Minkähän hemmetin kohtauksen sain viimeyönä? Närästystä? Liittyykö raskauteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaas

Vieras
Olen nyt rv 33, en tiedä liittyykö tämä raskauteen vai onko joku muu vaiva.

Heräin yöllä hirveään mahakipuun. Maha oli ihan kovana ja kipeä. Kipu lähinnä ylävatsassa ja yläselässä. Kipu oli, ainakin minun mittapuulla, kovaa.
Henkeä ahdisti ja jouduin ottamaan astmalääkettä.

Lopulta helpotti kun otin 2 kertaisen annoksen närästylääkettä,gaviscon sekä panadolin ja istuin selkä aivan suorana.

Tälläinen sama kohtaus oli kolmisen kuukautta sitten, silloin lisäksi oksentelin. Kävin lääkärissä ja tyly tuomio oli vatsatautia tai närästystä ja sillä hyvä.

Nytkin on vatsa ja selkä arkana. Lääkäriin lähdöstä on tuskin mitään hyötyä. Varsinkin kun näin viikonlopppuna päivystys on sen verran kaukana.

Joten mitäköhän pirua tuo taas oli. vatsatautia nyt ei ainakaan. Voiko närästys olla noin hirveää?
Liittyyköhän tämä raskauteen vai onko joku muu vaiva?

Onhan mulla toi vatsanseutu ollut kovilla kun on tämä raskaus ja ennen joulua jouduin vielä umpparin leikkaukseen ( oli tulehtunut )

Kyllä mä uskon sen liittyvän ihan raskauteen. Minulla ainakin oli loppuvaihessa raskautta äärettömän kovaa närästystäkin. Ja siellä kun vauva painaa, niin voi aiheuttaa myös ihan hengityksen vaikeutumista yms. Jos olo nyt helpottunut, niin ei varmana hätää ole, mutta jos jatkuu pidempään niin suosittelen silloin varuilta soittaa lääkäriin.

Hei!!! Tutkituta onko sinulla SAPPIKIVIÄ!!!! Itsellä oli samantyylisiä kohtauksia pari vuotta sitten,luulin johtuvan närästyksestä ja kerran mies jo yöllä vei mut ensiapuun mutta luulivat sielläkin että on vaan närästystä ja sain tähystykseen ajan,siinä ei löytynyt mitään ja tähystyksen tehnyt lääkäri meinasi että sappikivien oireilta kuulostaa enempi ja ultrassa ne sitten todettiinkin!

Kipu todellakin säteilee selkään asti,hengitys tuntuu vaikealta ja oksennus lentää! Itse ainakin pyysin miestä hakkaamaan mua selkään koska kipu oli niin järjetön! Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi että vaiva tutkitaan kunnolla,tiedän kokemuksesta miten h*lvetillinen se
kipu on :(

Itse tosiaan pahimmillaan söin 12 rennietä ja gaviscolia niin paljon kun sai ottaa eikä niistä apua ollut ja silti ensiavussa väittivät että närästystä vaan on...jepjep.. Tähystysleikkauksella sitten poistettiin sappirakko kokonaan ja eipä ole "närästystä" sen jälkeen esiintynyt..

Kiitos teille. Mulla onneksi tiistaina aika äippäpolille niin pitää siellä valittaa asiasta. Jos voisivat vaikka suositella jotain tehokkaampaa närästylääkettä.

Sillä tuollaiset yöt ovat yhtä helvettiä.....

Ja kiitos Hannamammallekkin sappikivi vinkistä. Pitää pitää mielessä. Tuolla äippäpolillahan ne ultraa vauvan jokatapauksessa niin eihän sitä tiedä jos vilkaisisivat nuo sappikivet samalla.

t: edelleen selkäsärkyinen ap. Onneksi on viikonloppu ja mies kotosalla hoitamassa lapset.

Katarri voi myös olla, onko sulla semmoinen tunne, että menis ikäänkuin vanne tuossa yylävatsan ympärilla.
Minulla oli sappikivet, mutta se kipu on sitten jo niin perkuleen kovaa ja kestää aika kauan.
Tuntuu kuin joku työntäisi sormia solisluun alle, sydän tykyttää, puristaa ihan pirusti ja joskus tulee sitten lopuksi oksennus.
Ultralla selviää onko sappivaivoja.

Niin ja yritä nukkua hieman pystymmässä asennossa, se auttaa siihen ettei sitä kohtausta tule, äläkä ainakaan missään nimessä syö mitään ainakaan pariin tuntiin oireiden alkamisesta.
Toki voit myös ottaa sitä gavisconia juuri ennen kuin menet nukkumaan, niin ei pääse hapot nousemaan ylös.

Mulla oli tollasta kans raskausaikana,mä uskon sen liittyvän närästykseen. Kipu oli sellasta polttelevaa ja todella kovaa,joskus jopa oksensin ja oksentamisen jälkeen kipu hellitti. Syö kevyesti illalla äläkä mee heti syömisen jälkeen nukkumaan! Tsemppiä!

Mikä tuo Katarri on? Oli se alussa, ennen pahenemista sellainen vannemainen kipu. Sitten kun se paheni niin ei enää kyllä ottanut selkoa.

Pystymmässä olenkin nukkunut jo useamman viikon. Eli ei se ainakaan tuota viimeöistä kohtausta estänyt.

Yhteistyössä