***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

triple - Juu lundi on pystyssä,mä en kyllä paljoakaan shoppaile porvoossa,ei tääl oikein mitää jees kauppoja ole.ja H&M olen tänne kaivannut mutta ei millää... ihan höh juttu.
mammavaatteet on niin kiven alla ko olla ja voivaan.Mä asun kevarissa kanssa tässä ekassa... aarrghh aluetta.Ennen tätä asuttii huhtisissa ja penskana asuin tarmolassa ;)

Pöppiäinen82: itekki shoppailin hesan puolella jos vaan mahdollisuus oli. :) muistan et kaikista paras paikka oli cafepicnic :p voi että kun ikävä.. mieki olin ihan pikkusena siinä kevari 1:sen perhepäivähoidos ja siinä isos puistos joka oli aidattu ja hoitajien ympäröimänä leikkimäs (kuinka tramaattista) :D ja kevari 1:sen eskari tietysti :)

nyt vois varmaan syöpötellä ja mennä maate et jaksaa taas toimia "trampoliini sänkynä" aamulla ku muksut herää.. öitä :wave:

Triple - Eli sama puisto missä mun muksut leikkii myös =) Niin on pieni maailma hih.
Cafepicnic en tiedä oikein,mie en sen jälkeen tykännyt ko löysin leivästä karvan hih... pyöks.. tuli vaan sellanen olo ettei enää viitti syyä siellä,mutta torin laidalla oleva grilli ja sieltä ananas hamppari ai ai että se onkin hyvää :saint: =)
Mutta juu unta voisi tosiaan aatella... missä päin pohjanmaata muuten asustelet ?
Kauniita unia !! :wave: =)

Huomenia.

Herättynä ollaan,kahvia juon tässä,kohta täytys mennä kauppaan ja hoitelemaan asioita kaupungille ja sitte ois kotihommia,perus maanantai päivä tiedossa tässä.

Ihanaa päivää kaikille

Pöppiäinen & touhustiina 17+1 :heart:

Uutta viikkoa taas alotellaan. =)

Kävi sit mullekin illalla niin kuin joillekin muille, et kirjottelin kommentteja ym. ja sit en saanu lähetettyä sitä. Tais olla liian paljo porukkaa yhtäaikaa "linjalla" :D Elikäs uus yritys.

toiveikasodottaja: kyllä ne kivuttomat supistukset nimenomaan on normaaleja. Jos muuttuvat kivuliaiks, niin sit saattaa synnytys käynnistyä tai olla jotain muuta vikaa. Melko moni niitä kokee, mut esim. ite en ole "kärsiny" missään raskaudessa. Hyvin yksilöllistä siis. =)

Eka: olipa kurja juttu tuo isäs "jälkipyykki". Itse en ole edes ajatellu, et vanhempien velat voi siirtyä lapsille. Hyvä tietää. Toivotaan, et asiat hoituu ja pystyt kuitenkin nauttiin kesästä ja ennenkaikkea raskaudesta. :hug:

Hoitopöydästä oli juttua. Ite meinasin sellasen ottaa, ku ystävä sellasta kauppas, kylläkin ilmaseks. Edellisillä lapsillakin oli pöydät ja olivat kovassa käytössä. Lisäks pidin pesukoneen päällä pehmosta alustaa jossa vaihdettiin vaipat jos tarvi pestä, muuten käytettiin makkarin hoitopöytää. Tilanpuutetta meilläkin on, täytynee siirtää tietokone olkkarin puolelle, et saa hoitopöydän tai sängyn tilalle. Katotaan ny, voihan se mieli vielä tonkin suhteen muuttua. ;)

Euroviisut tuli sit munkin katottua... Huonostihan ne meni, mut kyllä siellä oli jos jonkin näköstä yrittäjää.... :D
Niin ja Pöppiäinen: kyllä Suomi saa osallistua ens vuonna. Nythän on toi karsintaäänestys-systeemi jolloin mikä maa tahansa voi osallistua. ;) Enää ei päde se sääntö, et jos on kymmenen parhaan joukossa, niin pääsee automaattisesti. Ainoostaan suuret rahottajamaat pääsee.

Tänään olis vielä nuorimmaisen kevätjuhla illalla. Kovasti sitä jo jännittää ja pohtii. Niin ja sunnuntaina esikoisella on 7-vuotis synttärijuhlat. Pitäis tän viikon aikana hiukan jo leipoa ja tarkemmin miettiä mitä tarjottavaa laittaa...

jasmara ja masuasukki 20+3

FPI
Moikka kaikille! :flower:

Tänne olikin tullu kovasti tekstiä viikonloppuna!!

Tervetuloa Ransu! =)

En nyt kaikkea muista, mistä oli keskusteltu, mutta euroviisuista sen verran, että erityisesti tykänny voittajasta, mutta en kyllä oikein uskonut Suomenkaan voittoon...ens vuonna sit taas.

Emilyn, kiva, kuulla, että kaikki ok!

Supistuksista, mulle neuvolan täti sanoi, että kivuttomia supistuksia voi tulla useitakin päivässä, ilman, että ne aiheuttaisivat mitään huolehtimisen aihetta. Kohtu ikään kuin "harjoittelee".

Eka-, osaanottoni isäsi poismenon johdosta, kuulostaa aika rankasta, tsemppiä ja voimia!

Mökillä tuli viikonloppu vietettyä ja sunnuntaina ajeltiin oikein kunnolla kun ajettiin aamulla mökiltä Joensuuhun ja siellä kateltiin asuntoja ja sitten vielä illalla takaisin Espooseen! Muutama ihan potentiaalinen kotiehdokas löytyikin. Täytyy ens viikonlopuks koittaa saada näytöt, nyt siis kateltiin taloja vaan ulkoapäin ja yleensä asuinalueita Joensuussa.

Tänään täyttyi sitten rv 22 ja rv 23 alkoi!! Eli nyt saan hakea äityispakkausta yms!

Mukavaa viikonalkua kaikille!! :flower:

FPI+pepe-girl rv 23+0 :heart:

Heips! Lääkärissä käyty, tämä viikko sairaslomaa ja ens viikolla onki sit vuosiloma eli 2 viikkoa saa huilia. Lääkäri tarkasti ton kohdunsuun tilanteen ku sitä pyysin noitten suppareitten takia, kohdunkaulan pituus oli rv 11+2 3 cm nyt oli 2 cm. Oli kummiski kiinni ja kiinteä. Onko tuo ihan normaalia? :/

miimu ja milli 20+5

Pöppiäinen82: mitä? karva :LOL: voi ei.. ite kyllä tykännyt, ainut että turhan tyyris..
Vaasalaisia ollaan. :) asusteltiin vuosi seurahovin vieressä joten grilli kävi kans tutuksi. pitäis olla siellä luokkakokous tänä vuonna elokuussa mut enpä taida päästä sattuneesta syystä. :headwall:

kiva. kuopus (1v 2kk) tänään 39 asteen kuumeeseen ja raasu nukkuu koko ajan, suppoa laittelin mut eipä auta. lääkäri aika kello 2 että mieskin saa saikkua.. raasu toinen yski koko yön eikä nukuttua tullut, viikon verran flunssa ja nyt sitte yskä ja kuume. :( tyttö oli kaks viikkoo sitten (2v,6kk) kauhees kuumees ja nuhas, eikä supot auttanu. kuumekouristuksen jälkeen kiireen vilkkaan päivystykseen ja kaikki kokeet otti, mtn ei löytyny ja meni ohi kuiteski viikos..
huomenna mies nenäleikkaukseen ja kotipelvelusta joku tulee hääräämään meille ku hoitaa lapsia kun en saa nostaa yms. jotenki outoo kun vierasihminen eikä oikein ite tiedä miten olla. :/ onko kellään noista kotihoitajista kokemusta? pitääkö niille olla jtn erikoisjuttuja tai rutiineja yms?? aivan ulalla.. :headwall:

miimu86: vaikee tostakaan sanoo. ite muistan et aijenmis raskauksissa rv30 jälkeen lyhenty loppua kohden. pojan kohdalla rv36 3cm kaventu 1senttiin synty rv39+6 ja tytön oli rv35 tienoilla 0,5cm jäljellä mut synty kuitenki rv40+4. sinuna ottaisin rauhallisesti ettei kovin supistelisi koska se lyhentää.. eikö ne sanonu siellä mtn arviota??

triple ja rakas rv20+1

...pitkästä aikaa taas! En oo varmaan viikkoon käynyt, ajattelin äkkiä ensin kirjoittaa omaa napaa ja alkaa sitten lukea teidän juttuja, muuten en ehdi mitään kirjoittaa ennen kuin tyttö herää!

Meillä ollaan voitu pahoin oikein urakalla, alkuviikosta mä oksensin (varmaan vaan raskauspahoinvointia), ja sitten tyttö sai tuttavaperheen vauvalta mahataudin, ja on nyt sitten vuorostaan ollut viikonlopun kipeänä. Tänään ei ole vielä tullut yhtään ripulia tai oksennusta, mutta eilenkin taisi vasta iltaa kohden pahentua tuo tilanne. Katsotaan katsotaan, kolme päivää on nyt tyttö ollut mahataudissa.

Muuten ei kuulukaan kovin paljoa mitään uutta. Liikkeet tuntuvat hennosti etenkin iltaisin. Tämän viikon perjantaina on rakenneultra.

Rupean nyt lukemaan viestejänne, hyvää uutta viikkoa kaikille!

Kirsikka rv 18+4

Triple - Mulla asuu suku kannuksessa mutta vaasassakin löytyy yksi sukulainen ;)
Ihana massu sulla,ootkos mitannut mahanympärystää?? Mä en nyt ole jokuseen viikkoon oiskos vajaaseen kolmeen viikkoon.Viimeksi mulla oli 87cm ja lähtö oli 71,5cm.

Mä käväsin kirpparilla ja löysin ihanat valoverhot,disneyn prinsessa kuosilla,upeet ja pienellä hinnalla löysin vielä kaiken lisäksi,todella ihanat,olen kahtellut niitä huutiksessa mutta olen nähnyt niitä 60-100e hinnoilla niin on jäännyt hankkimatta sitten,todellakin upeet... Tytöt tykkää kyllä niistä

Hyvää alkanutta viikkoa :flower:

Supistuksista, mulla on niitä myös ollut pari viikkoa muttei mitenkään kivuliaita. Mutta viikonloppuna tuntuikin supistuksia olevan enemmän ja tuli pientä veren vuotoa. Vuodoksi epäilen/toivon jonkin verisuonen katkenneen limakalvolta, koska oli niin vähäistä. Lauantai iltana supisteli heti kun tein jotain tai edes liikuin. Kaiken lisäksi alkoi alapäässä tuntumaan paineen tunne, sama mikä synnytys vaiheessa tuntui. Lepäsin koko illan ja sunnuntaina oli paljon parempi päivä. Onneksi on tuo doppleri niin sai mielenrauhan että massussa oli kaikki hyvin. Aiemmin on alkanut supistukset loppu kolmanneksella. Pitää seurailla tilannetta. Onneksi kesäloma alkaa n. kuukauden päästä niin pääsee huilailee kuudeksi viikoksi. Viime vuotisia lomia pitämättä :D

Perjantaina sain lähetteen magneettikuvauksiin käteni takia. Saa nähdä milloin sinne pääsee. Ihan kivat jonot sinne... Lekuri heitti esille taas mahdollisuuden ammatilliseen kuntoutukseen. Kun tietäisikin mitä voisi tehdä tällä kädellä... Ei ainakaan päätteen ääressä töitä 8h/pv.

Kirpputorilla kävin perjantaina ja ostin ensimmäiset vaatteet vauvalle. Anoppi oli myös ostanut samaiselta kirpputorilta ihanan pienen toppapuvun joka käy heti synnyttyä.

:wave:

rv 18+2

Pikaseen neuvolakuulumisia ennen kuin tyttö herää..

Eli rv 21+2... Painoa tullut tarpeeksi... RR matala 108/60, pissa puhdas, hb edelleen hyvä 124. SF-mitta otettiin ekaa kertaa ja oli 19 cm. Vauvan sydän pompotti 145 kertaa minuutissa :heart: . Innostui meidän tyttönen niin kovasti potkimaan sydänääniä kuunnellessa että terkkaria oikein nauratti :D

Kelan paprut sain jo valmiiksi ja loppuviikosta tulee postissa todistus raskauden kestosta. Pitänee sitten palkanlaskijan tykö raahautua....

Nyt pitää taas joutua :wave:

Emppu & Papunen 21+2

:wave: kaikille!
Paljon oli taas tullut tekstiä =) .
Nuo euroviisut meni kyllä ihan niinku epäilinki, tai oikeastaan ajattelin, että se teräsbetonin sijoitus olis ollu semifinaaleissa jo häntäpäässä. Noh mitäpäs tuosta tulipa kokeiltua pitkään aikaan miten suomen kieli pärjää tuolla :D . Jospa ens kerralla yritettäis jotain uutta, eikä yritettäis kolmatta vuotta saada "lordiyllätyksellä" pisteitä. Itse siis kova metallimusiikin ystävä olen (tosin en teräsbetonin :D ), mutta eiköhän se kerta olis riittäny euroviisuissa ja sitte jotain uutta välissä.

Saa nähdä kuin tämä viikko menee, mies lähti taas työmatkalle ja minä jäin yksin näiden elukoiden kanssa. Ainaki toistaiseks itekki olen töissä joten ei ihan toimettomana tarvi onneksi olla.
Noita suppailuja on ollu minullaki nyt jonku verran. Eilen oli useampia ja tänään pari kertaa tähän mennessä. Meinasin jo hätääntyä, mutta "onneksi" näyttää olevan muillaki, että ehkäpä tämä sitten ihan normalia on. Varan vuoksi hain kuitenki purkit labrasta ja vien huomenna näytteen viljelyyn. VTI muistaakseni saatto aiheuttaa niitä kans joten samallahan tuo tarkistaa senki.
Viime yönä heräsin aivan mielettömään lonkkakipuun! Helpotti onneksi kun laitoin tyynyn jalkojen väliin ja sain nukahdettua. Liittyyköhän tuo niihin liitoskipuihin vielä??
Poju kyllä potkii ja melskaa semmosta kyytiä tuolla masussa että luulis hällä ainaki kaiken olevan hyvin...
Nanna +poju 21+5

Moi kaikille ihan pikaisesti vain kirjoittelen!

Mulla todettiin viime viikolla raskausdiabetes, joten nyt sitten on harjoiteltu hiilareiden laskemisia. Kaikkea hyvää tekee tietenkin mieli, kun tietää että ei sais hirveesti syödä.
No taidanpa vaan laihtua edelleen.

Yritin tänään etsiä uimapukua, kun vanha ei taida enää mahtua. Kiertelemisen jälkeen taas ihan poikki, joten taidan nyt painua lepäämään. Sopivaa uikkaria ei löytyny eli pitääpä yrittää uudelleen. Kaikki isot uikkarit mummotyylisiä.

Eka, harmillista tuo isäsi tilanne. Jakselehan...

Supistuksista ei täällä oo tietoa, ainakaan en tiedä miltä tuntuvat.

Kesäloma alkoi ihanaa! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Irene & pikku veijarit 19 + 2

Hei pitkästä aikaa! :wave:

Siis tänne on tullu viimesen viikon aikana aivan älysti tekstiä, oli kiva lukea kaikkien kuulumisia. Ite en oo kerinny paljon täällä käymään, oli sen verran kiireinen viime viikko töissä ja vapaalla, kaikenlaista puuhaa. Tänään onneks pääsi töistä hyvissä ajoin, jotta kerkesin seuraamaan kaikkien kuulumisia..

Tänne kuuluu ok, selkäkipu alkaa jo hellittää, välillä se muistuttaa mua jos oon lintsannu ergonomiasta töissä. Mutta nyt on paljon parempi olla! =)

Eips mulla muuta, taidan tehdä pienen kävelylenkin koiran kaa. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Rakenneultra takana. Ja voi ie miten lujaa mua jännitti. :) Kaikki meni kuitenkin loistavasti. vaavi vastasi lopulta keskiarvona 19+2 (kun tänään 20+0), mutta ei muutettu laskettua aikaa. Sanoi nainen että oikein hyvin on viikkojen mukainen. Sukupuolta ei ikävä kyllä varmaksi voitu sanoa kun vaavi oli niin pahassa asennossa ( pää navan kohdalla ja jalat tuolla alhaalla, eli pystyssä) ettei kunnon kuvaa haaroista saatu. :LOL: Jos olisin sjoelle mennyt tekemään ultran niin oisi kuulemma selvinnyt, mutta tuo kauhajoen tk:n ultra ei oo niin hyvä että tulos oisi siitä saatu. Tyttöä kuitenkin veikkaili, mutta tosiaan ei varmuutta ole. Vaavi oli jälleen vähän uneliaalla tuulella mutta huokutuksella alkoi viuhtomaan älyttömästi. Peukkuakin piti suussaan... herttaista. :)

Nyt helpottaa jo kun tuokin meni niin hyvin. Näin viime yönä kauheita painajaisia siitä mitä kaikkia vikoja vaavista löytyisi mutta onneksi olivat vain painajaisia. :)

rv 20+0 Puoliväli. Jestas kun aika vaan kuluu. :)

Pöppiäinen: uskon että tekstini isästäni kuulostaa rankalta ja ilkeltä mutta on siihen syynsä - kun 7v elämästään katsoo miten alkoholisti isi hakkaa äidin ja joutuu itse taaperona naapureilta pyytämään että soittaisivat poliisit niin siinä ne muutamat positiiviset muistot jäävät vähän taka alalle, vaikka toki niitä olen itseskellyt tämän kaiken selvittelyn keskellä. Ja kun nyt sitten omat lomarahat menevät tämän henkilön asioiden selvittelyyn niin kyllä se harmittaa... Kaipa tämä tästä, vaikka melkoinen savotta on selvittävänä ja tuntuu, ettei virta nyt riittäisi (eikä aika tai ne rahatkaan). Mentaalisti tilannetta voisi kuvata tosiaan niin, että joutuisitte selvittämään teille tuntemattoman alholistin asiat--tai ehnkilön, joka on tehnyt elämästänne "vettia pitkän aikaa...avarat,velat tms. Kylmästi sanottu, mutta en tätä miestä ole isänäni pitänyt (sain onneksi uuden huippu isän siinä kouluvuosina myöhemmin).

Kiitokset tuesta, sitä tosiaan tarvitaan!

Kelan tuista kyselisin; moniko teistä meinaa hakea äitiysrahaa tuoreimmilla kun vahvistuneet verotuksen tuloilla? Itse ajattelin niin tehdä, sanoivat kelasta että hakemuksen voi laittaa sisäään heti kun on raskaustodistuksen saanut ja että sen palkkatodistuksen voi liitää siihen myöhemmin (?!?). Esim niin että kun elokuussa jään mammalomalle niin palkkatodistus voisi olla ilmeisesti sitten ajalta 1.2-31.7. ->olenkohan ymmärtänyt oikein?

täytyy kai lomalla piipahtaa siellä kelassakin muutenkin, saisi nuo isyyslomahommat tms. selville kun en tuosta esitteestä oikein tajunnut. Missä vaiheessa äitiyspakkauksen saa?

Ainiin, saatiin ilmoittauduttua Haikaranpesään :) Kiva juttu, onko teillä jollakulla sieltä kokemuksia?

Pari viikkoa vielä pakkaamista ja sitten muutto, menee loma rattoisasti muuttaessa ja sitä kuolinpesähommaa selviteltäessä. Toivoittavasti sitä kerkeisi kuitenkin mökillä lötkötelläkin.

eka - Ei varmasti kivat muistot.Mulla on myös alkoholisti isä,eli elää vielä ainakin joka on myös henkisesti ei kunnossa sekä oli väkivaltainen 10 vuotta mun elämästä,hakkas mua että mutsia joten tuon tiedän miltä tuo kaikki tuntuu.Isälleni olen antanut anteeksi,ja hän yrittää olla mulle isä jotenkin miten nyt pystyykin,onhan hänen kanssa ongelmia ja varmasti tulee olemaankin tulevaisuudessa,mutta yritän hänen kanssa,yritän ajatella niin että menneitä en saa muutettua mutta tulevaisuuteen ja tähän päivään pystyn vaikuttamaan.
Haleja ja jaksuja sulle,ei ole sulle helppoa varmastikkaan. :hug:

Toiveikasodottaja - Ihana juttu että kaikki on hyvin,mulla on jännäämistä vielä vähän päälle 2 viikkoa sitten se on ohi .... mutta yritän olla ajattelematta asiaa vielä.. hih vaikka vaikeaa se onkin ;)

Eka-varmasti todella rankkaa ja epäreilulta tuntuu tuo, että sinut velvoitetaan tällaisen ihmisen asiat hoitamaan ja maksamaan. Toivotaan että se sossu tulee vastaan etkä joutuis niitä kaikkia hautauskuluja yms maksamaan...ymmärsin että se ois vielä mahdollista. Voimia sinne!

Mäkin haen äitiyspäivärahoja edeltävän 6 kk palkan mukaan, kun vahvistetun verotuksen aikaan olin vielä opiskelija eikä siis juuri tuloja, ja nyt on vähän eri tilanne. Mä olen jonkin verran tosta kysellyt, ja ymmärtänyt, että kun mun la on 17.10, ja jos jään äitiyslomalle 17.9, kuten siis on tarkoitus, kun haluun olla loppuun asti töissä, jos kaikki vaan sujuu hyvin, äitiysraha lasketaan 17.3-17.9 tulojen mukaan. Siis se lasketaan 6 kk takautuvasti siitä päivämäärästä, kun jäät äitiyslomalle.

Tää päivä onkin mennyt kuumeessa kotona ja jo nyt meinaan hyppiä seinille, toivottavasti huomenna pääsis jo töihin.....

Kirppiina ja Ruu 19+3

Yhteistyössä