¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Alkuperäinen kirjoittaja nanna81:
Huomenta! (huoh :/ )
Ei pitäny poika sopimuksesta kiinni ja täällä vielä ollaan. Illalla jo alko taas kivuliaat supistukset ja koko yön ne jatku. Harvakseltaan tuli eli jotain tunnin välein. Kivasti taas meni yö.. Aina kun sai unen päästä kiinni heräs uuteen supistukseen ja nyt on silmät ristissä sitte. Ei sais valittaa MUTTA :kieh: ...
Nanna + poju 38+2
Ei täälläkään tuo sopimus oikein onnistunut. Yön sain nukuttua suht hyvin, mutta taas puoli kuuden aikaan heräsin supistukseen nyt on joitakin tullut lisää. Ja välillä on sellainen ihme tunne ettei tiedä supistaako vai ei. Joo ja viidetta ollaan menossa synnyttämään, eikä harmainta aavistusta missä vaiheessa on tosi kyseessä :LOL:
NO joka tapauksessa vois alkaa syntyä tai lopettas ainakin sitten nuo "turhat" supistelut
:kieh:

pumppernikkeli ja niilo 38+2
 
Tonnikala:
Meillä on 'jo' isoja nuo isotveljet 15, 11 ja 7-vuotiaat. Esikoinen on oikeastaan vasta nyt lähipäivinä alkanut puhumaan tulevasta vauvasta silleen kunnolla, jopa odottaen. Eilen viimeksi keskusteltiin vauvan tulevasta musiikkimausta. :D Esikoinen myös hiplaili omia vanhoja potkuhousujaan ja ihmetteli miten on sellaisiin joskus mahtunutkaan, noh,, sälli on itse tällä hetkellä n. 180cm pitkä ja jalkakin on vaatimattomasti nro 44. :whistle: B)

Pikkusesta(7v) ja kakkosesta(11v) ei vielä oikein ota selvää, mitä miettivät. Pikkunen minua tavallaan huolettaa, hänhän on tähän asti ollut perheen vauva, pahnanpohjimmaisin. Lupasi pikkunen leikkiä vauvan kanssa -kerran vuodessa- :LOL:
 
Jätkä Sehän on reilua, että kerran vuodessa ihan leikkii!! :D

Mua huvitti vielä tuo tyttö yksi päivä. Ollaan puhuttu vauvan laskeutumisesta, ja pian koittavasta synnytyksestä. Tyttö kysyi minulta, että - Äiti, onko se vauva laskeutunut jo? Onko se täällä jalassa? Ja taputteli mun pohjetta. =) Luulee ilmeisesti, että se vauva syntyy jalkapohjasta!
Noh, ei se ihan vielä sinne asti ole laskeutunut, onneksi! :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tonnikala:
Jätkä Sehän on reilua, että kerran vuodessa ihan leikkii!! :D

Mua huvitti vielä tuo tyttö yksi päivä. Ollaan puhuttu vauvan laskeutumisesta, ja pian koittavasta synnytyksestä. Tyttö kysyi minulta, että - Äiti, onko se vauva laskeutunut jo? Onko se täällä jalassa? Ja taputteli mun pohjetta. =) Luulee ilmeisesti, että se vauva syntyy jalkapohjasta!
Noh, ei se ihan vielä sinne asti ole laskeutunut, onneksi! :xmas:
Ihana :D
 
nanna81 :wave: , täällä kans samanlainen yö. Supistuksia tuli ja meni ja sit TAAS loppuvat :kieh: Osa supistuksista oli tosi kipeitä |O Mut ei ni ei... Tulin just koiran kans 45 min lenkiltä, mut oon jo luovuttanu uskon et noi rehkimiset mitää auttaa. Tekevät vaan lisää noita "turhia" suppareita. Kuin kipeitä sun supistukset on ollu, ne kovimmat, osaatko kuvailla...?

Meil on tänää työpaikan tyttöjen saunailta ja ajattelin mennä. Ihana päästä pois kotoa illaks, syömää ja saunoo. Ja ihana nähdä työkavereita pitkäst aikaa. Saa muutaki juteltavaa ja ajateltavaa ku tää oma masu :D Ollaan kaikki hoitoalalla, et turvallisis käsis ainaki oon jos jotai alkaaki tapahtuu. Meinaa se paikka on täst kaupungist 45min ajomatkan päässä ja se ed. synnytys oli tosiaa sen 41min :p Mut mä oon nyt asennoitunu siihen et ei tää tuukaa ajois, vaik koko aika on siltä tuntunu. Ni sinne saunailtaan vaan B)

Liina ja tiiti 38+1
 
Liina: En oikeen varmaan osaa kunnolla kuvailla, mutta en niin kipeitä oo aiemmin tuntenu. Ensin alkaa tuolta selästä vääntämään ja sen jälkeen siirtyy eteen alavatsalle ja reisiin. Ei tiedä missä asennossa olis hyvä olla ja mies kyselee kauhuissaan vieressä että oisko tämä nyt kuitenki ensimmäine ja viimenen lapsi :D .. Aiempaa kokemustahan mulla ei noista ole, mutta uskoisin että ihan oikeita ovat =) .
Minä kans eilen siivosin ja haravoin yms. Tänään ajattelin sitte viettää päivän tuolla sohvan pohjalla ja kattoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään =) ... Saunailta kuulostaa kivalta =) !
 
FPI
Huomenta :flower:

pumpernikkeli, nanna, Liina, Ei meidään tyttökään pitänyt sopimuksesta kiinni eli täällä ollaan, tosin ei kyllä supistanutkaan, että mulla helpommat oltavat kuin teillä eli tsemppiä ja jaksamista kovasti ja toivottavasti maha-asukit kohta haluavat ulostautua!!

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

FPI+pepe rv 38+4 :heart:
 
leppis: :hug:

Isommista sisaruksista:
Meillä tyttö oli 1v 10kk kun vauva synty.
Kun palattiin sairaalasta neiti katto ja taputti mun mahaa, katto vauvaa, katto taas mahaa: " öö, öö, pippueippa, öö, öö" ja rupes nauramaan. Se oli ihana, mieleenpainuva hetki :heart:

Nyt tyttö (7v ) on ymmärtänyt että tämä odotus on pitempi prosessi ja luulen että ei oikein vielä käsittänyt sitä että vauva onkin täällä jo "kohta" (ainakin äiti toivoo ettei mene marraskuun puolelle :/ ) . Tyttö varmistelee, että saahan hän sitten vauvaa hoitaa (joo, ihan varmasti saa ;) ) .
Poika ( 5v ) kyselee enemmän että kauanko siihen vielä menee ja käy kokeilemassa vatsan päältä vauvan potkuja ja juttelee sille :)

Multa ei oo vielä kukaan alottanu kyseleen tota joko joko, mutta tytöltä kuulema kysellään jatkuvasti että joko äidillä on iso maha :LOL:
 
Täällä on ollut puhetta noista Joko-joko-kyselyistä. Multa ei oo kukaan vielä onneksi kysynyt mitään. Laskettua aikaa toiset kyselee kun eivät muista, mutta ei sen kummempaa. Ajattelin sanoa omille ja miehen vanhemmille sekä kummankin sisaruksille jo etukäteen, että ei kannata kysellä joko-joko vaan kyllä sitten ilmoitetaan kun aika on. Katsotaan meneekö se perille ;) Voi olla, että ei mene kun ainakin anoppi on sellanen ettei varmaan anna hetken rauhaa kun aika vähenee...

Kyselin eilen noista limatulppajutuista. Taisi olla jotain muuta kun ei enää oo tullut yhtään mitään!

Mennään huomenna miehen kanssa hakemaan viimeiset puuttuvat pikkujutut vauvalle, vihdoinkin! Yhteinen aika on ollut niin kortilla viimeisen kuukauden aikana, että on meinannut palaa pinna ihan täysin kun aina on jotain :kieh:
Mitenkäs teidän muiden miehet? Pysyykö kotona? Musta tuntuu, että miehellä on menoja aina vaan enemmän ja enemmän kun LA lähenee. Meinaa ihan seota pää kun on kotona kaikki päivät yksin ja kaikki muut on töissä. Mieskin menee aina muihin hommiin kun työpaikan ovet sulkee perässään. Viikonloput on mennyt jo monta viikkoa kaikissa ralli-jutuissa (omissa ja etenkin muiden) yms kissanristiäisissä! Tuli oikein valivalivaliminäminäminä-juttua! mua kiukuttaa!!

Millasia vaippoja muuten suositteletta vauvalle? Ajattelin ostaa valmiiksi pari pakettia tms mutta nyt en yhtäkkiä tiedä, että minkä merkkisiä ja minkämoisia ja kokosia????? En oo yhtään perehtynyt vaippoihin niin mulla on aukko sivistyksessä :ashamed:

meela 34+6
 
Naurukohtaus
Yritin selailla että minkä takia päättivät käynnistää synnytyksesi noin aikasilla vkoilla.
Mua on tavallaan peloteltu siitä nyt neuvolassa että meillä sama tilanne edessä. Että vauva on iso jo nyt, vkoja 34+3.
 
Täällä ollaan edelleen - ei auttanu eiliset rehkimiset, mutta otetaan tämä päivä vielä perään ja huomenna makoillaan ja katsotaan mitä tapahtuu! (hiemanko epätoivoista :ashamed: :whistle: )

Joko, joko kyselyjä ei ihan kamalasti ole tullut. Sellaiset kaverit, jotka ovat ympäri maailmaa, kyselevät, mutta nämä lähellä olevat eivät ole pahemmin joko kyselyillä häirinneet. Minun vointia tosin kysellään sitäkin enemmän :)

meela: täällä on tapahtunut sitten ihan päinvastainen muutos, mies kun pysyttelee kotona mahdollisimman paljon eikä oikein suostu lähtemään enää minnekään. Jättänyt oikeastaan iltaoluetkin juomatta, jos pitää sairaalaan lähteä ajamaan. Ja toisaalta olen ihan tyytyväinen kun tosiaan pitää olla niin paljon vain omissa oloissaan niin aika miehen kanssa on ihan luksusta - kerrankin :LOL:

Mulla on valmiina sekä pampersin, liberon että muumin new born vaippoja. Olen saanut niitä kaikenmaailman näytepakkausten mukana, pampersin paketin taisin ostaa. Kokeilen nyt jokaista ja katsotaan sitten mikä vaipoista tuntuu parhaimmalta niin sitä käytän sitten jatkossa. Ajattelin kyllä kokeilla kestoiluakin sitten jossain vaiheessa kun vauva hieman isompi.

Taidanpas nyt lähteä kuitenkin aloittamaan sitä siivoilua, pitäis koko huusholli ehtiä käydä läpi ennenkuin mies kotiutuu :whistle: :D

Adette & Allu 38+2

*muoks: Silleri : sinulla ollut siis sellainen tilanne käynnistyksen suhteen. Sittenhän se on ihan ymmärrettävää - mistähän löytäisin omalle kohdalleni ymmärrettävän selityksen ettei tarvitse sinne 42 viikolle odotella?! :headwall: Se taitaa olla nyt suurin pelkoni :|
 
Meille syntyi pikku peikkopoika 12.9.2008. :heart:

Tänään päästiin kotiin.Synnytys tapahtui täällä Rovaniemellä.
Synnytys meni hyvin, kokonaisuudessaan se kesti 5h 46 min.
Josta ponnistusvaihetta oli tuo 46min.

Eli siis:

12.09.2008 klo: 11.01
syntyi poika raskausviikoilla: 35+5

paino: 3375 g
pituus: 49 cm

pisteet: 1 minutin jälkeen - 8 (jäntevyydestä)
5 minutin jälkeen - 9


Kaikki oli vauvalla hyvin, siksi olimma viikon sairaalassa kun vauvan bilirubini arvot nousivat
korkeiksi alkuviikosta. Niitä seurailtiin ja poika viettikin pari-kolme yötä sinivalokaapissa.

Keskoisuudesta ei mitään merkkejä.
Syö hyvin, oikea ahmatti!!!

Niin tosiaan, synnytys kertomusta vähän omakokemuksellani:

Vartin yli 4 aamulla heräsin perjantaina kun käänsin sängyssä kylkeä ja jotain lorahti housuihin. Unisena havahduin että "hei, mä pissasin sitten sänkyyn"
Kävelin vessaan. Ja pissahan tuli pöntölle sitten..
Nousin pöntöltä ja jotain lorahti taas, sellasta limaista ja vetistä ja lämmintä kirkasta.
Menin herättämään miestä ääni väristen, että "nyt mä vissiin synnytän" ja muistan hokeneeni kotoa sairaalalle "en halua sinne ouluun".

Sairaalassa oltiin n. viiden aikaan. Mut pistettiin käyrään ja kyseltiin vaatteiden kokoa jne.
Sitte alko supistella se tuntu sellaselta menkkajomotukselta. Olin tuolloin jo auki 3-4cm, että siksi mua ei laitettu ouluun koska en olisi ehitinyt enää saada puudutusta tms, kun sinne on se 300km noin.
Sitte siirryttiin synnytys saliin. Siellä makasin ja valitin sängyssä tovin, (aikoja en enää muista).
Sitten jossain vaiheessa supistukset muuttu ihan sietämättömiksi. Huusin kätilölle että
nyt kuule pungerran, tuli sontaa tai ei! (olin ajatellut nolona sitä että kakat tulee pöydälle).
|O Yritin käydä wc:ssä tyhjentämässä suoltani, mutta vauva painoi jo niin paljon tuolla jossain alhaalla että itkin kivuissani.
En saanut peräruisketta koska en pystynyt edes istumaan.

Sitten jossain vaiheessa tuli joku lääkäri, joka laittoi epiduraalin.
Se oli AIVAN hirveää!! Siis tuntu niinku selkärangan väleihin olis tungettu päänkokosia kuplia ja vielä tuntu sellane kuplinta.. Siinä huusin ja valitin ja hammastapurin itkien kuinka se sattui ja en saanut henkeä kunnolla ja oksetti kun kätilö väänsi mua ihan kippuraksi.
Kun se oli saatu laitettua, ne lohdutti että hienosti jaksoin olla liikkumatta.
Ennen epiduraalia kätilö laittoi mulle jonku tippaletkun käteen.
Epiduraalin jälkeen siihen laitettiin supistuksia lisäävää ainetta. Ja todella autto!
Eka supistuksia tuli 5 min välein, sitten 2,5 min välein, sitte 1min välein ja lopulta oliki enää 30 sekunnin välein.
Sitte kätilö sanoi että jos työnnättää (tuntu siltä ku jättikokonen paska ois tulossa!!!)
että työnnä vain.
No minähän pungersin ja vängersin naama punaisena.
Siinä ponnistelin sen 46 min, ja viimisellä kerroilla ku ponnistelin, niin se sattu ihan saakelisti!
Tuntu siltä niinku häpyluuta murrettais hiljaa rikki kuin tuoretta leipää keskeltä kahtia!! :kieh: Kipein vaihe oli kuitenkin se hetki, kun kätilö pyöritteli sormea mun välilihan ja vauvan pään välissä. Olin vannonu että en huuda/karju, mutta siinä viimisellä ponnistuksella huusin niin lujaa että itelläki korvissa humisi.
Kun vauva pullahti ulos, tuli epätodellinen olo. Tuijotin vain seinällä olevaa tulppaani taulua
ja tunsin kuinka tuskan hiki lähti kropasta ja tuli ihanan viileä olo.
Letti oli hiestä märkä, niinku oisin suihkussa käynyt!!
Vauva nostettiin rinnalle ja se oli ihana hetki, mutta olin vähän sekaisin etten oikein osannu itkeä enkä nauraa.
Mies oli ponnistus vaiheen ajan oven ulkopuolella koska halusin olla kätilön kanssa kahden.
Mies oli kuunnellut kun joka synnytys salista kuulu huutoa ja parkua
:wave: (sillo just 8 oli synnyttämässä samaan aikaan).

Sitten multa ommeltiin kätilön sanojen mukaan "lievä repeämä" (vaikka synnytys kertomuksessa lukee toisen asteen välilihan leikkaus!!!)
Se ompelu ei sattunu. Yhdessä kohtaa ei ollu puudusta niin tuntu kuin sääski ois pistäny mutta ei sen enempää.
Kävelin itse suihkuun ja koivet harottaen levältään koska välilihaa kiristi niin paljon, että tuntui kuin paska kikkare ois puristanu peräreikää :LOL: ! Oli sekin näky!!!
Suihkussa pitelin seinistä koska epiduraalin ja syömättömyyden jäljiltä huippasi.
Sitte sain ruokaa synnytys salissa ja pullakahvit ukon kanssa.
Sitte mut kärrättiinki ylös 6 osastolle lepäämään. Nappasin 1g panadolin ja aloin nukkumaan.
Mieskin lähti kotiin nukkumaan, vauva meni vauvojen huoneeseen hoitoon.

Siitä sitte aloin hoitelemaan vierihoidossa vauvelia ne päivät jolloin se ei ollut sinivalohoidossa.. sairaalassa aluksi jännitin vaipan vaihtoa, ja pukemista ja vauvan käsittelyä, parin eka päivän jälkeen opettelin ihan yksin omassa rauhassa lastenhoitohuoneessa, sillon ku siellä ei ollut muita.

Nyt se menee melkein kuin vettä valaen!!
:D

tosiaan, tuo oli sieltä täältä kertomus..en muista kaikkea, enkä jaksakaan kirjoittaa kaikkea.. ja pien varoituksen muoto!! Yöunet jää aika vähiin aluksi, ainaki mulla.
mutta NUKKUKAA ne eka päivät ku voitte, sillo ku vauva ei oo vierihoidossa. Minähän en nukkunut ja podin kaksi päivää kamalaa migreeniä ja sen lomassa yritin hoitaa vauvaa.
|O onneksi viime yön se sai olla siellä hoitajien kans missä muutki vauvat oli, että sain nukkua..


Alapää on vielä vähän hellänä, (tuskin ketään nyt liiemin kiinnostaa mutta kuiten..)
Istuminen on vielä tietyillä tuoleilla kuten kovat puiset tuolit niin hieman hankalaa, muttei muuten. Kuulema paraneepi tuo leikkaushaava paremin ku lämpillä suihkuttelee päivittäin ja monesti. Ja ottaa kipulääkettä vaikkei paljon särkisikään.

PS: PISSAAMINEN EKA PÄIVINÄ ON IHAN SIETÄMÄTTÖMÄN TUNTOSTA! kirvelee, ja sun kroppa jännittyy niin että se pissaaminen vie sen 20min.. ainaki mulla :LOL: mutta siitäki selviää kirvelystä siis kun samalla suihkuttelee käsisuihkulla. Auttaa tosi paljon!!

:hug: EKa päivät olin tosi sad. ja itkuki tuli herkästi, esim ku katoin ikkunasta ja näin komean ruskan metsässä ni märisin sitä! :LOL: mutta kyllä se siitä..
Nyt synnytyksen jälkeen olo on mitä mainioin!!

Ja maitoa tulee liikaakin, pitää hommata rintapumppu..
mitä pumppua suosittelette?

niin ja en oo vielä ehtiny lukia mitä ootte kirjotellu.. nyt lueskeleen ku poikaki nukkuu..

Niin ja ei se synnytys nyt niin kauhea kokemus ole loppupeleissä,näin ku jälkikäteen ajattelee!!


MÄ ARVASIN ETTÄ JOKU NÄKEE JOSSAIN ETTÄ OON SYNNYTTÄNY! KYTTÄÄJÄT :kieh: :LOL: ;) ..EN OO VIHAINEN..

KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA!!! :flower: :heart:
 
Satunen - Voi miten ihanan todentuntuinen ja kaunistelematon synnytyskertomus :D Mulle tuli ihan tippalinssiin ja rupesi hymyilyttämään yhtä aikaa. Monet jutut muistui itellekin mieleen omista synnytyksistä. Niin se aika vaan kultaa muistot :)
Kiva kun pääsit itsekin kertomaan kuulumisia. Varmaan onkin monet täällä jo odotellut,,, :whistle:
 
Onnea satunen pojasta vielä uudemman kerran!! :heart: :flower: Oli tosi ihanaa lukea synnytyskertomustasi, voi kunpa itse jo pääsisi sinne asti - kova on yritys päällänsä! :D

Kyselit myös rintapumpuista - itsekin juuri eilen niistä kyselin niin ainakin Aventin pumppua kovasti kehuttiin!
 
Voih kuinka ihanaa....Onneksi olkoon Satunen vielä kerran :hug: Jotenkin erityisen onnellinen olo on sun puolesta, kun loppuajasta sulla ei ollut kaikken helpointa. Ihanaa että sait synnyttää siellä kodin lähellä ja kaikki hyvin! Kiitos myös synnytyskertomuksesta, tääkin tahtoo jo omaa nyyttiä hakemaan...... :heart:
 
Onnea Satu, munkin puolesta vielä :flower: Tosiaan hymyilytti, niin elävästi kerroit synnytyksestä. Nopeastikin kaikki meni, jos sitä toista joskus teette, niin voipi olla vielä nopeempaa touhua.... :D Komean kokonen noille viikoille ja hyvä, et on kova syömään. :)

Sisarusten suhtaumisesta...
Meillä on just toisinpäin, ku huitshapelilla... tyttö, 7v kyselee kovasti milloin syntyy ja on ollu innokkaana mukana esim. vauvan vaatteiden pesussa ja viikkaamisessa. Neiti tykkää kokeilla liikkuuko vauva ja silmät loistaen kommentoi ku asukki potkii... =) Keksi nimenkin, "masutyyppi". Sanoo aina kouluun mennessä heipat masutyypille, samoin nukkumaan mennessä.
Poika, 5v ei mun mielestä ole vielä tiedostanu, et vauva tulee melko pian. Kysy kyllä tänään, et milloin se laskeutuu? Puhuin joku päivä siitä, et se laskeutuu alemmas ennen syntymistä. Siitä varmaan muisti sen asian. =) Myös poika sanoo vauvalle hyväyötä illalla. ;)
Vaikuttaa kyllä molemmat olevan innoissaan eikä ole mitenkään negatiivisesti puhunu vauvasta. Sittenhän sen suhtautumisen näkee vasta, ku vauva syntyy. Isompien kanssa varmaan on helpompaa ku ihan pienten sisarusten.

meela: meillä mies on juoksunsa juossu, onhan meillä jo kaks lastakin. Eli viihtyy kyllä hyvin kotona illat. =)
Vaipoista.... varmasti jokaisella on oma mielipide kokemuksen pohjalta. Mulla tällanen: oon todennu, et uhraan hiukan enemmän rahaa vaippoihin, niin saan rahoille vastinetta. Mun mielestä siis Liberon ja Pampersin vaipat vaan on parempia imukyvyltään ja istuvuudeltaan, ku halvemmat merkit. :D Lisäks oon todennu niissäkin "sukupuolieroja" ja tän on todennu moni ystäväkin (ei siis vaan mun oma mielipide) eli Pampersit toimii paremmin tytöllä ja Liberot pojalla. En tiedä mistä johtuu, onko sit Liberoissa paras imukyky edessä ja Pampersilla keskellä, tytöt ja pojat kun tunnetusti pissaa eri kohtaan vaippaa... :LOL:

Huomenna olis tarkotus lähtee Helsinkiin viikonlopuks. Eka nähdään ystäväperhe johon synty muutama viikko sitten tyttö. Ihana nähdä sellannen suht pieni vauva ennen omaa. :) Sit lapset menee mummille yöks ja me miehen kanssa hotelliin..... ;) Viimenen kerta ennen vauvaa kahden keskinen ilta/yö. :D Sit sunnuntaina käydään vielä pojan kummitädin luona. Siinä olis sit tän loppuajan viimenen pitempi reissu. Katotaan kuinka monta kertaa pitää pysähtyä matkalla....eihän tota matkaa ole ku n.170km.... =)

Tänään tuli tehtyä viikkosiivouskin. Onneks se vielä luonnistuu eikä edes supistele kummemmin. On se vaan mukava, ku saa hiekat ja pölyt pois nurkista... :D

jasmara ja masuasukki 37+0 (uus viikko alkaa, perässä tullaan)
 
Moi

Satunen onnittelut koko perheelle... :flower: ...Aventin pumppua suosittelen lämpösesti ,maito heruu herkästi, ei satu ym...ihania hetkiä teille vauvan parissa...

täällä ei ihmeitä, eilen olin jo ihan valmis lähtee kun supisteli, kiinnikkeet vaivas yöllä, vauva tuuppi oikein urakalla mutta täällä siis vieläkin...huomenna poksahtaa viikot :eek: ..meillä on kaikki lapset syntyneet jo näihin viikkoihin mennessä ja siksi ihmettely on kova kun tää jo neljäs..no ensi to viimeistään vauva siis sylissä...

hyvää viikonloppua kaikille..

pw 37+6
 
:wave: onnea satunen nyytistä ja myös ne joita en oo kerenny onnitella! :flower: :flower: :heart:

tulinpas kääntymään äkkiä tässä ja sanomaan että lähden itsekkin nyyttiä nyt laitokselle hakemaan! yöllä meni lapsivesi ja käyty sairaalassa aamuyöstä. 3cm auki, supistukset kuitenki lopahti ja tulin kotiin nukkumaan hetkeksi. nyt taas käynnistynyt uudelleen ja pian on olo sellanen ettei kotona enää jaksa keikkua.. tulen ilmottelemaan sitten kun kotiudun minkänäköstä pakkausta! :D :heart:

triple ja tossutin 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä