¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
Kuulin muuten noista synnytyksen "käynnistys"-tavoista eli sauna, seksi, siivous, et kun niitä on ahkeraan harrastettu, niin mitään ei ole tapahtunu. Vasta ku on lopettanu huhkimisien ja rentoutunu tekemättä mitään, niin johan on synnytyskin käynnistyny. :D Vaikuttais siis siltä, ettei kannata liikaakaan "käynnistellä"....
Mulla esim. edellinen lapsi ensin meinas syntyä liian aikasin. Sit kun olis saanut syntyä niin ei merkkiäkään. Rupesin siivoomaan keittiönkaapit, saunat, pesuhuoneet, harrastin steppiä kirjapinon päällä ( :ashamed: ) ja kolasin ISON pihan, eikä mitään!
Mitään kun ei tapahtunut niin ajattelin, että olkoon perkule ja rötkötin sohvalla koko päivän- ja illalla mentiin :)
 
Onnittelut tuoreille äideille!

Me saatiin poika kotin :) Sairaalassa ollessaan pojalla oli huollot 3h:n välein ja aikalailla tuota rytmiä pidetään nyt kotonakin. Hieman raskaampaa tästä tekee nyt se, että ensin tulee syöttö, vaipan vaihto ja sitten lypsykoneessa olo, sillä pojalla ei tuo tissiruoikailu suju. Lääkäri tykkäsi, että voi ruveta sujumaan kunhan poika voimistuu mutta toisaalta enpä tiedä, kun on pulloon kerta tottunut...

Mulla on ollut apteekista vuokralla rintapumppu (2,5e/päivä ja se pullo&imusetti piti ostaa itselleen hintaa n. 36e) mutta ajattelin, etten jatkaisi vuokraa. Etsin sitten jostakin sellaisen sähkökäyttöisen pumpun ja ostan itselleni. en tosin tiedä, kaunko jaksan tätä pumppaamistahommaa, kun yöllä menee aina kerta heräämiseen sitten aikaa se tunti-puoltoista ja siitä sitten parin tunnin päästä sama setti uudelleen. Vielä sinnittelen ja lypsän JA toivon, että poika alkaisi itse ruokailla tissillä.

Huomenna ekaa kertaa neuvolaan pojan kanssa, ei olla sen kanssa missään muuallakaan vielä käyty. Mitä nyt kerran haettu sairaalasta kotilomalle ja viety takaisin tarkatukseen ennen kotiuttamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
Kuulin muuten noista synnytyksen "käynnistys"-tavoista eli sauna, seksi, siivous, et kun niitä on ahkeraan harrastettu, niin mitään ei ole tapahtunu. Vasta ku on lopettanu huhkimisien ja rentoutunu tekemättä mitään, niin johan on synnytyskin käynnistyny. :D Vaikuttais siis siltä, ettei kannata liikaakaan "käynnistellä"....
Mulla esim. edellinen lapsi ensin meinas syntyä liian aikasin. Sit kun olis saanut syntyä niin ei merkkiäkään. Rupesin siivoomaan keittiönkaapit, saunat, pesuhuoneet, harrastin steppiä kirjapinon päällä ( :ashamed: ) ja kolasin ISON pihan, eikä mitään!
Mitään kun ei tapahtunut niin ajattelin, että olkoon perkule ja rötkötin sohvalla koko päivän- ja illalla mentiin :)
niinhän sitä sanotaan ettei lapsi kiireeseen synny, joten itselläkin suunnitelmissa tämä kova treeni ensin ja sitten lepopäivä, joten katsotaan tapahtuuko mitään
:whistle:
 
FPI
Adett e, pumpernikkeli, nanna, mulle sopis kanssa tänään lähteä synnyttämään ;)

Eka-, kiva kuulla sun teidän kuulumisia! Ihanaa, että saitte pojan kotiin! Varmasti rankkaa tuo pumppaaminen, toivottavasti imettäminenkin vielä onnistuisi! Tsemppiä ja jaksamista! :hug:
 
Eka Ihanaa, että poika on nyt kotona. Voimia kovasti pumppaamiseen, eiköhän se jossain vaiheessa iloksi muutu sekin touhu ja jospa poika vielä rinnalle oppisi :hug:

Eilen juuri katselinkin lastentarvikkeessa noita käsipumppuja, en toki vielä ostanut kun ei sitten tiedä onko varsinaista tarvetta koko kapistukselle, mutta mikäköhän malli ja merkki noista pumpuista mahtaa olla parhain käytössä? Niitä tuntui olevan niin kaikenlaisia ettei oikein tiennyt mikä olisi sitten itselle sopiva, jos tosiaan sitten tarvetta ilmenee.
 
Vois tosiaan tämäkin mamma lähteä synnyttämään vaikka heti.
Ja olishan se ihan käytännöllistä, jos vauva suvaitsisi vielä täman kuun puolella syntyä, niin ei venyisi lapsilisäkään marraskuulle asti.

Kiva kuulla teidän jo vauvan saaneiden kuulumisia.
Eka kiva kun poika voi jo niin hyvin että olette kotiin päässeet :)

Mulla huomenna taas neuvola verenpaineen takia. Maanantain neuvolassa oli vähän valkuaista virtsassa. Oon nyt kotona mittaillut valkuaista päivittäin ja edelleen yhdellä plussalla. Ei ole siitä kuitenkaan noussut. Verenpainetta kävin tänään itse tk:ssa mittaamassa ja sekin pysynyt suunnilleen samana kuin maanantaina. Vauva on onneksi liikkunut ihan hyvin, niin ei oo tarvinnut enempää huolestua :heart:
 
Käsi pystyyn, kuka on kyllästynyt:- Oletko vielä yhtenä?-kysymyksiin? Niitä alkaa vaivihkaa tippua. :headwall: .

Ärsyttävintä mitä minulle on sanottu :-Milloin meinaat räjäyttää potin? :$ :x :x :headwall: . Ihan kuin olisin joku lottopallokone!!
 
Kauheesti tullut tekstiä päivän aikana!!!
Huoma että kovasti odotellaan lisää vauvoja. Hiljentyyköhän tää ihan kokonaan kun kaikki kerralla lähtee sairaalaan... :D

Kiva Eka et olet saanut vauvan kotiin. Voi hyvinkin vielä oppia rinnalle mutta kannattaa miettiä mitä itse haluaa. Nyt kun on oppinut pulloon niin haluaako vähän vapautta pitää yllä vai haluatko ruveta imettään. Tiedän muutamia jotka eivät halunneetkaan enää imettää kun vauva oppi suoraan pulloon. Omat puolensa molemmissa!
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :D (<--hiukka ärsyttävä sanonta, olkaa hyvä :D )

Tonnikala; Totta Mooses alkaa jo kyllästyttää, varsinkin, kun minulla on supistellut jo kuukauden päivät joka päivä ja yö. Kohdunsuukin on jo auki parille sormelle. :snotty:

Tilasin vihdoinkin turvakaukalon, nyt puuttuukin enää vauva tästä talosta, viimeisetkin vaatteet ja harsot pesin tänään valmiiksi. :p
 
tonnikala mua kyllästyttää ja varsinkin näin iltaa kohden .....vauva potkii niin tonne alas kovaa et kohta ihan oikeesti jalka ulkona, on tosi on inhottavaa, ei pysty istumaan kun potkut alkaa.. |O

Eka hieno juttu et poika kotona
:heart:

Adette noista pumpuista niin mulla on muutamista kokemusta ja ehdottomasti olen Aventin pumpun kannalla, maito heruu helposti, ei satu ,vaikka rinnat/nännit hellinä niin on hellävarainen..olipa mainospuhe :) ,mutta muuta pumppua en halua enää edes kokeilla...mut tää oli mun mielipide...

pw
 
Tänään onkin tullut hirveästi tekstiä!

Adette mulle on suositeltu Aventin käsikäyttöistä rintapumppua. Se maksaa 49 ? (sh 69 e) sitä saa esim vauvattaresta ja siinä tulee mukana 2 tuttipulloa ja niihin tutit ja kannet.
Mulla pullahti napa pihalle n. rv 20 ja heti sen jälkeen kun otin napakorun pois! Mun napa on sillai jännästi toispuoleisesti ulkona ;) se on seksikäs...
Hikasta.. mullakin vauva hikkailee useasti päivän aikana ja välillä se tuntuu kestävän ikuisuuden. Se tuntuu jotenkin vähän ärsyttävältä :ashamed:
Ai niin masuvauva on taas pää alaspäin ainakin hikan sijainnin mukaan =)

Ekalle voimia pumppaamiseen :heart: ihanaa kun sait vauvan jo kotiin....

Eritejuttua mulla on tullut tänään 2 tai 3 kertaa sellanen pikkusormenpään kokoinen venyvä limaklöntti. Onkohan tää sitä limatulppaa vai mitä se on??? Pyyhiessä ei oo mitkään kovin kosteat oltavat olleet. Tarkoitan että ei oo mitään limaa kun pyyhii :/ Onko kellään kokemusta tai tietoa? Mä oon taas ihan pihalla :LOL:

Kirppiinalle parane pian -halaus! Mäkin olin just hirveässä flunssassa eikä ollut häävit oltavat!

Jäi varmaan kommentoimatta monta juttua, mutta i'll be back!!!!!!!!!!

meela 34+5
 
Iltaa mammat! =)

Multa ei olla onneks vielä alettu kysyyn, et oonko yhtenä kappaleena. Taitavat tajuta oottaa yhteydenottoa täältä päin. ;)

Nettiennustuksista vielä juttua.... Oli pakko pistää Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille postia, nimittäin eka ennustus tehtiin alkuperäsen lasketunajan mukaan eli 4.10. Nyt tuli vastaukset tuon 10.10 mukaan ja hiukan oli eriävät mielipiteet :D
Mamma ennusti, et meille syntyy tyttö 23.10 ja poika kesäkuussa 2011.
Elli ennusti, et meille syntyy poika (niin myös ultran mukaan ;) ) 22.10 ja vielä poika 11.12.2010. Molempien mukaan menis sit reilusti yli, lähes 2 viikkoa. Saas nähdä vaikka pitäis paikkaansa, ku on niin "oireetontakin" loppujen lopuks tää odotus. Hauska seurata miten käy.
Noi toiset vauvat on ihan mahdollisia kummatkin, jos neljättä vielä halutaan, niin aikaväli ei ainakaan olis ihan mahoton.... :LOL:
 
pinkwawe ja meela: mulla on itsellä jo noita aventin pulloja valmiina joten voipi olla sit et sen aventin punpunkin hankin jos tarve tulee. Kiitos vinkeistä! :wave:

Nyt on sitten käyty kunnon lenkillä siivouksen sijaan, sauna on lämpiämässä ja ukko kans :LOL: Siinä ne kolme ässää tälle päivälle :D Katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään :whistle:

Huomiseen!
 
Silleri
Adetteko kysyi, minulla käynnistetään siksi, kun edellinen poikapoloinen oli syntyessään yli 4,5 kg ja syntyi vasta 42+0. Eivät kuulemma toivo, että ihan niin suuria syntyisi, mutta jos 4 kg asti päästään, niin kuin tästä arvelivat, niin se ei ole vielä niin paha.

Onneksi vauva on nyt iltapäivällä liikuskellut reippaammin taas, katuu varmaan nukkumistaan ja lohduttelee äitiparkaa... ;)

Muistan kun ensimmäistä odotin, olin ihan varma, että syntyy sinä päivänä ja tänä päivänä jne., toisen kanssa vielä pahempi kun olin aivan 110% varma, että toinen tulee aikaisemmilla viikoilla kuin ensimmäinen. Mitä vielä, odotuttivat molemmat ja ne lasketun ajan jälkeiset viikot käyvät ihmisen hermoon kyllä enemmän kuin laki sallii! :kieh: Toisen kanssa tulikin sitten jo luovutusolo, ei se synny ollenkaan, ihan todellinen epäusko siihen, että meille koskaan mitään vauvaa tulisikaan. (Ja sitten kun lopulta syntyi, huusi kaiket päivät.)

Mutta siinä mielessä kannatti kärsiä edellinen yliaikainen pulska poika kun nyt sitten tietää, että viimeistään 13 yön jälkeen sitä aletaan ulos houkutella.

Kolmen S:n ohjelmasta muuten: niistä se Seksi on ainoa, jolla voi olla jotain tehoja vauvan ulos houkuttelussa, mutta koska ne ovat niitä sperman ainesosia, jotka sitä kohdunsuuta mahdollisesti kypsyttelevät (kaikilla ei sekään toimi), niin pitäisi sitten hommien jälkeen lätkäistä jalat seinälle ja makoilla rauhassa ja antaa vaikuttaa... :whistle: Muuten ei välttämäti hyödytä mitään.
 
Iltaa!

Multa ei vielä kamalasti ole vielä alettu kyselemään, että joko. Ainoastaan äiti. Se on nyt alkanut soittelemaan joka päivä, ennen ollaan soiteltu huomattavasti harvemmin, kerran tai kaks viikossa.

Nyt illalla on tainnut supistella ekan kerran. Vaikka ne on kivuttomia, niin edistystä tääkin jo on, kun ennen tätä iltaa ei ole ollut mitään. Tai supistuksia mä alamahan kovettumisen luulisin olevan.

Vega 37+6
 
iltaa täältäki.

Mulla kyllä kysellään joka päivä mesessä ja facebookissa ja joka paikassa et no eikö oo jo tullu ja no millon se tullee ja ja ja. Välillä kyllä ärsyttää jo kyselyt ku itekki toivos jo tapahtumaa mut eipä siinä.

Meillä ei onnistu tuosta 3 S:ssän toteuttamisesta kui tuo siivous. Meillä ku ei oo saunaa ja mies ei suostu seksiin. :/ Siivous taas ei innosta ei sitte yhtään...
joten ei kait auta ku olla vaan ja ootella.
 
Minä voisin mielelläni myös lähtiä jo synnyttämään. tänään hankittiin kaikki loput tarpeelliset/välttämättömät tavarat vauvalle että nyt vain se vauva puuttuu. :) Jos kuitenkin ensi viikkoon odottelisi niin olisi vaavikin vähän isompi ja sitten se voisi jo syntyä. ensi perjantaina olisi tarkoitus mennä ystävien kanssa mökille yöksi tyttöjen iltaa viettämään, ja ystävät sanoo että jalat ristiin että sinne pääsen. katsotaan lähdenkö sitten mökiltä synnyttämään. olisivat kuulemma hyvin valmiina pienessä sievässä toimimaan kätilönä. :LOL:

Tämä päivä on tullut lennettyä. ja se tuntuu. selkä on ihan älyttömän kipiä, ja mahan kovettumis-suppareita tullut jo monta. Jos sitä saisi ensi yön nukuttua paremmin kun viime yön niin jaksaisi taas jotain tehdäkkin.

Minulta ei ole vielä kysytty että joko joko joko. lähinnä vain kyselevät että kuinka jaksan ja joko jännittää. :)

Vitsi miten raivostuttavaa on kun naapuri kyttää. käytiin amme ostamassa, väri vaihtoehdot oli sininen ja punainen. Otettiin sininen kun en oikein ole vaaleanpunaisen fani ja mielestäni se on ihan sama onko amme nyt sit pojan vai tytön värinen, oli vauva sitten kumpi vaan. Noh naapuri sitten huuteli kun huomasi miehen kantavan ammetta että ai jaa poika vissiin tulossa. ARGH! meillä on miehen vanhoja vauvan vaatteita (eli siis sinisiä) kaapissa ja lisäksi myös punaisia vaatteita ja ihan olen ajatellut kaikkia pitää vauvan päällä oli kumpi vaan (tiedämme siis kumpi on tulossa, mutta emme sitä muille vielä kerro). syytön minä siihen olen että kaupat myy niin joko-tai tyyppisiä juttuja. Yritin pieniä sukkiakin ettiä vauvalle, neutraaleja, niin eikö kaikki ollut joko-tai. ja kaikki tutut tietysti kaupassa samaan aikaan ja jos ostaa sinisiä sukkia niin heti sanovat että poika, ja jos punaisia niin joo tyttö.anteeksi tämä Karmea avautuminen mutta alkaa vaan ärsyttää kun kaikki pitäisi aina olla niin että pojalle VAIN sinistä ja tytölle VAIN punaista vaikka minusta sillä ei ole MITÄÄN väliä.

Taas huomaa että kun itse on koko päivän ollu liikkeessä niin vauva on paljon hiljaisempi/rauhallisempi. niin kuin sillon viime vkl kun hätäilin jo että vauva ei oo kunnossa.

odottamaan bb:n alkua. :)
rv36+3
 
muakin ärsyttää välillä että vieläkö ollaan yhessä koossa letkautukset.
mutta nyt mun on pakko vaan vähän purkautua toisesta asiasta.pahoittelen!
mullakin nähtävästi tämä viikko vaan paranee :|
viikonloppuna otin yhteen siskon kanssa tai no sisko lähinnä veti hernettä nenään ja varmaan syvälle, kun pyysin että hänen poikansa söisi hedelmäsalaattinsa loppuun,
eilen huomasin että joku v***n ääliö oli kolhaisssut ilmeisesti ovella meidän auton kylkeen, eikä tietenkään ole mitään lappua jättänyt asiasta.
no juuri äsken sain soiton jossa kerrottiin että mun kissa joka asuu vanhemmilla niin oli juuri yliajettu :'(
eikä sillä ressullla ollut ikää vasta kuin 8 vuotta :snotty:
niin eiköhän tässä ole silmät jo tarpeeksi itkuiset muutenkin.
eli mitäköhän tää viiko vielä tuo tullessaan? :/
 
Minäkin innostuin viime yönä ja aamulla, kun tuli supistuksia - onhan noita tullut jo viikkoja mutta aiemmin on yöt ja aamut olleet rauhallisia.. mutta siinä ne sitten taas aamulla tyrehtyivät. Toisaalta meillä on lauantaina kihlajaisissa käynti ja matkaa yht. 260km illan aikana, niitten juhlien päätteeksi olisikin hauskaa lähteä synnyttämään :D

Olen edelleen ihan, ihan varma että vauva syntyy viimeistään ensi viikolla.. aion aloittaa myös SSS-maratonin sunnuntaina :D

kohta rv38 , esikoinen syntyi tasan rv39 ja arveltiin nuoremmaksi (kierto olikin ollut epäsäännöllinen) :)
 
Huomenta! (huoh :/ )
Ei pitäny poika sopimuksesta kiinni ja täällä vielä ollaan. Illalla jo alko taas kivuliaat supistukset ja koko yön ne jatku. Harvakseltaan tuli eli jotain tunnin välein. Kivasti taas meni yö.. Aina kun sai unen päästä kiinni heräs uuteen supistukseen ja nyt on silmät ristissä sitte. Ei sais valittaa MUTTA :kieh: ...
Nanna + poju 38+2
 
Toiveikasodottaja meilläkin on molemman värisiä vaatteitteita. Vaikka tiedän, kumpi on tulossa, niin aion pitää molemman värisiä ainakin koti-oloissa, kun niitä kerran on.
Meillä oli paras töissä siivooja, joka on uteliaampi, kuin laki sallii. Selvä tyttö tulossa! Pamautti, kun istuin iso työtakki päällä pöytäni ääressä pari kuukautta sitten. Minä vaan, että -aha. Ihmiset on niin hassuja.

Itsellä olo on jo kutakuinkin aika tukeva! Mies eilen sanoi, että nauti nyt, kun vielä pystyt. (Luultavasti tämä on viimeinen raskaus meille, jos ei ihmettä tapahdu).
En tiedä pystyykö tästä nyt enää niin nauttimaankaan, kun haluis jo oman vartalon takaisin, omat vaatteet, ja terveen vauvan! Haaveilen myös kumartelusta ja pitkistä kävelyretkistä!

Miten teillä, joilla on ennestään lapsia, niin ovat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen? Mua vähän jännittää tuon meidän pian kolme vuotiaan tytön reaktio/sopeutuminen tilanteeseen.

Tonnikala 37+3
 

Yhteistyössä