*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Kukas tämä edellinen epäasiallinen kommentoija on? Ei taida tänne kuulua. Paapelollahan on ihana mahakumpu.

Mahansilittelystä oli ollut puhetta. Mua ei ole ainakaan vielä haitannut. Tosin silittelijät on ollu sukulaisia ja ystäviä ja hekin ovat luvan ensin kysyneet. Olen niin ylpeä ja onnellinen tästä massusta, että olen antanut sitä kokeilla.

Turvakaukaloista oli ollut puhetta. Onko kellään kokemusta Teutonian kaukalosta? Kun ollaan osatamassa Teutonian kolmepyöräset yhdistelmät, ni ajateltiin tota saman merkin istuintakin. Sen saa adapterilla kiinni siihen runkoon, ni ois sit helppo kauppareissuilla ym.

Supistelut täälläkin edelleen jatkuu. Meitä onkin täällä nyt aika monta jolla tätä vaivaa tuntuu olevan. Toisaalta saa vähän vertaistukea ja omaan tilanteeseen helpotusta, kun tietää, että ei ole ainut.

Oli muuten eilen Sisulla sellanen mylläkkäpäivä, että äiti meinasi jo tuskastua. Päätään vielä ilmeisesti tonne rakonseutuun änkesi, kun tuntuu, että jatkuvasti on pissahätä. Mutta on se silti mukavaa, kun toinen on aktiivinen.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 23+6

Jymy-Hunajan saapi jättää omaan arvoonsa...mielipiteensä kullakin, kukapa niistä piittaamaan niin pitkään kuin itseä ei oma maha ahdista ;)

Täällä oli höyry ja melske mahtavanmoinen...hoitotytteli pisti oikein ranttaliksi täällä
:D
Sitten ruoan jälkeen simahti sekä poju, että tytteli :D

Liikkeistä:
Oli minulla esikon aikaan sillointällöin sellaisia viikkoja, että liikkeet oli tosi nihkeessä...niitä tuli kausittain ja saattoi kestää melkein viikonkin sellainen hiljaiselo, mutta kun ne liikkeet taas siitä alkoi tuttuun tyyliin, oli ne entistä messevämpiä, eli luulisin itse, että liittyy kasvupyrähdyksiin =)

Kivuttomat supistukset on aika yksilöllisiä...itsellä nyt tämän mahtimahan kanssa alkaa olla tosi hankalaa liikkua mitenkään, kun harkkari supistus iskee...maha on niin pinkeä ja kivikova, että ei voi kunnolla hengittää ja puna nousee poskille.
Mutta tosiaan, niin kauan kuin niihin ei liity esim. menkkamaista jomotusta alavatsalla, kyljissä, selässä tai reisissä, missä nyt itsellä on yleensä menkkojen alkaessa kivut tuntunut, niin ei hätää.
Kohtu vain on nyt suurempi ja kasvaa edelleen, lihakset venyy ja sitä myötä sitten se supistus "puristuksen" ala kasvaa.

Kohta pitäisi lähteä kauppaan ja sitten kylään.

paapelo+poju+Deri 27+1

Samaa mieltä Paapelon kanssa: Eipä kannata Jymy-Hunajan kommentista välittää- todennäköisesti raukka-parka vaan kateellinen :( . Paapelolla on ihan huippu ihana kumpu, joten kyllä tuota kannattaakin kateudella katsella =)

että pistää vihaksi tommoset asiattomat kommentit!!!!! :kieh: :kieh: :kieh:

turvakaukalona meillä on akta graco logigo s telakalla ja oon ollut siihin superhyper tyytyväinen,meillä on matkarattaina graco mosaicit joihin ton kaukalon saa kiinni ja on kyllä ollut tosi kätsyt nekin ja kovassa käytössä.nyt tarttis mennä ostamaan kuopukselle isompi istuin niin vauva saa sitten kaukalon.

mahansilittelijöitä ei ole ollut muita kuin oma mies ja lapset ja ihanaa kun ne sitä silittelee, jos joku lähisukulainen tulis silittelemään niin en vielä pahastuisi mutta ventovieraat ja puolitutut pysykööt poissa mun mahan kimpusta :D

täällä kanssa vauvelilla on välillä selvästi aktiivisempia päiviä liikkeissä ja toisena päivänä taas saattaa olla huomattavasti vaisumpi,taitaa pitää välillä lepopäiviä niin jaksaa sitten taas toisena päivänä riehua urakalla :D

supistuksia,harjotus semmosia tulee päivittäin,ja noita repäisy kipuja ja kramppeja myös on päivittäin,täytyy aina muistaa nousta rauhallisesti ylös ja välttää muutenkin äkkinäisiä liikkeitä,eli hidastetusti toimin :LOL: välillä ei tarvi kuin nauraa käkättää kunnolla niin rupee kramppaamaan alamahassa :LOL:

vakuutuksista ollut puhetta. meillä ei ollut esikolla ja kakkosella koskaan vakuutusta ja hyvin pärjättiin,tosin kakkoselle se olis ollut tarpeen kun oli allergikko ja astmaatikko,mutta tosiaan hyvin pärjättiin ilmankin ja aina saatiin hyvää hoitoa.kuopukselle otettiin kun täytti sen 2kk ( on nyt 9kk ) ,ja nyt on tullut sille käyttöä kun on korvatulehduksia ollut jo useempia.nytkin varmaan otetaan mutta vasta kun vauva on 2kk.niin ja tapiolassa on meillä vakuutukset.

kaurisäiti ja bambi 25+4 :heart: :heart:

Kelan paperit itsellä on lopulta kunnossa, meinas jo alkaa iskee pahakin stressi niitä täyttäessä kun ei tiennyt miten asiat hoituu. Hain itse päivärahaa työtulojen mukaan, kun verotuksen mukaan tulot olis ollut todella pienet (vielä silloin opiskelin). Ja pitkien selvittelyjen jälkeen kävi ilmi, että firma maksaa päivärahan ja palkan erotuksen vasta kun tulee takasin töihin. Eikä mulla mitään kiirettä ole takasin, meidän perheestä minä jään hoitovapaalle ellei tule työtilanteisiin mitään isoja muutoksia. Ja voihan se olla, että muksuja on tehtävä sit enemmänkin, vähän myöhemmin jos ei jää mitään synnytyskammoja päälle... :)

Nyt vaan äippäpakettia odotellen. Kaikenlaista on tullutkin jo hankittua. :)

Vakuutuksista sen verran, että tuli hankittua ja mitä asiasta on tullut juteltua, niin on se hyvä olla olemassa. Tai se on ainakin mun mielipide. On tuttavia, joiden lapset sairastelee enemmänkin korvatulehduksia jne. ja lääkärireissujen määrän suhteen vakuutus on ollut tosi hyvä juttu. Toki voihan se olla, että muksu ei pahemmin sairastelekaan, mut jos tulee äitiinsä, niin toisin kävi. Mä oon ihan jatkuvasti kipeenä, millon mitäkin. Vakuutus otettiin Pohjolasta, missä meillä muutkin vakuutukset on, mut toki kannattaa niitä vertailla. Tapiolassakin on ihan hyvä vakuutus tarjolla. Ja onhan toki noissa nuo varausmaksut, mut silti pidettiin ihan tarpeellisena kuluna. Hintoja en kyllä tähän hätään millään muista...

Meille turvakaukalo tulee miehen siskolta, kun eivät enää sitä tarvitse. Samalla saadaan heiltä pinnasänkykin. Ja hoitopöytänä saa toimia kodinhoitohuoneen ja samalla sit lastenhoitohuoneen pöytä. Että eipä ole niitä tarvinnut sen enempää selvitellä noita juttuja. Ihan ehjä ja vähän käytetty tuo turvakaukalo.

Noista nivuskivuista vielä. Mulla on ollut kipuja jo jonkin aikaa, vaikka vasta nyt 23+3. Istuessa ja maatessa selällään esim. sängyssä ilmenee noita ongelmia. Ja kipeetä tekee. Ja jalkoja särkee ja turvottaa, mut tukisukat helpottaa vähän oloa. Tosin on noita ikkunoita tullut pestyä ja silitettyä verhoja nyt näin kesäloman aikana, mut sen verran likaset on ollutkin, että oli jo aikakin pestä ne. Viel pari ikkunaa, niin homma ois ohi. (Meillä on omakotitalo ja melkein 100 ikkunaa (tai ainakin tuntuu siltä)! :p
Jalat tuntuu kyllä tosi tukeilta, oli aamu tai ilta. Ja suonikohjut ja suonenvedot vaivaa. Ei kiva. :/

Muuten lomailu sujuu taas jotenkuten. Onneks nuo pahimmat helteet meni jo ohi. :attn:

Näyttäis tuo Jymy-hunaja olevan tuollainen pelkkä inha häirikkö, jote turha siitä on herneitä nenään vetää. Ihmetyttää vaan mikä noita häiriköitä tänne ajaa palstailemaan.

Pyöräreissu meni ihan hyvin. Kertaalleen ylämäessä pyörää taluttaessa nousi syke 159, mut tuo todellakin vain hetkellinen tulos tuskin hirmu vaarallista vauvalle on..?? Onneksi on olemassa tuo sykemittari, mut vielä kun muistais sen aina päällensä laittaa kun lähtee vaikka ihan vaan kävelylle.

pinkkimieli ja pallopää 23+2

Kiva kuulla kaurisäiti että olet ollut tyytyväinen tuohon kaukaloon ja matkarattaisiin. Me kun ostettiin samanlainen kombo :) Hirveän vaikea oli valita mieleisiä kun ei ole käyttökokemuksia oikein mistään.

Tietääkö kukaan mitähän vois maksaa pelkkä telakka tuohon Akta Graco Logico S:een? Haluttais ostaa toinen että saatais kummankin autoon omat ettei joudu sitten venkslaamaan edes takasin. Toki jos maksaa hirveesti niin sitten antaa olla.

Käytiin tänään kaupungilla pyörähtämässä ja vähän hankintoja lastenhuoneeseen tekemässä. Mies siellä paraikaa repii vanhoja tapetteja irti. Ens viikolla toivottavasti saadaan huone uudistettua ja voin alkaa laittamaan tavaroita paikalleen. Nyt olen kaikki hankinnat piilottanut kaappeihin ja hinku ois saada jo mobilet sun muut esiin :LOL:

On tää lomalla oleminen ihanaa kun ei tarvi enää stressata työasioilla itteään. Tuntuu että olen viimeisen kahden yön aikana nukkunu tosi hyvin ja olo on virkeämpi. Olen myös onnellinen siitä kun nyt saan pitää työnarkomaani-mieheni itelläni seuraavat neljä viikkoa :heart: Meillä on ollu elämä melko hektistä viimeiset vuodet ja yhteiselle ajalle on jääny vähän aikaa. Toki vauvan tulo muuttaa vielä tilannetta, mutta nautitaan nyt näistä hetkistä. Ja lupas tuo sen työnteonkin jättää kohtuullisemmalle tasolle ja kivasti on siinä jo petrannutkin :)

Flora + L-poika rv 26+4

Tää ylihysteerinen tuleva äiti sitten soitti äitipolille ja kävikin siellä. Kaikki kunnossa :heart:

Jotenkin oli vaan hirvee huoli, että kaikki ei ole hyvin. Ja vielä kun takaraivossa jyskytti se, että vauva oli silloin rakenneultrassa neljä päivää pienempi mitä viikot näytti, niin olin jo aivan varma, että jotain on pielessä.

Kaukaloista tulikin mieleen, kun luin vauva lehteä tuolla polilla, niin mulle oli yllätys se, että etupenkille ei lasta suositella laitettavan, vaikka turvatyynyn saisikin kytkettyä pois päältä. Olisi vaan helpompaa matkustaa kaksin vauvan kanssa, jos hän olisi etupenkillä.

Meidän pitäisi ostaa myös kaukalo.. Saatiin kyllä yksi, mutta se on jo kuusi vuotta vanha, joten mä kyllä mieluiten ostan uuden. Tullaan reissaamaan kumminkin aika paljon.

Kiitoksia uudesta pinosta!

Muutama päivä sitten oli neuvola lääkäri ja sf mitta oli vaivaset 23cm ja vauvelin painoarvio 850g. Tänne taas taidetaan odottaa pikkusta vauvaa =) Paikatkin oli jo pehmenny vaikka oikeestaan ei oo oikein ees niitä harjotus supistuksia ollu paitsi sillon kun rakko on täpötäynnä. Paapelo tais puhua siitä ``kivusta`` kohdunkaulalla/emättimessä täällä sitä on kyllä ollu aina välillä ainakin just sen vatsan kovettumisen yhteydessä tai jälkeen.
Me ei olla vakuutusta otettu vaikka sitä mietittiin, yksinkertasesti nyt ei kyllä rahat riitä :(

Hauskoja päiviä! =)
Empsu 26+5

Täällä ollut tänään rauhallisempi päivä vauvan liikkeiden suhteen, muutamia tuntunut mutta paljon hiljaisempaa kuin yleensä. Eiköhän huomenna taas sitten liikuskele enemmän, yleensä kun menen aamuisin pyörällä töihin niin vauva varmaan siinä heräilee ja sitten potkii työpäivän alkajaisiksi oikein kunnolla =)

Tänään tuli muutama kivuliaampi supistus myös täällä, yhdessä oli mukana menkkamaista, aika voimakastakin jomotusta :/ Pitää seurailla,neuvola mulla olisi keskiviikkona.Ehkä tuo kivuliaampi johtunee siitä että olen tänään touhunut aika paljon; siivousta ja laitoin yhden huoneen kokonaan uuteen uskoon, vaihdoin verhot ym ym.

nöpötin ja pikkuinen 25+6

Paapelolle halaus ja haluan oman kuvani laittaa tähän jotta ihmiset näkisivät, että kaikilla ei ole siroja ja pieniä massuja..todella asiannkuulumaton kommentti!

Omani tässä muistaakseni 24+jtn ja mun la 28.9

Voi ihme noita masun arvostelijoita!!!
Minun mielestä jokainen vauvamaha on kaunis jo siitä syystä, että siellä asustaa kaunis ja suloinen ihmisen alku :heart:

Paitti tämä oma alkaa olla jo raskas kantaa.. Saa nähdä miten kipee olen syksyllä sitten :|
Supistuksia tulee, liiankin herkkään. Vähän jo väläyttelivät vuodelepoa, jos vielä edistystä tapahtuu kohdunsuulla :(
Toivottavasti ei kuitenkaan siihen tarvitse mennä..

Isäntä toi meille uuden pöydän. Nyt alkaa mahtumaan sakilla ruokailemaan, äkkiä lasketiin et mahtuu per puoli ja molemmissa päädyissä kans paikat.
Ei luulis tulevan ahasta enää :D

Vielä kun tämän olkkarin saisi kuntoon, niin olisinpas tyytyväinen asioihin.
Turvakaukalo ostoksille tässä joudutaan, ei ole enää kaverillakaan sitä, mitä ollaan vuorotellen käytetty.

Liikkeet voimistuu koko ajan, välillä tuntuu että tulee jalka mahasta läpi.. Ja vaikka se kätilö oli kovasti tytön kannalla, niin kuulema minun käyttäytyminen on tyypillistä poika odotuksen kiukuttelua :eek:
Olen siis hormoonihirviö :LOL:

Marsupilami & neitonen 26+5

Soitin sitten kuitenkin tuosta aamuisesta vuodosta äippäpolille ja kävin kehoituksesta näytillä...vuoto tuli jostain kohtaa läheltä kohdun napukkaa (?) jos nyt oikein rekisteröin lääkärin puheen...paikka oli ärtynyt ja siihen koskettaessa vuoteli koska päällänsä on hiiva :/ - se onneksi hoituu canestenilla. Tytöllä kaikki hyvin ja majapaikka tiukasti säpissä +kohdunkaula vielä pitkä. Siellä se meidän neitokainen piti kunnon hepulia yllä kun ultrattiin- masu senkun heilahteli puolelta toiselle ja jalat ja kädet viuhtoi niin, että vatta pomppuili ihan hulluna :LOL: :kohdunkaulan/-suun tilanteen lisäksi ultrattiin vauva ihan masun päältä ja mittailtiin hieman kalloa, reisiluuta, tsekkasi virtsarakon yms. ja tarkastipa vielä kolmannen kerran sukupuolenkin ja ihan omasta aloitteestaan kun totesin, että tyttö on ilmeisesti meille tulossa - ja tyttöseltä hän edelleen näyttää myös tämän lääkärin mielestä :heart: - taisi olla synnärillä hiljainen ilta kun tuollai riitti lääkäriltä aikaa tarkastella kaikki perinpohjin - ja oli muuten mukava lekuri =) ...olihan se ihana nähdä vauva vielä ennen lokakuuta, vaikka tärkein asia oli tietysti selvittää tuo kohdunsuun tilanne ja vuodon syy :) . Nyt helpotti tämä huoli ainakin toistaiseksi! Harkkasupistuksiin lääkäri käski ottaa magnesiumia 2 tbl päivä, niin jo pitäisi kuulemma helpottaa (ihan uusi juttu oli mulle, mutta täytyyhän tää kokeilla!)

Missah Ihana juttu, että siellä kaikki kunnossa :heart: ! Pikkuinen vaan lepäillyt sitten muutamia päiviä, jotta jaksaa mellastaa taas kunnolla :D

Nuppu09 ihana masu sullakin :heart: - kooltaan vaikuttaisi kuvan perusteella olevan aikalailla samaa kuin täälläkin :wave:

H&P 25+2

Voi hitsi noita arvostelijoita! Palstan pitäisi kumminkin olla paikka toistemme tukemiseen, eikä kiusaamiseen.

Nyt on alkanut tuleva piiiiitkä lentomatka vähän hirvittämään, nimittäin alaselkä on todella kipeä. Olen miettinyt keinoja, miten tekisin lennosta helpomman, ja ainakin tukisukat ajattelin laittaa ja ottaa ihan kunnon tyynyn mukaan. Onneksi lennetään paremmassa luokassa, niin on ainakin tilaa liikutella jalkoja ja saa istuimen säädettyä. Ja matkalla yövytään pari yötä Bangkokissa, niin saa mamma levätä. Olisiko teillä muilla vinkkejä lennolla pärjäämiseen?

Lisäksi mieltä on askarruttaneet raha-asiat. Saan palkkaa äitiysloman kolmelta ekalta kuukaudelta, mutta sitten, kun on äitiysrahakauden loppuosa ja kun siirryn vanhempainrahakaudelle, niin lasketaanko tuen määrä edellisestä verotuksesta vai edellisen puolen vuoden tulojen mukaan? Eli kysymys itseasiassa on, kuuluuko kyseiseen edelliseen puoleen vuoteen myös äitiysrahakauden tulot? Sekavasti selitetty...

Mahassa on alkanut nyt viime päivinä kunnon show aina illalla nukkumaan mennessä ja iltapäivälläkin aina samoihin aikoihin. Tuntuu niin ihanalta! :heart: Mies tunsi potkut ekaa kertaa ja oli ihanan onnellinen kokemastaan!

heketsi + poikavaavi 23+4

Heippa kaikille!

Täällä ollaan yötöissä, siitä ihmeellinen kirjoitteluaika. :D

Paapelo Noista kohdunsuun vihlonnoista, niitä löytyy täälläkin. Itsekin niitä ihmettelin, esikoiselta kun alkoivat vasta muutama päivä ennen synnytystä. :eek: En osaa kuitenkaan olla huolissani, ultrissa on sanottu vauvan majailevan hyvin alhaalla, joten pää varmaan ottaa helposti kiinni kohdunsuulle kun supistaa. Samoja vihlaisuja tuntuu kun poitsu potkaisee oikein lujaa. Supistukset on myös ihan kivuttomia, joten tuskimpa syytä huoleen on.

MB En nyt ole vähään aikaan ehtinyt käydä lueskelemassa täällä, joten ajattelin kysäistä rattaista (tilasit muistaakseni myöskin wendyhousesta). Joko olet saanut kotiin asti? Mä pistin just pyynnöstä menemään skannatut kuvat passista ja viimeisimmästä sähkölaskusta (!), alkuviikosta pitäis lähtee rattaiden tulemaan. Ei malttais odottaa....

Vakuutusta me ei varmaankaan oteta. Esikoiselle otettiin, eikä olla käytetty kertaakaan. Julkinen puoli toimii vielä kuitenkin sen verran hyvin, että mieluummin ollaan sitä käytetty... Ja ainakin meidän vakuutuksessa on 100?:n omavastuu, joten ihan pikkujutun takia ei viitsi yksityiselle mennä. Tuossa vakuutuksessa on kylläkin se hyvä puoli, että JOS jotakin tulee niin eipä tarvitse hoitojonoissa venailla, mutta kokeillaan nyt tällä kertaa pärjäillä ilman.

Jepsistä. Takaisin työntouhuun, tuolla pieni vauva huutelee maitoannostaan. :)

Pikki 26+0 (poks!)

heketsi mun käsityksen mukaan ottavat viimeisen verotuksen mukaan tiedot (ja en usko,että lasketaan mukaan noita työnantajan maksamia äippäraha kuukausia, sillä hakemushan pitää toimittaa Kelaan jo tyyliin kuukausi tms.- korjatkaa jos olen väärässä- ennen äitiyslomalle jäämistä eli eihän tuloja voi vielä välttämättä tarkkaan tietää?) - jos nyt tätä tarkoitit? Ja jos haluat, että huomioivat edellisen puolen vuoden tulot rahoja laskettassa, niin pitää itse toimittaa sinne ne "liitteet" / tositteet niistä tuloista...automaattisesti kuitenkin ottavat sen verotuksen mukaan - olikos tarpeeksi sekavasti selitetty :LOL:! Tämä on siis mun "arvaus" asiaan, varmaa en voi sanoa kun ei kokemusta ole...

Kuvan saat ladattua www.aijaa.com - siihen tulee sellainen ikkuna/ palkki jossa lukee lataa kuva- painat siitä ja sitten saat tilaisuuden valita kuvan koneeltasi :)

Kiitos hugoliina!! Juuri tuota tarkoitin. Eli siis vanhoilla tuloilla mennään, ei voi mitään. Pääasia, että rahaa ylipäätänsä tulee.

Kuvan sain aijaa.comiin näkymään, mutta tänne sitä en näköjään saa. Pitää vielä yrittää...

Kiitos vain jokaiselle, kun pistätte pullat suuhun noille provoille :D
Itseä ei kovin hetkauta, mitä joku "tylsistynyt" ihminen hölmöilee palstoilla...oma on häpeänsä ja jos tuntee olevansa jotenkin varmempi itsestään käyttäytymällä lapsellisesti, niin antaa palaa vaan =)

Kiva kuulla, etten ole ainoa näiden kohdunsuun vihlontojeni kanssa.
Itse kanssa olen sitä mieltä, että vauva on tosi alhaalla...liikkuessaankin aina paukahtaa pää tosi alas, joten se saattaisi kyllä selittää noita jomotteluita.
Mutta eipä tässä huolta.
Tosin eilen tuli aika ikävä kramppi tuohon nivusen ja häpyluun väliin...kuumotti ja jomotteli niin, että säteili pitkin reisilihasta. Muistutti aavistuksen supistusta, mutta kun menin makuulle se katosi lähes heti eikä tullut enään takaisin loppuiltana. Kaikenmoisia.

Pitää palata paremmalla ajalla...kauppa reissu kutsuu...ja pitää ostaa jotain tököttiä...joku perhonen on käynyt laskemassa munia minun kukkiin ja ne toukat maiskuttelee pieniä reikiä sinne tänne...suuren osan löysin ja tuhosin, mutta en usko niiden olleen vielä siinä :kieh: :wave:

paapelo+poju+Deri 27+2

Huomenta mammat! =)

Tänään heräsin kun posti kolahti luukusta. Tuli taas vauva-oppaita vau-kirjalta =) Ja tuli sit kyllä muutakin :( Meinaan kutsu TAYSiin sen raskausdiabeteksen vuoksi. No onneksi kyseinen aika on vasta ensiviikon torstaina, joten ehdin jännittämään ja tottumaan ajatukseen ennen sitä. Toisaalta olis ollu kiva jos olis ollut nopeampaa tuo aika koska jo viime yön unet olivat sairaala painajaisia, jossa mulle laitettiin jos jonkin moisia piikkejä ja letkuja.
No jotain positiivista jos tuosta kutsusta haen, niin siinä sanotaan, ettei tarvitse mitata kuin 4 päivältä 4 arvoa :D eli 8 mittausta vähemmän ku neuvolan ohjeistuksen mukaan. Ja siks toisekseen mun ei tarvii mitata viä huomenna :D :D Laskin, et riittää kun sunnuntaina vasta alan mittailemaan ja silloin ukon pitäisi olla kotona mua pistämässä :D :D

Josko sitä alkais siivoamaan, et ukon on kivempi tulla kotio reissusta. Tai sit vaan painun puistoon ja siivoon myöhemmin :LOL: Ihanku sit viä jaksaisin / viittisin.

pinkkimieli ja pallopää 23+3 :heart:

Hei!
Viimeistä työviikkoa viedään ennen kesälomaa =) kovasti jo lomaa odottelen.
Vauvan potkuja taas tuntunut mukavasti, tuntuu yleensä aina tuolla oikealla puolella ja kylkiluiden alla on tuntunut jomotusta jo joitain viikkoja, varmaan jotenkin sinne painaa..

Mullakin olisi sokerirasitus tässä kuussa,aika pitäisi varata. sukurasitetta ei ole eikä muutenkaan riskiä neuvolaterkan mukaan siihen olisi, mutta kuulemma on hyvä tarkistaa kun mulla sitä lapsivettä on vähän enemmän. Jotenkin on herännyt pelko, että jos mullakin sokerit yläkantissa, sit se on hyvästi herkut loppuraskaudelle :eek:
pinkkimieli ootko paljon joutunut muuttaan ruokavaliotasi?

nöpötin ja pikkuinen 26+0 :heart: :heart:

Yhteistyössä