*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Ginnifer
Voi hesus sentään, kyllä tulee tekstiä jos ei pariin päivään ehdi lukea!

23. päivän horoskoopista, mä en niistä mitään ymmärrä mutta kysyin mun astrosuuntautuneelta siskolta. Siihen aurinkomerkkiin vaikuttaa päivän lisäksi kellonaika ja paikka. Netissä on jossain joku saitti jossa voi nää tarkat jutut syöttää ja se antaa sitten koko kartan, siis myös kuumerkit ja muut. Meidän tyttö synty Tammisaaressa kuuden jälkeen illalla ja on noilla spekseillä vaaka. :)

JOtain muutakin piti kommentoida, mutta enhän nyt enää muista mitä
 
Päätinpä sitten tulla laittaan vielä kuvat tosta kolme viikkoa sitten "valmistuneesta" pesuhuoneesta ja saunasta. Eli vähän vielä laittoa mutta kovasti on kylvetty.



mammoliino, sun kohteessa oli tyyliä!!
Tosi kivan näköstä, tosin oli aikast punasta. Mä tykkään väreistä älyttömästi ja sen huomaa kyllä meillä.

dogtor, :LOL: sattu sopivasti koneen vieressä oleen tollanen kolonen johon tuo jumppamatto sopii :D :saint:

Tuutilullaakos se mitti mitähän kultsux3lle ja kiisumirrille kuuluu, mä olen välillä miettiny ihan samaa. Ajatuksissa on olleet molemmat!

Olipas se millin Sara kylvyssä niin nätisti! Meilläkin Juho nyt alkanu viihtymään kylvyssä.

Mulla ei ole uusperhe anoppia, mutta anoppi kuitenkin.
Mä tykkään mun anopista ja jos saan rumasti sanoa niin tärkeempi se on mulle kun mun oma äiti.
Mun mutsi on mulle kyllä läheinen, mutta jättänyt väliin kaikki mulle tärkeet tapahtumat väliin.
Ei tullu mun rippijuhliin, eikä tullut Juhon ristiäisiin.
Mun isä ja äiti ei oikeen tuu toimeen, mutta mutsi vois silti ajatella mua eikä itteesä.
Isäntä olis tahtonu kirkkohäät, mutten suostunut kirkkohäihin sen takia että mä en enään jaksa hävetä mun äitiä sen poissaolojen takia.
Sanoinkin isännälle että jos naimisiin tahot, niin maistraatissa ja ilman yhtään vierasta. Suostuhan tuo sitten kun selitin.
Anoppi sentään välittää mustakin eikä vaan pelkästään pojastaan ja pojanpojastaan.

Elina & Juho

muoks. poistin kuvat, eiköhän ne ole jo nähty.
 
:LOL: :LOL: Nythän täällä menee entistä enemmän aikaa, kun katselee ja tirkistelee kaikki kuvatkin :) . Olittepa innostuneet kuvia laittamaan ja kiva oli katella! Itekin ois kuvia kiva laittaa, mutta en osaa ja toisaalta haluan pysyä tuntemattomana. En sitten kyllä tiedä miksi ja eipä täällä varmaan kukaan tuttu käy, mutta jotenkin kuitenkin...

Hyvä oli sekin kuva, kun kissa oli akvaarion päällä :p .

Olikos se Henkka, joka joutui dieetille? Millanen ihottuma teillä oli? Ja muakin kiinnostaa kaikki allergiaan liittyvä. Ja mitä meinaat Henkka sitten syödä :whistle: ? Mulla varmaan olis nimittäin sama edessä :( , neidin ihosta päätellen...

Myös musta oli "kiva" lukea, etten ole ainoa, joka nukuttelee ja nukuttelee. Nyt sain juuri nyytin sylistäni ja taisi jäädä suosiolla, niin pitkään imutteli tässä koneella, kun luin samalla kaikki ja kurkin kuvat. Mutta nyt vielä iltapalalle. Onhan se pakko syödä, että on mitä yöllä imettää :whistle: |O
 
Oi että.. Käytiin äsken hakemassa vajaa 50 laukkua ja lompakoita ehkä kolmisen kymmentä. Ja arvatkaa vaan kuka haluais ne kaikki laukut itelle! :p :ashamed: Oli kyllä tosi ihania laukkuja ja innolla ootan, et pääsen niitä esittelemään kutsuille! =) Meikä on nyt sitten yrittäjä. :whistle: Ennen oon ollu "vaan" kotiäiti. Heh, ihan niinku näitten neljän kaks vois olla "vaan". no joo..

Ihania kuvia ootte laittaneet kodeistanne ja mammoliino on kyllä hienoja suunnitellu! Pitääpä ottaa kuvia ens viikolla, kun pitää ennen kutsuja siivota kunnolla, niin viittii sitten kuviakin laittaa.. :whistle:
 
No niin, nyt on sämpylä ja ties kuinka monta kaurakeksiä mahassa :headwall: :headwall: . Miksei se jäänyt siihen sämpylään :headwall: .

Lehtiä selailin samalla ja heti tulitte mieleeni. Lidlen mainoksessa oli sivullinen laihisherkkuja ;) .

Ja sitten piti tulla vielä sisustamisesta lisäämään, että joulun jäljiltä sisustelin kaikenlaista. Mun sisusteluni on sellasta pientä hääräämistä, verhojen, joskus mattojen vaihtoa, tyynynpäällisten vaihtoa ja kaikenlaisen pienen sisustustavaran vaihtoa. Ees taas sovittelen ja sommitteleen, ai että on olevinaan kivaa puuhaa. Ja kyllä meillä nurkat aika vääräällään taitaa ollakin ;) . No, mä niin tykkään ja se on mun harrastus tällä hetkellä :) . Nykyään on niin paljon kaikkia ihania sisustusliikkeitäkin :p .

Mä tykkään hiukan vanhanaikaisesta tyylistä tai että vanhaa ja uutta on sekotettuna sellaseen lämpöseen sävyyn, romanttisesta maalaishengestä, ruuduista ja raidoista. Vaaleasta tykkään paljon, nyt talven aikaan on koristeet paljolti valkoisia tai lasisia/kirkkaita. Kynttilöitä polttelen joka ilta jne. Me asutaan kanssa 50-luvun talossa ja sitä pikkuhiljaa laiteltu. Tekemistä piisaa vielä, vaikka paljon on jo tehtykin. Toisaalta kiva laittaa vähitellen, intoa aina riittää pienen tauon jälkeen ja kiva saada sitten vähitellen uutta ja vaihtelua. Taas on ensi keväälle suunnitelmia, kesään meillä nuo remontit yleensä ajoittuneet.

Mutta nyt nukkumaan!

Niin ja meillä isompien vakuutukset Tapiolassa ja nyt tämän vauvan vakuutus Veritaksessa, muista en saanut ennen syntymää vauvalle, kun olin hiukan myöhässä liikenteessä :ashamed: . Tapiolassa se hyvä puoli, että laskuja voi kerätä koko vuoden ajalta ja sitten menee vain yksi omavastuu. Vaan on se Tapiolan vakuutus ennen syntymää tosi kalliskin!

Joku muukin juttu tuli taas mieleen, mutta menikin sen siliän tien :wave:
 
NäkymätönNinni onnea yrittäjyyteen :) . Toivottavasti kauppa käy ja kiva, kun saa ite valita mitä myy. Mä oon ollut muuten innokas sisustuskutsujen pitäjä, kas kummaa ;) . Siis en yrittäjänä, vaan ihan vain emäntänä.
 
Mammoliino mitä kouluja pitää käydä sisustussuunnittelijaksi?Tosi hienon näkösiä luomuksia oli =)

Siitä horoskoopista,minäki aloin miettiä muistini joukosta tuota vaaka vaiko skorpparijuttua enkä kyllä osaa sittenkään varmuudella sanoa :LOL: Huh sain Jessen nukahtamaan ja itse ajattelin vielä lähteä maalaamaan olohuoneen seiniä toiseen kertaan sinne uuteen kämppään :eek: Onneksi on tuossa 30m päässä ja Jaakon porukat on täällä meillä yötä niin Jesse ei tietystikään jää tänne yksin nukkumaan,Jaakko kun on töissä. Kyllä ottaa koville tämä muuttohomma,mutta iteppä halusin alkaa maalailemaan ja fiksaamaan paikkoja,tuo sisustaminen kun sattuu olemaan minunki yksi lempipuuhista,tykkään ite värkkäillä verhoja sun muita härpekkeitä :D
Mutta joo nyt lähen vielä maalaamaan että selviän joskus nukkumaanki :wave:
 
Mä merkkailen mihin jäin...unohduin meseen jutteleen yhden mielenkiintosen ihmisen kanssa ja pitihän sit odottaa et Pessi herää ja syö.No nyt se on tehty et vois mennä pikkuhiljaa nukkumaan..huomena väsyttää niin pirusti |O
 
Kiitos, kiitos! Täytyy vaan tosiaan muistaa, että jokaisen suunnittelemani kohteen olen yrittäny saada asukkaiden näköiseksi, ja tämä kohde oli niitä värikkäimpiä. Paljon oon tehny noita uusia kivitaloja ja tämä kohde oli mukava vaihtelu niiden yksinkertaiseen ja vaaleaan tyyliin verrattuna. Tein myös just ennen syynytystä yhden rintamamiestalon hivenen "romanttisen/saaristolaistyylisen" muutossuunitelman koko taloon, eli omat mieltymykset ja tyylit on nakattava nurkkaan ja tehtävä mitä asiakas haluaa. Mainittakoon vielä tuosta "punaisesta" kohteesta sen verran, että kaikki piti tehdä mahdollisimman vähällä rahalla. Kylppärin laatatkin on halvimpia mitä K-Raudasta lja Pukkilasta löysin. Kaikki kuvissa olleet kiintokalusteet maksoi n. 3500?, että kyllä piti suunnittelijan käyttää suhteita :p

diipeli, kävin Oulusta käsin Raahessa Lybeckerin käsi- ja taideteollisessa oppilaitoksessa sisustus- ja kalustesuunnittelun artesaanin opinnot. Koulutus on kolmivuotinen. Etelässä suunnittelijaksi valmistuu mm. Lahden muotoilioppilaitoksesta ja Helsingistä Taikista. Joitain kurssejakin toki on, mutta niissä raapaistaan vaan pintaa ja koulutuksen saaneista suunnittelijoista ei kyllä sitten ole tukiverkostoksi... Ainakin me Oulussa pidetään yhtä ja delegoidaan toisillemme töitä jos itsellä on täyttä. Näin ollen ei myöskään tarvi myydä "ei oota".

Tuosta nukkumisasiasta sen verran, että meillä ei Silja suostu päivällä makkariin, vaan nukkuu yhdet päikkärit ulkona ja loput iltaunoset sitterissä tai vaununkopassa joka on nostettu olkkarin rahin päälle. Makuuhuoneeseen jos vie, niin heti kun pylly osuu sänkyyn niin silmä aukeaa ja se sitten siitä.

Mutta nyt jos itsekin jo yöpuulle siirtyis kun kerranki meillä mentiin nukkumaan ennen kahta yöllä! jipii! Herätäänki aamulla enemmän ihmisten aikoihin...

R
 
huomenta..täällä jännäillään klinikalle menoa..huih..
antton oli hereillä ja niin pirteenä kun isukki heräs töihin..miten kauan lie höpötelly siinä leluille,tuolla kun ei enää oo herätessään mikään hätä syömään,vaan haluu jutskailla kaikille mielenkiintoiselle..
meillä alkaa tulla otteita tavaroihin,ja nehän sit suuhun eksyy..eilen leikki tutilla,otin renkulasta kiinni,veti pois suusta ja heilutteli ja katseli sitä ja sitten laitto takas suuhun,vähän aikaa maisteli ja kohta uusiks..nyt tekee pienellä pehmolelulla saman,ihana :heart:
näin ne vauvat vaan kasvaa..
täällä on hirveesti alettu kaluamaan nyrkkejä,koko ajan suussa..ja sit se levittää sormet ja oikein hartaasti nuolee niitä :LOL:
pitäsköhän vähä yrittää viel nukkua,herätys olis vasta 8.30
 
Pistämpä nopeesti pari kuvaa ennen kuin isäntä herää :D

Räjähtänyt äiti kera "kakaroidensa" olkkarissa



olkkari äsken kuvattuna (pikkusen heilahti)


Toinen pää huoneesta



Isi rakentaa pojille merirosvolaivaa, tosin pihalle (kuva viime kesältä )


Ulkoa päin ei ollutkaan tällä koneella kuin yksi kuva toissa kesältä


 
dogtor kovasti onnea matkaan teille! mehän jouduttiin nyt joulunaikaan lopettamaan meidän 2-vuotias ranskis ja kyllä se on tosi kova paikka! :'( olis niin helppoa jos noilta eläimiltä vois suoraan kysyä että mihin sattuu ja miltä tuntuu, mutta kun ei. mua välillä mietityttää että kärsiköhän meidän koira sen viimesten kuukausien aikana mutta itse ainkin yritän ajatella että lopetettiin se ennen sitä. ainakin jakso vielä olla leikkisäkin vaikka olikin päässy laihtumaan tosi paljon, niin ja ruokahalu kohdillaan niinku bulldoggeilla aina ;) meille ei uutta koiraa ole tulossa nyt varmaan moneen vuoteen, päätettiin että ehkä joskus otetaan muttei vielä.

nyt takasin nukkumaan kun siljakin tuola vetelee tirsoja!
 
rontti
meil ihottumaa eniten jaloissa ja käsissä...sellasia tosi kuivia kovia länttejä ja sit iho muutenki hilseilee muualtaki....decubalia ny aloitettiin käyttään ja kortisonia jos tarvii.....kaks viikko veetin lääkäriin ja siihen mennessä pitäis jo nähä,et johtuuko mun syömisistä

elikkäs yritän syödä kaikkee mikä ei sisällä maitoo tai kananmunaa...helppoohan se ei oo....eilenki meinas hermot mennä ku kaupas kävin,niin joka ikinen tuote piti kattoo tarkkaan...mitää sisältää jne..
mul ei sit mitään tietoo niist allergioista siks ootanki,et joku valaisis :D

hienoja koteja teil =)
 
No niin, Kiia nukahtikin takaisin niin miäpä päätin palata tänne muun tekemisen puutteessa :saint: Kaikki muut nukkuu, siis kotona olijat. Eskarilainenkin on tänään kotona kun meillä on päivällä ne koulukypsyys testit.

dogtor :hug: toivotaan että se olis vain joku tulehdus.

Anopeista
on ollut juttua. Mulla ei ole kunnia sellaista "omistaa" eikä kyllä appiukkoakaan. sellainen anopin avokki on hengissä ja ihan toimeen tullaan (sillin kun hän on selvinpäin). Mutta nuo miehen (kuolleen) ex:n vanhemmat. Hermot meinaa mennä |O Ompi ollut jos jonkun laista kahnausta nykyään jo kivuttomampaa. Alussa ilmeisesti sotkivat asioita enempi. Tuli vähän sellainen olo noista pojan jutuista. Esim. ketä totellaan ja ketä ei. Ite oon pääasiassa niellyt ja yrittänyt ajatella että ne ovat lasten isovanhempia ja varmaan on vaikeaa nähdä toinen oman tyttärensä tilalla. Pari kertaa oon kyllä aikasta tiukkasävyisesti heidät palauttanut maanpinnalle kun on niin räikeitä ylilyöntejä ollut :kieh: Nyt sitte hyö monia asioita kyselevät multa (ukko samperii menee "piiloon" kun he tulevat :kieh: ) Heidän jutut kun ovat välillä niin lennokkaita että pokassa on pitämistä :D On siinä ilmeet monesti venähtäneet kun oon suoraan kertonut mitä helvettiä täällä on esim. isännän tyttären kanssa ollut ja kaunistelematta kerroin. Nyt hyö pitävätkin paljon enempi tyttöön yhteyttä jne. Mutta voisin miä noi jollekin haluavalle lahjoittaa ilman palautusoikeutta :whistle:

Ukollakaan ei ole appiukkoa (mun isä kuollut) ja anopin kanssa tuo näyttää tulevan hyvin toimeen. Kesällä he kahdestaan kävivät ostamassa äiskän mökille puutavaraa ja tekivät remppaa siellä :D

Mammoliino Hienoja kuvia! Onkos sulla mitään kuvia niistä vaaleampi sävyisistä kohteista? Meilläkin pitäis remppaa tehdä mutta taitaa olla ikuisuusprojekti :/

Perhana! Mun on pakko hommata ihan oikeestaan se muistilappu :ashamed: Miä unohdin taas.... Olevinaan ois vaikka mitä ollut vielä kun vaan sais mieleen mitä

Hups, no miä muistin jotain (muisti palailee pätkittäin) :D

Tervetuloa uudet
meijen vilkaaseen joukkoon :wave:
 
Huomenta :wave: ! Meillä oli neidillä yöllä pitkäsä aikaa pipo päässä ja pärjättiinkin yhdellä syötöllä :) :) . Tosin siinä sitten valvoi tunnin verran välissä |O . Kahdeksalta heräs syömään ja jatkoi yöunta. Toisaalta ihana, kun aamupäivät on sitten rauhallisempia ja saa tehtyä rauhassa ruuan jne. mutta toisaalta saisi tuo yöunillemenokin aikaistua. Heh, vauva on kiva kun se nukkuu :whistle: . No ei vaan.

Olipa kiva nähdä Tuutilulla teidänkin kotia :) . Nättiä oli ja äipän hieno talo siellä näkyi myös. Teillä mahtuukin sohvalle koko perhe. Ja hei, samoja tyynyjä ;) meillä nyt, ne raidalliset.

Mammoliino, mua kiinnostais kans nähdä niitä vaaleampia koteja ja tietty toi romanttinen/saaristolainen!

Dogtorille voimahalaus tälle päivää!!! :hug: :hug:

Jaa jaa, jos Tuutilulla sanoi, että tuli tänne tekemisen puutteesta, niin mulla sitä ei olisi, mutta istun silti täällä :headwall: . Eli nyt toimeksi :wave:
 
Täällä on taas niin harmaata... Taivaalta tulee räntää vähän.
Piti lähteä Eemelin kanssa kävellen kauppaan, mutta tarvii nyt katsoa viittiikö lähteä vaunuja kastelemaan (kun toi sadesuoja on vähän huono). Kun sais jotenkin vuorattua jollain jätesäkillä tms, niin ehkä sitten onnistuis paremmin.

Eemeli nukkus koko yön hyvin... Eli ei tainut mitään tulla siitä rokotteesta. Nyt hän on tyytyväisenä tossa leikkikehässä leikkimässä tonn ääntä pitävän lehmänsä kanssa.

Kyll toi facebook on kiva! Mä löysin mun vanhan kämppiksen sitä kautta. Likka asuu nykyään Kyproksella, joten ei ole muutamaan vuoteen kuulunu mitään. Nyt voi taas pitää paremmin yhteyksiä, kun löytyi taas... Muutenkin sitä kautta on löytynyt paljon kavereita, joista ei ole kuullut piiitkään aikaan. Kyll toi isoveli puhui asiaa :)
 
Milli :hug:
Mulla ex anoppi oli ja on vieläkin oikee piru :kieh:
Nykyinen anoppi nukkui pois yllättäen 2v sitten. Ikävä on kova meillä kaikilla vieläkin. Pahaa sanottavaa ei hänestä kyllä löydy.

Mammoliinolla on kyllä ihana maku sisustuksessa :p
Jos ois rahaa, niin tuollaselta vois näyttää meilläkin :p :p :p



Makkari 1

Makkari 2

Sekainen keittiö

Olohuone 1

Olohuone 2





Tuutilullalla kans ihku koti ja tuo nukkekoti on MAHTAVA!!!

Pupulla tosi kiva saunaosasto! Nuo laatat on kyl ihan minun mieleen :p

Arvatkaa muuten ihan huviksenne, et mikä mahtais olla mun lempiväri...

Olohuone 3


Yläkerrasta löytyy sit tyttöjen 3 huonetta ja wc, mutta en niitä viiti tänne kuvata, kun ovat niin pommin jäliltä. Katotaan sitten jos joskus tulevaisuudessa siivoovat ne :D
Täällä alakerrassa on sit vielä vaatehuone, khh ja saunaosaso vessoineen. Lisäks meillä tossa pihassa samanlaisesta pyöröhirrestä varasto, grillikatos ja rantasauna/takkahuone. Isäntä sano et ens kesänä tulee myös hirsinen leikkimökki... :headwall:
Voisin joku pv yrittää saada koko talon mahtumaan kuvaan. Tämä kun on kesämökistä laajennettu niin pituutta löytyy...
 
Huomenia kaikille,
täällä on tapahtunut taas vaiks mitä... Mihinköhän mun piti kommentoida? Ai niin, vakuutuksiin. Meillä Aliinan vakuutus on Tapiolassa, mistä on muutkin vakuutukset otettu. Vertailin kaikkia yhtiöitä aika tarkkaan kesällä, ja musta tapiolas oli paras diili. Omavastuu on se jotain 47? vuodessa, eli ei paha. Tosin yökötti oikein kun posti kantoi kotiin reilun 225?:n vakuutuslaskun tässä taannoin. Ei auta kuin maksaa...

Topsy2 et viitsi lisätä muakin painonpudottajiin. Tavoite siis 65kg kun lähdetään 78,6 kg sitä pudottamaan... Uudenvuodenpäivästä on lähtenyt jo kaksi kiloa, jee (toivottavasti siinä meni ne joulun suklaansyönnin seuraamukset).

Tekis kans mieli laittaa kuvia meidän talosta, mut en taida uskaltaa, koti kuitenki on niin privaatti paikka. Meillä kuitenkin valkoinen tiilivuorattu talo,4 mh olkkari keittiö, khh ja saunatilat yhdessä tasossa, talo valmistunut 1999. Sisustukseltaan vaalea, paljon korkeaa tilaa ja tyyliä vois kuvailla italialaiseksi ja aika romanttiseksi (ei kuitenkaan über). Olohuoneen ja keittiön välissä on valurautainen valkoinen aita, kuulostaa ehkä oudolta mut ihan toimiva. Meillä osui talon myyjän kans maut vaan yhteen. Edelliseen taloon valitsimme itse kaikki materiaalit ja totesinkin miehelleni laittaessamme taloa myyntiin, että ainoa asia mitä jään siitä vanhasta talosta kaipaamaan, on alakerran vessan kaakelit. ja kun astuin ekan kerran sisään tähän uuteen taloomme, voitteko uskoa, täällä vessassa on aivan samat kaakelit kuin ne siellä vanhassa talossa!!! Spooky...

Mies on tien päällä työreissussa ja mä olen vähän huolesta kankeana kun keli on aika huono. Lupasi soittaa kun on perillä. Sen työsuhdeauto on takkuillut viimeisen vuoden niin paljon, se on ollut oikea murheen kryyni ja todellinen maanantaiversio. Todettiin, että on parempi ottaa ne ranskalaiset ainoastaan grillin luukulta eikä autokaupasta :LOL:
Tänään mies sit saa ihan pränikän auton, jee!!!! Onneksi se on sit volvo, niin luulis kestävän vähä paremmin kuin pösöt...

Laihduttamisesta, miten teillä menee?
Mulla on lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin, ja olen ollut aika kurinalainen painonvartijoiden pisteiden laskija. Nythän siellä tuli uusia juttuja pisteisiin, ja sainpa pisteet niin odottajille kuin imettäjillekin. Tsemppiä kaikille! Kesällän näytetään sit hyvältä...

Ippuli
 
Emma eilen

Essi eilen


Tässä lisää muutama kuvameidän talosta.

Juhon huone jossa myös lelut
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424327.jpg
Juhon huone2
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424333.jpg
Meidän makkari
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424337.jpg
Makkaria lisää
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424339.jpg
takkahuone
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424341.jpg
takkahuonetta lisää
http://www.aijaa.com/v.php?i=1424347.jpg
 
Dogtor :hug: ja onnea matkaan. Toivottavasti ei mitään pahempaa...

Sannilla sitten taitaa rsv:tä pukata :eek:
Isommatkin on jonkin asteisessa lentsussa.
Eilen vanhimman kanssa käytiin silmäpolilla ja hajataittoisuus löyty. Aikasemmin tossa näkevässä silmässä on ollu normaalia parempi näkö. Vielä ei laseja antanu, kun ei Noora niitä halunnu. Syksyllä ennen koulun alkua katotaan sitten tilanne uudelleen :headwall:
 
Osa noista kuvista on hiukka huonoja mutta kyllä niistä jotain selviää. :)

Meillä taitaa kanssa ainakin Emma tulla kipeäksi. Kuulostaa tukkoiselta ja pulauttelee normaalia enemmän. Aivastelee myös aikas paljon. Kun meillähän tuo 2v oli flunssassa viikonloppuna. Essikin on ollut tavallista unisempi. Viimeyönä nukkui klo 21.30-08.30, että vähäks oli äiti ihmeissään. :eek: Tosin kyllä Emmakin nukkui klo 19.45-23.45 söi ja jatkoi heti unia ja heräsi aamulla klo 7.15. :)

Maitoallergioista joku kyseli. Meillä tuolla 2v:llä todettiin se 3,5 kk vanhana. Ella oli usein iltaisin kärttyinen ja nukahti vain syliin, ruokailujen jälkeen posket aina heloittivat punaisina ja olivat karheahkot. Ihottumaa oli myös rinnassa ja reisissä sekä pohkeissa. Loppujen lopuksi lopetti maidon juonnin kokonaan en saanut menemään sitä en sitten millään. Syötiin siis sitten kiinteitä ja hedelmäsoseita löysytin vedellä jotta sai nestettä kun ei suostunut vettä muutoin juomaan. Sitten kerran ennen neuvolaa joikin yhtäkkiä 1,5 dl maitoa ja kun mentiin neuvolaan oli pimppi ihan vereslihalla ja vuosi kirkasta nestettä, saatiin lähete maitoaltistukseen, jossa iholle laitettiin Tuttelia ihan pieni tippa. Siitä tuli heti näppyjä ja iho alkoi punoittamaan. Saatiin resepti erityiskorvikkeeseen joista kokeilimme 3 eri ja viimeinen sopi Ellalle. Ja diagnoosina siis maitoproteiini allergia. Meille ei myöskään sopineet naudanliha koska siinä on myös maitoproteiinia., porkkanat, omenat, banaani, viinirypäleet, sitrukset, kala, tomaatti, sipuli, soija eivät myöskään käyneet. Nyt voi syödä jo muita mutta maito on edelleen pahasta.
 
Kiva katella erilaisia koteja! Mileko, ei kai teidän olkkarin ikkunasta vaan näy järvelle? Oispa ihanaa!! Lasten kanssa tietty aika vahtimistakin. Ippulin kotia ois kans kiva nähdä aitoineen, mut ymmärrän, ettei kaikki haluu öaittaa kuvia, minä myös siis. Aika hyvin toi teidän kaakeli-homma B) ! Yks sisustuksen kauhistus on musta muuten sitterit ja nää kaikki lelukaaret :kieh: . Kamalia hökötyksiä, mut pakollisia kyllä. Musta on aina ollut ihanaa sit kun ne saa korjata pois käytöstä. Oonko muuten hiukan eksynyt vauvapalstan aiheesta... :LOL:

Kiva oli kuulla Piitulin allergiasepustus. Meillä kuulostaa aika samalta, paitsi että meillä ihottuma tulee ja menee vain kasvoilla. Jalat ja kädet on nyt pysyneet hyvinä, kun rasvaan joka päivä Novalanilla. Henkka muakin ihan kauhistuttaa kauppareissu, jos kaikkea pitäis alkaa tarkkaan tutkimaan :eek: . Siks en ookaan vielä saanut minkäänlaisia kuureja kokeiltua, ja kun nevolasta ei ole vielä käsketty. Löytyikö kuinka esim. leipää?

Illalla vielä ennen nukahtamista tuli mieleen, että eikö raskauspuolella ollut myös joku Hena aika aktiivisesti ja nyt ei ole tainnut kuulua mitään? Joo-o, mä oon taas ihan hurahtanut tähän :eek:
 
No äkkiä räpsäsin kuvan makkarista. Pieni kuin mikä ja tavaraa täynnä. Oikeaan alanurkkaan jää se jumalattoman iso leivinuuni jonka hellaosan päällä on Kiian hoitotaso


Tässä se leikkikehä mikä ostettiin


Sitte tälläseen lasikaappiin oon änkenyt valokuvia ja muita mulle tärkeitä juttuja lasten vauva-ajoista. (sotkin ihmisten kasvoja. ei viiti esitellä vieraiden kuvia)


Sitte meiltä löytyy tälläisiä "pölypesiä" useammasta kohtaa.
:ashamed:



Poikien huonetta en viiti kuvata (pyörremyrskyn jäljiltä ) samoin keittiö ja yläkerta jonkun pitäis raivata ennen kuin kameraa sinne vie. Ja se joku en aio olla miä.


Rontti mahdutaanhan myö kaikki kerrankin samalle sohvalle mut miä en vaa tykkää tuon väristä. Tahtois vaalean |O (tosi viksua noiden sottapyttyjen kanssa). Meillä oli ja onhan tuo vieläkin olemassa (yläkerrassa) vaalea sohvakalusto (sohva, 2 tuolia). Niistä tykkäsin ihan hirveesti mutta ukko halus kulmasohvan.

Niin ja leikkimökkiä pyysin jo viime kesänä :D Josko tuo tänä tai ens vuonna alkais sitä tekemään.. Pitääkin muistutella nyt jo. Se vaan ei voi olla ihan pieni kun kolme tenavaa pitää mahtua sinne + tietenkin äiti!

Minustaki on kiva katella toisten kuvia ja keksiä sieltä ideoita omaan huusholliin. Tosin meillä tuota rompetta on joka nurkka täynnä ja lisää sitä aina haalin, vanhoja kumminkaan hävittämättä :ashamed:

Muutes siitä kuvasta missä pojat on "laivassa" (keskeneräisessä ) näkyy kuinka lähellä merta asutaan. Korkeiden vesien aikaa meillä vois kalastaa ikkunasta :D
 

Yhteistyössä