*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Adette Minä sain sen synnyttäjän lomakkeen jo muistaakseni toisella neuvolakäynnillä. Olin silloin ihmeissäni miksi niin aikaisin se jo annettiin, km riskikin silloin vielä oli (tosin, onhan se tavallaan vieläkin). Ei sitä olisi vielä aikoihin tarvinut täyttää, mutta me pähkäiltiin hätäkaste nimet silloin jo. Molemmille mieleiset nimet keksittiinkin, saa nähdä sitten vauvan synnyttyä tuleeko kumpikaan nimi käyttöön :) Poika sai aikoinaan saman nimen, jonka olimme hätäkastenimeksi jo laittaneet, ja kyllä nykyisetkin nimet ovat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Emppu80 Me ei olla pojalle (1v9kk) puhuttu vielä vauvasta oikein mitään. Pojan ajassa kuitenkin on vielä niin pitkä aika ennen kuin vauva syntyy, joten olemme ajatelleet enemmän puhua asiasta sitten lähempänä h-hetkeä. Ja varmasti vasta sitten tajuaa oikeasti vauva-asian kun vauva on syntynyt eikä enää ole masussa piilossa. Poika on kovasti ihmetellyt kun ollaan hankintoja vauvaa varten tehty ja ollaan sanottu että ovat vauvalle. Poika laittoi autokaukaloon nuken istumaan, joten asia ratkesi sillä :LOL:

huitshapeli Kivat ja pirtsakat vaunut olet saanut :D Meillä on pojan yhdistelmät "tylsät" ruskeat, joissa on oranssia/punaista kuomussa. Pari vuotta sitten tykkäsin väristä kovasti, mutta nyt on NIIn ihania kaikkia uusia värejä, mutta en viitsi alkaa uusia pelkän värin vuoksi ostamaan, kun hyvät menopelit ovat muuten. Onneksi sain tuplat ihanan limen väriset, niitä varmaan enemmän tullaankin ainakin alkuun käyttämään kun noita normivaunuja.

Irene81 Minulla oli paastoarvo 5,3 eli juuri sen rajan. Aika jännä, että sinulla oli paasto enemmän kun minulla ja sinä et joudu mittailemaan kotona lainkaan sokereita, mutta minä joudun. Epistä! :LOL: Minulle tehtiin ekassakin raskaudessa kaksi kertaa sokerirasitus, vaikka silloin ei paastossa tai muissakaan arvoissa ollut mitään poikkeavaa. Muistaakseni silti mittailin kotona sokereita.. Omituista! Minulla ei ylipainoa ole, joten ei siitäkään tuo mittailu voinut johtua, eikä mitenkään erityisesti edes painoa raskausaikana tullut lisää, 12kg. Ehkä meillä ollaan asian suhteen jotenkin "ankarampia". Itseasiassa neuvolatätini on "erikoistunut" raskausajan diabeetikoihin, joten ehkä hän on tarkempi monen asian suhteen.

maisakaisa Kyselit hammaslääkäristä. En ole vielä käynyt, enkä ole edes hammaslääkäriin soittanut ja varannut aikaa. Hävettää myöntää, mutta viime kerrasta on useampi vuosi :ashamed: Aihetta siis olisi mennä..

Nyt ulos, aurinko taas paistaa niin kauniisti.. Aurinkoista päivää kaikille! B)

gibbon ja mytty 19+6

Aurinkoista ja lämmintä keskiviikkoa kaikille! B)

maisakaisa: Mä oon käyny hammaslääkärissä nyt raskausaikana 5 kertaa :D Tosin 2 käyntiä oli ihan raskauden alkuvaiheessa eli käytännössä raskaus ei ollu edes alkanu. Ekojen kertojen juurihoidon jälkeen oli sit rv9 perustarkastus ja paikattiin pieni reikä. Sit rv10 kävin suuhygienistillä, tehtiin hammaskiven poistoa. Vielä rv13 kävin paikkauttamassa pienen reiän. Tuossa hammaskiven poistossa "täti" sano heti, et joko sä olet lopettanu tupakoinnin tai oot raskaana. Ikenet alko vuotaan melko reilusti ja siitä päätteli. :) Mulla käyntiväliä oli useimpia vuosia eli varmaan siks jouduttiin tekemään enemmän hommia ( tosin oli mun elämäni ekat reiät ) ;)
Sulla paha maku suussa voi siis johtua myös hammaskivestä...

Kääk, lupasivat perjantaille jo 28 astetta lämmintä. Tää tyttö kuolee tai ainakin oleilee visusti varjossa :LOL:

jasmara ja masuasukki 21+5

Ihanan aurinkoinen ilma. Eli minä olen sitten se omituinen tapaus joka tykkää helteestä on aina tykännyt. No katsotaan vaihtuuko mieli elokuuhun mennessä jos sattuu oikea hellekesä

Täällä on ollut alkuviikko melkoista hulinaa kun koululaiset on lomalla ja ravaavat yhtä soittoa etuovesta sisään ja takaovesta ulos. Vileä kun jokaisella on pari kaveria mukana niin tuntuu ettei itse sekaan sovi :LOL: Ja eihän tuo kuopuskaan tällaisessa hullunmyllyssä mitään päiväunia nuku niin illat menee sitten tapellessa kun on niin väsynyt. Ehkä se tästä tasaantuu kun loma etenee ja osa kavereista lähtee reisuun

Täällä ei voinnissa mitään erikoisia muutoksia ole. Pikkuisen kyllä alkoi eilen illalla tuntua kun olin yleisurheilu kisoissa toimitsijana pituushyppy paikalla ja sain kokoajan hyppiä kyykkyyn ylös kun mitattiin hyppyjä. Vielä kun oltiin pyörällä liikkellä ja matkaa oli noin 10km yhteen suuntaan niin illalla tuntu että olis tehnyt päivän töitä
Vielä on jokunen toimitsija vuoro tälle kesää edessä ja voi olla että seuraavalla keralla ilmoittaudun vapaehtoiseksi kirjanpitäjäksi Vaikka kaikkia kirjallisia hommia inhoankin yli kaiken

Meillä tuo nykyinen kuopus 2v osoittelee vaan aina minun mahaa ja sanoo että vauva nukkuuu. On yritetty aina välillä sanoa että sitten syksyllä vauva syntyy ja on ihan pieni joka vaan nukkuu ja itkee. En sitten tiedä mitä oikeasti tuolla pienessä päässä pyörii.

pumppernikkeli ja niilo 23+0

Moi

aurinkoinen ilma täälläkin, mutta tuulee sen verran ettei kuuma ole ollenkaan...

Kävin eilen syömään niitä obsidania ja ajattelin et en ota edes joka päivä jos vähän säästäis tota mahaa...

Huitshapeli on ihanan pirteät vaunut..meillä nuo tuplat ihan normaalit siniset ja ruutua koristeena mut en raaskia muita nyt ajatellakaan kun noi on muuten niin kätevät ja varmasti tuplia tarvitaan, tyttö täyttää nyt 2 v ja ei vielä jaksa pitkiä matkoja kävellä..

Mitäköhän muuta piti kommentoida ?? Tosta synnyttäjän lomakkeesta , mä sain sen neuvolasta kans eka kerralla ja kun menin np ultraan niin pyysivät täyttämään sen nimikohdan kanssa hätäkastetta varten...eli jotkut sinne piti keksiä...

FPI tule kertomaan sitten miten tarjouksen kanssa meni..toivottavsti saatte mieleisen asunnon...

Masuun ei ihmeitä, melkoinen potkiminen on ajoittain menossa :) ..

Pitäisi kai mennä tonne ulos nauttimaan auringosta..

pw 22+4

Paljon on tullut tekstiä taas...

Me ei olla esikoiselle oikeastaan mitään puhuttu vielä vauvasta, on sen verran pieni (1 v 3 kk) ettei juurikaan ymmärrä asioita vielä. Kai siitä jossain vaiheessa pitäisi jotain mainita, en sitten tiedä :D

Me ollaan nyt oltu paljon ulkona kun on ollut niin nätti ilma, huomiseksi tosin luvattiin sen verran lämmintä ilmaa että vähän hirvittää. Nytkin lähdetään kyläilemään kunhan tyttö herää päiväunilta...

Mä olen paljon miettinyt rattaita, vielä ei olla mitään hankittu, tavallaan on hinkua jo mutta en kyllä halua tänne nurkkiin pyörimään tuplarattaita moneksi kuukaudeksi turhaan, johonkin varastoon ne pitäisi sitten viedä pois tieltä. Tilataan ehkä saksasta, tai jos löytyy hyvät käytetyt niin niitäkin voi harkita.

Tänään en ottanut pahoinvointilääkettä, kerran oksensin mutta onneksi en enempää! Jospa voisin niistä jo lupoua, huomenna tulee puoliväli täyteen... Pitää nyt kokeilla huomennakin.

Kirsikka rv 19+6

FPI
Moi!

Sellaista piti kysyä, että onko joku muu osallistunut synnytyspelko-tutkimukseen? Jorvissa annettiin kyselypaperit (Linnea tutkimus) ekan ultran yhteydessä ja piti sitten palauttaa toisen ultran yhteydessä. No mähän sitten täytin ja nyt sieltä sitten vastattiin, että haluanko osallistua johonkin erityis-synnytysvalmennusryhmään, kun vaikutin vastausteni perusteella kovin pelokkaalta ajatellen synnytystä...vois kai sitä osallistua, vaikkakaan vastatessani en ajatellut, että olisin erityisen pelokas...onko muilla kokemuksia?

Mulla tuntuu pitävän niin kiirettä täällä kotosalla näiden kahden tytön kanssa, että tänne kirjottelut jää vähemmälle, mutta aina tälleen piipahdan... =)

Ainakin Emilyn ja joku muu puhuivat siitä Hug-a-bubista, täytyy vielä sitä kehua vähän lisää! Meillä on ollut käytössä, ja tykkään kovasti. Tosin varmaan muutkin pitkät trikooliinat ajaa ihan saman asian. Mekin siirryttiin sit vauvan ollessa n. 6 kk siihen Ergoon, kun kuitenkin niin kätevä siirtää vauvaa siihen ja pois. Ja sekin toimi tosi hyvin. Ergoonkin vauva nukahti usein ja on helppo kantaa. Tosin selässä kantamiseen en ole oikein lämmennyt, kun tuntuu, että lantiovyö puristaa jotenkin kummasti mahan kohdalta (siis muutenkin, kuin nyt raskaana :LOL: ).

Niin, meillä on nyt kans jo toka ultra takana päin ja kaikki näytti hyvältä! Mies ei taaskaan päässy mukaan, kun katto tyttöjä kotona, mutta ens maanantaina on 4D Felicitaksessa ja sinne pääsee nyt sit vihdoin ukkokin mukaan. Kyllä sekin taitaa sitä jo nyt odottaa. Ollaan käyty edellisestäkin 4D:ssä ja oli tosi kivaa. Joten nyt kun on ajateltu että tämä on meidän viimeinen (juu juu...) niin tietty mennään nytkin!!

FPI, mäkin sain ne tutkimuspaperit ja muistinkin vielä ennen tokaa ultraa, mutta kun ajattelin että nyt täytän ne niin en löytänytkään niitä mistään! En sit jaksanut murehtia niitä sen enempää :ashamed: . Mut en vois sanoa, että kauheesti pelottais toi synnytys. Kaks jo kuitenkin ihan onnistuneesti takana ja niistä on selvitty. Oikeestaan päin vastoin... mä vähän jo uskaltauduin ajattelemaan, jos yrittäis mahdollisimman "luomusti", ilman kipulääkityksiä. Kun meillä toi kakkonen tuli niin vauhdikkaasti, että mitään kipulääkitystä en ehtinyt saamaan (ei edes ilokaasua), niin ajattelin, että jospa tämä kolmaskin nyt sitten menis samaa rataa. Katotaan nyt, jos saan kerättyä vähän tietoa ja rohkeutta niin eiköhän se siitä. Kävin siinä Bebesin synnytysinfossakin, ja se ainakin vakuutti mut niin, että uskaltaisin yrittää.

Ja niin, mulle vois laittaa synnäriks sen Jorvin. Sinne oon menossa ku noi aikasemmatkin on siellä syntyneet =) Ja niin, Jorvin ultrassa sanoivat, että poika olis tulossa =) Ja näin sen oikeestaan itekin ihan hyvin. Että saa toi ukko nyt vähän tasotusta tänne akkavallan keskelle! Varmistuu varmaan sit ens maanantaina siellä 4D:ssä.

Taotao, rv 22+3

Heissan kaikille :wave:

Täällä ihana auringonpaiste, ollaan oltu ulkona melkein koko päivän. Kohta pitäis valitettavasti töihin lähtee :/ Tää on just mun tuuria, perjantaina ois vika työpäivä ennen lomaa, ja mulla on tänään kurkku ollut kipeä ja nenäkin vuotaa. Tietenkin tuun kipeäks just kun loma alkaa :snotty:

Vielä ois viikko rakenneultraan, ei ois enää pitkä aika, toivottavasti aika menis nopeesti!!

Mun pitäis kans hammaslääkäriin varata aika, mulla kans ikenet vuotaa kauheasti. Yön aikana varsinkin, sit on aamulla hampaat ihan veressä |O

jeps, mut nyt pitää lähtee valmistautuu töihin...

memmy ja vaavi 18+6?

Heippa pitkästä aikaa!
Ultrasta tultiin juuri. Hoitaja tai mikä nyt ikinä onkaan, pilasi omalla olemuksellaan meidän odottavan innokkaat fiilikset. Se komenteli jotenkin tylysti ja kielsi heti kättelyyn kuvaamisen. Mies kuvasi puhelimeensa nt-ultran, eikä silloin sanottu mitään ja nyt sanoi syyksi, että ovat tehneet sopimuksen, että ei saa kuvata lainkaan.
Kuvat jotka saatiin mukaan oli jotenkin oudon vaaleita ja erittäin epäselviä kuvia.

Kaikki oli kuitenkin hyvin ja mukavasti kertoi, että rakenteessa ei mitään poikkeavaa. Laskettu aika pysyy.
Taisi vaan ilta-aika työntekijänä ottaa päähän tai muuta vastaavaa..

Ikealla tuli käytyä viikonloppuna ja ostinkin hotopöydän ympäristöön kivaa tavaraa. Pitää vaan malttaa odottaa, ennen ku niitä voi alkaa laittamaan :)
Turvakaukalo on etsinnän alla, tai oikeastaan tarjouksia haeskellaan telakallisesta kaukalosta matkarattaisiin yhdistettynä..

Ihana kesälomapäivä on takana ja kiva kun sai tehdä hommia ulkona. Terassi laitettiin aamupäivällä uuteen uskoon, kun mies on saikulla. JOutui parka hommiin, vaikka on kipee..

Ihania kesäpäiviä meille kaikille!

Tervehdys kaikille vanhoille ja uusille pitkästä aikaa! Olen käynyt lueskelemassa, mutten millään ole saanut itsestäni irti mitään kirjoiteltavaa. En millään edes muista kaikkia aiheita joista on keskusteltu niin keskityn omaan napaan....

Olin tänään rakenne ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Kovasti pikkuinen ujosteli eikä millään olisi näyttänyt kasvojaan ;) Mulle kävi siinä ultrassa uskomaton juttu eli heti eka näkymä "Pennosesta" oli takapuoli jalat levällään (tavallaan kuin olisi levitellyt ultraajalle) ja mulla ei ole epäilystäkään kumpaa sukupuolta hän on!!! Mies ei sitä kerinnyt tajuamaan, mutta kyllä se niin selvästi näkyi, että olen 95 % varma :eek: Meillä nlalääkäri ei kerro sukupuolta mutta luotan kyllä omiin silmiini että ihan selvät valtavat pallit ja pippeli siellä näkyivät! Mies ei halua sukupuolta tietää ja nyt onkin kivaa yrittää olla niin kuin en itse tietäisi mitään :headwall:

Onko kukaan muu nähnyt/tunnistanut heti itse omilla silmillä sukupuolta??? Siis ilman että lääkäri olisi kerinnyt sanomaan mitään? Lisään vielä kysymyksen että mitkä oli raskausviikot??

Meela & Pennonen 19+4

Voisiko Nanna laittaa mun lasketuksi ajaksi 25.10.

Täällä ei ainakaan olla itse sukupuolta nähty. rakenneultraajakaan ei lopulta varmaksi sanonut kumpaa sukupuolta vaavi on. :p

Täällä asiat aikalailla kunnossa. Huomenna on neuvola käynti ja aina ne vain jännittää. :p En tiedä miksi mutta aina.
Voi teitä onnellisia kun ei teille ole edes painoa tullut kovinkaan paljoa. itselläni lähtöpainosta viime neuvolassa oli tullut 6kg ja tod näk nyt tullut kilo tai puolitoista lisää. Hiukan hirvittää että kuinka paljon sitä lopulta tulee. Toisaalta, en ota ressiä. tulee se mikä on tullakseen, pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin. :)

Minulla on ongelmana nenäverenvuoto. Tänäänkin taas (niin kuin tässä nyt joka päivä melkein) tuli oikein kunnolla. ei meinannut loppua vaikka kuinka painelin nenästä ja kylmää laitoin. Onneksi nyt lopulta kuitenkin lakkasi kun olin töissä. Sentään ruokatauolla etten asiakkaan luona. Liekkö sitten johtuu noista herkistä limakalvoista. Ei paljo uskalla niistääkkään kun tänäänkin vuoto alkoi siitä.

Pari päivää on tässä jännitelty kun ei oo liikkeitä paljo tuntunut masussa. Tänään sitten kun aloin perunoita kuorimaan, alkoi kunnon jytinä taas. :D Piti oikein mennä istumaan ja tunnustelemaan että miltäs ne potkut nyt tuntuikaan kun "pitkästä" aikaa niitä tunsi. Ihanaa. Pitää vissiin alkaa kuoria perunoita vähän useammin, :LOL:

Väsy alkaa jo painaa. Kuinka sitä jaksaa olla töis maanantaihin asti. onneksi huomenna sentään vapaapäivä ja ihanan lämmintä on luvannut. B)

rv 21+2

Täällä flunssa olo pahenee :snotty: kauhee oli olla töissä, kun koko ajan nenä vuosi ja päätä särki.
Antaako lääkäri/hoitaja yleensä kuinka helposti saikkua, kun mulla ei kuitenkaan kuumetta ole, mut ei tuolla töissä ole kovin kiva kipiänä olla. Mietin just että kehtaako huomenna mennä sairaanhoitajan vastaanotolle pelkän pikku flunssan takia?

memmy ja vaavi 18+6

Huomenta!

Meela onnittelen vielä täälläkin =) ! Laitoin sulle tuonne pojan tulevaksi etusivulle, mutta jos haluat sen pois niin sano. Minäki kyllä näin ihan selvästi ne pallit ja pippelin kun lääkäri sai pojun semmoseen asentoon että sinne näki. Ja rakenneultrassa nähtiin miehen kanssa molemmat ilman sen kummempia tiirailujaki =) .

Maisakaisa: Minulla on myös tuo ienongelma. Kävin kyllä tammikuussa puhdistuttaan hampaat eli ei hirveitä pitäis olla mutta se varmaan tää raskaus niitä ärryyttää. Ostin apteekista Corsodyl suun huuhtelu aineen (voi kuulemma käyttää raskaana, kunhan ei juo sitä :D ), se on jonku verran helpottanu asiaa.

Minä sain myös sen synnyttäjän lomakkeen aika ajoissa täytettäväksi. En tosin ole sitä muistanu palauttaa vielä, mutta jospa maanantaina nyt sitte.

Nanna + poju 23+1

Huomenta!
Tai aamupäivähän nyt jo on. :D Eilen oli neuvola ja kaikki on ok, tosin painoa ei ole tullut lainkaan. Verenpaine on erittäin hyvä ja hb:kin noussut 120, aikaisemmin se on huidellut tuossa 100 paikkeilla, raudan syömistä siis jatketaan.
Sydänäänet kuuluivat tuttuun tapaan erittäin ärhäkkäänä, vauva on poikittain ja kohtu tosi korkealla, näin huomattiin 4D:ssä viikko sitten.

Minulla oli viime yö uneton, vauvalla oli ihan omat jamit menossa ja iski kamala nälkäkin 3 aikoihin. :eek: Nooh, onneksi alkoi loma ja saan nukuttua vaikka pikkupäikkärit päivällä. :D

Jätkä ja nelonen 22+2

FPI
Huomenta! :flower:

Onnittelut, meela, ultrakuulumisista! Meillä jäi tuo sukupuoli hieman epävarmaksi...

Neuvolakuulumisia...kaikki oli pienellä ok =) Sydän löi säännöllisesti (taas merkkas vaan sen plussan) ja oli ilmeisesti nukkumassa, kun oli niin paikallaan.

RR 105/81
U-prot. -
U-Gluk. -
Hb ei mitattu
Kohdun pohja 21 cm
Painoa tullut 5.5 kg ekasta neuvolamittauksesta.

Sain ne Kelan paperit ja raskaustodistuksen. Täytin ne ja annoin töissä taloushallintoon. Synnyttäjän lomaketta en vielä saanut.

Sokerirasitukseen varasin ajan, on 19.6 (ei ois kuulemma ollu ihan pakko mennä, kun BMI siinä rajalla, mutta meen nyt kuitenkin juomaan sitä litkua) ja raskauden toinen lääkärikäynti on 27.6, päätin, että menen omalle gynelle neuvolalääkärin sijaan, vaikka ei sillä sinänsä niin väliä. Nyt sitten 4D-ultraa odotellessa (16.6) ja seuraava neuvola on 3.7.

Kävin eilen kattomassa työkaverin vaunuja (Emmaljungan Classic Edget) ja turvaistuinta (Volvon) ja päätin ne ostaa, kun sain niin halvalla :)
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=125&toimittajaid=1
Tuolta voi kurkata minkälaiset, muuten samat kun kuvassa, mutta kokonaan tummansiniset.
http://www.volvocars.com/uk/campaigns/Misc/ChildSafety/Pages/newborn.aspx
Tuolta näkee turvaistuimen (kuvan vasemmanpuoleinen). Ja siinä on myös ns. vauvasovitin.

Jeps, kai se on töihin ryhdyttävä...

Oikein aurinkoista päivää lokamassut!! B)

FPI+pepe-girl rv 23+3 :heart:

Heips!

Käytiin aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Kehui että hieno vauva joka vastaa hyvin viikkoja. Masukki siellä vielä meille vilkutteli. :) Sukupuolta kysyin, mutta niin tiukasti oli jalat ristissä että mitään ei siitä voinut sanoa ja mies oli onnensa kukkuloilla, kun hän ei tuota edes halunnut tietää.

Tässä vielä kuva masukista:

Nyt pitää kiitää kauppaan ostamaan pojille kenkiä.

AngelEyes ja masukki 21+2

FPI
Ai niin Adett e, kysyin tuosta neuvolanvaihdosta ja täti vaan sanoi, että hän sitten toimittaa minun tiedot sinne uuteen neuvolaan, eikä muuta. Perhevalmennusryhmään ilmoittauduttiin kuitenkin nyt Espooseen, kun ei siitä meidän muutosta ole vielä tarkkaa ajankohtaa. Valmennus alkaa 19.8.

Gibbonilla onkin saman ikäinen esikoinen kun täällä, neitin kuullen on tietysti vauvasta puheltu ja yhtenä päivänä köllöttelin sohvalla selällään masu vähän pullollaan, sanoin tytölle että äitin massu on kasvanut ja siellä on vauva, johon tyttö vastasi tökkimällä mahaa "vauva, vauva, vauva" Tiedä sitten minkä verran asiaa ymmärtää, kun yleensä tökkää mahaa ja sanoo "piip" kuten minä tökin hänen nenäänsä ja napaansa :D Esikoisella on kyllä kova hoivavietti mieheni 9kk ikäistä lasta kohtaan, kovasti olisi aina heti halimassa ja pussailemassa ja tahtoisi kantaa paikasta toiseen, ei vaan voimat riitä, heh..

Neuvolassa tuli kävästyä ja eipä siellä sen kummempia, verenpaine mulla on nyt ollut harvinaisen alhainen raskausaikana mutta eipä se haittaa kun kuitenkin normaalin rajoissa on. Käyn tuon koliitin takia rv30 eli heinäkuun lopussa sitten taas ultrassa vauvan kasvua tsekkaamassa.. eiköhän siellä kaikki ole ok, sellanen tunne on että ei tästäkään vauvasta mitään erityisen suurta tule (esikoinen oli 2,8kg).

Äippäpakkaus ja rahahakemuksen pistin menemään, äitiysavustusta odottelen nyt tilille niin pääsen shoppailemaan kantoliinan tai pari (yritän käytettynä löytää) ja kestovaippoja, jotka todnäk ostan uutena. Harsot plus kuoret ei kuitenkaan paljoa maksa ja ne voi sitten itse myydä pois..

rv reilu 22

Heipsis.
Minäkin taasen kirjoittelen. On tää arki alkanu sen turkin matkan jälkeen, kyllä hyvää teki olla ihan yksin reissussa, olla vaan ja nauttia. :D

Rakenneultra oli tänään, kaikki oli kunnossa ja koko vastasi viikkoja. Sukupuolenkin sain selville, mut se jääköön salaisuudeksi. ;) Kuviakin sain mukaan jopa viisi, voi sitten isännälle esitellä kun ei päässyt mukaan. Syksymmällä on sitten vielä yks ultra, synnytystapa arvio, poika kun syntyi sekstiolla.

Painoa ei onneksi ole paljoa tullu lisää, parisen kiloa, tosin lomalla tuli herkuteltua aikas paljon. :ashamed: :saint:

Veetis+pikkuinen 21

Lomaterveisiä pohjoisesta. täällä ollaan ja palellaan.
etelässä oli kuumat ilmat kun tänne lähettiin.
No mukava se on jokatapauksessa lomalla olla.
En pääse joka päivä koneelee ni tuun välillä lukemaan kuulumiset.

olo ollu ihan hyvä, saas nähä paljonko kesäkuun aikana tulee kiloja ku ollaan lomalla :whistle: :D

heippa taasen :wave:

Huh, hellettä! B)

Tosi moni oli käynyt ultrassa: hobitti, meela, Angel Eyes, veetoheto. Mukavia kuulumisia kaikilla. =)
Neuvolakäynneilläkin oli kaikilla menny hyvin, mukava kuulla: Jätkä, FPI ja Emilyn. :)

Sukupuolen näkemisestä: Mulle lääkäri oikein esitteli, et missä kohtaa on mikin jalkovälissä ja selvästi se pojalta näytti. Oon siis lähes 100% varma, et poika sieltä on tulossa. ;)

Olin lasten kanssa ulkona aamulla, mut eihän siellä pystyny kunnolla oleen. Alko tuntua todella kuumalta, ku aurinko paisto suoraan iholle. Piti vaihtaa varjon puolelle, sit oli miellyttävää. Näytti toi mittarikin sanovan jo yli 23 asteen lämpöä ja nousee vaan... :D

Meillä kesälomasuunnitelmat varmistuu pikkuhiljaa. Eilen saatiin varattua mökki Juvalta. Tarkotushan on mennä Tykkimäen kautta Visulahteen ja yöpyä lomamökissä jossa voi itse tehdä ruuat jne. Ajankohta on siis varma, aikataulua ehtiikin vielä miettiä. :)

jasmara ja masuasukki 21+6

Moikka! NYT VIHDOIN SAATIIN KOTIIN NETTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pääsee taas kirjottelemaan tänne ku ei millään pysy ajan tasalla ku kerran kuussa suunnilleen päässy tänne lukemaan..
Luen nuita teidän kirjotuksia ajan kanssa sitte,nyt kirjotan lyhyesti mitä meille kuuluu..
Elikkä rakenneultrassa käytiin viikko sitte,kaikki oli hyvin. Touho kovasti siellä haukotteli ja potkiskeli :) Nähtiin 4D-kuvalla minkä näkönen tapaus siellä köllöttelee :)
Sukupuolesta ei täysin varmuutta saatu,mutta veikkasi toista 90% varmuudella :)

Maarit ja Touho 22+0

Moi

ihana ilma ulkona, pian pitää mennä terassille istumaan..

Veetoheto.. missäpäin olit? Mulla aina keväällä kova matkustusvimma ja nytkin piti lähteä yksin matkalle ilman lapsia ja miestä mut tää masuasukki muutti suunnitelmia ,kun mulla noita supisteluja nytkin niin herkästi tulee niin en uskanltanut yksin lähteä..

Angel Eyes ja muutkin ihania ultrakuulumisia...

Emilyn mä ostin sen uuden liinan yhdeltä tytöltä tuolta kakplussan kirppispalstalta ja liina on ihan uusi ,maksoin siitä 50 e ja san sen sitten varmasti vielä myytyä eteenpäin kun hyvänä pitää..ostin ihanan roosa/mokan :heart: , tulee sitten tyttö tai poika :D ..ihanat värit...saan liinan juhannuksena kun mennään Ikaalisten kylpylään ja toimitus tulee sinne..en malttais odottaa..

Onko teillä hormoonipuuskia? Mulla tulee ajoittain, tänään menetin totaalisesti toisen pojan kanssa hermot, siis ihan täysin ..vauva varmaan säikähti kun äiti sai hepulin...inhottaa itseä jälkeenpäin muttei sille sillä hetkellä mitään voi... :/

mut nyt pihalle

pw 22+ jotain

Yhteistyössä