** LOKAMASSUT ** toukokuussa

henkka81 kyseli calmette rokotteesta. Mullakin kyseltiin jo ensimmäisessä neuvolassa matkustuksesta ym. kuten Dirlittankin kertoi. Ja äippäkorttiin tuli merkki EI suositella.

Ginnifer pähkäili vaunujen ja liinan kanssa. Liinasta mulla ei ole kokemusta joten varmaan päätyisin samanlaiseen ratkaisuun kuin Topsy. Jättäisin ratasosan komeroon alas ja veisin kopan aina ylös.

Ja jos parveke on käytössä niin välillä raahaisin vaunut ylös tai sitten ostaisin halvalla jotkut "elämää nähneet" kärryt parvekevaunuiksi missä vauva voisi nukkua.

Ja miä varmaan pelkäisin myöskin sitä kaatumista varsinkin talviaikaan.

niinukka toivottavasti päänsärky helpottaa :hug:

tuutilulla kera pienokaisen rv 19+ 4

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:35 tuutilulla kirjoitti:
:heart: Lokakuisten LA-pino :heart:

?29.9.?

Rontti 3lapsi TAYS
tuutilulla 4lapsi KOKS
mamma3 3lapsi

?30.9.?

santti 1lapsi PHKS
Tuplamamma2005 3lapsi TYKS
ansku87 1lapsi

?1.10.?

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
tehotuhot 7lapsi PHKS

?2.10.?

wilmuri 2lapsi LUS
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi Lohja
lillmam 2lapsi OYS

?3.10?

Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi

?4.10.?

tuisku77 3lapsi SATKS
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
näkymätön ninni 4lapsi OYS

?5.10.?

Panppe 2lapsi
L-ouisa 1lapsi SATKS
brem 2lapsi
mami -87 2lapsi

?6.10.?

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS
PikkuKuu OYS kaksoset
Pilvi 3lapsi TAYS

?7.10.?

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi

?8.10.?

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
yksäiti84 2lapsi TAYS
vilma85

?9.10.?

SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi
ankka-80 2lapsi OYS

?10.10?

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
Hyrripurri 1lapsi
Pihlava 1lapsi
YOdottaja66 1lapsi

?11.10.?

bella78 4lapsi
minsu 1lapsi

?12.10.?

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS
LucyVanPelt 3lapsi
sepi separi 2lapsi
RäsyNukke NKL
Heidi Maria 1lapsi EKKS

?13.10.?

äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla 1lapsi
susa81 1lapsi KOS

?14.10?

tytteli74 1lapsi L-PKS
Kultsux3 1lapsi
papana 3lapsi PHKS
Tilda77 1lapsi KYS
Sabira 4lapsi TAYS

?15.10?

Mileko34 5lapsi Kys
Topsy 2lapsi

?16.10.?

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi
Hanna23 2lapsi KAKS
kökkönen 2lapsi PHKS

?17.10.?

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS

?18.10.?

Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS

?19.10.?

Ippuli 1lapsi tod.näk. Nkl
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi
Supatus 1lapsi KOKS

?20.10.?

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS
fami75 1lapsi SATKS
henkka81 2lapsi TAYS
Mammukka 1lapsi KOS
ChocoBerry 1lapsi
diipeli 1lapsi OYS
äiti-79 4lapsi KOKS

?21.10.?

hena 1lapsi KOS
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS
Nunnukka 3lapsi TAYS
whatever 4lapsi OYS

?22.10.?

Ginnifer 1lapsi
Heffalump 2lapsi Nkl
lauriina 4lapsi

?23.10.?

Iines-ankka 1lapsi
eevin äiti 2lapsi
pikkumyy 2lapsi
Keiju07 1lapsi KOS

?24.10.?

Hipkukka 1lapsi
sasu79 2lapsi
Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi

?25.10.?

Melek
orchid 2lapsi
esmeralda-75 2lapsi

?26.10.?

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi

?27.10.?

Tinakenkätyttö 2lapsi
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Henrietta 3lapsi

?28.10.?

Marzyciel

?29.10.?

LaSposa 1lapsi
pepisa 1lapsi
Elina 1lapsi OYS

?31.10.?

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi
Tiita-Liina
HAKUNAMATATA 4lapsi OYS

...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
pikkumyy
Lokamasu86

Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS
Eleonora

Aikaisemmat keskustelut

Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&tid=684407&page=1
Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
Huhtikuu
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939
Mulla tuli siis muutos tuohon laskettuun aikaan, kun tuolla niskaturvotusseulonnassa kävin. Mulla on sen verran pitkä kuukautiskierto, että tuo kuukautisten mukaan laskettu aika ei näköjään sitten pitänyt paikkansa (4.10.). No, onhan noi kolme edellistä raskautta menneetkin pitkiksi...Jospa nyt tää la pitäiskin sit paremmin paikkansa.

kiisumirri
Iltoja kaikille!

Huomenna ois neuvola. Edellinen käynti olikin lähes kaksi kuukautta sitten. Kovasti odotan että kuunnellaan sydänääniä. Aloitin maanantaina taas kerran oksentelun :( Se onkin jo kolmas jakso! Eka jakso oli ihan alussa 3-6 viikoilla, toinen 12-15 ja nyt 17-. Onkos muilla ollut samankaltaista vaihtelevaisuutta noissa pahoinvoinneissa? Kaipa tääkin on ihan normaalia, niin yksilöllisiä ovat nämä odotuksetkin.

Voikaahan paksusti!

Kiisumirri ja kirppu 17+4 :wave:

Minä jouduin jäämään sitten tänään sairaslomalle loppu viikoksi työuupumisen vuoksi, diagnoosiksi kirjoitettiin tosin jotain "raskausajan väsymys ja uupumus". Olisivat kirjoittaneet pidempäänkin lomaa, mutta en suostunut nyt vielä tässä vaiheessa ottamaan. Ehkä sitten myöhemmin, jos tilanne ei helpota.

Jaksamisia ja voimia jokaiselle!

sateista iltaa kaikille.

päänsärky onneksi helpottanut..on kyllä tullut panadolia popsittua ihan urakalla :/
tänään kävin mittuuttamassa verenpaineen neuvolassa,se oli tosi hyvä,sekä kaikki muutkin,ja sydänäänetkin kuulu tosi selvään,sano terkkari että kannattaa siellä rakenneultrassa sitten puhua lääkärille tuosta päänsärystä jos vaikka määrää jotakin muuta sopivaa särkylääkettä.

mutta todella ärsyttävä vaiva kyllä on,sisko kyllä sanoi minulle että jotakin saattaa koskea päähän raskaana ollessa,eikä mitään syytä siihen ole..

calmette rokotuksesta meillä ei pistetä kenellekään sairaalassa sitä rokotusta. .tietysti jos on riski että voi saada tartunnan niin kyllä silloin sen rokotuksen saa.
ja muutenkin on nuo rokotus ohjelmat muuttuneet vuosien saatossa,eka taitaa nyt tulla vasta 3kk iässä.silloin kun meijän tytöt olivat pieniä niin joka ikisellä neuvola käynnillä tuli joku piikki.

kyllä ne ajat muuttuu =)

nyt taijan syventyä csi.n saloihin ja painuu kahtomaan telkkaria =)

niinukka ja vunttunen 18+4

Heipähei pitkästä aikaa!!!

Jokapäivä olen käynyt lukemassa täällä mutten ole saanut aikaseksi kirjottaa :kieh:

Olo on ollut mitä loistavin,mitä nyt pientä ummetusta(joka kolmas päivä isommalla asialla :LOL: ) mutta mä olen tottunut siihen jo enne koko raskautta. Silti joudun ravaamaan vessassa aina kun mahdollista,mulla on lähes koko ajan pissahätä (pienoinen) ollut koko raskauden ajan aina joltain kuudennelta viikolta lähtien.Mitään kipuja ei senkummemmin siihen liittyen oo joten en usko että ois mistään tulehuksesta kyse.

Nyt viimeaikoina tuntuu että kohtu todellakin pullottaa alamahassa,niin että ei tee mieli pitää mitään korkeampivyötäröisiä ja tiukkia housuja. Hassua kyllä mulla on noussut ylämahakin ihan selvästi (siis niinku rintojen alta) sillai kaarelle,vaikkei vauva voi vielä mitenkään olla siellä asti :D Kuten huomaatte täällä peilaillaan masua ahkerasti ;)

Vaunuistakin on ollut puhetta,itse olen ainoastaan katsellut eri vaihtoehtoja ja imenyt tietoa itseeni.Kävin lastentarvikkeessa vaunu ja turvakaukaloesittelyssäkin mutta hinnat on kyllä aivan pilvissä jos uutena meinaa jotain emmaljungaa ostaa :whistle: Jos satun löytämään kivat vaunut huuto.netistä tai jostain niin todellakin ostan käytettynä! Turvakaukalon varmaan hankitaan uutena ku ihastuin tohon Britaxin kaukaloon joka kuulemma markkinoiden turvallisin tällä hetkellä ilmankin isofix kiinnitystä =)

Turvallisuus ennenkaikkea mutta täytyy tunnustaa että kaipa mä jotenki materialisti oon jollain saralla ku esim vaunuissa katson aikapaljon myös ulkonäköä :ashamed: :p

Mutta joo,rakenneultraan vielä tasan kaksviikkoa..pikkasen jänskättää että onhan kaikki ok.Sukupuolesta mulla on jotenki koko ajan ollut poikaolo. Mitenkäs muilla?Onko tuntemuksia sukupuolesta? Mä kyllä ootan esikoista että saas nähä osuuko nappiin :saint: Vaikka siis muuten ei oo mitään väliä sukupuolella,kuhan ois terve vaavi :heart:

Mutta nytmä lopetan ennen ku tulee romaani kirjotettua,hyviä vointeja kaikille! =)

Diipeli 16+4 (mahoton miten aika rientää)

Piipa75 me käydään tuossa Tuiran neuvolassa mikä on metikössä sellasessa vanhassa vihreessä puutalossa. Tosi mukava ja lämminhenkinen paikka on, aluks vaan vähän huvitti ku neuvolatätin huoneessa on oikeen kakluunikin :D
Meistä on kuitenkin mukava aina mennä sinne, kun se talo näyttää jo niin ihanalta kun sinne kävelee.
Meillä maanantaina meno sinne rakenneultraan, saapi sitten nähä millanen paikka se kontinkangas on. Onko muuten muita jotka käy tuiranneuvolassa?

Täällä minua on tänään etonut niin, että tuli tämän raskauden toinen oksennus. Aamulla oli esikoisen kouluun tutustuminen, kivaa kuulemma oli =)

Mutta vartin päästä neuvola, joten :wave:

tuisku + masukki 19+0

Hei vaan kaikille!

Ahkerasti tulee tekstejä luettua, mutta harvemmin kirjoiteltua. Nyt ajattelin ihan kehua omaa neuvolatätiä, aivan huipputyyppi! Ei mua koskaan ole kukaan tädeistä erityisemmin ärsyttänyt, mutta nyt täytyy sanoa että on niin kiva neuvolantäti, että siellä mielellään kävis vaikka päivittäin =)

Viikko sitten mulla oli neuvola, kaikki ihan mukavasti. Eilen kuitenkin jouduin sairaslomalapun hakemaan, kun töissä kipeytyi selkä tai lonkka kai lähinnä, kovasti. En millään jaksanut seistä loppupäivää. Aamupäivästä olikin rankempaa touhua, kuorman purkua ym. Olen siis erikoisliikkeessä töissä ja työnkuva on lähinnä asiakaspalvelua seisten. Nyt sitten loppuviikon huilailen ja maanantaina töihin taas. Millään en haluis pitkiä sairaslomia tässä vaiheessa, vielä kuitenkin on piiiitkä aika äippälomaan.

Seuraava neuvola olis sitten 4.6. Ultraan täällä Jyväskylässä pääsee vaan kerran, jos ei ole mitään erityissyytä, joten seuraavan kerran vauvan näkee sitten vasta synnytyksen jälkeen... Millään ei malttais odottaa!

Vaunuistakin täällä näyttää olleen puhetta. Meillä oli esikoisella Emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla ja tykkäsin niistä kovasti. Ne kuitenkin on jo ehditty hävittää, joten uudet (=käytetyt) pitää hankkia. Työkaverilta todennäköisesti saan parilla sadalla ostettua Brion yhdistelmät, joissa myös se kova koppa. Mä jotenkin tykkään, että kopan saa helposti mukaan, en kaipaa näitä duo-tyyppisiä yhdistelmiä, joissa on vaunu- ja ratasosa erikseen.

Pinnasänkykin pitää hankkia, turvakaukalon saan myös tutulta ostettua. Pieniä vauvanvaatteita on hyvin jemmassa, mutta jos poika sattuis tulemaan niin on turhan vaaleanpunasta . Hassua kyllä, en ole vielä ostanut mitään! Noit vaunut ja turvakaukalo on onneks jo tiedossa, mutta kyllä jokusen vaatteenkin aion ostaa ja se sänky pitäs kansa käydä vaikka kattomassa valmiiksi. Äitiyspakkausta ei oteta, kun on esikolta kaikki tallessa, kahdella ulkohaalarilla ja makuupussilla ym ei ole käyttöä, joten mieluummin otan rahana ja ostan vauvalle jotain uutta tarpeellista vaatetta.

Mutta omaan napaan ei siis ihmeitä, liikkeet tuntuvat vielä varsin hentoina mutta onneksi päivittäin kuitenkin. Hirmu kivaa tämä raskaana olo, vaikka selkä kipeytyykin. Onneksi enää ei okseta ja pahin väsymyskin on takanapäin .

;) :wave:

tylsä viikoilla 18+4

Topsy
Heippa!

Tiipii Täällä ilmoittautuu yksi tuiran kakluunineuvolassa kävijä :wave: On kyllä mukava paikka ja neuvolantäti on aivan ihana! Muutamme kyllä ensi kuussa saarelaan, tosiaan, pitäisi varmaan soittaa sinne neuvolaan! Soitinkin sitten samantien ja sain ajan kesäkuun alkuun. Että kahden kuukauden tauko tuli tässäkin neuvolakäynneissä =) Onkos täällä muita jotka käyvät Mylly-ojan neuvolassa?

Diipeli, äläs huoli, myös me katsomme vaunujen ulkonäköä. Tai minulle olisi käynyt hieman vaatimattomammatkin, mies on sellainen materialisti että halusi sellaiset "miehille sopivat". Eipä tuo minua haittaa, paljon kun hoitaa lasta ja työntää vaunuja, esikoisella ainakin, niin saahan noihin hankintoihin sitten vaikuttaakin.

Piipa75, jaksamista sinulle, ota nyt levon kannalta loppuviikko ja reilusti hae sairaslomaa jos siltä tuntuu. Esikoiselta koin lievää masennusta synnytyksen jälkeen ja täytyy kyllä sanoa että mitkään positiiviset kuvat siltä ajalta eivät jääneet. Harmittaa ettei osannut nauttia siitä vastasyntynyt ajasta. Mutta ehkä tällä kertaa osaa paremmin varautua siihen "kulttuurishokkiin" :)

Topsy 17+3 (tosiaan, kylläpä aika rientää :/ )

ajattelin vaan tulla lukeen taas näitä juttuja,mut kai sitä vois itekki jotain kirjottaa ku oltiin jo melkein kolmannella sivulla =)

ei mul kyl mitään kummempia uutisia oo...pikkunen vaan ollu tänään kovin aktiivinen =) ollu oikein hauskaa kattella mahaa,ku potku näkyy jo ulospäin.....

siitä calmetesta vie sen verran,et me kuulutaan varmaan riskiryhmään,ku on sukua ja tuttuja ulkomailla ja silleen,mut en kuitenkaan haluais ottaa sitä....jos jotain meneeki pieleen nii mua se vaan sit jälkeenpäin #&%?$!*......muten tiiie sit....no kai täs vie kerkee miettiin asiaa....

ei oo näköjään kellään ollu hajuakaan meijen vaunu merkistä,ku ei oo kukaan mitään veikannu =) mut joo...toimii ne ilman merkkiäki :D

viikot menee nopeesti...lauantaina jo 17+0 täynnä,huh huh...kohta jo puoles välis...

henriikka&muru 16+5

hei kaikille!!
tänää on kyllä ollu hyvä päivä,oon ollu Niiin hyvällä tuulella ja sain siivottuakin!
tuntuu että vois vaihtaa kämpästä vaikka järjestyksen,mutta en uskalla lähtä siirteleen painavia huonekaluja.
olispa ihana vaihtaa kesäksi verhot,matot yms.ei vaan budjetti riitä.
no, pitää käydä kirppis kierroksilla!
tänää en oo oksentanu kertaakaan :)
aamulla meinas tulla...mutta sinnittelin väkisin ja painuin työn touhuun niin menihän se ohi!
masu on kasvanu aika paljon...
eipä sovi enää vanhat topit/t-paidat...nousee kivasti mahan yli :D
ei kehtaa kulkea töissäkää nii että puoli mahaa näkyy!
eli,tässä pitäis lähtä paita ostoksille!
housut menee VIELÄ,mulla on niitä matalavyötäröisiä,niitä on tosiaa hyvä pitää.
mutta kotona pidän olohousuja!
voi kumpa tuntis jo jotain pientä liikettä masussa
:heart:
ai nii,millonkas sitä maitoo rupee tulemaan??(noin suurinpiirtein)
ihan ku mulla olis eilen tullu vähän jotain väritöntä...en sitte tiiä mitä oli :snotty:
mutta nyt pitää lähtä koirulin kanssa lenkille.
voikaa hyvin
:wave:
-milla17+4

Kultsux3
Kiitos suuresti kaikille mua tsempanneille :heart: :heart: :heart: Ootte ihania, tässä teille iso ja lämmin :hug:

Olen pystynyt jo ajattemaan muutakin, kuin vain tulevaa ultraa. Niin surullista ja totta kuin se onkaan, emme me voi tehdä mitään takaaksemme vauvan sydämen normaalin kehityksen... Emme voi muutakuin toivoa että kaikki olisi hyvin seuraavassa ultrassa.... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Liikkeet ovat vahvistuneet hirmuisesti nyt ihan muutamassa päivässä :saint: Silloin 14+0 lähtien tunsin liikkeet aina kun rauhotuin istumaan, mutta nyt vauva ilmoittaa olemassa olostaan kesken työpäivänkin vaikka olen liikkeessä koko ajan vanhuksia hoidettaessa. Kai se pikkuinen muistuttaa mua, että älä äippä liian paljon nostele ettei muhun ota kipeää... :saint:

Kipeitä supistuksia tunnen töissä päivittäin, mutta en millään kehtaisi vielä jäädä sairaslomalle. Toki pitäisi ajatella vain vauvan ja itsensä parasta, mutta toivon että jaksaisin vielä hetken. Menen tänään pitkästä aikaa yövuoroon (pidin kuukauden loman) ja kyllä suoraan sanoen pelottaa mennä valvomaan :eek: Yöt ovat olleet mulle aina vaikeita, ja nyt kun väsyttää kovemmin, ja pelkään mitä maha tykkää vanhusten kääntelystä... Meillä kun työskennellään yöllä yksin. :\|

Aika jännä ettei jossain paikoissa ole kuin se yksi ultra :( Itse asun "maalla" ja täällä ultrataan yhteensä 5 kertaa. Eli niskapoimun ja rakenneultran lisäksi vielä 3 kertaa. Me saimme lisäksi tuon ylimääräisen ultran ja menemme myös 4D-ultraan, joten jos ei tule lisää ylimääräisiä ultria, niin ehdimme näkemään pienokaisen yhteensä 7 kertaa ennen syntymää =) Mielestäni olisi reilua että joka paikassa ultrattaisiin yhtä monta kertaa (5 kertaa), silloin se olisi tasapuolista, ja saataisiin paremmin varmuutta vauvan voinnista. Eihän noihin kaikkiin ultriin toki ole pakko mennä.

Tuli nyt vain "oma napa" -kirjoitus :ashamed: mutta täytyy mennä koirien kanssa ulos ennen töihin menoa.... Pitäkää peukkuja etten ole huomenna ihan kuollut yön jälkeen... :snotty:

Kultsux3 rv 17+4

Ihanaa olla kotona ja vain levätä + tehdä rästiin jääneitä hommia. Viime yönäkin nukuin lähes kellon ympäri! B)

Joku kyseli maidon tms. vuotamisesta. Minulla rinnoista on tullut maitoa jo parin, kolmen viikon ajan. Se on kuulemma ihan normaalia, kysyin neuvolasta. Eri ihmisillä vuoto alkaa eri aikaan. Jos neste on valkoista tai kirkasta, kaikki ok. Jos se muuttuu vihertäväksi, pitää olla yhteydessä neuvolaan: se voi olla merkki jostain tukoksesta. Itselläni tulee sellaista valkoisen, kirkkaan ja keltaisen sekoitusta, tahmeaa kuin mikä! :LOL:

Minullakin masu on kasvanut hurjasti parin viime viikon aikana ja noussut jo myös ylämasusta. Aivan yhtäkkiä normaalit paidat jäivät napapaidoiksi, joten oli pakko käydä shoppailemassa äitiysvaatteita. Mukavaahan se oli.

Nyt jatkan illan viettoa. Pian euroviisujen semifinaaleja katsomaan.

Rontti
Täällä ollaan lueskelemassa :) . Eipä mitään kumempaa. Kultsux3 aika rankalta kuulostaa työsi ja varskin tuo yksinäinen yö... Liian kauan ei kannata muita ajatella, varsinkin, jos supistaa vähänkin kipeästi! Minuakin aiemmissa raskauksissa supistellut aika paljon näillä tienoin ja olin pariin otteeseen hetken kotona lepäämässä, vaikka mitään kipua supistaessa ei tuntunutkaan. Eli kyllä nyt voi itsensäkin ajatella :) , vaikka ymmärrän hyvin myös ajatuksesi. Mua itseäni melkein on itkettänyt, jos oon joutunut ilmottaan töihin poissaolosta syystä tai toisesta. Jotenkin se on ollut olevinaan aina niin kova paikka.

Jaaha, masusta lähetetään ilmeisesti teille kaikille ja varsinkin asukeillenne terveisiä :heart: ;) . Aika rauhallisia nuo liikkeet ja potkut yleensä on, en olekaan vielä katsonut, näkyisikö jo päällepäinkin. Pari kertaa tullut sellaset potkut, osunut kai johonkin herkkään kohtaan tai muuta, että hyvä etten ole hypähtänyt ilmaan, ainakin tosi paljon yllättynyt ja jotenkin inhaltakin tuntunut.

Jaa-a, mun piti oikeestaan vain ilmottaa, että täällä ollaan kanssa :whistle: .

Kultsux3 Peukutukset yövuoroon! :wave:

Minulla oli tänään se neuvola. Vauvan sydämensyke nyt 150 ja viimeksi oli 155.. hmmm... ;) Jospa tää olisikin eri sukupuolta kuin nuo pojat, vaikka poikaa jotenkin odotan vaikka tytöstä olen haaveillut... kumma mieli :LOL:

Kaikki oli neuvolassa muutoin ok MUTTA pissassa oli nyt valkuaista +, joka kerta ollut ennen h+ eli hieman, mutta nyt siis kunnon plussalla. Ja taas kiikutan huomenna pissanäytteen labraan jonka tulokset tulevat tod.näk. tiistaina. Joten peukut pystyyn, ettei tulehduksia olisi!

Mutta nyt sohvalle.

Niin ja painoa oli tullut nyt +100g ensimmäisestä käynnistä.

tuisku + masukki 19+0

mamma3 harmailee
Huomenta \|O

Että väsyttää...todella huonosti nukuttu yö takana :/ Ekakskin mulla tuon rakon kaa taas sitä että juokset vessassa parikin kertaa yössä ja sit kun olet yrittämässä unta niin muuten niin rauhallinen vauvamme joka masussani oleilee, pistää hyrskyn myrskyn :whistle: No ehkäpä tämä olo tästä vielä piristyy, kun ulkona vaihteeksi luvassa kaunis sää :p

kultsux3 ja Piipa75 voimia teille :hug:

Mullakin vähän jo tihkunut "maitoa" rinnoista, mutta ei niin paljoa kuin aiemmissa raskauksissa... Aiemmin olen joutunut liivinsuojia alkaa käyttämään paljon ennen synnytystä :whistle:

Nyt sit on tän raskauden ekat supistelutkin koettu...jännältä tuntui sekin...ihan kipeeltäkin, mut lähinnä oudoksutti se et hei miks mua supistaa ku enhän mä ees raskaana ole :eek: Mä kun en aina vieläkään tajua oikein odottavani :whistle: Aiemmissakin raskauksissa on myös enempi tai vähempi suppareita tullut ja mennyt, ja toiselta saivat jo tulostakin aikaan siinä heti puolenvälin jälkeen ja sithän sitä sai syynissä olla useesti :/ Vaavi kuitenkin jakseli köllötellä masussa ihan melko loppuun saakka. Katotaan nyt et kuinka nyt alkaa supistuksia jatkossa olemaan?? :/

Mut nyt vatkaamaan eilen illalla tekemäni vispipuuro :p Ja eiku syömääääään :D

m3 rv 19+6 (huomenna JO 20 :eek: )

olko tytöllä nopeet ja pojalla hitaat? vai miten se nyt meni..
ihan ku olisin kuullu jostain että tytöllä nopeet ja pojalla hitaammat =)
tiiä sitten häntä..

mulla ainakin ne sydän-äänet laukkas 150-155..ja sen se oli kuulostakin =)

mutta ihana valoilmiö loistaa taivaalla,ja vesisateesta ei ole tietoakaan..kohta koiran kanssa lenkille.

kultsux3 miten yövuoro meni? minäkin alkuraskaudessa tein kolmeavuoroa ja silloinkin otti yövalvomiset tiukille jo..onneksi nyt ei tartte tehdä.
mutta muuten kyllä valvottaa sitten.ihan järkky on miun rakko..tuntuu että kahen tunnin välein heräät huussiin..vaikka olen yrittänyt että illalla en enää kamalasti mitään joisi,ja sitten kun ajattelen etten juo,niin kyllä se sitten varmasti janottaa..ja olen yöllä yrittänyt olla menemättä vessaan,mutta jos en mene niin sitten alkaa supistelemaan.
ja pakko on mennä..ja sitten helpottaa..mitähän se on sitten loppuajasta?
kun nyt on jo tällästä.. :/

mutta aurinkoista päivää kaikille

niinukka ja vunttunen 18+6 :heart:

Hei! Saisiko täältä taustalta esittää kysymyksen lokamassuille? Onko täällä ketään sellaista jolla ei vielä tunnu liikkeet? Mulla on kohta 19 rv täynnä eikä mitään liikehdintää masussa tunnu... Odotan esikoista. Pari viikkoa sitten neuvolassa kyllä sydänäänet kuului loistavasti ja kaikki oli muutenkin mallillaan, mutta nyt jo vähän alkaa mietityttää tuo liikkeiden puuttuminen.

Oon seuraillut teidän juttuja ja vaikuttaa siltä että tosi monella jo tuntuu ja jopa näkyy liikkeet, niin olisi kiva kuulla onko ketään kellä vauva vaan ilmeisesti olla möllöttelee ;)

Huomenta. Ihan ilma näyttäis tulevan tälle päivälle ja arvatkaapas ketkä joutuu kökkimään sisällä :headwall: Meillä on nuorimmat TAAS kipeenä. Kuopuksella kuume yli 39 ja keskimmäisellä 38. Joku samperi flunssavirus on niihin iskenyt :/ Mitä ihmettä täs keksis että nuo sais pysymään terveenä edes kuukauden \|O

Meni sitten mun "vauvan" synttäritkin pipariksi. Esikoinen täyttää äitienpäivänä 14v ja lauantaina oli niitä tarkoitus juhlia. Äsken soittelin kaikki läpi ja siirsin päivät seuraavalle v.lopulle.

Hitto että tekis mieli huutaa/kiljua tai itkeä :/ Itku on kyllä kaikkein lähempänä.

Eikös nopean sykkeen antajan sanoa olevan tyttö ja poika taas hitaamman :) Vaikka eihän sekään aina saletti ole.

tuutilulla kera pienokaisen rv 19+6

Yhteistyössä