*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Heipparallaa,

Pari viime päivää on olleet niin hektisiä, että en ole tännekään pahemmin ehtinyt... ei mitään kummempaa tehty, kyläiltiin ym. mutta tunteja vuorokaudessa on vain liian vähän.

Parisuhteesta me ollaan oltu yhdessä 1vuosi ja vajaa 11kk - ja naimisissa 1vuosi ja lähes 2 kk. Nopeaa on siis meidän toiminta ollut, tavattiin helmikuussa 2006, muutettiin yhteen huhtikuussa 2006 ja ja joulukuussa 2006 vietettiin sitten meidän häitä. Ja aika nopeasti Hilmakin sitten ilmoitti tulostaan ja ihan toivotusti. Meidän häistä on juttua uusimmassa HÄÄT-lehdessä, alkaen sivulta 96 - otsikkoa en muista mut kauhua ja jotain muuta... jos olette uteliaita niin käykää lehtihyllystä kurkkimassa :)

Raskaus ja Hilma on tietenkin jollain tapaa muuttaneet suhdetta, mutta kyllä sitä huumaa vieläkin ajoittain löytyy. Alle kaksi vuotta ollaan kuitenkin vasta tunnettu. Yksäidin treffeistä oli kiva lukea - jatkoa siis odotellaan :)

Menkkoja ei ole vielä näkynyt täällä eikä toivottavasti näykkään piiiitkäään aikaan. Kipuja mulla ei pahemmin ole, mutta mielialat heittää menkkojen aikana senverran pahasti, että yhtään en niitä kaipaa.

Meillä nukutaan edelleen upeasti, en voi uskoa tätä. Yli kuusi viikkoa nyt nukuttu koko yö. Eli nukkumaan n. 22 ja eka syöttö n. klo 7-8. Mun on silti pakko jossain vaiheessa yötä nousta ja pumpata rinnat, ne räjähtää muuten. Mutta ehkä se sitten pitää maidontuotannon yllä, täysimetyksellä kun mennään. Päivisin syödäänkin sitten ihan tasan kahden tunnein välein -Hilma on ruoka-ajoistaan tosi tarkka :)

Tänään lähdetään kaupungille ostamaan sekä äidille että tyttärelle vaatteita niihin häihin jotka on viikonloppuna :)



 
Yksäidille - kivalta kuulostaa treffit. Mulla taitaa olla rohkeus ja jaksu uuteen miessuhteeseen aika vähissä - usko mennyt. Vaikka kaipa niitä kunnon miehiäkin on ... nyt ainakin pitää löytyä lapsirakas , se on selvä se...
Kiitti leikkimattovinkeistä, pitää tsekkailla ostaisiko vielä sellaisen.
Muru on aika väsy, oisko vielä sitä nuhaa , tuli jonkunverran ällönväristä räkääkin nenusta.. Niin ja mulla itsellä oli ihana migreenikohtaus - näköhäiriöt yms - eilen illalla , kun tultiin Tuiketapaamisesta. Eka pätkä nukuttiin suht' molemmat klo 21-0315, mutta sitten mua valvotti ...
Aika hankala tuo migreeni - se kun vie toimintakykyä, pitäisi saada olla pimeessä huoneessa, silmissä vilistää sahalaidat yms...
Äsken Viu nukahti päikkäreille ihanasti viereen tutti suussa, mutta rintaa hypistellen..
Minäkin aloin nyt riisivelliä kokeilemaan, melkeinpä vaikuttais että on parempi kuin maissivelli... mene ja tiedä.
Kuinkas sitkeä niiden kinteiden kans pitää olla ? yritin kahtena päivänä minimalistisesti sitä bataattia , eikä tainnut oikein innostaa , Tai siis puklas enemmän . Pitääkö silti viikko vaan yrittää ? Vai vaihdanko pottuun ? Tosin nyt voi tuo nuha kyllä vaikuttaa asiaan ...

papu & viu
 
parisuhteesta
me ollaan oltu nyt yhsessä 1v ja 8kk ja 1.2 ollaan oltu vuosi kihloissa..
muutettiin yhteen kun oltiin oltu 6kk yhdessä..ja ihan päätettiin että vauva saa tulla jos haluaa..oltiin tunnettu kuitenkin joku 6vuotta ennen kun alettiin olemaan..

yodottaja
kannattaa kokeilla sitä perunaa,jos se ei tykkääkään bataatista..mä kyl aion kans alotella bataatilla,tai ainaki kokeillaan..ja saadaan neuvolan mukaan alottaa jo 2viikon päästä..

antton ressukalla oli aamulla 38,7 kuumetta..musta tuntuu et nuo supot ei oikein auta,kun annoin sen supon sillon 5 aikaan yöllä/aamulla,nii kymmenen aikoihin oli kuitenki viel kuumetta..yön nukkui kuitenkin hyvin,ja aamulla joi vettä 60ml ja maitoa veti 125ml,sit nukku kymmeneen..ei taideta lähtee viel nyt lauantaina sinne vauva uintiin..

yksäidille onnea treffeistä,se on ihanaa se alku huuma..
 
niinukka: Meillä kans lapset heittäytyivät sellaisiksi että palvelu pelaa kun mutsi on himassa! :headwall: Mun esikoinen 10v oli joskus tosi näppärä poika tekemään itse aamiaiset, välipalat ja iltapalat. Ei tarvinnut tehdä nenän eteen. Nykyään koittaa tilailla suoraan pöytään ties minkälaisia leipiä kaikilla täytteillä ym. Tais mennä viesti aikoinaan perille että kun mä käyn töissä niin en jaksa passata aina, mutta nyt ajattelee sitten että äiti on kotona "vapaalla", niin on aikaa passata?
Mä kiristän isompia tietokoneella myös :ashamed: Jos ei vie koiraa ulos ja tee läksyjä heti koulun jälkeen, niin ei tarvi olla tietokoneellakaan. hyvin toimii vielä :D

äitivaan: Minä sain esikoiseni 19vuotiaana. Mulla ei ollut harmaita hajua edes miten se koko synnytys etenee.H-Moilasena kuuntelin eräänkin kerran kun joku äiti raskausaikana mulle selosti oman synnytyksen avautumisvaiheesta ja niistä kivuista.
Sitten kun pääsin itse tositoimiin, niin olin aivan varma 1h20min ponnistusvaiheessa että henkihän siinä vähintään lähtee?! :eek:
Uhosin kätilöille ja varsinkin sille vanhalle ihanalle omalle kätilölleni joka avusti synnytyksessäni että en enää IKINÄ tule takaisin ja se on aivan varma juttu. Kuitenkin melkeinpä vuoden päästä istuin saman sairaalan synnytysvastaanotossa ja se vanha kätilö käveli hymyillen ohi :ashamed: :)
Ja tuli se kolmaskin ja neljäskin kerta :D Sitä synnytystä kannattaa käydä itse läpi ja jonkun kanssa.

Meillä pottu tuolla kiehumassa. Teen siitä soseet, katsotaan osaako Sara sitä maistella =)
 
täälläpä on tullut tekstiä :)
oon ollut flunsassa ja pari päivää oli kuumettakin.
mut nyt tuntuis että alkaa helpottaa!

en mitenkää kerennyt lukee kaikkia juttuja,pikasesti selasin pari sivua.
täytyy sit ajan kaa rauhassa.

tosiaan se äp:n valkonen pelle-body huono kun heti ekalla kerralla nauha irtos!

vellistä:tuntuu tuo maissivelli auheuttavan kummaa ähertämistä ja mahavaivaa :/
aloitettiin ihan pikkumäärällä maidon sekaan ,
pikkuhiljaa nostettiin
nyt ollaan laitettu 70-80ml velliä ja 100ml maitoa.
pitää varmaan ettiä joku parempi vaihtoehto!

mileko taisi tuolla kirjoittaa että kovat huudot aiheutti teillä se velli.
ja yksäiti taisi myös mainita että ähräämistä tuli...onkos se jatkunut vielä?
jos saa udella :)
ja onnea muuten onnistuneista treffeistä!!

minäpä tästä painun päiväunille,kun tuo pikkunenki nukkuu:wave:
 
Keiju07
Piippu, meillä 6 kpl S-koon Fuzzeja ja lisäksi 5 DreamNappyn taskua sekä sekalainen joukko huutiksesta ostettuja tsi-taskuvaippoja. Imuja olen tehnyt itse vanhoista froteepyyhkeistä ja kangastukku.comista tilatuista vaippatarvikkeista. Vaippapyyki pyörii joka päivä, mutta muun pyykin seassa. Kaikki pesen tällä hetkellä vaipoille sopivalla Daily Sensitivellä. (pesethän muuten oikeanlaisilla aineilla, koska väärät pesuaineet vaikuttavat merkittävästi imukykyyn.) Nyt oli yöllä muuten ekaa kertaa kesto koko yön ja hyvin pelitti. Villikset heitin varmuuden vuoksi Fuzzyn päälle, ja hyvin piti!

Vaippaihottuma on taas aika pahana, kun Viena oli muutaman päivän hoidossa isovanhemmilla ja käyttivät kertiksiä. Tilasin nyt netistä hoitavaa villaa ja pari silkkistä hoitoliinaa; villat nyt käytössä ihoa vasten ja heti tuntuu, että ovat auttaneet.

Milli ja Mammolino, mä olen sulatellut pakastetun maidon aika pikaisesti laittamalla sen vesihauteeseen (kuuminta vettä mitä kraanasta tulee). Olen lukenut, että sulatus pitäisi tehdä mahd. nopeasti, mutta ei kuitenkaan kiehuvalla vedellä. Eli siis jääkaapissa tai huoneenlämmössä sulattaminen ei tuon tiedon valossa ole kovin hyvä. Mutta en tietenkään mene vannomaan, mikä on oikea tapa.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 10½ vuotta, tunnetta jo lukioikäisestä, mutta vasta myöhemmin alettu seurustelemaan. Yhdessä asuttu 7½ vuotta noista ja naimisissa oltu kohta 4 vuotta. Suuria kriisejä ei ole matkan varrelle mahtunut, aika tasainen pari ollaan sikäli; minä se meillä lähinnä kiukuttelen :D . Vauva-aika on nyt tietenkin ollut aika erilaista aiempaan verrattuna, mutta hyvä tästä tulee, koko ajan selvästikin helpottaa ja kun pahin väsymys menee ohi, niin jää ne pahimmat kiukuttelutkin.

Jaksamishaleja täältäkin tuutilullalle, tänne on hyvä purkaa pahaa oloaan, niin ei pääse masiksen puolelle!

Meillä lempparipaikka Vienalla on hoitopöytä, jolla pyörivä ja soiva mobile. Sellaisia keltaisia pirtsakoita aurinkoja, kuita ja pyrstötähtiä. Aina yhtä ihana ja hellyttävä! Muuten on aika seuraa vaativa tapaus, eli lattialla tai sitterissä tai lelukaaren alla ei kauaan jaksa olla ellei hänelle koko ajan pälätetä. Välillä mietinkin, että pitäiskö lukea vauvaäänellä Hesaria ääneen, niin saisi itse hetken aikuisten aikaa :D .

Menen kohta ensimmäistä kertaa bussilla Vienan kanssa. Eräänlainen etappi sekin. Aikaisemmin on ollut suuri kynnys tuohon, kun Viena on niin äänekäs ts. temperamenttinen, mutta nyt uskallan jo luottaa siihen, että tuo nukkuu. Menen lannerangan luuntiheyden mittaukseen. Ollaan nimittäin Vienan kanssa mukana vapaaehtoisina sellaisessa D-vitamiini tutkimuksessa. Ensimmäiset mittaukset oli meillä kummallakin synnärillä, nyt mulla tämä ja vielä kai noin vuoden ajan käydään mitattavina ja verikokeissa. Pistämistä lukuunottamatta ihan kivaa puuhaa. (Mulla aika myönteinen suhtautuminen tällaisiin tutkimuksiin, kun itsekin tutkija olen).

Jeps, mutta jospa sitä menisi pakkailemaan hoitolaukkua tms. Aika aina vierähtää jotenkin huomaamatta ja sitten tulee kiirus.

Keiju ja Viena
 
Taa reippailtu tänään :D meille tuli siis ensimmäistä kertaa perhetyöntekijä joka oli aivan ihana ihminen,alle 30v nainen,ollut ennen tarhassa töissä.Peetuhan ei sit meinannu suostua tarhaan lähtee kun ois halunnu sen tätin kans meille jäädä :LOL: ja hyvin voin Pessin aamusin jättää hoitoon kun meni nukkuun ennen kun ite lähin ja heräs kun tulin,eli nukkuvaa lasta saa meillä aamupäivät hoidella.Mikä sopiikin mulle hyvin ,pääsen salille kun Pessi aina nukkuu ton 8-10:stä 11-14:sta.
Nyt on sit paikat kipeet..iltapäivällä ois vielä babybrasil Pessin kans jos jaksan lähtee..eilen Pessi ainakin nukku siihen aikaan ku se ois et voipi jäädä väliin

Imetyksestä ja menkoista..Peetu aikoinaan lopetti tissin syömisen kun mulla alko menkat,n.5,5kk ja neuvolassa sanoivat että tosiaan maito maistuu erilaiselle menkkojen aikaan.

Ja soitin sit niistä pirun pillereistä eilen neuvolaan,että voiko alottaa cerazette nimiset ennen kun menkat alkaa,vai pitääkö menkat odottaa..Ja se saamari sentään sano että pitää odottaa kunnes menkat alkaa :eek:
eikai se nyt voi pitää paikkansa...?!?! Peetun jälkeenkin mulla kesti melkein se 6kk et menkat alko.Yritin perheneuvolaan soitella mut ei sielä ollu kun vastaaja...ihmettelenpä suuresti jos tuo oikeesti noin on....
Parin kaverin kans juttelin ja oli sitä mieltä et alota vaan ne pillerit...en oo kuitenkaan vielä alottanu.Hitto vie..kiva tällasiakin nyt sit pähkäillä.

Niinukka toi uimahallihan on hauska treffi paikka... ite en välttämättä kehtais... =)

Ja kiitos kaikille,mukava kun voi jonnekkin kertoo onnistuneista jutuista,eikä tarvi vaan itekseen iloita =) vois pojat pitää äitiä vähän pimeenä... :whistle:
 
milli78 minä oon kanssa saanut esikoisen 19vuotiana :D
ja uhosin myös etten ikinä sinne takas tule,kun se miun synnytys kesti 28h45min..päätyen sectioon.no kahden vuosen kuluttua olin sitten siellä takas :D
no sitten vierähtikin 13v kun olin uudelleen synnärillä.

dogtor meilläkin sai vauva tulla heti jos oli tullakseen,no vuosi siinä meni ennenkuin olin raskaana :D

venla töröttää sylissä,pitäs kohta laittaa tyty tonne ulos nukkumaan siihen malliin tirisee ja haukottelee.

milli sen verran vielä noista porukoiden passailuista..monet monituiset kerrat olen miehelle sanonut että hänen 12v tyttö kyllä saa itse tehtyä leivä itelleen ja kuorittuu esim omenan,että isän ei sitä tartte tehdä..kun toi mies tuppaa tekemään noille etätytöille kaiken valmiiksi..
omille tytöille olen sanonut että jos ei osata ottaa jääkaapist syömistä niin sitten pitää olla syömättä.ei niitä kyllä ole tarttenu passailla,aamullakin syövät ja lähtevät kouluun ihan ilman että olen heitä herättelemässä.

yodottaja noista soseista,olen venlalle antanut perunaa ja porkkanaa,sekä perunaa ja patattia useampana päivänä.aluksi oli kyllä silleen että varmaan enempi tuli ulos kun meni sisään.nyt kyllä uppoo ihan hyvin..paitsi makeat soseet :eek:
 
Niinukka:Mulla oli tuossa 6v väliä ennenkuin könysin tuonne synnärille uudestaan, tosin neljättä kertaa en ollut edes ajattellut ennenkuin sitten miehen kanssa päätettiin pistää tuo Pötkö aluilleen :D

Mä oikeen odotan että tuo vanhin tyttö 8v, voi herätä ja lähteä itsekseen kouluun. Hän on sellainen "luonnonlapsi", että ihan heti en luota siihen että sais itsensä ajoissa liikkeelle. Isoveljensä on hoidellut itsensä ekaluokalta asti kouluun ja aina ajoissa, opiskelin silloin itse. Poika just yks päivä ihmetteli ääneen: " Äiti, mihin aikaan Milla lähtee kouluun,kun se tulee aina myöhässä?" Eli jää sinne matkalle unelmoimaan.. Niin ne vaan on erilaisia nuo sisarukset :D

Sara maisteli äsken pottua ja hyvin maistui. Alkuun toki ihmetteli ja työnsi kielellään ulos suusta. Loppujen lopuksi osasi nielläkin pikkuisen. :)

Meillä Sara sai heti alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta. Aateltiin että tulee jos on tullakseen ja niin hän päätti tulla.

=)
 
Moi taas kaikille ja kiva on lukea teidän kaikkien kuulumisia: niin vauvojen kuin äitienkin!

Mua odottaa tuolla noin 450 valokuvan lajittelu ja päätin paeta sitä hetkeksi koneelle ihan sen varjolla, että ei mulla ole kansioita niille... Täytyy käydä illalla pari kansiota ostamassa, kunhan mies tulee töistä. Ei oo sille sopivaa hommaa mennä niitä ostamaan, ostaisi kuitenkin sellaiset mihin ei saa kirjoittaa tekstiä viereen... Päätin nimittäin että laitan molemmille mummuille valokuvat pojasta valmiiksi kansioon tekstien kera, ikäänkuin myöhäisenä joululahjana. Eivät jää roikkumaan siihen pahvikoteloon, kuten muuten kävisi noin 99 %:n varmuudella!
Sen verran tein että lajittelin jo osan, mutta iski sitten lorvikatarri ja äkkiä tänne lukemaan kuulumisia.

Meillä on siis kaksi mummua ja yksi vaari, kun noista on ollut puhetta. Jos mun isä eläisi, hän olisi pappa. Asutaan kaikki täällä samalla paikkakunnalla ja nähdään miehen vanhempien kanssa muutamia kertoja viikossa. Yleensä me käydään siellä esimerkiksi saunassa tai sitten syömässä tms, eivät juurikaan tule meille.
Mä sitten käyn äitini luona ehkä kerta viikossa, mutta usein pyydän tänne käymään. Varsinkin jos haluan imuroida tai tehdä jotain, niin mummu on innokas lähtemään vaunulenkille ja sillä aikaa saan tehdä muuta täydellä teholla.

Poitsu viihtyy aika kivasti yksinkin, mutta tuommoinen leikkimatto meilläkin on ja siinä lelukaari. Siinä soi musiikki ja yksi lelu liikkuu sen mukana, sitä tykkää katsella. Ja sitten sitterissä aina sen mukaan, mitä mä teen eli laitetaan pyykkiä, tehdään ruokaa jne.

Mä kanssa tykkään, että imetys on helppoa kun ei tarvi pullojen kanssa puljailla ja yritän parhaani, että täysimetys jatkuisi sinne puoleen vuoteen. Kai siinä aletaan maistella ruokia joskus neljän kuukauden jälkeen tai niillä main, ja toki jos neuvolassa punnitessa huomataan ettei poika kasva kunnolla, niin sit mietitään asiaa uudelleen. Mutta korvikkeeseen en tahtoisi siirtyä, vaikka onhan hetkiä, jolloin imetys on rasittavaa ja tuntuu et justhan me syötiin, ei kai taas...
Mutta mikäpä asia ois ihanaa ihan joka hetki? Onhan ihana elääkin, mutta silti jos joka päivä sulta kysytään että millaista on elää, niin ei se oo aina se vastaus. Tajuskohan kukaan...
Mut musta imetys on ok, ja haluan sitä kyllä jatkaa. Olenkin uhannut miestä, että kun mä syötän ekan puoli vuotta, niin sitten on hänen vuoro!

Oisko kellään ideoita, mitä voisi antaa 1-vuotiaalle pikkuneidille synttärilahjaksi? Runon sain jo pykättyä, mutta lahjaa täytyisi kummitytölle vielä miettiä. Ostin jo nokkamukin, pari lautasta ja aterimet, mutta kun voi olla että niitä jo on, niin jätän ne meidän poitsulle. Mut ideoita otetaan vastaan!
 
Onko kukaan teistä kuullu sitä vanhankansan tarinaa/uskomusta, että metsän peikot saatto käydä vaihtamassa oman peikkolapsensa ihmislapseen. Mie en muista miten sen uskomuksen mukaan sai ne peikot palauttamaan sen lapsen takaisin... Meillä meinaan asuu aivan varmasti vaihdokas. Sen siitä saa, kun ulkona nukuttaa metsän laidassa. Jep, jep.

Ei tässä nyt muuta selitystä voi olla tuolle pojan käytökselle. Niin mukava ollut tähän asti ja nyt yhtä kitinää ja huutoa, jos ei koko ajan viihdytetä. Ja öitä ei enää haluis ollenkaan nukkua. No, kaipa se kuuluu ikään...

Parisuhteesta Me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja yhdessä asuttu n. 4 vuotta. Naimisiin mentiin 2004 'salaa' maistraatissa virkailijat todistajina. Ei ollu kukaan koskaan kysyny aijotaanko naimisiin, niin ei tullut sitten etukäteen kerrottua kellekään ;)

Hipkukka ja känkkäränkkä poika
 
milli78 meillä noi tytöt ovat joutuneet lähtemään aikoinaan "yksin" kouluun,kun minäkin opiskelin (joka aamu ajoin tunnin matkan kouluun) herätin likat ennenkuin aamulla lähdin ja soitin sitten kun pitää lähteä kouluun.iltapäivän olivat myös keskenään.ja hyvin pärjäsivät.
mutta olen monesti miettinyt että miten noi miehen tytöt selviäävät yleensäkin aamulla mihinkään..tässä joskus oltiin heti aamusta lähdössä jonnekkin reissuun,ja jumakauta,mies varmaan viis kertaa kävi niitä herättelemässä..sitten raahaudutaan peittoneen päivineen sohvalle :eek: ja siinä nuokutaan..ei elettäkään että kumpikaan laitaisi päälle tai menis aamupalalle.sitten mie kyllä puutuin asiaan ja sanoin että jos ei neitit pane vipinää kinttuihin niin sitten olette kotona,myö lähetään puolen tunnin kuluttua..ja meijän likat olivat syöneet,pukeneet ja vielä laittaneet petinsä päiväkuntoon..

mutta meitä on moneksi.

venla koisaa ulkona,yllätys yllätys siellä sataa vettä :eek:
 


krisu, mulla on Emman sitteri ja siinä on tuollainen Taf Toysin lelukaari jossa tuo ukko ääntelee ja soittaa musiikkia kun sitä potkii/nyrkillä osuu. Tähdet vilkkuu samalla. Reunoissa olevat ovat helistimiä jotka saa irti. Lastentarvikkeesta ostettu ja hinta oli 19 ?.
 
silja tuola vielä vetelee tirsoja :eek: meillä taas muuttunu tuo unirytmi sellaseks että uni tulee tytölle vasta siinä klo2 aikaa yöllä ja sitten nukutaan pitkälle päivään. oltiin me tuossa 10 aikaan hereillä kun tyttö piti hirveää tuskasta äkinää pinniksessä, nostin sen sitten äkkiä kumilakanan päälle meidän sängylle ja vaippa pois. niin sieltä sitten lähti rupsuttelut käyntiin ja jumppailin jalkoja samalla ja välillä imetin. sitten taas nukuttiin tyytyväisenä ;)

yksäiti ihana lukea onnistuneista treffeistä! nuo alkuajat millon perhoset lentelee vatsassa on kyllä ihan parhaita :D mulle lääkärintarkastuksessa annettiin cerazette pillereitä ja sanottiin ettei tartte menkkoja ootella vaan voi alottaa millon vaan, en ole kuitenkaan noita vielä alkanu syömään. mulla kyllä on menkatkin jo alkanu vaikka täysimetän :kieh:

parisuhteesta meillä tulee tänävuonna 10v yhdessäoloa täyteen. 15v olin kun seurustelemaan alettiin ja siitä asti ollaan yhdessä oltu ilman taukoja. kihloihin mentiin 2004 ja naimisiin 2006. olin varautunu siihen että vauvan myötä suhteeseen tulis vähän negatiivista sävyä kun raskausaikanakin meillä oli jonkunverran ongelmia, mutta yllätykseks meillä meneekin nyt paremmin kuin ikinä! flirttailua on nykysin paljon ja muutenkin viihdytään hyvin yhdessä. tietenkin välillä kun väsymys painaa tulee riitoja mutta nehän kuuluvat silloin asiaan.

hitsit,oli vielä muutakin mitä piti kommentoida mutten nyt sitten enää muista :whistle:

palataan!
 
äitivaan sun kirjotukseen piti vielä kommentoida että mullakin pyörii synnytys mielessä päivittäin. pitkä ja kivulias oli synnytys koska avautumista ei meinannu tapahtua millään :ashamed: kuukauden ajan olin kans sillä kannalla etten uskalla enää koskaan itteeni raskaaks antaa laittaa, mutta nyt olen jo sillä kannalla että kyllä lapsia sais tulla lisää (ei kyllä ihan heti "huomenna" :eek: ) mutta en tiedä että miten tuo synnytyspelko vaikuttais raskausaikaan. lääkäri jälkitarkastuksessa sano että kannattais sitten jos joskus toista odottaa niin käydä sielä pelkopolilla juttelemassa ettei sitten synnytyksessä tulis mitään pelkotiloja. no saapi nähä, kyllähän se aika kultaa muistoja jonkin verran.

että jos jotenki pitäis tuota synnyttämistä kuvailla niin tällä tutulla sanonnalla: ensin pelkää että kuolee ja sitte pelkää ettei kuolekaan... :whistle:
 
no johan tänne oli taas tekstiä pukannu..olin vaan pari tuntia koneelta pois :D
näköjään siis muillakin "tekemisen puutetta" :LOL:

unohdin tossa aikasemmin tosta parisuhteesta kommentoida. elikkä me ollaan miehen kanssa yhdessä oltu kohta 7vuotta ja viime elokuussa mentiin maistraatissa naimisiin. kolme vuotta sitten mä jo aloin perheen lisäyksestä puhumaan,mutta mies ei ollu vielä valmis,joten ei voinut muuta kuin odotella. ja näin jälkeen päin ajatellen mies oli fiksu,kun ei heti suostunut. ollaan keretty reissata pitkin muailmaa ja nyt ollaan varmasti paljon kypsempiäkin :)

piitulille kiitoksia! täytyypi viikonloppuna suunnata espooseen tai vantaalle lastentarvikkeeseen.
 
Toi tiipiin fraasi synnytyksestä oli hyvä "Ensin pelkää että kuolee ja sitte pelkää ettei kuolekaan". Taitaa pitää paikkansa monen kohdalla, tosin omat fiilikset synnytyksestä todella positiiviset. Tais kuitenkin tuo kokemus mulla olla helpompi kuin monella muulla, vaikka kuollakseni pelkäsin sitä käynnistystä. Tosin avautumisvaiheessa ukolle ilmoitin että hän saa seuravan lapsen synnyttää, jos sellainen aiotaan alulle saattaa....seuraavana päivänä synnytyksestä jo peruin puheeni!
Piti vielä kommentoida parisuhteesta sen verran, että ollaan aika tasainen pari oltu tähän asti. Tasaisesti tapellaan, riidat ei olleet ikinä mitenkään isoja vaan pienistä asioista ollaan yhten otettu ja aika pikaisesti erimielisyyksistä sovittu. Pelkäsin jo etukäteen miten vaaveli suhteeseen vaikuttaa, mutta voin ainakin tämän 2,5kk:n perusteella todeta, että suhde voi paremmin kuin koskaan. Tosin valitettavaa aina on, kuten että mies voisi vähän enemmän olla oma-aloitteisempi vauvan hoidon suhteen... taidampa itse olla syypää tuohon, koska koen, että vauva mun sylissäni olevinaan helpommin rauhoittuu. Iltatoimet hoidan minä ja nukutan, koska tissillinjalla mennään. Oishan se kauhee helpotus jos miehellä ois mahis imettää :eek: :LOL:
Piti vielä vatvoa kestiksistä, mutta ehkä sitten ens kerralla lisää...
Nyt siivoomaan kun nyytti koisii vaunuissaan... :wave:
 
Tulipahan siellä perhekerhossa taas käytyä. Eemeli ei enää viihdy tossa auton kaukalossa siellä, joten oli aika "vaativat" kerhotunnit. Piti koko ajan olla hänen kanssaan puuhailemassa :D
Ihana vaan katsoa, kun siellä on 3 samana vuonna syntynyttä pojua. Yksi heistä on syntynyt alkuvuodesta ja on näitä nuorempia niin paljon enemmän kehittynyt. No Eemeli ja toinen (kuukauden ikäero) olikin sitten aika tasoissa. Kumpaakaan ei olisi voinut vähempää kiinnostaa seurustella kaverin kanssa, vaikka äitit yritti kovin :LOL:

Yhdessä ollaan oltu kohta 10 vuotta, joista naimisissa jo 6. Huh huh kun aika kuluu nopsaan. Pitää varmaan keksiä isännän kanssa jotain kivaa siksi päiväksi, kun kerran pyöreitä tulee... Alkoi aikoinaan nettissä, juteltiin pari kuukautta ennen treffejä ja sen jälkeen se oli siinä. Yleensä sanotaan, ettei noi kestä, mutta kyll tää tuntuu ainakin kestävän. Ensimmäisen vuoden välimatka oli "vain" 850 km talvella ja kesällä 550 km... Että näin.

Me kokeiltiin kiinteitä aina yhtä lajia pari päivää. Jos ei sitten mennyt, niin anti olla. Kukkakaali jutun kanssa kävi just niin. Kokeilen sitten viikon parin päästä uudelleen. Onneksi perunan ja porkkanan kanssa onnistui hyvin ja jätkä vetää sitä ihan täyttä häkää... Mietin vain noita lihoja+kaloja yms, että missähän vaiheessa uskaltais niitä alkaa kokeilemaan? Bataattia olis kiva kokeilla, mutta enpä viitti sen takia ajaa lähimpään kaupunkiin. Meille kun ei lähikauppaan kuulema tilata noita muita kun ei ole tarpeeksi menekkiä. No hitostako sen tietäävät, kun ei niitä siellä koskaan ole... voishan porukka ostaa niitä sieltäkin. Kannattais kuitenkin kokeilla... Suurin osa käy kuitenkin jossain lähikaupungissa ostoksilla just ton takia. Meidän kaupasta ei saa kuin kasviksia ja peruna-porkkanaa soseena (4kk) ja velliäkin on oikeastaan vaan peruna-porkkanaa ja maissia. Kattelin viimeks Prismassa, että onhan noita vaikka mitä jos haluaa.
Sama juttu oli koirien vehnättömissä ruuissakin. Ei kuulema kannattanut ottaa hyllyyn. No meitä on nyt noin 10 perhettä jotka käyvät ostamassa ruokansa kaupungista. Kyll kai niiden ostomäärällä kannattais edes jonkun verran ottaa hyllyyn... Mutta ei siinä mitään kun ei raha kelpaa. :|

Mun tarviis alkaa tekemään niitä vaippoja, joiden kaava oli käsityölehdessä. Tilasin nimittäin sen vaippapaketin sieltä. Ohjeen mukaan vaan imut oli niitä taiteltavia... ja mä en voi sietää niitä. No onneksi mulla on toi vanha kaava, niin voi tehdä niitä parempia niistä. Oli aika sööttiä se koirakangas mikä sieltä tuli :p

Mutta ei kun hommiin... tai sitten vedän pikku tirsat tässä välissä, kun eemeli heräs kuuden aikoihin syömään ja äiti ei saanut enää sen jälkeen unta (vaikka jätkä tuhis vieressä niin nätisti).
 
Palsta on näköjään herännyt uudelleen elämään :D

Mä tässä vaan pikaisesti kirjoitan, en ehtinyt kaikkee lukemaan, täytyy ajan kanssa paremmin lueskella, mut nyt siis poitsu päiksyillä ulkona joten täytyy laittaa ruoka valmiiksi ennenkuin herää...

Mutta hei, vitsi mä olen tyhmä... :headwall: Mun ajatustoiminta on NOLLA tällähetkellä :headwall: Mä pääni puhki mietin et mistä toi pojan lakkoilu vois johtuu. Luin jostain et menkat voi olla yksi syy, mutta vasta äsken kun yksäiti84 kertoi kuinka Peetu aikoinaan on lopettanut imemisen kun itellään menkat alkanu. No siis, mullahan on menkat parhaillaan, siis ollut jo 2viikkoa :eek: Sehän se sopis aikatauluun kyllä :/ Kiitos yksäiti sulle :hug: :D Ja kiva oli kuulla että sun treffit oli menny hienosti ja jatkoa luvassa ;) Peukut pystyyn!! :)

Me ollaan miehen kaa oltu yksissä abaut 10vuotta. Puolivuotta oltiin seukattu ja sit muutettiin yhteen. Ja yhdessä on kestetty :)

tuutilulla, Voimahali sulle sinne :hug: Toivotaan että meidän ilopilleri piristyy ja että mielen alakuloisuus olis vaan menkkojen syytä :)

Nyt siis hellan ääreen... :wave:
 
Huhhuh kun olette olleet aktiivisia! En nyt millään ehdi kaikkea lukea, mutta pikaisesti vauva sylissä pari kommenttia.

Yksäiti, jos menkkoja ei ole vielä ja imetät siis, Cerazeten voi aloittaa milloin vain. Jos taas menkat on alkaneet, pillerit pitää aloittaa menkkojen ekana päivänä jotta olisivat varmat. Tämän neuvon uskallan antaa, kun olen alan ihminen. En tiedä, miksi sulle on noin neuvottu neuvolassa, voit kysyä sieltä sitä, mutta näin virallinen ohje on.

Meillä on parisuhdetta takana keväällä 12v, siitä 10 asuttu yhdessä, 4 naimisissa.

Nyt tämä ötökkä sylissä kitisee sen verran, että pitää mennä..

Aurorae
 
Mamma3: Mä kirjoitin että mun maitomäärä radikaalisti laski ku menkat tuli ja meni. Tissit tuntuvat ihan lurpuilta entisiin verrattuna. Tyttö kyllä niistä eväänsä saa eikä vaikuta nälkäiseltä, mutta mitään pinkeyttä ei enää rinnoissa ole ja sitä maitoa tosiaankin tuli tulvimalla ennen menkkoja. Joten siinä vois olla yksi syy lakkoiluun. MAidon maku kuulemma siis myös muuttuu menkkojen aikana.
 
Keiju07 Onnittelut yövaippakokeilusta! :flower: Minäkin taidan uskaltaa kokeilla ensi yönä kestovaippaa, ajattelin täyttää sisävaipan reippailla imuilla ja laittaa päälle hahtuvat. Jäin kestovaippailuun koukkuun ja kovasti haluaisin korvata yökertiksenkin kestolla. :)

Itse tilasin vaippamateriaalia oululaisestaTaikapilvestä www.taikapilvi.com, siellä oli 1 e postikulut kirjeeseen mahtuville 0,5 m kangaspaloille. Meillä s-koon Fuzzeissa napa vilkkuu kunnolla (tyttö nyt 5,8 kg ja 59 cm), kohta pitää jo miettiä suurempaa kokoa. Miten teillä muilla?
 
Hämeenlinna ja lähiseutu olettekos huomanneet, että ensi sunnuntaina on MLL:n lastenvaate- ja kirpputori.
http://www.mllhameenlinna.com/ --> tapahtumia

Yritin etsiä koska täällä päin olisi vastaavia tapahtumia, enpä ainakaa tietoa löytänyt. Mutta tähän törmäsin :)
 

Yhteistyössä