Kenenkään lapselta leikattu umpilisäke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Poika tuossa alkoi just ennen nukkumaanmenoa valittaa mahaa(kylkeä) ja itkikin jonkin verran. Vatsa on toiminut hyvin, että sen puolesta ei pitäisi olla mitään. Tuli sit mieleen tuo umpilisäke...sehän on niin, että joutuu sit melkein heti leikkaukseen eikä sitä voi tutkia etukäteen onko tulehtunut vai ei. Kuumetta ei ole ja nyt nukkuu. Liittyykö siihen aina kuumeilu vai voiko olla ihan vaan kipeä maha? Teillä kellä lapsi ollu leikkauksessa niin oliko syy lopulta umpilisäke?

mä itse junnuna jouduin leikkaukseen.. mutta se et jos tulehtuu niin se on sit niin stanan kipee et ei pysty liikkumaan ei nukkumaan ei tekemään mitään.-. huutamaan vaan.. mulla leikattiin ja olikin suoliliepeen rauhastulehdus, mutta ei se olis parantunut ilman leikkausta niin leikkasivat samalla umbbarin veke.. ja se kipu iskee ku salama kirkkaalta taivaalta, ei välttis ennakko varottele laisinkaan..

En osaa nyt lapsesta sanoa mutta itseltäni on leikattu ja mulla käväisi kuume korkealla yhdessä vaiheessa. Sen tietää umpilisäkkeen tulehdukseksi oikeastaan siitä, että jos ei pysty kävelemään suorassa ja hyppääminen saa näkemään tähtiä niin kysymys on umpparista.

ei ole kokemusta mutta haluan onnitella oikeasta nimestä, se on todellakin umpiLISÄKE eikä umpiSUOLI kuten usein virheellisesti mainitaan. Koko suolta ei siis todella poisteta vaan pieni sentin nysvä eli llisäke joka suolen päässä on, niinkuin pieni tappi on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkun nusnus:
ei ole kokemusta mutta haluan onnitella oikeasta nimestä, se on todellakin umpiLISÄKE eikä umpiSUOLI kuten usein virheellisesti mainitaan. Koko suolta ei siis todella poisteta vaan pieni sentin nysvä eli llisäke joka suolen päässä on, niinkuin pieni tappi on kyseessä.

No niimpä olen joutunut joskus työssäni noita ja ym näytteitä viemään patologiseen lapraan leikkurista!

7-vuotiaaltani poistettiin viime syksynä umpilisäke. Ei kuumetta, ei ripulia, ei oksentelua, ei kohonneita leukkariarvoja. Ainoat oireet olivat kipu oikealla alavatsalla, lähinnä silloin, kun tyttöä pyydettiin hyppäämään. Hän käveli kumarassa, ja asento nimenomaan taipui oikealle puolelle. CRP oli 50. Leikkauspäätös tehtiin lähinnä varmuuden vuoksi, ja alkava tulehdushan siellä oli.

Meillä leikattu kahdella lapsella. Eka joka leikattiin hänellä ei ollut kuin kovat vatsakivut. Hän on tyttö ja plastiikkakirurgi leikkasi hänet, sentin leikkaushaava bikinirajan alapuolella, kyllä kävi tytöllä tuuri.Toka joka leikattii, niin edellisenä päivänä tuli jalkiskentältä kotiin ja matkalla alkoi sattumaan, valitti pahaa oloa joka meni. Yöllä herätti kun oli kova kipu ja ei pystynyt kävelemään. Kun näki hänen oli aivan kaksin kerroin, tiedettiin heti että sairaalaan heti yöllä, jos odottaa aamuun täytyy mennä terv.keskuksen kautta ja kestää kauan. Poika ja leikkaushaava n. 5 cm.

Kuumimmat

Yhteistyössä