**LOKAMASUT LOKAKUUSSA VOL 2!!!***********

Huomenta mimmit!

Ja taas onnittelut vauvoista :flower: ja myös myöhästyneitä synttärionnitteluita, nyt en vaan enää muista ketkä niitä viettivät..

milla-maria on tainnut lähteä matkaan, tsemppiä!

Tällä viikolla on mammat ruvennut poksahtelemaan urakalla, älkää nyt kaikki vielä, pitäähän täälläkin seuraa olla :)

Nyt kasasssa 41+1, eikä supistuksen supistusta tai mitään limatulppia. Masussa on tänään ja eilen oltu aika rauhallisia, mutta ei niin että tarvisi huolestua. Elättelen toivoa siitä, että se jotenkin synnytystä enteilisi. Mutta mulla on ihan mielettömän hyvä olo - kaikki vaivat on menneet pois. Yötkin nukun lähes putkeen, viime yönä selvisin yhdellä vessakäynnillä. Jos tuo masuasukki ei säännöllisesti liikahtelisi niin unohtaisin varmaan koko raskauden. Hassua, mutta olenpahan ainakin saanut levättyä paljon synnytystä ja tulevaa ajatellen.

Oliivia
 
Voi hirvitys. musta tuntuu että kohta pääsen synnyttämään. yöllä heräilin supistuksiin jatkuvasti ja limatulppa irtos. Äitinikin arveli ettei mene enää vuorokautta. alapäässä hassu olo, vähä ku ois pissatulehdus tai jotai.

Täällä ollaan vähä herkistelyfiiliksillä, mutta haluan sanoa, että kiitos tästä palstasta kaikille kirjoittelijoille. Kävin eilen hakemassa ihan muuta tietoa keskustelupalstoilta, jotka oli täynnä ihan hirveitä asiattomuuksia. Tuntuu olevan paljo ihmisiä jotka haluaa sanoa omat viisaat mielipiteensä joka ikiseen asiaan. Tämä palsta on onneksi ollut tosi ihana. ei tuu asiattomia kommentteja, eikä oo kirjoittelijoita jotka haluaa vaan loukata toista. Vaikka en hirmu aktiivisesti ole kirjoitellut, niin olen saanut tärkeää vertaistukea kaikilta.

haluan lähteä tosi paljon sinne synnyttään. Mut kyllä se myös aika paljo hirvittää. Pakko vaan luottaa että kaikki menee hyvin!
40+6
 
Miten sitä tuntuukin, että kaikilla muilla tapahtuu ja synnytys lähenee...
Täällä on ollut pari päivää vähän samanlaista kuin oliivialla. Olo on ollut jotenkin parempi. Yöt oon saanu nukuttua ja tuntuu, että lenkilläkin pääsee reippaammin kävelemään. Tosin miulle on ilmestynyt peräpukama, joka hiukan häiritsee elämää, kun on arka ja kutiava. Ja mie kun luulin selviäväni ilman, miksi nyt viime metreillä semmoisen vaivankin sain :eek: Vauva on tosi alhaalla, olisiko se vielä lisää painanut suolta ja aiheuttanut osaltaan moisen vaivan.

Päivät alkaa käydä pitkiksi ja onkin hienoa, että täällä on aktiivista kirjoittelua. Kuuluu aika teidän kuulumisia lukiessa =)

Hipkukka 40+2
 
Oliivia

Siis miten meillä on ihan samanlainen olo ja tosiaan laskettu aikakin meillä oli samana päivänä :D Justiinsa tuollaselta mustakin tuntuu, paitsi että hermoa kyllä meinaa jo vähän kiristää ehkä sen takia että sais jos syntyä tämä, ettei kasva kamalan isoksi :/ Mutta muuten olo on kyllä ihan hyvä :)
 
Ja olo on mitä virkein. Yöllä kyllä supisteli, mut se nyt ei oo mitenkään harvinaista.

Neuvolakäynti 14.30 tänään, et jos sitten tulisin vaikka kuulumiset kirjottaan...pitäähän täällä joidenki jatkaa palstailua odottavienki osalta :)

Onnea matkaan supisteleville!

Niitä odottava Lehdokki rv 40
 
Onnea matkaan äidiksi:)

Tänne ei uutta, alavatsaa särkee, ja se vaikeuttaa kävelyä. Ihan muutama yksittäinen supistus taas tullut, mutta ei sen kummempaa.
Mulla myös ollut joitakin päiviä tuolla "alakerrassa" sellainen kumma olo, voisi verrata juuri pissatulehdukseen, mutta ei se sitä kuitenkaan ole.

En oikein enää edes jaksa/osaa näitä olojani tutkiskella, alkaa olla aika sama mihin nipistää tai pistää, kun ei se kuitenkaan ala syntymään..
pessimistinen, minäkö??

No, mutta enää viikko niin on varmuudella se yliaikaiskäynti, ja sittenhän ne jo alkaa miettiä käynnistystä. Eli eiköhän tämä tästä:):)

Dirlittan ja hyvin viihtyvä masukki 40+5
 
Täällä vielä ollaan B) Ei siitä vaaleanpunaisesta tainnutkaan olla mitään hyötyä.

Taahattu kylillä koko aamupäivä, eikä supista kivuliaasti. Äitini kanssa käytiin syömässä pizza puoliksi ja sen jälkeen Cilverin konkkamyynnissä. Ei lorahtele, eikä muutakaan. Kävin eräässä lahjatavarakaupassa jossa myyjä povasi, että ensi viikon keskiviikkona synnytän pojan. Kävi katsomassa "varvulla" ja sanoi, että vaikka tekisin mitä, sitä ennen ei synny. Pitäisikö uskoa? :eek: Katsotaan miten käy ;) Viikkoja olisi sitten 41+4... Esikoinen tosiaan syntyi 40 + 4.

Halit kaikille tasapuolisesti! Onnea vauvautuneille ja tsemppiä odottajille!

:hug:

Terveisin Gwendolyne ja vauveli 40 + 3
 
Pikku-Herra syntyi 22.10 klo 13.15. (39+6) Painoa löytyy 3740g. Pituus ja pipo mitataan vasta huomenna, kun lähdemme kotiin.
Lyhyesti...Yöllä klo 00-o3 pikku herra jumppasi ankarasti, tuntui et hän yritti ulos joka kulmasta ja nukkumisesta ei tullut mitään. sitten alkoi ankara suonen veto oikeassa jalassa.Minä koitin seisoskella ja kävellä et olisi helpottanut. Mies kyselikin kun pimeässä seisoin, et mitä hommaan. Totesin vaan, et mä seison.
Kävin sitten ottaan yhden panadolin, ja kömmin takaisin petiin. jonkun ajan kuluttua nukahdin.
Yht äkkiä huomasin pomppaavani ylös klo 04.30, kun aropupu.Sillon meni vedet, en tiedä mistä tajusin kömpiä ylös.. siihen ne lotisi lattialle. soittelin mummun esikolle kaveriksi ja kuudelta oltiin sairaalassa. Supparit alko säännöllistyä klo 9. Kaikki meni tosi hyvin! spinaalin pyysin kahdeltatoista, kun olin 6cm auki. ja yhdeltä tuntui et alkaa tulla ja silloin olin täysin auki. ponnistus kesti vartin. hyvä kokemus, näin sen pitää mennä, ja minä kun niin pelkäsin.
Poika on niiiiiin ihana, isä ja äiti ovat ylpeitä ja kaikki voivat hyvin.
 
Onnea eevin äiti ja Putsku! :flower:

Voi kun saisin jo oman vauvan syliin rutistettavaksi ja pusuteltavaksi. :heart: Mutta odottavan aika on pitkä... |O
Lupailevasti on koko päivän tänään selkää särkenyt, muutenkin vatsassa on outo "kiristävä" tunne, aivan kuin olisi tehnyt kymmeniä vatsalihaksia. Jospa tämä tästä... :)

-pepisa + jokumuu 39+2
 
tin
Onnea nyytin saaneille ja sitä hakemaan lähteneille :flower:
Kummasti aika menee pojan kans niin nopeesti että ei ehdi mitään kirjoitella. Nyt kun paikat kestää istumisen ja poikakin nukkuu tyytyväisenä niin ajattelin sitä synnytystarinaa ruveta rustaileen.

Eli 15.10 olo oli vielä mitä mainioin, oltiin koko päivä ostoksilla kaupungilla ja sen semmosta. Kotiin päästyäni menin sohvalle loikoileen ja kattoon Talvisotaa videolta. Siinä sitten lorahti jotain housuun, todella hauska tunne(vedet meni kaikki ja sitä oli PALJON, sohvalla, lattialla, vaatteissa ja vana joka johti vessaan =) ). Samantien soittamaan miehelle töihin että alapas lampsia tännepäin ja synnärille kans soittelin. Käskivät tulla paikanpäälle vaikka suppareista ei tietoakaa. Hauska kun ensimmäisenä tuli mieleen että pakko saada jääkaapista kaikki pilaantuva nopeesti pakastimeen :LOL:
Siinä sitte pakkailtiin kassi loppuun ja lähdettiin pikkuhiljaa ajeleen synnärille(matkaa n. 35km). Vedet meni 18.15 ja synnärillä oltii 19.15.

Kätilö laitto käyrälle eikä supistuksia juuri tullut. Lääkäri tutki, kaulaa oli jäljellä 1cm ja paikat auki 2cm. Siispä osastolle lepäämään ja odottamaan aamua että käynnisteltäis jos mitää ei oo tapahtunu. Mieski passitettiin kotiin nukkumaan klo 21.30 ja samantien kun mies lähti alkoi säännölliset ja kipeet supistukset(tietenkin!). Siinä yritin kärvistellä bb:n ajan mutta sitte oli pakko pyytää hoitajalta jotain kipulääkettä. Sain kauratyynyn ja taas käyrällä. Suppareita tuli 7min välein ja kaula oli hävinnyt ja kohdunsuu auennut kolmeen senttiin. Hoitaja käski soittaa miehen paikalle ja lähdettiin saliin. Kello oli kakstoista. Mies tuli ja kivut alkoivat olla todella kovia. Mies hieroi ja piti kädestä. Ilman hänen tukeaan en olisi selvinnyt. Muutaman kerran otin ilokaasua mutta siitä tuli heikko olo ja pelkäsin että oksennan. Pyysin epiduraalipuudutuksen ja kätilö kutsui lääkärin paikalle. Puudutuksen laitto itsessään ei sattunut mutta oli tuskaa olla paikoillaan supistusten aikana. Puudutus oli aivan mahtava. Sen jälkeen sain jopa torkahdettua muutaman kerran ja mies luki rauhassa GTI lehteä ;). Yhtäkkiä tuntui ihan hirvittävä tunne alapäässä ja kätilö totesi että olin 10cm auki ja sain alkaa ponnistaa. Kello oli siinä vaiheessa 03.20 ja kaksi tuntia puudutuksen laitosta oli kulunut.

10min ponnistuksen jälkeen poika oli maailmassa. Sitä ennen kätilöt oli ehtiny hälyyttää lääkärin paikalle koska sydänäänet katosivat mutta poika tulla tupsahti ennen lääkäri. Minulle tehtiin episiotomia ja sain toisen asteen repeämän. Synnytyksen kokonaiskesto oli 5h 51min ja pidin kokemusta miellyttävänä jopa. Puudutuksen jälkeen kaikki kävi niin helposti. Ja ihana yllätys oli että "tyyppi" oli poika, koska viimeisessä ultrassa lääkäri vihjaili tyttömäisistä piirteistä
=) Koko sukukin on ihan mielettömän ylpeitä pojasta koska kummankaan meidän puolella ei ole poikia juurikaan. :heart: :heart:

Nauttikaa massulliset vielä viimesistä hetkistä! Kyllä sitä masua välillä ikävä on :)

Tin + poika 1vko 1pvä :heart: :heart: :heart:

muoks: tulipa pitkä juttu vaikka lyhyesti meinasin ;) toivottavasti saa jotai selkoa. sitäpiti vielä sanoa että mikähän sotilas tosta pojasta tulee ku rv 22 oltiin kertausharjotuksis ja vedet meni ku katteltiin talvisotaa :D
 
lhs
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :flower: :flower:

Taisi Milla-mariakin päästä matkaan :) , samoin moni muu!

Täällä on lähtenyt kotielämä hyvin käyntiin, tyttö syö ja nukkuu, ja välillä hetken ihmettelee maailmaa hereillä..on aivan syötävän ihana! Voisin vaan nuuhkia vauvan tuoksua..isoveljet on innoissaan, ja hellittelevät vauvaa sen minkä ehtivät. Eka yö meni hienosti, ja maitoa tulee jo tosi reilusti..millainenkohan tulva tästä vielä kehkeytyy :whistle:

Oma olo on ihan hurjan hyvä, sanoinkin tuossa miehelle eilen, että jos en tietäisi, en kyllä ikinä uskoisi, että joku puski maailmaan tuolta alapäästä pari päivää sitten :D Alapää tuntuu aivan normaalille, ei satu yhtään missään asennossa, ja olen voinut istua normaalisti heti..Kätilökin sanoi heti tytön synnyttyä, että ei täältä kyllä löydä naarmuakaan vaikka kuinka etsisi..Pienempihän tyttö kyllä olikin kuin pojat on olleet. Mutta enpä kyllä olisi arvannut, että näin helpolla voi päästä! Jälkivuotokin on tosi niukkaa, hyvä jos mitään tulee..voikohan se näin pian hiipua tosiaan näin vähäksi, vai vieläköhän se yltyy..on sitä aiemmin riittänyt melko pitkään..
Herkistelyä alkaa tosin olla ilmassa, tätä vähän odottelinkin. Itku saattaa tulla ihan yhtäkkiä, ja ilman mitään syytä..Mies vähän katseli aamulla pitkillä, kun tuhersin itkua sängyssä vauva kainalossa, mutta onneksi se hoksasi heti, että hormoonithan ne..Itseäkin alkoi naurattaa, kun ei tiennyt miksi itkee :p Noo, mies muistaa jo vanhastaan, että paree vaan kun hellii vähän ja antaa itkeä, kohta se taas tokenee :LOL:

Nyt pitää mennä..tsemppiä kaikille kärvistelijöille, ja ketkäs ne puheli, että olo on ollut tosi hyvä, ja yöt on saanut nukkua tosi hyvin..Minulla oli pari päivää tuollaista, ja nukuin tosi hyvin, sen jälkeen synnytys lähtikin käyntiin, jospa se enteilee jotain muillakin.. :)

lhs ja pikkuneiti 3vrk :heart:
 
Putsukulle erityiseen - sulla on just samankokoinen tyttö kuin mulla !!! Ja tummaverikkö vielä ... Katsoin tuolla että meillä oli ennätyspituus hallussa tähän mennessä ... mitenkähän tämä on mahdollista , laitapa kuvaa profiiliin niin saapi katsoa kuin samanlainen mussukka sulla on.

Paljon onnea ...

Onkohan diipeli jo synnyttämässä , veikkaanpa näin.
Muille jaksuja ja tsemiä kohta te/me oomme kaikki jakautuneet...


papu&viuviu


 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Putsukulle erityiseen - sulla on just samankokoinen tyttö kuin mulla !!! Ja tummaverikkö vielä ... Katsoin tuolla että meillä oli ennätyspituus hallussa tähän mennessä ... mitenkähän tämä on mahdollista , laitapa kuvaa profiiliin niin saapi katsoa kuin samanlainen mussukka sulla on.

Paljon onnea ...

Onkohan diipeli jo synnyttämässä , veikkaanpa näin.
Muille jaksuja ja tsemiä kohta te/me oomme kaikki jakautuneet...


papu&viuviu
näinkin tärkeää asiaa täytyy kysyä, mutta mahtuiko 50-senttiset vaatteet teijän pikkuiselle? :) ja onnea vauvelista!
 
mä oon varmaan kohta viiminen joka ei oo saanu vauvaa... :| :(

alkaa melkein kaikki muut jo tehdä lähtöä. tänään oli siis meillä laskettuaika. ei mitään merkkejä että olisi tulossa. samanlaista juilintaa ja pientä supistelua kun ollut jo pitkään. minun mummon synytymäpäivätkin on tänään.oishan se ollu kiva jos ois vauva saanu isomummin kaa saman syntymäpäivän,mut ei tää enää tänään maailmaan tuu.

mukava lukea noita teidän synnytystarinoita. miettii samalla että mitenkähän itsellä sitten menee.

täytyy tästä saunaan lähteä. joka päivä on tullut saunottua parin viikon ajan.rentouttaa kivasti. onneks mies tulee huomenna kotiin ja ei mene sitten töihin ennen kun isyysloma loppuu. saadaan yhdessä jännätä ja oottaa lähtöä kotona.ei tarvii sit munkaa pelätä et ajaa kolarin tms. kun tulis muuten niin pitkän matkan päästä.

onnea matkaan teille jotka pääsette jo lähtemään =) =)
 
Onnea putsku!!


Aeropuerto, et todellakaan ole viimeinen täällä kärvistelevistä!Täällä menossa 40+5, eikä taas merkkiäkään että vauvalla olisi edes aikeita tulla. Kaupungilla kun käytiin niin pari kertaa supisti, ja se taas siintä.
Huomenna taas neuvola, ei kyllä enää huvita sekään..
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille!!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Mukava lukia teijän synnytyskertomuksia...laittakaa vaan niittä tänne jos jaksatte kirjotella. Tulee itellekkin sellanen toivon kipinä, että josko sitä kohta.. :)

neuvolassa kävin taas tänään, kaikki oli ok. paino tippunu -280g, nyt yhteensä 8kg tullu.
rr. hiukan kohonnu 114/74
vauvan syke 115-135 ollu kokoajan noin matalalla.
pissa puhas.
sf ed.32

supituksia on tullu, mutta ei ne meinaa laske tuota vauvaa alaspäin, keikkuu ed.tosi ylhäällä..
limatulppaakin irrotellu...mutta...vauva vaan ylhäällä köllöttelee.

Mulla tuo vauva tulossa hiukan väärässä tarjonnassa, eli on semmosessa asennossa, että tulis otta tai päälaki edellä, niin siksi varmaankin ei laskeudu. :/ kätilö sano vaan et tarvii enemmän tilaa tullakseen.. :eek: pelottaa et mahtuuko laskeutumaan. :(
mutta toivotaan et tulis nyt hyvin ja ajallaan ettei hermo mee tähän oottamiseen.
jaksuja taas kaikille viimemetreille!
 
Ippuli is back!

Kiitoksia onnitteluista, lämmittää mieltä! Ja onnea kaikille äitiytyneille!

Täällä vaikuttaa siltä, että viimemetrien kärsivälllisyys alkaa olla koetuksella, ymmärrän! Kypsyyskäyrän huiput ne ylitettiin itsekin pariin otteeseen viime viikolla.

Mutta sairaalasta kotiuduttiin tänään. Ihanaa olla kotona, vaik tosin muutto 2 päivän päästä mut silti.


Eli rakas tyttäremme, nuppu, syntyi sunnuntailapseksi 21.10.2007 klo 14.09

La Sposalle kiitokset viestin välittämisestä.

Synnärikertomusta vaikka myöhemmin, lyhyesti voin vain todeta että pelkäsin paljon pahempaa kipua ja tuskaa, kaikki oli ohi nopeammin kuin olin kuvitellut. Kaikki muuten hienosti, mut eilen repesi yksi tikki, ja sekös räjähtänees mirris tuntuu (sori brutaali ilmaus) ja mieltä huolestuttaa, ettei tulehtuisi.

Tyttö on ihana, terve ja hänellä on todella tarkkaavainen katse ja auts, tehokas imu.

Mut nyt perheen pariin. Voikaa kaikki hyvin!

Ippuli + Nuppu 3 päivää
 

Yhteistyössä