Lomat/pekkaset ennen äippälomaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jouskis

Aktiivinen jäsen
16.09.2007
1 371
0
36
Hellurei,
tuli ihan vaan tämmöinen mieleen, että onko jotain sääntöä, että pitäisi pitää vanhat tai kertyneet pekkaset ja lomat (kesä/talvi) ennen kuin jää äippälomalle vai voiko niitä sitten käyttää pois kun tulee taas työelämään. Vai vanheneeko ne jotenkin?

Kiitso jo etukäteen viisaammille :D

Voi riippua alasta, mutta meillä ainakin se käytäntö, että saa pitää äippälomalle jäädessä lomat ja ylityövapaat tallella/säästössä (meillä ei tunneta pekkasia), mutta jos äippälomalta (vanhempainvapaalta) jatkaa vaikka päivänkin hoitovapaalla, niin kaikki kertyneet lomat (ei ylityövapaat) on pidettävä ennen hoitovapaata pois.

Lomien suhteen on eroja siinä, että onko yksityisellä vai vaikkapa virkasuhteessa. Itse olen virassa ja aion ensi keväänä siirtää lomia 2010/2011 vuosille (äippälomalle jään tammikuussa). En nyt ihan tarkkaan muista miten säästölomat menee mut ainakin viime keväänä osan loman säästö oli mahdollista.

Mullahan on niin että kun LA on 24.4,niin äippäloma alkaisi jo n. 24.maaliskuuta.Mieli tekisi ottaa siihen sitten vielä tuo kuukauden kesis mutta tavallaan ehkä järkevämpi ottaa toiseen päähän=)
Varsinkin kun ei tiedä missä kunnossa silloin mahtaa itse olla ,olisiko esim sairasloma mahdollista?
Mites sairasloma menee,koska kelasta tulee maksaja?.

Hei !
Meillä ei tarvitse pitää lomia ennen äitiyslomalle/hoitovapaalle jäämistä. En kyllä ehtisikään. Ne saa jättää säästöön, eli mihinkään ne eivät huku ja äitiysloman ajaltakin kertyneet pysyvät tallessa, vaikka jatkaisi hoitovapaallakin. On sitten lomia pitää joskus vähän pidempään :) Ja itse pidin kesällä pidemmän loman, kun ei tarvitse talvilomille säästellä. Mutta tämä on kai aivan työnantajasta kiinni, ei niinkään TES pohjainen juttu. Loppupelissähän työnantaja voi määrätä lomien ajankohdan alalla kuin alalla. Kysy siis ihan suoraan pomoltasi, kuinka teillä toimitaan. Tai joltain henkilöstösihteeriltä tms.

Yhteistyössä