*LOKAVAUVAT 2007, VOL 6.*

nyt on kerhopuolelle päivitelty juttuja...
Meillä menee viel 62 köykäsee ja jotkut on jopa isoja.
Päijä-hämeessä tulee vettä... mut maa on viel valkonen.

Ja ihana aita näkyy tossa (ehkä saatan maalata tuon kesällä?!?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Meidän takapiha tänään:


Oliko jossain tosiaan lunta?
Täällä on nyt lämpötila +5 ja aurinko helottaa pilvettömältä taivaalta (meillä on valitettavan varjoinen takapiha). Jossain on joku nähnyt jo leskenlehtienkin kukkivan :eek: Kunhan itse bongaan niin täytyy kyllä kuvata heti... Pajunkissat nyt on kukkineet jo marraskuusta asti.
Tuohon on kuin täältä, ainut että meil on märempää. Kaks päivää oli lunta tällä viikolla ja viime yönä/tänä aamuna sulivat pois kun vettä vaan lotus

Just otettu kuva ikkunan läpi


meillä jopa grilli ja kalusteet oottavat jo aurinkoa :D :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
tuutilulla :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ei muuta ku grilli tulille ja kylkeä paistumaan.
Ne jäi korjaamatta syksyllä pois... Itekin kun ei saanut nostella ja tuo ukko ei niitä mihinkään kiikuttanut. Mutta ompahan jo valmiina kesään :D Aurinkovarjoa myöten. Ja kyllä tuolla vois jo grillata ja kesäkauden aukaista :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Piituli

Etkös sä ollut sen kerhon "perustaja"? Hyväksytkös sä ne kuvatkin? Yritin tuossa ekaa kertaa laittaa kuvaa kerhon puolelle ja tais tulla tuplana... Josko vaan se toka kuva sinne päätyis... Katsotaan. =)
joo minähän se, yritän laittaa. ei oo tullu perille kuvat. :|
Jaa, no katsotaan, kyllä tuo ainakin ilmoitti että kuva tallennettu, odottaa hyväksymistä... Tai jotain vastaavaa.
 
Niksejä kotiäideille "kuinka" luistan kotitöistä :D

*auringon paisteella verhot kiinni -ei näy likaiset ikkunat tai pölyt
*silmälaseja käyttävät -ota lasit päästä pois ja avot paljon siistimmältä näyttää
*ruuanlaitto -paasto tekee hyvää
*täysinäinen pyykkikori -kaupasta saa uusia vaatteita ja pitäähän muotia seurata


*yrittää kehitellä lisää* :whistle:
 
tuutilulla, reps ja kops :LOL:

Mä oon luistanut ikkunoiden pesusta kaks vuotta sillä verukkeella, että edellinen asukas on vienyt ikkunan avaajan mukanaan. Vaihdoin tässä yks päivä keittiöön verhon ja samalla paapatin Essille, että ikkunat pitäs pestä, jos verhotkin vaihdetaan, mutta meillä ei ole avaajaa. Arvatkaapa mikä siellä keittiön pitkän verhon takana oli... :snotty:
 
minua ärsyttää ihan hirveesti..en ees oikeen tiiä mikä..varmaan se huominen ku ei tapaamiseen pääse ja sit ku sunnuntaina ois ollu tän paikka kunnan 2007 syntyneiden vauvojen "vauvakirkko" jossa leikitään jne..niin ei sinnekkään pääse.veeiiteeteeuu
 
No nyt on nukuttu 1½ tuntia... on pikkasen paremmalla tuulella. Mutta ihan oikeasti mä olen todella väsynyt ollut nyt viikon-pari. Valitan ihan pikku asioistakin. Mä olen vain muiden miettiessä uutta plussaa miettinyt, että olisko meille voinut sattua "vahinko" ja tulis ihan luomuplussa. Nyt vielä kun ne "kuukautiset" oli tosiaan 5 tippaa... Mulla kuitenkin oli joulukuussa ihan vuoto. Tammikuussa ei mitään. No hitto, voiskohan olla? Pitäisi varmaan ostaa testi, jotta ei tarttis tätä enää pähkäillä...

Bodyjen pientymiseen voi oikeasti käyttää jatkopaloja. Meilläkin alkaa olla osa 68cm pieniä alta, mutta hihat on sopivat. Mä tein itse niitä jatkopaloja. Noin 10 cm pitkä pala ja siihen 3 nappia ja taas toimii hyvin. Kankaaksi olen käyttänyt vanhoja t-paitoja. :D
Lisäksi niitä on ollut ainakin tuolla huuto.netissä kestojen puolella myynnissä ja joissakin liikkeissä on.

Dirlittan :hug: :hug: Musta tuntuu välillä ihan samalta, että tekis mieli pistää toi ukko kävelemään. Mutta kyllä mä toisaalta ymmärrän sitäkin, että pitää sen saada levätä, että jaksaa tehdä "kahden työpaikan" työt. Ukot ei vaan tunnu tajuavan sitä, että ehkä me ei voida/pystytä nukkumaan koko päivää täällä kotona ollessa ja apua voisi antaa joskus ihan oma-aloitteisesti eikä odottaa että "käsketään". Ei kukaan opi lastenhoitoa tosta noin vaan ja tarvii meidänkin vähän opetella. :hug:
Pitäisköhän meidän tulla sinne käymään (siis lue: mä tulen teille hoitaan noita ipanoita vähäksi aikaa, niin pääset nukkumaan)?

On se niiin epistä, että milekolla ja kumppaneilla on lunta! Mäkin haluun... Mä muutan sinne takaisin. Saa ukko jäädä tänne tai tulla perästä :kieh: Mä haluan LUNTA!
Mulla on jo narsissit ja tulppaanit kovaa vauhtia nousemassa.
 
Joutu sitten kuurille pikkujätkä. :/ Käytin lääkärissä, kun flunssa on jatkunu yli kolme viikkoa ja korvatulehdushan siellä. Ei oo kyllä ollu pahemmin ees itkuinen, et ei vissiin oo kumminkaan kipeä. Onneksi.
Toivottavasti ei ala kierre, niinku tuolla 2v pojulla oli aikoinaan useampi tulehdus peräjälkeen.. :x

Väsyttää! |O (haukotus) Pitäis vähän siivoilla ja ruokaa laittaa (+pyykit), mut ei jaksais. Illalla vielä laukkukutsuja pitämään. Eikait se auta.. Ei ne hommat tässä istuessa etene.
 
Ihania talvikuvia täällä :heart: Meillä ei talvesta tietoakaan :| Aurinko paistaa ja ulkona on ainakin kuistilla lämmin vaikka tuleekin. Viime yönä oli sellainen myräkkä että tuntui kuin katto olis lähtenyt melkein lentoon :eek:

yksäiti ja yodottaja: Mä tiedän menneiltä ajoilta sen haikean tunteen,kun kaipas jotain siihen vierelle. Se ei ollut mun mielestä mitään kateellisuutta vaan suunnaton haikeus, että siinä olisi joku toinen joka jakais kaiken. Jonka kanssa vois sitä elämäänsä elää ja rakentaa kaikenlaista.
Sitten mä löysinkin ihmisen jonka kanssa menin jopa naimisiin ja tein vielä sen yhden lapsenkin. Tein suuria päätöksiä ja muutin toiselle paikkakunnalle lasteni kanssa. Kyllä sen voi siis löytää mutta joskus siihen menee aikaa =) Toisaalta yksinkin on helppoa,kun asennoituu siihen oikein, että tosiaan on yksin. Ei murehdi sitä yksinäisyyttä ja kieriskele siinä "kurjuudessaan". Ottaa sen kaiken mitä on saanut yksin rakennettuna suurena saavutuksenaan ;) Ja nauttii siitä/niistä lapsistaan täysillä, vaikka joskus olisikin rankkoja päiviä.

Joskus kyllä kaipaan niitä aikoja kun itse teki kaiken itselleen ja lapsilleen :ashamed: Ei tarvinnut toisen sotkuja keräillä heti aamusta..
Mun mies nimittäin muuttui aika paljon kun jäin kotiin..enempää en viitsi tänne yleiseen motkottaakaan ;) Eilen ahdistuin ja avauduinpa hänelle ihan tosissani :eek:

Mä olen ollut kovin ärsyyntyväinen täällä kotiympyröissä Saran syntymän jälkeen :ashamed:
Eilen tilasin kolme uutta mattoa ja uudet verhot olkkariin. Jotenkin kun täällä kotona on nyt päivät pitkät niin ärsyttää koko talo, tosin mulla on kumma tapa uusia verhot ja matto olkkariin jokaikinen kevät :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Niksejä kotiäideille "kuinka" luistan kotitöistä :D

*auringon paisteella verhot kiinni -ei näy likaiset ikkunat tai pölyt
*silmälaseja käyttävät -ota lasit päästä pois ja avot paljon siistimmältä näyttää
*ruuanlaitto -paasto tekee hyvää
*täysinäinen pyykkikori -kaupasta saa uusia vaatteita ja pitäähän muotia seurata


*yrittää kehitellä lisää* :whistle:
Vuosien varrella käytettyjä... :D

*jos ei huvita puhtaita pyykkejä lajitella mikä kuuluu kellekin -kumoa vaatteet lattialle, ilmoita että 10min aikaa kerätä kukin omansa tai sen jälkeen vaatteet löytyy roskista. Hupsis, lattia tyhjä alta aikayksikön.

* kauppaan meno tökkii - kysy mieheltäsi onko hällä nälkä. Jos toinen vastaa että on, kehoita menemään kaupasta hakemaan ruokaa ja korosta että niin varmaan on MIEHEN lapsillakin nälkä. Ja jos mies kysyy mitä tuoda niin oikea vastaus on : Sitä mitä MIES haluaa tehdä. (meillä tänään pitsapäivä) :whistle:

*jos lapsen vinkuu jotain -ilmoita milloin on isiltä tilipäivä ja pyydä siirtymään isin viereen vinkumaan

*Jos tiskipöytä pursuaa tiskeistä - ilmoita ettei ruokaa tehdä ennen kuin se on tyhjä. (toimii helkatin hyvin meillä)

*Äiti on lakossa lause -pätee aivan kaikkeen mihin äitiä tarvitaan, paitsi imetykseen

*menee miettimään lisää* :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Niksejä kotiäideille "kuinka" luistan kotitöistä :D

*auringon paisteella verhot kiinni -ei näy likaiset ikkunat tai pölyt
*silmälaseja käyttävät -ota lasit päästä pois ja avot paljon siistimmältä näyttää
*ruuanlaitto -paasto tekee hyvää
*täysinäinen pyykkikori -kaupasta saa uusia vaatteita ja pitäähän muotia seurata


*yrittää kehitellä lisää* :whistle:
Vuosien varrella käytettyjä... :D

*jos ei huvita puhtaita pyykkejä lajitella mikä kuuluu kellekin -kumoa vaatteet lattialle, ilmoita että 10min aikaa kerätä kukin omansa tai sen jälkeen vaatteet löytyy roskista. Hupsis, lattia tyhjä alta aikayksikön.

* kauppaan meno tökkii - kysy mieheltäsi onko hällä nälkä. Jos toinen vastaa että on, kehoita menemään kaupasta hakemaan ruokaa ja korosta että niin varmaan on MIEHEN lapsillakin nälkä. Ja jos mies kysyy mitä tuoda niin oikea vastaus on : Sitä mitä MIES haluaa tehdä. (meillä tänään pitsapäivä) :whistle:

*jos lapsen vinkuu jotain -ilmoita milloin on isiltä tilipäivä ja pyydä siirtymään isin viereen vinkumaan

*Jos tiskipöytä pursuaa tiskeistä - ilmoita ettei ruokaa tehdä ennen kuin se on tyhjä. (toimii helkatin hyvin meillä)

*Äiti on lakossa lause -pätee aivan kaikkeen mihin äitiä tarvitaan, paitsi imetykseen

*menee miettimään lisää* :ashamed:


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Milli: tuo on ihan totta, että kun on päivät pitkät kotona niin ärsyttää koko talo! Mulla samoja fiiliksiä ja sitten kun on täys kaaos niin ei jaksa, eikä tiedä mistä päästä aloittaisi purkamaan.

Meille tulee tänään siivooja. Ihanaa =) viikonlopun yli ainakin pitäisi olla siistiä. Täällä on aivan kamala lumipyräkkä ja mietityttää kastuuko tuolla ulkona matot. Lumikin näyttää tosi märältä, eikä ole mitään pakkaslunta joka tekisi vain hyvää mattojen tuuletuksessa, siis sellainen kevyt pöly joka lähtee pois kun puhaltaa. Nyt nuo matot varmaan alkaa haisemaan pahalle jos kastuvat tuolla sateessa, eikä meillä ole autokatosta että voisi nostaa matto telineen sen alle suojaan :headwall:

Mietin mihin lähtisin evakkoon lasten kans siksi aikaa. Eihän täältä pakko olisi lähteä mihinkään, mutta tekisi muuten vaan mieli käydä jossain. ja onhan siinä se simsalabim, kun tulisin kotiin niin minua odottaisi puhdas koti. :D
 
Topsylle virallinen raportti Lindexiltä :D Pilvi teema oli saanut jatkoa. Ei kylläkään nuo uudet värit kolahda muhun niinkuin ne alkuperäiset (violetti/vihr, rusk/kelt, sin/oranssi) Postiluukusta kolahti -30% lappu. Hop hop lindexille!

Mulla taas miehellä alkaa olla käsi kunnossa. Tänään oon käyny yksin kaupungilla. Tulin tissihommille välillä ja nyt mun miehet lähti keskenään vielä anoppilaan :heart: Järkyttävä morkkis kun ostin itselle paidan ja housut :eek: H&M:llekkin oli tullut unipusseja (esim. Hello Kitty *vink vink Hello Kitty faneille) Nyt pitää kyllä säästää ja pistää tuo isannuus värjäämään mun tukka.

Mä ajattelin pitää taukoo noiden kiinteiden suhteen. Eeli on nukkunut tosi levottomasti ja ollut semmonen kiukkunen pieni ährääjä. Voi kyllä johtua tuosta flussastakin.

Nyt tää alkaa nauttimaan yksin olosta.
 
Sainpas hännän kiinni :) . Dirlittanin ja muiden miehistä kun luki, oli niin tuttua, että ei voi muuta todeta, kuin että ne on miehiä :headwall: Siis kerta kaikkiaan niillä ilmeisesti vaan on ihan erilaiset aivot ja hoksauskyky, tilannetaju, auttamishalu, jne jne |O . Ja se, kun täällä koton ite jatkuvasti pörrää, niin kai sekin korostaa näitä eroja. Sitä odottaa mieheltä samaa mitä ite tekee jne jne. Nää on just niitä asioita, mitä itekin täällä aina kiroan ja just viimeks eilen illalla kun olin ihan kypsä tuohon ukkoon, niin sit kumminkin sen kiukkuni purin lapsiin :ashamed: :'( . Olin ilkeä aluksi, kun iltapesuja tehtiin, kun olin niin odottanut, että mies olis voinut tehdä edes ne siltä päivää. Voi lapsi raukkoja :( . Ja heti itelle niin huono omatunto...

Mutta siis noihin ukkoihin vielä. Että eipä sitä silti pois antaisi. Vaikka todellakin välillä tuntuu, että helpompi olla ilman, miehen iltavuorot meillä menee aina niin kivasti lasten kanssa jne. Ne on ne omat odotukset, joita mies ei sitten täytäkään. Ja kun mies ei ole paikalla, ei ole odotuksiakaan ja kaikki hyvin :headwall: . Ehkä meille kaikille vois olla terveellistä joutua kokeileen tovi yh. Hui, se ois aika hurja ajatuksenakin. Eli en siis haluaisi ja hattua nostan Yksäidille ja YOdottajalle. Ja ymmärrän teidän haikun. Jos meillä ei tuota ukko"kultaa" :kieh: olisi, ei me varmastikaan asuttaisi tässä kodissa, josta niin kovasti tykkään, ei tytöillä olis ihmistä, joka niitten kanssa kumminkin paljon touhuaa, ei mulla olis sellasta taustaturvaa tälle kaikelle kotitouhulle, mun olis varmaan pakko olla töissä, raha-asiat mietityttäis varmaan paaljon enemmän, mä en koskaan pääsis yksin edes sinne kauppaan jne jne. Eli vaikka niin ärsyttävä välillä onkin, niin ihana kumminkin kun on :heart: :LOL: . Ja uskonpa, että tuo minunkin ukko on kumminkin yks niistä monista parhaista. Eli tekee kyllä paljon lasten kanssa ja kodinkin eteen niitä miesten töitä ja joskus naistenkin.

Jaahas, mitäs muuta, tsempit kaikille sairaille edelleen. Meillä tuo ukko nousi sentään sohvalta, neljää oon täällä tänään passannut ja kodin siistinä pitänyt. Kyllä tuntee olevansa tärkee ja hyvä :whistle: .

Joku kyseli eilen vauvan näppylöistä. Meillähän kaikenlaista ihottumaa ollut ja mennyt. Nyt iho ollut pitkään poimuja ja pään karstaa lukuunottamatta ihmeen hyvä. Eilen tuli sitten taas kummasti koko otsa pilkuille ja laikuille ja vähän koko naamakin. Tiedä sitten mikä oli. Ja kokoajanhan mä epäilen jotain allergiaa ja mietin, mitä tapahtuu, kun kiinteille aletaan. Aika kai sitten näyttää. Ihmettelen (ja tietty oon onnellinen) jos mitään allergiaa ei todeta.

Olikos se nyt Lillastiina joka mietti testaamista... hopi hopi apteekkiin :p . Odotan kovasti, kuka teistä on eka B) . Siis eka plussaaja.

Mulla muuten kanssa kuvaa kerhoon yrittäessä kone sanoi, että lähettää sitä eteenpäin. Mutta ei ollut Piituli saanut. Eikös siitä Tallenna kohdasta pitäs kuva Piitulille lähteä? En oo uudestaan ehtinyt yrittämään, täytyy koittaa vaikka illalla. Täytys muutenkin mennä taas kerhoonkin kurkkimaan :) . Mutta kohta lähdetään lasten kanssa mummun ruokakuppien äärelle :p . Jotain helpotusta mullekin. Ja kun tuo mies oikein oli välillä kipeenä, uikutti, ettei saada lähteä, voi raasu. No, nyt taitaa olla kuume jo hiukan laskenut ja päästään menemään.
 
Huomasin muuten noi unipussit, oli ihkuja :heart: . Mutta en sortunut, kun ei ole kumminkaan tarvetta. Ne oli kyllä niin ihania ja isommat koot niin reiluja, että mietin jo, että ottaisko yhden lastenhuoneeseen henkariin roikkumaan ja jotain lelukrääsää sisään, siis säilytyspussiksi. Oli kyllä niin ihku, hitto, nyt alkoi heti harmittamaan, miksen ottanut lastenhuoneen sisustukseen ;) . Ai niin, mullahan on huomenna pikakäynti kaupunkiin, juoksee Henkkaan siis ja on tyytyväinen, että pari päivää pystyi olemaan ostamatta sen pussin :LOL:
 

Yhteistyössä