¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

kiitos myötätunnosta immeiset välilihani silpomisen myötä! :heart:

Nanna81 Onnea hirmusesti.. saitko hyvää palvelua LKS? :D vieläkö siellä oli niitä harjottelija tyttöjä?? :whistle: siis hoitajina..
Ja ihana synnytyskertomus!! :hug: :flower: Ps: oliko sulla siellä ultrassa semmone ruskea/mustatukkanen tyttö/nainen jolla oli mustakehyksiset neliösilmälasit? Aika nuori?? Se oli mulla ja oli niin satavarma että meidän poika on keskonen ja joutuu keskolaan moneksi viikkoa! |O :/ Niin juu ja, en halua udella mutta asutteko te tuolla uudella omakotitalo alueella?

Tästä päivästä:

Yö valvottiin! Mulla vähän jomottaa päätä, mutta kyllä se tästä.
En uskalla ottaa panadolia ku siitä tuli ripulia muutamana päivänä muutama päivä sitten!! hyi.. :/ ja arvatkaas onko kiva ripuloida ku väliliha o kipiä?
Onneksi mun väliliha o alkanu paraneen! Enää sitä ei kiristä niin paljoa.. Se lämpimällä suihkuttelu muulloinki ku wc käynnillä autto mulla ainaski kiristykseen ja kipuun.. Nyt se lähinnä kipeilee jos istuu kauan esim: kovalla lattialla. Ei muuten..
Pojalla oli vattan väänteitä! Se kitisi ja kätisi naama punasena.. raukka..
Kun se ei saa puklattua niitä maitoja ulos tai ees röyhtästyä aina vaikka kuinka röyhtäyttelisin.. Pitääki käydä tänää ostaa neuvolatätin ohjeiden mukaisesti jotaki d-tippoja niitä vesipohjasia joista ei tuu vattavaivoja, ja sitte niitä maitohappopakteereita, joku kaveri kerto jostaki kupla tipoista? :$ Mitäköhä ne sitte o??
Pojalla o ihmeelliset ruokahalut.. ja neuvolatäti sanoki että ne kasvaa muutaman viikon iässä! Sairaalassa ja alkupäivinä ku tultii kotiin ni poika söi 3-4 tunnin välein, nyt se on 2 tunnin välein. Öisin 2- 2½ tunnin välein..
Käytiin sitten aamusella puoli 9 maissa kaupassa ja kierrettiin vähän pidemmän kautta kotio..Vettähän täällä sataa, mutta vauva ei saanut kylmää/märkää itteensä ku vaunuissa oli sadesuoja ja hyvin muutenki makuupussia ja peittoa..
Pikkusella tais olla jopa vähän kuumakin.. :ashamed: :snotty:
Nähtiin matkalla tikka, 2 oravaa ja liuta puluja.. Tai siis minä näin!! :D
Niin ja joku pikkupoika joka viiletti tuhatta ja sataa pienellä pyörällä luultavimmin kouluun ku sillä oli reppu selässä, se kaatu raukka! Ja itki siinä maassa maaten ja piteli polveaan.. Menin siihen ja kysyin että kävikö sille pahasti. Se vähän itki ja näytti sen polvea. Siinä oli pikkunaarmu. Mulla oli onneksi laastari "matkameikkipikahätäpussissani" - .:D jossa o kaikkea "hätä varalle" kuten siteitä,laastaria tms. - Joka taas oli laukussani. Pistin siihen pojalle polveen laastarin ja sanoin että kun menee kouluunsa niin menee heti opettajalle sanomaan että se pitäisi puhdistaa.. Siihen näytti menevän kiviä.. voi toista.
Siinä se kiitteli kovasti ja lähti räkä poskella kyyneleet kuivuneenä kohti koulua polkemaan. Onneksi tuo ala-aste on tuossa vieressä. :) Tämä mahtoi olla mun "viikon hyvä työni?"
Tänään on rahapäivä ja laskuja maksettu henkihieverissä..
Kun tuore- iskä tulee töistä ni pitää lähtiä koko porukan voimin käymään isossa marketissa. Vaippoja ja muutama tutti. Meillä o kolme tuttia ja aina joku on likaisena, niihin kertyy pölyä ja nukkaa peitoista ja vauvan maitokuolaa joka menee pikkukokkareiksi siihen muoviosaan joka osuu huuliin.. Ei siis se imu osa.
Hui mulla jänskättää!! Eka yö kahestaan omassa kotona vauvan kans..
Iskä lähtee hirvimetsälle ekaa kertaa kolmeen vuoteen..Onneksi se on vain yhden yön poissa kotoa. Meillähän tulee pikkumiehen kans hirveä ikävä sitä muuten!!
:D Aattelin että antaa miehen mennä, ku eipä se juuri koskaan missään käy, ei sitä ees kiinnosta käydä kuppiloissa tai missään harrastuksessa ku ei sillä täällä oikein oo sellasia kavereita, tuolla kotipuolessaan sillä taas on ne vanhat tutut ja kamut..
Pitää alkaa laittautuun.. Huomasin eilen ku käytiin kaupassa että ku olin vähän meikannu ni heti katto muutama kolli, (en kehu itseäni mitenkään) mutta toista se on ku ei oo meikin meikkiä naamassa! Kukaan ei etes vilkase |O :kieh: :LOL: .. Ostin eilen prismasta 5? maksavan vaalean raitahiusvärin.. Sisko vissiin tulee meille tänään, aattelin pyytää sitä yöksi nii jos se länttäis mulle päähän tuon värin ja minä pysyttelen sen 30 min vaikutus ajan vaikka wcssä lukemassa kirjaa ja sisko on vauvan kanssa.. Enhän ite voi olla sitte vauvan lähellä ku sehä varmaa tukehtus siihen hajuun??
Eilen meillä oli kylpyhetki pikkumiehen kanssa!! Eka vähän itketti mutta sitte katteli silmät soikeina ympäriinsä. Kirjotinki vissiin täällä siitä? Vai kirjotinko?? :whistle:

MITEN SAAN LAITETTUA TÄHÄN KUVAN??
 
Silleri
Onnea Nannalle ja pojalle! :flower: Hurjaa kyllä tuo olkapäiden kiinnijääminen. Toivottavasti poika paranee hyvin. :heart:

Ja pakolliset (.) vuodatukset taas... Hb oli laskenut viime neuvolakäynnillä, en ole pystynyt pakottamaan itseäni rautaa syömään kun niin kauheat vatsanväänteet on siitä tullut. Kaipa se siitä joskus taas nousee. Tai no, kait se on edes yritettävä muutama vielä syödä.

Olo on raskas ja tukala, öisin valvoo aina klo 4-6 ja hyvää asentoa alkaa olla mahdoton löytää. Pojan nosteleminen tuntuu kurjalta, mutta tänäänkin oli pakkotilanteita. Ja väsyttää tietysti päivisin. Eli synnytystä täälläkin kaipaillaan... vielä 5 yötä. Lasken kuin lapset joulua. :whistle:

Molemmat edelliset ovat syntyneet lauantaina, ihan uteliaisuudella sitten odotan, tuoko huominen jotain tullessaan. Toivottavasti ei tarkoita sitä, että seuraavaan lauantaihin asti menee! No, taikauskoahan tämä vain. :D Toivottavasti...

rv39+3
 
Paljon onnea Nannalle :flower: :flower: Noita synnytyskertomuksia on kyllä ihana lueskella, pääsis vain jo omaakin rustaamaan pian ;)

Lävistyksistä, mullakin on kulmassa ja nenässä, oli jo tytön aikaan eikä mulle kukaan sanonu missään vaiheessa et ne pitäis pois ottaa enkä ottanutkaan. Ois aika hankala tilanne ku kulmasta jos ottaa pois 10 minsaa pitemmäs ajas ni umpeutuu vaik ois ollu vuoskauvet niinku mullakin jo 7 vuotta et harmittas kyllä. Korvikset taisin kummiskin ottaa pois ja otan varmaan nytkin.

Tässä ollaan miehen kans taas valmistuvuttu et viikonloppuna lähetää laitokselle, öisin nukun tosi levottomasti (nukkunu koko raskausajan mut tämä on jo ihan omissa sfääreissään) heräilen vähän väliä kun suppailee ja polttelee selkää ja lantiota ja muutenkaan ei vain uni tuu tuntikausiin ja sit koisin pitkälle päivään. Limatulppaa oon kaipaillu mut eihän se välttämättä irtoo ku just ennen. Masukaveri vain riehuu tuolla niiku viimestä päivää, poukkoilee ku vihanen ampiainen joka suuntaan ja ai et vihloo kivasti ku tunkee väkisi päätään jalkovälistä ulos.. et taijetaa sielläkin olla jo kypsiä:LOL:

Lähettää kohta käymää Kärkkäisen Sikapäivillä kattelemas mitä näkyy, ihana päästä vähä tuulettuun täältä immeisten ilmoille. Joka perjantai on käyty vähä isommis kaupois tuol Oulus ja aina aatellu et nyt on viimenen kerta ennen synnytystä, saas nähä montako perjantaishoppailua on vielä eessä :LOL:

Mut vauvarikasta viikonloppua kaikille pallomahoille =)

Hipsuli ja nappula 38+3
 
Onnittelut nannalle vielä näin virallisestikin! :flower: Komean kokonen poitsu, mitenkähän iso olis ollu jos olis syntyny vasta laskettuna aikana...?? :)

Kiitos myös synnytyskertomuksista, nanna ja triple. Näin sen huomaa, et synnytykset on hyvin erilaisia. Toisilla on suht helppoa ja toisia sit "koetellaan" oikein urakalla. Pääasiahan on et se palkinto on sen vaivan arvonen. =)

triple: söpö poitsu teillä!
Voin hyvin kuvitella teillä olevan "kaaoksen" sisarusten suhteen. Tottakai kun äiti ei ehdi/pysty/kykene komentaan kunnolla tai huomioimaan, niin silloinhan keksitään kaikki pahat varsinkin sille toiselle osapuolelle. Sympatiat siis sulle ja voimia kestää tuota sisarusrakkautta. :hug:

nanna: Mitä sulle merkittiin synnytysajaks??

jasmara ja masuasukki 38+0 (poksahti taas!)
 
satunen: kuvan saat laitettua, kun lataat sen ensin esim. aijaa.comiin. Sitten valitset niistä laatikoista "pieni kuva", mustaat sen ja kopioit ja liität tähän tekstiin. Kuva ei näy heti vaan sit kun oot lähettäny tekstin.

nanna: kiitti kertomuksesta:) voiko vauva hyvin murtumasta huolimatta?
 
Satunen: Kyllä sain hyvää palvelua =) . Ja oli niitä opiskelijoita. Yks oli seuraamassa synnytystäki kun annoin luvan. Tosin se kyllä tais vähin äänin hipsiä pois sieltä kun huomattiin että se napanuora oli kaulan ympärillä ja poju sinersi. Huomasin sen ku se toinen kätilö alko sille jotain sanomaan ja tuumas että no mihin se nyt hävis :D . Ei sillä ymmärrän kyllä oikein hyvin, että tais olla aika hirvee järkytys ja jos vielä ei ite ole koskaan kokenu eikä tiiä mitä odottaa niin... Ei asuta sielä omakotitalo alueella vaan tässä sen "alla". En tiiä onko tää nyt sitte virallisesti suopunkia vai mitä...

Silleri: Toivon mukaan se on huominen SE lauantai :D ! Aika hyvin sulla sattunu noi, toivottavasti tämä tyyppi pitää perinteistä kiinni =) .

Jasmara: Tuossa on että yhteensä 9h 20 min, mutta en kyllä tiiä miten se on laskettu kun I vaihe on alkanu 3.30 ja lapsi syntyny 13.38 ja jälkeiset tuleet 13.50. Eli eikös siitä nyt tulis sitte 10h 20min. No ei kai sen kyllä niin väliä ole =) ...

Huitshapeli: Vauva voi ihan hyvin nyt. Ja hyvä kun osataan nyt varoa sitä kättä pukiessa eikä nukuteta vasemmalla kyljellä niin se on ihan tyytyväinen vähän jopa liikutteleeki sitä itse. Kuulemma paranee ittestään 2-4 viikon sisällä.
 
Tervetuloa uusille ja onnea nanna pojasta!! Ehditpähän sitten vaan ennemmin piru vie! :D Täällä vielä odotellaan, enkä kyllä jaksaisi enää pitkään odotellakaan...

Eilen olin tosiaan neuvolassa ja sf-mitta oli kasvanut! Muutama viikko sitten sf-mitta laski kun vauvakin oli laskeutunut, mutta nyt on ilmeisesti kaveri sen verran kasvanut että on sf mittakin siitä hujahtanut 34cm:iin. Kerroin iso vauva -huolestani neuvolatädille ja hän ymmärsi kyllä asian hyvin. Kopeloi vatsaa ja vauvaa sitten joka puolelta hyvin ja kokeili päätäkin käsiensä väliinsä ja oli ainakin sitä mieltä ettei pää ole normaalia isompi ja vartalokaan ei miltään jätti-isolta tunnu. Ensi maanantaina on kuitenkin jo seuraava neuvola ja jos minua tuo vauvan koko vielä huolestuttaa niin laittaa lähetteen sitten käynnistysarvioon. Jotenkin minulla on vain sellainen olo, ettei lääkärit käynnistysaikaa minulle anna pelkän pelkoni vuoksi :ashamed:

Eilen sitten itkeskelin koko illan miehelle ja mieli oli maassa... Jotain positiivista kuitenkin itkun keskelle tuli kun kävin vessassa, sillä limatulppa on ilmeisesti alkanut irtoamaan! =) Housuissa oli tosin vain pienen pieni palanen, mutta edes jotain jo. Eihän se tosin sitä kerro, että synnytys alkaisi pian, mutta silti tuli parempi mieli asian suhteen.

Tänään olen taas vedellyt päiväunia. Yöllä uni on huonoa ja katkonaista. Näen sitä paitsi koko ajan unia liittyen synnytykseen ja vauvaan. Hermoja raastavaa. Hereillä ollessani olenkin kuin haamu sitten, odottelen että oikeasti jotain tapahtuisi, ei vaan unissa.

Alan nyt kuitenkin kaikesta valituksestani huolimatta leipomaan leipää pakastimeen ja siivoamaan tätä kämppää sekä lausumaan mantraa "synny jo, synny jo, synny jo..." :D

Adette & Allu 39+2
 
satu: kaveris tarkotti varmaan Cuplaton-tippoja. Ne on tarkotettu pilkkomaan kuplia joita vauva syö maidon mukana eli yleensä pullosta syötettynä vetää sitä ilmaakin samalla ja se voi sit pistää masua vääntämään. Kaikilla tuosta ei ole apua ja jos ei ole viitteitä masuvaivoista niin ei ehkä varmuuden vuoksi kannata ostaa.
Jekovit-tipat on niitä D-vitamiinitippoja, vesiliukosena. =)
 
Onnea nannalle :heart: Kiva lukea synnytyskertomus, kiitos siitä =)

Täällä vielä keikutaan... Viime yöki meni taas supistuksien kanssa valvoen, alkaa potutta tosissaa |O Olin taas jo nii varma et nyt olis tosi kyseessä, mut eipä tietenkää...
Hyvät viikonloput kaikille :wave:
Liina ja tiiti 39+1
 
hui hitto mä tärisen täällä vieläkin :eek:
Supistuksia tullu vajaan tunnin ihan sekasin n. 7min välein. Eka ei ollu kipeitä, mutta sellanen rutina kuulu aina supistaessa. Sit oli aika kipee jo ja miehelle soitin. Nyt oli edelliset välit kuitenkin 13 ja 17min. Jospa ne rauhottuu siitä?
Mies ei just taas huomiseen iltapäivään asti pääse mukaan. Nyt yrittää järkätä niin että pääsis jos lähtö tulee. Lapset meni ulos ja mä kelaan että mitä mun pitää tehdä JOS. Hui kun rupes pelottaan hoitaa tää lähteminen yksin. *puistatus*
Kädet on ihan kylmät palikat, mutta silti niistä valuu hiki :eek:

huh. jokohan ne loppu..
*jää kyttäämään kelloa*
 
Onnea nannalle Niin sitä vaan lisää vauvautuneita. oispa täälläkin. :whistle:

Ihana lukea teidän synnytyskertomuksia ja turinoita vaippa-arjesta ja tuhista itse samalla vauvalle että ala sinäkin jo tulla. :D

Neuvolakuulumisia:
paino +438g/viikko (yhteensä 14.9kg tullut lisää)
pissa puhdas
rr 138/92 (ei yhtään taas nii jännittäny, mutta eilen kun kävin mittaa itse niin oli oikein hyvä arvo ja sanoikin että kirjoittaa mun sivuille koneelle että on normaali rr, jännityksestä nousee, paniikki on nyt sitten joka kerta kun sitä tuollai mitataan. kiva)
tarjonta rt
sykkeet 130+
liikkeet + (vähentyneet jonkun verran siksi yksi +, mutta tiistain tapahtumien jälkeen ollut ku mikäkin pyörremyrsky johtuen varmasti äidin ahdistuksesta.. :ashamed: )
sf 32cm. JES!! se oli kasvanut 2 cm ja pompannu melkein puolivälikäyrälle kun edellisinä viikkoina ollu juuri alakäyrällä. Vaavi kasvaa. :heart:
Seuraava aika onkin jo maanantaina, tuskin kovin kauheesti muutosta tulee viikonlopun aikana mutta muuten koko viikko oli aikalailla täynnä kun koko neuvolan väki on kriisityöntekijöitä ja ottavat niitä vastaan tällä viikolla ja melkein kaikki tämän viikon ajat siirretty ensi viikkoon. jipii.

Käytiin neuvolareissun jälkeen sjoella vähän shoppailemassa. 6tuntia meni kun käytiin siellä täällä ja kävelyä riitti. kun pizzabuffettiin mentiin syömään tuli yksi vähän kipeä ja piiiitkä supistus, joka tuntui ettei helpota ollenkaan. ja siinä kaikki. nyt odottelen että tulisi lisää, jos se vaikka syntyisi pian. :heart: Th:kin kysy neuvolassa että onko supistellu niin tokaisin vain puoliksi kiukku äänellä että "no ei oo yhtäkään" ja täti nauroi. :D en mä siis mitenkään odota että tulisi jo pois. :LOL: tarkoitus on vielä pyöräillä iltakirkkoon ja sieltä pois ja sitten saunaan, jos ees saisi sen päivän toisen supistuksen illalla.

Liityin lasten parhaat kirjat-kirjakerhoon ja sieltä sai kivan sellaisen leikkimaton lapselle. laitoin sen nyt ensin pinnasängyn viereen seinälle kiinni niin vauva voi katteella siitä niitä värejä ja sitten kun voi pitää lattialla mahallaan niin laitan sen päälle kun siinä on paljon kaikkia rapinajuttuja ja värejä ja muotoja joihin voi käpälänsä laittaa kiinni. Iloistavaa. :)

Nyt tarttee mennä hetkeksi nukkumaan ja sitten muistokirkkoon. :)

rv37+4
 
Onnea nanna ja kaikki muutkin jos on jäänyt onnittelematta,
on jäänyt hiukan vähälle täälä olo.

Tänään pääsi meidän neiti kotiin. :heart: maanantainan mennään paino kontrolliin tyksiin.
ilta meneekin tyttöä ihastellessa kun hänet vihdoin sai kotiin.
 
Missäs se Huitshapeli nyt sitten liihottaa? Tuliko/tuleeko lähtö?
Mulla esikoisesta ekat 3 tuntia välit heitteli aika hurjasti: oli 7 minuuttia ja sitten yht`äkkiä 17 minuuttia, mutta kyllä ne siitä sitten alkoivat lyhenemään ja lyhenemään ja muuttuivat säännöllisiksi. Sullakin kun on kolmas jo kyseessä, niin homma etenee varmaan nopeasti.
Toivottavasti et ole ihan vielä joutunut lähtemään kun on viikkoja kuitenkin noin vähän.

Hymykuoppa75 37+0
 
Suklaahirmulle onnittelut tytön kotiutumisen johdosta :flower:

Onnittelut Nannalle potrasta pojasta :flower:
Oli mukavaa lukea sinunkin synnytyskertomuksesi :heart:

Jee, mulle soitettiin tänään polilta ja mun synnytystapani syynätään jo tiistaina! Ihanaa, että pääsen näin nopeasti ;) Vähän kyllä jännittää, että mitä siellä sanotaan ja miten muuten menee :eek:

Mulle tapahtui tänään jotain"uskomatonta"... Ajelin pikatietä kotiin päin kun sain pienen yskäkohtauksen jossa tulin sitten vetäneeksi limat väärään kurkkuun. Ajattelin näppäränä tyttönä yskiä kurkun ja keuhkot selväksi ja kuinkas ollakaan yskäisin niin kovaa, että oksensin päälleni :LOL: :LOL: Ei kyllä sillä hetkellä naurattanut kun takki oli aivan laatassa, mutta onneksi on niin iso maha edessä ettei mennyt penkeille! Olin varmaan aika näky... Onneksi ei esim. poliisit tulleet vastaan ja pysäyttäneet! olisivat varmaan epäilleet vähintään rattijuopumusta!!! hyi olkoon mua!

vuorokausi onkin vaihtunut ja taas poksuu ; )

Meela 36+0
 
Onnea Nannalle ja muillekin jos on unohtumut onnitella!

meela, ei varmaan ollut sillä hetkellä huvittava juttu, mutta näin luettuna kuulosti kyllä hassulta :LOL: Mullakin lentää laatta tosi herkästi, jos vaikka ruuan jälkeen erehtyy kumartumaan, niin saa varoa ettei ole jo ruoka tulossa takaisin...

Eilen kävin neuvolalääkärillä, täällä on äitiysneuvolan lääkärinä sellainen tosi mukava vanhempi mies, on hoitanut odottavia äitejä jo ainakin 25 vuotta tuolla meidän neuvolassa. On tosi hellävarainen, sisätutkimus ei tunnu missään. Ja katsoo aina myös ultralla, kiva juttu :) Eli kuulumisia; tärkeimpänä kaikesta, vauva oli kääntynyt pää alaspäin, ihanaa! Painoarvio rv 36+1 oli 2300 g. Tytöltä näytti edelleen :) Kohdunsuu hieman pehmentynyt/lyhentynyt, mutta ei merkittävästi. Hemoglobiini oli taas laskenut entisestään, kun en viime viikonlopun oksentelujen takia voinut rautaa taas vähään aikaan syödä, oli yli sadan kuitenkin vielä. Muutenkin kaikki ok.

Mä lähden kohta kirppikselle kun saan kavereilta kyydin, mukavaa viikonloppua kaikille!

Kirsikka rv 36+2
 
Huomenia

Onnea Nannalle pojasta :flower:

Tänään on Madam Mamman ennustama päivä että syntyy vauva =) Saas nähdä...

Joka toinen päivä on tuskaisempi ja voimattomampi. Heti aamusta pitää touhuta jos meinaa saada edes jotain aikaiseksi. Yöllä herään kun alkaa alapäähän koskemaan ja sitten pitää jo joutua vessaan vaikkei iso hätä olisikaan. Eli vauva on tosi alhaalla. Itselläni on semmoinen tunne (vai toive?!) ettei mene laskettuun aikaan asti.

Ostin rintakumit varmuuden vuoksi ja pakkasin jo sairaala kassiin. Rintapumpun hankin vasta jos on tarvetta. Eilen kyselinkin siitä kaverilta ja lupasi käydä sen ostamassa minulle jos heti tarvetta. Hänellä on aventin ja kehui paljon.

Auh, kaveri työntää kovaa pyllyään nahasta läpi... Pitää silitellä vähän.

Täällä on jo ollut yöpakkasia. Kiva jos tulee yöllä lähtö ja tiet on jäässä kun matkaa on kumminkin n. 80 km :eek:

Nyt pitää vähän imuroida ja lähteä kaupungille sekä vilkaista pojan treenejä jäähallissa.

:wave:

rv 36+0 =)

ps. meela, just vasta tajusin että meillä on sama "eräpäivä"
 
Tuskallinen olo jatkuu.. tänään rv38+6 eli päivä kun esikoisen synnytys käynnistyi. Tajusin tuossa yhtenä iltana, että mun närästys on lähes kokonaan kadonnut. Aiemmin jouduin ottamaan aina Rennien kun kävin nukkumaan, samoin pitkin päivää niin että piti jo laskea etten syö yli sallitun rajan niitä. Tällä viikolla olen ottanut ehkä muutaman tabletin ja melko lievään närästykseen. Eli vauva on tosi alhaalla. Esikoisesta närästys loppui vasta synnytykseen!

Minusta tuntuu siltä että mun häpyluun seutu repeää. Siihen särkee koko ajan eikä toivoakaan että jaksaisin kauaa enää edes seistä. Eilen oli tuskaa käydä ruokakaupassakaan.. autoa en ajanutkaan vaan otin miehen kuskiksi. Jos olen vielä maanantaina kasassa, pääsee neuvolaankin mukaan vaikka yleensä olen tykännyt käydä siellä yksin - saanut edes hetken vapaata esikoisestakin kun tässä ei ole oikein muualle enää vähään aikaan kyennyt menemään. Mutta nyt en pysty enää ajamaan, kun supistelee ja särkee. 10km on neuvolaan matkaa.. Toivottavasti tämä edes tietäisi sitä, että itse synnytys menisi nopeammin..

Minulla on todellakin kipeämpi olo kuin edellisen synnytyksen jälkeen!! Ei sillon särkenyt minnekään jne. Pikkasen jomotti alapäätä pinnallisesti ja kirveli tikkejä. Näitä kipuja ei voi niihin edes verrata, niin eri tasolla ovat..

Viime yönä näin unta että synnytin tytön jonka syntymäpaino oli vain reilun kilon, mutta mukamas silti tulin polikliinisen synnytyksen jälkeen kotiin :LOL: Olin unessa ihan synnärillä, joka tosin ei ollut sellainen kuin tuo omani ja päivittelin vielä meseenkin "tyttö syntyi.." tekstin :D

Toisaalta olisi suotavaa, että vauva syntyisi joko ensi yön aikana tai sitte su-ma yönä, kun miehellä olis nyt kaksi iltavuoroa eli hyvät tilit tulossa viikonlopulta kun kyseessä on vielä ylityöt :whistle:
 
Synnytyskertomus
Eli niihän siinä keskiviikkona kävi että lähdettiin pojan kanssa kerhoon vaikka supisteli. Erittäin järkevää :whistle:
No kerhosta oli pakko lähteä kotiin noin 11 aikaan kun alkoi supistella 10minutin välein ja tuntui ihan kunnolla. Pokkana yritin vain olla että ei tässä mitään käveltiin kotiin 2km ja soitin miehelle. Mies oli heti sitä mieltä että mummo meille ja hän tulee töistä, itse yritin jarrutella että ei tässä mitään synnytetä.
No lähdettiin kuitenkin mies olis vienyt autolla oven eteen kun kaikki sairaalan parkkipaikat oli varattuja. Minä olin sitä mieltä että ei tässä kiiretta aja s-marketin parkkipaikalle. No oyssia tuntevat tietää tuon matkan mitä olis 400m tuolta kaupalta sairaalalle. Hampaat irvesä sitten kävelin sen matkan ja hoin miehelle kokoajan että ei tässä mitään hätää. (jos joskus vielä mennään synnyttämään niin tällaista hulluutta ei kuulemma hyväksytä) No en tiedä oliko nuo aamulliset kävelyt vai mikä vastaan otossa 8-9cm auki ja lapsivedet meni saman tien tuossa sisätutkimuksessa.
Eli ilmeisesti ei turhaan oltu liikkeellä kuitenkaan. klo tässä vaiheessa 13.40
No sitten synnytys pysähtyi. Tai siis ei vain millään auennut noita viimeisiä senttejä kätilö tutkii ja tutkii missä vika ja tuskat tässä vaiheessa sanoisinko melkein kestämättömät. muuta puudutetta ei keretä/voida antaa mutta ilokaasua saan.
Kätilön ilme menee miettiväisen näköiseksi ja sanoo hälytän lääkäri tässä on tarjonnassa nyt jotain :eek:
Ja siinä vaiheessa mulle iskee panikki. Ei noin sanota just synnyttämässä olevalle päin naamaa. Eli olis voitu vähän muokata sanoja paremmin minähän kuvittelen mielessäni vaikka mitä.
No lääkäri tulee ja siellä tutkitaan ja yllätys yllätys avosuinen tarjonta. Eli poika oli tulossa naama ylöspäin joten ei kiva. Jotenkin tuo kasvojen ylöspäin olo vaikutti siihen että en päässyt kunnolla aukeamaan loppuun vaan sinne jäi tavallaan joku "lippa"eteen. No sitten sanottiin vaan että nyt ala ponnistaa ja samalla kätilö yritti sormillaan painaa sitä lippaa pois edestä |O Tässä vaiheessa en saanut enään edes ilokaasua. Ja siinä tuli kyllä huudettua kaikki mahdollinen ulos. Mies parka saanut hävetä. Lääkäri tutki aina välillä että kyllä täällä tilaa on ponnista Ja tuo työ ei ollut mikää helppo. Koko ponnistus vaihe 45min. Kun miunulla normaalisti lapset syntynyt yhdellä kahdella ponnistuksella.
Myöhemmin sain kuulla että isohomma siinä olikin että tuosta selvittiin vielä ilman välilihanleikkausta ja ilman tikkejä. Kauaa ei enään olisi annettu ponnistella olis alettu miettiä joko imukuppia tai jos vauvaa ei olis saatu sen "lipan" ohi hätäsektiota.
Oli muuten erillainen synnytys kun aiemmat ennen ollut vaan se yksi kätilö salissa. Nyt oli 4 kätilöä yksi lääkäri yksi kätilö opiskelija ja kandi. Kaikkihan tätä ihmettä piti tuoda pällistelemään. Kyllä ne luvan kysyi mutta en jaksanut kieltäytyä.
No loppu hyvin kaikki hyvin. poika syntyi 16.08 eli kokonaiskestoltaan synnytys noin 4 tuntia josta viimeinen tunti yhtä tuskaa ja kaaosta. kivun vielä kestää mutta sitten tuollainen epätietoisuus siitä mikä on tilanne

pojan mitat 3360g 51cm ja syntyi siis rv 39 tasan

En nyt kerennyt lukea muiden kuulumisia mutta onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille. Pitää paremmalla ajalla käydä lukemassa nämä läpi.
Nyt täytyy mennä kun vauva kutsuu joten sori jos jäi kirjoitusvirheitä

pumppernikkeli ja niilo 3pv
 
FPI
Paljon onnea pojasta pumpernikkeli ja kiitokset synnytyskertomuksesta!! :hug: :heart:

Itsellä ei kummallisempaa, vähän on alkanut häpyluun seutu vihloa, että josko vauva ois vähän laskeutunu alaspäin?? Muuten ei mitään synnytykseen viittaavaa...

Ai niin, onko muilla niin, että loppuraskaudesta taas ällöttää tietyt hajut? Mua on nyt vähän aikaan inhottanu tietyt hajut ihan samanlailla, kun alkuraskaudessa, hassua!

Aurinkoista lauantaita kaikille!! :flower:

FPI+pepe rv 39+5 :heart:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!! :flower: :flower: Ja kiitos synnytys kertomuksista :heart:
eipä täälläkään mitään ihmeellistä,eihän tässä muuta voi kun odotella ja mahdollisuuksien mukaan yrittää nopeuttaa asiaa kotikonstein :D

Nanna mitä meinasit kun laitoit että menitte sairaalaan mahan kovettumisen takia?? varmaan oot asiasta kirjottanut mut ei millään viittis ruveta kelaan pakkaa takasin ;)

eipä tässä muuta...toivottavasti on tiedossa lisää vauva uutisia pian!! :D

Cristiina ja vaavi 39+2 :heart:
 
Onnittelut pumppernikkelille pojasta!

Silleri, ymmärrän hyvin ettei rautatabletit innosta. Yritä vaan kovasti kaikkia vihreitä lisätä ruokavalioon. Mulla on auttanu parsakaali, sitä lähes joka päivä kun popsin yhdellä aterialla, niin lähti hemppa taas nousuun.

(.) Täällä vaan odotellaan. Ei merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä, mutta ei onneksi mitenkään tuskainen olokaan. Närästys vaan on pahentunut taas viime päivinä. Rennie onneksi auttaa.

Novelle 37+6
 

Yhteistyössä