*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

nöpötin:

Itseasiassa olisin kirjustanut juurikin tuosta kylkiluu kivusta edelliseen viestiin jos olisin ehtinyt.
Eli kohtuhan alkaa hipoa meillä kaikilla jo hissukseen kylkirajaa ja sitä myötenhän sitten pallea, keuhkot, vatsalaukku jne. painuu kasaan ja kylkiluutkin joutuu paineen alle.
Esikoista kun odotin oli se kipu ajoittain tosi hirveä...mutta vain silloin jos piti istua pidempi tovi aloillaan...parhaiten tuohonkin auttaa, että istuu selkä mahdollisimman suorana, jos on siis istuttava pitkiä aikoja aloillaan.
Muitakin mukavuuksia siihen liittyy myös.
Nimittäin pienoista hengen ahdistusta saattaa esiintyä, kun keuhkot ei pääse laajenemaan kunnolla...säikähtävät voivat olla huoleti, vaikka SINUSTA tuntuu, ettet saisi kunnolla happea, keuhkot toimivat kuitenkin paljon suuremmalla hapen otto kapasiteetilla raskauden aikana :D
Tuo inhotus sitten vähän helmpottaa siinä vaiheessa, kun kroppa a)tottuu b)vauva laskeutuu hieman alemmas loppuraskaudessa.

Tietääkö muuten joku, miten saisi laitettua tälle sivustolle videokuvaa, vai pitääkö se julkaista tyyliin You tubessa?

Meinasin eilen kuolla nauruun, kun Deri riehui varmaan vartin yhteen putkeen ja maha mölskyi ja rymisi...otin siitä videokuvaa, olisi hauska laittaa jakoon tuommossii ihan kaikkien meidän kesken :D

Voitteko uskoa miten ihanalta tuntuu kun on nälkä kaikonnut...vetäisin jättikulhollisen pinaattikeittoa :p

Mutta nyt olisi taas jouduttava...ulos käy tiemme taas :wave:

paapelo+poju+Deri 27+2

Siinä meikäläinen masu joka alkaa jo hieman pyöristymään niin, ettei enää näytä siltä että johtuisi pelkästään ruoasta :D
Ja kolmen edellisen lapsen taisteluarvet näkyy, mun ylpeyden aihe <3

chilitin ja rv 23+3

/muoks/
Tarttui viime viikolla alennusmyynnistä jotain pikkuiselle :) värit ei vaan ole ihan kohdillaan kuvassa, oikeasti ihanan turkoosi :)

Ihana kuva Chilitin :heart: Oikea rakkauspakkaus-massu :wave: !

Neuvolassa tänään sijainen, sai HURJAN sf-mitan. Hemoglobiini vaan laskee, eli Kräuterblutsaftin aloitan (se ainoastaan tepsi esikoista odottaessa hb-arvoihin). Muuten kaikki OK. Sokerirasituksenkin tulokset hyvät. Sain ultra-ajan ensi viikolle, en sellaista osannut odottaakaan.

~Tiila 24+6.

Moi!

Jaksamista kaikille joilla on jo kipeitä supistuksia. Toivottavasti rauhottuvat ja vauvat on matkassa mukana vielä hetken aikaa.

vauvavakuutus on tälle tulokkaalle haussa. Kuopuksella on ollu ja on kyllä ollut hintansa väärti. Ja onneksi silloin otettiin jo ennen syntymää, allergiat kun oireili jo ennen 2 kk:n ikää.

Joku kyseli turvakaukaloiden telakoista, niitä saa ostaa ihan ilman kaukaloakin. Ovat kyllä jotkut tosi kalliita, varsinkin noi isofix-systeemit. kantsii kurkata esim. lastentarvikkeen sivuilta jos siellä olis hintaa.

Me kävästiin eilen ulkomailla shoppailemassa, eli siis Haaparannassa. Ikeasta löytyi vaikka mitä ja kun Ruotsin kruunu on niin halpa nykyään niin selvittiin tosi edullisesti. Samalla ostettiin sieltä vauvalle Britax Baby safe plus kaukalo ja telakka, sekin oli 70? halvempi kuin täällä. Illalla kun kateltiin Suomen Ikean sivuilta yksien ovien hintaa niin todettiin että saatiin tavarat Ruotsista melkein puoleen hintaa.

Muuten tänne ei ihmeitä, toinen lomaviikko menossa.

Peppi 25+6

Noniin, viime hetkellä päätin sittenkin hakea vauvavakuutusta. Voi kyllä olla ettei sitä meille myönnetä mun raskausdiabeteksen takia, mutta onpahan kokeiltu ainakin. Otetaan sitten 2kk iässä jos eivät nyt myönnä.

Ihania masuja täällä :heart: Voisi tuosta omastakin kuvusta joku päivä kuvan nappasta. Alkaa olee jo aika muhkea massu :)

Illalla haetaan mun huuto.netistä huutama Manduca-kantoreppu kotiin. Saa nähdä viihtyykö vauva sitten siinä. Olis se helpotus koiria ulkoiluttaessa kun jäis kädet vapaaksi remmejä varten.

Nyt hetkeks päikkäreille....

Flora + L-poika rv26+5

Mahtuuko tänne vielä? 6.10 on laskettu aika, toinen raskaus, esikko syntynyt 04/05, ja lääkäri sanoi sukupuolesta rakenneultran perusteella että "ei täällä näytä vielä mitään pullistelevan" eli antoi jonnii verran toiveita tytöstä. Ihan erilainen ollut tämä toinen raskaus muutenkin. Ja PKKSään ois tarkoitus mennä synnyttelemään. Eka synnytys kesti jotain 17h, viikkoja oli 41+5, ja käynnistettiin. Jospa tää menis nopsempaan ja ilman käynnistystä :)

skye82 Tervetuloa joukkoomme!
Täällä supparit muuttuneet kivuliaista kivuttomiin, lepo ilmeisesti auttoi asiaa. Mulla olis vasta ensi viikolla neuvolalääkäri en malttais millään odottaa sinne asti, haluaisin tietää että oliko tuolla viikonlopun megasuppareilla vaikutusta paikkoihin. Pelottaa vaan että mut laitetaan kohta sairaslomalle ja kun töissä ei ole muita kuin minä niin ei varmasti työnantaja tykkää asiasta, toisaalta se tuskin vastaa loman aikaan puhelimeensa... kiva tilanne :/

Onneksi kotona saatin miehen viikonloppu toilailut selvitettyä ja mulle tulossa helppo viikko kun sillä on nyt niin kova morkkis eilisestä. Mua varmaan passataan kuin kuningatarta tänään ;)

Mutta kohta pääsen töistä kotiin joten kannattaa tässä tehdä työtkin loppuun...

Skye tervetuloa, sinulla hiukan saman tyylinen synnytys kuin minulla, tai siis noin niinkuin yliajan takia käynnistetty. Toivotaan todella, että tälläkertaa tietäisi tulla ihan oma-aloitteisesti =)

Kauniita masuja on laitettu näytille :heart:

Hanne:

Nyt ei kuulkaas podeta lainkaan huonoa omaa tuntoa vaikka joutuisitkin saikulle...sama se mitä pomo ajattelee, sinun ja vauvan paras on tärkeämpi kuin tilanne töissä :hug:
Jos pomo ei tykkää, niin sanon vaan, että ei voi mitään...eihän tuommoisesta ole järkeäkään olla vihainen ja en uskoisi hänen kyllä olevan sinulle näreissään, jos näin sitten tapahtuisi, varmasti ymmärtää =)

Derillä on kauhea melske päällänsä taas...oikein tekee kipeää, huhhui. Tuntuu siltä, kun hän venyttelee kovasti, että kaikki sivuille vetäytyneet vattalihakset ratkeasi hitunen kerrallaan :kieh:
Voisi jo hiljalleen päättää asentonsa tuolla mahassa...alkaa olla meinaan tilat vähän vähissä ja nuo Derin rakastamat kuperkeikat on ihan kauheita :D

Nyt taidan vähän herkutella...ostin pienen paketin Tiramisu jäätelöä miehelle ja minulle puoliksi, tai se varmaan menee 1/3 miehelle 2/3 minulle :p

paapelo+poju+Deri *samat viikot+päivät* :D

nöpötin joutuuhan sitä jonninverran muuttamaan tuota ruokavaliota, varsinkin kun nykyään olen hiilihydraattien suurkuluttaja :p Tietty siis herkut pois, hedelmät lähes kokonaan pois ja tuoremehu kokonaan pois ( yleensä ollut mun aamupala juomani ). Leivät, riisit ja makaroni vaihdettava kokojyvätuotteisiin / tummiin vaihtoehtoihin.
Enemmän mua kiukuttaa kuitenkin tuo etten saa syödä silloin kun haluan, vaan silloin kun kello sanoo niin :kieh: Aiemmin oon syönyt aina kun on sattunut olemaan nälkä, nyt joudun kellosta katsomaan joko voin syödä.

Flora-79 Onko vauva vakuutuksen myöntämisen este tuo raskausdiabetes?

skye82 Tervetuloa :flower:

Painunpa nyt sohvan nurkkaan tuijottamaan töllöä ja odottamaan ukkoa kotiin.

pinkkimieli ja pallopää 23+3

anelie:

Kuvittelisin, että kyseessä on ihan alkava selkärasitus kipu???...tai esikosta siitä kärsin. Vaistomaisesti kun sitä asentoa tuli kallistettua taaksepäin, vaikka oikeastaan pitäsi vain olla mahdollisimman tavallisesti kropan sanelemana, rasittui sekä jatkuvasti ja aiheutti pitkän päivän jälkeen kyllä sellaisia jomotuksia :headwall:
Nyt tiedän paremmin ja en yritä väkisin suoristaa ryhtiä ja ei ole oikeastaan mitään selkä kipuja ollut, jos esikoisen odotukseen vertaa.

Kunnon supistukset kyllä pysäyttää...se tunne on niin kokonaisvaltainen että sitä ei kyllä pysty sivuuttamaan tai sulkemaan pois mielestään...kun sellainen ekan kerran tulee, sitä ei kyllä unohda.
Tätä kaiketi taidetaan usein tarkoittaa, kun puhutaan esikon odottajille, että kyllä sen sitten tunnistaa, kun tosi tilanne iskee päälle :D

Nyt iltapalalle...tuntuu että syön taas kokoajan :LOL:

paapelo+poju+Deri 27+2

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Flora-79 Onko vauva vakuutuksen myöntämisen este tuo raskausdiabetes?
Ikävä kyllä tuntuu olevan mitä olen lukenut muiden kokemuksia :( Ja ymmärtäähän sen kun rd tuo mukanaan noita komplikaatioriskejä.

Mulla ei muuten hedelmät nosta sokereita, paitsi banaanin olen jättänyt kokonaan. Tänä aamuna herkuttelin ananaksella, vesimelonilla ja mansikoilla. Sokerit oli jotain vähän päälle 6 tästä tunnin päästä. Kauheen yksilöllistä tuntuu olevan se mistä ne sokrut paukkuu yli rajojen ja mistä ei. Ruisriisiä esim en pysty syömään kun se nostaa sokereita liikaa. Tämmöstä ettimistähän tämä on ollut....

Toisessa rakenneultrassa käyty tänään ja lääkäri sai kun saikin katsottua sydämen vaikka vaavi olikin taas asennossa jossa selkäranka oli edessä. Aikansa tarkasteltua muitakin osia vauvasta lääkäri keskusteli kätilön kans et mitäs ne mitat oli edellisellä kerralla.. Kävi ilmi ettei Nuppu ole kasvanut ihan niin paljon kuin olisi pitänyt joten joudumme kuukauden päästä taas Oysiin ultrattavaksi tälläkertaa kasvun vuoksi.
Vähän ollut masentava olo tänään tuon jälkeen =(

Sade-74 ja Nuppu 23+2

Huomenta!!

skye tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Sade tsemppiä teille, mekin tuolla Oys:ssa joudutaan käydä ultrissa vauvamme kasvaimen vuoksi,seuraavan kerran parin viikon kuluttua.Vauva potkii kovasti, viime ultrassa mikä oli täällä kotikaupungissa, vauvan koko oli viikkoa pienempi kuin viikot olisivat, joten se nyt vähän pelottaa että miltä näyttää seuraavassa ultrassa.. :( Meille voi tulla pienempi vauva kuin yleensä, sitä on lääkärit sanoneet jo aiemmin. Pieni ja pippurinen :heart:

Ihania massukuvia tullut, kivaa kun jokainen maha on erilainen =) Pitää omaa kuvaa laittaa taas joku päivä,kunhan muistaa!

nöpötin ja pikkuinen 26+1

Sade:
:hug:
Toivotaan, että ihan viatonta kasvun viipyilyä vain kyseessä...joko pieni vauva, tai sitten spurttaa oikein kunnolla vasta myöhemmin...äitini joutui aikanaan käydä keskimmäisestä siskosta parissa kasvukontrolli ultrassa, kun vastasi pienempää kuin olisi pitänyt, mutta niin vaan sieltä sitten hitusen yli LA:n syntyi yli nelikiloinen ja makeasti nukkuva tyllerö =)

Minulla on tosi kiva fiilis. Sain taas inspiksen alkaa tehdä kuvitusta sukututtavamme kirjaa varten. Onneksi hän on ihan samanlainen kirjansakin kanssa kuin minä piirtämisen kanssa...jos ei ole inspistä, turhaa edes yrittää :LOL:
Tuli onnistuneita kuvia, vaikka itse sanonkin =)

Nyt jatkamaan aamu kahvetta :D

paapelo+poju+Deri 27+3

Ommaan nappaan suorraan: :ashamed: Kävin just neuvolalääkärillä (siis ihan normikäynti). Sopivasti just viime yön olinkin sitten hereillä supistusten takia. 2-3 väliin luovutin ja otin Panadolin kipuihin, että saan nukkua ees hieman. Tämän takia sitten lääkäri ihan ultralla tutki, että kohdunkaula on lujasti kiinni ja omaksi huojennukseksi näin oli, kaulaakin jälellä n.4cm. Eli supistukset ei onneks oo tehny tuhojaan. Vauva kuulemma pää alaspäin, mutta viikkoja vasta 25+5, niin sehän kerkeää ittesä mutruta vielä moneenkin suuntaan. Sf-mitta oli jo 24cm, kulkee keskikäyrän yläpuolella :O

Ennen lääkäriä oli vielä neuvolakäynti ja sielläkin kaikki ok, hemppakin on lähteny rautakuurin jälkeen nousuun, jee! Painoa oli kylläkin tullu 1100g viikkoa kohti, mutta varsinkin lääkäri oli tästä tyytyväinen (lähtötilanne oli kuitenkin alipainon puolella ja se siittä vielä tippu pahoinvoinnin takia niin paljon). Nyt siis painoa 61.8, eli painoa on tullu nyt 4-6kg.

Eli tänne kuuluu hyvää, nyt vaan kuitenkin otettava sen verran varovaisesti, ettei noita kivuliaita supistuksia hirveesti tulis. Ei nuo näytä vahinkoa tekevän, mutta ei ne kuitenkaan kivoja oo... Toki jos nuo jatkuu, niin tarkistukseen mentävä uudelleen.

DsariaL ja Möykky-rakas 25+5

Dsarial:
Huih...nyt otat todella ihan rauhassa...ikävää että tuollaisia tulee tässä vaiheessa raskautta aika monelle :hug:

Ja esikon odotuksessa meni minun sf-mitta yläkäyrällä, mutta normi kokoinen poju oli syntyessään...3484g ja 50cm :D
Nyt taas menen tasan keskikäyrällä, ainakin toistaiseksi :D

Mitenköhän oli vuonna 1984, kun mein äiree odotti mua maailmaan. Sillon ultrat ei ollut mitenkään laadukkaita ja jos olisivat olleet, niin mein äiree olis varmaan ollut tosi ressiperse. Mun syntymä painoni on ollut 2920g ja pituutta mulla on ollut vain 46cm, eli nyky mittoihin nähden oon ollut tosi pieni, vaikka synnyinkin viikko ennen laskettua suunnitellulla sektiolla.
Tätä aloin vaan pähkiin kun saden vauva kerta on viikkoihin nähden liian pieni.

Tänneppä ei kuulu ihmeempiä massuun.
Eilen pidin kunnon siivouspäivän lattioiden pesua myöden ja intouduin jopa pesemään makuuhuoneen pimennysverhot ja vaihtamaan olohuoneen verhot. Tänään olis vuorossa keittiön verhojen pesu, sekä suihkuverhon pesu sekä liinavaatekaapin ja vaatehuoneen raikkous. Onneksi on tuollainen hieman tuulinen ilma ulkona, niin kuivuu verhot nopeasti, eikä tarvitse edes silittää :D
Vieläköhän on liian aikaista hakea pinnasänky kellarista ja alkaa puunaamaan sitä puhtaaksi. Taidanpa jättää sen ainakin vielä 2 viikon päähän. En kuitenkaan malttais olla petaamatta sitä :LOL: Minäkö malttamaton? Nääh, mulla on vaan jotenkin tunne, ettei tää kaveri pysy sisällä niin pitkään kuin ois tarkotus. Sillä mä oon nyt tällanen kaikki-mulle-heti-tyyppi.

No joo pitäsköhän sitä sittenkin varata aika neuvolapsykologille, kun kaikki kammoksuttaa / pelottaa ja Toukkakin on alkanut pyöriin taas mielessä, vaikka siitä kuvittelin jo yli päässeeni.

pinkkimieli ja pallopää 23+4 :heart:

Huomenta :wave:!

skye82 :flower: =) :flower: Lämpimästi tervetuloa!

Sade-74 :hug: en tiedä lohdutatako tämä nyt yhtään, mutta minä olen itse ollut aikaoinani seurannassa kun kasvoin niin hitaasti: loppujen lopuksi synnyin 2 viikkoa myöhässä lasketusta ajasta ja olin siltikin viikkoa pienempi kuin olisi pitänyt :eek: . Tietysti aika oli eri ja laitteet huonommat, mutta pointtina se, että ihan täysin normaali vauva olin enkä edes saurannassa, syntyessä painoakin oli 3000g vaikka kyttäsivät parin viikon välein ultralla, että mikä on kun ei meinaa kunnolla kasvaa =) . Toivotaan, että teillä vaan pikkuinen tirppana siellä matkassa, mutta muuten kaikki hyvin :heart:

H-a-n-n-e ymmärrän kyllä töysin tuota "sairaslomalle jäämis kammoa" - vaikka vauvan paras tietysti tärkeintä, niin myös mulla on kynnys kyllä jäädä pois töistä ennen aikojaan (tosin mulla on kyllä työ missä voin ottaa huomattavasti rennommin kuin kotona eli tarvetta tuskin saikulle on) , meillä kun vielä yksityinen, oma yritys, niin jokainen sairasloma tietää muille lisää töitä koska sijaisia ei käytetä. Mutta olen kyllä jo ilmoittanut, että heti jos siltä tuntuu, niin aion kyllä jäädä lepäämään kotiin ja tosi ymmärtäväisesti ovat kaikki tähän suhtautuneet ja muutenkin ihana työporukka taustalla odottelee ihan innoissaan tämän vauvelin syntymää :heart:

pinkkimieli Varaa ihmeellä se aika, niin pääset purkamaan sydäntäsi- ei jää sitten luurankoja kaappiin kummittelemaan ja pystyt nauttia täysillä tästä uudesta onnesta :)! Ja voin tunnustaa, että meillä pinnis jo koottuna...tosin ei pedattuna: säilytän siinä toistaiseksi vauvan tavaroita...mm. turvakaukaloa. Eli innoissaan ollaan täälläkin ja ERITTÄIN malttamattomia- tekis jo niiin mieli sisustaa koko sänky ja pedata valmiiksi, mutta ei viitsi, ettei ihan pölyynny...

Varasin eilen ajan sokerirasitukseen...15.7 olisi "tuomiopäivä"...pelottaa ihan hurjasti, että on noissa sokruissa jotain...olen nimittäin syönyt ihan kauheasti kaikkia herkkuja: ei siis mitään rajaa tällä mässäämisellä :ashamed:

Eilen soittelin jo Tapiolaankin tuon vauvavakuutuksen tiimoilta kun mitään sieltä ei ollut kuulunut, vaikka virkailija toimistolla lupaili viikon kuluessa jotain vastausta. No kyllä ne meidän paperit siellä oli: saa nähdä mikä vastaus sieltä tulee...luulisi nyt kuitenkin, että olisi ihan ok ja saataisiin vakuutus- vaikka ylimääräisiä ultria äippäpolilla onkin ollut 2 kpl- niissä ei kuitenkaan ole mitään hälyyttävää selvinnyt + olen itse hakautunut polille eli lähetettä ei ole ollut, joten en ymmärrä mikseivät myöntäisi vakuutusta...hiiva tai satunnaiset vuodot, jotka eivät edes tule kohdusta tai läheltäkään nyt tuskin voivat olla vakuutuksen eväämisen syitä...tai tiedä noista...jännityksellä odotetaan :whistle:

Mä oon nyt ihan intona pessyt noita pieniä vaatteita, harsoja yms ja silitellyt niitä lipastoihin :heart: ...mutta pienen ongelman kohtasin kun meillä ei ole tummia vaatteita kuin muutama hassu: tein sitten ratkaisun, että heitin ne ihan normaalin pyykin sekaan: meillä kuitenkin pestään kaikki vaatteet miniriskillä, on aina pesty eli tod.näk ei pitäisi vauvalle mitään ihohaittaa tuosta olla =) vai?

Musta on tullut ihan superlaiska valokuvaaja ja masustakaan en ole saanut aikaiseksi ottaa koko aikana kuin muutaman kuvan ja viimeisen viikolla 20 :ashamed: ...pitäisi vissiinkin hieman aktivoitua ja räpsiä muutamia otoksia :)

Odotan jo niin kovin lokakuuta, että saisi jo tämän pienen nyytin syliin :heart: ...tykkään kyllä tästä vauvamasusta ja muutenkin on ihana olla raskaana, mutta jotenkin tuntuu, että olis jo ihan valmis tapaamaan meidän rinsessan :heart:

Mutta nyt lastaamaan pyykkiä koneeseen ja suunnittelemaan hiukan tämän päivän ohjelmaa...

Voikaa hyvin mammat :heart:

*Hugis ja Papu 25+4*

niin joo- piti siitä mainita vielä, että minä tyhmä menin ja katsoin tallenteista viime viikkoisen Kätilöt-jakson (silläkin uhalla, että moni mua suorastaan kielsi tuon katsomasta) ja voin kertoa, että ei todellakaan kannattanut! Siinä oli niin synkkiä juttuja, että piti ihan doppler kaivaa esiin vaikka pikkuinen liikuskelikin masussa... :ashamed: . Mutta ihan varoituksen sana jos jollakin sattuu jakso tallessa olemaan ja ei sitä vielä ole katsonut: todellakaan ei kannata- vasta sitten synnytyksen jälkeen suosittelisin. Varsinkaan esikon odottajat ihan oikeasti: älkää katsoko!

Heipä hei kaikki!

Turvakaukaloista oli vähän aika sitten puhetta. Me ostettiin viime viikolla Maxi Cosi Cabriofix Isofix-jalustalla. Mies halusi ehdottomasti meilläkin tuon jalustan, kun autossaan tuo hienous on kerran olemassa... Ensin meidän piti ostaa Brion kaukalo jalustalla, mutta Treen Lielahden Lastentarvikkeessa oli tuo Maxi Cosi tarjouksessa, pari poistuvaa väriä, joista toinen sattui olemaan violetti, eli meikäläisen lapsuudesta asti ollut lempivärini!!! Se oli vain muutamia kymppejä kalliimpi kuin tuo Brion kaukalo, ja kun maxi cosi on saanut törmäystestissä ainoana erinomaisen arvosanan, niin sehän me sitten otettiin. Näyttää sitä paitsi vähän pitemmältä kuin Brio, joten vauva mahtunee siihen ehkä hippusen pitemmän aikaa? Ehkä. Kumma kuinka sitten kun oltiin ostettu tuo kaukalo, matkalla kotiin alkoi itkettämään kamalasti... :'( En oikein itsekään tajua että miksi. No onpa olo ollut muutenkin aivan hermoheikko ja hysteerinen viimeaikoina, joten ihmekös tuo...

Sovitettiin viime viikolla samalla autoon Emmaljungan City Crossia (muistinkohan nimen oikein) ja mahtui hienosti. Hyviä värejä kyseiseen vaunuun on myös saatavana. Mut me molemmat tykättiin enemmän Brion Happy-yhdistelmistä (toisella niistä runkovaihtoehdoista, en muista nimeä.) oli niinkun meidän makuun ihan täydelliset, mutta eilen sitten käytiin kokeilemassa miten ne mahtuu auton takakonttiin, niin ei toivoakaan!!! :( Harmittaa ihan tosi paljon. Vaikka ne emmaljungan vaunutkin varmasti on tosi hyvät, ja aika lähellä täydellistä, siis makuumme, tästä voi olla muitakin mielipiteitä, sen uskon. Kalliimmatkin ne Emmaljungat on. Briolla oli toinen runkomalli, joka mahtui autoon just ja just, mutta siitä me ei tykätty yhtään, oli kamalan jäykkä. Kuviteltiin molemmat että saabin takaluukkuun mahtuu ihan mitä vaan, näyttää kamalan isolta! Tällä hetkellä mies on katselemassa autoja!! :| Mielestäni ei mitään järkeä. Tulee vaunuille hintaa, jos jotain väliä joutuu maksamaan kuitenkin!!! Sanoin että kattella voi, mutta mitään et sitten kyllä osta. En pidä oikein farmariautoista. En tiedä yhtään kuinka paljon niitä vaunuja tarvii edes sinne takakonttiin laittaa. Jos ne mahtuis niin että renkaat ottaa pois, niin onkohan se pitemmän päälle hankalaa? Onko muka kaikilla lapsiperheillä farmariauto? Mieluiten tyytyisin johonkin pieneen ropposeen.

Eilen oli neuvola, hb oli noussut 127:ään, ei tarvi enää joka päivä syödä rautaa. Sf-mitta oli kasvanut tasaisesti, ja painoa oli tullut kuukaudessa vain n. 1 kilo. Hyvä, koska tähän mennessä on tuntunut että sitä on tullut ehkä hiukkasen tarpeellista enemmän. Onnilla oli sydänääniä kuunnellessa hikka :)

Hanikka ja Onni 26+3

Sain ajan äitipolille raskausdiabeteksen takia jo täksi viikoksi. Saa nähdä, saanko sieltä mittareita tms. mukaan kotiin. Kirjeessä kun ei ollut mainintaa muusta kuin ravintoterapeuttien tapaamisesta. Olen jo koittanut vähän tarkkailla syömisiäni. Hedelmät on pitänyt karsia 3 kappaleeseen päivässä ja makeaa muuten vältellyt täysin. Toivotaan, että arvot paranisi ihan vaan ruokavalion tarkkailulla.

Vihdoin saatiin myös tilattua tähän perheeseen tuplarattaat. Meille tulee siis ikäeroa 1v2kk. Pitkään on ollut vaunut pohdinnassa, kun en vaan ole osannut päättää, mitä haluaisin. Esikoisella on Teutonian Mistralin rattaat pehmeällä kopalla. Niistä olen tykännyt, enkä raaski myydä pois, kun ovat kuitenkin vain vajaa vuoden vanhat. Niihin on nyt hankittu seisomalauta, jos tulisi käyttöä.
Tuplarattaista mietinnöissä olivat Teutonian TeamAlu4:t ja Phil&Tedsit. Tilasin kuitenkin Urban Jungle Duot. Niiden pitäisi olla varsin kevyet työntää ja menevät pieneen tilaan. Meillä mies ei oikein innostunut noista Phil&Tedseistä, vaikka uskon, että ovat varsin kätevät kauppojen kassoilla yms. Urban Junglet toimivat varmasti meillä hyvin. Ainut mikä mietityttää on, että työntösuuntaa ei saa käännettyä, mutta katsotaan tuleeko siitä ongelmaa. Saahan rattaisiin lisävarusteena kopan vauvalle, joka on sitten naama äitiä kohden.

Itsellä on kanssa sf-mitta mennyt aina yläkäyrillä. Esikoisestakin joka neuvolassa povattiin kovin isoa vauvaa, oli kuitenkin syntyessään rv 42+1 3470g eli ihan normaalikokoinen vauva. Joten luultavasti iso vatsa on osaksi vaan rakenteellista.
Toivottavasti tällä kertaa sokerit eivät vauvaa kasvata liikaa.

Kovin on vilkasliikkeinen tämä vatsa-asukki. Koko vatsa hytkyy ja tärisee kun toinen vähän venyttelee, kiva kuitenkin kun tietää, että kaikki on ainakin kunnossa.

Pakko se on kai suunnata vähän siivouspuuhiin, kun tuo esikoinen vielä nukkuu aamupäiväunia.

Iloista odotusta!

Mirmi + esikoispoika + pikkusisarus 27+4

Hei kaikki ja terveisiä italiasta Gardajärveltä, josta tulin juuri lomalta. Oli tosi mukava matka ja hienoa, kun tosi hyvä ja energinen olo. Ihania masukuvia tänne oli sillä aikaa ladattu.

Töissä onkin sitten paljon hommia, kun aloitin tänään kahden kolleegani perehdyttämisen tehtäviini. Tuntuu jotenkin tosi vaikealta luopua hommista ja antaa niitä eteenpäin. Jotenkin pelottaa, että antavatko ne takakisin minulle, kun äitiysloma ohi :eek: No, siskoni tosin lohdutti, että kuulema yksi viikko äitiyslomalla ja ei enää välitä, mitä töissä tapahtuu.

Täällä on niin hyvä mieli tänään, pomo soitteli lomalta ja kyseli kuulumisia. Kerroin että supistukset ovat olleet tosi voimakkaita niin hänen mielipiteensä oli että jos minusta itsestäni tuntuu että pystyn tekemään kevyttä toimistotyötä niin hyvä niin (tämän takia en ole mennyt lääkäriin kun tiedän että voin täysin olla täällä toimistolla) mutta viikonloput on meillä tosi raskaita. Joten siihen hän sanoi että minun täytyy järkätä itselleni sijainen ja se on ihan sama kuka se on, vaikka extratyövoimaa. Ihanaa nyt saan huokaista ihan kunnolla ja rauhoitella mahaa. Esikoinenkin (3v.) pakkasi eilen kassinsa ja kertoi menevänsä 4 viikoksi mummolaan... toisin sanoen ensi yöksi, pitää ehkä vähän hemmotella itseä ja miestä illalla (karkkipussi ja hyvä leffa :D )

Alisa77 Muakin vähän ketuttaa antaa oma työ jollekkin toiselle mutta nyt on kyllä ollut niin kauheaa kiirettä että ei se kyllä helppoa tule olemaan sille uudelle. Esikoisen jälkeenkin mua odotettiin aika kovasti takas töihin... ei ollut sijaiselta ihan kaikki asiat onnistuneet. Mutta mä olenkin ollut kohta 10 vuotta samassa työssä joten osaan jo aika hyvin tämän homman, sisältää aika paljon erilaisia juttuja.

Yhteistyössä