¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Täällä pitkästä aikaa taas... Päivä kerrallaan mennään, pari kuukautta lomailua jo takana. Toistaiseksi on aika kulunut kohtuullisesti, vaikka paljon olen joutunutkin vain lepäilemään. Viime viikolla oli lääkärikäynti ja olihan tuolla edistystä tapahtunut alapäässä. Kohdunsuu pehmeä ja kaulaa jäljellä 2cm, lääkäri tunsi vauvan pään jo sormillakin. Eli alhaalla on ja siltä kyllä tuntuukin! Vessassa saa juosta yhtenään. Viikkoja onneksi nyt kuitenkin niin paljon että vähitellen vauva saa ruveta syntymäänkin ilman suurempaa huolta.

Naurukohtaukselle ja Ekalle suuret onnittelut!

Sairaalaan ollaan käyty tutustumassa ja ihan hyvät fiilikset jäi. Perhevalmennukset aloitettiin myös, huomenna aiheena synnytys ja kivunlievitys. Liitoskivut ja pahoinvointi vaivaavat, mutta ehkä tässä vielä vähän aikaa jaksaa...

Voimia myös kaikille muille näihin viimeisiin viikkoihin, kyllä tämä varmasti kannattaa!!

Rv 36+0
 
Tervehdys kaikille taas pitkästä aikaa :wave:
Jotenkin aina tulee luettua juttuanne, mutta itseäni on todella vaikeaa pakottaa kirjoittelee :ashamed:
Ekalle ISOT onnittelut poikavauvan syntymän johdosta!!! :flower: On se nyt vaan niin ihana, kun huomaa, että pikkuhiljaa lokakuiset alkavat jo jakaantua :heart: Ekalle perheineen jaksuja ja paljon :hug: Toivottovasti pääsit jo tänään syleilemään poikaasi.
Taitaa mullakin olla ongelmia muistin kanssa, kun en enää muistakaa mistä miun piti kirjoitaa :eek: Jaahas....
Viime viikolla päätettiin, että nyt vaihdetaan auto. Hassu juttu sikäli, että just viime viikolla valmennuksessa oli puhetta siitä, että monesti miehet haluavat vaihtaa auton ennen lapsen syntymää :LOL: No, meillä se tosin oli yhteinen päätös. Nyt sitten hankkimallemme ISOFIX kaukalolle on käyttöä, kun tosiaan vaihdetaan uudempaan malliin tuo auto, jossa on jo varmasti ISOFIX systemi mukana. Nyt tolle kaukalolle pitää kai hankkia se itse alusta, johon se kiinnitetään. Mutta ehkä nyt ensin auto hankitaan... :)
Satuselle ja kaikille muille sitä tarvitseville :hug: Koittakaa jaksaa.
Itselleni nyt tulee ihan huono omatunto, kun on pakko myöntää, ettei minua kyllä vaivaa juuri paljon mitääm :ashamed: , kun kaikilla muilla tuntuu olevan niin tuskainen olo... Mutta ehkäpä minun on nyt vain nautittava tästä tilanteesta. En toki pysty olemaan samalla lailla aktiivinen kuin aikasemmin, väsyn paljon nopeammin ja välillä selässä tuntuu, että nyt pitää rauhoittua, mutta muuten olo on ihan Ok. Tällä menolla mennään varmaan sen la:n yli. Huomenna on viimeinen lääkäri. Päästään todennäköisesti ultraan :D Tulen kertomaan sitten kuulumisia.
Niin, ja viime viikolla oli puhetta masun ympäryksestä, niin oli ihan pakko mitata omani ja siitä tulikin yllättäen vain 90 cm, vaikka lisääpainoa on tähän mennessä kertynyt jo huimat 12 kiloa. Saa nähdä sitten, miten nopeasti pääsen synnytyksen jälkeen omiin mittoihin...
Nyt lounasta itselleni valmistamaan ja odottelee miestäni, että päästään autokauppaan vielä lisää autoja katselee...

päivän jatkoja kaikille :wave:

margo rv 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
meela niin ja se sitteri on sitten 9kg asti.. Eihän vauva kerkiä kauaa olla ees siinä? onko muisaki sama paino rajotus?
Mä en tiedä painorajoituksista, mutta tuskin vauva viihtyy kauheasti sitterissä enää siinä vaiheessa kun alkaa enemmänkin liikkumaan. Ei ne varmaan oo kovin pitkäikäiseen käyttöön. Osaako joku viisaampi sanoa Minkä ikäisenä painetaan suunnilleen 9 kg?

 
Jätkä: täällä neuvolakäynnit on viikon välein viikolta 36 lähtien eli käytännössä viimesen lääkärintarkastuksen jälkeen. :)
Saat olla tyytyväinen, et paino on noussu noin vähän. Sulla on tainnu kuitenkin oma paino sit suhteessa vähetä, ku ei ole tullu tilalle lisää. Oon kyllä aina miettiny, et miten tuo painon vähyys oikein onnistuu?? Itellä painoa nyt lisää 6kg ja sekin on tosi hyvin tälläselle raskaansarjan odottajalle. :D

satunen: vauva painaa tuon 9kg usein lähellä 1-vuotispäivää. Jo aikasemmin liikkuminen alkaa kiinnostaa eikä välttämättä viihdy paikoillaan istumassa.
Ystävän tyttö on nyt 10kk vanha eikä paina vielä 9kg, mut ei ole sitterissä ollu enää pariin kuukauteen, konttaaminen ja ylösnouseminen on kiinnostavampaa. ;)
Ite mietin noita rekkareita kans joskus, mut jotenkin tuntuu oudolta ajatukselta, et "kertois" kaikille mikä lapsen nimi on ku ihmisten ilmoilla liikkuu. Taidan jättää väliin, vaikka se joku "muoti-ilmiö" taitaa ollakin. :D

35+3
 
Ekalle onnittelut pienestä pojasta, toivottavasti pääsette pian nauttimaan vauva-arjesta :flower: :flower:

Johan tämä alkaa jo jännittäväs käydä mitä pidemmälle edetään kun alkaa tipahella näitä vauva-uutisia, eletään me kyllä jännää aikaa =)

Omaan napaan ei nyt juurikaan uutta, täällä on myös sukkapuikkosupistelut, karseet liitoskivut sun muut tuskat olleet jo pitkään tuttuja kavereita ja ajatuskin siitä et pian helpottaa niin auttaa kumaasti jaksamaan :D Tosin jälkisuppareita pelkään enemmä ku ruttoo ja pitäsin ennemmi nää kaikki muut.. :$

Meillä meni koko viikonloppu aamusta iltaan siivotessa, tehtiin siis kunnon suursiivous viel ennen vauvan tuloo ja käytii kaapista ylimääräset roinat läpi ja nakeltii pois ja uskomaton se määrä mitä onki vuosien varrella kerääntyny mitä oo vuosiin ees tarvinnu.. no ny se on pois järjestyksestä. Niin ja kissoillekin löytyi uusi koti, siitäkin puolesta ihana siivota tietäen ettei ny ainakaan karvaa ja kissanhiekkoja oo joka paikka täys. Pesutornia odotellaan saapuvaksi tällä viikolla niin pääsee viel kunnolla pyykinpesuun et nyt alkaa jo ihan kivalla mallila kaikki olla ja kohta voi rauhas keskittyä vain vauvan odottelemiseen millon pieni päättää ulos haluta :heart:

Viikon päästä vasta viimenen lääkärineuvola, odottavan aika on pitkä.. yllätyksiä ei kummiskaan pitäs tulla, ainaskin oon tunnustellu et edelleen ollaan raivotarjonnassa ja muutenkaan häikkiä oo ollu. Turvotuksen puutetta oon ihmetelly, mut kerkeehä tuota vielä tulla.

Mut nyt kauppareissulle, hyvää alkavaa viikkoa mammoille =)

Hipsuli ja nappula 35+6
 
meela: meillä tyttö paino 9kg jo puolivuotiaana, poika vasta 1-vuotiaana eli hyvin yksilöllistä. Toisethan käyttää sitteriä kiinteitä syötettäessä, mut ite esim. alotin käyttää syöttötuolia heti ku lapset oppi istuun kunnolla eli reilu puoli vuotiaana. =)
 
Silleri
Viimeksi jäi juttu vähän kesken kun poika kaatua mätkähti ja tytär kaipasi henkistä tukea roskapussin viemiseen... piti mennä seisomaan parvekkeelle ja katsomaan, että pääsee rauhassa roskikselle asti! :D

Paljon onnea Ekalle poikavauvasta! :flower: :flower: Ja voimia ja jaksamista alkuvaikeuksien kanssa!

Sen varmasti muistin viimeksi kehuskella, että kahdet tuplarattaat on nyt hankittu, nyt alkoi epäilyttää, tarvitsenko sittenkään niitä sateenvarjomallisia Maclareneita. Kunhan on hetki vauvan kanssa eletty ja rattaita oikeasti testailtu niin on mahdollista, että pistän ne myyntiin, voitte jo harkitsijat pistää vähän korvan taakse... :wave:

Paljon sympatiaa kyllä kaikille lepäilijöille, koittakaa jaksaa. Onneksi koko raskausaika on kuitenkin suhteellisen lyhyt aika ihmisen elämässä ja palkinto on vaivan arvoinen.

Kohta täytyy käydä poikaa herättelemässä päiväunilta, ennen on ollut periaatteena, etten koskaan herätä lapsia unilta, ellei ole vihoviimeinen pakko, mutta nyt on iltaunet alkaneet venyä niin myöhäiseen, ettei voi antaa nukkua liian pitkään päivällä. Ilman päiväunia tuskin vielä pärjäisi kuitenkaan, mutta jos sitten lyhyemmillä pätkillä saataisiin illat vähän rauhoittumaan.

Kirpparihinnoista, itse olen viime aikoina ihmetellyt käytettyjen kestovaippojen hintoja nettikirppiksillä. Ei minun ainakaan tekisi mieli maksaa käytetyistä kestovaipoista lähes uusien hintoja, vaikka tiedänkin, että monet pesut parantavat joissakin vain sitä imukykyä, mutta silti...

Vauva pungertelee välillä todella kipeästi navan suuntaan ja alaspäin. Yöllä oli niin paha kramppi jalassa, että itku oli päästä kun se ei meinannut lakata. Vessassa saa ravata yhtenään. Mutta on jo syyskuu! Tsemppiä kaikille! Kyllä tämä kestetään!!! B)

Silleri ja Suvi rv 36+6 (jee!)
 
jasmara-meela kysy minkä ikäsenä painetaan 9kg! en minä :D mutta iteki mietin silti samaa..
kiitti siis vastauksesta.

:whistle: onneksi mulla o välipalaksi hedelmä pilttejä jääkaappi pullollaan!! ei jaksa mitään kovin raskasta mässätä koko ajan ku alkaa vähän nälättää..
jee..mies tulee 4 töistä.. Onneksi sillä o se uus työpaikka, ei tarvii olla yömyöhään töissä.
eikä mun kauaa yksin. Niin ja kun vauva syntyy niin jaksaa mieskin hellitellä vauvaa.

Kuka on nähny sen paksuna elokuvan? Meillä on se..musta se on ihan ok, muttei kovin hirveän hauskakaan.. vois katsoa sen ku viimeksi sillon katoin ku se ostettiin, eli joskus puoli vuotta sitten :D tässä miestä töistä odotellessa..
voi räkä ku tekis mieli leipoakin.. aaw.. vaikijaa elämä välistä, mutta niinhän sitä sanotaan
että vaikeuksien kautta voittoon!! :whistle:

mulla o nyt ollu joku voittoputki päällä! oon ostellu niitä 1? arpoja niin aina joku 1? voitto tai 2? voitto tullu. On se vain kumma ku ei koskaan minun kohalle paukaha isompia summia :kieh:

:heart: jaksamisia kaikille!!


OOTTAKO MIETTINY MUUTEN KUKA ON SE BB TALON MIES ÄÄNI JOKA AINA SANOO " TÄMÄ ON BIG BROTHER" ??? MÄ VÄHÄN VEIKKAAN ETTÄ OISKO SE SE JUONTAJA MIES, JOLLA ON SAMANLAINEN BASSOKURKKU-ÄÄNI KUIN BB TALON ÄÄNELLÄ??
 
Ekalle onnea prinssistä! :heart: Toivottavasti pikkuinen on päässyt jo käymään äidin sylissä :hug:

( .) Mies sanoi aamulla töihin lähtiessään: "Allu syntyy tällä viikolla, mulla on vahvat fiilikset siitä." Nytpä siis odotellaankin onko miehen fiiliksissä perää :D

Olo ei ole mennyt ainakaan parempaan suuntaan itsellä, joten vali valia täältäkin tulossa... :ashamed: Tuntuu että vauvan pää on jo niin alhaalla, että oma kävelytyyli muistuttaa lähinnä ankan kävelyä. Äitikin huomautti asiasta. Olenkin nyt sitten edes yrittänyt vältellä pitkiä kävelimisiä, mutta kylläpä niitä siltikin tulee esim. koiran kanssa. Viime yönä minulla alkoi myös uusi vaiva: turvotus! Sormet on kuin paketti nakkeja ja jalat myös. Ja jalkoja ja sormien välejä kutittaa... :kieh: Mietin, että voisiko jaloissa olla jalkasieni (mies sai sellaisen ihanan vaivan kylpylästä ja on nyt sitä hoitanut Lamisil kuurilla)?? Luin tuosta Lamisil paketin ohjeesta että ei välttämättä suositella raskaana oleville - mitenkäs sitten nyt toimitaan? Pitää kysellä huomenna neuvolassa että mitä tää kutina ja turvotus on!? Toivottavasti ei enteile mitään pahaa... :snotty:

Kirppishinnoista oli myös puhetta. Olen tehnyt saman huomion nuhjuisten vaatteiden hinnoista ja ne ovat kyllä välillä aika pöyristyttäviä. Ja yleensäkin tavaran hinta kirppiksellä. Kerran naurettiin miehen kanssa kun joku oli tuonut kirpparille sellaisen saarioisen salaatinkastikepurkin (tyhjän siis) lasisen pullon, hinta 1?! Siis se kastikehan maksaa kaupassakin vähän yli euron!!! :LOL: Mutta, siis, joillekin kirppis on tienisti ja toiset haluaa tavarasta eroon, eihän se tyhmä ole joka pyytää, mutta se joka maksaa... :whistle:

Nyt pitäis alkaa tekee photarilla töitä, josko sitten pääsis TAAS siivous hommiin kun mies kotiutuu.

Voima :hug: kaikille, jotka tuskissaan pyöriskelee!! =)

Adette & Allu 36+5
 
moi


täällä myös kärvistellän suppareiden ja liitoskipujen kanssa...tänään ois tuntunut siltä et hitsi jos vois jäädä vaan tonne sängynpohjalle niin vois kestää tän päivän ,mut ei pakkohan on hoitaa eskarilaisen haku, toisen kerhoon vieminen ym..mut kaikki hetket mitä vain löytyy heittäydyn sohvalle....

Tove mulle tehtiin tokassa raskaudessa synn.tapa arvio ja silloin otettiin rtg ja mun mielestä olin viikolla 36...mun mielestä tehdään just joskus 36-37 viikoilla että silloin ois "turvallisempaa"..mulle tehtiin nyt myös hampaan rtg kuvaus,en muista millä viikolla oli , ehkä jollain 25? suojattiin lantio vaan hyvin ja sanottiin et kun silloin säteily tulee niin pienelle alalle niin ei haittaa..

Olo on jotenkin vaan niin odottava, on sellainen tunne että tällä viikolla jos ei tuu lähtö niin kumma juttu..ke ois vielä neuvola..

pw36+2
 
EI TAAS!!!! aina mie onnistun poistaan tekstin ennen ku saan sen lähetettyä :headwall:

onnea paljon ekalle ja jaksamisia vaavin kotiutumisen odottamiseen :hug:

huitshapeli en tiiä miksi nuo mun jalat kipeytyy niin hulluna. Ei siis vaivaa ku öisin. Koitan pitää tyynyä jalkojen välissä ja masun alle osittain pönkötettynä, mut ei sekään tunnu auttavan. Ne kipeytyy aina jostain nuista lonkka- ja takapuolen lihaksista, ei auta vaikka mies niitä koittaa hieroskella ja ite venyttelen ja nosten ylös. En sit tiiä vaikuttaako jotenki se et mul on muutenki tuo lonkka jotenki virheasennossa, aina se on vaivannu jotenki, mikään muu ei oo auttanu ku astangajooga jota en oo nyt päässy harrastaan sattuneesta syystä :D
Mut onneksi kohta siihenki saa palata, uu jee. Siihen asti ei auta ku kärvistellä yöt, onneks ei oo kovin montaa jälellä...

Nuista vyötärön mitoista on ollu puhetta. Itellä on tullu 16 kiloa lisää painoa ja mitta kasvanu 38 sentiä, on nyt 102. Ei ihmekkään ettei vanhat paidan mee enää oikeen päälle :LOL:
Voi se olla hassu tunne ku yhtäkkiä palaaki takasi omiin mittoihin ja painoa lähtee rytinällä pois, varmaan lähen syysmyrskyssä lentoon :LOL:

Tänään oli neuvola, on nyt kerran viikossa loppuun asti, ja kaikki oli kunnossa, edelleen. Rauta tosin tippunu, oli enää vaan 103, nostettiin nyt taas annosta 2 pilleriin päivässä, mikä tietää siis sitä et jatkossa lentää kakkaa entistä enemmän, jee jee.
Vaavin pää oli kiinnittyny jo kuoppiinsa, ei siis ihmekkään et tuntuu koko ajan sille et ois greippi jalkovälissä :LOL:
Kehotti silti reippailemaan mahdollisimman paljon, etenki ulkosalla, ettei menis yliajalle.

Niin ja se hammaslääkäriki mulla oli tänään. ei menny ku 10 minsaa, kävi hampaat läpi ja totes ettei tartte tehä mitään. Mulle ei oo koskaan tehtykkään. Onneksi. =)

Nyt vois jatkaa neulomista, teen sellasta villahaalaria johon oon suunnitellu pikkusen puettavaksi sit kotiin hakiessa, vaik tuleeki vähän reilumpi koko... Ihanaa, 22 päivää enää laskettuun aikaan, menispä tää aika siivillä....
 
Nopea päivitys, rv36 ultra juuri takana, painoarviota tuli 2,5kg eli todennäköisesti samaa koko luokkaa mitä esikoinenkin oli (2860g syntyessään). Parin viikon päähän lääkäri pisti rutiinina vielä kontrollikäynnin, vaikka totesikin että eihän sieltä mitään nelikiloista odotetakaan kun esikoinenkin on ollut niin pieni. Uteliaisuus voitti ja piti kysellä näkymiä ja tyttöä lääkäri veikkasi, mutta huonosti näkyi (kivekset olisivat voineet olla piilossa, hieman epäröi että tässä voisi olla häpyhuulet..) ja sanoi ettei kannata vaatteita vielä lähteä tällä tiedolla ostamaan. Tyttöön tässä on oltu varauduttukin ja sinänsä ihan sama kumpi tulee, kohtahan se selviää.. :)

Sitteristä sen verran, että esikoinen alkoi kieriä 3kk ikäisenä ja ryömiä 5kk ikäisenä ja sitterille ei tosiaan ollut enää ekojen kuukausien jälkeen käyttöä, joten se 9kg varmasti muillekin riittää.. nyt en muista missä iässä esikoinen sen 9kg oli mutta lähinnähän se sitteri onkin tarpeen ekojen kuukausien tai ekan puolen vuoden aikana..
 
Ekalle oikein isot onnittelut vauvan syntymän johdosta :flower: Toivottavasti pääsette pian kotiin viettämään vauva-arkea.

Joku kysyi siitä 3D-leffasta. En enää millään muista kuka, mutta kuitenki,,, :D
Mun mielestä sitä oli ainakin alkuun vähän vaikea katsoa, kun ei ollut tottunut. Kuva tuntui vähän hailakammalta ja välillä oli hassua, kun jotain "tuli ulos" siitä valkokankaalta ja teksti kuitenkin oli siellä normaalilla etäisyydellä. Joutui tavallaan miettimään, että miten tätä kuvaa nyt katsoisi. Voi olla että mulla vaikutti myös se, kun istuin ihan reunassa ( jos pissahätä yllättää ). Luulen, että siitä keskemmältä oli parempi katsella. Poika ainakin oli ihan haltioissaan. Oli hauska seurata, kun yritti välillä kädellä ottaa jotain kiinni ja säikähti, kun jotain "lensi" päälle :D Sopii ihan hyvin just tuollaisiin seikkailu leffoihin. Esim. joku Jurassic park olis hieno katsoa 3D:nä.

Neuvolasta tulin juuri. Painoa tullut taas reilu kilon lisää, niin kuin ajattelinkin. On taas turvotus lisääntynyt siihen malliin. Muuten ei mitään erikoista.
Vauva on kiinnittynyt lähtöasemiin. Sitä se ilmeisesti silloin pari päivää sitten tuolla touhusi, kun sattui siihen malliin :) Vettä on kuulemma paljon.
Keskiviikkona on taas kontrollikäynti kätilöopistolla tuon vauvan painon ja lapsiveden määrän takia. Verensokerit on kyllä pysynyt nyt tosi hyvinä, joten toivottavasti tuo poikanenkaan ei olis ihan mielettömän isoksi kasvanut, ettei äitiltä pääse itku.

rv 36+5
 
Itsekkin ajattelin tuollaiset rekkarit vaunuihin hankkia kun pieni on syntynyt. :D olen kyllä katsellut niitä ihan kaupan rekkareita kun ovat turkasen paljon halvempia ja ainakin tähän asti kaikki ne nimet joita ollaan ajateltu (eivät ole mitenkään erikoisia) on löytynyt ihan kaupastakin.

Tuli kirje sieltä polilta. siinä sanottiin että pitää ottaa mukaan pieni määrä aamuvirtsaa 24 raskausviikon jälkeen. nyt sitten pohdin että millaiseenkohan kuppiin sitä pissaa saisi laitettua/säilöttyä ennen klo 12 jälkeen tapahtuvaa tutkimusta. Labra on jo kiinni enkä ehdi aamulla niin aikaisin sinne menemäänkään että voisin "aamuvirtsaa" siihen päästää. tietääkö kukaan pitääkö se asti olla joku steriloitu/desinfioitu vai millaiseen sen pissan voi laittaa. NIin ja pitääkö se näyte olla kylmässä vai miten sitä säilötään. Kamalan hankalaksi mennyt :LOL:

Kauhiasti jännittää se huominen. saa nähdä mitä nukkumisesta tulee. Nukkumisesta puheen ollen, on ollut ihanaa kun ei ole nyt hetkeen tarvinnut yöllä nousta ylös kuin kerran tai kaksi vessaan kun tähän asti sai koko yön rampata vessassa tyyliin joka toinen tunti. Saa vähän nukuttuakin nyt jopa. :D

Oma napa lähtee nyt shoppailee taas nettiin. :p onneksi viikon päästä tulee ekat äippärahat. :D

uusi viikko poksahti. vk 36 JEE, kohta käärö onkin jo sylissä. :heart:
rv 35+0
 
tove:kiitti vinkistä ja linkistä:) Sängynpäälle tuota suojaa mietin, mut periaatteessa oven saa pidettyä kiinni. Vaunuihin ei tullut mieleen, mutta toisaalta tuo katti on roikkunu niissä nyt jo niin että on saanut kuomun pudotettua alas (!! ) että siitä ei varmaan hirveetä hyötyä olis.. Vanhasta kokemuksesta tuota koppaosaa tulee käytettyä muutama kuukausi, niin ei niin lyhyeks aikaa viitti sitä kyllä alkaa ostamaankaan..

toiveikasodottaja: lasipurkkiin, jos sulla on jemmassa, mut keitä se ensin. (siis se purkki, älä sitä pissaa :D ). Ja säilytys jääkaapissa. Siinä isännän aamujugurtin vieressä on ihan hyvä ;)
 
Hassua nähdä tää meiän ketju enemmän ensimmäisenä listan yläpäässä..
Siitä taitaa tietää että kohta loppulaskenta alkaa. :eek:
Toisaalta sitä odottaa että pääsee tästä pakista eroon, ja kaikki on paljon helpompaa.
Mutta toisaalta mä en halua vielä, koska sitte meillä on kolme lasta! :whistle: |O ;)
Toisaalta mä haluan mun kroppani takas, ja tehdä sillä mitä mä haluan.
Käydä punttiksella, kyykkiä mielin määrin vailla jalkojen puutumista ja ähkymistä.
Halata miestä kunnolla niin että vaikka navat koskettaakin, niin ei jää ilmarakoa väliin kuiteskaan. :snotty:
Tää närästys loppuu, ja musta tulee mukavampi. :saint:
Ja tässä vain murto-osa siitä mitä raskaana oleva salsai kärsii...
*katselee kaiheana tulevaisuuteen*

Tässä ei ole vaihtoehtoja kuin se että joko tää pakki o mussa kiinni, tai sitte vauva on ulkona. Kauhulla odotan niitä öitä...Ja päiviä, ja aamuja, iltoja.. :xmas:
Kyllä ihminen on hullu kun aina tarttee pistää päänsä tämmösiin tilanteisiin, ja näistä kun ei ole pakokeinoa. :LOL:
 
Jasmara. saan jo nyt kun otin varhennettuna eli sillä 50päivää kun normaalisti on se 30päivää ennen laskettua aikaa alkaa rahat pyöriä. En ois millään pärjänny sinne 30päivää että oisi vasta laskettuna tullut kun koko kesä on mennyt miehen rahoilla kun opintotuki loppui kesäkuussa.
 
toiveikasodottaja: kiitti tiedosta. Ei sit tullu mulle mieleen ettei kaikilla ole 30 päivää :ashamed:
Et harkinnu työttömäks hakeutumista?? Silloinhan olisit saanu Kelalta jotain, siis ennen ä-loman alkua.... :)
 
ei tullut itseasiassa edes mieleen. Dääm. mutta toisaalta jos oisin ilmoittautunut ja ois jotain sopivaa työtä tullut niin oisin joutunut sen ottamaan vastaan ja olin heinäkuun puoleenväliin asti työharjoittelussa (pakollinen koulun harjoittelu) ja sen jälkeen aloin olla jo niin vaivainen selän takia etten ois pystynyt mitään tekemään.
 
Niin siinä työn saamisessa olis ollu sekin, et olisko kukaan palkannu sua hetkeks, ku oot kuitenkin raskaana.... Ja ainahan voi määritellä mitä työtä hakee, ettei kaikkea tarjota... Noi nyt on spekulointia, mut tulipa vaan mieleen toi vaihtoehto. Turha sitä nyt on enää murehtia :hug:
 
Tove: Käsittääkseni loppuraskauden synnytystapa-arvioon kuuluu hyvin usein tuo lantion mittojen tarkistaminen rtg-kuvsta, joten uskoisin että siis loppuraskaudesta se on turvallista. Lähinnä kai se säderasitus on vaarallista alkuraskaudesta, kun elimet vielä kehittyvät ja solut siis alttiita mutaatioille. Ainakin noita pelvimetrioita (lantion mittausta rtg:lla), tehdään niin usein, että itse kyllä uskaltaisin loppuraskaudesta siihen mennä. Jos se ois oikeesti vaarallista, en usko että niitä tehtäis..

Jollakin oli turvotusta: Sama täällä, sormus on siirtynyt kaulakoruun roikkumaan, ei mahdu enää sormiin.

Tänään olin kaupoilla, kävin valitsemassa taloon kylppäriin ja vessaan pesualtaat ja suihkut ostin myös, ensi viikolla tulee sitten putkimies asentamaan, muutto senkun lähestyy. Samalla reissulla mukaan tarttu sitteri, prismasta semmoinen emman keinumalli. Ja OZ babysta hoitoalusta. Mies tekee itse pinniksen ja hoitopöydän, mutt ostin siihen nyt sen hoitoalustan. Sitt ostin myös tutin, tuttipullon, vaippoja yms kamaa...Kohta alkaa olla valmista vauvaa varten, pinnis siis kyllä puuttuu mutta ekat viikot vauva saakin nukkua äitiyspakkauksessa. Tänään tuli postissa myös netistä tilaamani I love daddy-tuttipullo- ja ruokalappusetti, joka tulee isyyspakkaukseen. Löysin myös Lastentarvikkeesta Akta Gracon Peltor lapsen kuulosuojaimet, ne oli kaikki vaan sinisiä, oisin halunnu jotkut neutraalit! Tietääkö kukaan, onko niitä jossain eri värisinä? Meillä siis tulee jossain vaiheessa tarpeeseen kun kuljetaan noissa auton tuunaustapahtumissa, ja siellä joskus on sitä melua..

Lisää vauvan vaatteita tarttu myös mukaan, ei niitä ookkaan jo kun 5 koneellista pesty! :LOL: Ja viikonloppuna huusin huuto.netistä ison paketin lisää... :ashamed: Oon täysin hurahtanut noihin vauvan- ja lastenvaatteisiin...

Soitin tänään myös labraan, ja maksa-arvot onneksi normaalit! Johtuisiko sitten tuosta turvotuksesta tämä kutina...

Kirppiina ja muru 34+3
 

Yhteistyössä