mitä teet työksesi?

Täällä raskaus ottaa voimille! Paineet tosi matalat 94/58. Huimaa ja jos kädet nostaa ylös niin meinaan pyörtyä. Sit nenäverenvuoto on tullut takaisin ja muutenkin voimaton olo. Jos vaikka helpottuis, kun vähän viilenee. Mun kroppaa vaan ei tosiaankaan taida olla tehty tätä varten :(
 
riksu82 Saa udella :) , mutta ihan tarkkaan en viitsi työtäni paljastaa. Työni on kasvatusalalla. Voi sun olotilaa :hug: Itellä tosiaan paineet pikemminkin yläkanttiin, mutta ei toi alhainenkaan paine kivalta kuulosta :( Mulla on sukurasitetta verenpaineen kohdalla sekä isän että äidin puolelta, joten hyvä mun on seurailla paineiden kehitystä :/ Ylipainoa ei ole, mutta olen sellanen stressaajatyyppi, jolla kaikki jännät asiat näkyy heti paineissa... Toivottavasti sulla olo helpottaa, eikä samanlainen heikotusolo jatku koko raskautta!

:whistle: Hirveen tukala ilma senkun jatkuu! Tulis se luvattu ukkonen, niin vähän raikastuis ilma. Pitäs mennä pihalle petsaileen saunan paneleita, kun mies ja sen veli alkaa paneloimaan saunan viikonloppuna. Hauskaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti ilmat vähän raikastuis ja kaikilla olotilat paranis!
 
Mullakin on alakanttiin paineet (tai oli joskus kauan sitten siellä neuvolassa mitattaessa). Aina ylösnoustessa pitää pitää päätä kumarassa ettei pyörry, ja välillä meinaa silti mennä mustaksi. Oon myös miettinyt mitenköhän on hemoglobiinin kanssa on kun portaiden nousut ja mäessä pyöräilyt aiheuttaa kaikesta kuntoilusta huolimatta ihan kohtuutonta hengästymistä. Miten muilla? Luin jotain synnytystarinoita tuolta toisista ketjuista ja päätin ryhtyä taas lihaskuntoilemaankin, kuulosti sellaiselta rääkiltä, ettei lienisi pahitteeksi olla hyvässä kunnossa edes..

Tytti oi kun olet jo ihana pitkällä!
Riksu hyvä mustikat! ;)
Nemi toivottavasti töiden kanssa menee hyvin sitten kun alkavat, tavalla tai toisella.
 
Heipsan! Sain hetki sitten aikamoisen satsin erilaisia kapseleita ja tabletteja miun äidiltä.... Luettuani mitä kaikkee nuo on tuli mieleen kertoo muillekin, ko tuntuvat tosi tärkeiltä raskaana oleville /imettäville. Sain mustaherukansiemenöljykapseleita; vaikuttaa ihoon, mutta lapsen kehitykseen myös. On tutkittu, että on turvallinen ravintoaine raskauden ja imetyksen aikaisiin tarpeisiin. Sitten Solgarin vitamin D3 ja Vogelin Omegaforce kalaöljykapseleita. Äiti vissiin meinas, et hänestä tulee isoäiti, jos hän vaan voi mitenkään vaikuttaa siihen, et raskauteni ei mene kesken ja hän huolehtii miun vitamiinien ottamisesta sekä ruokailuista...Aivan ihanasti sekaisin miun äiti... :LOL: No kuitenkin oon noita jo popsinut ja mitään haittaakaan niistä ei ole ollut. Lisäksi sain Tolosen ohjekirjasen, joka kertoo noista rasvoista ja näillä lisäravinteilla on ehkäisevä raskausajan masennukseen, ehkäisee ADHD:ta ym. ja turvaa vauvan aivojen kehitystä ---> liukenee myös rintamaitoon. Kaikki omegat ei tuon vihkon mukaan liukene. On tää kanssa viidakko, mut mitä sitä ei tekis tulevan nyyttinsä puolesta, jotta kehittyisi mahdollisimman terveeksi yksilöksi. =)

Hanuu Mie aloin kans kutomaan torkkupeittoa. Teen 3cm joustinneulereunuksen sileän neuloksen ympärille ja muuten peitto on valkoinen, mut meinaan onnistua neulomaan grafiitin harmaan sydämen keskelle ja varmaan aika saman kokoinen tuosta taitaa tulla kuin siun. Tää kutominen on kyllä kivaa pitkästä aikaa! =)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Pikaisesti kirjoittelen, kun pakkaamiset ihan vaiheessa ja huomenna olis lähtö viikoksi ulkomaille...

Nemi77: Pääsen hyvin kiinni tuohon sun pelkoon väkivallan mahdollisuudesta! Itselläni työhön liittyy normaalisti myös riski väkivaltaan. Tällä hetkellä olen tosin onnekseni toisen tyyppisissä työtehtävissä, vaikkakin samassa työpaikassa. Ja äitiyslomaan asti saan nauttia tästä vähemmän stressaavasta työstä. On siis siinä mielessä "ajoitus kohdillaan" tämän raskauden suhteen 3,5 vuoden yrittämisen suhteen :LOL:

Nonna78: Hyvin sä onnistut siinä neulomisessa. Mä neulon yleensäkin aika paljon. En malttais millään odottaa rakenneultraan, että tietäis alkaako neuloa pitsiä vai jotain muuta... Seuraavaksi alan ehkä tehdä neulehaalaria jollakin neutraalilla värillä.

Kävin tänään uudelleen siellä neuvolassa, kun kerran tarjosivat mahdollisuutta. Olin aivan varma, ettei sydänäänet vieläkään kuulu. Mutta niin vain saatiin äänet hetkeksi kuuluviin, erotin ne itsekin. Mutta nopeasti lähti "Stitch" karkuun eikä enää siinä uudelleen löydetty. Nyt on siis mieli paljon rauhallisempi ja todennäköisyys raskauden etenemiselle alkaa olla jo hyvä :)

Palailen tänne taas viikon kuluttua ja silloin onkin jo NT-ultra tosi lähellä =)

Hanuu & Stitch 10+6
 
Paiju Kiitos tsempityksestä töiden suhteen! Mullakin pitäisi olla ihan ok kunto, mutta hengästymistä tulee myös mulla. Uskon, että se on ihan normaalia, johtuen kuumista ilmoista ja raskauden tuomista muutoksista kehossa. Minäkin olen miettinyt tuota kuntoilua. Harrastin ratsastusta ja itämaista tanssia, jotka molemmat tekevät hyvää lihaksille, erityisesti lantionpohjalihaksille ja vatsa- ja selkälihaksille. Ratsastuksen jätin pois, mutta tanssia meinaan jatkaa kunhan tunnit taas kesätauon jälkeen alkavat. Pitää vaan tehdä oman voinnin mukaan. Hölkkäämässä kävin aikaisemmin myös, mutta en ole uskaltanut / jaksanut sitä nyt tehdä. Kävely ja pyöräily korvaavat hölkkäämisen. Nyt näillä helteillä liikkuminen on kyllä jäänyt vähemmälle, mutta jospa sitä tosiaan aktivoituis viileämpien ilmojen myötä :ashamed: Kyllähän se kuntoilu auttaa varmaan synnytyksessä...

Nonna78 Mulla on käytössä multitabs raskausmonivitamiinit ja yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti ja maidon juonti on mulla lisääntynyt, siihen on jopa välillä tullut himo :p Onpas sun äiti ihanasti sekaisin :) . Omani välillä hössöttää liikaaki, että pitää levätä ja mitä ei saa tehdä ja mitä ei. No, hyvähän se on, että huolehtii =)

Hanuu Hyvä, että ajoitus työtehtävien suhteen on kohdallaan =) Eiköhän kaikki mullakin hyvin mene, pitää vaan olla skarppina koko ajan. Oikein ihanaa lomareissua!!
 
Hanuu: Hyvää ja rentouttavaa lomaa!

Tänään oli sit neuvola. Paino oli lähtenyt nouseen! 800g! Jipii! Nyt ollaan lähtöpainossa :) Mataliin paineisiin neuvoi syömään suolaista ruokaa. Hemoglobiini oli vain 90! Nyt äkkiä rautakuuria naamaan. Heti kävin hakemassa. Ei siis ihme kun hengästyttää ja huimaa. Sydänäänet jumputti 155 ja potkukin anturiin tuli. Suonikohjuihin neuvoi tukisukat, hirudoit ja jalat ylös. Näinhän olen kyllä tehnytkin. Pissassa oli edelleen proteiinia :( Se hieman huolestuttaa...

Keskiviikkona on sit lääkäri aika niiden supistelujen takia. Supistelut lomaillessa kyllä rauhoittunut.

riksu ja papu rv 16
 
elokuinen tervehdys kaikille! mahtuisiko mukaan teidän pinoon? Ajattelin että voisin pikkuhiljaa uskaltautua lapsettomuus puolelta odottajiin :heart:

Meillä miehen kanssa takana n. 2v lapsettomuus ja kesäkuussa plussattiin ekasta inssistä, vaikka toiveita ei sen onnistumisesta juuri annettu, kun minun fsh-arvo yli viitearvojen, 12. Nyt kun lomilta palattiin niin 27.7. päästiin ekaan ultraan, ja siellä selvisi että kyydissä onkin kaksoset, ja tässä nyt yritetään tasapainoilla onnentunteiden ja keskenmenopelkojen kanssa.

Mulla ensimmäinen neuvolakäynti tulossa nyt ke 4.8. Viikkoja tänään 9+6 ja LA 1.3., eli aika samoissa Nonnan kanssa mennään.
 
riksu82 Huh, huh olipas sulla kyllä melko alhaalla hemoglobiini :$ toivottavasti rautakuuri auttaa pian! Ja toivottavasti proteiinit katoaa pian! Hyvä, että pääset lääkärille.

vilkas75 Tervetuloa :flower: ja suuret onnittelut kaksosista :heart: :heart: Molemmille hirmuisesti tarrasukkia, että jaksavat pysytellä mukana eräpäivään asti =)

Oltiin miehen kanssa lauantaina yhdessä bänditapahtumassa. Jalat tuli loppuillasta niin kipeeksi, että oli pakko lähteä aikaisemmin kotiin lepäämään. Jalassa oli yhdet saappaat, joiden kanssa ei ole jalat kyllä ennen kipeytyneet :/ Alaselässä ja pakarassa alko tuntua jo iskiastyyppistä särkyä, kun käveltiin autolla takaisin. Onneksi se särky loppui, kun pääsin kotiin. Koko eilisen päivän oli jalat turvoksissa ja väsytti niin, kuin oisin kumonnut siiderin jos toisenkin :LOL: Muutenkin jalat tuntuu levottomilta oikeastaan vähän väliä ja yöllä pitää olla iso tyyny jalkojen välissä tai alla.

Huhuu, onkos muut lomailemassa? Vai miten täällä on niin hiljaista?
 
Nyt ollaan viikolla 16 jo..Miehen täti 82v sanoi että MITEN HÄN JAKSAA OOTTAA VIELÄ puoli vuotta :heart: Oli kyllä niin ihana suhtautuminen, kysyy aina mitä "siirille" kuuluu.Toissapnä taas kysyin mieheltä että haluaako että otetaan sukupuolesta aselvää, EI HALUA, joku jännnitys olla pitää.Oireita ei oo, oon laihtunu ekasta neuvolan punnituksesta, mutta silloin kesäk alussa oli kyllä hurjasti TURVOTUSTA!
Ihanaa on tunnustella mahaam ja oikeen odotan jo niitä ekoja ilmakuplan puhkemisia, siis liikkeitä, mutta mä kyl luulen että ne taitaa mennä multa ohi, sen verran noi suolet pitää muutenkin mekkalaa" =)
Ens viikolla on nla ja 31.8 rak uä, se kyllä jänskättää
 
Vilkas tervetuloa ja onneksi olkoon tuplaylläristä. Etsi tuolta aiempaa lista ja laita itsesi sinne jonoon niin pysytään vähän kärryillä keitä meitä täällä on :flower:

Hanuu hienoa kun jaksat keksiä jotain hyvää tästä meidän lapsensaamisen melko rauhallisesta aikataulusta.. ;)

Nemi mullakin on ollut iskiakset 'tavallista' hankalammat. toivon vielä että lähtisi pois jos vain saisin aikaisesti virkistää joogaharrastusta. Hölkkääminen ei ole ihme kyllä mahaa yhtään häirinnyt, mutta meidän tahti on kyllä aikas rauhallinen.

Huomenna neuvolaan, toivottavasti kaikki on hyvin, ja jos vaikka kuulisi sydänääniäkin niin olisi kiva, onhan 'jo' 16+1.



Riksu sulla kyllä sattuu ja tapahtuu. pitää kai tulla jotain pahoinvoinnin tilalle ettei ihan tylsäksi käy, ei ihme että hengästyttää. Mekään ei aiota selvittää sukupuolta.

Karmilla laihtunut ekasta punnituksesta? Minä kyllä keräilen kiloja, kysymys vain kuinka paljon..huomenna neuvolassa kuulee.
 
ON eli laitan vaan neuvolakuulumisia: reipas 160:n syke löytyi etsimisen jälkeen, kohtukin oli kuulemma kasvanut kivasti ja verikokeissa ei ollut mitään hätää. Oli tosi kiva kuulla :heart:

Terkkari sanoi kyllä että kun hemoglobiini on 120 voisi alkaa rautaa syödä, kaipa sitten. Verenpaine oli taas huikeat 95/60, mutta pystyssä pysytään. Painoa oli tullut melkein 4 kg, huhhuh! Kuulemma tämä 380g viikossa on ihan hyvä tahti (ei saisi olla yli 500g), mutta ihan uskomattomalta tuntuu että tätä vauhtia paisuisi vielä puoli vuotta. En kyllä huomaa varsinaisesti lihoneeni, mutta pakosti olen.. no, kuulemma painonnousun vauhti vaihtelee kovasti, eli ehkä ensi kerralla sitten vähän hillitymmin kiloja.
 
en oo huolissani kahden kilon katoamisesta,koska en toivo muutenkaan että painoa tulee paljokaan yli 90kg.Nyt painatn 10kg vähemmän,ja monestihan alkuvaiheessa paino laskee.Helteet ovat verottaneet ruokailua ja salaatin syöminen.No ensi tiistaina on minun tuomio.Huomenna yritän päästä hammaslääkäriin, särkee kahta hammasta niin pirusti :( On vaan niin kova pelko että en ole aiemmin mennyt , ja nyt hoidatan sitten hampaat kuntoon.
 
Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Illusia76......34.........2.ICSI........20.1.2011..........yksi
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 21.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
Hanuu.........30...1.IVF:n 2.PAS...19.2.2011....yksi,esikoinen(miehelle 2.)
Vilkas75......35.........1.IUI.........1.3.2011..tuplat,esik.(mieh.3.&4.)
Nonna78.....32.........2.IVF............2.3.2011.....kaksoset, esikoiset

Lisäsin miut tuohon listaan =) eilen kävin ekan neuvola käynnin... kesti n. 1,5h. Kauheasti sain täytellä kaiken maailman papereita ja neuvola täti antoi hirrrmuisen nipun luettavaa oli perusvihkosia ja monikkoraskaus vihkosia ja yksi dvdkin tuli mukaan. Lopuksi otti minulta verenpaineen ja punnitsi mutta mitään muuta ei sitten tehtykään... olin odottanut että oltaisiin ehkä kuunneltu sydänääniä, kun huoli koko ajan kova että onko molemmilla pienillä kaikki hyvin. En sitten kuitenkaan saanut kysyttyä josko oltaisiin voitu kuunnella :ashamed: kun pää on kaikesta vielä niin pyörällä. Onneksi jo 16.8. äitiyspoli jossa sitten nt-ultra.

Karmilla meillä miehellä kaksi lasta ja ollaan vähän mietitty koska kerrottaisiin nämä uutiset. Miehen lapset 8 ja 10. 10v tyttö varmaan ottaa ihan hyvin tämän mutta kuopus pojalle voi olla vähän hankalampi paikka... millä viikolla te kerroitte miehen tytölle?

Torstaiterveisin :flower:
Vilkas ja pikkuset 10+2
 
Me kerrottiin miehen teinille vkolla 14.ei osannu yhtään ajatella että niin vois käydä VAIKKA siitä olikin ollu keväällä puhetta!Itse olisin pitkittäny kertomista ,mutta mies sen sitten vaan kajautti" ulos.Aivan varmaan tilanne on hälle hämmentävä koska oma äiti saa pian lapsen myös.Ja tuntuu jotenkin ettei mulla oo oikeus nauttia tästä tai pitää jotenkin piilotella", hassua.Vaikka mitä suurimmassa määrin tää on MUN JA MIEHEN yhteine juttu.
 

Yhteistyössä