*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Mielialat vaihtelee ihan mennen tullen. Kaikenlaisten päätöksien tekeminen on miltei mahdotonta, mieli muuttuu niin useasti. Mies on saanut hyvät naurut monta kertaa, kun mä esim. sanon että mennään tuohon kauppaan, eikun sittenkin tuohon, eikun sittenkin siihen toiseen! Hänen mielestään vauva on painanut sisäelimet jo niin ylös, että ne painaa jo aivojakin. :p

Muutenkin tulee sanottua ja tehtyä ihan pöhköjä juttuja. Eilen kun istahdin autoon ukkoni viereen, ihmettelin mielessäni että miksei se lähde ajamaan, niin huomasin, että sehän olen minä joku istuu ratin takana. :LOL: Mä oon ihan sekasin!

Voi että kun odotan saunaan pääsyä! Se rentouttaisi niin ihanasti kipeitä paikkoja. Oli aika huvittavaa, kun lääkärini sai hepulin, kun kerroin käyneeni saunassa nyt juhannuksena. Se varmisti moneen kertaan, etten vaan ollut kauaa ja etten vaan mennyt vielä poreammeeseenkin. No tietysti menin! Se vaan hokee mulle, että sinä et saa keittää vauvaasi! :LOL: Mutta muuten se kyllä kehottaa harrastamaan liikuntaa, jossa ruumiinlämpö nousee myöskin. Aika ristiriitaista.

Kattelin netistä vaunujen hintoja siellä Suomessa, ja aika kovia hintoja näyttäisi olevan. Olis pitänyt täältä ostaa, mutta kun täältä ei taida saada sellasia, jotka olis hyvät myös lumessa.

Huomenna lähdemme kohti Thaimaata, jossa lomailemme muutaman päivän. Sieltä sitten loppuviikosta vihdoinkin Suomeen! :heart:

Nähdään siis Suomessa! :wave:

heketsi + poikavaavi 24+4
 
Vielä vähän asiaa, nimittäin äsken tuli uutisissa juttu vauvasta, joka syntyi viime torstaina täällä Australiassa. Tytön paino oli 6,28 kg ja pituus 55cm! Äiti kertoi tytön juovan yli litran korviketta päivässä. Tässä linkki kuvaan ja juttuun: http://www.news.com.au/story/0,23599,25718292-1248,00.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja heketsi:
Hänen mielestään vauva on painanut sisäelimet jo niin ylös, että ne painaa jo aivojakin. :p

Muutenkin tulee sanottua ja tehtyä ihan pöhköjä juttuja. Eilen kun istahdin autoon ukkoni viereen, ihmettelin mielessäni että miksei se lähde ajamaan, niin huomasin, että sehän olen minä joku istuu ratin takana. :LOL: Mä oon ihan sekasin!
Joo ihan sama fiilis täällä! Teen asioita ihan "silmät ummessa" sen enempää ajattelematta sen kummemmin..
mm. leivänpaahdinta olin tunkemassa jääkaappiin, margariinia pakastimeen..

Musta kanssa tuntuu, että palleaan hakataan vähän väliä, mutta tosiaan, onko se mahdollista? Ehkäpä se vaan tuntuu siltä.

Tonne yhteen toiseen ketjuun jo laittelinkin samaisesta jutusta, mutta laitetaan vielä tännekkin. Tänään itäis ottaa yhteys isännöitsijään ja kysellä remonttitarvikkeista, tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että parempi se on vaan alkaa valmistella tätä meidän kolmioo siihen että joudutaan asustelee tässä neljän lapsen kanssa vielä pidempääkin.
Paperit ollut vetämässä jo kauan eikä näytä isompaa asuntoa vaan löytyvän :( Siirrytään miehen kanssa olohuoneeseen nukkumaan (onneksi olkkari on niin iso, ettei tuota ongelmia, tällä hetkellä meillä on olkkarissa ruokailutilakin) ja keittiön pöytä siirtyy sinne missä sen kuuluisikin olla. Lapset saa sitten 2 huonetta käyttöönsä. Tahtoisin maalata sieltä seinän tai 2 vaaleansinisellä, kun me miehen kanssa maalattiin aikoinaan itsellemme ruskeat seinät, se olis sit vähän niinkuin pikkupoikien huone :)
Pojalle tässä sänkyä olen miettinyt ja muitakin uusia kalusteita sinne huoneeseen, tuntuu vaan kauhean huonosti olevan sellaisia joita mulla oli mielessä... Taidan siis Ikeasta hommata vaan sellaisen trofast säilytysjärjestelmän ja tätä sänkyä olin ajatellut pojalle ihan vaan sitä silmällä pitäen, että siitä olis sit iloa pidemmäksi aikaa :


Meidän pikkuinen muuten oppi eilen seisomaan ilman tukea, ja nyt on kokoajan pystyssä :heart: :heart: =) :heart: :heart: ja kohta tuo vauva täyttää jo vuoden, ihan uskomatonta miten se aika on mennyt, vastahan se syntyi :'(

chilitin ja poju 24+3
 
maanantaita vaan kaikille :wave:

Meillä tulee kuopukselle ja tälle neloselle ikäeroa noin 1v1kk,joten kaksostenrattaat on jo hommattuna,ostettiin jo muutama kuukausi sitten brio double wavet kun oli hyvässä tarjouksessa silloin,nyt meillä on kuopuksella oran jovi air kuomurattaat joita en aio hävittää kun kuopuskin nukkuu vielä ulkona päiväunet niin saavat sitten nukkua eri vaunuissa niin eivät sitten häiritse toistensa unia jos sattuu että saan samaan aikaan edes lapsoset nukkumaan :D ja heti kun kuopus jaksaa kävellä ( kun nyt ensin oppisi kävelemään ) ja seistä seisomalaudalla niin aion hommata noihin oran vaunuihin sen seisomalaudan ja myyn kaksosten vaunut pois.niin ja matkarattaatkin löytyy,gracon mosaicit,eli rattaita on sitten joka tarpeeseen :LOL:

autokauppaankin tarttis mennä ja katella isompaa perheautoa kun ei sitten mahuta enää koko perhe yhtäaikaa tohon meidän vw golf farmariin,eli tila-auto 6-7 hengelle ois hakusessa =)

pinnasänky käydään ostamassa ikeasta,samanlainen kuin kuopuksellakin nyt on.alkuun laitan vauvan äitiyspakkauslaatikkoon nukkumaan,ja laatikon sinne pinnasänkyyn,näin kuopuskin nukkui ekat 2kk :heart: :heart:
muuta ei vauvalle oikein tarvikkaan hommailla,vaatteitakin löytyy vinopino,tietty omat tutit,tuttipullot ja ym. pientä ostetaan mutta nekin ehtii sitten kun vauveli syntyy.

(.) huomenna olis neuvolalääkäri,toivottavasti kaikki ois hyvin tuolla alakerrasssa eikä supparit ois vaikuttaneet sinne,kivuttomia onneksi on olleet mutta joka päivä ja paljon niitä tulee,pienestäkin rasituksesta ja vaikka olis levossakin niin suppailee.mutta otappa tässä rennosti kun mukana menossa häärää tommonen 9kk ikäinen ihana tättähäärä :heart: :D
täällä kanssa tota paineen tunnetta on varsinkin just pöntöllä istuessa tuntuu että pullistuu kaikki sieltä ulos :D ja pissalla saakin ravata kokoajan kun yritän juoda paljon kun heti rupee turvottaa kinttuja ja sormia jos juominen jää vähemmälle,viime neuvolassa terkka sanokin että paljon pitää muistaa juoda kun muuten elimistö kuvittelee että tulee nestehukka ja varastoi kaiken nesteen kudoksiin ja kerää turvotukset.

nyt meen nauttimaan kupposen kaffetta ennenkuin kuopus herää aamupäikyiltä :wave:

kaurisäiti ja bambi 26+5 :heart: :heart:
 
Mä tässä just pohdin lähtiskö käymään kaupassa ostamassa jotain hyvää kun tyttökin vetelee päikkäreitä niin ehkä jätän nyt sittenkin väliin, ettei vaan vauva kasva yhtään isommaksi kuin pitäisi.. :D

Neuvolassa kävin aamulla ja sf-mitaksi taisi saada 30 tai sellasta ainakin höpisi. Ei se mitään kyllä siitä sanonut sen enempää. Mittasi mun mielestä vähän eri kohdasta kuin aiempi terkka. Verenpaineet ei oo muuten koskaan odottaessa ollu näin hyvät, lieneekö syynä etten oo vältelly salmiakkia tms. kuten esikoista odottaessa ;)

chilitin meilläkin on sänky olkkarissa ja tykkään siitä järjestelystä. Tosin me asutaan kolmiossa vaan yhden lapsen kanssa tällä hetkellä, joten miehellä ja tytöllä on omat huoneet ja olkkari on mun huone :)

Ei hitsi pitäiskö sittenkin käydä siel kaupassa........

MB 28+2
 
heketsi olipas joo mahtavan kokonen vauva :eek: Ja se mikä oli siin vieressä olikin sit ihan rääpäle :LOL: Kuvasta puuttui tietty se normaali kokoinen vauva. Noin niinku vertailun vuoks jäin sitä kaipaamaan.

( . ) pallopää se jaksaa myllätä mahassa. Oli se kai yöllä jonkin aikaa mylläämättä, mut nyt aamulla sama meno vaan jatkuu, minkä eilen jo aloitti. Maha vaan muljuu :LOL:


pinkkimieli ja pallopää 24+3
 
Huomenta!

Sataa sataa ropisee...

Plääh...no tämä on kuitenkin mitä mainioin päivä siivoukseen :D

Aika moisen kokoinen jötkäle kyllä saatettu maailmaan...huihai :eek:

Tuosta potkuttelusta ja kohdunpohjan korkeudesta.

Oman muistini mukaan, se pohjakorkeus pompsahtaa aika pian näillä viikoilla korkeammille luvuille ja jos potkut tuntuu palleassa, niin siihen tietysti vaikuttaa että makaako vai istuuko...luonnollisesti istualtaan tuntuu selkeämmin. JA tietysti tuo kielii siitä, että vauva on raivotarjonnassa, mikä on oikein hyvä juttu :D

Olen ihan tohkeissani, kun tänään SIIVOTAAN...olen menettänyt viimeisetkin järjen hippuseni :LOL:

MB:
No mene vain kauppaan...kerrankos sitä ;)

Poika sitten päätti vetäistä TODELLA pitkät unet.
Piti laittaa eilen jo klo 18.30 sänkyyn kun oli niin kiukkuinen ja ajattelin, että herättelen tunnin päästä jos vaikka mieli olisi parempi.
No höpsistä poika sieltä halunnut herätä...mönki vain takaisin peiton alle ja huusi kovaan ääneen HEIJO :LOL:
Ajattelin sitten, että juu, herätään sitten klo 05.00, mutta heräsikin ihan normaalisti klo 08.00...oli toisella vähän väsy :D

Tuo meidän poika on kohta jo 1,5v :eek: Pitäisi muistaa varata hänelle neukka aika.
Mitähän siihen käyntiin nyt oikein sisältyykään...tietääkös joku/muistaako?

Ei sen kummempaa näin aamutuimaan.

paapelo+poju+Deri 28+2
 
MB - Meilläkin joskus aikaisemmin oli sänky olohuoneessa, ja tytöillä oli leikkihuone erikseen, mutta ei se järjestys oikein toiminut niin otettiin toinen makkari meille.

Tuo keittiön koko ei mitenkään päätä huimaa joten halusin pöydän sit olkkariin. Muutenkin pakastin ja jääkaappi vie oman tilansa tuolta.. Mutta pakastin siirtyy nyt sit varmaankin eteiseen, joten ehkä sinne keittiöön jää tilaa ruokaillakkin kun jääkaapin kääntää.
Pöydästä otin jo jatkopalan pois ja tarvittaessa sitten sitä käytetään taas... ehkä me tuon ääreen mahdutaan.
 
Paapelo menen huomenna meidän neidin kanssa tuonne 1,5 vuotis neuvolaan. Ainakin täällä se on lääkärineuvola, jossa ensin käydään terkalla rokotuksissa ja sit lääkärille. Meille tuleekin kaks rokotusta kerralla, kun on se rokotusohjelman mukainen MPR ja sitten se tutkimusrokoite pneumokokkia vastaan. Voipi olla vähän kiukkuinen neiti huomis iltana. Tietääks joku voiko tuollaisella 1,5 vuotiaalla jo käyttää hammastahnaa? Jossain lukee, että voi käyttää kun poskihampaat on puhjennu ja jossain toisessa paikassa, ettei koskaan alle kaks vuotiaille. Meillä on vähän ongelmana tuo hampaiden pesu, kun ei meinais millään antaa pestä hampaitaan ja musta näyttää, et poskihampaassa saattais olla jo reikäkin :/

Täällä töissä istutaan ja odotellaan iskeekö se luvattu rankkasade tänne asti vielä tänään. Toistaiseks ainakin sää on ihan ok, kuten vointikin. Huomenna neuvola myös mulla, saas nähdä mitä siellä taas sanotaan...

Riinuska ja mimmi 28+6
 
Riinuska meille ohjeistettiin hammashoitolassa että poskihampaiden myötä saa aloittaa hammastahnan (tai fluoritabletit, jomman kumman). Sen mukaan olen nyt siis tehnyt, ja tahnaharjaus on aloitettu. Esikoinen on nyt 1v3kk ja olen muutaman viikon käyttänyt pikkusipaisun lasten hammastahnaa ja on hammaspesu helpottunut huomattavasti, suu aukeaa helposti eikä ikenien kolotus haittaa yhtään.

Muistisääntönä niille jotka edelleen pohtivat sitä äitiysloman aloitusta, että varhentamaton äitiysloma alkaa rv 35+0.

Täällä ei ihmeitä, masu kasvaa ja vauveli möyrii minkä ehtii :heart: .



~Tiila 25+6 (kai).
 
Meillä alotettiin hammastahna tuossa n. 1v iässä, kun muuten ei tosiaankaan harjaa saanu suuhun. Neuvolassa itse asiassa kehottivat. Ja siis tosiaan ihan vain makua antamaan eli vähän vaan tökkään harjaa tuubin suulle. Hampaita meillä ei oo kyllä vasta kuin 6, joten ei hirveesti oo harjattavaa :D

paapelo just tänään keskustelin neuvolassa meidän neidin 1,5v-lääkärineuvolasta, joka ajoittuu tuonne lokakuun lopulle. Varmaan samalla hoituu vauva sekä tyttö.. En tosin kysynyt mitä kaikkea siellä sitten tarkastetaan, mutta Riinuska tuut varmaan huomenna kertomaan meille? :)

En sit menny kauppaan... :) Mut ehtiihän tässä. Satais vaan nyt niin kovaa ettei pääse :D
 
Okei kiitoksia...ehkäpä voisin tuossa omalla neukka käynnillä vähän myös udella, että onko jotain erityistä mitä olisi luvassa :D

MEillä ollaan käytetty 10kk lähtien lasten mietoa hammastahnaa. Se on Aguafresh Kids 0-5v ja fluoria siinä on 500 ppm F*.
Pojalla kun oli hammastarkastus tuolloin 10kk, niin haamaslääkäri kehoitti käyttämään jo siinä vaiheessa tuollaista tahnaa ja tuolla fluorisuhteella, kun kaikki etuhampaat on puhjenneet, eli hiukan ennen poskihampaiden tuloa. Mutta vain kerran päivässä.

Pojallehan puhkesi poskihampaat 11kk, joten hyvään saumaan tuli ja nyt on kaikki neljä kulmahammastakin tullut...karsea vauhti pojalla on kyllä päällä noissa hampaiden tuotannoissa :D
Taitaa vähän vaihdella kyllä nuo suositukset, kun hän kehoitti myös aloittamaan xylitol tabletitkin samaan syssyyn :D
Taistelu hammaspeikkoa vastaan on siis hurjaa ;)

Käytiin pojan kanssa ulkona kaupassa...karsea kaatosade sitten iski juuri sopivasti ja minun kengät on nyt uitetut...litisi ja lotisi kivasti varpaan välit :D
Eli tänään emme enään ulos menekkään.

Nyt sitten odotan, että tuo mies saisi katkottua juurensa tuosta sohvalta ja pleikkarin ohjaimesta ja lähtisi hakemaan sitä sänkyä ja siskon pakkaamaa mammapakkausta. Siellä oli lisäksi vielä tosi hyvä rintapumppu...uskon sen tulevan taas tarpeeseen alkuviikkoina.

Mutta nyt vähän syömään.

paapelo+poju+Deri 28+2
 
Meilläkin on ksylitolipastillit ruokailun jälkeen käytössä, mutta fluoritabletteja ei saa ainakaan tällä vesialueella antaa jos käyttää hammastahnaa (tarkennuksena Paapelolle jos puhuttiin eri tableteista..). Fluorin yliannostusta siis vältetään tällä.
 
Ääääh, että mie oon kypsä tähän töissäoloon!!! Yhtään ei enää kiinnosta venyä täällä, vaan vasta 17.8 alkaa ensin kesäloma ja sit 1.9 virallisesti äitiysloma. Olo on tukala, ku tyyppi työntelee ilmeisesti suolistoa kurkun kautta ulos ja sitä kun istuu, niin vähän väliä saa olla venyttelemässä ja tekemässä tilaa tonne pallean seutuville. Huoh :kieh:

Kehin tässä ovelaa suunnitelmaa päästä saikulle elokuun alusta, ei millään jaksa sitten täällä kyllä enää istua. Uutena kivana on nyt tulleet sitten ne ylävatsakivut, johtuen varmaan juurikin siitä suoliston runttaamisesta :D

27.7 olis seuraava neuvola, saa nähä mitä siellä sanovat. Pirusti väsyttää taas, ei meinaa hereillä kestää yli iltakahdeksaan sit millään. Tosin herätyskin on viideltä. Sokerirasituksen tunnin testin sokerit heiluu jossain yli yhdeksän, joten käskettiin tarkkailla ruokavaliota... saa nähä mitä siitä seuraa.

xylitolipastilleista: Meillä ovat ruokailun jälkeen käytössä ja esikko pesee hampaat 2 krt päivässä, mutta silti oli tullut reikä... eivät kuulemma paikkaa, kun on maitohampaat.

Paapelo: tuu meillekin siivoomaan, minua ei kiinnosta yhtään =)
 
skye:
Ovelat suunnitelmat kehiin vain ;)
Ja nuo reikiintymiset on kyllä niin hammastyypistä kiinni. Itsellä reikiintyy tavallisesti tosi helposti hampaat ja olenkin perinyt äitini hampaat toisen siskoni kanssa. Sitten taas kaksi sisaristani onkin perinyt isäni hampaat...isällä ei ole koskaan ollut kunnon reikiä, elämänsä aikana kuulemma vain 4 alkavaa reikää on paikannettu tarkastuksien yhteydessä...ei käy lahjat tasan :kieh:

Ja luulen pahasti, että uuvutan itseni täällä kotona tänään, jotten varmaan jaksa enään siivota muualla :D
 
skye tunnin arvo jos on yli yhdeksän, ei ole huono homma ollenkaan. 10 on raja-arvo, ja mulla kun oli tasan 10 jouduin diabetes-ruokavaliolle ja tarkkailemaan sokereita kotona. Olispa luku ollut mulla 9,9, niin ei ois tätä hirveetä rumbaa näiden mittausten ja syömisien suhteen.

pinkkimieli ja pallopää
 
skye jännä miten eri käytäntö eri paikoissa, kun kaverin 2,5-vuotiaalle oli tullu reikä maitohampaaseen niin ihan nukuttivat ja paikkasivat sen. Ehkä se oli sit niin paha reikä..

Heh mä taas olisin mieluusti duunissa ja mies sais olla tytön kanssa kotona, vaikka eihän tää kotonakaan olo mitään kamalaa ole, mut vaihtelua kaipaan. Ja töissä ollessa tietty kaipaa kotiin. Voisin olla puoli vuotta töissä ja pari kuukautta vapaalla ja taas puoli vuotta töissä.. :)
 
Moi!

Onpas taas paljon tullut juttua viime käynnistä.
Kesälomalla ollaan nyt oltu 2 viikkoa, vielä 2 jäljellä. Nämä ekat viikon on menny pihaa laittaessa. Mies on rakentanu roskakatoksen ja tehnyt laatoituksia valmiiksi. Itse istutin tällä viikolla 60 perennaa ja 10 pensasta. Toivottavasti edes osa on hengissä vielä ensi vuonna.

Huomenna olis neuvolalääkäri. Sen jälkeen sitten suuntaamme lomareissulle etelä-Suomeen. Takas tullaan vasta kun työt alkaa, eli vajaan parin viikon kuluttua. Masuun ei mitään uutta. Selvästi on pieni saanut lisää voimaa kun potkut tuntuu napakammilta. Yöt menee hyvin vaihtelevasti, viime yönä valvoin 2 asti, edellisenä nukuin kohtuu hyvin. Onneksi kuopuskin on löytäny lomarytmin ja heräilee vasta kahdeksan maissa.


Peppi ja rinsessa 26+6
 
Tää vauva kiusaa minua :D
Heiluttaa päätään sillain kuin pudistelisi päätään, että ei ei ei :D
Sanoisin, että se tuntuu varsin epämielttyvältä tuolla alakerrassa kun kirjaimellisesti tuntuu siltä, kuin hän saisi päänsä ulos tuolta hetkenä minä hyvänsä...onneksi ei tee kipeää vielä, kun on sen verta pieni pallero, toistaiseksi =)
 
Wau...kävin äskön vilvoittelemassa tuolla parvekkeella, kun tuppaa tuleen niin kuuma tässä siivotessa ja luulin katselevani jättikokoista pääskyä...no katsoin sitten vähän tarkemmin ja se oli haukka...äkkiä tänne googlettamaan mikä haukka oli kyseessä ja tuntomerkit sopi ainoastaan Nuolihaukkaan.

Oli tosi hieno ja taas yksi lintulaji, jota en ihan heti olisi uskonut meidän pihatienoolla näkeväni :D
 
Tyhmä minä (taas kerran...) :headwall: ...jotenkin "eksyin" tuonne synnytys-osioon ja meninkin sitten ja luin sieltä yhden ketjun, jossa keskusteltiin repeämistä synnytyksen yhteydessä. Jännittihän tuo synnytys vähän jo aiemmin, mutta nyt olen suoraan sanottuna aivan kauhuissani enkä oikeasti tiedä uskallanko synnyttää alateitse :'( :eek: ! Aivan kamalia synnytystarinoita. Voikohan tämän pelon jotenkin tuoda esille ennen synnytystä: siis aivan kamalaa jos esim. jotkut peräaukon säikeet, väliliha tms. repeää, pidätyskyky menee ja tulee tuollaiset (jopa loppuelämän) seuraukset kuin ko. ketjun ihmisille... tiedän, että harvemmin noin huonosti käy, mutta sitäkin sattuu...voiko tuollaista mitenkään ennakoida ja ehkä estääkin :( ? :'(

H&P 26+3
 
hugis:
:hug:
Tosiaan harvemmin noin tapahtuu ja monesti syynä noihin pahoihin tapauksiin on suuri vauva ja/tai liian nopea ponnistus vaihe.
Kätilöt ehkäisevät tuon kaltaisia repeämiä hieromalla ponnistus vaiheessa välilihaa ja hautovat lämpimällä liinalla ja käskevät ponnistamaan juuri sen verran kuin he kehottavat. Mitä rauhallisemmin vauvan pää syntyy sitä vähäisemmäksi repeämät yleensä jäävät.
Hyvä esimerkki oli siskoni ponnistus vaihe. Se kesti reilu tunnin (kyllä pitkä prosessi ) mutta sen ansiosta, vaikka poika olikin pieni jätti ei saanut kuin kaksi pikku tikkiä ja niitä repeämiä ei kyllä edes voinut kätilönkään mukaan kutsua repeämäksi vaan nirhautumaksi.

Lisäksi, jos kätilöstä alkaa näyttää siltä, että pää on iso eikä mahdu ilman suuria repeämiä, tekevät sitten pienen episiotomian, joka ehkäisee lopulta hyvin hallitsemattoman repeämisen ja isotkin sellaiset.

Olet varmasti hyvissä käsissä.
Ja kyllä voit puhua jo neuvolassa tästä asiasta. Tarvittaessa sitten ohjaavat pelkopolille tai voit saada ihan kahden keskisen ajan sairaalasi kätilön luokse, jossa voitte jutella.

Yksi konsti, jolla myös saa välilihaa joustavaksi on rasvata sitä hajustamattomalla ja väriaineettomalla rasvaisella rasvalla loppu odotus aika.
 
Kiitos taas Paapelo :) , hieman mieli rauhoittui...mua ei yhtään kyllä huvita puhua neuvolassa mistään kun jotenkin en tykkää siellä käydä...oon ehkä outo, mutta en vaan tykkää: mulle on jotenkin tullut sellainen olo, että hirveesti kyttäävät /arvostelevat- vaikka mun terkkari on ihan ok, niin silti tuntuu, että nipottaa vähän turhista jutuista. Vauvalla kun on kaikki todennetusti hyvin, niin luulisi riittävän, mutta eiiiii :headwall: ...mutta ehkä seuraavaksi otan asian puheeksi sen terkkarin kanssa. Itseasiassa seuraavaksi on se lääkäri aika ja niin kamala vanha ukko lääkärinä (ihan normi terveyskeskus lekuri ja tosi törkeä suustaan...), että sen kanssa ei kyllä varmaankaan tule mitään ylimääräistä höpistyä. Mutta jos sitten seuraavaksi kun on oma terveydenhoitaja paikalla ja jos vielä ajatus repeämistä hirvittää, niin jos sitten vaikka kertois tästä kammosta... ja voi olla, että kun mulla on taas ollut tänään tällainen kiukuttelupäivä ja mikään ei oikein ole ollut hyvin, niin neuvolakin tuntuu nyt ihan ylikurjalta paikalta...mutta eiköhän sinne sitten ole taas ihan mukava mennä kun sen aika koittaa ja päiväkin on toivottavasti vähän vähemmän kiukkua ja äksyilyä täynnä... =)

Terkuin känkkäränkkä-Hugis ja Papu the kick-boxer ;)
 

Yhteistyössä