¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

sain siskolta tosiaan tuollaisen emman luxus sitterin jossa voi sekä jalka- että selkäpuolta säätää. Mietin että missä vaiheessa vauvan saa laittaa sitteriin? tuon kun tosiaan saa aika lailla makuuasentoon ja miten vain niin voiko vastasyntyneen jo laittaa vai pitääkö oottaa jotain tiettyä ikää/painoa?
 
toiveikasodottaja Meillä taitaa olla samanlainen (ainakin lähes) sitteri kuin teilläkin. Ohjekirjasen olen kyllä jo hukannut, mutta netistä katselin, että vauvaa saisi alkaa siinä pitämään 3viikon iässä. Taisi poika siinä aikoinaan jo hieman aikaisemmin kölliä, sen kun saa lähes vaakatasoon.
Itsekin olen menossa viikonloppuna ideaparkkiin, kun äitini lähistöllä asuu. Tarvii kaikkia isomahaisia katsella jos löytyisi joukosta palstatuttu :D (ei kyllä mitään tietoa minkä näköinen olet =) )

Kärppänä heinälatoon Onnittelut! Kiva kuulla, että vuoteluista huolimatta kaikki on mennyt hyvin. Pian sinäkin jo tässä vaiheessa olet, äkkiä se aika menee :D

Satusta minäkin olen koko päivän kaipaillut, yleensä kun päivittäin useaan otteeseen käy kirjoittelemassa. Onkohan jo synnyttämässä?! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, oli hän missä tahansa!
 
Toiveikasodottaja; jostain pariviikkosesta mäkin oon lukenu, että sitteriä sais käyttää. On nuo kyllä jo aiemmin olleet..

Hitsi, mulle on tullu jotain pientä kutiavaa näppyä reisiin, lähinnä sisäpuolelle. Soon sit pitäny raapia nuo jalat ihan punasille pisteille:/
Tänään oon juossu vessassa useaan otteeseen, mutta en tiiä loppujen lopuks, että onko ihan p**kahätä vai ponnistuttaako muuten. Ku ei sieltä sit kuitenkaan tuu mitään normaalia enempää :snotty:

sori taas :ashamed: :D
 
FPI sinun masusi näyttää aivan minun masultani! :heart:

Täällä on jo vähän parempi olo. Oliskohan sellanen tuuri, että tää flunssa menis näin nopeasti ohi?!?

Kyllä sille Satuselle on nyt jotain sattunut kun ei ole näkynyt eikä kuulunut... Mahtaisko siellä olla jo pikkunen nyytti sylissä?!

Mun äiti oli alkanut virkkaamaan vauvalle sellaista ihanaa kukka vilttiä jossa on valkoisella pohjalla kukkia joissa on sekä vaal. sinistä että vaal. punaista. Saisi pian sen valmiiksi! Se oli kyllä hieno. Anoppikin on ommellut ison läjän sideharsoja, pussilakanoita ja aluslakanoita. Tänään hän kävi ottamassa mittoja äitiyspakkauksen laatikosta, että tekee siihen sellasen suojan ympärille. Kivaa että tulevat mummut on noin innoissaan käsitöistä :heart:
 
Katsoppa joo etsinkin netistä "Käyttöohjeet" tuohon sitteriin ja siinä sanottiin että 3viikkoisena. Mutta kai se vähän riippuu minkä kokoinen vauva on ja kuinka "jäntevä". :)

Sitäkin mietin että kun emme ole mieheni kanssa vielä naimisissa niin missä vaiheessa vauva saa isänsä nimen, kun tarkoitus nyt kuitenkin on että lapsi saa isänsä sukunimen kun minäkin sen sitten parin vuoden päästä otan. :D Pitääkö nimi erikseen muuttaa jossakin kun laitoksella se kuitenkin on minun sukunimelläni?
 
toiveikasodottaja Ristiäisissä meillä ainakin vasta pojan nimi muuttui isän nimelle, siihen asti kulki minun sukunimellä. Sitä ennen piti käydä tunnustamassa isyys, muuten ei poika olisi isän sukunimeä voinut saada. Meille ainakin tuli muutaman viikon kuluttua pojan syntymästä kutsu isyyden tunnustukseen, joten siitäkään ei itse tarvinnut huolehtia, muuta kun saapumalla sovittuun aikaan paikalle :)

Minä olin kuullut isyyden tunnustuksesta vaikka mitä "kauhukertomuksia", mutta tosi helppo hommahan se olikin, ei ruvettu mitään ihmeempiä kyselemään ja tenttaamaan. Mieheltä vain kysyttiin, haluaako verikokein tehtävän selvityksen, mutta mies sanoi ettei tarvetta ole, joten se oli siinä. Nainenkin kyllä naureskeli, ettei isästä voi olla epäselvyyttä, kun niin isänsä näköinen poika on :) Toivottavasti on sama virkailija nytkin, eikä enempiä kysele meidän seksielämästämme..
 
aarg :eek: :x :$ |O ... kiukuttaa, sori :ashamed:
Nukuin viime yönä oikee yhden kokonaisen tunnin. Supisteli koko yön! Ei kuitenkaa niin lujaa et olisin polille lähteny, mut kuitenki niin et ei pystyny nukkuu. Sellasta turhaa |O Ainaku meinas saada unen päästä kiinni ni taas supisti. Nyt ovat helpanneet, mut alaselkä on ihan tulessa.
Vitsit jos tää on tämmöstä pari-kolme viikkoa ja sit tämäki tulee syöksyllä täältä kuten edellinen... Harmittaa, alkais sit jos on alkaakseen tai olis sit supistelematta, ainaka tollai, vielä...

Misäs se satunen tosiaan on :whistle:

Hyvät keskiviikot kaikille :wave: Toivottavasti muilla parempia öitä ollut :p

Liina ja tiiti 36+6
 
FPIihan samalta sun maha näyttää kun munkin... :D
Mä en vaan osaa liittää niitä kuvia tänne :ashamed:

Täällä ei mitään uutta...häpyluu on kipee kun olis huonolla pyöränsatulalla ajanut kuoppaista hiekkatietä :LOL: toivottavasti on merkki siitä että vauva asettelee itseään asemiin :D
Huomenna olis neuvola saa taas kuulla vähän arvioo vaavin koosta =)
 
Tove-81
Tralalaa lalaa! Viikot poksui eli nyt 33 täynnä! :) Muut on paljon edellä kun mulla vasta loppukuusta laskettuaika, mutta perästä tullaan.

Kärppänä... ihanaa kuulla sinustakin! Tuohon aikoihin (rv 16) mulla alkoi hellittämään vähän pahoinvoinnit. Oletko niiltä säästynyt?

toiveikasodottaja kiva kun kerroit vähän tuon lääkärissäkäynnin kulusta, se sama odottaa mua lokakuun toisena päivänä :) Niin tietää vähän mitä siellä voi odottaa.

Omaan napaan kuuluu aika ihanaa, eilen vaavi ojenteli navan yläpuolella jalkaansa ja silittelin sitä melkein puoli tuntia telkkaa katsoessani. Tuntui oikein tunkevan sitä "nahan läpi" kun silitin, että ehkä hän tykkäsi siitä. Normaalisti on siirtänyt äkkiä jalan / käden pois jos siihen on hellästi koskenut. On se ihana :heart:

Tove + Papunen rv 33
 
Huomenta!
Pitipä äkkiä käydä kuulumiset kattomassa ja onko satusesta vielä tietoa. Toivottavasti hällä ja vauvalla on kaikki hyvin.
Yö meni täällä myös vähän miten meni ja pieni kärty päällä taas :D . Jokohan tässä kohta päästäis itse asiaan. Tämä aamu on menny supistusten kanssa. Tänään sitten saavutettiin seki päivä mitä ei uskottu tulevan! Vauva on täysiaikainen nyt... Huomenna on viimeinen neuvolalääkäri jossa pitäis sitte saada vähän tietoa miten tässä edistytään.

Nanna + poju 37+0
 
Huomenta

( . ) Eilen oli neuvolassa käynti ja olipas piristävää käydä eri terkkarilla. Vakituinen ei kysele juuri mitään. Sijainen on th/kätilö ja hän kyseli sekä selitti asioita todella hyvin. Esim. perätila synnytyksestä tuli tarkat tiedot kun kerroin asiasta joka mietityttää. Ihan uutta tekstiä oli se. Mutta sekin asia toistaiseksi ohi kun vauva oli kääntynyt oikein päin :D
Sanoin että on kääntynyt mutten ole varma kummin päin on. Epäilin kyllä että pylly on oikean rinnan alla kun on pieni terävä pallukka. Päähän on muuhun kroppaan nähden isompi ja terävämpi. Ilmankos on viikon ajan koskenut alapäähän kun kaveri oli jo tosi alhaalla ja päällään kaivertaa. Kunnon vihlontoja alapäässä |O Selkä menee oikealla puolella ja vasemmalla puolella on tyhjää mihin on hyvä potkia. Eilen illalla sainkin jalasta otteen kun yritti työntää nahkasta läpi :LOL:
Paino +300g/vko
RR 188/74
Hb 139 :D
sf 30
tarj. RT :D :D
Hempparin pyysin ottamaan kun vakituinen terkkari ottaa niin että sormesta menee läpi. Arvot on pysynyt tosi hyvänä koko odotuksen ajan nyt vielä noussut. Olenkin popsinut kasviksia ja marjoja ihan himona joten c-vitamiinia olen saanut hyvin joka auttaa raudan imeytymistä.
Saisi jäädä oma terkkari eläkkeelle (olisi pitänyt muttei jää) ja tämän ammattilaisen saada tuo paikka!

Kuva oikean asennon kunniaksi :)


rv 33+4

Kuva on vähän hämärä... Napa on ennallaan ja vanhat raskausarvet vähän irvistelee.

Ulkoilusta tuli mieleeni että käytin harsoa pakkasella suojana ettei suoraa pakkasilmaa tarvitse hengittää. Näin pystyi vähän ulkoilemaan kun asteet hiukan ylittyi suosituksista. Pidin joskus lämpömittaria vaunuissa niin näin paljonko vaunun sisällä oli asteita.

Kyllä on joillakin h-hetki todella lähellä :D Niin tosiaan missä on maatritti ja satunen??!!

Mulla on kauhea järjestely vimma. Kun en voi suursiivousta vielä tehdä niin järjestelen ja heitän kaikkea turhaa pois ja kierrätyskirpparille. Välillä kimpoilen monen asian kanssa ja kaikki on vähän kesken.

Ihana ilma ulkona. Pitää lähteä vähän vaappumaan sinne :LOL:

Tiihu ja Altsu rv 33+4
 
Liina ja muut supistuksista kärsivät. Mä just ajattelin eilen että käynnistys se synnytys nyt kerralla, saakeli. Ihan turhaan tällälailla kiusaa noi supparit... :D Nii, jos vielä kolme viikkoa saa valvoa öisin näitten kanssa ja päivät menee sitten ihan sumussa kun on niin väsynyt... voi hyvänen aika sentään. Ja nyt on alkanut tän väsymyksen ja tän päänsäryn (jota on kestänyt jo viikon) takia pelottamaan se synnytys oikein kunnolla. Jos mä olen näin puhki siellä, koko touhuhan menee ihan "reisille" jos en ole ns. voimissani...

Vaikka niinhän sitä sanotaan että kyllä siellä sitten ne voimat jostain repäsee... Ehkä tässä on taustalla nyt sekin, että esikoista kun lähdin synnyttämään, nukuin iltaseittemästä seuraavan vuorokauden iltapäiväkahteen.. käymättä siis vessassa tai heräämättä muutenkaan kertaakaan. Ja sitten kun heräsin alkoi supistukset. Et jos nyt ei saa levätyksi ennen sitä...kyllä mä mietin taas tyhmiä.

Mä luulen että se satunen on kyllä nyt tositoimissa... Onnea ja tsemppiä sinnepäin.

Kati ja masukki 36+6
 
Satusen käyntiä odottelen minäkin, mutta tuntuu että hän on ehkä lähtenyt kuitenkin sairaalaan. Toivottavasti kaikki on hyvin sekä äidillä että lapsella kuitenkin.

Nannalle onnittelut täysiaikaisuuden rajan rikkomisesta :) itsekkin sitä odottelen kovasti, vaikka siihen on aikaa..

( . ) Eilen oli oikeen aktiivinen päivä masussa, taitaa pienellä olla painoa jo hyvin, kun koko maha heiluu hänen liikkuessaan.
Illalla sitten jostain syystä sain näköhäiriökohtauksen. Se kesti semmosen 10 minuuttia, mutta ihan koko ajan pelkäsin että nytkö se raskausmyrkytys sitten iskee. Soittelin polille, ja olivat sielä sitä mieltä että jos olo ei mene huonommaksi niin ole kotona vain.. paineet kun oli 115/69, joten siltä osin kaikki kunnossa. Turvotusta ei ole, päätä ei särje eikä ylävatsalla ole kipua. Täytyy vaan toivoa ettei uusiutuisi, oli sen verran ahdistavan tuntuista.
Ensi viikolla on tosissaan se ultra ja synn.lääkärin käynti, joten odotan sitä innolla. Samalla vähän pelonsekaisin tuntein, kun vauva voi olla munuaisten (prot/valk) takia pieni, tai sitten tämän ruokavaliohoitoisen rajatapaus raskausdiabeteksen takia liian iso. Toivottavasti kuitenkin siltä väliltä. Myöskin tehdään jonkun näköistä kokoarviota, luulenma.
Tänään olisi illalla rentoutusta perhevalmennuksessa, ja juuri mietin että tarttee varmaan nukkua päikkärit, muuten nukahdan sinne valmennukseen :snotty:

Muuten täälläkin katsellaan BB:n 24/7 silloin kun muistaa sen avata. Olen näin toiminut kaikkien kausien kohdalla ;) Suosikkeja ei ole vielä löytynyt, inhokkeja sen sijaan on.

Mahtoikohan kukaan uskaltaa maistaa tuota mustikkarahkaa?

Mitä muuten meinaatte laittaa pienelle päälle kun sairaalasta tulette? Koitin nimittäin eilen paniikissa pakata sairaalakassia (kun ei voinut muka aikasemmin) ja en keksinut mitä pistäisin. Kevyt toppapuku, body, sukat ja tumput, pipo ja potkarit, vieläkö paitaa tms.?
Tuntuu etten keksi sitäkään mitä itselle tai miehelle pitäisi ottaa mukaan (perhehuonetoive), vinkkejä siis otetaan vastaan.

Nyt lopetan tai kukaan ei jaksa lukea tätä.
 
RV 37 täynnä! Jee!! :p Päästiinpäs vaan tänne asti! Nyt varmaan jo pitäis sitä samperin sairaalakassia alkaa pakkaamaan oikein tosissaan.

Nanni81 Itse ajattelin vauvalle laittaa pitkähihaisen bodyn, housut, sukat, pipon ja sellaisen nallekarhu-ulkopuvun, sitä vois varmaan sanoa kevyttoppapuvuksi koska ei ole ihan toppapukukaan. Mies sen pikkukaverille halusi ostaa :) (kuva alla)



Itse olen myös miettinyt, että mitähän ajanvietettä sinne sairaalaan mukaan ottaisi sekä itselle että miehelle, jos siellä pitää pidempäänkin odotella itse toimintaan... :/ Jos joku keksii niin ilmoitelkaa ihmeessä! :wave:

Tänään pitäisi sitten vielä ommella verhot lastenhuoneeseen niin sitten voisi korjata tämän ompelutehtaan tästä keittiönpöydältä pois. Illalla pitäisikin sitten taas perhevalmennukseen, kiva :)

Synnytysvideoista oli muuten puhetta, että kun oli niin helppoja synnytyksiä. Siinä dvd:llä joka meille näytettiin, synnytys kesti yli kymmenen tuntia ja varsinkin ponnistusvaihe tuntui olevan aikasta raskas. Vauva saatiin kuitenkin pihalle ilman sen kummempia sektioita, eppari ilmeisestikin tehtiin, mutta ei muuta. Siinä itsekin jo huokaisi helpotuksesta kun vauva vihdoin saatiin pihalle - oli jotenkin itsekin niin mukana siinä tunnelmassa, mistäköhän johtuis :whistle: :D

Mä alan nyt hommiin että saan jotain tänään aikaiseksi!

Adette & Allu 37+0 :heart:
 
Me oltiin ekasta perhehuoneessa miehen kanssa. Oli lehtiä, videokamera, taskupelikin..
Mutta kyllä se aika tuli pitkäksi kuitenkin. Siäl o niiiin tylsää. Tokasta sama juttu, ilman perhehuonetta. Tylsää.... Telkkari oli jees, mutta ei sitäkään jaksanut jatkuvasti katsella.
Eli varautukaa tylsyyteen, ja siihen kuinka odottaa aina että ruoka tulee, jotta olis jotai tekemistä. :LOL:
Kyllä aina toteaa kuinka Oma koti on paras paikka. :heart:
Tunnen sen sisimmässäni että sanon samat sanat kun kotiin pääsen sairaalasta.
 
katiapatia ja nanna: onpas lohduttavaa kuulla, että muutki valvoo näitten tyhmien suppareitten takia :p Tosiaa tulis sit pihalle tai olis supistelematta... vaikka kaipa näitäki tyhmiä supistuksia sitte tarvitaa.... :whistle: Mä kanssa mietin, et jos näin väsyny olen ku synnytys alkaa ni nukahdan varmaa ku vauva on pihalla :D
 
FPI
Huomenta!

meela ja Christiina =)

Toivottavasti satusella ja Maatritilla on kaikki ok, kun heeistä ei ole kuulunut!

Omaan napaan ei uutta, tasaisesti tyyppi mahassa möyrii ;)

Taidan kattoa nauhalta eilisen Rakkauden anatomian...onko kukaan muu seurannut?

Mukavaa päivää lokamassut! :flower:

FPI+pepe rv 37+2 :heart:
 
Satua täälläkin jo kaivataan. toivottavasti kaikki on hyvin. =)

Kotiintulovaatteiksi vauvalle olen ajatellut laittaa lappusammarit, pitkähihaisen kietaisubodyn sukat, siskon vauvasilkkilangasta tehdyt pipo, jalka- ja käsitöppöset ja päälle vielä sellainen paksu teddypuku. Otan vielä pienen fleece peiton varalle mukaan että jos on kylmä niin ei palellu sitten autoon kävellessä jne. :)

Täällä ei onneksi vielä kärvistellä supistusten kanssa. Myötätuntoni teitä kohtaan joilla niitä on. Jos nyt vauva vielä pari viikkoa olisi ihan kiltisti niin saa vähän painoa lisää ja olisi turvallisemmilla vesillä sitten syntyä. :)

Jestas kuinka saamaton olen, oikein itseäkin ärsyttää. kauheasti suunnittelen että mitä kaikkea kivaa voisin vauvalle neuloa (ohjeetkin ovat jo valmiina, ja tarvikkeet) ja ommella mutta mitään en saa ajalliseksi. Koko päivä menee koneen tai telkan ääressä. Ja kämppäkin alkaa jo olemaan ahdistavan pieni eikä meinaa saada mihinkään tavaroita järkevästi. mur.

Jos tästä taas valuisi katsomaan jotain leffaa. :D istuminen tuntuu olevan jo vähän vaikeeta, käy peffan päälle. :D

rv 35+2
 
Silleri
Tulee täälläkin turhaan maleksittua koneella, vaikka tekemistä muutakin piisaisi. Kaikkea kun saisin itse tehdäkin, ei ole makuukomentoa, niinkuin monilla muilla. Kun ei vaan viittis... :ashamed:

Eilen illalla ja viime yönä olin ehkä saattavinani tuntea aavistuksenomaisia supistuksenpoikasia, innostuin heti, kun aiemmin ei koskaan mitään ennakoivia ole ollut, mutta nyt nuo ovat loppuneet. Tylsistä tylsintä. Olisihan lapsi jo aivan ylikäytännöllinen, jos tajuaisi tällä viikolla syntyä, kun vanhempani ovat meillä käymässä. :D

Satua minäkin kaipailen, mutta varmaan muutaman päivän päästä kertoilee itsestään, toivotaan, että ilouutisia!

Sairaalassa olen ihan hyvin saanut ajan kulumaan vain makoillessa, nukkuessa ja vauvaa hoidellessa. Toisaalta olen niin lunki luonne, ettei parin päivän makaaminen vielä ala ahdistaa. Itse olen ainakin ollut synnytysten jälkeen niin pohjattoman väsynyt, ettei edes lukeminen ole kiinnostanut, vaikka normaalisti tuleekin luettua kaikki, mitä posti kotiin kantaa. Siinä on ihan tarpeeksi projektia kun käy vessassa ja vaihtelee vaippoja ja vaatteita...

Neuvolaan taas tänään. Koko ajan pelkään unohtavani lähteä. Ja taas repsahdin suklaapatukkaan, vaikka piti ilman olla. |O Saan varmaan vielä satikutia mieheltä, kun se oli kaapin viimeinen Tupla, kuitenkin on jemmaillut sitä itselleen... :LOL:

Ideapark viikonloppuna olisi kiva idea, jos vain olisi rahaa tuhlattavaksi. Olisi aika hauskaa bongailla suurivatsaisimpia lokamammoja sieltä! Jos laittais vaikka pienen maalarinteipin tohon vatsan päälle, kattois, tulisiko kukaan ihmettelemään, miksi kuljen siellä mahakumpu nimikoituna "Silleriksi"!:D

rv37+1
 
Moi!

Kauheasti tullut tekstiä viime käynnin jälkeen, ei millään pysty nyt muistamaan kaikkea, siksi omaa napaa:

Ensimmäinen sairaalareissu sitten takana, josta juuri kotiuduttiin. Maanantaina kaveri oli tosi hiljainen koko päivän, ajattelin että johtuu siitä kun itse kiertelin koko päivän kaupoilla, enkä ehtinyt kuunnella liikkeitä. Kun ei illallakaan oikein vielä liikkunut, rupesin laskemaan liikkeitä. Laskin yhteensä 3 tuntia, ja saldoksi sain vain muutamia hassuja liikkeitä tuntumaan. Söinkin välillä, eikä auttanut. Klo 23 soitin sitten synnärille itku kurkussa ja huolesta sekaisin, ja käskivät heti näytille. Kun päästiin sairaalaan, alkoi supistukset. Autolta sairaalaan kävellessä valitin miehelle ihmeellistä painon tunnetta alavatsalla, mutta en tajunnut sitä supistukseksi. Kätilö laitto heti käyrälle, johon piirtyikin todella voimakkaita supistuksia, jotka ei meinannu laueta millään. Kovin kipeitä eivät olleet, sellaista juilimista ja selkäkipua lähinnä aiheuttivat. Lääkäri sitten ultrasi, ja sanoi että kaikki hyvin muuten, mutta tässä herää epäily onko istukka irtoamassa, kun supistukset sen laatuisia ja sikiö vähän vaisu :'( . Tai sitten synnytys on käynnistymässä. Kohdunkanava oli sormelle auki ja kanavaa enää 1.5 cm, kun ed lääkärineuvolassa oli kiinni ja mittaa 3 cm. Painoarvio oli ultrasta noin 2400g, ja siitä lääkäri ei ollut huolissaan, jos synnytys käynnistyisi, vaan enemmän tosta istukasta.
Ottivat sitten suoraan synnytyssaliin jatkuvalle käyrälle, jolla sitten oltiin yö. Supistuksia tuli noin 3 tunnin ajan noin 4 minuutin välein, olivat napakoita ja kivuliaita, mutta sen kivun kanssa pärjäsi. Sitten hieman rauhoittuivat onneksi, ja loppuyön saatiin jotenkin nukuttua. Aamulla lääkäri katto käyrät, ja koska supistuksia oli tullut edelleen, otti osastolle seurantaan. Kohdunsuu ei kuitenkaan ollut muuttunut edellisestä illasta tiheistä supistuksista huolimatta, onneksi..
Eilen sitten makoiltiin osastolla ja välillä tarkistettiin käyrää. Murun sykkeet oli koko ajan hyviä, mutta myös supistuksia piirtyi jatkuvasti, osan niistä tunsin mutta suurinta osaa en. Viime yönä tunsin kertaalleen kivuliaan supistuksen ja toisen tänä aamuna, joten aika harvakseltaan tulivat enää. Siksi päästiin tänään kotiin. Koska mitään vuotoja ei ole ollut, enkä ole ollut vuorokauteen kipeä, ei kuulemma istukan irtoamisesta ole tällä hetkellä merkkejä. Levätä pitää, mutta vuodelepoa ei tarvia, saan liikkua voinnin mukaan. Jos supistaa, mutta ne rauhoittuvat levolla, ovat kuulemma hyvänlaatuisia eikä tarvitse niihin reagoida. Jos eivät laukea tai liikkeet hiljenevät uudelleen, pitää mennä uudelleen näytille.....Mutta jos muru haluaa syntyä, ei sille mitään esteitä enää ole ja siksi ehdoton lepokaan ei tarpeen. Toki toivoisin, että vielä ainakin muutaman viikon masussa pysyisi....... Sillon illalla tuntu että ylireagoinko, kun hätäilen niistä liikkeistä mutta selvästikään en. Onneksi mentiin näytille..:heart:

Nyt nukkumaan univelkoja pois, ja lepäämään kuten määrättiin

Kirppiina ja muru 34+5 :heart:
 
Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri. Oli se aika hassu tuo käynti. Lääkärini on sellainen eläkeikäinen mummeli, joka käyttää vain ja ainoastaan vanhoja menetelmiä ja tietojaan. Nyt me saatiin ultralaite neuvolaamme. On se aika vanha, mutta kuitenkin toimiva. Lääkärimummo ei kuitenkaan osannut erityisemmin käyttää sitä, mitä totesikin heti aluksi. Hyvä, että saatiin näkee edes sen, että lapsi on pää alaspäin ja sydän sykkii kunnolla. Mitään muuta tietoa siitä laitteesta mummeli ei osannut kertoa :whistle: Kun kysyin siitä painoarviosta, niin hän vain totesi, että jotkut hänen kollegansa kyllä osaavat sen ultran avulla mittaamaan, mutta ei hän itse koskaan tehnyt sitä eikä osaa. Arveli tuon painon ihan käyrien perusteella, että ois keskikokoinen. Se siitä arviosta :LOL: Mittaili ihan nyrkillään, että vauva hyvin mahtuu jalkojeni välistä. Sisätutkimuksen tulokseksi tuli, että olen vielä aika tiukasti kiinni, vaikka pikkasen jo paikat alkaa pehmenemään. Kaikki siis ihan mallillaan :)
Itseäni lähinnä hymyilyttää tuo lääkärikäynti, koska tiedän itsekin, että minun raskauteni etenee kyllä erittäin mallikkaasti, eikä ole epäilystäkään siitä, että jotain olisi vialla. Toisaalta, kun ajattelee niitä, joilla on oikeasti huolenaiheita ja jos joutuvat tällaisen "ammattilaisen" käsittelyyn, voi heille jäädä varmaan huono maku siitä käynnistä.
Eilen ostettiin sittenkin uusi auto. Sen Isofix jalustan kanssa päätettiin olla kiirehtimättä, jos sattuisi huuto netissä olla se erikseen myynnissä hyvään hintaan. Normaalihintaisenahan me aina ehditään sen ostaa (maksaa huimat 199 ? :whistle: )
TOivottavasti Satusella menee hyvin :hug: Tsemppiä vaan!
Nyt imuroimaan :/

margo85 :flower: rv 36+0
 
Hei ja terveiset neuvolasta! Vauva tuntui käsikopelolla etsittäessä kadonneen vatsasta tyystin ja muutekin maha oli pienentynyt. Lopulta neuvolatäti löysi vauvan todeten sen valahtaneen todella alas ja pään kiinnittyneen. Eli lähtökuopissa ollaan, lauantaina tulee viikkoja täyteen 37.
Toivon todella, että pikkuinen jaksaa vielä reilun viikon verran viihtyä vatsassa. Ens viikolla joutuu esikoinen leikkaukseen ja haluaisin todella päästä hänen kanssaan sairaalaan. Varsinkin nukutuksesta herääminen on taatusti pelottava kokemus kaksi vuotiaalle pikkuipanalle. Jospa siis ottaisi enemmän levon kannalta. Eilenkin tein reilun tunnin kävelylenkin ja sen jälkeen leivoin ja siivosin, ja nuo hommat eivät taatusti edesauta kyydissä pysymistä.
 

Yhteistyössä