***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Näin aluksi Naurukohtaukselle tosi paljon voimia ja iso :hug: . Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin.

Parisuhteesta sen verran, että kyllähän tuo raskaus väkisinkin vaikuttaa siihen. Mielialat vaihtelee ja ajatukset pyörii jatkuvasti vauvoissa ja raskaudessa. Itse ainakin oon ollu aika lailla vetäytyvä ja enkä jaksa oikein mitään. Välillä kiukkuilen kovastikkin ihme asioista, mutta yleensä pyydän myös anteeksi tyhmää käytöstäni. Meillä ei onneksi mitään ihmeellisempää kriisiä meneillään, kaikki menee omalla painollaan. Puhuminen ja erityisesti toisen kuunteleminen auttaa. pitkälle.

Fanny tervetuloa mukaan ja suuret onnittelut! :flower:

Annu Kyllä mä uskon, että saat ne työasiat selvitettyä. :hug:

Amelia oon siellä monikoissa nim. Sarahde. Siellä on niin paljon juttua kaikesta, että voisin vaan lueskella niitä tuntikausia:)

Jaksamisia kaikille!

Irene & pikku veijarit 17+ 2
 
Fanny - tervetuloa ja onnea nuttusesti =)

FPI - Se tuomarointi oli kyllä jotain aarrgghh toimintaa,suomea kohtaa,osa oli ihan sellasta että katoin mitä tapahtui ja missä kohtaa ja sitten se pirun juttu ko suomenpelaaja laitettiin pois,mutta usalainen sai loppuosassa tappelusta sitten vaan penaltia 2x10min niin ohhoh sanon vaan,sehän ois kanssa pitänyt laittaa pelistä pois siis seuraavasta viimeistään ;)
 
FPI luulen, että tehdään suuri muutto ennen ja loput sitte synnytyksen jälkeen. Emme oikein luota tuohon uuden/vanhan kotikaupungin sairaalaan... :( Sieltä on kuultu kamalia hoitokertomuksia ja muita tarinoita. Mieli ehtii tosin vielä muuttua monia kertoja tässä odotellessa.

NANNA ymmärsit oikein ja kiitos lisäyksestä :D
 
Moi pitkästä aikaa!
Täällä voidaan hyvin. Tosin nyt kun viime ultrasta ja neuvolastakin on useampi viikko on pelko taas saanut valtaa...MUTTA minäpä se tilasin dopplerlaitteen, ja ette usko miten ihana oli äsken kuunnella, että siellä sitä jyskytettiin!!!
Tää laite on kyllä tällaiselle panikoijalle, mikä ei varmaan ihme ole, ihan ehdoton. Kyllä helpottaa. Nyt kun ei vielä varmaan useampaan viikkoon niitä liikkeitäkään tunne, koska esikoista odotan. Sitä meidän pikku ihmettämme. Mutta kyllä osaa olla epätodellinen olo - voiko tämä oikeasti tapahtua ja MEILLE? Vointi mulla ihan hyvä - mitä nyt 24 h nälkä ja väsymys vaivaa...

Angles eyes: Sinulla on tosi ihana vauvavatsa jo! Omakin alkaa pikku hiljaa lähentelemään samaa kokoa, vaikka viikkoja selvästi vähemmän...oiskohan meikäläisen ruokavaliolla osuutta asiaa :)

Amelia3: Kiitos vinkistä...täytyy yrittää hillitä tuota kuunteluintoa. Kyllä mäkin meinasi kerran viikkoon sen kuuntelun rajoittaa, ja vain kovan paniikin iskiessä ylim. kerta viikossa sallitaan :) Vaikka meidän vauva ei paljon häiriintynyt (ei varmaan edes tajunnut, että kuunneltiin) kun pulssi oli sen 120. Mä jo heti ehdin äänittääkin jo koneelle sitä sykettä.

Parisuhteesta oli keskustelua: Meillä minusta saattaa jopa olla niin, että meillä menee entistä paremmin. Vaikka ei me mitenkään hilluta onnesta, mutta jotenkin me koetaan kerrankin onnistuneemme (kun monta vuotta ollaan molemmat koettu itsemme jotenkin vajavaisiksi, kun ei onnistuta). Ja seksielämä on vähän piristynytkin - johtuukohan samasta jutusta. Elämänperhonen rv 16+4
 
Mä tässä olen pohdiskellut tuota työ juttua ja sitten hiukan googletin asiasta ja olen kyllä tulossa siihen tulokseen että varmasti töihin joudun.... en tiedä se on vaan tunne.
Mies lähti tuossa hakemaan foolihappoa ko se loppui multa.

Elämänperhonen - Ihana laite se on,miekin olen tallentanut koneelle sydänääntä.Ja liikeethän sieltä myös kuuluu hyvin hih.
 
Oli pakko tulla jakamaan tämä iloasia teidän kanssanne :D Tunsin äsken lattialla makoillessa ensimmäiset hentoiset liikkeet, ihan selvästi tuntui ja monta kertaa. Ihana tunne, siellä se vauveli todellakin on! :heart: En vielä ole edes oikein osannut liikkeitä odotella tai kuullostalla, kun kuvittelin menevän lähemmän rv20 ennen kuin mitään tuntee, niinkuin esikostakin. Mutta yleensähän uudelleen synnyttäjillä tuntuu liikkeet aiemmin.. Vaikka täällä onkin jo monet ensisynnyttäjätkin jo liikkeitä tuntenut!

Naurukohtaukselle Paljon voimia ja jaksamisia, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Kuinka isäsi on nyt jaksellut, vieläkö on sairaalassa?

Rölli ja Milli Kyselit parisuhteesta.. Meillä oli myös aika hankalaa alkuaikoina kun esikoistamme odotin. Monta kertaa mietin tuleeko meidän suhteesta ikinä mitään, mutta ongelmat ratkaistiin puhumalla, puhumalla ja puhumalla. Kun poika saatiin maailmaan, suhteemme muuttui entistä läheisemmäksi ja nyt toista odottaessa tuntuu, että olemme vieläkin läheisempiä kun ikinä ennen. Keskustelu asioista auttaa! Raskausaikana todellakin mielialat vaihtelee laidasta laitaan ja sitä miettii miten selvitä uudesta elämäntilanteesta pienen lapsen kanssa. Kyllähän muutokset "pelottaa", vaikka kuinka valmistautunut olisikin. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!

Kesäsuunnitelmia emme ole vielä kovinkaan miettineet. Miehen siskolle Keski-Suomeen teemme parin päivän reissun. Pojan kanssa menemme minun isovanhemmille Kotkaan heinäkuussa viikoksi, kun mies on vielä työssä. Varmaan tulee muumimaailmassa pojan ja miehen kanssa käytyä, mutta isompia suunnitelmia emme ole vielä tehneet. Jonkun verran yritän miehen loman aikana tehdä töitä, samoin viikonloppuisin, jos vain kunto kestää..

Lätkää en seuraa lainkaan. Ei oikein kiinnosta, enkä jaksa niin myöhään edes valvoa. Mieheltä kuulen aina loppuratkaisun, se riittää minulle :)

Uusia oli taas tullut lisää, nimiä en enää muista, mutta tervetuloa joka tapauksessa! :D Ja kovasti onnea!

gibbon ja mytty 16+4
 
Olipas ihana Äitienpäivä mullakin eilen vaik tyttö vähä vielä kipee (kuumetta viikonlopun) ja kiukkuili ja oli äitin tarratakiaisena, mut siitähän sitä vain tietää olevansa rakas :heart: Mies toi ruusuja, tekivät tytön kans kortin ja sain viikolla valita mimmosen kakun haluisin niin tekivät aivan ihanan suklaa-pähkinäkakun ja voin sanoo et parempaa en eläissäni oo syöny eikä mies todellakaan mikään leipuri oo :D Plus päivällisellä odotti sit lohkoperunat kermakastikkeessa kera punaviinimarinadi-pihvit ja wokkivihannekset =) voin sanoo et tuli kyllä eilen mässättyä ja meinas olla toimeton olo ku mies vain touhuili, mut aivan ihana päivä siis :heart:

Tänään tytön kans jo ulos uskaltauduttiin, haravoitiin omat piha-alueet ja oli ilmoissa ihmettelyä ku välillä paisto aurinko ja kohta sato kauheena räntää ja rakeita ja sit taas aurinkoista. Pikkasen ilmat sekasin :eek:

Vielä olis 2 viikkoo tasan rakenneultraan ja en millään malttas oottaa! Sais varmistuksen sukupuolellekin onko se se mitä niin vahvasti epäillään.. :D Ja kiva idea laittaa sukupuolet etusivulle ni saa sit katella osuko oikeeseen.

Tuosta riitelystä, meillä oli tuota riitelyä ja tilanteeseen sopeutumista esikoisen odotusaikaan ihan kauheena ja se tuotti kyllä päänvaivaa molemmille mut niin vain selvittiin. Tosissaan hyrräs vaik mimmoset tuulet ja vanhemmis tuloshan se kasvatti ja hyvä niin. Nyt on jo huomattavasti tasasempaa ja riidatki lähinnä mun aiheuttamia ja pistän hormonien piikkiin, mut huomattavasti mitättömämpiä pikkuasiariitoja nykyisin, onnes.

Kesälomasuunnitelmat viel auki, miehel hyvällä tuurilla viikon loma ja haluttas Lappiin, asuntovaunu ois kiva vuokrata, ovat vain aikas kalliita ja varattuja ku vähä myöhänen herätys meillä.. toinen vaihtoehto ottaa mökki, mut sit ei pääse niin liikkuun ku oli tarkotus. Varmaan jännä reissu ku viikkoja sillon jo 26..

Täällä kanssa Suomee innolla kannustetaan ja jännätään miten käy, tulossa kyllä varmasti tähän mennes jännittävin ottelu, jaksas vaan valvoo =)

Hipsuli ja nappula 18+6
 
Äitienpäivää tuli sitten vietettyä osastolla sairaalassa. Eivät olisi tänäänkään päästäneet kotiin mutta päätin lähteä, kun olo parempi. Perjantaina ei enää kotona olemisesta tullut mitään, menin lääkäriin ja jäin osastolla, suoneen tippa ja kortisonia. Olo parani heti. Krooninen suolistosairaus, todennäköisesti se epäilty haavainen paksusuolentulehdus. Nyt sitten olisi lääkitystä kuitenkin, katson miten olo menee, että josko ruokavaliohoidolla saisi vaivan pidettyä kurissa. Kun ei noista lääkkeistä varmasti hyötyäkään vauvalle ole. Rakenneultraan varasin sitten ensi viikoksi ajan ihan vaan oman mielenrauhan saamiseksi, vaikkei se ultra mitään muutakaan. Lähinnä ahdistaa riski ennenaikaisesta synnytyksestä, jos tulehdus alkaa jyllätä, tällä hetkellä se siis on kurissa. Nyt ei vaan jaksa edes ajatella asioita, pelko persuuksissa kaikesta. Eiköhän se mieliala tästä kohene jos olo pysyisi tasaisena.

rv19
 
Huoh, nyt se houkutus kävi liian suureksi joten mun oli pakko käydä tilaa itelleni doppleri :ashamed: Kalliiksi tuli, mut kyllähän sitä voi sit hyödyntää muissakin raskauksissa :) Ja sit myydä joskus eteenpäin. :p
Mitähän mies tuumaa kun saa kuulla että oon tilannut sen, ja vielä kun kuulee hinnan, niin upsista :D

memmy ja vaavi 15+4
 
Rölli ja Milli mun tempperamentilla ainakin on meillä lennellyt aina aika-ajoin salamoita.
Onneks kumpikin on sillai kiivaita luonteita suuttuessaan,et sit äristään puol tuntia, mutta siihen se sit jää. Eikä jatku kyräilynä päiväkausia. Ja raskauden aikana on tullut mun puolelta näitä välikohtauksia enemmän kun normaalisti. ja täytyyhän sitä miestäkin ymmärtää,ainakin jos on ensimmäinen tulossa. Ilman hormooniheilahteluja nekin on ihan kummissaan.
Mutta niin puhuminen auttaa ja vaikeuksien kautta parisuhde vahvistuu.

nanna81 mulla oli lasiresepti haettuna jo marraskuussa. Oonkin kuullu ton et voi näkö raskauden aikana heittää. Onneks nyt on jo silmät tottunu, ei enää huippaa :whistle:

maisis&kupu rv 18+4
 
voi höh suomi hävis kanadalle |O plääh sanon vaan,en jaksanut ihan loppuu sitä kahtoa mutta mies kertoi sitten loput.No ei voi mittää.

Mä sain syötyy aamupalan tuossa ja tänään ois neuvola sitten.
Yön nukuin suht hyvin,onneksi sitä nimittäin kaipaan,olin eilisen ihan väsy.

Gibbon - Onneksi olkoon :heart:

Irene - Mä toivon kanssa,kiitos sulle :heart:

Emilyn - Toivotaan että pysyisi kurissa,ettei tulisi mittää komplikaatioita,ymmärrän kyllä,se pelko ja epövarmuus tulee äkkiä,hali sulle.

Annu & touhustiina 15+2 :heart:
 
FPI
Heips :wave:

Tosiaan meni Suomi sitten Kanukeille häviämään, vaan ei voi mitään, en jaksanu kattoo kun puoltoista erää ja sillon oli jo 3-1 Kanadalle niin menin nukkumaan...ehkä sit ke-to yönä Suomi pesee USAn...

Emilyn, voimia ja toivottavasti ei tuu mitään ongelmia ja olosi paranee!!

gibbon, onneksi olkoon, on se vaan niin kiva tuntea, että joku tuolla masussa tosiaan möyrii! ;)

Käytiin eilen syömässä mun vanhempien kanssa, kun olivat käymässä Helsingissä ja äiti oli ostanut meille Mauri Kunnaksen vauva-kirjan ja innoissani täytin eilen jo sitä odotus-osiota! :) Äiti oli myös neulonut unipussin tulokkaalle :heart: Muuten vähän meinasi mennä vanhempien kanssa hermot...kai ne on nää hormonit...huh :whistle:

Eipä nyt muuta, kun kivaa tiistaita kaikille!! :flower:

FPI+pepe rv20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Äitienpäivää tuli sitten vietettyä osastolla sairaalassa. Eivät olisi tänäänkään päästäneet kotiin mutta päätin lähteä, kun olo parempi. Perjantaina ei enää kotona olemisesta tullut mitään, menin lääkäriin ja jäin osastolla, suoneen tippa ja kortisonia. Olo parani heti. Krooninen suolistosairaus, todennäköisesti se epäilty haavainen paksusuolentulehdus. Nyt sitten olisi lääkitystä kuitenkin, katson miten olo menee, että josko ruokavaliohoidolla saisi vaivan pidettyä kurissa. Kun ei noista lääkkeistä varmasti hyötyäkään vauvalle ole. Rakenneultraan varasin sitten ensi viikoksi ajan ihan vaan oman mielenrauhan saamiseksi, vaikkei se ultra mitään muutakaan. Lähinnä ahdistaa riski ennenaikaisesta synnytyksestä, jos tulehdus alkaa jyllätä, tällä hetkellä se siis on kurissa. Nyt ei vaan jaksa edes ajatella asioita, pelko persuuksissa kaikesta. Eiköhän se mieliala tästä kohene jos olo pysyisi tasaisena.

rv19
voi hitto..

:eek:
Aattelin että se sun ripulis on vaan jotain alkuraskauden juttua.. :|
Kun ei vaan olisi mikään tosi vakava kuiteskaan..Kaverilla on esimerkiksi crohnin oireyhtymä eikä oo ollenkaan kiva tauti.Koitas jaksella ja pitää toivoa yllä.. :hug:
 
Naama kukkiii kun on tullut syötyä suklaata |O
taitaa olla parempi vähentää suklaan syöntiä, en sitä kovin paljon ole syönykkään , aina välillä tulee syötyä.
Liikkeitä en tunne vieläkään eikä masukaan ole kovin iso. ens maanantaina ois neuvola ni näkee paljonko paino noussu, veikkaan et n. 3kg
ja ihana ku kuunnellaan sydänäänet.
mulla on laiskuuspäivä, en jaksais mitään tehä, pakko ois kyl saada siivottuu. :/
jos tässä vaikka innostuis.
illalla on poikien satujumpan kevätjuhla ja viikon päästä tarhan kevät juhla. :heart:

nyt mentävä kirjastoon, huomasin et yks leffa on myöhässä.

:wave:

17+4
 
Terveisiä rakenne ultrasta!

Kaikki oli ultrassa oikein hienosti ja Papusen koko vastasi viikkoja. Niin ja jos nyt paikkansa pitää niin meille on tulossa toinen TYTTÖ :heart: :heart: . Papunen oli aivan mykkyrällä ja tosi alhaalla koko ultrauksen ajan eikä milllään olisi noussut ylöspäin, että saadaan mitat otettua. Mutta siis kaikki rakenteet on kunnossa. Seuraava ultra onkin sitten vasta joskus viikolla 36 synnytytapa arviossa.

Emilyn - kovasti jaksamisia sinulle. Työssäni hoidan päivittäin ko. sairauksista kärsiviä ja tiedän, että ei ole kiva seuralainen... Onneksi hoidot on kuitenkin nykyään jo todella kehittyneitä.

Täällä kanssa seurataan innolla lätkää! Olen ollut ihan nuoresta todella innokas kiekko fani, mutta nykyään en jaksa enää sm-liigaa seurata. Hyvin on vielä muistissa mm kulta 1995 ja ikimuistoiset juhlat helsingin kaduilla :whistle: Seuraava usa matsi taitaa kyllä jäädä väliin kun tulee niin tyhmään aikaan...

Mitähän vielä... No ei muistu...


Emppu & Papunen 19+3

 
Moi

pikainen tervehdys pullanpaiston lomassa :)

Juu kurja ottelu eilen, en jaksanut katsoa ees loppuun...ja huomasin et se ke ottelu tulee joskus 2 aikaan yöllä joten taitaa jäädä katsomatta... :/

Emilyn mulla epäilty vähän samanlaista tautia aikoinaan mutta on pysynyt ruokavaliolla ja näillä raskauksilla kurissa :) ..lääkkeistä tulin kipeämmäksi ja raskausaikana mahani on tosi kunnossa...eikä muutenkaan enää vaivaa niin kun katson mitä suuhuni laitan...kaverillani puhkesi haavainen paksusuolentul. raskausaikana ja meni ihan hienosti raskausaika kun sai lääkityksen, oli osastolla vain aluksi kun tauti todettiin..toivottavasti sulla pysyy tauti kurissa myös.. :hug:

mut nyt paistaa nuo loput pullat...

pw 19+4
 
Atsiuuuuuuuuuuuuh! Täällä nenä vuotaa ja aivastuttaa, johtuneeko remonttipölystä vaiko ulkona jylläävä siitepölymyrkystä? :) tai sitten on flunssa pukkaamassa.

Emilyn jaksamisia sulle, toivottavasti saat taudin kuriin! Ei sitä toivois mitään ylimääräistä tässä tilassa... :hug:

Monet näyttäis tuntevan jo vauvan liikkeitä, mustakin on jo monta viikkoa ihan kuin tuntunut "jotain" nukkumaan mennessä, mutta en oo vieläkään ihan varma. Odottelen vaan, että koittais se aika, että tuntisin kunnolla:) Malttamaton oon...

Huomenna ois neuvola ja parin viikon päästä rakenneultra. Alkaa jo jännittää!

Nyt kasviskeittoa keittelemään! Liha ei oikein maistuis...

Hyvät illan jatkot kaikille!



Irene & pikku veijarit 17+3
 
Mä kävin neuvolassa ja tulokset oli seuraavat:

- Pissatesti = puhdas
- Hemppa 136
- Verenpaine 104/69
- Painoa lisää tullut n 6 viikon aikana 85grammaa
- Vauvan syke on 140 ja päälle

Olo on aika väsy,kerroin stressistä ja kivuista ja tilannetta seurataan ja lääkärin kanssa jutellaan asiasta sitten ylihuomenna lisää.

Kohta syömään,mitä nyt tässä väsymyksen alla saan alas.
Tosiaan lätkäpeli jää multakin väliin näyttöajan takia,ihan hullu aika kyllä,harmittaa.

Annu & touhustiina 15+2
 
Tervetuloa uudet ja voimia teille jotka kärvistelette parisuhdekiemuroissa ja naurukohtaukselle myös!

neuvolalääkärissä kävin eilen: (meidän ainoa lääkäri raskauden aikaan)

Painoo kolmessa viikossa +300g,
RR 111/71 (aiheuttaa varmaan sen huimauksen)
Hb 116, (vaikka syön jo rautaa 120mg/pv. Nyt joka toinen pv tupla annos.)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 2-3cm.

Siinäpä se sitten olikin:)

Mä yritin kattoo suomen pelin eilen. Siirryin koneelta sohvalle 22.20. ja nukuin jo ennen pelin alkua.. Jossain vaiheessa mies huuti jotain (??), niin heräsin sen verran että pääsin omin jaloin sänkyyn ;)

Nyt mulla ei sitten olekaan töitä tiedossa. Työt loppuu torstaina ja sen jälkeen "lomaillaan" ties kuinka ja kauan.. Ei oikein tiedä että itkeäkö vai nauraa. Onneksi on kuitenkin kesä!

Mä pähkäilen täällä sitä 4d ultraa. Mies haluais että käytäs siinä. Omavastuu on reilu 200e, että onhan sillä hintaa.. Varasin sen kuitenkin jo. Perun, jos tulen toisiin aatoksiin. Otatin tältä sen seerumiseulankin, kun mies tykkäs, että olis hyvä. Aikasemmilta en käynyt siinäkään.. Aavistaakohan se jotain :| hui
Saan muuten kaverilta ostettua halvalla vaunut :)
Mietin sitä äitiyspakkaustakin. Musta se on tosi ihana, mutta kun olen noita vauvan vaatteita jo pessyt, niin sitä vaatetta tuntuu sittenkin olevan.. Jos ottais rahan ja kävisi ostamassa jonkun kivan vaunuhaalarin. Onko kellään nettikauppoja tiedossa, missä olis?Jotain tosi suloista, pehmeää ja lämmintä:)

Meinasikos muut kestoilla? Minkälaisilla tarvikkeilla aloitatte?

huitshapeli ja lilliputti rv 16+0
 
Iltaa!!! =)

Emilyn: voi, kurja tilanne. Toivottavasti olo pysyisi hyvänä. :hug:

Emppu: mukavia kuulumisia ultrasta. Itellä on ultra reilun viikon päästä ja toivotavasti saisin myös tietää kumpi on tulossa :)

Annu: kiva, et kaikki kunnossa. Tarkotitko tosiaan, et 6 viikossa on tullu painoa lisää vain 85g yhteensä?? Jos, niin varmaan sun stressi vaikuttaa tohonkin. On muuten tarkka vaaka teillä kun noin pieniäkin lukemia näyttää, meillä neuvolassa näkyy vaan sadat grammat :)
Todellakin, harmittaa et kiakkomatsi tulee vasta yöllä. Eihän kukaan äiti jaksa noin myöhään valvoa ;)
Eilen katoin kaks erää ja kun tilannekin oli mun mielestä selvä, niin menin nukkuun. Enkä menettäny mitään.

huitshapeli: hyvä, et kaikki oli ok. Teillä onkin lääkärikäynti melko myöhään ja yksikö vaan?? Meillä käytiin viikolla 12 ja seuraava on viikolla 30.
Kestoilua en meinannu kokeilla. Musta siitä on liikkaa vaivaa, mut nostan kyllä hattua niille jotka siihen jaksaa panostaa :whistle:
Mun kestovaipat jää siis paketista vaille käyttöä, jos joku haluaa ostella niin ilmottelee mulle!!!

jasmara ja masuasukki 18+4
 
Täällä yks laiska ja saamaton kirjoittelun suhteen :ashamed: Joka päivä käyn useasti lukemas, mut jotenkin ei vaan saa mitään kirjoitettua.

Liikkeitä ei vielä kai tunnu, tosin sanoikin ultrassa silloin että istukka on eessä. Ja ehtiihän tuo sit ihan tarpeeksi muutoinkin potkimaan äiskää. ;) Neuvolassa on viimeks käyny vissiinkin seitsemän viikkoa sit, peruuntui yks aika välistä. No ens maanantaina olis aika, mut eiköhän kaikki oo ihan hyvin. Painoa ei ole tullut juurikaan yhtään lisää, onneks, esikoisesta tuli yhteensä 20kg. :ashamed:

Loma suunnitelmista ollut puhetta, ens viikolla alkaa kahden viikon loma, josta toisen vietän etelän lämmöstä nauttien :D B) Työt loppuu heinäkuussa, joten elokuun alussa työkkäriin ja tuskin ne enää siinä vaiheessa kauheasti töitä tyrkyttää :whistle:

Mutta tälläistä täältä taustalta. :)

veetis ja pikkuinen 17+5
 

Yhteistyössä