*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

huomenta..
mä olin näkevinäni joskud ilta-sanomissa ilmoituksen että myös äp:n peitossa ja lakanoissa ol sitä ainetta,mut pesussahan ne pois lähtee ja kuka nyt pesemättömänä niitä vauvalle laittaisikaan..
mikerolle onnea parhaasta pudotuksesta :flower:
toppapuvusta
meille on ihan hirmu iso tuo äp:n toppis,ostin sitte sellasen hienon harmaa/turkoosi reima toppiksen,kokoa 68 ja menee varmaan tän talven,on mulla kaks muutaki toppista noiden kahden lisäks..ja sit on sellanen "työhaalari" joka menee pari vuotiaana,saa antton sen päällensä sitte ku iskän kans rassaa jotaki :heart:

antton nukkui 22-06,itse herätin sen sillon 06 kun olin juonu jo kahvit ja koirat käyttäny,nyt se sit jo nukkuukin taas..hirmu hyvin on antton alkanut nukkua nyt,vaikka välistä se vaikeaa olikin,siksi siis niille,joiden vauvat ei kunnolla nuku :hug: minä tiedän miltä se tuntuu mutta kyllä se joku päivä vielä hyväksi kääntyy..me saatiin tuo meidän rytmi käännettyä sillä ett yksinkertaisesti käytiin kylillä 30min autoilemassa ennen kuin mentiin nukkumaan..ja siinä istuimessa se nukkui sen yön,laitettiin tosin se istuin sillee jännästi taakse päin,et ei käy pyllyyn siinä oleminen..oi ja voi,pitäs tehä vaik mitä ennen neuvolaa..mä ajattelin et me alotellaan soseet sit 4kk,ku alotettiin nyt tuo peruna porkkana velli..noh,palaillaan kera neuvola kuulumisten..

emma ja antton tasan 3kk tänään :heart: :heart: :heart: :heart:
 
mikerolle ihan ekaksi onnee parhaasta viikko pudotuksesta =)

venla tuolla omassa sängyssään tekee unta..pien rouskutus vaan kuuluu kun tuttia lupsuttaa.
tais nukahtaa sinne..ei ainakaan enää mitään kuulu.

leya jälkitarkastuksesta sektion jälkeen, minulle kyllä lekuri teki ihan normaalin sisätutkimuksen( vaikka en pillereitä enkä kierukkaa ottanu) ,ja otti papa-kokeen.kai se samalla siinä sen haavankin katto kun rojotin siinä pöydällä. :D

ippuli meillä taitaa olla tuo tutti osa siihen pulloon m-koko
kun se on 6kk-olikohan 23kk asti.pitää kattoo onko luonnonkumisia ilman reikää(siis sitä ilmareikää) ,ja se pitää olla vielä sellanen muotoiltu se tuttiosan pää,lähestulkoon samanlainen kuin normaalissa tuttipullossa.katoin kanssa niitä toisenlaisia tuttiosia jossa on sellanen ihan suora se tuttiosan pää..no jospa mie jostain löydän sen ilmaventiilittömän tuttiosan..olipa vaikeesti selitetty :eek:

yksäiti selvisitkö treffeiltä? :D
ja varmaan on lihaksetkin vetristynyt jumpan jäliltä..

meillä venla kans hukkuu tohon äp.sen toppapukuun,mutta vaunuissa olen sitä hällä pitänyt päällä,eikä siellä haittaa vaikka hihansuut ja lahkeet pikkusen pitkät.

ollaan venlan kanssa menossa tänään miun entisen työkaverin luo kylään..pikkusen aina jäntskättää miten reissu menee,kuitenkin sinne on 45min matka.ja kun yksin ajelet tytön kanssa,niin toinen kun takapenkillä,niin pakko on pysähtyy jos käy itkemään..mutta luulen kyllä että nukkuu koko matkan kun siihen aikaan lähden kun toinen käy päikkäreille.

täällä harmaata ja loskasta :(

pyykkikone pyörii taas..entiset pyykit pitäs kai lähtee korjaamaan kaappin :eek:

niinukka ja venla
 
olin sit kirjottanu stoorit melkein valmiiks ja ajattelin vielä päivittää sivun jos olis vielä tullu jotain kommentoitavaa, no hävishän ne mun tekstit sit!dorka mä!! :headwall:
ny mä en ees muista mitä kirjotin..onks muilla vielä tätä dementtiaa??mä oon aivan toivoton kun en muista välillä ees edellistä sanaani..

meillä heräiltiin tänään jo kasilta kun normaalisti vasta ysin,kympin maissa..neiti sammu eilen illalla kesken syönnin, ei kerinny veteleen ku puolet normista ja ajattelinkin et heräis jo yöllä syömään mut onneks ei..mulla on muuten kans ruvennu esiintyyn tota unettomuutta jos nousen yöllä veskiin tai tuttia antaan,ärsyttävää!

Sitä ainaskin piti kysellä et josko joku teistä osais mua neuvoo kuinka voin vaihtaa alotus sivun, siis sen kun avaa firefoxin? meillä on siihen vaihtunu joku aivan ihme googlen sivu..

Niin ja hyvä mua, vaiks eipä se paino sais noin nopsasti tippua kun ei oo si pysyvää..ny en uskalla ees mennä vaakaan ennen maanantaita jos se päättääkin näyttää sen pari kiloa enemmän niin voi että mikä itku..(ai kuka pettää itseään :whistle: )
Mä oon koittanu tehä tässä neljän viikon kiertävää ruokalistaa jota sit noudattais niin ei sortuis pikaruokiin kun aina tietäis etukäteen mitä syödään ja on sit raaka-aineet kaapissa valmiina..ne hampparit on meinaan mun paheeni,varsinkin jos on kiire eikä tiä mitä tekis ruoaks!

No mut kai se on mentävä aamupalalle ny ku vilma torkkuu! :wave:
 
huih, elin lokamasun pahimman painajaisen: nettiyhteys pimeänä mooontaaa päivää :eek: , siis apua, meinas panniikki iskee :D !
MAMMA3: meillä menee imetyshommat melkeimpä samaan malliin kuin teillä,"kiva" lukea et muutkin raivoo välillä! meillä tuo huuto alkaa kun on saanut tissin tyhjäks; ihan mukava kun ilmottaa ettei tuu enää ;) ; ja sit vaihan vaan toiselle tissille(pieni tauko tulee kun tyhjään maidonkerääjän tässä välissä), ja raivoaminen siis jää sinne tyhjälle tissille! aluks olin ihan ihmeissäni, kun tykkäs ennen syödä n.tunnin ja ny huitasee 5-10min/tissi :eek: ! oli todlla vaikea uskoa että pojalla on maha täysi mut kokeilin antaa joskus pulloa perään niin eipä huolinu! minulle kans tosta imettämisestä on tullu sydämenasia nyt kun sitä ei tartte tehä enää 20tuntia vuorokaudessa! oli se alku kauheeta; koko ajan tissi suussa.......
ja mekin annetaan ILTAPULLO, jotta poika nukkus paremmin ja pyh, ei sillä ole ollut mitään vaikutusta, on ollut jo pitkään tuo tapa, aika se on joka niitä yöunia pidentää! nyt arvelin jättää pullon pois kun ei taho enää nukutustissi kelvata sen päälle joten ei saada enää helposti häntä unille.....
ja imetyksestä vielä: mulla ei ole imetystä haitannu vaikka olen pullosta antanu(joko korviketta tai lypsettyä) kerran tai pari päivässä, tosin lypsää kyllä pitää jos on pitkä väli!

nyt poikaa ruokkimaan! :wave:
 
Koitan pikaseen kirjoittaa kun tyty nukkuu ja kohtapuolin varmaankin herää.
ÄP: vaatteista: MEillä on just noi samat kamat olleet rikki jo ennen ekaa käyttöä eli se ykkös potkupuku ja pellebody vai mikä kuva siinä oli. Sitten oli viel joku missä oli tekovirhe, en muista mikä vaate se oli. Ykköspuvussa sauma auki koko matkalta haaranepparien vierestä. Aika kummallista laatua nuo ovat. Osa tosi hyviä, kuten tuo toppis mikä tosiaankin jätti-iso vielä tällä hetkellä.
Kakkaamisesta: Mulla kun on nuo suihkutissit ni kakka tulee paineella (räjähdyskakka) ,kuuluu kuulemma "taudin kuvaan" tuo räjähtävä tuotos, kun maito on mennyt paineella sisään ja sisältää paljon ilmaa. Meillä tuo neiti on kyllä todella kova piereskelemään, etenkin öisin pierii ihan sellasia "miespieruja" :LOL: . Joskus ihan ääneen nauran hänelle yöllä...
Mulla rinnat alkoi tuntumaan selkeesti tyhjemmiltä ekojen menkkojen jälkeen. Toivon että tuotanto tasaantuisi vähän. Ja tietty toivon että maitoa riittäisi tuonne puolen vuoden ikään asti. Katotaan nyt miten käyp!
Vaipoista: Onko joku kuullut sellasista ekovaipoista, siis kertiksistä kun nature babycare? Tuote on ruotsalainen! Haluisin meinaan koittaa niitä, mutta ongelma taitaa olla ettei niitä saa täältä. Ois täysin hajoavia kertsejä. Pitää koittaa jatkaa tutkimusta www.naty.com . Kaveri asuu usassa se kehui noita vaippoja hyviksi ja kuulemma vaikka 100% maatuvia, pitävät yöpissat hyvin sisällään parivuotiaalla lapsella. Olin niin innokas kestoilija ennen vauvan syntymää B) , mutta taisin kompastua harhaluuloon, että nuo olisivat käytössä yhtä pitäviä kuin kertsit. Meillä ainakin kestot vuotavat tunnin jalassa olon jälkeen niin, että menee kuteet pesuun. Oisin halunnut kuulla muiden kestoilijoiden niksejä hommasta ja tiettty kiinnostaisi, että millä tuotteilla kestoilette? Haluisin päiväkestoilla, mutta taitaa jäädä suunnitteluasteelle, koska näillä nykyisillä vaipoilla (kuori ja muotoon ommeltu sisävaippa/ kuori ja harsovaippa) saa olla jatkuvasti vaatteita vaihtamassa vaikka vaipanvaihtoväli olisi 1h-1,5h.
Ja vielä asiaa korvatulehduksesta: Tietääkö joku, tarttuuko antibioottihoidossa oleva korvatulehdus? Siis jos toisella vaavilla hoidon alla oleva tulehdus, voiko tarttua lähikontaktissa meitin vauvalle?
Nyt pitää mennä, huuto kuuluu jo...
 
meillähän kestoillaan 90 %. Meillä ainakin toimineet noi sisä/ulkovaippa jutut ja taskuvaipat. Itse olen tehnyt aika monta vaippaa. Vaihtoväli on päivällä 2-3 tuntia ja yöllä vaihdan kerran. Eemelillä ei ainakaan peppu kestä noita kertsejä.
Pitääkin ruotsiin mennessä katella noita nature babycare vaippoja. Jos vaikka vois kokeilla.
 
Tiistai aamua kaikille toooosi harmaasta ja synkästä Kotkasta :/

Äsken tultiin Jesperin toimintaterapiasta ja eiköjän meijen neiti päättänyt sillä reissulla vääntää mielettömät savet. Kiva sitten siellä käytävällä vaihdella vaatteita myöten kaikki. No nyt on tauko tt:ssä ja helmikuussa poika aloittaa jonkun ryhmäjumppa jutskan. Aika ei minuu vaan miellytä, maanantaina klo 8.30-9.30. Miten ihmeessä miä sinne ja noiden kolmen kanssa ehdin? Alkaa toosi aikaset heräämiset :/

Onnea painonpudottajille ja mikerolle etenkin. Miä se ja eilen kaivoin vaakaa esiin mutta tuo masiina näyttää vaan puolen kilon tarkkuudella. Pitäis satsata uuteen jos mukaan pudottajiin liittyis... Mietitään :)

Firefoxin aloitus sivun vaihto: työkalut->asetukset->yleiset ja siitä käynnistyskohta. Aloitussivun kohtaan valitsee joko kirjanmerkeistä sivun mitä haluaa käyttää tai kirjoittaa sen os. siihen.

Nyt ruokaa tekemään :wave:

ai niin, kun on noita rintaraivareita ilmassa niin mitens pullon lutkuttajat, taistellaanko teillä sen kanssa? Meillä on Kiia varsinkin iltasin aloittanut sen. Ei auta tutin vaihdot tms. Väännellään ja käännellään, halutaan pulloa, imastaan kans kertaa ja eipäs halutakkaan, kitistään jne. Päivällä tätä ei niin paljoa ole ilmassa.
 
Ajattelin josko se ois peffan ja reisien "muodosta" kiinni, ettei nuo mun kestikset tuntia enempää pidä. Tuntuu, että falskaavat reidestä toisen pissan jälkeen viimeistään. Vaikka kun vaipan laitan, mun mielestä se istuu tosi hyvin reiden kohdalta. Oon myös ite tehnyt imuja Imse vimsen sisävaipan muotin mukaan, lisäks lisään useasti villaisen lisäimun, mut silti sama homma. Pitäis koittaa varmaankin vaihtaa merkkiä josko auttais tuohon vuotohommaan. Nuo ruotsal. ekokertikset ois huippujuttu, ois ainakin parempi omatunto kertseillä ku tietää että vaipat vauvan elinaikana maatuu...
 
Tuutilulla, meillä on näittä taisteluita pullon kanssa.
Huitoo käsillään pulloa pois ja sitten kitistään kun pullo ei ole suussa.
Ja samaa meilläkin ton kanssa, että pari imasua, sitten ei haluakkaan ja sitten haluaa. Pää pyörii kun väkkärä yms yms. meillä näitä temppuja välillä myös päivisin.
Meinaa välillä hiki pukata kun syöttää, on se vaan välillä semmosta taistelua.

Äp:n vaatteista, mä en ole huomannu meijän vaatteissa vikaa, täytyykin tarkastella paremmin, mä kun en niitä hirveemmin ole sillä silmällä kattonu kun olen luottanut siihin että ovat laatukamaa.

No yllätys, mä kun rupesin kirjottaan niin Juholla meni taas herne nenuun!

Elina ja äh äh äh Juho
 
Aamupäivää!

Olen ihan pihalla kaikista jutuista, täytyy sitten lukea ajan kanssa...ei pahemmin olla oltu kotona viimiseen 4 päivään. Miehen veli perheineen lähtee tänään vuodeksi Australiaan, ollaan heitä autettu muutossa nyt viime päivät. Eilen illalla sitten sanottiin heiheit, oli aika tyhjä olo sen jälkeen. Vaikka tuleehan ne kesäkuun lopussa lomille, mutta on sinnekin suht pitkä aika.

Äitiyspakkauksen vaatteista on ollut puhetta, sen veerran huomasin. Meillä ei ole ollut oieastaan yhtään mitään viallista. Se pelle-bodyn narut meni rikki heti, mutta se olikin ainoa. Olen ollut kyllä tyytyväinen niihin.

Aron on nukkunut tässä muutaman yön siten, että ei ole herännyt kertaakaan, viime yönä heräs kerran, klo 05, sitten jatkoi unia vielä 9 asti. On todella levännyt olo. Ihanaa. Muutenkin tuntuu, että on helpomaa koko ajan, muta tietty väliin mahtuu aina niitä rankempia päiviä.
Olen nyt alkanut käymään yaas spinningissä. Ainakin nyt kerran viikossa. Kävin noin 2-3 kertaa sillon ennen raskautta ja raskauden alkuvaiheessa, nyt on ollut muutaman kuukauden tauko. Että se on ihanaa! Olin eilen ja kyllä teki terää. Saa vetää täysillä hien pintaan!

Jassso, nyt alkaa poika olemaan valmis päikkäreille!
Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Elza ja Aron 4 ja puol kk
 
Keiju07
Nopeet kommentit.

Ginnifer, en joo tykkää kaikkia yksityiskohtia täällä kertoa, mutta siis Helsingistä, 15 min junamatka keskustasta. Mulle sopii jokin keskustan paikka hyvin tapaamiseen. Eikö meitä todella ole kuin kolme pk-seutulaista?

Rontti & co. Ihan samat meiningit imetyksen suhteen. Sydämenasia ja tärkeältä tuntuu, vaikka välillä tapellaan kovastikin. Iltaisin olen alkanut antamaan lypsettyä maitoa pullosta, kun sillä tavalla nukahtaa helposti. Rinnasta ei jotenkin jaksaisi imeä illalla, vaan alkaa tappelemaan vastaan... Ja sitten nukahtaminen käy aina huudon kautta. Eikä onnistu sänkyyn, vaan syliin tai liinaan. Pullosta jaksaa väsynäkin syödä. J ayöt menee kuitenkin normaalisti rinnasta, 3-5 kertaa herätään syömään, tai oikeastaan minä herään, Viena nukkuu syödessään.

Piippu, meillä kestoillaan 90 prosenttisesti. Fuzzy Bunsit eli taskuvaipat ovat ehdoton ykkönen. Imuja pitää osata laittaa reilusti. Alussa meidän neidillä oli niin ruipelot jalat, että pissat tulivat läpi, nyt ei enää sellaista ongelmaa ole. Alussa laitoin liian vähän imuja, kunnes opin. Vaihtoväli vaihtelee tunnista neljään tuntiin. Pitää hyvin pitkillä päikkäreilläkin. Yöt mennään yhdellä kertiksellä yleensä.

Siinäpä lyhykäisyydessään.

Keiju ja Viena 2 kk +++
 
Keiju ym pk-seutulaiset kyll mä voin tulla teidän kanssa kahville, vaikken sieltä ihan ole. Käydään kuitenkin aika usein, kun tässä ihan lähellä asutaan... Ja käyhän toi isäntä päivittäin siellä töissä. Jos vaan teille passaa ja saadaan sovittua sellainen aika, että me päästään täältä sinne päin.
 
Meillä loppu just kolmen tunnin sähkökatko |O
Ärsyttävää, kun on niin myterö päivä, ettei oikein mitään voinu sillä aikaa tehdä :/

Järkyttävät on kyllä nämä toisetkin menkat :eek:
Vuotaa kaikista suojista yli ja maha on kipee ja turvoksissa.
Samassa rytmissä mennään näköjään vanhimman tytön kanssa =) Kyllä kuluu persrättejä tässä perheessä... :headwall:
 
Vieläkös mahtuu mukaan joukkoonne ahkeraan?Olen lueskellut juttujanne jo pitkän aikaa, mutta en ole saanut aiemmin aikaiseksi liittyä mukaan... Meillä poika syntyi 2.11, tosin laskettuaika oli jo lokakuun puolella, ja jo silloin taustailin teidän mukananne joten miksipä tätä mukavaa pinoa vaihtaisin vieläkään =) Täytyy kyllä sanoa teille, että olette tosi ahkeria kirjoittaan ja täältä onkin saanut monet niksit ja neuvot, kun ensimmäinen lapsi meilläkin kyseessä. Jospa sitä itsekkin intoutuisi nyt kirjoittelemaan, kun on lopultakin saanut aikaiseksi kirjautua tänne...
 
Ensiksi tervetuloa uusille. Kirjailen niitä tuonne taas kun jaksan. Ollaan nimittäin oltu koko poppoo flunssan kourissa, ja minä olen edelleen aika reporanka. Mulla ei koskaan nosta kuumetta ja taudit sitten kestääkin tosi pitkän aikaa. Ääni on käheä kuin viskibasso ja nenä dukossa. Päässä humisee. Ja vielä pitää tämä huushollikin pyörittää. |O .

Siksi olen vain taustaillut ja käynyt ainoastaan lukemassa viestejä, kun ei ole vaan jaksanut kirjoittaa. Jos sitä vaikka huomenna lähtisi vähän ulkoilemaan.

Pikkutytöt ovat onneksi jo terveitä :heart:

Otettiin tuossa aamulla Ellan ja tyttöjen kanssa unoset. Nukuttiin klo 9-12. Mutta toivotaan että Ella menisi tänään jo "ihmisten" aikaan nukkumaan. Eilen ei suostunut nukahtamaan päikkäreille, mutta klo 15.30 ihmettelin mikä ihmeen tuhina kuuluu takkahuoneen sohvalta. Neiti oli nukahtanut kesken pullan syönnin, peppu pystyssä ja ilman rihman kiertämää sohvan reunalle. Oli meinaan oikeastaan suloinen näky.

Ella ei myöskään ole suostunut laittamaan vaippaa enää päiväunille, ja kuiva on ollut sänky. Samoin viimeyönä ei suostunut vaippaa laittamaan ja sänky oli aamulla kuiva, käytin tytön vaan klo 06 pissillä kun syötin tytötkin. Nyt tosin kun kehun niin ensi yönä pissitään. Mutta onhan tämä kuitenkin jo hiukan edistystä kuivaksi opetteluun. Päivällä kotona ollessa ei siis käytä vaippoja ollenkaan. :D

Pia ja Emma&Essi :heart: :heart:
 
Tervetuloa äitivaan mukaan.
Jaahas,mihinköhän piti kommentoida...Rontti-onneks on itellä sydäntä viedä toi Pessi välillä johonkin hoitoon,muuten vois pää levitä tällä mammalla. Ja mulla jäi tosi hyvä maku tosta lapsiparkista,et vien kyllä toistekkin.Eilen sanovat että nuorin ollu 7viikkoo vanha joka sielä ollu.Ei siis oo alaikärajaa,muuta kun se että äitistä tuntuu siltä että lapsi sielä pärjää...Ja ei sielä saa pitää kun 2h/päivä/lapsi.

Topsy tänään oon vasta menossa treffeille...ja tyyppi siis on mun vanha koulukaveri yläasteelta,joka on kyllä muuttunut aivan hurjasti,parempaan siis... ;) ja toisaalta on kyllä myös uus tuttavuus koska ei olla yläasteen jälkeen nähty ollenkaan.hieman jännittää...mutta mukava piristys tähän aina samanlaisen arjen keskelle...

Tytteli mä oon ihan tota maissi velliä Pessille antanu ja peruna-porkkana velliä välillä.Pari pvä oon antanu sosetta ja alotin maissi soseella,aattelin et ei käy mahaan kun on tota velliä jo hetken juonu.

Meillä siis Pessi söi viime yönä vaan kerran...jippiii!!! Josko tää jatkuiskin...

Nyt pukeen päälle kun tulin suihkusta ja pitäs Peetu tarhasta hakee neljään mennessä.

yksäiti+ Pessi 3kk2vk (tai jotain) ja Peetu 2v9kk
 
äp:n toppapuvuista: meillä kokeilin tytöille ja ne humpsahtavat alas ja oikein etsiä että missä ovat. :LOL:

En siis ole vielä pistänyt ulos päälle kun niihin jää niin paljon tyhjää ja tytöt eivät mahtuisi vaunuihin kunnolla. Kun meidän tuplat on sieltä kapeimmasta päästä eli 76 cm leveät. :)

Rakkain esine on mulla luultavasti tuo kihlasormus. Kun sain isännän vihdoin viimein vuosi sitten kanssani kihloihin. Olemme siis olleet yhdessä maaliskuussa jo 13 vuotta. Ja sitten ehkä yksi nojatuoli jonka olen saanut mummultani vähän ennekuin hän kuoli. Se on ihan tavallinen tuoli eikä oikein sovi mihinkään meillä, mutta siitä en ole halunnut luopua. :heart:

Täällä on sitten kauhean kurja keli, lunta ei ole juuri muuallakuin ojan pohjilla. Ja on synkeää. Mitähän sitä oikein keksisi piristykseksi?
 
...juu, hiljaista on tosiaan!paitsi tuossa vieressä vaavisängyssä; herra nukutettava sätkii jaloillaan ja käsillään niin kovaa vauhtia että eiköhän kohta lentoon lähe :D ! nettishoppasin meille sen unipussin, täytyyhän se kokeilla rauhottuuko tahti yhtään ;)

hei taas :wave:
 
Uutena liittyisin joukkoon mukaan! Olen lueskellut juttujanne jo lokamassuista asti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Tyttöni syntyi lokakuun lopussa, ensimmäinen lapsi ja rauhallinen tapaus.

Piippu: Meillä kestoillaan myös, innostuin kokeilemaan tuota Suuri käsityö -lehden vaippakaavaa M-kokoisena ja hyvin sopi tytölle!

Asumme Helsingissä, joten tulen mielelläni mukaan tapaamiseen jos sellainen järjestyy! :wave:
 
Äippäpakkauksen vaatteet meillä ollu ehjiä. En vaan kaikista tykänny, esim. just se mis paljon naruja, siis aivan liikaa niit naruja! |O
Toppahaalari on viel pikkasen iso, mut ei sitä ees huomaa eli oikeestaan vois sanoo et sopiva, ei enää kauaa mahukkaan varmaan ees.

Meil oli vauva-uinti taas eilen ja nyt 'eemeli' jo intoutu polskimaankin.
Illat vaan menee silloin pieleen. Nukkuu koko kotimatkan n.1h (kuljetaan bussilla)sit hereil n.1½h (alkaa jo haukotella), tehään iltatoimet normaalisti ja syönnit, nukkuu 30-60min. ja sit eilenki valvo puolille öin! Eli yöunille nukahtaminen veny kolmella tunnilla!!!! Arvaa vaan kun oltiin kaikki ihan poikki :x Onko muilla ollu samaa?
Kuulin, et useemman kerran ku käy ni tasottus hommat.

Meillä nukuttu ennätykselliset yli 2h, äippä nukku vieres ekan tunnin. Toiki vissiin vaikutusta siit eilisestä uinnista. Ja sen oon huomannu, et meiän sängys nukkuu paljon rauhallisemmin.

Mä oon kans pääkaupunkiseudulta. Bussilla keskustaan sellanen 30min. jos sitäkään.
En vaan tykkää kulkea enää bussilla, oon pari kertaa meinannut kaatua ja kerran en saanut ees vaunuja paikoilleen kun lähti kuski jo kaahaamaan. Muutenkin huomannu, että ajavat kauheeta vauhtia.

Mun pitäis tsempata taas ja lähteä jokupv vaunulenkille. Yhes vaihees kävin melk. jokapv. ja nyt jäänyt tyystin. Laiskuus iskeny ja vissiin noi ilmatki vaikuttaa.

Tuol alus ei oo et meiän poika synty vko:lla 42+2. Eli mä olin odotusajan syysmassuissa ja nyt siirryin sit tänne.

No, laitanpa taas pyykkiä pyörimään ja sit pitää kyl herätellä poikaa.
Mukavaa viikkoa kaikille :flower:
 
Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Laitoin toissa iltana Huutonettiin pöllötoppiksen myyntiin ja kävin jo sulkemassa huudon kun ostajan kans päästiin hinnasta sopimukseen ennen huudon sulkeutumista. Hänellä vauva syntyy tässä kuussa ja halusi olla varma että puku on perillä ennenkuin laitokselle joutuu. Myös vauvan pupujussikat äitiyslaatikon reunaverhon olen laittanut myyntiin ja niistäkin on jo huutoja, toinen 2? päässä hintavarauksesta :) tuo huutonetti on loistava myyntipaikka vauvan tarvikkeille ja vaatteille.

Mulla alkoi sitten eilen menkat vaikka täysimetyksellä ollaan. Siinä varmaan osasyy miksi paino ei ollut laskenut grammaakaan. Meinaa olla aina kamala turvotus päällä ennen menkkoja :| seli, seli :ashamed: Olen ollut ihan tosissaan terveellisellä ruokavaliolla ja liikkunutkin kevyesti päivittäin. Teillä muilla on tosi hienosti lähtenyt paino laskuun =)

Huomenna on sitten pojan 3kk neuvola ja vauvaa pistetään :'( samalla annetaan rota rokotekkin. Me sitten päätettiin ottaa tuo rota, vaikka kallis olikin, mutta on meillä turhempiakin menoja.

Nyt pitää lähteä käymään kävelyllä vaikka tiet on kyllä hirmu liukkaat :eek:

Piitulin perheelle pikaista paranemista :hug:
 
Missä vauvasi viihtyy - eli oisko hyviä vinkkejä jos koetan hommata jonkun hyperleikkimaton tms ?
Mun Viu enemmänkin tykkää sitterissä paiskoa leluja lelukaaressa eestaas , tai sitten sängyllä kun äet muistaa seukata helatiden lähes...
Saatiin lahjaksi yks lelu-leikkimatto joka ei oo kovin mieluinen , kun on ne lelut 'kepin nokassa' eivätkä heilu...
Meillä on asunnossa - mun mielestä - lattialla viileetä, joten en kauhean kauaa ihan pelkällä olkkarin matolla viitsi pitää, jaa - niin onhan mulla ollut lampaantalja siellä alla .
Mutta liikkumisen opettelun kannalta olis vissiin joku muu kuin kovin pehmeä alusta hyvä ?
Eli härvelivinkkejä ?
Rintarepussa ei nyklyään kauaa viihdytää ja pitäisi opetella kantoliinaankin kai uudet sidonnat , mikäli saada viihtymään - Topsyn markkinoima buddha-asento ei taida menestyä - pitää saada huito ja näplätä ja nähdä juttuja ..

Ja vaikka kuinka sanotaan että vauvan pitäisi nähdä kantajansa kasvot - niin kyllähän olkapäällä kantaminen on ykkönen, tai muutoin pystympi asento , perusvauvasyli asento on tooosi tylsä - ja käy lähinnä syöttämiseen...

t papu & viu
 

Yhteistyössä