¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

toiveikasodottaja - minäki oon katellu niitä kaupan rekkareita..muttako ei näy sitä nimeä minkä tahtosin, ja kaupasta saapi vaan imukupit messiin, mutta ei niitä rinksuja millä kinnitetää..
mietin että jos kaupasta ostettas ni nippusiteilä kiini :LOL:



turvotuksesta oli puhetta- mulla kans yhtäkkiä sormien yläosatko turvonnu niinku nakit. Niinku joku mainitsikin sormet on kuin nippu nakkeja, niinku mies heitti hurttia huumoria että sormet on niinku nippu "kyrpiä" -anteeksi kielen käyttöni.
:LOL: :whistle: :ashamed:

juttelin just kaverin kans. Se oli määräaikasena töissä lastenhoitajana ja jäi mammalomalle ni saa niitä äitiysrahoja 1200?/kk, ja meikä saa sen minimin 380?/kk.
Hitto että pistää vihaksi.. mun mielestä se pitäs olla nii että rikkaat saa vähempi ja köyhät enempi. JA SUOMIKO MUKA TASA ARVOINEN MAA? vissiin joku palkinto rikkaille tuokin. :kieh: :headwall: ja jos mä oisin joku päättäjä jehu, niin rikkailta ottasin kaikki etuudet pois ja antasin työttömille köyhille ja piste.

OOTAN KAUHULLA ETTÄ NIINISTÖSTÄ TULEE PRESSA JOSKUS. SEN JÄLKEEN ON SUOMESSAKI KÖYHÄT OLOT. varmaan tapellaan makaronipusseista sitte kaupoissakin..seku pääsee ressaksi ni se o varma että köyhät ajetaan niin alas kyykkyyn että ei oo koskaan oltu.
 
Jasmara. tosiaan myöhäistä nyt ajatella. kun ois tullu mieleen sillon, mutta ei mulle kukaan sellaisesta vaihtoehdosta sanonut eikä sellainen nyt itselle tullut tosiaan mieleenkään. Mutso kiva juttu. :ashamed:

Satu. Nippusiteet on ihan jees. :D Ei sitä nyt aina tartte kaiken olla niin vimpan päälle. :LOL:
 
kirppiina:
kuulosuojaimista: http://www.vihreasammakko.fi/product_info.php?products_id=171&osCsid=b3a6670cfc0588b4644d2832cbd4af31 tuolla törmäsin, mut ei sielläkään hirveesti värejä. Meillä on sellaset turkoosit, kun kisoja kierretään, mutten kuollakseni muista mistä on ostettu!

*muoks* googlaamalla "peltor kid" löytyy muistaki paikoista. Jos tarvii samalla muuta tilata..
Näky jossain olevan monta euroo halvemmat.

Jee, me saadaan tänään pinnasänky:)
 
Jos vielä otatte mukaan.
Esikoista odotamme.
Ikää on minulla 26 (pian 27) ja miehellä 29.
Asumme Nurmijärvellä ja meinaamme mennä naistenklinikalle synnyttämään.
Laskettu aika on 26.10, sukupuolta emme tiedä, vaikka monesti olemme kysyneet sitä, ei vauva suostu näyttämään.
Erityiskontrollissa käymme vauvan koon takia äitiyspolilla, koska omat munuaiseni eivät jostain syystä pysty suodattamaan kunnolla valkuaista, ja ei ole tietoa että lähteekö se synnytyksen jälkeen pois, vai jääkö pieni proteiiniuria edelleen päälle. Lisää selviää vasta koepalan otossa, joka siis voidaan tehdä vasta synnytyksen jälkeen.
Kirjoittelen lisää kun pääsen juttuun mukaan :)

Nyt kuitenkin vielä onnittelut vauvansa jo vastaanottaneille :) :heart:

Terveisin, Nanni ja tyyppi 33+1 :heart:
 
nanni81 wellcome :hug: :flower:

haa meikä on pienenä asunu nurmijärvellä ja helsingissä ku olin vaavi. :p eli ei muistikuvia niistä ajoista..

moni varmaa sekottaa sun nikkis sitte nanna81- seen :LOL: että elä ihmettele jos tulee omituista tekstiä jostaki suunnasta.
 
Unohtui kirjoittaa, että kävin sokerirasituksessa rv 28 ja sain tietää että paastoverensokerini on rajalla. Mutta siis ruokavaliolla olen saanut pidettyä sen niin hyvin, että paino ei ole noussut 5 viikkoon. Seuraava ylimääräinen ultra ja samalla lääkärikäynti on ensi viikon tiistaina.
 
Nää äitiysraha-asiat saa aina kiivasta keskustelua aikaiseksi. Mä olen opiskellut ahkerasti ja tehnyt lujasti töitä, siksi koen, että olen "ansainnut" äitiyspäivärahani sen suuruisena kuin se nyt on. Ja toisaalta olen sitä mieltä, että minimi on kyllä liian pieni. Elin itse minimillä kun sain esikoiseni, kyllä se aikamoista kituuttamista oli. Maailmassa on niin paljon parannettavaa.. Ja sitten kuitenkin elämme Suomessa, missä sentään on äitiysraha ja sitä maksetaan pitkään esim. verrattuna moneen muuhun Euroopan maahan.
No juu, ei tämän enempää tästä aiheesta, oli vain pakko ihan vähän kommentoida.
Muistakaa äänestää kunnallisvaaleissa, paikallistasolla päätetään monet meille lapsiperheille tärkeät asiat!!!

Hymykuoppa75 34+3
 
tervetuloa nanni81!! :wave:

sain tehtyä sukulaisen rippikuvat valmiiksi - vihdoin. Juhlat ollu jo 20. heinäkuuta, eivät varmaan ole kehdanneet pyydellä kuvia ja minä en ole jaksanut niitä tehdä... :ashamed: :snotty: No, josko lopputulos miellyttäisi!

Unohdin muuten kertoa, että tilasimme ikealta nyt sitten lastenhuoneen täyteen kalusteita. Postimaksut olivat aivan järkyttävät 90?!!!?!?! :eek: Mutta kun aloimme vertailla ikean hintoja näihin normaaleihin huonekaluliikkeiden hintoihin niin eipä tuo yhteissumma edes ylittynyt jos vertaa esim. koti-idean vastaavaan pakettiin. Ja kotiinkuljetettuna tulevat ensi maanantaina, jee! Sit tää huusholli on vihdoin valmis joka nurkasta! :D

 
Tuosta äitiyspäivärahasta muuten tuli mieleen että itse tein ennen esikoista kolmea työtä opiskelun lisäksi, mutta sain minimi äitiyspäivärahan. Opiskelun ohella tehtyä työtä kun ei oteta huomioon! Pyllystä, sano mä
 
unohdin kysäistä, että mistähän nettisivuilta saa tilattua jotain "I love daddy" tai muuta isukki kamaa vauvalle? Olisi ihana yllättää tuo ukkokulta jollain semmoisella :heart:

Äippärahasta sen verran, että tuo minimi on mielestäni kyllä ihan liian pieni! Se on herranjumala pienempi tulo kuin opiskelijan opintoraha ja asumislisä yhteensä!! :kieh: Siihen pitäisi saada korotus. Itse olen onneksi niin onnellisessa asemassa, että sain töitä juuri ennen raskautta ja saan nyt siis täydet äippärahat, mutta äippäloman jälkeen ei olekaan sitten töitä tiedossa, joten sitten ollaankin taas seuraavan ongelman edessä... :/ Eipä suomen kansaa ainakaan noilla avustuksilla hirmuisesti kannusteta lastentekoon... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Tuosta äitiyspäivärahasta muuten tuli mieleen että itse tein ennen esikoista kolmea työtä opiskelun lisäksi, mutta sain minimi äitiyspäivärahan. Opiskelun ohella tehtyä työtä kun ei oteta huomioon! Pyllystä, sano mä
Voiko olla näin!? Järkyttävää! |O
 
Joku etsi niitä erivärisiä kuulosuojaimia.. Täältä saa ainakin neonvihreitä ja neonpunaisia --> http://www.tinttaiita.fi/product_info.php?cPath=54&products_id=83

Ja nyt vois lopettaa tämän palstapommittamisen - sori :snotty: :whistle: :D
 
Nanni81 :pakko oli heti kirjottaa, kun itelläni kans proteiinia ollu pissassa alusta asti ja koepalan otto tiedossa mikäli jatkuu synnytyksen jälkeen. Onko sulla vauva pieni vai iso? Mulla on menty alakäyrillä, mutta vielä on ihan normaalia :)

Jenksu 33+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adett e:
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Tuosta äitiyspäivärahasta muuten tuli mieleen että itse tein ennen esikoista kolmea työtä opiskelun lisäksi, mutta sain minimi äitiyspäivärahan. Opiskelun ohella tehtyä työtä kun ei oteta huomioon! Pyllystä, sano mä
Voiko olla näin!? Järkyttävää! |O
jjeps..

jenksu: millaset siun vauvan painoarviot on ollu?

ja sori, häiriköin koko ajan, mutta ei oo muutakaa tekemistä :saint:
 
Adette; tuolta http://www.babycare.fi/cat/product_catalog.php?c=53 tilasin ton lahjapakkauksen, noita sivuja selailemalla muistaakseni löyty jostain ihan yksittäinenkin pullo jos ei halua monta kerralla. Mutta tossa pakkauksessa on myös tuo ruokalappu ni siks tilasin.

Sitten esimerkiksi www.lahjakas.fi sivulta löytyy noita ruokalappuja yms juttuja. Ja www.sisukas.net myös hyvä sivu....

Kiitti huitshapeli ja Adette vinkeistä, itekin löysin googlettamalla noi sivut....Taidan ennen tilaamista käydä vielä kattoo paikalliset rautakaupat, niistäkin kuulemma pitäs löytyä noita suojaimia..

Äitiyspäivärahasta komppaan Hymykuoppaa, samat ajatukset täällä.....Kiitollinen olen töistä, joiden ansiosta tulee täyttä rahaa. Ja tosiaan, vaalit tulossa joissa voidaan näihin asioihin vaikuttaa!
 
Heips taasen!

Itsekin aloitin ä-loman varhennettuna,tosin työn raskauden takia ja saankin ekan ä-rahan 25pvä...sitä odotellessa :whistle:
Joo kyllä sitä saa kiitollinen olla,että on töitä ja niiden tulojen mukaan nyt tuo ä-raha.
Esikoisesta sain sillon 6-vuotta sitten minimi rahaa ja se oli kyllä mini-mini :kieh:

Itellä ei toistaseks ole turvotusta tullut.
Esikoisestahan mulla alkoi turvotukset jo vkoilla 26,johtui tosin raskausmyrkytyksestä.
saanut olla tyytyväinen nyt kun mahtuu kaikki omat kengät jalkaan ja pystyy sitomaan kengännauhat itse
:D

Kirppiina:K-raudassa on ainakin ollut noita lasten kuulosuojaimia =)
 
Mäkin terrorisoin vielä täällä... :D

Nanni: tervetuloa mukaan :flower:

Itekin minimiäitiysrahaa saaneena (edellisistä lapsista) tiedän, et se on ihan naurettava summa. Äitiyttä ei arvosteta tarpeeks. =) Teille jotka sitä saatte, niin ootteko kuulleet korotuksesta ens vuodelle:

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2008/08/693575
 
hymykuoppa75 -niihä se on, muttaku kaikki ei vaan pääse kouluun jos hakee. Esim minä!
Vaikka ahkera yritin olla että sais numeroita peruskoulu todistukseen,mutta kaikki ei oo niin viisaita ja aina ei voi verrata siihen että se ois palkinto ahkeroidusta ajasta elämässä. Kaikki halukkaat kun ei saa ammattia tai joillakin on jokin syy esim: sairaus ettei voi olla työssä..
Onhan nuo kansanedustajat yrittäny lapsi perheiden puolta pitää mutta jehuista se on paljolti kii,
jos suurin osa porukasta o rikkaita kannattavia porvareita niinku niinistö niin asiat ei etene mihinkään suuntaan ikinä.
joo ja tuo minimi o kyllä ihan paska summa. Mutta parempi kuin ei mitään.
 
haa, piti tulla hehkuttaan.. käytiin pikaseen lähikaupasta hakemassa jääkaapin täytettä ja pakaste altaasta tarttu mukaan Apetit-merkkinen mangomeloni paketti jäätelö..se o niin ihanaa!!
:p ootan jo kuola valuen että bb alkaa ja saa lapioida sitä kattoessa jätskiä naamariin..
 
Huitshapeli: Tämmösiä lukemia löytyy äippäkortista: rv 25+1 725g, rv 28+0 1000g ja viimesin 32+0 1700g. Pääasia kai että se kuitenkin kasvaa. Mulla on vielä yks kontrolli äippäpolilla rv 36.. Sulla tais olla jotain huolta kans vauvan pienuudesta? Vai sekotanko henkilön?
 
jenksu; Joo, mä kävin perjantaina polilla ja siellä ite tuohon painoon kiinnitin huomion. Se tohtori ei kyllä sanonut siitä mitään kummempaa..
21+2, 456g
24+3, 680g
26+2, 900g
32+3, 1600+risat?
Tarkkaa lukua en saanu.
Neuvola on viikon päästä, täytyy siellä puhua tuosta. Kumma täti oli kyllä muutenkin se lääkäri :whistle:
 

Yhteistyössä