*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Huomenta mammat!
Täällä oli masuasukin kannalta rauhallinen yö, kun ei möyrinyt nukkumaan mennessä, eikä herätessäkään =) Mutta kuten arvata saattaa niin jonkunhan on mun unet pakko pilata. Tälläkertaa sen tekivät mies ja kissa. Kissa nukkui pitkästä aikaa mahan päällä, mistä siirtyi reisien päälle nukkumaan, josta tipahti haaroväliin koisimaan. Arvatkaa onko helppoa vaihtaa asentoa kun kissa makaa haarovälissä, eikä suostu siitä liikkumaan mihinkään. Oli lopulta pakko nostaa kissa jalkopäähän nukkumaan.
Kun viimeinkin pääsin takaisin uneen tämän kissa touhun jälkeen, niin eikös ukon kello alkanut soittamaan. Ja ei per**le sitä torkuttamista. Mä oon nykyään niin herkkä uninen, et mä herään pieneenkin pirahdukseen ja sit toisen tarvii viä torkuttaa kun ite ei ees kunnolla havahdu kelloonsa ennenku se on piipittänyt varmaan 10sekunttia :kieh:

Eipä mulla taas tän kummempia.

pinkkimieli ja pallopää 23+5
 
Heippa!
Neuvolassa käyty ja sieltä vähän kuulumisia: Vauvan syke 150 ja heti löytyi :D Mulla verenpaine ok, hemoglobiini 133 (ihanaa kun pysynyt noin hyvänä koko ajan) pissa puhdas ja painonnousu 500g/vko. Sf-mitaksi terkkari sai 23, eli sama minkä lääkäri sai jo muutama viikko sitten. Mutta terkka sanoi, että yleensä näillä viikoilla se mitta "asettuu", joten voi olla ettei se edellinen mittaus ollut niin luotettava. Ja saattoipa tuolloin olla supistuskin, mikä vähän lisää mittaa.. Mutta 23 siis sf-mitta ja keskikäyrällä mennään =)

Haluaisin kysäistä teiltä, että kuinka paljon karkkia syötte? Siitä on ollut ennenkin puhetta, mutta ajattelin ottaa uudelleen puheeksi.. Nyt on mulla alkanut tekemään taas mieli karkkeja entiseen tapaan lähes, eli kuten ennen raskautta. Syön muutamia kertoja viikossa ja pyrin valitsemaan suklaata ja lakritsia, eli mahdollisimman "luonnollisia" tuotteita, vaikka yleensä pidän valtavasti oikein värikkäistä ja kirpeistä karkeista.. Mutta niissä on kovasti niitä E-aineita, ja niitä kokeilen vältellä...

Vielä tämä viikko töitä,sitten kesälomaaa!! B)

nöpötin ja pikkuinen 26+2 :heart:
 
nöpötin:

Yleensä olen kauhea namusuu, mutta nyt en jostain syystä kauheasti karkilla mässäile. Toki saatan ostaa jonkun minipussin karkkia kerran 1vk/1,5vk, mutta siinäpä se, himoni kohde on tällähetkellä Läcerolin Salmiakki askit :p
Sitten kyllä syön jädeä jne. enempi :whistle:
 
Ai kauhee kun mä repesin tuosta Paapelon unesta...tai siis lähinnä tuosta "taas yksi hippi tulossa" :LOL: :LOL: :LOL: !!! Myös Marsupilami-n mansikanpoiminta nosti hymyn huulille :LOL:

Painonnousua en edes uskalla ajatella...viime käynnillä (15.6) oli tullut jo 5,2kg ja tällä mässäilyllä kauhulla odotan seuraavaa kertaa joka koittaa 22.7...Onhan tämä masu jo melkoinen ja vauvallakin alkaa tulla pikkuhiljaa "seinät" vastaan- tai tilaahan siellä vielä reilusti on, mutta tarkoitan tällä, että on kyllä tosi koomisen näköistä kun Papu yrittää viuhtoa poikittais suunnassa ja molemmissa kyljissä poukkoilee ihan mahdottomasti- eilen Papulla oli oikea kick-boxing turnaus ilmeisesti meneillään: viuhtoi ja potki ihan 'hysteerisesti' pidemmän ajan ees taas niin, ettei meinannut tän mamman pokka pitää kun masussa oli sellainen mylläkkä. Vauvan kuperkeikat on alkaneet jo tuntua hieman epämielyttäviltä kun tuntuu, että muljahtaa koko mahan sisusta ympäri, mutta hyvä kun tyttö liikkuu ja mellastaa, niin pysyn rauhallisena :LOL:

apollo80 Mulla oli viimeksi tullut painoa viikkovauhtia+622g ja silloin oli rv 22+3. En saanut valituksia vielä kun aiemmat painon nousut olivat 300g/vko ja 204g/vko, mutta kyllähän tuo neuvolantätsy taas kerran mainitsi ruokavaliosta...tiedän, että se on vauvan parhaaksi, mutta luoja, että suoraan sanottuna v*****aa joka ikinen kerta kun se terkka kysyy, että syöthän vissiinkin jo antamillani ohjeilla ja korjasi tähän vielä, että jokaisenhan olisi hyvä syödä niillä ohjein, vaikkei raskaana olisikaan (siis sain sen raskausdiabeteksen aikaisen ruokavalion!!!) :headwall: - siis en vaan jaksa kuunnella- mulle noista neuvola käynneistä on tuullut jo ihan vastenmielisiä juurikin tuon painon kyttäämisen vuoksi. Joo tiedän: se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa :ashamed: :LOL: . Eikös nyt kuitenkin ole pääasia, että tytöllä masussa kaikki hyvin. Kyllä minä sitten omat kiloni raskauden jälkeen a) tiputan tai b) kannan... ANTEEKSI tämä purkaus :ashamed: . Niin ja Apollo vielä magnesiumista: kannattaa otta erikseen vaikka syökin tuota r-monivitamiinia (minä myös syön): mulle lääkäri neuvoi 1-2 tbl lisämagnesiumia! Mulla noi magnesiumit mitä kaapissa oli on 350g vahvuisia ja yhden olen nyt ottanut päivässä- sitten jos alkaa tosissaan tulla supistuksia (mitä ei muuten ole nyt tullut moneen päivään :)!) niin katson sitten jos joskus sen 2 ottaisin...

nöpötin Täällä yksi ihan kauhea herkkusuu: jokapäivä menee makeaa...joskus paljonkin :ashamed:

Mun on pitänyt muuten alkaa nukumaan tyyny jalkojen välissä kun olen kyljellään...muuten tulee lonkat, ristiselkä ja yläreisi ihan törkeän kipeiksi! Ja ristiselkä kipu on kyllä ihan oma-aiheutettu kun piti mattopyykille väkisin ängetä mukaan vaikka tiesin, ettei siitä hyvä heilu :ashamed:

Nyt kahvihammasta alkaa kolottaa...mukavan muhkeaa päivää itse kullekkin :heart: !

H&P 25+5
 
Täällä tää terrorisoi :ashamed:
Kohta lähdetään ulos täältä, joten jätän muillekkin palstatilaa :LOL:

Ihan oli pakko kommentoida tuota hugigsen ahdistusta painon kyttäämisestä.
Olen aivan samoilla linjoilla, että jos nyt ei todella ole ihan tuo rd, niin mielestäni jos paino nousee, on se jokaisen oma asia. Siis ellei nyt tosiaan ala nousta pelkän syömisen takia jotain yli 2kg/vk.
Ruotsissahan ollaan aika rauhallisin mielin tämän kanssa ja käsittääkseni aika harvoin käyttävät tätä viite marginaalia n.500g/vk. Heillä 20kg raskaudessa on ihan ok vielä.

ITse en todellakaan jaksa panikoida painon nousua, ellei sitten ole niin päin, että laskee tai ei nouse lainkaan.
Kyllä ne kilot sitten joskus lähtee, jos ei nopeasti, niin hiellä ja verellä ainakin :D
Ei vakavaa mielestäni.

Tosin meidän oma neukkatätsy on aika rento myöskin tuossa painon nousussa ja aika samoilla linjoilla kuin minäkin, tosin ehdottomasti painottaa syömään päivän aikana ruokaympyrän mukaisesti, mutta ei saarnaa, jos kerron mättäneeni kahdessa päivässä 2l jäätelöä :D

Että näin...nyt mennään hammaspesulle taistelemaan ja sitten ulos täältä torpasta :wave:

paapelo+poju+Deri 27+4
 
Hugoliina ja paapelo: Muakin tosiaan ahdistaa se painon kyttääminen neuvolassa |O Ja siis ainakin meidän neuvolassa saa kunnon motkotukset jos ihanne ylittyy 100 grammalla.

Mulla se herättää feministisiä ajatuksiakin siitä, että naista halutaan aina kontrolloida. On se loppujen lopuksi aika törkeää kuulla että "olet tainnut vähän herkutella". Jollei vauvan tai oma terveys ole vaarassa niin eikös meitä ole monen muotoisia ja oma asiahan se tosiaan on.

Mutta koittaa nyt sitten syödä terveellisemmin...Mulla on ehkä hieman "ongelmana" se että olen kasvissyöjä ja täyttävää ruokaa on hankalampi löytää - joten soija, pavut yms. pitää ottaa käyttöön jollei halua täyttää itseään jollain oikein juustoisella ja rasvaisella :)

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille, kiloihin katsomatta!
 
Heips!
Painonnoususta olitte puhuneet, minullakin oli eilen neuvola ja painoa oli tullut 800g/vko ja meitinkin neukkaritäti taas kyseli että varmastikko syön terveellisesti ja säännöllisesti..
Mulla lähtöpaino ennen raskautta oli reilut 49 kiloa ja olen aina ollut tosi hoikka, joten itse olen lähes ylpeä näistä tulleista kiloista.
Mutta sitten se neukkaritäti vielä lopuksi paasattuaan tuosta ruokavaliosta ja herkkujen syönnistä niin totesi että minun lähtöpainolla saa tulla n. 18 kiloa raskauden aikana ja nyt on tullut sen 10 kiloa...
En mä ainakaan ite jaksa tosta painosta kauheen huolissani olla =) ja niiinku paapelo sanoi, kyllä ne sitten lähtevät =)
Masuasukilla kaikki hyvin, maha "vyöryy" puolelta toiselle =) :heart:
Mutta nyt syömään ja sitten pitäs lähtee iltavuoroon :(
Pikkumyyh ja masuasukki 27+5 :heart: :heart:
 
nöpötin Mä taas en syö karkkia juuri ollenkaan, toi makea ei oikeen ole mun juttu. Välillä toki jotain syön, ehkä kerran kuussa jotain ja silloin se on lähinnä jotain suklaata tai sitten kirpeitä karkkeja.
Pidän enemmänkin suolasesta, että viikonloppuisin tulee ostettua sitten lähinnä sipsiä tms jos leffa katsellaan.

Painon noususta : Meillä kanssa neuvolatäti on aika rento tuon painonnousun kanssa, tietenkin mun tapauksessa mitä vähemmän sen parempi - koska tätä painoa löytyy jo muutenkin ennestään.
Tässä raskaudessa tullut nyt tähän mennessä 100g painoa lisää, mutta olenkin yrittänyt syödä hieman terveellisemmin (lähinnä jättänyt ne iltamässäilyt vähemmälle, ja vaihtanut ne kauheat kasat leipiä, tai paistetut munat ja tomaatit -> salaattiin ja lämmin kuppi keittoihin) ja olen kyllä liikkunut joka päivä - salilla ja sitten tietty kaikki hyötyliikunta lasten kanssa siihen päälle. Edellisessä raskaudessa näköjään tullut rv 34-35 melkein 1kg lisää, mutta nekin lähti sit pois seuraavilla viikoilla :)

Ja siis tuohan riippuu siitä onko esimerkiksi juuri syönyt jotain
tai sitten mennyt tyhjällä mahalla neuvolaan, että nää kannattaa myös ottaa huomioon eikä vaan tuijotella lukemia :)
 
sf-mitasta: Onko se nyt sitte ihan kauheen vähän ku viikoilla 22+2 terkkari sai mitaksi 20cm ja viikoilla 26 lääkäri mittas 21cm? Kattelin niitä käyriä ja alarajoilla näemmä mennään... :/

painonnoususta: mulla nyt viikkoja se 27+1 ja paino ei vieläkään oo siinä painossa mikä oli neuvolassa eka mittauksella, tippunut melkein 3kg. Mielestäni en oo mitenkään kauheen eri tavalla syöny, mutta toisaalta, mulla on kyllä mistä lähteekkin... Ekassa raskaudessa kiloja tuli varmaan lähemmäs 20, joten ei kyllä haittaa tuo painonlasku ku niistäki osa vielä lähtemättä. :ashamed:
 
painonnoususta meidän neuvolaterkka ei ole valitellut, tänäänkin sanoi, että "ihan ok" kun oli tuo 500g/vko tullut.. Mulla noussut paino nyt yhteensä n. 5kg raskauden aikana ja itse olen oikein tyytyväinen ja ylpeä siitä =)

nöpötin ja pikkuinen 26+2
 
Mulla on noi mitat ollut edellises raskaudes viikoil 22+5 -> 20 ja nyt oli 22+5 -> 18.
Liekö sitten jotain vaikutusta sillä että mulla erittäin taaksepäin kallistunut kohtu,
että vaikuttaako se noihin mittoihin?
 
Mirmi Sulla varmaan todettiin, ettei suotta tarvii seurata kotona, kun kerta kaksi arvoa jo noin komeasti yli rajojen. Ja varmasti on eroa kaupunkien väleillä näissä asioissa. Mulla esim. kutsun mukana tuli ruokapäiväkirja, jota pitää täyttää 3 päivää ja kehoitus mittaamaan 4päivää sokeriarvoja ennen tuota käyntiä.

pinkkimieli ja pallopää 23+5
 
Jännä miten paljon eroja on paikkakuntien välillä tämän raskausdiabeteksen seurannan kanssa. Mä asun täällä itäisellä Uudellamaalla ja mullahan meni kaikki arvot yli rajojen. Ei paljon, mutta ihan riittävästi kuitenkin. Rd-diagnoosi tuli siis samantien ja tästä parin viikon päästä oli äitiyspolilla kätilön kanssa tapaaminen ja hän neuvoi mulle verensokerimittarin käyttöä. Samalla kävin myös ravintoterapeutin luona juttusilla.

Mä seuraan verensokereita kaksi kertaa viikossa vuorokausimittauksin, eli aina aterian jälkeen ja paastosokeri aamulla. Mitään ruokapäiväkirjoja tms en oo täyttänyt. Olen käynyt tässä välissä kerran lääkärin luona näyttämässä tuloksia ja siihen mennessä oli yks ruoan jälkeinen arvo tasan sen ylärajan eli 7,8 ja tästä sain valitusta. Sen jälkeen ei oo arvot enää yli menneet. Luulen että mä jatkan näitä 2pv/vk-mittauksia loppuun asti. Rv 32 mä meen taas äitiyspolin lääkärin luo ja hän tekee jotain mittauksia (napavirtaus tms, sikiön koon arviointi jne). Mulle sanottiin että jos ei nuo arvot pysyis ruokavaliolla alle rajojen niin sitten on edessä insuliinin pistäminen sekä synnytyssairaala vaihtuisi kätilöopistoksi tän paikallisen sairaalan sijaan.

Flora + L-poika rv 27+0
 
Katsotaanpas mitä minulla on ollut nuo sf-mitat pojasta, nyt kun ei olla mitattu kuin tasan yhden kerran ja tasan keskikäyrällä oli.
Otan muutaman lukeman tähän, kun niitä on tooosi monta.

rv19+6 18,0

rv29+ 27,0

rv34+5 32,0

rv40+3 36,0

Ja tällöin mentiin yläkäyrän tuntumassa.

Tässä raskaudessa tämä ainokainen mitta

rv25+3 22,0

Pojan aikaan täsmälleen samalla viikolla ja päivällä oli 2,5cm isompi.

Käsittääkseni tuohon sf-mittaan vaikuttaa paljon kohdun asento, vauvan asento, supistelu sillähetkellä, äidin ruumiin rakenne ja mittaajan mittaus tyyli. Eli aika viitteellistä tuo on. Ja silloin, jos tuo mitta ei alita alakäyrää tai ylitä yläkäyrää, ei ole mitään syytä olettaa minkään olevan vinossa =)

anelie:
todella ihan supistus kipua olet mielestäni kokenut. Toivotaan, että reissusta palautuminen nyt auttaa, mutta mene kuitenkin herkästi näytille, vaikkei tietysti parista satunnaisesta kunnon supistuksesta vielä oikein mitään haittaa ehdi tapahtua, mutta silti. :hug:
Ja huomasimpa kuvailusassi, että olet kokenut supistuskivun lähestulkoon samanlaisena kuin minäkin sen koen, jos jotain mukavaa on tästä asiasta haettava =)

Nyt painun syömään.
Oltiin siellä emtikössä ja poika oli kuin pieni menninkäinen siellä metsäaukealla, jossa kasvoi yli metristä heinää ja poika poukkoili niiden seassa.
Oli hauskaa vaikkei mustikat vielä ihan olleet kypsyneet tarpeeksi, viikon päästä uudestaan.

paapelo+poju+Deri 27+4
 
Tere!

MB Kiva kuulla, että noin nopsakkaan tulee rattaat. Meillä on nyt maanantaina lähtenyt toimitus, joten voisi olettaa että viimeistään ensi viikolla ovat täällä. Jee!! :)

Painonnoususta Mulla tuli esikoisen aikaan jatkuvasti 500-800g/vko, eikä terkka sanonut missään vaiheessa mitään. Mulla on paino normaalin alarajoilla, joten voi olla ettei senkään takia sanottu, mutta varmasti riippuu myös terkasta. Esikoisen aikaan oli myös sokeria pissassa ja kävin sokerirasituksessa, jonka tulos oli ihan normaali. Tässä raskaudessa on tullut jo 7-8kg (huomenna se totuus taas selviää :D), enkä ole kyllä yhtään huolissaan. Ompahan sitten mistä imettää. :LOL: Molemmissa raskauksissa vauvat on kasvaneet nopeasti ja sf-mitta ollut keski-ja yläkäyrän välissä, mutta esikoinen kyllä syntyikin sitten etuajassa. Itse olen kyllä ylenpalttista painonkyttäämistä vastaan, kyllä raskausajasta tulisi saada nauttia ilman mitään ylimääräistä stressiä ruokavalioista sun muista. Tietysti kohtuus kaikessa, mutta herkkuja ei pitäis keltään kieltää ennenkuin on oikeasti joku pätevä lääketieteellinen syy siihen. :)

ON: Masu kasvaa ja olo tukaloituu täälläkin. Viime viikolla en töiltäni ja muilta menoilta ehtinyt urheilemaan ollenkaan, tänään ajattelin yrittää mennä jumpalle. Saa nähdä mitä siitä tulee, tuntuu että tuo masu on viimeisen viikon aikana oikein räjähtänyt. :) Jännä nähdä mitä sf-mitat sun muut on tällä kertaa. Mulla on huomenna myös lääkäri ja tiedän hänen kurkkaavan kohtuun ultrakoneella jokaisessa lääkärintarkastuksessa. Kiva nähdä taas pikkuinen. :heart:

Pikki 26+2
 
Taas tänne on tullu toosi paljon tekstiä! =)
Olitte puhunu ainakin siitä miten kuljettaa lapsia pienellä ikäerolla. Meillä tulee 1,5v ikäeroo lapsille. kävin kattelemassa niitä tupla rattaita mutta joko ne oli leveitä kun laivat tai pitkiä kun junat, tuskin saisin niitä meiän autoonkaan ängettyä. seisomalautaa en voi ajatella kun esikoinen ei tuu siinä pysymään. Ne sisaristuimet ei oo jotenkin EU:ssa hyväksyttyja ja niitä ei enää kuulemma myydä muutakun käytettynä, paitsi nyt tulee kuulemma uus vaunu merkki joka tuo sisaristuimen markkinoille uhkarohkeesti uudelleen. Päädyin siihen että koitan saada sen istuimen jostain käytettynä tai sitten teen samanlailla kun tossa paapelo jo mainitsi. Tosin jos on taas musta talvi ei oikein pulkalla pääse :|
Painonnousu ahdisti mua myös ainakin esikoisen aikana, sillon tuli 20kg joista 10 sitten jäi. Nyt ei oo paino noussu kun muutaman kilon kokonaisuudessaan ja ensimmäisen käynnin jälkeen 2kg. Täytyy sanoo että nyt on niin paljon mukavampi mennä neuvolaan kun ei oo sitä ainasta valitusta painosta. En ymmärrä mikä siinä on niin tarkkaa, omapahan on ruhoni :LOL:
Karkin syönnistä joku kyseli. Täytyy myöntää että syön sitä ja paljon. Ainakin joka päivä, joskus melkein pussillisen ja tietenkin jätskii ja limua päälle kanssa. Pitäs varmaan yrittää syödä terveellisemmin, mutta luonto on heikko :ashamed:
Muuten täällä pyyhkii hyvin! Vauveli liikkuu, tai lähinnä silittelee masunahkoja sisäpuolelta. Esikoiseen verrattuna niin rauhallinen että joskus huolestuttaa. Ainoo mikä täällä on vaivannu on karseen kivuliaat suonenvedot jaloissa öisin :(

Mukavia kesäpäiviä =) Empsu 27+1
 
Joo.. me sit varmaan ostetaan pojille noi carenan double swing-rattaat

käyn kyllä vielä katsomassa miltä näyttää luonnossa, ettei nyt ihan tuu huijatuksi..
Ei noi muut vaihtoehdot vaan tuu kuulonkaan meillä... Vaikka niin kovasti toivoin..

Ens kesänä sit myyntiin noi tuplat ja hommataan se seisomalauta brioihin, tai riippuu kuinka innokas kävelijä tuo poika sit on.. mut ainakin esikoinen käveli jo 2 vuotiaana kaikki matkat innoissaan :)
 
nöpötin Mä syön karkkia ja paljon :ashamed: Oon kyllä syönyt aina, siis ennen raskauttakin et sikäli tää ruokavalio ei poikkee normaalista mitenkään. Mut tosiaan päivittäin syön ja väliin menee suklaalevy ja muuta yhden päivän aikana, välillä saatan tyytyä johonkin pikkukarkkipussiin tai suklaapatukkaan. Mut siis joka päivä menee! Mä taidan olla oikee sokeriholisti sillä välillä kun huomaan et "hei nyt alkaa meneen ihan liikaa karkki per päivä" niin sit yritän olla karkkilakossa niin ekana päivänä päätä särkee ja on huono olo...ihan ku krapulassa. Eikä tällanen lakko ikinä kestä ku päivän pari, nyt en kyllä oo ees yrittäny. Mä tiedän et tää ei oo terveellistä, mut mä himoitsen sokeria ihan hirveesti!!

Ja siitä sitten siirrytäänkin tuohon painoon!! Niin, mä oon aina ollut hoikka, normaalipainon ja alipainon rajamailla. Siks uskon et painoo tulee raskaudessa tällöin enemmän kun jos oisin ylipainoinen. Mut tosiaan mulle on tähänmennessä tullut noin 11kg lisää :ashamed: Paino kyllä heittelee päivän aikana yli kilolla, riippuu ihan vuorokauden ajasta ja siitä mitä on syönyt ja milloin. Musta tuo 11kg alkaa jo oleen aika paljon et ei sulla hugoliina oo viä mitään hätää :D

Nyt alkaa taas nukkumatti kolkutteleen siinä määrin et taidan siirtyä makkarin puolelle :wave:
 
Täällä painoa tullut +600g viikko. Ei hyvä. Ja perjantaina olis taas sokerirasitus, huh huh. Jäätelöö ja karkkia menee joka päivä, ettei ole kyllä tyhjästä paino tullut. Ahdistaa, jos arvot ei olekkaan kohdallaan.

Onko normaalia repivä kipu ylävatsalla? Mun mielestä kohtu ei ole vielä(?) noin korkealla...

 
Kauheesti olette taas kirjoitellut =)

Maanantaina oli sitten taas se sokerirasitus ja kuinka ollakkaan... taas sama juttu kuin viime raskaudessa, yksi arvo ylittyi pikkusen eli se ekantunnin paastoarvo oli 10,5 kun 10 oli raja.
Ensi viikolla sitten neuvolaan hakemaan mittauslaitteet ja ohjeistukset kyttöön ja syömiseen.
Ottaa kovasti taas päähän mut minkäs teet.

Ja tiistaina mulla on taas se neuvolalääkärin tutkimus ja katotaan miltä paikat nyt vaikuttaa... jos on kovin pehmee kohdunsuu niin sit taita tulla lähete äippäpolille tai päksiin.

Mäkään en olis ikinä kuvitellut että kun yhtenä päivänä on supistuksia tokikin muutaman tunnin ajan että se saisi jo näillä viikoilla jotain pahaa aikaan niin tässä sitä nyt ollaan... saikulla ja odotellaan tuomiota että vieläkö loma jatkuu (sit varmaan kirjoittaa äippäloman alkuun asti) vaiko jokos ensi viikolla pääsis töihin.
Toivon toki että ensi viikolla pääsis takasin töihin... helpottais taas sitä tulevaa rahatilannetta äippälomalla, mut jos lepoon määräävät niin ei voi mitään.

Mä olen kans kova syömään karkkia :ashamed:
Ja nyt tuntuu että sitä vaan uppois entistä enempi.

Riivinrauta & Nuppunen 27+4
 
Täällä ollaan jo paremmalla mielellä ku maanantaina =)
Murehditaan sit joskus myöhemmin jos siihen on tarvetta.

Ikäeroista on puhuttu meille tulee 2v4kk ikäeroa nuorimmaiseen ja tuplat ostin kun edelliset ehdin myydä jo pois, ajattelin et on helpompi kulkea 3:n pienen kans niin et vauva ja nuorin tyttö istuu rattaissa ja isompi neiti seisomalaudalla.

Painon noususta sen verran et meidän neuvolantäti paasaa siitä AINA, joka ikinenkerta. Sille ei sovi et painoa tulee enemmän eikä se että sitä tulee vähemmän, aina muistuttaa syömisestä. Mulle on tullukki hirvee vastemielisyys muutenki sitä tätiä kohtaan kun sen mielestä kaikki pitäis mennä kultaista keskitietä eikä mitään poikkeavuuksia sallita.

Karkkia ei tule syötyä hirveästi vaikka normaalisti menee päivittäin hyvää jonkun verran. Harvoin tekee mieli jotain esim salmiakkia.

Mut nyt tv:tä katsomaan.

Sade-74 ja Nuppu 23+4
 
Mites tuo karkin ja muiden herkkujen syönti pysyy kurissa RD-diagnosoiduilla? Mä menin ja löysin kaupasta sokeritonta salmiakkia :p Sitä oon nyt muutamana päivänä napostellut pari kpl silloin tällöin. Jotain makeaa on suuhun välillä saatava :ashamed:

pinkkimieli ja pallopää 23+5
 
Samperin suonenvedot :kieh: Meni taas viime yö painajaisten jälkeen kuunnellessa suonenvetoja/lihaskramppeja jaloissa, arvelin jotta oisko tuo sitä magnesiumin puutetta... pitäs varmaan monivitamiinit käydä ostamassa, mut voiko sitä magnesiumia ottaa sit siihen lisäksi vielä...? Rautatabletitkin pitäs kai ens viikolla aloittaa, hb oli viime mittauksella 116...
Tänään pitäs soittaa toisen sokerirasituksen ja 4 tunnin pissanäytteen tulokset, saa nähä mitä niissä on. Edellisen kerran sokerirasituksessa oli arvot normaalit, joten toivoa sopii samaa tälläkin kertaa.

Vielä ois viitisen viikkoo töitä, eikä kiinnosta yhtään, mieli halajais jo lomalle vallankin kun turvottaa enemmän ja vähemmän ja kotonakin ois ihan todella tekemistä, puhumattakaan siitä että esikko on taas ollut ihan riiviö kun palasi miun kesäloman jälkeen päiväkotiin. Kesälomalla huomasin, että hyvänen aika, tuo lapsihan osaa olla myös kilttikin joskus, paljon helpommin meni asiat yhdellä sanomisella eikä tarvinnut montaa kertaa jankuttaa samasta. On se vaan niin ihana :heart: Vaan kun ei edes supistele niin tuskin mikään työterkka tässä vaiheessa vielä sairaslomaakaan myöntää :whistle:
 
Huomenta!
Täälläkin suonenvedot lisääntyneet,eilenkin illalla tuntui että jos vähän väärässä asennossa jalka oli, niin heti alkoi kramppaamaan :(
Onkos siinä motivitamiinissa magnesium mukana,en ole aivan varma tuosta..? Mä myös ajattelin käydä hakemassa vitamiineja, lisärautaa en tarvitse kylläkään.

Mukavaa kun taas aurinkoisempi päivä ja lämmintä :) Ihana polkea aamuisin töihin kun on lämpöistä. Vielä huomenna duuni ja sit alkaa tän mamman loma :flower:

nöpötin ja pikkuinen 26+3 :heart:
 
Empsu kun valittelit, että tuplat on pitkiä tai leveitä niin meidän tuplat on itse asiassa 3cm kapeammat kuin meidän vanhat normirattaat ja ei montaa senttiä pidemmätkään. Mitat on pituus n. 110cm, leveys 64cm. Että ei mun mielestä pahat tupliksi :)

Hanikka kyseli onko kaikilla lapsiperheillä farmariauto niin melkeinpä taitaa olla :D Muistan aikoinaan kun meillä ei vielä ollut autoa (ostettiin juurikin samana päivänä kun oli esikoisesta LA ;) ) ja käytiin broidin autolla lastentarvikeliikkeessä niin oltiin varmaan ainoat ei-farmarilla asioivat siinä liikkeessä :) No ostettiin sitten itsekin farkku ja se on _hyvä_. En vaihtais, vaikka joo eihän se ulkonäöllisesti nyt niin kaunis olekaan, mutta olen _todella_ tyytyväinen siihen tavaratilaan. Varsinkin kun tässä jouduin laittamaan meidän pienet (siis oikeesti, taittuu todella pieneen tilaan) matkarattaat mutsin autoon yks päivä (normi sedan) niin meidän autossa ne kun ei vie tilaa lainkaan vaan häviää tavaratilan nurkkaan niin mutsin autossa ne näytti paaaljon isommilta. Ja ei voinu vaan heittää sisään vaan piti laittaa tietyssä asennossa. No, olipa selitys, mutta varmaan kävi ilmi mitä tarkoitan. Että farkku on kyllä ihan ehdoton, jos joutuu yhtään rattaita kuljettamaan. Ja meillä myös miehen harrastuskamat vaatii ison ja helpon tavaratilan. Vie usein kavereita esim. golfaamaan niin silloin saattaa olla matkarattaat, normi rattaat ja 3 bägiä kyydissä ja hyvin mahtuu :)

Mitäs muuta mun piti... enpä muista. Kommentoin vähän jäljessä kaikkea, kun en ehdi lukemaan niin usein tällä viikolla.
 

Yhteistyössä