*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

selailin pikkasen noita sivuja taakseppäin ja huomasin et olitte laittanu kuveja itsestänne...joten kaippa mäki sit laitan...eli tos minä ja Veeti

http://www.aijaa.com/v.php?i=1495880.jpg[/URL]


ja tossa minä

http://www.aijaa.com/v.php?i=1495917.jpg[/URL]

 
Jaahas...sainpas luettua ne mitä eilisen jäljiltä tuli tekstiä.Mä kerkesin jo aamulla 8.30 salille kun tuli perhetyöntekijä..oli kyl taas niin ihana täti.Peetu pyysi sitä jo huomena meille leikkimään taas =) eihän tuo tietenkään tuu mutta Peetu tykästy kyllä.Ja Pessi kun tosiaan nukkuu aamupäivällä niin ei oikeestaa siihen vaikuta nää aamupäivän hoitajat...Kun ajattelin tossa et kauheeta kun Pessille tulee uusia naamoja niin kovasti elämään mutta ihan hyvä totuttaa kun muuten ois vaan äitin kans 24/7..ja elokuussa tarhaan meno siis Pessillä edessä :| tarhahakemuksenkin tossa yks pvä täyttelin..
Onneks mul on syksystä loppuvuosi koulua vaan tyyliin 1-2pvä/viikossa niin tulee pehmee lasku tarhaan Pessille.

Rontti, meillä kans välillä kyl Pessi itkee yksin..tai siis lähinnä nyt nämä viime päivät kun on alkanu niin kovasti tappelemaan nukkumaan menoa vastaan...niin kauan on sängyssä hyvä kun äiti juttelee,mutta jos ei niin sit on hirvee huuto.Välillä oon hetkeks jättäny yksin sänkyyn ja käyny Peetua välillä "hoitamassa".Eikä tosta Peetustakaan oo kummallisempi tullu vaikka hänen kans samalla lailla toimin... Aina kun ei vaan voi ratketa samaan aikaan kahteen paikkaan.. :/ ja jos Pessi kauan kiukkuaa niin sit saatan hetkeks mennä kauemmas,laskee kymmeneen ja taas lohdutteleen toista.

Kylvettämiseen mä haluaisin hyviä vinkkejä..onko kellään kokemusta sellasesta tuesta lapselle ammeeseen?...Pessi rakastaa lillutella ammeessa,mutta tähän mennessä oon ammetta pitäny wc-pöntön päällä ja ite polvilteen lattialla (ei käy selän päälle) mutta kun toi on aika hankalaa..ja sit ei ite jaksa kauaa..Haluisin siis et Pessi sais kylpee kauemmin mutta en tiä miten sen järjestän..tarvis toinen kylvettäjä et vois tehä vaihtarit jossain vaiheessa.

Tiipii kyllä noitten kahden kanssa kummasti jaksaa..pojilla siis ikäeroo se 2v ja melkein 6kk. Peetu siis täyttää 3 nyt huhtikuussa.Ja musta tuntuu et Peetusta on tullu pienessä ajassa ihan kamalan itsenäinen,loppuraskaus kun mulla oli aika hankala niin poika hyvin reippaasti itse pukee,riisuu,käy vessassa,pesee kädet naaman ja hampaat,kerää lelut ja muutenkin..ja tää ikäero on musta ihana noille pojille kun on sitten seuraa toisilleen.Ja Peetu odottaa niin paljon että sais opettaa Pessille kaikkia leikkejä jne... :heart:

Jaahas..jos hetkeks pötkölleen ennen kun Pessi herää,Peetukin nukahti jo päikkäreille.
 
Ihmettelin et kuis Henkka niin tutulta näytät,mut sähän ootkin tuola facebookissa mulla... =) hyvä muisti...

Hei,mikä toi skype on?!...ku mul on sellanen puhelin mil voi jossain jotenkin soittaa mut en ymmärrä et missä ja miten...?! Täälä mese käytössä ja auki aina kun oon kotona...
 
äitivaan Meillä liinaillaan vaihtelevalla menestyksellä, välillä tyty huutaa naama punaisena kun yritän laittaa häntä liinaan, välillä hän katselee sieltä maailmaa ihan tyytyväisenä. Liinaa käytän ehkä joka toinen päivä ihan kotosalla esim. pyykkiä viikatessa (tai koneella istuessa :whistle: ).

Miten liinailu on muilla sujunut? Onko kellään muuten kokemuksia kantorepuista, sellaista olen myös harkinnut?
 
Skypen voi ladata ilmaseks netistä. Laittaa vaan hakusanaks Skype.
Siihen tarvii vaan hommata sellaset kuulokkeet jossa on mikrofoni niin voi soittaa. Jos haluu vaan chattailla, niin kuulokkeita ei tarvii. Toimii samalla periaatteella kun mesekin. Siinä on sellanen hakutoiminto, et voi nimen, sähkärin, paikkakunnan tms perusteella ettiä tuttuja. Lisäks suomenkielinen, et tällanen vanha kääkkäki tajuu... ;)

*Muoks*
Mulla oli pepin kanssa sellanen kudottu 5,2m liina ja hermot meni niin multa ku tytöltäkii. Minä en oppinu sitomaan sitä ja tyttö ei tykänny olla siinä. Sannin kanssa mulla on rintareppu, jossa tyty viihtyy niin kauan kun oon liikkeessä...
 
Mahdottomia ootte raapustelemaan...
me käytiin toista kertaa babylatinossa - ihan mukavaa . Viu osaa nyt siis jo paso doblen alkeita - tarvittava taito vauvalle :)
Eli maisteltiin eilen potun päälle himppu mangoa.
Mangoa ja paso doblea - 3,5 kk vanhana - mitähän tästä tulee ...
Itkettämisestä - mun kiljukaula on kans aika kovaääninen - joten kyllä monesti rauhoittelen äänellä ensin ...
Mun tekis mieli ottaa esille että kummasta on kyse - siitä ettei itse kestä itkua kuunnella , vai vauvan hyvinvoinnista tms ? Nimittäin monestihan itkunkuuntelukin koetaan stressaavana - jonkun tutkimuksen mukaan oikeasti 3 min itkun kaikki kysyttäessä arvioivat vähintään 6 min pituiseksi.
Ja itkujahan on monenlaisia - se hysteerinen raivari/hätä itku - sitä nyt ainakin on heti rauhoitettava. Tosin meillä kun nälkäkin tulee niin on siinä oksat pois ja naapurikin sen kuulee :) - ei auta vaikka äiti yrittää olla tooooosi nopee. Pulloineen - tissille raivostutaan tuossa tilanteessa täysin.
Ja yks syntinen kysymys - jos vauva nukahtaa turvakaukaloon - niinkuin nyt - jätättekö nukkumaan , vaikka vähän (liikaa) puettuna ? Mä jätän, sainpahan syödä täs välis ... jos alan riisumaan, herää satavarmasti.

Suihkussa - meillä täytyy mennä molempien yht'aikaa - siis kuivina - Viu on sylissä - meen ensin itse selin ja valutan vettä tai toiselle vauvan kyljelle ensin vähän vettä. Niin - ja aluksi katsotaan suihkuavaa vettä ja koetetaan sitä kädellä - ja pidän luennon suihkusta ja vedestä :)
Sitten loppupuolella saatan ottaa suihkun käteen ja vähän kohdennella .
Poislähtiessä on mun paksunpaksu kylpytakki aarre - kun pitää jotenkin itsensäkin ulostaa suihkusta ja neito on kuivattava aika rivakkaan, ettei tuu hätää...
Sama metodi käy sen 'mild sauna max 50 degrees' käynnin jälkeen...
Semmoinen märkään tilaan tarkoitettu kantoliina vois olla kiva, juu .
Ja kohta kai se bumbo auttaa tätä asiaa myös - nyt on vielä liian paljon extreä yhtäaikaa jos on bumbo ja suihku Viulle ...

-pau
 
Yksäiti: Kylpemisestä : mulla on se ammeteline eli jalat , jotta amme on ylempänä... ja sitten on se veteen laitettava 'turvakaukalo' - eli siihen voi laskea Viun - tosin pidän pääpuolta toisella kädellä vielä - mutta on kevyempi kylvettää niin...

-pau
 
NO niin, mulla tämä palstailu on mennyt niin plörinäksi etten ole pahemmin ehtinyt kommentoida oikeita asioita :D mieluummin olen sitten vaikka laittanut kuvia itsestäni :LOL: enkä minä nytkään ehtinyt kaikkia sivuja lukea ajtuksen kans, mutta jotain vois kommentoida

Itkettämisestä minä en tykkää yhtään. Ja se on vaan ihme kuinka mun vieteri venyy vaikka taivaisiin jos lapsistani on kysymys. Mutta kun isännästä on niin se napsahtaa heti B) Meillä Aatu oli aika itkuinen 1.5 ensimmäistä kuukautta ja mies oikein ääneen ihmetteli miten jaksan lepertää ja lohduttaa vaikka toinen vaan huutaa pää punaisena ja äänikin oli kuulemma aivan kauhea :'( Olen varmaan kuitenkin aika jäävi tätä nykyä puhumaan itkettämisestä kun tuo meidän vauva on nykyyän niiin tyytyväinen. Voisi olla eri ääni minunkin kellossa jos se yhä edelleen olisi itkuinen.

Topsy: minä tilasin Lumikidsin pussin, koska en ole tajunnut aikaisemmin sitä ostaa ja se oli isompi kokoinen ( 95cm ). Ajattelin että menee sitten rattaissa pidempään kun meillä on rattaissakin viisipiste vyöt niin sen voi laittaa niihinkin. Kävin katsomassa Taikapilvessä sitä Eirbächeä ja se oli niin lyhyt ettei tuo meidän pikkuapina varmaan enää edes mahtuisi siihen. huutonetissä oli eilen ainakin vielä myynnissä punainen Lumikidsin kaukalopussi, mutta osta heti hinta oli minusta kallis. Siellä lumikidisillä on yksi tarjous pussi samanhintainen kuin tuo huutiksen osta heti hinta joten sitä siitä ei kannata ainakaan maksaa.

Joko Tuutilulla sai turvaistuinpussin? Kuivahöyrystin on hyvä ja sen aion haalata sitten myöhemmin töihinkin mukaan jos itsellä lentsu iskee. On niin kätevän pieni. =) Tosi hyvin aukoo röörit se mentholin haju.

Tiipii: Meillä esikoisen ja vauvan ikäero on neljä vuotta enkä koe yhtään raskaaksi kahden lapsen hoitamista. En minäkään varmaan olisi näin hyvä vointinen jos meidän lapsilla olisi pienempi ikäero. Kaksi vaippaikäistä tuntuisi alka hurjalta meikäläiselle.

Varmaan olisi paljon muutakin kommentoitavaa, mutta nyt pitää hetki keskittyä kotihommiin. Neiti meni mummulle leipomaan ja Aatu nukkuu joten saa rauhassa touhuilla.
 
Yodottaja Jos typy nukkuu vaunulenkin jälkeen, otan lakin pois ja jätän hänet haalari auki kantokassiin ja juoksen jääkaapille... Ehdin aika usein syödä jotain kaksin käsin (!) ennen kuin typy herää. :D
 
Katjanna, jokos turvakaukalo pussi tuli teille??

Meillä se odottaa postissa noutamista, isäntä saa hakee kun tulee töistä.

Mileko, päivä ei ole vielä sata varma, mennään maistraatissa vihille ja ootellaan tuota esteidentutkinta paperia, maaliskuu se varmaan on, sillon ollaan oltu kihloissa 7 vuotta ja se olis sitten jotenkin sopiva myös vihkimiselle.

eipä muuta nyt tälläkertaa..
Elina
 
Kysymys taasen :D
Miks ootte menny kihloihin/naimisiin just sinä päivänä kun menitte. Onko se päivä ollu jotenkin merkityksellinen?

Me mentiin kihloihin jouluaattoaamuna ja naimisiin 22.5. Se vaan sattu olemaan vapaa viikonloppu keväällä.
 
Kiitti Katjanna, just tuo kiinnosti että kumpihan menee pidempään... Lumikids siis meille kiitos :)

YOdottaja, meidän likka on usein kuin suihkusta tullut kun herää kaukalosta :) Ehkäpä tuo pussi auttaa asiaa, sillä en todellakaan koske minttuun jos nukkuu kaukalossa kun kotiin tullaan :D

Enja, jippii, meillä tänään oikee kotiäitien unelmapäivä! Ei muuta kuin pyykin pesulle! Kerro sit miten sujui, saitko hajalle heti eka pesulla :LOL:

Milekon
kysymys Henkalta "ootko varmasti täysikänen" nauratti niiiin! :LOL: :LOL: Henkka ihanat hiukset sulla! Mäkin haluun tollaset :) Mileko, aina joku on suakin vanhempi, äläs nyt mököttään tollasta lähde! ;)

Pitää vissiin tehdä jotain ruokaa tolle taaperolle, me istutaan sisällä kun en uskalla minttua ulos viedä... varmaan vuoteen :/ Rupee aina pelottaan kaikki pöpöt kun on sairastettu pahasti. Luin muuten netistä että keuhkoputken tulehdus on RS-viruksen jälkitauti helposti :(
 
Painonpudottajien tulokset 2 viikon jälkeen.

Suluissa tavoitepaino. Punnitus joka maanantai ja listan päivitys.

Tässä vielä lista siinä järjestyksessä, kuka on prosentuaalisesti pudottanut eniten. Mikero on taas voittaja! :flower: :flower: Hyvä Mikero, ja toivottavasti tämä tsemppaa meitä muita :D

:attn: :attn: MIKERO (65kg) 77,6 kg -- 75,5kg (-2,1kg) -- 74kg (-1,5kg) :attn: :attn:
TOPSY (67kg) 76 kg -- 75,4kg (-0,6kg) -- 74,2 kg (-1,2 kg)
LILLASTINA (65kg) 75 kg -- 72 kg (-2,0kg) -- 71kg (-1,0kg)
TIIPII (68kg) 72 kg -- 71kg (-1,0kg)
PIIPPU (67 kg) 78 kg -- 78kg (+-0,0kg) -- 77.2kg (-0,8kg)
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) 68,3 kg -- 68kg (-0,3kg) -- 67,3 kg (-0,7 kg)
NIINUKKA (75kg) 93kg -- 92,2kg (-0,4kg) -- 92,2kg (+-0,0kg)
DOGTOR (55kg) 67,7kg -- 66,5kg (-1,2kg) -- 66,1kg (-0,4kg)
KATJANNA (58kg) 67 kg -- 67kg (+-0,0kg) -- 67kg (+-0,0kg)
VILMA-ONNI (60kg) 71kg -- 71kg (-0,0kg) -- 71kg (+-0,0kg)
ÄITYLI75 (80kg) 95 kg -- 93,1kg (-1,9kg) -- 94,1kg (+1,0kg)
MILEKO35 (75kg) 95kg -- 94,7kg (-0,3kg) -- 95,9 kg (+1,2)
DAPA (75kg) 87 kg
EMILJA80 (70kg) 80 kg
TILDA77 (75kg) 83 kg
TUUTILULLA (67,5kg) 72,5kg
IPPULI

 
Kihloihin mentiin 1.1.1999. Sinä päivänä vaan sen takia, että tulee jotain tehtyä 1900 luvulla :D
Naimisiin mentiin 13.7.2002. Syynä oli se, että juhlapaikassa oli rajallinen määrä päiviä kuten myös kirkossa. Ja uhmaamme kohtaloa kaikin tavoin. Nettirakkaudet ei kuulema kestä (no kyll mä olen kattonut tota jo 10 vuotta) ja 13 on epäonnea... :LOL:
 
Mut hei PuPu ja Katjanna, saako vauvan sit nostettua pusseineen pois kaukalosta? Kun usein nostan mintun kaukalosta sitten vaunuun ja jätän ulos nukkumaan, mut mites se onnistuu jos pussi jää kiinni istuimeen? Tuossa toisessa on tarrat siellä takana ainakin että pussin saa irti vöistä ja nostettua vauvan pois pussin sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Mut hei PuPu ja Katjanna, saako vauvan sit nostettua pusseineen pois kaukalosta? Kun usein nostan mintun kaukalosta sitten vaunuun ja jätän ulos nukkumaan, mut mites se onnistuu jos pussi jää kiinni istuimeen? Tuossa toisessa on tarrat siellä takana ainakin että pussin saa irti vöistä ja nostettua vauvan pois pussin sisällä.
Siinä lumikidsin pussissa pujotat vaan ne vyöt reiistä pois ja saat vaunuihin nukkumaan ihan kätevästi. Ei ole hankalaa. Olen kokeillut. :D Kahden kanssa.
 

Yhteistyössä