*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Kivoja kuulumisia kaikilla mitä pikasesti lueskelin ja taitaa ihanat kesäilmatkin olla lähes joka puolella =) Itekin tänään ottanu ihan rennosti ja lekotellu auringossa samassa tyttöö hiekkalaatikolla seuraillen, harmi et mies joutu töihin ja menee viel ylitöis.. sais laissa olla työt kielletty tämmösellä ilmalla B) Vielä ois muutama viikko et päästään Lappiin kesäloman viettoon, malttas millään oottaa..

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Verenpaine ja hb oli hieman laskeneet, mut kuuluukin kuulema täs vaihees ni nou hätä. Sykkeet oli taas 140, niinku joka kerralla ja laittaa miettimään oisko kummiskin poika tulosssa, tyttöö oottaes sykkeet oli aina 150 ylöspäin mut siihenki jännäilyyn saahaan toivottavasti heinäkuun loppupuolella vastaus ku lääkärineuvola ja kattoo ultralla ni ois mahiksia viel saaha sukupuoli varmas :D Vähä jäi rakenneultras harmittaan ku ei selvinny, lähinnä siks et sais tytölle puhua ihan konkreettisesti kumpi tulee ja tietty itekin ois helpompi vähä laitella valmiis jne. Mut jospa siellä näkys selvästi. Kohdunpohjankorkeus oli 21, vähä yläkäyrillä, mut eiköhän tasotu. Vauva se vain majailee vielä ihan alaalla, sinne aina häpykummun luo potkii ja sieltä löytyy aina neuvolassakin!

Mulla on kans alkanu harjotussupistuksia tuleen välillä ihan kunnolla ja eihän ne nii mukavia oo ku jotain touhuaaki ni vetää nii epämiellyttäväs. Sanokin neuvolas et kohtu harjottelee enemmän ku toinen tulos niin vähän ajan välein et kuha ei muutu kipeis. Ja et jälkisupistukset on melko varmasti vähintäänkin yhtä kammottavat ku tytön aikaan, niitä ootan kauhulla enemmä ku synnytystä! Muilla kokemuksia jälkisuppareista? Mulla tuli aina ku imetin, muuten ei oikeestaan olleskaan mut ne sit olikin melkein kauheempia ku synnytyssupparit..:x

Sain kans kelalle laput ja päädyttii lopulta siihen äitiyspakettiin. Ottaa sit seuraaville muksuille sen rahana, vaatteitten puolesta varmaan pärjää. Synnyttäjän lomaketta en saanu minäkään, ootin kyllä jo vähän ja nimetki nyt ois jo ollu valmiina molemmilla =)

Tyttö on ihan intona vauvasta, aina juttelevat isin kans masulle ja ompa tuntenu liikkeitäkin käteen ku kokeillu ja nähny ku maha hytkähtelee aina potkuista :heart: Ihana kun toinen on niin mukana ja oottaa vauvaa kvasti, joskin olen melkein satavarma et tulee olemaan äitin tyttö mustasukkanen.. :whistle: ;)

Mut joo, lähtee taas ulos nautiskeleen auringosta kun sitä tarjolla on! Kauniita kesäpäiviä kaikille =)

Hipsuli ja nappula 22+2
 
Hyviä ultrakuulumisia ollut monella. Hyvä niin!

Pinkwawe, voin lohduttaa, että monia hormoonipuuskahäiriöitä on ollut mulla viime aikoina! Vaikka jostain luin justiin, että toisella kolmanneksella ne vähenee alkuaikaan verrattuna. Ei mulla ainakaan!!! Välillä menee töissä hermot, jos esim. tietokone tökkii vähänkin. Tekis mieli heittää se saman tien ikkunasta ulos, mikä ei ole mulle ollenkaan normaalia. Muutenkin saatan suuttua nyt esim. nälkäisenä tosi helposti. Ja sitten viime viikolla yks ilta mies oli kaverin kanssa salilla vähän pidempään kuin oli odottanut...no muahan alkoi yksin kotona istuminen harmittaa niin, että itkuhan siitä tuli. Mies kun tuli kotiin noin 5 minuutin päästä mun itkukohtauksen alkamisesta, niin halasin vaan sitä ja selitin, että ei saa jättää mua yksin koko illaksi...Että en oikeasti ole vihanen tai mitään, mutta näin tässä vaan kävi. Oli ihan hassu tunne, kun itsekin tajusi, ettei ole mitään syytä pillittää, mutta itku vaan tuli.

Tervetuloa taas linjoille Maatritti!

Novelle 21+4
 
Neuvolakäynti takana jälleen. Tuloksia
painoa oli tullut +350g/vko
RR 124/77
Hb 127
SF 19cm
pissa puhdas
vaavin syke 155-160, liikkeet ++

Mitä pitemmälle mennään aina on vain paremmat nuo minun verenpaineet. :D Hb oli vähän laskenut (viimeksi 141), mutta ei vielä antanut rauta kuuria. Sen sijaan sain A-vita nenätipat hakea kun on alkanut tuota verta nenästä tulemaan niin useasti. Kokeillaan josko niillä päästäisiin. Sykettä saatiin hetki hakea kun kaveri liikkui niin kovaa. :p Ja mukavasti ollaan lähellä yläkäyriä tällä kertaa sf-mitan kans kun viimeksi nipin napin alakäyrällä.
Kelan laput sain täytettäväksi, ensi viikolla saa ne sitten toimittaa perille. Sairaalan synnytyspaperinkin sain mukaani. Jännittävää kun saa vauvan nimenkin jo kirjoittaa sinne. :p vielä pitäisi päästä selvyyteen että mikä 3.nimi annetaan pojalle ja kunpi kahdesta tytön nimestä annetaan. :)
Seuraavan kerran onkin sitten lääkärikäynti tuossa heinäkuun alussa. Mitähän tällä kertaa siellä tehdään tietääkö kukaan? Toinen lääkärikäynti on siis tulossa.

Tänään ollut ihan uskomattoman ihanan lämmin päivä. Ja vapaapäivä. :) Lähden tästä nauttimaan leipomuksistani mitä jaksoin pitkästä aikaa tehdä. :)

rv 21+3
 
Ihania ultra kuulumisia.

Toiveikasodottaja: Nehän kattoo neuvolalääkärissä sen kohdunsuun tilanteen.

Eilen käytiin neuvolassa, Hb oli pudonnut entisestään nyt oli 101. Pitää ruveta enemmän rautaa syömään. Ja tänään oli 4D ultra ja voin sanoo että rahan arvonen ultra :D Siellä varmentu vielä että tyttö on tosiaan tulossa :heart: Ja kaikki pikku neitillä oli hyvin, painoa oli n.500g.

miimu ja milli rv 22+1
 
Onneksi olkoon neuvolakuulumisista ja ultrakuulumisista kaikille!:)

Hipsuli, vaikka vanha kansa uskoo mitä, sykkeistä ei voi päätellä millään sukupuolta, kaikilla sikiöillä se vaihtelee jatkuvasti välillä 120-180, se on ns. normaalia vaihtelua, välillä tulee akseleraatioita eli kiihtymistä ja välillä tahti hiljenee. Se on vaan sitten tuurista kiinni mikä se syke on sillon kun doplataan.....Kunhan tuolla välillä on niin on ok.

Kysyin työnantajalta ja mullekin tosiaan maksetaan se 3kk palkka, kiitos kaikille asiassa auttaneille!:)

Tänään on kyllä ollu huippu ilma, mahtavaa.....Pistää vaan väsyttämään kuumuus, ei oikein jaksais mitään tehä. Oikein harmittaa kun ei taaskaan tullu lähettyy tontille miehen avuks. Valmistuukohan se talo koskaan tällä menolla? :ashamed:

Kirppiina ja Ruu 20+6
 
Kirppiina juu, tiijän kyllä ettei noihin sykkeisiin oo mitää uskomista, kuten muihinkaan "uskomuksiin" mahan muodosta, mieliteoista yms. jännä vain vertailla miten erilailla oli tytön aikaan ja sitten nyt. Tyttö oli niin rauhallinen tapaus masussa ollessaan (on vieläkin) ja silti oli aina korkeet sykkeet ja tää tapaus on sit sit niin villi ku olla voi ni sitä vain täs ajankulus pähkäilin. Mut tosiaan voi ihan hyvin olla tyttökin, mukava vain mietiskellä ja kattoo sit miten piti paikkaasa vertailut =)
 
Hei pitkästä aikaa surullisten uutisten merkeissä. Viime perjantaina meille syntyi pieni enkelipoika, viikkoja olisi silloin ollut 21+4. Huolestuin keskiviikkona, kun ei liikkeitä tuntunut ja sain ajan neuvolaan, jossa ei kuulunut sydänääniä :'( Sain torstaille lähetteen naistentautien polille sikiön voinnin tarkistusta varten, mutta olin jo ihan varma, että vauva on kuollut. Siellä asia sitten varmistui, ja perjantaina menin sairaalaan synnytyksen käynnistystä varten. Iltapäivällä syntyi sitten pieni poika, saimme häntä rauhassa miehen kanssa katsella ja hyvästellä.

Tämä on tosi kamalaa, varsinkin, kun meille edellisessä raskaudessa kävi ihan samalla tavalla. Silloin syntyi pieni enkelityttö, joka kuoli noin viikon aikaisemmin kuin tämä poika. Tässä raskaudessa olin jo edellisellä neuvolakäynnillä varma, että vauva on kuollut, kun se oli ollut pari päivää hiljainen, mutta silloin kuitenkin kuului vielä hyvät, tasaiset sydänäänet. Vauvan liikkeet olivat kuitenkin tämän jälkeen koko ajan hyvin vaimeita, ihmettelinkin, eivätkö ne yleensä kuitenkin ole voimistuneet vauvan kasvaessa. Toivoin kuitenkin, että olisin turhaan huolissani, mutta toisin kävi :'(

Surua lisää ajatus siitä, että kenties tässä oli nyt piste meidän vauvahaaveille, ikääkin alkaa jo olla, enkä tiedä, jaksaisimmeko enää kokea lisää menetyksiä. Onneksi kuusi kullanmuruamme pitävät kuitenkin huolen siitä, ettei äiti voi ihan pelkästään unohtua elämään surun maailmassa.

Minut saa nyt sitten poistaa lokakuisista, toivon teille kaikille toisille onnellista loppuodotusta! :hug:

kuusikon äiti
 
Hipsuli, Joo onhan se kiva miettiä. Mulle on sanottu kans kaikkee ett sen ja sen mallinen lantio niin kyllä sieltä se ja se tulee....Ite mietin alussa kun tuli jo viikolla 8 vahva linea negra että kumpikohan tää nyt on. Koko ajan ollut vahva olo sukupuolesta, ei nyt mennyt se "tieto" ihan putkeen....:) Mutta kiva niitä on tosiaan pohdiskella ja arvuutella... Jännää nähä miten teidän käy!:)

 
kuusikon äiti :hug: voimia koko perheelle synkän yli eheämpään huomiseen! sanoin ei voi kuvailla eikä kertoa.. lohduttavia sanoja kun ei ole. toivon sydänmeni pohjasta että elämä hymyilisi jälleen ja kultaisi kauniin muiston.. :hug: :hug:

heissan kaikille tasapuolisesti. nyt on tullut taas 2 päiväs niin paljon tekstiä että vastaan nyt sitten yhteen pötköön.
joku kyseli imetystyynyistä ja itellä ollut emma-imetystyyny ja pettymys oli, L-mallinen tyyny. oli jotenkin niin monimutkainen saada hyvin ensin syliin ja vauvan kun siihen nosti joutui taas laittelemaan tyynyä toiseltapuolelta korkeammalle tai alemmas, aina tuntui jostain valuvan. :/ päädyin sitten ihan tavalliseen tyynyyn kun oli kuitenkin helponpi asetella
kuin imetystyyny joka oli niin täynnä täytettettä ettei vauvaa saannut (upotettua) siihen mukavaan asentoon.
sitten katsoin huitshapelilla ihanat vaunut, pirteät kuin mitkä! :heart:
hammaslääkäristä sen verran etten ole käynnyt vuoteen vaikka nyt pitäisi. viimeksi oli yksi alkavareikä ja nyt pitäis mennä tarkistukseen mut pelkään hammaslääkäriä yli kaiken!
koskaan ei ole reikiä ollut joten porata ei ole tarvinut.. aina täräjätä siinä tuolissa kun sinne menee :ashamed: hassu oon... :(
joku puhui hormoonipuuskista ja itelle ne on melkeinpä joka päiväisiä että itteäkin hävettää.. joskus sitä vaan on niin väsy että mainoskin riittää itkuun. välillä lapset saa "sirkuskohtauksen" (joksi ole nimittänyt riehumisbuumin) ja itellä ei kädet riitä jos mies esim. vessas jne. tulee sorruttua äänen korottamiseen niin että saa hävetä kuuluuko naapuriin. :'( mies aina tokasee että mitä naapureista välität kyllä ne tietää että lapsia.. mut en osaa olla miettimättä enkä mä nyt voi miestä paskomaan kieltää :LOL:
kaikesta sitä nyt sitten tulee välillä :kieh: vaikka ei tarkotus. :ashamed:

vielä olis 18 päivää kontrolliultraan ja viimein sais luvan itekki hakea äitiyspakkausta yms..

triple ja tossutin rv21+4
 
Kuusikon äiti:lle paljon voimia!! :hug: Ei sanat riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestanne!!


Te,jotka ootte käyny rakenneultrassa,tiiättekö sukupuolen? Aiotteko kertoa siitä kellekkään? Ärsyttää ku kaikki jankuttaa tuota sukupuolta meiltä..ei me sitä aiota kertoa kaikille..muutama tietää!! Ja ku eihän se koskaan oo ihan varmaa(ihan sama mitä ultrassa sanotaan)..Mulla itellä on ollu alusta asti TOSI vahva tunne siitä kumpi se on,mutta just toinen kuulemma näkyi :)
Huh,tänään ei paista aurinko.Eilen poltin kunnolla selän ku olin koko päivän ulkona muksujen kans(siskon lapset ollu viikon meillä täällä lomailemassa..)
Ootteko te jo ostellu vauvalle kaikkea? :)

Laitan taas linkin mistä näkyy masu :) kuva otettu eilen!!
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m-aarit&image_id=83109143

Maarit ja Touho 22+1
 

Yhteistyössä