*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

mammoliinokatsoin refluksi jutun. meillä myös refluksi vaivannut ja nyt rupee hellittämään toivottavasti. lääkitystä meillä ei ole ollut ja toivottavasti ei tarvita. ikävä vaiva kyllä ja 98% vauvoista sitä sairastaa tietyllä asteella.

Milli78 Meidàn Annikalla kun oli kurkkukipeà niin ààni meni vàhàn kàheàksi ja syòmiset rupesi olemaan vaikeita.. Siis itkukohtauksia syòdessà ja sòi vàhemmàn kun normaalisti.. Pulauttelusta en tiedà kun se on aina ollut kova tyttò tyhjààmààn vatsansa :/ Ulkopuoliseksi olonsa tuntemisesta sen verran ettà itse olen ainakin saanut suuren avun teiltà jo raskausaikana! Koko raskausajan olen teità seurannut, mutta en ole itse sitten ikinà viittinyt kirjoitella kun mieltàni painaviin asioihin tuli automaattisesti aina joltain jo vastaus:D Olette kuitenkin olleet erittàin suuri apu odotusaikana ja nyt vauvan kanssa joten KIITOS siità! àlkàà missààn nimessà nyt lopetelko tànne kirjoittelua! Jàisi iso aukko uuden àidin pàiviin ja mieltà askarruttaviin kysymyksiin.. =)

pikkumyy, kyllä niillä yhdistelmillä pärjää. Minulla on aina ollut mukana kun Ella 2v on ollut mukana. Ja hyttiinkin ne mahtuu kivasti. Toki hyttiin saa myös ilmaiseksi matkasängyn ja petivaatteet (ainakin Siljalla). Varaat vain tarpeeksi ruokaa ja vaippoja. Vaatteita vain sen verran että pärjää. Niitä saa kuitenkin esim. maista ostaa jos hätä tulee. Siis meniköhän taas vaikeaselkoisesti. :|

heii...elkää nyt ihmiset lopetelko palstailua,tää on niin mukavaa ja ihanaa ajanvietettä ;) ja mulla kun ei oo kotona ketään aikuista kelle puhua niin ihana tänne kirjotella.Ei tolle Peetulle viitti kaikkee vuodattaa :D

Ippuli mä kävin ja treffeillä katsomassa tuon Tummien perhosten koti ja oli aiiiivan ihana leffa..ja tietenkin seura teki sen vielä paremmaks ;) mutta siis suosittelen kaikille ja ajattelin kyl hankkia dvd:n jahka myyntiin joskus tulee.

Saunasta tuli mieleen et me Peetun kans alotettiin vauvauinti kun Peetu oli sen 3kk ja sillon ohjaajat sielä sanoivat että lämmittelemässä voi kyllä uinnin jälkeen käydä mutta ei kauheen pitkiä aikoja,eikä löylyä heitellä.Juurikin sen vauvan kehittymättömän "lämmönsäätely järjestelmän" takia..ja pikkuhiljaa sit pidennettiin aikoja.Ja niin on Peetu kova poika uimaan ja saunoon.Kävi lauantaina tosiaan isänsä kans uimassa niin pysy pinnalla pelkillä sellasilla käsiin laitettavilla kellukkeilla ja ei hörppiny vettä tms.Kiitos vauvauinnin. Nyt harmittaa ylikaiken kun ei Pessin kans pääse...

Milli meillä Pessi pulauttelee sillon paljon jos on vähääkään kipeen olonen..ennen korvatulehdustakin tuli aikalailla tavaraa,oli kyl sellasta limasta.

Ja syöttötuoli me saatiin joululahjaks jo Pessille =) tai sellanen tripptrapp vastaava HobbyHallista,isän puolen mummo osti ja meinasin lentää persiilleen kun katoin et ovh.oli jonkun 170?... :eek:

Meillä ihana äiti tulee kans aamulla tänne,,pääsen salille täältä sairastuvalta ennen kun itellä pää sairastuu =)

Meillä on Kiialla ja pikkusen lämpöä :eek: Ei onneks enempää kuin 37.9 muuta silti norm. enemmän. Ja neiti parahtaa itkemään kovempia ääniiä :/ Ei kai vaan korvatulehdusta pukkaa sen räkätaudin jatkeeksi :/ Pitää nyt seurailla tilannetta. Suuhun yritin kurkkia mahd. hampaita mut likan kieli on niin pirun nopea menemään eteen...

Kävelytuolista, meillä oli Ellalla vähän aikaa, mutta tila ei riitä sille. Tosin tykkäsi kovasti olla kun pääsi liikkumaan. =)

Hyppykiikusta,
Ellalla oli se myös hetken mutta ei tykännyt siitä. Juhollakin oli mutta fysioterapeutti kielsi sen just varvastamisen vuoksi. Ja tänäpäivänäkin ne sanoo että sitä ei saisi käyttää. Mutta maalaisjärjellä kun ajattelee niin jos lapsi siinä viihtyy ja itse saat hetken huilia niin mikä ettei. =) eihän ne siinä tuntitolkulla roiku.
Ja siis vastaushan oli että meille niitä ei enää hankita juuri edellä mainittujen asioiden vuoksi. :LOL:

venla nukkuu,raukalle nous kuumetta 38.5 ja oli kyllä aika sippi koko emäntä.istu vaan hiljaa sylissä rätti kainalossa..hyvä ku äipältä ei itku tullu tossa illalla kun oli toinen niin kipeä. :'(
silmät valuu vettä,nenu vuotaa..
ja milli meillä ainakin kakisteli limaa kun tää röhä alkoi tuli oikein valumalla suusta pois...välillä yskähtelee,ja tuntuu että ääni on ihan maassa.
onneks nyt nukkuu,laitoin supon ja noita nenutippoja.syönyt ei kylläkään ku 140ml vellimaito sekotusta..yleensä vetäsee sen reilut 200ml.mutta luulen et oli niin väsynyt kun ei nukkunut sitten kolmen jälkeen ku parikymmentä minuttia.

toivottavasti nyt huomenna olis jo paranemaan päin..
muuten oletteko antanu vauvoille vettä?kellä nyt vauvelit ovat olleet kipeinä?keitettyä?vai suoraan kraanasta?
ei nimittäin minkäänlaista hajua..tai muistikuvaa miten tein silloin aikoinaan.ja yleensäkin kuinka monta päivää kattoo kotona tota röhää enneku vie lääkäriin?apua mie oon ihan ulalla..
tietysti sitten jos kieltäytyy syömästä niin sitten varmaan lekuriin,muta kyllä tyty tänään ihan hyvin on syönyt..n750ml.

kevät puvuista oli puhetta meillä on nyt tuo pilvipuku,sitten tilasin anttilasta yhen fleespuvun..ja en muistanut et toi 9luokkalainen tekee käsitöissä venlalle fleespukua... :D mutta pitäähän sitä varmaan joku hemppis vaaleanpunanen puku ostaa..jokapäivälle oma puku :D :kieh:

niin ippuli ootko sie tosiaan julkkis?tuleeko laulettua omalle vaaville?

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Topsy2, noi on melkein samanlaiset kuin meidän Voyagerit, niitä kun ei näköjään enää ole listalla. Olen tykännyt, hyvät työntää jopa soratiellä ja asfaltilla rullaa tosi hyvin, käyttöikä pitkä kun Ella mahtuu niihin vielä tosi hyvin istumaan. Noissa sun rattaissa oli vissiin vaan se että se kuomu kääntyy ja saa lapsen itseäpäin nukkumaan vauvana. Laitan omista kuvaa kun löydän. Niin voit vertailla. ;)
Enja tässä esimerkiksi hyvät matkikset. Ja Gracolla on minusta ne muutkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Laitan vielä linkin sinne sivuille, niin sieltä saa lisätietoa.

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Kopio%20GR07_Graco_Quatro_Giulio.jpg

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=663&valikoimaid=5

Mä en katsonut sitä mammoliinon mainitsemaa refluksi juttua mutta tänne meille se on tuttu juttu. Korjausleikkaus tehty keskimmäiselle tytölle ja ollut myös lääkitys siihen (tosin lääkityksestä ei ollut apua koska pahempi vaiva oli maitoallergia jota luultiin pelkästään refluksi taudiksi).

Mulle tuli sitten tekstiviesti meidän lasten koulun johtavalta opettajalta, jossa varoitettiin pedofiilistä. Liikkuu kuulemma Lohjan alueella,mutta tietenkin laajentaa varmasti liikkumistaan myös lähialueille. lapsia tietenkin taas varoilteltiin (8v ja 10v) koulumatkoilta ja siitä jos joku tuntematon tulee koulun pihaan. Viestissä luki että on yrittänyt lapsia ihan kahdesta koulustakin.
Meillä on puhuttu lasten nappaajista, koska poika on Espoossa joutunut yrityksen kohteeksi kerran.
Olemme kertoneet että tuollaiset ihmiset tekevät pahaa lapsille ja mukaan ei saa lähteä missään nimessä vaikka mitä kivaa lupaisikin.
Tänään sitten tietysti mun poika kysyi että mitä pahaa ne tekee lapsille? Viime vuonna entisessä koulussa opettaja oli sanonut että ne raiskaa lapsia. Niinhän ne tekee, mutta että opettaja sanoo lapsille sen raiskaavan??! :eek: Eihän tuon ikäinen tiedä mitä tarkoittaa raiskata, mutta miten tuon selittää lapselle?
Kysynkin teiltä: Miten kertoisitte ala-asteikäiselle pedofiilistä ja siitä mitä pahaa sellainen tekee lapsille?
Mä koitin vaan sanoa että niin pahaa kuin voi lapselle tehdä. Tiedän että huomenna koulussa puhutaan asiasta, mutta olisin halunnut puhua myös itse. En vaan osannut :ashamed:
Että menikin taas ilta pilalle tuollaisten ihmisten takia, sieppaa ihan tosissaan ja saa taas pelätä lapsien puolesta :headwall:

hyppykiikusta en nyt tiiä tuleeko hankittuu..voihan se olla et kohta sellane meillä tossa katossa roikkuu.isoilla tytöillä aikoinaan oli..ja ne tykkäs siinä pomppia.

kävelytuoli se kyllä taitaa jäädä hommaamatta..ei taija kohta nää töryt mihinkään mahtuu..
isännälle just tossa illalla sanoin et pitää varmaan olkkarin pöytä viedä jonnekkin kun venla käy liikkumaan..nyt ku tuo pöydän romehka tossa,niin ei kamalasti tilaa ole,tossa olkkarissa.

tuutilulla toivottavasti kiia ei nyt kipeeksi tule..

Piituli juu minä se olin joka ne vaatteet palautti. Ota kelan sivuilta palautusosoite, laita viesti mukaan, ja sieltä pitäis tulla uudet vaatteet tilalle. näin ainakin mulla.

ja mammoliino kiitos kohteliaisuudesta, mutta ei tässä mitään julkimoita olla. ihan tavis meininkiä vaan. toki ammatti on aika julkinen ja arvostelun alla ollaan koko ajan ku framille noustaan, mut mitään tarvetta ei ole itseään julkisuuteen saada (enää). kaikenmaan kisat on tullu käytyä, ja keski-eurooppa ja sen oopperamaailmakin hetken houkutti, mutta mun arvot on jossain aivan muualla kuin siinä maailmas...

ja hei, kukaan ei lähde palstalta. Suut suppuun jo ja rauhaa siskot!

paranemishalit vauveleille. meillä on takana kans itkuinen ilta, vaik kuumetta ei olekaan. :hug:

Mä veikkaan että tuolla on kurkku kipeä. Nyt illalla nimittäin keskimmäiseltä tytöltä lähti ääni :eek: Voi olla kyllä että lähti huutamisesta kun otettiin sairaalassa taas monta verikoetta tutkimuksia varten. Mutta eikös ole just jotain tautia liikkeellä joka alkaa kurkkukivulla? ja äänen menolla?

niin ja niinukka, tänään just neuvolas neuvoivat että vesi pitäis keittää, jos vauva ei vielä saa kiinteitä. ja vaik saiskin, niin ainakin mökkireissuilla yms pitäis vain keitettyä vettä antaa.

ja refluksiin sen verran kommentoin vaan, että eipä ole häävi tauti. mulla on se stressipohjaisena, eli iskee aina supernärästys päälle kun töissä tai opinnois on ollut kiirettä. lääkitys auttaa onneksi, ja ruokavalio. tosin nyt ei ole närästänyt synnärin jälkeen, toivottavasti vaiva jäi sinne salin puolelle...

milli meillä täällä oli viime kesänä tuolla uimarannalla yks mies joka saatto heivauttaa iteltään housut pois ja värkkejään heilutella..
likat eivät sinne ilman aikuisia edes suostuneet lähtemään..yleensä se uketsi sitten luikki tiehensä kun aikuisia tuli sinne..poliisitkin muutaman kerran sen karkotti sieltä..mutta eihän nekään voi kai muuta tehdä kuin käskee lähtemään pois jos ei tavota sitä itse teossa..
mutta tosiaankin monet monituiset kerrat olen sanonu tytöille että kenenkään vieraan mukaan ei saa lähteä,vaikka mitä lupais..mutta kuitenkin aina pelottaa..ja mietityttää..vaikka eihän täältä korvesta pääse ilman kuskausta noi likat mihkää..

niinukka voi venla rukkaa :hug: Miä olen Kiialle antanut keitettyä vettä tai lähdevettä. Meillä on fluoria niin paljon vesijohtovedessä että sitä ei paljoa voi juottaa. Uskallankohan edes kertoa mitä Kiia joulunpyhinä sai kun kipeimmillään oli :whistle: Otan riskin, laimeaa mehua veden kanssa. Maito kun ei mennyt alas kovinkaan hyvin ja työn piti nestettä saada. Eipä nuo neuvolassa tahi lääkärissä minua nuijinut kun kerroin. Koska pääasia oli nesteytys.

Krisu, oliko siinä mitään ohjeita/kikkoja sen vähentämiseksi?

milli, kuinka paljon piti oksentaa että pääsi lääkärille? Meille kun tuota vaivaa on aina vähätelty esikoiseltakin.... Ultrattiin ruokaläppä ja eihän se pelannut, mutta käskettiin vaan pitää pystyssä :eek: Nyt täytyy kyllä olla topakka seuraavassa neuvolassa :kieh: Ja pedofiili-asiaa on meilläkin jouduttu esikoiselle kertomaan. Kerrottiin että ikinä, ikinä ei kenenkään tuntemattoman mukaan saa lähteä, edes nurkan taakse ja mielellään ei edes jutella saa. Syyksi vaan selitettiin että kaikki aikuiset eivät ole kilttejä ja voivat olla siksi lapsille ilkeitä. No esikoinen tietysti että millä tavalla? Ei auttanut muuta kun kertoa että jotkut voivat jopa satuttaa lapsia, mutta ikinä ei herrajee olla raiskauksista puhuttu :eek: On opella kyllä menny vähän tilanteen arviointi metsään!

Niinukka mä oon muutaman kerran antanu Pessille vettä soseen syönnin päätteeks,ihan kraanasta...hengissä näyttää vielä olevan. Mutta kun oli kipeempi niin annoin jääkaappi kylmää korviketta..Tällä hetkellä ainakin uppoo paremmin tuo hieman viilee tai huoneen lämpönen korvike kun lämmitetty,johtuu varmaan nuista hampaiden tulosta...
Ja lääkäriin vein Pessin kun oli itkunen ja torstaina ei syönyt kunnolla niin perjantai iltana käytiin lääkärissä...Eli kannattaa mun mielestä viedä heti kun vaan itestä tuntuu.Eihän meillä oo Pessillä ees kuumetta ollut ollenkaan,korvatulehdus vaan... ja nyt on raukka taas hiukan räkänen..saa nähdä josko kierre tästä saadaan aikaseks :(

Milli noi on inhottavia kun pitäs lapselle kertoo kuitenki totuuden mukasesti mutta sit ajatella kuitenkin mitä lapsi pystyy suodattaan ja käsitteleen...vaikeeta.. mitähän mä kertoisin... :/ sanoisin varmaan ensin just et pedofiili on sellanen joka tekee lapsille pahaa,koskee sellasiin paikkoihin mitkä on vaan lapsen omia...tms...tai riippuu tietenkin kuinka paljon on aiemmin ollut puhetta noista "alapään jutuista"...jos ymmärsit mitä tarkotin...? :ashamed:

milli voi pirulauta mitä kaikkea tää maa päällään kantaa. Mitenhän tuon aikoinani lapsille selitin? Jotain tyyliin että "pahat" ihmiset tekee lapsille pahaa ja vieraat ei saa kosketella lasta. Kenenkään mukaan ei saa lähteä vaikka sanoisi tuntevansa äidin/isin ja pitää nostaa mieletön meteli jos joku yrittää viedä. Jne. Nuo on vaikeita asioita kun lasta ei haluaisi peloitella mutta varoittaa pitää :/

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
mikero hyttysverkko myyjältä ei löytynyt itseltä kruunun kuvaa niin kysyin voiko noita kruunuja hyödyntää jos irroitan ne. Hän vastasi että yrittää saada koneen ymmärtämään sen kruunun siitä valokuvasta minkä lähetin.
tuutilulla, lupasiko milloin ilmoitella?(minuako jo polttelee tuo suoja eheiii). :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
mikero hyttysverkko myyjältä ei löytynyt itseltä kruunun kuvaa niin kysyin voiko noita kruunuja hyödyntää jos irroitan ne. Hän vastasi että yrittää saada koneen ymmärtämään sen kruunun siitä valokuvasta minkä lähetin.
tuutilulla, lupasiko milloin ilmoitella?(minuako jo polttelee tuo suoja eheiii). :LOL: :LOL:
Lupasi ilmoitella onnistuuko tuo ja jos ei niin sitte mietitään niitä kruunujen irroituksia :D Ai niin, ei ollut puhetta milloin

Yhteistyössä