Kauan olet tehnyt töitä ilman lomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhake

Vieras
Itse viihdyn ihan tosi hyvin töissä, ja esimies on ihan superjoustava. Mutta opiskelen tässä samalla, ja ollaan saatu sumplittua se niin että saan käyttää lomat ja pekkaset silloin kun on pitkiä koulupäiviä. Siis ihan omasta tahdostani, voisin pitää ne palkattominakin vapaina, mutta sitten ei oikein lainanlyhennys ja laskujen maksut onnistuisi.

Olen jotenkin ollut lähiaikoina nuutunut ja ehkä vähän apaattinen, ja vaikka varmasti suurin syy on tuo syksy ja pimeät aamut, niin aloin miettimään että minulla on ollut lomaa viimeksi tammikuussa -13. Ja sekin oli viikon, ja oltiin miehen kanssa suht hektisellä ulkomaanreissulla silloin, eikä sitä ehkä oikein voisi sanoa akkujenlataukseksi :D Kesälomia minulla ei ole ollut lainkaan vissiin 3 vuoteen, ja noita pikkulomiakin on hyvin harvoin. Alkukesällä oltiin risteilyllä, ja silloin otin pari pekkasta. Muuten on joka ikinen arkipäivä ollut joko töitä tai koulua. Saitsuakaan ei ole ollut vuosiin.

Mietin että voiko tästä olla jotain suurempaakin haittaa? Voiko pää jossain vaiheessa hajota kun ei ole kuin noita viikonloppuja milloin saa huilia? Tuleeko burn out jotenkin salakavalasti vai voiko sen huomata ja estää etukäteen? Työni ei silleen ole raskasta tai stressaavaa, mutta mietin että voiko tuo lomattomuus saada aikaiseksi jonkinlaisen totaaliromahduksen?

No, ensi vuonna on toivon mukaan vähintään 9kk lomaa, saas nähdä miten pääkoppa siihen suostuu tottumaan :D

Kouluaikana tein töitä aina kesäisin viettämättä lomaa, mutta noita ei kai lasketa :D Kolme vuotta mulla taitaa olla pisin aika. Opiskelin ja tein töitä. Mulla meni noihin viikonloputkin harjoitustöitä tehdessä ja lukiessa. Yhden vuoden tein töitä aika tauotta, 12 tunnin päivät töissä ja lopputyö iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Sen jälkeen kyllä koki olevansa loman tarpeessa, edes vapaan viikonlopun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäitii;30334686:
5 vuotta olen tehnyt ilman ainuttakaan vapaapäivää.

Ei oikein voi kotonaoloa ja työssäkäymistä verrata...

Itse tein aikoinani 7 vuotta töitä ilman lomia, kun hoitoalalla kirjoiteltiin lyhyempiä määräyksiä, ja aina kun määräys katkesi, sain lomat rahana ja työt jatkui seuraavalla määräyskirjalla. Eli ei ollut lomia ollenkaan, vapaapäivät vaan.

10 vuotta meni ettei pidetty miehen kanssa yhteistä lomaa ollenkaan, laitettiin lomat peräkkäin jotta lapsille tulisi mahdollisimman pitkät poissaolot hoidosta.

Eikä tullut mitään burn outia.

Yhteistyössä