¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

mamma22
moikka

tääl olis yks mamma lisää tulin just neuvolastaton mun pienen tytön kanssa. ollaan just muutettu niin oli uus terveyden hoitaja eikä ollu mukava tai tienny mistään mitään on joku sijainen onneks ei ollu mun oma. oma tulee loman jälkeen. lääkäris tuli käyty ja kaikki on ok..painoa tullu nyt jostain se 3kg!!! aluks ei tullu yhtään ja nyt jostain tuli lisää kiloja!! mulla on la 8.10. ja pikku kakkonen tulossa ja on pieni poika:)
 
Heippa kaikille lokamammaoille!

Täällä yksi uusi mamma ilmottautuu mukaan, heinäkuussa kun töissä voi hyvin tappaa aikaa =) Kesälomat siirsin ensi kesälle, joten tässä olisi vielä parikuukautta aikaa "töitä" paiskia

Yllätys-Esikoispoikaa odotellaan saapuvaksi 10.10. tienoilla. Melkein kolmen vuoden odottelun ja useiden hoitojen jälkeen herra päätti saapua yks kaks ihan luomusti =)
Olipa alussa ollut kaksikin matkustajaa mukana, toinen tosin jätti leikin kesken heti alussa...

Kaikki mennyt hyvin tähän asti, kärsimättömästi vaan jo odotellaan lokakuuta saapuvaksi!

Itse ei olla vielä hankintoja tehty, mutta tutuilta ja sukulaisilta on kerääntynyt ihan uskomaton määrä tavaraa... Kovasti tekisi jo mieli alkaa vauvan huonetta sisustamaan, ensin pitäisi miehen ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä ulkovarasto loppuun jotta saadaan vauvan huone pois "varasto" käytöstä... Talonrakennusta kun on harjoitettu tässä jo kohta kaksi vuotta :)

Näin ensi kuulumisia

Turnip 25+6 ja sen mamma
 
moikka! onko täällä muuten muita oulusta päin? Joko joku on saanu äitiyspakkauksen? kun netissä lukee että ei ole vielä edes päätöksiä tehty vaikka 2,5viikkoa sitten jo lähettäny hakemukset. Siellä netissä lukee vain että äitiysavustus, hakemus saapunut 17.6

plääh oon niin malttamaton! kauanko niillä oikein kestää :LOL:
 
oli pakko käydä luuraamassa tuolla heinämammojen puolella, että missä jamassa siellä ollaan. Paljon oli jo vauveleita syntynyt - innolla ja jännityksellä odotan koska me ollaan samassa tilassa :D
 
Moi

hiki on tuttu juttu öisin täälläkin ja samoin noi supistelut |O , niitä tulee pitkin päivää, eilen illalla levossakin..viimeksi paikat kiinni ja kohdunkaulaa hyvin jäljellä, mä oon joka kerta kärsinyt näistä koko raskauden , toivottavasti eivät saa mitään aikaan tuolla..nytkin tuntuu et kohta tekis mieli työntää takaspäin jotain.. =)

Jasmara kiitos sulle viel..postia tuli tänään ja oon ihan intoa täys...

Maatriitti kivoja ultra uutisia....

Turnip tervetuloa..

Jotakin piti vielä kommentoida mut unohtui..nyt pitää nousta ylös tästä kun supistelee taas |O ..tää istuminen ei tee hyvää


Pw 26+5
 
Tervetuloa joukkoon iloiseen mamma22 ja turnip :flower:

Paukkuli minä myös ootan kärsimättömänä äippäpakkausta,näyttää tosiaan kestävän :|

Voi että haluttas lähteä alennusmyynteihin penkoutumaan vaan ku ei anna kunto eikä kukkaro periksi :eek: Särkee niin tajuttomasti tuota iskiasta ku eilen kävelin MELEKEEN KILOMETRIN :LOL: yöllä jo joutuin valavomaan sen takia ku ei saattanu olla mitenkään päin :'( Ja tuo ihana hikoilu :snotty: yöllä herään moneen otteeseen ku tuntuu että lammikossa kelluu..Ennen en oo tosiaan ruukannu hikoilla kesälläkään..ja ikkuna on aina auki!! Mies nauroki että pitää snorkkelit kohta hommata ku molemmat hikoilee niin paljo yöllä :D ja se ihanainen turvotus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vähän ku ilima lämpiää nii meikäläinen on ku pullataikina kohotuskaapissa :ashamed: Eilen ku kävelin sen vajaan kilometrin isovelin luokse niin turposi niin kauheasti käet ja jalat että huhhuh..(oli tosi helle päivä,niinku tänäänki..Nyt tosin pysyttelen suosiolla sisällä)..Että tämä onki sitte ihanaa :D

Maarit ja Touho 26+0
 
Hei..

Joku kyseli pääkaupunkiseudun lastentarvike myymälöistä. Itse olen saanut tällaisen listauksen tän vuoden puolella. Osa saattaa olla vanhentunutta tietoa, mutta varteenotettava listaus eniveis..silvuplee

---------------------
> VANTAAN VARISTON/PETIKON ISOT KAUPAT
> ---------------------
>
> LASTENTARVIKE
> http://www.lastentarvike.fi/
> Sarkatie 3
> Ark. 10-19, La 10-15
>
> VAUVATALO JOHANNA
> http://www.vauvatalojohanna.fi/
> Petikontie 1
> Ark. 10-18, La 10-15
>
> A-T LASTENTURVA
> http://www.lastenturva.fi/
> Riihimiehentie 2
> Ark. 10-19, La 10-15
>
> BABY CENTER
> www.babycenter.fi
> Petikontie 1
> Ark.10-18, La 10-15
>
> SUOMEN LASTENVAUNUTUKKU
> http://www.suomenlastenvaunutukku.fi/
> Petikontie 14
> Ark.10-18, La 10-15
>
>
> ---------------------
> MUUT
> ---------------------
>
> HELSINKI LÄHELLÄ Vaunuaitta Lauttasaari, Otavantie 7
> http://www.vaunuaitta.fi/
> ma - pe 10 - 18 la 10 - 14

LASTENTARVIKE
Itäkeskus
>
> ESPOO Villiankka, ti 14-19, pe 14-19, la 10-15
> Iivisniemenkatu 3, bussi 143 kampista
>
> ----------------------------------------------

Taustalla tullut viimeaikoina seurattua, mutta oliko niin että Naurukohtaus ja nanna ovat avioitumassa. Tervetuloa joukkoon! Mikäs on teillä toinen lähitulevaisuuden THE DAY? Meillä on 8.elokuuta ja Helsingin käräjäoikeus kahden todistajan läsnäollessa. Jotain kivaa sitten sille viikonlopulle..

Hankinnoista, meille ostettu Emmaljungan yhdistelmävaunut ja pinnis. Muutamia vaatteita saatu. Saadaan vielä kaukalo ja hoitolaukku. Hoitopöytä pitää käydä ostamassa. Mutta en tosiaan ole itse alkanut vielä höyryämään vaatteiden kanssa, ennen kuin oikeesti tietää mitä tarviaa, perusjutut kuitenkin löytyy..

maisis & nti kupu rv 25+5
 
:wave:

jasmara kylläpäs sä oot saannu paljon aikaseks vaaville. :) mitä kankaita käytät, entä teetkö kaavoilla/ohjeilla? tänne sais tulla hyviä vinkkejä. :D ite tarkotus väsätä tilkkupeitot kaikille lapsosille, 3 tilkkua vasta tehny ja ainakin 9-12 niitä per peitto paitsi esikolle isonpi.. :) kutomalla aina iltasin väsäilen.. itellä konetta ei oo niin kaik käsipelin mitä haluaa. :)

ja flunssa painaa..sänkyyn..

triple ja tossutin 25+4
 
Mukavia neuvolakuulumisia kaikilla :)

Tervetuloa mukaan mamma22 ja turnip :flower:

turnip: sulla onkin hyvä laskettu aika ;)

triple: oon käyttäny ihan lakanakangasta lakanoihin ja laatikon vuoraukseen, peittoon ja tyynyliinoihin. Lisäks tein pussilakanoihin toisen puolen, tyynyliinan ja vuorauksen toisen puolen vanhoista verhoista :D On kuitenkin kuin lakanakangasta, puuvillaa.
Ohjeita kattelin jonkin verran, suurimmaks osaks mitat tuli päästä ja omin neuvoin ompelin. Esim. peiton tein oman mielen mukaan, ensin lakanakankaasta päälli ja alapuoli, väliin ohutta vanulevyä kaksinkerroin ( kun ei sattunu oleen valmiina paksua ) . Sit koko komeus kanttinauhalla ommellen ympäriinsä. Mitaks otin sellasen joka on hieman äippälaatikkoa isompi, niin et vaavi mahtuu hyvin "sisälle".
Käytän ompeluun äidin vanhaa Husqvarnaa, vuodelta 70 jotain... :D Hiukan suoraommel muistuttaa siksakkia ja muutenkin pitää olla kankaan kanssa tarkkana, et kulkee paininjalan alla, mut pääasia et homma tulee tehdyks. =)

Laitoin tossa illalla hankkimani vaatteet laatikkoon, hieman jäi vielä tilaa tuohon äitiyspakkauslaatikon päällä olleeseen pahvilaatikkoon :D On siis tullu hankittua vaatteita jo melko mukavasti. Ja lisää on tulossa....

jasmara ja masuasukki 26+0 ( just vaihtu vuorokausi =) )
 
Huomenta!

sellaista piti tulla kysymään että kuuluuko se tähän raskauteen vai mikä mulla on ku nykyään heräilen tosi aikasin ihan itsekseen, siis joskus viiden aikaan aamulla, sit valvon pari tuntia ja meen pariks tunniks takas nukkuun. Tosi outoa..

Mulla on jostain kummaan syystä joko alakroppa tosi kipee. Sisäreidetkin on kävellessä kipeet, en ees oo urheillut tai mitään, eihän ne nyt voi mitään liitoskipuja olla?

Serkun vaimo oli sektiolla synnyttänyt eilen tytön. Aika hyvin meni kun mulle piti mahan muodon mukaan tulla varmasti tyttö ja sille poika ja nyt tää homma meni sit ihan päinvastoin :D
 
Tervetuloa porukkaan JeRi, mamma22 ja Turnip!!

MAISAKAISALLE kiitos listasta, minä ainakin sitä kyselin, ja tuosta on paljon apua. Petikkoon siis kannattaa suunnata.

HIKI vaivaa nyt öisin täälläkin. Alkaa kyllä olla kämppäkin sen verran kuuma, ettei se ihme ole. Muuten olen huomannut ainakin palelevani selvästi vähemmän kuin normaalisti. Ennemmin tulee joka paikassa kuuma kuin kylmä. SUPISTELUJA en ole huomannut varsinaisesti. Välillä pyöräillessä kyllä alavatsa vähän kiristelee, ja samoin joskus kun vaikka nousee äkkiä ylös tuolilta tms. Muuten ei ole ollut supistelun tapaisia tuntemuksia.

SWEETPEARL, luulisin että kuuluu raskauteen nuo heräilyt ja unen katkonaisuus. Neuvolatäti viimeksi multa kyseli, miten olen nukkunut. Ja jostain mielestäni luin, että elimistö saattaa jo raskausaikana katkonaisella unella valmistautua tuleviin yöheräilyihin. En sit tiedä, onko se totta.

Ihanaa!! Viimeinen työpäivä ennen viiden viikon kesälomaa!!

t.Novelle 25+5
 
FPI
Aurinkoista huomenta! B)

maisakaisa, kiitos kovasti tuosta listasta, täytyy käydä heti kurkkimassa! sänky ja hoitopöytä pitäs ainakin ostaa...

sweetpearl, olen samaa mieltä Novellen kanssa, että ihan normaalia tuo heräily ja valvominen ja ilmeisesti lisääntyy vaan loppuraskautta kohti...

Kävin eilen shoppailemassa ja ostin muutaman vaatteen vauvalle ja keksin naamiaisasutkin huomille kummitytön synttäreille...itse olen prinsessa ja mies on merirosvo...Tiimarin tarjonnassa ei ollut kauheasti vaihtoehtoja, mutta eiköhän noi nyt kelpaa... ;)

Mulla on kanssa tänään viimeinen työpäivä ennen neljän viikon kesälomaa, jihuu!! :LOL:

Aurinkoista viikonloppua ja katotaan koska pääsen taas kirjottelemaan! ;)

FPI+pepe rv 27+4 :heart:
 
sweetpearl: Nuo yöheräämiset taitaa tosiaan olla ihan normaalia. Ite myös heräilen useampaan otteeseen ja nyt parina aamuna noussukki joskus 4.30 jo ylös kun uni ei enää tule. Yhtään aiemmin en ole mennyt nukkumaan ku normaalisti eli ei siitäkään voi olla kyse.

Hyviä kesäloman alkuja kaikille joilla se alkaa nyt =) !

Nanna + poju 27+2
 
tervetuloa uusille :)

Mä oon koko aamun täällä siivonnut ja vielä ois tekemistä vaikka kuinka paljon. Oli viikon ajan vieraita, niin nyt tuntuu että tuo pyykkivuori ei pienene ollenkaan |O

Mulla taas kaks päivää peräkkäin särkenyt päätä, ja ei särkylääkkeet auta. Nyt oli taas monta viikkoo ettei särkenyt päätä ollenkaan, mut taas se näköjään alkoi, inhottavaa :headwall:

Miten te jotka töissä ja haette kelalta noita tukia, niin minkälainen todistus noista palkkatuloista sinne pitää toimittaa? Kun mä haen niin kun viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella niitä tukia. Kun ei mulla ole tallessa puolen vuoden ajalta kaikkia palkkanauhoja... :ashamed:

ja nyt takaisin siivoamaan..

memmy ja vaavi 23+1
 
Ultrassa käyty jälleen.
Virtauskatkokset kohdunsuulla ihan ennallaan, verenpaine onneksi ihanan matalalla (alapaine vain 82), mutta vauvan kasvu oli hidastunut eli vastasi vain viikkoja 23. Painoarvio taisi olla reilut 600g. Voi toki olla, että kaikki on kasvun kanssa ok ja sieltä olisi vain tulossa normaali noin 3kg:n vauva, mutta edellisen raskauden vuoksi ja näiden nyt tiedossa olevien riskien takia sain uuden ultra -ajan 2viikon päähän. Eli seurataan ettei kasvu hidastu enempää. Saanpa käydä usein ultrassa vauvaa moikkaamassa =)
Muuten olo on onneksi ihan hyvä!
Taidetaankin neidin kanssa lähteä vähäksi aikaa rannalle löhöilemään! :wave:

hani+vauva rv25+4
 
haniböö toivottavasti se vauveli siellä kasvaa normaalisti kuitenkin :)

Minäki liityin nyt tuonne facebook:in ryhmään..kai :D Mulla on vähä hakusessa miten sitä oikee käytetään,ei oo kovin usein tullu siellä sivuilla käytyä..Mutta eiköhän se tästä :)
Siellä porukka oli järkänny ilmeisesti tapaamista, voi että ois mukava tännekkin päin saada järkättyä semmonen! :) Mutta mitä kattelin tuota etusivun listaa niin ei ollu kovin montaa ilmeisesti oulun seudulta.. :eek:

Auts kun sattuu,Touho on jo laskeutunu tuonne ihan alas(siis pää on jo tosi alhaalla), ja sitte ku se hoksaa mennä kaksinkerroin ja sieltä potkasta niin uuuuuh :x tuntuu ku sen varpaat heiluis jo ulkopuolella :| ja ku se pyörittelee päätä kovasti niin kauhea paine tuntuu alamahassa,ihan ku ois KOKO AJAN kauhea pissahätä,pöntöltä ku nouset niin tuntuu jo että pittää istua uuestaan.. ah,on tämä ihanaa :) Mutta kuten sanottu,palkinto on sen mukainen että minä kyllä kestän tämän!! :)

Maarit ja Touho 26+1 (apua kun aika meneeki nopeasti)
 
Eipä erikoisempia.Jäin pois kesätöistä kesken kaiken kun rupes oleen niin iskias-kipuja ja vissiin jotain supparin tapasia mahalla..Ja työmatka pyörällä tuli hankalaks.. :/
Ei muuta,kai.

Mimmali ja pikkuruinen rv 24+0
 
MEMMY, saatko palkkaa töistä äitiysloma-ajalta? Silloin ainakin työnantajan on täytettävä lomake Y17 ja siihen selvitetään myös palkat 6 kk ajalta. Mulle selvisi jälkikäteen, että olis pitänyt lähettää Kelan paperit työpaikan hallintopalveluiden kautta. Siellä sitten olisi liitetty palkkatodistus tms. mukaan. Mutta olin jo ehtinyt lähettää paperit suoraan. Nää on näitä käytäntöjä, mistä on ihan pihalla ekakertalaisena!! Niin, he sitten palkanlaskennasta kuitenkin hoitavat sen 6 kk palkan ilmoittamisen Kelalle. Täytyy kai vielä vähän seurailla päätösten edistymistä, että varmasti hoitavat asian myös. Mut kannattaa siis kysellä töissä sieltä palkkaihmisiltä tai henkilöstöhallinnosta tms. Kyllä siellä yleensä joku tietää, tai ainakin antavat sulle palkkatodistuksen.
 
:wave: kaikille uusille!

Tänään sain pakkauksen! Lasten ja niiden serkku tytön kanssa käytiin pakkaus läpi mutta pitää itse vielä rauhassa katsoa ne. 10 pv meni hakemuksen täyttämisestä netin kautta.

Miehellä alkoi tänään loma ja lomareissut tehdään sää tilanteen mukaan.

Palkkatodistuksesta. Työnantajan on täytettävä omat paperinsa kelalle jossa ilmoitetaan myös samalla 6 kk palkkatiedot tarvittaessa. Olen palkanlaskija ja kun olin netissä täyttänyt omat paperini niin sitten ilmoitin vielä sähköisesti työnantajan osuuden jossa kaikki kysyttiin kerralla ja työantajakin saa omat korvauksensa äitiysloman alku ajan palkasta =) Jos tarvitsee johonkin palkkatietoja/-todistuksia niin palkkahallinnosta ne on pyydettävä ja sieltä ne saa virallisesti jne.. Ei se niin kauheata ole vaikka ne paperit ei samalla kuorella mene. On ne löytänyt perille erikseenkin ;) Kelalle lienee helpompaa kun kaikki tulee kerralla. Työnantajan lomake on Y17 kuten Novelle jo mainitsikin. Ja kannattaa todella seurata että paperit tulee lähetettyä...

Nyt on taas vietävä lapset uimaan :wave:

rv 23+6
 
Hellepäivä, huh kun on kuuma! Mä olen ollut jotenkin ihan naatti, ei ajatuskaan oikein luista. Kaiken maailman kipua ja kolotusta on riesaksi asti. Supisteluja ei onneksi ole tainnut olla...

Mä en ole kuullut Kelasta vielä mitään, toivottavasti pian tulisi päätökset. Yhden ihan muun hakemuksen laitoin päivää aikaisemmin kuin nuo äitiysjutut, ja siitä on päätös jo tullut...

Me taidetaan nyt kuitenkin päätyä Phil&Teds -rattaisiin, ovat niin näppärät. Tilataan ehkä ulkomailta, säästää useamman satasen siinä. Tekisi mieli jo tilata, niitä voisi ihan hyvin käyttää jo esikoisella ennen vauvan syntymää. Vaikka hyvät rattaat meillä nytkin on, harmi niistä on luopua.

Esikoinen tässä roikkuu helmassa, joten ei nyt sen enempää. Aurinkoista kesää kaikille!

Kirsikka rv 24+1

 
voi että on kurja tuo iskias vaiva, uskaltaako sitä tehä jotain venytyksiä, vai meneekö pahemmaksi? Onko kokemusta?
onpa ollut kuuma päivä, mukava kun vaihteeks paistaa.
Mä meen tänään kattoo sinkkuelämää leffan :D Ihana päästä hyvää leffaa kattoo ja karkkia syömään :p

tänään tasan rv 25
 
suklaahirmu mulla ainakin vaan pahensi asiaa ku koitin venytellä..Toki oon kuullu myös että se helpottaa joillakin,se on kai niin yksilöllistä..niinku kaikki muuki :)

Kohta ei voi enää istua edes autossa..Touholla painaa tuo pää jo tuolla niin alhaalla että tosiaan tukalat oltavat mukulakivillä tai jos tulee jotain muita kuoppia tms. yhtä äkkiä :<
Ja kun kolottaa niin vimmatusti tuota iskiasta :'(

Maarit ja Touho 26+1
 
:wave: iltaa.. ja vielä ihan yhtä flunssas kun ennenkin :snotty:

jasmara tossa tuli hyvää vinkkiä. en ajatellukkaan et voisin hyödyntää esim. vanhaa verhoa yms. nuonkin. :D pitääpäs laittaa korvan taakse seuraavaan ompelukseen..

haniböö toivottavasti normaalia ja vauva ottaisi takaisin päin parin viikon aikana kasvua. :)

täällä oli jonkun muunkin tuttu saannut vauvan. :) mun hyvä ystävä sai eilen tytön :heart: oli sitten 4120g ja 51cm eli ruoka aikana ollu kotona. :D
iskias ei ole itseäni kiusannut sitten kevään, luksusta. ainut että kuuma laittaa veltoksi on ärsyttävää kun tekis mieli tehä jtn eikä jaksa edes kävellä. huomenna mennään aamusta ajois pihalle ettei niin paahtavan kuuma, toinen on sitten että illalla ennen lasten nukkumaan menoa kärrytellä iltaauringossa. :)

kuumaa teetä ->

triple ja tossutin 25+5
 

Yhteistyössä