***LOKAMASSUT -08 toukokuussa***

Niin tuossa keskustelin toisessa paikassa kesäsuunitelmissa,niin mitäs suunitelmia teillä on kesäksi ?

Meillä ei oikeastaan kesäsuunitelmia ole kuin sen verran että lapset menee isälleni heinäkuussa pariksiviikoksi ja tosiaan tää meidän ns kesätilanne on vähän mietinnänalla,riippuu joudunko tässä vielä duuniinkiin,sekin on otettava huomioon kuitenkin.
Lapset menee puuhamaahan kesällä isäni kanssa,en vie lapsia vielä lintsille,sen olen päättänyt kuitenkin,jotenkin hiukan isompien lasten paikka enemmän vaikka jotain pientä on tarjolla pienillekkin.

Annu & touhustiina 14+6 :heart:
 
Meillä ei mitään kesäsuunnitelmia ole. Mies kun on kesät peltotöissä kotonaan, niin eipä sitä paljon kotona näy. Varmaan sukulaisten luona pitää käydä ja jos vaikka sais pikkusiskon tänne seuraksi vähän aikaa =) Särkänniemessä ois tarkoitus käydä ystäväperheen ja pikkusiskon kanssa. Mulla on kesäkuu lomaa ja heinäkuun eka viikko, toivottavasti tulis edes hyvät ilmat!!!

Tänään ajateltiin lähtee käymään mökillä vähä grillailee ja laittaa mun enkelikoirien haudat kesäkuntoon :heart:

memmy ja vaavi 15+2
 
Memmy - Kiva kuitenkin että jonkimoisia suunitelmia,ja kesäloma on ihana juttu ;)

Mä olen ollut melkein kokopäivän ulkona lasten kanssa,ja käväsin suihkussa,nyt juon kahvia ja nautiskelen olostani.Ollut lämminpv ja huomenna tulossa lämpimämpi vielä kuulema.Sain mussukaltani ruusuja tuossa mammapv johdosta jo söpöö.Olikohan siinä 12 ruusua muistaakseni.

Annu & touhustiina 14+6 :heart:
 
Annu, myös minä kuulun "riskiodottajiin" ja käyn kontrolleissa tiheämmin.
Minulla takana raju raskausmyrkytys ja hätäsektio varsin aikaisilla viikoilla. Esikoiseni syntyi alle kilon painoisena.
Nyt kuulun predo-tutkimukseen ja useampi tekijä viittaa siihen, että raskausmyrkytys uusii. Verenpaineet olleet reilusti koholla koko raskauden, muutoin ei minulla ole niiden kanssa mitään ongelmia... :|
No, eteenpäin mennään...

masu-asukki rv17+5
 
Esikoinen syntyi rv29. Myrkytys oli äärimmäisen raju, viimeisessä neuvolakäynnissä ei ollut mitään aihetta huoleen ja 11vrk siitä päädyin hätäsektioon, paineet huiteli taivaissa, nestettä oli kertynyt parikymmentä kiloa ja valkuaiset oli korkealla, minun maksani alkoi pettämään... Kyllä se "siirsi" uutta raskautta, vaikka kaikki toitottivat että raskausmyrkytys on ensisynnyttäjien tauti... nyt ei paljon naurata, kun lääkärikin sanoo, että varaudu uuteen myrkytykseen... Kunpa nyt pääsisi edes vähän pidemmälle ja jospa se ei tulisi noin rajuna...
Positiivisella asenteella siis eteenpäin kuitenkin! :)
 
haniböö - Yhdellä tuttavallani oli ekan kanssa myös raskausmyrkytys ja toisen kanssa ei sitten ollut enään.Toivon että pääsisit nyt ilman raskausmyrkytystä,vaarallinen se tosiaankin on.Pidän peukkuja sulle ja tuo on hyvä ko on positiivinen asenne,niin sen olla pitää,olen täällä hengessä mukana ihan varmasti,HALITUS!
 
No, niin tänään on sit oltu ulkona oikein urakalla lasten kanssa. Oli kyllä tosi lämmin ilma. :)

memmy: pohdiskelit mistä jano johtuis... Lapsivesihän uusiutuu useamman kerran päivän aikana ja se kuluttaa äidin vesivarastoja ja muutenkin veritilavuuden lisääntyminen ja veren ohentuminen kuluttaa vettä, hormoonitkin taitaa vaikuttaa osaltaan. Hyvähän se vaan on, et juo paljon, tuskin kukaan liikaa voi juoda ;)
Mulla janotunne ei ole mikään hirveen erilainen entiseen verrattuna, oon tainnu aina juoda melko paljon päivän aikana. Tosin kyllä suun kuivumisen huomaa paremmin jos on väliä juomisessa. =)

Kesäsuunnitelmista kyseltiin. Me tehdään semmonen kolmen päivän reissu, tällä kertaa Itä-Suomeen. Käydään mennessä Tykkimäessä ja jatketaan matkaa Visulahteen. Ollaan siellä kaks yötä. Samalla yritän tavata vanhaa kouluaikasta kaveria (ei olla nähty 10 vuoteen).
Lisäks käydään varmaan Lintsillä anopin kanssa. Viime vuonnakin se kustansi lasten "huvittelun" ja kaikkien syömiset.
Kaverin kanssa oli puhetta, et käytäs Särkänniemessä jossain vaiheessa kesää. Lapset tietty mukana. :) Kumma kyllä vaikka se on melko lähellä (ehkä n. 7km) niin ei ole useempaan vuoteen tullu käytyä. Taitaa olla liian lähellä. :D

Annu: on täällä joku toinenkin mun lisäks joka seuras jääkiekkoo. :D Mä katon kaikki Suomen pelit, toki iltaotteluiden viimen erä jää yleensä kattomatta, kun ei silmät pysy auki vaikka kuinka haluais. ;)

Seuraako täällä muut noita pelejä?????????

jasmara ja masuasukki 18+1
 
Niin, suurimmalla osalla raskausmyrkytys liittyy vain ensimmäiseen raskauteen. Multa on vain valitettavasti löytynyt liikaa siihen liittyviä riskitekijöitä. Mutta tottakai on toiveissa, että kaikki menisi hyvin! =) Ja loppujen lopuksi, hyvin on meillä asiat ton "rääpäleenä" syntyneenkin kanssa! =)
 
haniböö - Hyvä kun on hyvin asiat pikkusen esikoisen kanssa. :heart:

Jasmara - Huomenna taas tulee matsi,suomi-usa se taisi olla jos en ihan väärin muista,mä kyllä kanssa varmasti pilkin huomenna ko se tulee muistaaksen myöhemmin,
Mekin oltiin ulkona suurin osa päivästä,kyllä sitä nauttii,huomenna tytöt pitäs viedä ihan fillaroimaan myös ko ne sitä niin toivoi,kun päivä meni leikkiessä enimäkseen.Kivalta kuulostaa teidän lomasuunitelmat =)
 
Ihana päivä!
Oli niin ihanaa pesun jälkeen istua terassilla, juoda lasi mehua, katsella järvelle ja kuunnella lintujen laulua, haikaran puhallusta ja lehmien ammuntaa :heart: Oioioi, teki niin hyvää!

Mulla on ollut kauhee yskä ja yksi yö supisteli sitten yskänkohtausten lomassa:( Kai tuo isäntäkin heittää mut joku kaunis yö ulos, kun en "anna" sen nukkua.

nanna; mun synnäri on K-SKS

jasmara; mä seuraan kiekkoo. Tai lähinnä MM-kisoja, joskus muitakin pelejä. Ei tuu telkkarista nykyään muuta katottuakaan:)

Kesäsuunnitelmia ei hirveesti ole. Jos jossain lapsia käyttäs, mutta ei vielä päätetty, että missä.

huitshapeli ja lilliputti (nyt en kyllä muista viikkoja!16?)
 
Tosiaan Ihanaa mammapäivää kaikille.
-Mä sain aamukahvit ja muroja nams,kylläkin en sänkyyn hih ko pystynyt siellä olemaan yhtää,aurinko pohotti suoraan makkariin niin jaksanut kuumassa makkarissa olla.
Lämmin päivä tuloillaan =)

Annu & touhustiina 15+0 :heart:
 
Iloista äitienpäivää kaikille ihanille äideille! :flower: :flower: :)

Ihania kortteja olivat lapset askarrelleet :) Aamiaisen sain sänkyyn. Aivan mielettömän ihana ilma ulkona B)
Kohta pitäis oman äidin luo lähteä käymään. Ennen kolmea on pakko päästä takaisin, jotta tää äiti saa nautiskella sohvalla maaten ja formuloita katsoen äitienpäivästä ;)
 
:flower: :flower:

Ja meille joilla esikoinen on vasta masussa, niin hyviä fiilistelyjä äitienpäivästä!

Hieno ilma taas, meillä alkaa kohta ikkunanpesu talkoot mieheni kanssa. Ei ole onneksi kuin kolme ikkunaa (+lasitettu partsi kääks).

Annu kyseli kesäsuunnitelmia, mulla onkin jopa 1viikko kesälomaa. En tiedä vielä mitä keksii. Ainakin Ilosaari-Rockissa tulee käytyä ja ehkä joku minimatka Euroopassa ois kiva!

Kävin eilen hakee uudet rillit ja vahvuudet oli hiukan muuttuneet. Nyt onkin sit huippaillu tää totuttelu.Eilisen koski päähän ja tänään alkaa nyt pikkuhiljaa tottua. Kaikki huimaukset tulee kyllä helpommin nykyisin. Autossakin meinaa tosi helposti tulla paha olo.(takaisin lapsuuteen..)

Kivaa päivää kaikki!

maisis&kupu rv 18+2
 
Hyvää äitienpäivää kaikille :heart:

Ja tervetuloa uusille.

Kesäsuunnitelmista oli puhetta. Mä ite oon elokuun alkuun asti töissä ja sit jään kesälomalle ja sen jälkeen suoraan mammalomalle :D Mitään suurempa suunnitelmia meillä ei oo, appivanhempien mökillä käydään koirulin kanssa.

Munki mielestä ois kiva jos tohon etusivulle laitetaan et kumpaa oottaa jos sen tietää tai tulee selvittämään :)

Ja tässä tuorein masukuva



miimu ja tiiti rv 18+5
 
Mulla on synnytyssairaala OYS!

Rakenneultra vasta juhannusviikolla. On kyllä ultrattu neuvolassa jo pariinkin kertaan ja erittäin liikkuvainen tapaus näyttää tulokas olevan. Ainakin ultraushetkellä aina hyörii ja huitoo niin että saa nähä mikä villikko sieltä tulee. =)

Miten muilla kolmannen tai useammankin lapsen odottajilla on maha kasvanut? Mulla siis tulee maha esiin jo tosi alussa, oikeastaan melkein heti alkaa jotain turvotusta(?) tulemaan. Nyt vaan tuntuu, että jotenkin tuo kohtukin tuntuu jo päälle päin, että en muista onko aiemmilla kerroilla noin paljon tuntunut näin aikaisin. Kun kantaa nuorempaa poitsuakin sylissä, niin tuntuu, että maha on jo edessä vähän. Mulla on jo käynyt mielessä, että onko siellä sittenkin kaks, vaikka ultrassa on kummallakin kerralla näkynyt vain yksi. Tai sitten raskaus on luultua pidemmällä. Tavalliset vaatteetkin jäivät jo pieneksi vyötäröstä melko alussa. Ei puhettakaan että mahtuis päälle enää.

Meillä ei ole vielä mitään tarkkoja kesäsuunnitelmia mutta itse vietä kesän hoitovapaalla kotona poikien kans. Ehkä käydään vaunun kanssa reissussa ja appivanhempien mökillä ym kivaa. Ei ole vielä vaan tarkempia suunnitelmia. Tällä hetkellä lähinnä pihahommia, kun tuo kesä alkaa nyt painaa päälle.

Lähetään tästä käymään päiväkävelyllä, ei olla ehdittykään vielä tälle päivälle ulos.
:wave:
 
Moi

ja hyvää äitienpäivää kaikille ! :flower: Sain lapsilta ihanat taulut mitkä olivat kerhossa tehneet :heart:

Haniböö tsemppiä sulle ja toivottavasti et tule nyt saamaan enää tota myrkytystä,ainakaan noin rajua..mulla oli ekassa kans ja olin sairaalassa kolme pitkää viikkoa! Vauva sitten leikattiin viikolla 36+6 ja painoa oli jotain 1825 g..nyt mulla siis neljäs tulossa ja muissa ei onneksi tuota ilkeää juttua ole ollut,turvotuksia tulee tosin herkästi ja kaikissa on loppuvaiheessa paineet olleet vähän koholla...toivotaan nyt et ei tulis nytkään..ilkeät nuo turvotukset ym...

Lätkästä mä katson kans mut aina se viimesin erä jää tosiaan katsomatta kun nukuttaa jo niin...

Kesäsuunnitelmista lähdetään juhannuksena Ikaaliseen kylpylään ja sit Titi talossa käymään, muuten tässä lähiympäristössä käydään tapahtumissa ja nautitaan omasta pihasta , ehkäämökillä kans ollaan...


Touhupeppu mulla neljäs siis tulossa ja masu pullahti aika ajoissa ja on musta aika kivan kokoinen jo nyt ainakin illasta.....mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtukin...

mut nyt terassille kahville ja kakulle....ihana ilma....meinasin tänään lähteä yksin vielä leffaan viettää äitienpäivää rauhassa =)

pw 19+2
 
Päivä mennyt taas ulkona ja tehtiin pitkä fillari lenkki ja saatiin tuossa syötyy kun mies teki ruuan.Tuli ala selkä kipeeksi pitkästä lenkistä ko kävelin lasten kanssa ko ne fillaroi ja alamasussakin tuntuu että on liikuttu liikaa ja autettu pyörien kanssa,no kait se tästä helpottaa illan aikana.

Miimu - söötti massu sielläkin.Mua ihan pelottaa minkäskokoinen mulla on kolmen viikonpäästä ko tää niin hyvää tahtia kasvaa tässä,mulla ei enää turvotuksia ole ollut.

Touhupeppu - Mulla pullahti aikaseen esiin ja turvotuksen jälkeen ja aikaseen sieltä pullahti vaavimassu esiin,toisen kanssa ei ihan noin nopeesti käynnyt mutta aikaseen senkin kanssa silti.Oletko mitannut masunympäryksen ?


Annu & touhustiina 15+0 :heart:
 
Hyvää äitienpäivää!! =)

Minä sain mieheltäni jo äitienpäivä lahjankin, tulevalle äitille. Kyllä tuntu mukavalta saada. Vaikka olinkin kyllä ehkä myötävaikuttajana siihen, kun joskus sivulauseessa mietiskelin että voisinkohan jo jotain saada kun vähän niiku äiti olen. :D

Eilen kävi vähän hassusti. Pienokainen vissiin vähän liikku mahassa, kun alavatsa meni ihan muodottomaksi. :D ajattelin ensin että johan nyt seison ihan vinossa kun vatta oli niin kummallisen näköinen, vaihdoin asentoa suoremmaksi, ja vatsa käänty toiselle puolelle. Sitten tajusin että kai se vauva on, tökkäsin vähän mahaa ja sitten se palautu normaaliksi. :D Se oli melko jännittävää. Liikkeitäkin jo tuntuu, muttei vieläkään selkeitä. sellaista jännää kuplintaa ja kalan pyrstön heilahduksia silloin tällöin.

Mukavasti täälläkin on vatsa kasvanut. vaikka onkin kyllä melko pömppis, niin näyttää kuitenkin vauvamahalta kun naapuritkin kyseli että mikäs pallon on mukaan lähteny, koska on ulos tulossa. :D Huomaa selvästi, että vaavi on välillä eri päin kun toisinaan alavatsa on tosi iso ja housut puristaa ja välillä taas sellainen littanampi. Mutta ylpeästi mahaani kannattelen.

Kesäsuunnitelmia on pohdittu. me lähdemme mieheni kanssa heinäkuussa pienelle kesäretkelle, kunhan työharjoitteluni päättyy. Helsinki, nastola, savonlinna, juuka. Niissä pitäisi ainakin käydä ja majailla. Ensimmäinen ja viimeinen kahden keskeinen kesäretki. Odotan innolla vaikkakin autossa istuminen tunteja ei kiehdo, mutta ihanaa silti päästä vähän toiselle puolelle suomea katsomaan paikkoja. :)

Minulle selvisi neuvolassa että olen veriryhmältäni sitä RH- luokkaa. onko täällä muita RH- veriryhmäläisiä? Onko asian kanssa ollut ongelmia odotuksen aikana? Itseäni kovasti jännittää ja hermostuttaa, ettei vaan mitään sattuisi nyt sitten...

Nyt pyytää maha jotakin ravintoa. Täytyypi lähteä sitä antamaan. :D

kirppu rv 17+6
 
Hip hei!
Hyvää äitienpäivää kaikille ja erityisesti äideille!

Ihana päivä ollut tänään, nyt vaan rupeaa pilvistymään, harmi... Sais se kesä jo jäädä kokonaan tänne!=) Ihanaa oli istua ulkona lämpimässä päivällä.

Miimulla söpö massu!
:flower:

Tervetuloa Touhupeppu! Kuinkakohan monta meitä jo oikein onkaan.......=)

Joku kyseli kesäsuunnitelmistä...mä olen töissä varmaan sinne syyskuun puoleen väliin saakka, eli ihan mammaloman alkuun asti, toivottavasti ainakin, eli jos kaikki sujuu masun kanssa hyvin! Se olis ainakin tavoite ja toive......Kesälomaa olis kyllä kanssa mukava pitää mutta eipä nyt oikein ole mahdollisuutta, ja toisaalta saapa kerättyä äippärahoja sitten. Mutta ehkäpä joitain viikonloppureissuja voisi tehdä, ainakin porukoille maalle!:)

Jääkiekosta, mä katson, ainakin MM-kisoja, jo vuodesta 1993 tullut seurattua! B) Meillä on perheen kanssa aina semmonen leikkimielinen kisaveikkauskin, niin senkin puolesta jännitystä riittää. Tänä vuonna tosiaan nää myöhäiset peliajat hieman hankalia, mutta ainakin tärkeät Suomen pelit pitää yrittää loppuun asti kattoo....


Kirppiina ja rakas 17+2
 
Hyvää äitienpäivää! :flower:

Mä sain lapsilta päiväkodissa tehdyt lahjat ja kortit. Pienempi oli tehnyt kanavaompeluna liinan ja eskarissa oli tehty kaulakoru. :)

Tuli oltua ulkona lasten kanssa pari tuntia, lämpötila tais olla parissa kymmenessä, mut hirvee tuuli kävi. Ite rupes paleleen, mut lapsilla oli lämmin ku liikkuivat koko ajan.

touhupeppu: tervetuloa joukkoon. =)
Mulla kolmas tulossa ja masusta ei paljoa tietoakaan. :D No, onhan mulla omasta takaa jo alavatsaa ja se vauva hukkuu sit siihen, ulkopuoliset ei kyllä osais arvata, et oon raskaana. Lisäks kohtu on taaksepäin kallellaan, et vasta nyt sen tuntee alavatsalla. Menee varmaan muutamia viikkoja ennen ku se kunnolla näkyy. ;)

miimu: nätti masu sulla. =)

Annu: joo, tänään taas jännätään tv:n ääressä ja katotaan jaksetaanko valvoa koko matsin ajan. :D

jasmara ja masuasukki 18+2
 
Äitienpäivää!
Ilmakin on suosinut melkein koko päivän.
En ehtiny kun tämän viimeisen sivun lukaista läpi ja huomasin, että kesäsuunnitelmista kyseltiin. Mulla on ensinnäkin kesäkuu lomaa, heinäkuu lomautusta ja elokuun työssäolon jälkeen äippälomalle.
Monen yhteensopivuuden vuoksi irtisanomme esikoisen päiväkodista jo toukokuun lopussa, ja elokuussa hoitoväkenä ovat minun vanhemmat ja siskoni, joka on lasten kanssa kotona.

Kesällä tehdään jokunen retki johonkin huvipuistoon, muumimaailmaan emme ole enää kolmatta kertaa luvanneet lähteä. Muuten grillaillaan ja nautitaan. Mies viettää lomaa juhannukselta 3 viikkoa. Lopun loman jättää isyysloman yhteyteen.

Tänään sain mitä todennäköisemmät potkut vauvelilta, kun söin itse muutaman karkin. Ja tietysti sitä täytyy kokeilla tieteellisesti moneen kertaan :LOL:

Hobitti 18+1
 
Annu82 En oo mittannut mahan ympärystä mutta muistan viime odotuksesta, että oli normaalit housut jalassa vielä rv 14, nyt ei puhettakaan ja jotenkin tuo maha muutenkin tuntuu sellasena kovana jo, ja kun poika pötköttelee puoli-istuvassa asennossa mahan päällä niin painaa jo ihan selvästi kohtua. Kaipa tässä on tosiaan jo sen verran rupsahtanut raskauksien myötä, että tulee aikaisin esiin tuo maha. Ja saattanut joku kilokin jäädä. Ois kait se jännä saada kaksoset mutta aika pieni todennäköisyys taitaa olla, kun ei oo ultrassakaan näkynyt. Onhan tuota tekemistä yhdessäkin vauvassa. =)
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!

Täällä on äitienpäivää vietetty pilvien ja sateen merkeissä, ei oo auringosta ollut tietoakaan :/

Mie yritin äsken meidän vaaville jutella, että liikahtais oikein kunnolla niin että miekin sen tuntisin, niin se vasta ois mukava äitienpäivälahja, mut ei tainut meidän vaavi olla nyt yhteistyötuulella :D Pitää vielä odotella =)

Ihana vapaa viikonloppu alkaa olla ohi ja huomenna taas töihin |O

memmy ja vaavi 15+3
 

Yhteistyössä