¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Eka, onneksi olkoon pikku prinssistä! Ja haleja ja voimia :hug:....Ei varmasti ole helppoa teillä olla erossa pienestä, mutta toivotaan että huomenna olisi se päivä kun saatte vauvan syliin... :hug:

Jaksuja ja tsemppiä myös kaikille, joilla huolia, murheita ja vaivoja... Onneksi on tämä palsta jolta saa vertaistukea, itselle ainakin monesti tullut iso apu...:heart:

Erityisisohali toiveikasodottajalle, tíedän ton tunteen, kun huoli iskee, niin sitten se iskee..... :hug: :heart:

Oma olo niin väsy, ettei nyt jaksa kommentoida enempää....myöhemmin paremmilla voimilla :ashamed:

Kirppiina ja muru 34+2
 
Onnea Eka :heart: :flower:

Satu, rippikoulun käymättömyys vaikuttaa vain ettet voi olla kummi ja kirkolliseen vihkimiseen. Voitte siis kastaa lapsen kirkkoon.

nanna, olen samaa mieltä kirppishinnoista. Törkeetä! Väärin pestyjä - nyppyisiä ja värit sekaisin ja hintaa liikaa |O
Mulla oli viimeksi myynnissä tavaraa niin laitoin hinnat niin että tavara lähtee kiertoon. Lähes kaikki meni ja itsellekin jäi jotain. Tutulla oli hinnat "kohdallaan" ja sai viedä tavarat kotiin.

Vaivoista, Vauvatalo sarjassa kätilö selitti vaivojen syyn. Jos odotus olisi vaivaton (etenkin lopussa) niin äiti ei olisi motivoitunut synnyttämään. Jos olisi liian hyvä olla niin eihän äiti haluaisi olotilastaan pois. Näin se täti selitti :)
Itselläni on taas vauvan tuska syliin. Ihan lopussa kyllä vaivainen olotila pistää tekemään kaikkensa että synnytys käynnistyisi =) Esikoisen synnytys käynnistyi kebabilla jossa tulinen kastike :LOL:

Perjantaina kävin työterveyslääkärillä. Käteen tehtiin vuosi sitten leikkaus ja vaivat eivät ole loppuneet. Joten viikon päästä minulla olisi ENMG-tutkimus (tutkitaan hermojen ja lihasten sähköinen toimintaa). Lekuri selvitti ettei raskaus ole este sille vaan ainoa ongelma on että pystyykö olemaan puolesta tunnista tuntiin selällään. Asentoa saa vaihtaa välillä tutkimuksen aikana kuulemma. Mahdollinen uusi leikkaus olisi ensi keväänä tai kesänä. Mites sitä vauvelia sitten nostellaan jne... Lekuri kirjoitti samalla sairaslomaa äitiyslomaan asti ihan jo tämän kädenkin takia. Tää lääkäri on niin hyvä että ihan ikävä tulee. Ei yhtään perinteinen tyyppi mieheksi. Eniten oli kiinnostunut raskaudesta ja voinnista jne. =)
Kun menin sisään huoneeseen niin heti ekaksi sanoi että eikös sulla ollut kuutisen viikkoa jäljellä... :D

Mulla ei ole ongelmaa tekemisen puutteesta äitiysloman aikana. Kun kerkeäisi ja jaksaisi kaikki tehdä. Nyt tuli vielä iso korutilaus kälyn työpaikalta. Toivottavasti kerkeän tekemään ne loppuun ennen jakautumista. Hirveä hinku olisi kaikkiin käsityö kursseihin mutta ihan turha luulo syyslukukaudella. Yhtä päiväkurssia kyllä meinasin jos olotila suo. Se olisi muutama viikko ennen laskettua aikaa :whistle:

Nyt unta etsimään...

rv 33+1
 
Onnea Eka :flower:
Joko niitä vauvoja alkaa sitten tulemaan?!?!? :eek: Ei sitä näköjään yhtään tiedä, että koska itsekullekin tulee lähtö laitokselle!!

Täällä on kanssa yksi jonka mielestä toiset myy kirppiksillä ylihintaan nukkaantuneita ja nuhjuisia vaatteita... En kyllä itse myisi sellaista tavaraa.

Täällä olikin monta bb-fania. Onko teillä ketään suosikkia / inhokkia talossa? Mulla ei ole varsinaisesti ketään suosikkia, mutta ykkös inhokki löytyy... ja se on se punkkari-Harri, yäk mikä olemus ja jutut |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: Jotenkin sellanen "vässykkä" ja tylsimys! En silti Cheristäkään erityisemmin pidä.

Kirkosta. Itse en ole kuulunut muutamaan vuoteen kirkkoon, mutta vauva siihen kuitenkin liitetään. Saa sitten isona itse valita kuuluuko vai ei. Siellä kirkon virastossa täytyy ilmeisesti itse käydä liittämässä vauva kirkkoon??? Äidin mukaanhan siihen kuuluminen tai kuulumattomuus määräytyy. Mahtaakohan moni pappi kieltäytyä kastamisesta kun itse en kuulu kirkkoon ja emme ole naimisissa... täällä päin on muutama sellanen tiukkapipo pappi, että sekin on mahdollista :/

meela 33+1
 
meela - Jos äiti ei kuulu kirkkoon mutta isä on kirkon jäsen, lapsi voidaan kastaa äidin suostumuksella. Lapsen kasteen ehdoksi riittää se, että jompikumpi vanhemmista on kirkon jäsen.
Löytyy täältä: http://www.nurmeksenseurakunta.net/kaste.html

katiapatia - ai ne neurologi etsii päästä mm. aivokasvaimia ja "selittämättömiä" pääkijuja tms?? |O

kiitti kaikille kaste neuvoista, oon saanu väärää tietoa etten saa muka kastaa kirkkoon jos en oo käyny rippikoulua. Siksi olin jo suunnitellu nimi juhlia. Mutta ristiäiset meille näkkyy sitten tulee..


voi kiesus että alko tekeen mieli mannapuuroa!! :kieh: teen sitä kyllä HETI ku pääsen synnäriltä sitte kotiin... hmm.. en enää muista mille se suklaa mannapuuro maistui (MILLE SA MAISTUU?) söin pienenä viimeksi sitä.

kirppiksistä - no joo!!! Nanna81, ja muut rovaniemeltä ootte varmaa huomannu esim: tuhattorilla ku jotku myy tosi kalliilla vaatteitaan tms. Yks päivä oli yks koju melkein täynnä kamaa, ja seurasi sivummalta, kaikki aina hyökkäs siihen kojuun ko näki siistejä vaatteita, mutta yksikään ei ottanu siitä mitään ko ne hinnat oli oikeasti taivaissa. Yksikin Only -merkkinen toppi joka oli myynnissä onlyssä joskus 4 vuotta sitten (muistan sen), niin 30?!!!
ja jonku vauvan vaatekojuissa oli hirmu kalliita samoja hintoja ku uutena kaupoissa vaikka oli nukkasia tms..
ku minä teen pöydän sinne tai varastokirppikselle niin hinnat on alhaset. En aattele sitä "kauheena tuottona" vaan haluan kamat nurkista veke ja hyvän kiertämään.

JEE MINNA LÄHTI VEKE!! JA SE RASVALETTI... marko on mun suosikki. Ainoa aikuismainen ja osaa käyttäytyä, eikä turhaan muna kädessä sielä pyöri ku o vähän saanu alkoholia.. Cheryl o seuraava joka saa lähteä ja se pallosilmä.
Niin ja niko on kans ihan ok. Sen tempauksille saa aina nauraa.. Ja sääliksi sitä käy ku kaikki morkkaa sitä.


oonko mä ainoa joka katsoo joka arki aamu huomenta suomea? Vai mikä aamu töllö 3 kanavalla onkaan? :LOL: tätä on tapahtunut jo vuodesta 1996 lähtien..se on tapa, ei pakkomielle :snotty:
 
Onnea Ekalle poikavauvan johdosta! :flower: :flower:
Suomessa onneks on ennenaikaisten vauvojen hoito niin korkealaatuista, että kaikki varmaan menee hyvin. Tietysti sitä itsellä on huoli, kun katsoo pikkuistaan, ja näkee ne kaikki piuhat ja laitteet. Nyt vain päivä kerrallaan, kyllä se pikkuinen rupeaa siitä toipumaan... :hug:
 
Ekalle onnea pojasta :flower: ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin että pääsette mahdollismman pian tavalliseen vauva arkeen. :hug:

Itselle ei mitään ihmeitä. Miehellä alkoi tänään työt kiva. Ei nimittäin saa sitä välttämättä kiinni mistään kesken työpäivän. Kulkee tehtailla ym. ja joka paikassa ei voi pitää kännykkää mukana. Sano kyllä että heti jos tuntuu jotain niin pistä tekstaria niin hän kyllä tarkistelee välillä onko viestiä tullut ja soittaa ruokatunnilla ym...
Toinen ongelma on sitten se että missä vaiheessa sitä viestiä pitäis pukata. Heti tänä aamuna on ollut supisteluita tietenkin pelkästään siitä ajatuksesta että en saa miestä kiinni ja joudun yksin synnyttämään. Eli vakaasti uskon että noita supistuksia voi saada aikaiseksi pelkällä stressillä. Ainakin minä näytän onnistuvan siinä.
Täällä noustaan tämä viikko ylös jo kuuden aikaan :/ Koulussa uima viikko ja tokaluokkalaisella alkaa koulu jo kello 7.25 muuten ei ehdi koko koulu käydä uimassa. Oikein kiva. Tämä kaikki johtuu siitä että kaupungin toinen uimahalli on remonttissa joten ruuhkaa pukkaa. Toisaalta parempi että noustaan sitten kukonlaulun aikaan mitä että olis jätetty koko uinti välistä. Mutta jotenkin tuo noin aikainen nousu ei just tässä tilassa ole mun juttu. Tunti pitempään aamulla tekis jo paljon.

pumppernikkeli ja niilo 36+5
 
Huomenta!
Täällä kans jo ylhäällä ollaan. Olipa tuskanen yö. Taas sai 5 kertaa nousta ja käydä vessassa. Lisäksi muutamaan otteeseen heräs kun oli tyyny jalkojen välistä lähteny ja mieletön kipu nivusissa :kieh: . Noh tämä kaikkihan on hyvää valmennusta sitten sille jos vauva paljon pitää hereillä...

Nanna + poju 36+5
 
pumppernikkeli - oon miettiny että mistä oot nimimerkkisi keksinyt? :p se on hieno ja erikoinen.

nanna81mulla samaa vikaa, herään kans jos ei oo tyyny koipien välissä. Tuntuu ettei sitä ilman pärjää enää olleskaan!! minäki heräilin pitkin yötä, naapuri kerrostalossa oli pojilla jotku bileet. Koko vaaranlaita raiku. Musa pauhas ja huuto kuului ja naurun räkätys. Meillä on pakko pitää ikkunaa auki ku en saa henkeä kunnolla jos se ei oo auki. Ainaki tuntuu siltä.. siis makkarissa yöllä, mutta pakko opetella laittaan se kii sitte ku vauva syntyy.. onneksi yöt on pimeitä niin ei valokaan valvota. :hug: voimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
pumppernikkeli - oon miettiny että mistä oot nimimerkkisi keksinyt? :p se on hieno ja erikoinen.
Mä olen yhtä herkullinen kuin pumppernikkeli :LOL:
Ei vaiskaan oikeesti halusin nikin joka ei millään tavalla muistuta mun oikeaa nimeä ja tuon keksi varmaan mun entisen ammatin takia. Eli olen aikaisemmalta ammatiltani leipuri/kondittoori tosin työkseni en tuota hommaa ole tehnyt kymmeneen vuoteen.
Muuten kyllä saa olla kaikkiin suvun juhliin ym.. väsäämässä kakkuja ym.. kun eihän niitä kannata leipomosta tilata kun minä ne voin tehdä :kieh:

Nyt on pakko lähteä ulos tuon pojan kanssa tai jumahdan pian koko päiväksi koneelle

 
Ekalle onnea pikku prinssistä :flower: :heart:

Haleja kaikille joilla vaivaa jokin :hug:

Mulla on kans tota ns.sukkapuikkokipua alapäässä, mutta kyl sen kestää ku tietää mikä palkinto sieltä on tulossa =) Eilen tuli taas limatulppaa, mutta ei kyl tunnu et vielä ois synnytys lähellä.


miimu ja bibi rv 35+5
 
Onko ehdotuksia kenelläkään miten saisin ajan kulumaan kun ei saa mitään tehdä... aika käy tosi pitkäksi... Liikkua saan kevyesti, eli ei tarvi maata, mutta pää hajoaa... kaverit kaikki on tietenki töissä tai koulussa... ite kärvistelen kotosalla... olis edes se nyytti jota hoitaa, tai ei sittenkään vielä saa luvan vielä pysytellä sisällä jotta kasvaa ja kehittyä vielä...

melena + kirppu 32+3
 
Uus viikko ja uudet kujeet... Aurinkoista maanantaita!

meela: mulla ei ole ainakaan vielä sen kummempaa suosikkia tai inhokkia BB:ssä. Ehkä ajan kanssa sellasiakin muodostuu. Nyt vaan oottelen, et miten meno muuttuu ku kaks on yht´äkkiä pois, muuttuuko mitenkään.... =)

satunen: kyllä mäkin katon Huomenta Suomee. Se on kans tapa, tv päälle, ku aamulla herätään. Ja ennen lasten vientiä pitää kattoo mitä säätiedotuksessa luvataan, siitä ohjelmasta se käy helposti. :D

melena: ite käytän ylimääräsen ajan (siis ajat lasten kouluun ja päiväkotiin vientien + hakujen välillä ) yleensä esim. siivoomiseen (vie siis sen yhden aamun viikossa) , musiikin kuunteluun tässä koneella ollessa, lukemiseen (lehtiä tai kirjoja) , tv:n katteluun, leipomiseen, ompelemiseen jne... Jos noi ei kiinnosta, niin sit vaan mielikuvitusta kehiin ja tee jotain mitä olis pitäny tehdä, mut on jääny. Valokuvien järjestelyä, korttien tekemistä, kaapin järjestelemistä.... ;)

Mä tein eilen uuden "löydön" itestäni tän raskauden aikana, nimittäin illalla saunassa/pesulla käydessä huomasin, et multakin tuli sitä esimaitoo. Olin ihan ihmeissäni, sitä ei ole tullu kummassakaan aikasemmassa raskaudessa. Ihme juttu miten sitä voi yllättyä. :D
Lisäks mua on ruvennu vaivaan ainakin satusenkin kärsimä vaiva eli mahaa ja rintoja kutittaa niin mahottomasti. Öljyilen ja rasvailen usein tunneittain, ku tuntuu, et iho on verinaarmuilla raapimisen takia. Tuokin on outoa, yleensä on riittäny, et rasvaa ku pesulla käy, mut nyt se ei enää riitäkään. Ajattelin keskiviikkona kysästä neuvolalääkäriltä, et onko mitään keinoo jota vois kokeilla tohon.... Pikkuvaivoja siis täälläkin. :whistle:

jasmara ja masuasukki 35+3
 
FPI
Huomenta!

Ihan aluksi Eka- onnea ihan hirmusti pienen prinssin johdosta ja toivottavasti pääsette nauttimaan vauva-arjesta mahdollisimman pian!! :heart: :hug:

Olipas tänne tullut kovasti tekstiä muutamassa päivässä, kiva niin ;)

Toiveikasodottaja, toivottavasti kaikki on ok, onhan noissa sf-mitoissa eroja!

Huitshapeli, toivottan, että vauvasi jaksaa olla vielä kyydissä tovin ja samoin satusen vauva!

Omaan napaan ei kummallisempaa, vähän useammin on alkanut supistamaan, mutta ei tosiaan kipeästi...tänään poksahti viikot eli alko rv 38 eli viissin tän viikon lopulla vauva on sitten täysiaikainen! Kolme viikkoa laskettuun aikaan, hui-jui! :whistle:

Huomenna on taas neuvola ja perhevalmennus...että näin se menee...koiran selkäkin on onneksi parempi =) Näin viime yönä unta, että vauva syntyi tänään...saas nähdä, heh.

Eipä muuta kuin mukavaa maanantaita lokamammat! :wave:

FPI+pepe rv 37+0 :heart:
 
Huomenta!

Laiskana kopioin tuolta toisesta pinosta.

Joo, aamulla kävin neuvolassa, tosin meinasin myöhästyä koko jutusta kun miehen puhelin ei herättänytkään. :) Kivaa kun oli 25 minuuttia aikaa ehtiä ja vielä 10 minuuttia siitä menee automatkaan. No ehdinpä kuitenkin.

Tässä olisi saldoa:
Paino 94,5 +292 g/vko
Turvotus -
Paineet 124/76
Pissa puhdas
Hb ei mitattu
Sf-mitta 32
Tarjonta rt
Sykkeet 143

Eli oli tuo vauveli sittenkin kääntynyt oikein päin tuonne olemaan. Terveydenhoitaja sanoi että huomaa tuosta mitastakin että on ollut jossain muussa asennossa aikasemmin kun nyt palasi tuonne yläkäyrän tuntumaan taas. Harmi sen puoleen että nyt ei pääse ylimääräiseen ultraan. :(
Oli vaihtunut terkka ja edellinen oli kyllä mukavampi, tosin tämä taas vaikutti asiantuntevammalta. Seuraavaksi sitten olisi lääkärineuvola kahden ja puolen viikon päästä.

Laitetaas tänne taas masupäivitystäkin, neuvolakäynnin kunniaksi. :)


AngelEyes ja masukki 34+6
 
Kyllä tää makaaminen on ihan hölmön hommaa! Mua rupee raivostuttaan joka pienikin asia tässä huushollissa.
Melena; jos mulla olis edes liikkumalupa niin ehkä alottaisin vaatekaappien ja keittiökaappien järjestelyistä, talvivaatteiden pesemisestä (ehdin tämän jo alottaa, kun ajattelin että vielä on ilmoja saada ne hyvin kuivaks ) , kesävaatteiden pakkaamisesta, leipomisesta (tarvikkeet ehdin ostaa jääkaappiin, nyt ne pilaantuu siellä ) , kaikenmaailman lappusia pitäs mapittaa (mutta siihen ei kyllä riitä edes inspiraatio :kieh: ) , verhoja voisin vaihdella ja rupsahtaneet ulkokukat käydä nakkaseen hiiteen.

*haukotus*

Pitäs keksiä miten me majotutaan tähän taloon kun tulokas tulee, mutta mieli muuttuu joka päivä. Uutta tapettia jos alkas jokatapauksessa ettiin.. netistä :whistle:

Pirun kissa keksi vauvan vaunut. Nyt ne vaunut majailee tuolla valmiiks ahtaassa eteisessä ettei tuo katti karvaa ja revi niitä |O
 
Tove-81
Ensiksikin onnea tuhannesti jo jakautuneille! :D Minä vielä odotan äippäloman alkua, melkein 3 viikkoa vielä pitää jaksaa töitäkin kaiken muun lisäksi...

huitshapeli vaunuihin on myynnissä kissa-suojia, jottei sitten vauvan siellä nukkuessa kisu pääse makoilemaan esim. vaavin kasvojen päällä. Tuossa hyvä keskustelu asiasta: http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1728&sid=46913d6d172a8009dc5d2946616be2a6

Toiseen asiaan, eli synnytystapa-arviointiin. Mulla on semmoinen edessä tuossa viikolla 38 suurinpiirtein ja neuvolan tätsy sanoi, että siellä mahdollisesti otetaan ultran lisäksi myös röntgen lantionseudusta. (että nähdään miten kaveri mahtuu tulemaan ulos). Luulin, että säteily olisi vaaville haitallista, mutta enpäs osannut kysyä asiaa neuvolassa.
Onko jollain tietoa miten noilla viikoilla säteily / röntgen vaikuttaa tai toivottavasti siis ei vaikuta lapseen? En todellakaan mene sinne röntgeniin jos siitä voi olla jotain haittaa pienelle, mutta en uskoisi että alueen suurimmassa sairaalassa nyt laittaisivat mua sellaiseen jos vaaraa olisi... :ashamed: Kuulostaa tyhmältä, mutta olen siis huolissani tästä.

Tove + Papu 32+5
 
kiitos niile jotka toivotti voimia tms. - en muista nimijä.

AI ONKO MUILLAKI LEPO PAKKO? - multa voi kysyä mitä voi tehjä, oon maannu ens lauantaina 3 viikkoa. Tosin yhtenä viikkona kävin salaa kaupoissa.. Mutta seki oli vähän pakko, ku eihä mies ois tienny mikä o nännirasva, ja mitä vaippoja, ja mitä muuta hoitokamaa ois pitäny hommata vaikka oisin lapun tunkenu kouraan ni sieltä ois tullu iso kokosia vaippoja ja läjä lukuisia eri rasvoja.. Mä oon saanu aikani kulumaan suoraan sanonen, makaamalla :snotty: pyykkiä en pysty peseen, en tekeen ruokaa, en tyhjentää tiskikonetta/täyttään, en siivoamaan en mitään.
Koska heti alkaa koskemaan tuonne alapäähän ja supistaan! Oon lukenu kirjaa, (kävin kirjastossa lainaamassa paljon kirjoja, mm joulu askartelu kirjoja tms ) sitte oon kattonu elokuvia dvd, telkkaria, täällä 2plus mestassahan mä roikun päivittäin, oon käyny suihkussa istunu siellä tovin kuuman veden valuessa, ja pitäny silmiä kii, se rentouttaa. Sitte oon yrittäny kutoa mutta puikko meni hukkaan ja lankarulla on solmussa, oon suunnitellu jo ristiäisjuhlia, tehny sinne kutsukortteja, pyöriny kämppää ympäri ja miettiny mitä teen, norkoillu jääkaapilla, syöny, pelannu x-box 360 konsolilla shrek 3, peliä (helppo mun aivoille, toisin ku jotku autopelit tms.) :x
kattonu kotikadun dvd boxin läpi 1 ja 2. ollu netissä. Enpä kummempia. Ja tylsää on ollu!
SanoinkI miehelle että "ku pääsin kotiin synnäriltä, siivoan ite omin voimin"
mulla on oma äiti käyny täällä siskon kans siivoamassa, kun mies ei paljo moppia pyörittele. Ymmärtäähän sen ku raskas työpäivä. Ja ei se osaa siivota sillain niinku naiset..
Ja muutenki ootan jo että palaan normaaliin "elämään" ilman masua ja sen sääntöjä. Tosin sitte alkaa vauvan hoito 24/7 ja uudet säännöt elämässä.

MAATRITTI ON KADONNU JONNEKIN??
 
TOVE-81

Raskaus

Äidin vatsan suojissa kehittyvä, vielä syntymätön lapsi on säteilyn suhteen erityissuojeluksessa. Raskaana olevalle naiselle röntgentutkimuksia tehdään vain erityisen tarkan harkinnan perusteella. Tutkimus myös suunnitellaan niin, että syntymättömän lapsen säteilyaltistus jää mahdollisimman pieneksi. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että röntgenosaston henkilökunta tietää röntgentutkimukseen tulevan naisen raskaudesta ennen kuvausta. Myös raskauden mahdollisuus on aina ilmoitettava.

lisää löytyy täältä: http://www.psshp.fi/index.asp?tz=-3&link=1831
 
Shoppailu vinkki niille jotka eivät ole vielä löytäneet sitteriä....
Meille tuli tänään Jyskin mainoslehti ja siellä olisi tarjouksessa Disneyn Nalle Puh hahmoilla varusteltu säädettävä baby sitteri 40 ? (ovh. 59,95) Väri harmaa/vaal. sin. Ostin saman sitterin jo muutama kuukausi sitten kun ne oli edellisen kerran tarjouksessa :) Saman sarjan matkarattaat on kans tarjouksessa 60 ?.

meela 33+2
 
Tove-81
satunen juu kiitos, no eiköhän ne siellä sairaalassa tiedä sitten kun nimenomaan äitiyspolille olen menossa tätä asiaa varten. Sama lääkäri joka tekee alapäätutkimuksen ja ultran, päättää siinä samassa sitten otetaanko röntgeniä vai ei. (esim. jos vauvan kokoarvio on tosi iso tai lantioni jotenkin tiukan oloinen niin päädyttäisiin röntgeniin. ) Eli jos kaikki ok niin ei edes tarvetta röntgeniin, toivotaan näin.

Onko muita odottajia "läpivalaistu" raskauden aikana?
 
Maanantaita :wave:

Viikonloppu taas meni niin hujauksessa..
Sain onneks tehtyä jotain hyödyllistä,leikkasin eilen tytöltä hiuksia.
Tällä vkolla eskarissa valokuvaus niin sitä varten,sitä vaan aina pitkittää ja pitkittää kun eihän toinen millään malttais pysyä paikallaan..
:kieh: :D
Yö meni miltei valvoessa(taas vaihteeks)näin niin kauheita painajaisia synnytyksestä :(
Onneks on ens vkolla se synnytystapa/painoarvio niin saa siellä "avautua".

No äsken soitti lastenvaunuliikkeen myyjä,että varaamamme yhdistelmät/väri on maahantuojalta loppu eikä niitä lisää tule.
Uudet värit tulee suomeen 15pvä,kai..ja soittavat sitten niin pitää valita uus väri.
oli tarkotus noutaa ne syyskuun lopussa kotiin,mutta tilaushan luonnollisesti nyt venyy kun tavara on loppu.
Saadaan kyllä lainaan vaunut jos eivät ehdi tulla suomeen silloin kun tarvitaan,mutta ihan periaatteesta ketuttaa ettei saa tavaraa mistä on maksanut :kieh:

Laittelin pesukoneeseen vauvan vaatteita pyörimään niin tulis sekin urakka joskus valmiiks
=)
Mutta semmosta tänne,nyt kahvin keittoon niin pysyy hereillä.. :D
 
Hyvää maanantaita! :flower:

Onko muilla kamalaa dementiaa? :kieh: Yöt menee valvoessa kramppien tai supistusten vuoksi -tai ihan minkä muun vaivan vain. :kieh: :whistle:

Neuvolassa olin taas kerran (käyttekö te muut viikon välein, meillä on se käytäntönä) ensimmäistä kertaa hb oli yli 120 jee! :D Paino on pysynyt ihan samana, eli sitä ei ole tässä raskaudessa tullut kuin vajaa pari kiloa. :eek:
 

Yhteistyössä