***LOPPUKEVÄÄN 2010 HOIDOISTA PLUSSANNEET***

Tytti.............28.........2.IVF........28.12.2010...kaksoset, esikoiset
Nemi............32.........2.IVF........16.1.2011......yksi, esikoinen
Riksu82.......28..........1.IVF.........17.1.2011....yksi, toinen lapsi
Paiju............35.........2.IVF.........17.1.2011....yksi, esikoinen
Pikkuperho..28.........2.IVF.........21.1.2011.....yksi, esikoinen
Milona.........29..........5ICSI........23.1.2011.....kaksoset, toinen ja kolmas
Karmilla.......35.........1.IVF........ 24.1.2011.....yksi, esikoinen
PetKat.........38.........1.IVF.........25.1.2011..... tuplat, esikoiset
Pipa87.........23.........2.IVF..........28.1.2011.....yksi,esikoinen
 
Taidan olla porukan nuorin?!

Tänään olin ekalla neuvola käynnillä.Tosi mukava terkkari =).Juteltiin yli tunnin ja näin taas pikkuisen,siellä se liikkui ja sydän löi hienosti :heart: Hetkeksi aikaa mieli taas rauhoittuu kun näki että kaikki on kunnossa.

 
pipa87 kiva, että sait nähdä pikkuisen =) Meidän neuvolassa ei ole ultraa ollenkaan.

Saatiin kotidopplerillakin eilen sykkeet kuulumaan ja mieskin pääsi kuulemaan ne ensimmäisen kerran :heart: Ens viikolla on se ultra ja sitten meneekin elokuun alkuun ennenkuin pääsen seuraavaan neuvolaan. Mutta ylihuomenna poksuu se maaginen 12 viikkoa =)
 
Täällä herätty yöllä veriseen vuotoon, äsken kävin näytillä. Kaikki pienillä hyvin, mut istukka kohdunsuulla. Toki voi olla myös alkava km :( Varmaksi ei osannu sanoa mistä vuoto johtuu, mut vuotoa ei siel näkyny. Eikä vuotoa oo tullu yön jälkeen, toivottavasti pysyykin poissa!
Sairaslomaa tuli ens viikko ja rauhallisesti pitää ottaa.
Pienet vastas rv 11+4 ja 11+2
Selkä on edelleen kipeä, en tiedä onko se tästä vai mistä. Ja joku sitä pissatestiä ehdotteli, niin se oli puhdas =)

Milona 11+3
 
pikaisesti tulin kommentoimaan (vieraita kylässä)

milona :hug: :hug: , voi toivottavasti ei ole alkava km! Hus pois kaikki vuodot nyt! Nyt otat tosi rauhallisesti tosiaan ja lepäilet vaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:
 
Heippa kaikille ja terveisiä tuskallisen kuumalta Kreetalta! Näkyy suht samanlaiset kelit olevan kotosuomessakin -valitettavasti. Totesin, että ei ole meikäläiselle sopivat ilmat nämä :/

Ihan kuten moni muukin on sanonut, niin nyt on raskausoireet vähentyneet/helpottaneet: väsymys helpottaa, ei ole mitään kipuja, ruoka ei kyllä maistu yhtään ja etovaa oloa on ajoittain. Tänään mulla 12 viikkoa täynnä, mahtava rajapyykki siis :) Maanantaina mulla on sokerirasitustesti siksi kun lähisuvussa on niin paljon 2-tyypin diabetesta. Ja tiistaina on sitten se nt-ultra joka jännittää ja pelottaa ihan kamalasti. Meni melkein lomakin pieleen kun sitä mietin et ollaankohan siellä masussa elossa ja jos ollaan niin onko kaikki muuten kunnossa :| Eli ihan tyypillisiä pelkoja kaikesta päätellen.

Milonalle tsemppiä ja toivotaan että vuoto on harmitonta!
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Milona hui! Onneksi kaikki oli pienillä hyvin :hug:

Hyvä, että teistä osalla jo on hyvä vointi.

Minulla oli eilen nt-ultra ja kaikki oli hyvin turvotus oli ok. Ja kovasti pieni siellä pomppi ja heilutti käsillään =) . Olo on edelleen huono suurimmanosan päivästä, aamulla parempi. Olen varmaan senkin takia väsynyt. Tänään alkoin alavatsaa vihloa, onneksi ei kova.
 
oivikki Ihanaa, onnittelut hyvistä nt-ultrakuulumisista :D Itsellä vielä edessä toi jännitys...

Tsemppiä illusialle ja karmillalle tuleviin nt-ultriin!!

Huh huh, hellettä :whistle: Ei kyllä käy kateeksi niitä, jotka ovat ison mahan kanssa viimeisillään näillä ilmoilla! Itelläkin tukala olo ja varjopaikkaa haeskelen. Jee, todennäköisesti päästään ensi keskiviikkona muuttamaan takaisin omaan kotiin :heart: Remontti viimeisiä silauksia vaille valmis ja tiistaina käyvät siivoojat tekemässä loppusiivouksen. Varmaan kyllä joutuu itse parsimaan :kieh: Onneksi äiti ja sisko on luvanneet tulla avuksi. Tänään yritän tehdä olohuoneen efektiseinän, jos vaan pystyy tällä helteellä. Mies kyllä huolehti, etten saa rehkiä liikaa ja telineelle pitää nousta varovasti. Juu, pitää kohta lähteä ajeleen kotia päin ja testata pystyykö hommiin vai meneekö pihalla varjoissa makoillessa ja jäätelöä syöden ;)

Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille ja toivottavasti olotilat pysyvät kaikilla siedettävinä helteestä huolimatta B)
 
Moi ystäväiset!

Anteeksi oma napa (olen töissä..)
Kiireinen viikko takana (töitä, miniloma Turussa ja muumimaailmassa)! Maanantaina käytiin np-ultrassa ja neuvolassa! Ultrassa kaikki hyvin :) reilu 5cm kaveri siellä heilutteli nyrkkejään! Kätilö näytti lopuksi 4D kuvaa ja itkuhan siinä pääsi! Niin ihana! Seuraava ultra oli rv 21. Neuvolassa hb oli vaan laskussa 111, rautakuuria suositteli. Verenpaineet oli matalat (huimaa) ja pissassa proteiinia +1. Pissanäyte oli kuitenkin puhdas. Paino noussut hurjat 300g!..

Pahoinvoini senkun vaan jatkuu! Ei tietoakaan et helpottais... Eilen kun oli työpäivä oksensin 5 vai 6 kertaa!!!! Illasta ei enää nesteetkään pysynyt sisällä.. Tänään onneksi ollut parempi päivä.

Riksu ja papu rv 12+6
 
Riksu, karmeeta tuo sun oksentelu :/ Oliko sulla esikoistakin odottaessa yhtä kovaa pahoinvointia? Sun täytyy näillä helteillä juoda älyttömästi jos vielä oksennatkin. Minä kävin tänä aamuna sokerirasitustestissä lähisuvun 2-tyypin diabeteksen takia. Sain jo parin tunnin päästä testistä tekstarin neuvolasta ja testin tulos on normaali, eli ei ole ongelmia sokerien kanssa ainakaan =) Huomenna aamupäivällä sitten nt-ultraan, toivotaan parasta ja pelätään pahinta :/
 
Illusia ja Karmilla onnea matkaan!! ja Oivikille onnittelut!
Milona miten menee?

Täällä ei mitään uutta, pohdiskelen mikä osa pömppömahasta on turvotusta ja mikä kohtua, ja yritän olla syömättä kaikkea mitä tekisi mieli. Riksu sulla ei varmaan ole mitään mahaa tuolla voinnilla? Onko kellään muulla mahaa?

Niin ja odotan sitä seulan tulosta - kuulemma tulee kirje, jos kaikki ok, jos ei niin soittavat. Voi kun tulisi postia, tuntuisi niin rankalta alkaa pohtia jotain down-syndroomia nyt kun on vaihteeksi onnistunut olemaan Onnellinen Odottaja. Tulevat isovanhemmatkin (toivottavasti) on ihan onnesta soikeina, kuulemma helpottaa paineita kun työpaikoilla kaikki puhuu vain ja ainoastaa lapsenlapsistaan (on todella kyllä ahdistavan kuuloista!)

Paiju ja Sissi 13+0 (alkaa unohtua viikot, meniköhän tämä nyt oikein?)
 
Paiju, oletko jo käynyt nt-ultrassa? Eri käytäntöjä taitaa olla eri puolilla maata kun mulle ei edes ilmoiteta veriseulaa ennen kuin sit huomennna nt-ultrassa kait sanovat jos jotain outoa sieltä löytyy. Ja tuosta mahasta..jonain päivänä vatsa pömpöttää ja sit taas toisena päivänä onkin ihan normaalin tasanen. Sen oon huomannu, että aina kun on pissahätä tai olen syönyt, niin vatsa on aika pallero.
 
Ihan sama mitä syö tai juo niin maha vaan pömpöttää..Ahdistaa tämä hev kuumuus :( vaikka yrittää olla vähällä ruoalla niin silti on turvotusta, kai ne on nämä helteet..
Itse otin siis sen veriseulan plus nt:n siihen.Kuulemma veriseulan tulos ja nt tulos plus ikä ja paino syötetään koneelle ja siitä tulee riskiluku.Miehen kans mietittiin että mitä jos tulee vaikka 1:250 tai 1:450 niin MITÄ VÄLIÄ sillä on tai eroo.Täytyy sitten ottaa vastaan tuomio ke.Mullahan on pelkän iän puolesta jo 1:250 riski
 
Alkuperäinen kirjoittaja karmilla:
Ihan sama mitä syö tai juo niin maha vaan pömpöttää..Ahdistaa tämä hev kuumuus :( vaikka yrittää olla vähällä ruoalla niin silti on turvotusta, kai ne on nämä helteet..
Itse otin siis sen veriseulan plus nt:n siihen.Kuulemma veriseulan tulos ja nt tulos plus ikä ja paino syötetään koneelle ja siitä tulee riskiluku.Miehen kans mietittiin että mitä jos tulee vaikka 1:250 tai 1:450 niin MITÄ VÄLIÄ sillä on tai eroo.Täytyy sitten ottaa vastaan tuomio ke.Mullahan on pelkän iän puolesta jo 1:250 riski
Karmilla, mistä tiedät tuon 1:250 riskin? Onko jotain taulukoita tuosta?
 
riksu Onnittelut hyvistä ultranäkymistä ja -kuulumisista! Tosiaan muistahan yrittää juoda näillä helteillä (vaikkei pysyiskään sisällä, jos jotain ehtis imeytyä)!

illusia Hienoa, ettei sokereissa ollut häikkää =) ja tsempit ultraan! Tuuhan sit kertomaan kuulumiset.

Paiju Toivottavasti saat pian kirjeen, eikä puhelua kuulu! Kyllä sun viikot taitaa olla ihan oikein =) Mun laskujen mukaan mulla on tänään on 13+1. Noita päiviä jäin sit vaan miettimään, et miten ne tulee? Mun kai pitäis olla sua "edellä" yhden päivän lasketun ajan perusteella (en ole vieläkään oikein perillä näistä :ashamed: ) Mullakin vatsa pömpöttää ja olen miettinyt ihan samaa kuin sinäkin. Eli mikä osa johtuu turvotuksesta, mikä kohdusta ja mikä mun osalla vähentyneestä urheilusta? Jospa tässä pystyis taas kohta liikkumaan enemmän (kunhan helteet helpottaa :whistle: )

Ihanaa illalla saadaan viedä jo jotain omaan kotiin ja huomenna muutto =) Lupas kyllä ukkoskuuroja, et saas nähdä minkä verran viitsitään roudata kamoja, jos hirveesti sataa vettä... Pitäis jaksaa pakata vaatteita ja vähän siivota tätä evakkokämppääki. Mies meni "vahtimaan" siivoojia kotiin ja tekemään samalla kodinhoitohuoneen pohjatöitä. Laatoittaja tulee tod.näk torstaina. Sanoin miehelle, että rempan jälkeen kodinhoitohuoneessa ei enää säilytetä työkaluja ja muita vermeitä, vaan siitä tulee vauvanhoitotila :) Ihanaa, kun uskaltaa välillä tällasiakin miettiä... (toivottavasti ei tarvi perua suunnitelmia!)

karmilla Tsemppiä keskiviikkoon!

Jaksuja kaikille tähän helteeseen!
 
Nt-ultrassa käyty ja pikkuinen vastasi täysin viikkoja =)
Niskaturvotusta oli 1,6mm (normaalin rajana pidetään kuulemma 2,5mm) eli normaali ja seulakin läpäistiin hienosti, vaikka hieman pelkäsin että ivf-hoidon hormonit saattaisivat antaa väärän positiivisen tuloksen.
Saatiin kuunnella taas upeaa sykettä ja itkuhan siinä tuli. Vollottamiseksi meni viimeistään silloin, kun ultraaja herätteli meidän nukkuvaa pikkuista ja tämä siitä närkästyneenä käänsi vain kylkeä :D Ojenteli se vähän jalkojakin siinä samalla. Oli kyllä liikuttavan ihana kokemus, jota en vielä viime kesänä parin keskenmenon jälkeen osannut haaveillakaan kokevani.

Nyt en aio enää raskautta salailla, joskaan en aio siitä huudellakaan ympäri kyliä vielä. Mutta huomatkoon ken huomaa. Töihin ilmoitin tänään lasketun ajan, että saavat alkaa miettiä mulle tuuraajaa. Ei välttämättä vielä puolessakaan vuodessa saada sellaista koulutettua, mutta ompahan ainakin kerrottu ajoissa.

Tsemppiä muille ultraan menijöille :heart:
 
Mä oon löytäny ton riskiluvin jostain sivuilta netistä, en muista mistä :( Käytiin viime viikolla anopilla kuuntelemassa puolentoista tunnin luentoo kuinka erinomaisia miehen veljen lapset on.Mulla oli tarkoituksena näyttää ultra kuvaa, en saanu siihen tilaisuutta..Ei kysytty mitä meille kuuluu.Muutenkin he arvostavat poikavauvoja ,koska multahan kysttiin heti uutisen kerrottuani kumpaa toivon,niin kun sillä olis hittovieköön jotain väliä.VARSINKIN JOS hoidoilla onnistuu niin aivan sama, kumpi tulee.Tämä meidän hoito asiahan on ollut heille vaikea" siitä ei ole puhuttu vaan vaietttu.Ajattelevat varmaan että onkohan se edes meidän pojan lapsi,ties kenen rojut sielä putkessa on olleet :eek: No nyt tämä paasaus saa riittää, lähden pyörän selkään tuulettelemaan ajatuksiani
 
Ultrassa käyty ja oon NIIN ONNELLINEN :saint: Aivan ihana kätilö ultrasi ja rauhallisesti selitti kaiken mitä ruudulla näkyi. Ja todella selkeästi näkyi kyllä kaikki, en olis uskonut miten hyvin tässä vaiheessa näkyy jopa munuaisia myöten! Niskaturvotus oli 0,7mm ja kaikki muukin oli täysin viikkoja vastaavaa ja kunnossa =) Ihanaa! Kyllä siinä miehen kanssa kyynel jos toinen vierähti. Pikkuinen liikkui tosi vilkkaasti siellä ja vilkutteli meille ja liikutti muutenkin itseään niin, että kätilö sai kaiken tarpeellisen mitattua. Pää-perämitta 61mm eli oliskohan se kokonaismitta nyt n. 10-11cm.
Pikkuperhollekin onnittelut!! Ja Karmillalle tsemppiä!
 
Ihanaa, kuinka hyviä uutisia monella :heart: :heart: :heart:

Onnea Riksu, Pikkuperho ja Illuusia

Karmilla voi mitä käytöstä anopiltasi, jätä omaan arvoonsa tuollainen.

Täällä pahaolo jatkuu, mutta onneksi olen lomalla.
 
illusia76: Esikoisesta oksensin samalla tavalla rv 24 asti! Et ei tässä enään,kun 11 viikkoo!!! Onneksi rasituskoe oli normaali!

Paiju: Kyl mulla on maha! Toppi kun on päällä niin ihan kiitettävästi pullottaa ja housut ei tod. mene kiinni :) Esikoisesta maha tuli vasta rv 20, mut taitaa olla paikat löystyneet :LOL:

Mulle ne laski riskiluvuksi 1:5600 eli pieni on!

Onnea hyvistä ultra uutisista!

Karmilla: Järkky anoppi! Toiset ne ei sitten vaan ymmärrä...

Oivikki: Jaksuja pahanolon kanssa! Tiedän niin miltä sinusta tuntuu.. Yritä ajatella et se kestää vaan aikansa, sillä mä jaksan. Vielä tulee se päivä, kun munkin tekee mieli syödä! :) Ja sit mä kans syön!

riksu ja papu rv 13+risat
 
Niskaturvotusta 1,9 mutta se plus verikoe ja ikä ja paino yhteenlaskeetuna NEGATIIVINEN :flower: Mies sitten kysyi että miten se sais mua rauhallisemmaks...olis ihanaa kun vois vaan lopettaa tän stressamisen :hug: Tää kätillö muuten sanoi että melkein poikkeuksetta IVF vauvat on syntymäpainoltaan muita isompia...Olen itsekkin painanu 4180g ja 53cm, eli en mikään riisitautinen" =) Tänään on meidän 1v kihlapäivä,iltavuoroon töihin matkaan tästä sitten.Mukavaa päivää kaikille.
Karmilla ja Siiri 12+4
 

Yhteistyössä