Lontoo vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miuku

Jäsen
28.10.2004
226
0
16
Moi!
Mietimme miehen kanssa 2-3 yön matkaa 10 vuotis hääpäivän kunniaksi johonkin Euroopan kaupunkiin. Lontoo on yksi mahdollinen vaihtoehto. Kertokaa kokemuksia Lontoon matkasta, mihin kannattaa mennä ja mitä on hyvä tietää. Toisaalta jos on muista kaupungeista kivoja muistoja ja suosituksia olisi mukava kuulla.

Lontoossa on niin paljon nähtävää, että viikkokaan ei riitä mihinkään.
Matkoihin kuluu aina aikaa, vaikka maanalainen onkin nopea. Meinaan siis sitä, että keskihintaiset hotlat on aika kaukana ihan keskustasta, joka siis sekin on valtavan laaja. Päättäkää etukäteen mitä haluatte nähdä, ja jättäkää loput suosiolla, niin onnistuu.
(nimim. vietin kaksi kokonaista päivää British museumissa enkä nähnyt kaikkea.)
Toweriin oli tosi pitkä jono, niin en jääny.
Riippuu siis mitä haluatte! Netistä sitten löytyy vinkkiä!

ah lontoo..
kunpa pääsiskin sinne !!! olin siellä nuorempana 2 kertaa ja miehen kans on jo vuosia haaveiltu siitä.Nyt kun tuli tuo pikkuinen perheenlisäys, niin milloinkahan sen uskaltaa ottaa mukaan.. Lontoossa on paljon nähtävyyksiä, isoja, ihania puistoja, eläintarha, hyviä ruokapaikkoja, yökerhoja, ihania kauppoja ja joka puolella ihan älyttömästi kaikenrotuisia ihmisiä ! Mulla kesti pari päivää tottua siihen, että kaikki vaan puhui englantia nopeasti ja hyvä jos vessassa sai olla yksin ! Sitten voi tehdä retkiä muualle Englantiin, me kävimme mm. Brightonissa, Oxfordissa ja Windrosin palatsia katsomassa. Kallistahan siellä on, joten reilusti käyttövaraa mukaan ja pitää varoa taskuvarkaita, niitä on siellä paljon joka paikassa ! Hauskaa matkaa vaan.. ( kadehtiva huokaus..) :/

Samaa mieltä siitä että nähtävää on viikkojen reissuun. Sellainen järjestetty bussikierros ympäri kaupunkia on varmasti paikallaan. Sellaisesta saa lyhyessä ajassa paljon irti.

Jos suunnittelette matkan etukateen edes suurinpiirtein, etta mita haluatte kokea ja nahda Lontoossa, niin saatte kokea piristavan 'breikin' kotiympyroista. Suosittelen ainakin musikaalissa kayntia; juonessa pysyy hyvin karrylla, vaikka ei kaikkea ymmartaisikaan, silla musiikki itsessaan kertoo jo paljon. Jos pidatte kiinalaisesta ruoasta, kannattaa kayda puffet lounaalla Mr Wu:n ravintoloissa Leicester Squarella tai China Town:ssa; herkullista ja edullista!
Oikein mukavaa kaupunkilomaa!
T. vuodesta -96 kaupungissa asunut ja elellyt kahden tyttaren aiti.

Lontoo on oikein kiva mutta lyhyellä reissulla "liian suuri". Kävin mieheni kanssa Dublinissa viime syksynä (perillä 3 yötä, 4 päivää) ja reissu oli täydellinen. Kaupunki on riittävän pieni, romanttinen, tunnelmallinen ja kaikin puolin näkemisen arvoinen. Yksi rennoimmista pääkaupungeista Euroopassa.

Samaa mieltä, että Lontoossa riittää nähtävää ja koettavaa useammaksi päiväksi. Mutta taitaa se niin olla monen muunkin kaupunkilomakohteen suhteen.

Minä suosittelen ROOMAA! Siinä on sitä jotain romanttista... :heart:

Kiitos kaikille jotka ovat kommentoineet. Kirjastosta lainattujen matkaopusten kanssa on vierähtänyt tunti jos toinenkin. Eurooppa on täynnä mitä ihanampia ja mielenkiintoisempia paikkoja, siksi valinta onkin niin vaikea ja kun aikaa on vain rajoitetusti... Taidan olla vähän liikaa kiinni vielä lapsissa, ettei millään raaski edes suunitella pidempää reissua. Mutta suosittelen matkakirjojen lukemista, vaikkei olisi edes lähdössä tällähetkellä minnekkään, oppii kaikkea uutta ja kun on tarpeeksi mielikuvitusta voi lähes kuvitella käyneensä ko. paikoissa, HEH!
Kävin -91 Roomassa opintomatkalla opiskelukavereiden kanssa ja kaupunki teki kyllä vaikutuksen. Päätin että joskus sinne pitää päästä uudestaan, mutta ehkä ei vielä... kun on niin paljon paikkoja jossa ei ole vielä tullut käytyä edes sitä ensimmäistä kertaa.

Jos päädytte Lontooseen, niin ottakaa hotelli suht keskusta alueelta, ettei välimatkoihin mene liiaksi aikaa. Kaikkein nopein tapa on liikkua metrolla, tosi helppoa äkkinäisellekin. Lontoon nähtävyydet ovat suht kalliita, kirkkoihin oli noin 50 mk mummon markkaa liput yhdeltä ihmiseltä samoin museoihin. Kannattaa suunnitella etukäteen vähän missä käy, jos olette noin lyhyen aikaa.

Minä olin 37 juuri täyttänyt ensimmäisen syntyessä ja nyt odotan toista syntyväksi, olen lapsen syntyessä 39. Näin siksi, että viitisen vuotta sitten vasta tapasin nykyisen mieheni, eikä niitä lapsia ihan heti ruvettu "tekemään". Ja sitten kun jätettiin ehkäisy pois niin pari vuotta vielä meni ennen kuin tulin raskaaksi. Tosin en esim. edes kalenteria katsonut ovulaation suhteen, eli ei kauheasti "yritetty" tulla raskaaksi. Olen tosi onnellinen lapsestani ja myös tämä tuleva on kovasti tervetullut. Olisi varmaan jossain mielessä ollut parempi tehdä lapsia aikaisemmin, toisaalta näen myös hyviä puolia tässä vanhemmiten äidiksi tulossakin. Ei ole minkäänlaista haihattelua päästä jonnekin muualle kodista ja lapsien luota, maailmaa on nähty ja baareja kierretty ja tuntuu oikein hyvältä olla aloillaan ja perheen parissa. Toki ystäviäkin tavataan, mutta perheinä enimmäkseen.

Lontoo on mukava kaupunki -kesällä. Se on tosi kallis kaupunki. Kävin siellä viime syksynä. En ihan mahdottomasti tykännyt. Itse suosittelen Roomaa tai Prahaa. Rooma oli unohtumaton! Sinne haluaisin itsekin vielä uudestaan. Praha oli tosi kaunis. Se olisi se romanttinen vaihtoehto... =)

olemme kolunneet mieheni kanssa omatoimimatkoina budapestia, krakovaa,prahaa ja bratislavaa. hienoja eläväisiä kaupunkeja joissa pärjää pienellä budjetilla. kaikkia voi suositella. upeita puistoja, kulttuuria, viehättäviä kahviloita, hyvää ja halpaa ruokaa ja helppo lähteä vaikka maaseutua katsomaan jos kaupunki kyllästyttää.
hyvää matkaa teille ja nauttikaa. kyllä irtiotto kannattaa...jaksaa taas arkea...

Yhteistyössä