***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

lhs
Onnea YKSÄITILLE :flower: :heart: , ja tietysti kaikille muillekkin vauvaantuneille, jos joku on unohtunut välistä, erikseen onnitella!

L-ouisa, meillä on ollut kummankin edellisen synnytyksen jälkeen pientä kriisin poikasta ilmassa, riideltiin ihan joutavastakin ja muutenkin tuli sanomista, minä loukkaannuin ja suutuin herkästi, mieli oli herkällä, ja mies väsyneenä sitten suuttui minulle, kun minä suutuin..Tilanne on kuitenkin aina uusi ja väsymys monesti vaivaa..Toivotaan, että saatte juteltua asiat selväksi :hug:

Tyttelillä oli myös samaa ongelmaa..Toivotaan, että teilläkin tilanne paranee, pitää tosiaan muistaa, että tilanne on uusi kummallekkin, ja jännitys useimmiten, ikävä kyllä, purkautuu kiukkuna. Tsemppiä :hug:

Me käytiin tuossa mökillä mutka, haravoin vähän ja muutakin pikkuisen yritin kevyesti puuhailla, saa nähdä miten selkä taas reagoi tuohon, viimeksi oli kyllä melko kurjat pari päivää ja yötä.
Alkaisin kyllä olemaan aika valmis pääsemään tästä mahasta, supistaa, kiristää ja puristaa..Yläkertaan meno saa jo hengen salpautumaan, ja aamulla viimeksi tuntui, että pyörryn tai oksennan, kun pääsin portaiden yläpäähän asti, pakko oli sitten istuskella tovi..*huoh*

No, mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille, huomenna sitten meidän kuukauteen :)

lhs 38+1
 
Hei,

Niin piti vielä L-ouisille toivottaa jaksuja. :hug: Kuuluu asiaan tuo tunnelman kireytyminen, eikä se isäntä sieltä malta mihinkään lähteä. ;) Meillä oli pahinta silloin kun tultiin kotiin esikoisen kans ja vauva-arki koitti. Luulen kuitenkin että meillä olisi nyt tällä kertaa vähän matalampi lasku, kun jo suurin piirtein tietää mitä tuleman pitää. Saa nähdä miten käy tällä kertaa, vielä ainakin kohtuu rauhallisin mielin ollaan. Pimahtelenhan minä tuon tuostakin, mutta olen vaan sellainen tuulella käyvä tyyppi, eikä mua kukaan enää kovin noteeraa vaikka täällä mesuankin. :D
 
Meille on tulossa huomenna miehen sisko puolisoineen kylään... harmi. Olisin mielellään tullut tapaamaan muita Oululaisia odottajia, vaikken tänne paljon kirjoittelekaan kun jotenkin on kivempi olla ihmisten kanssa kasvotusten.

Mun siskon mies oli sanonut aika hyvin omalle miehelle, kun olivat jutelleet lapsista ja parisuhteesta, että pitäisi olla lakipykälä joka kieltää ihmisiä eroamasta kahden vuoden sisällä lapsen syntymästä, koska kestää vähintään niin kauan että nainen "palautuu" omaksi itsekseen. En tiedä oliko tuo ihan tutkittua juttua vai sen omaa huomiota (heillä kaksi lasta), mutta voi pitää ihan paikkaansa. Onhan tämä raskaus ja lapsen saaminen naiselle melkoinen vuoristorata noin niin kun henkisesti, hormonaalisesti jne.
 
Onnea L-ouisa, tuutilulla ja yksäiti! :flower: :flower: :flower:

Niinukka, onnea sulle. Uskon, että jännittää :) Mä en varmaan osais tehä mitää ja vatsaki varmaan tyhjenis itekseen ku jännittäis niin :D .

Mä oon jo menettäny toivoni. Mietin jo hetken tossa, et alanko pitämään lokakuun pinoa ku tuskin tää syntyy ikinä. Eilenki muka tuolla kyykin pihalla kitkemässä ku oli talkoot ja sit illalla saunottiin mut pyh mä mitää supistuksia saanu. Ja olin tänä aamuna vielä oikeen ei-kipeä ku yleensä oon ollu aamuisin niin jäykkä ja kipee. Et kai se pitäis useammin kykkiä pihalla. Tänään oon pessy pyykkiä 4 koneellista ku sitä kummasti kertyy jos joka päivä ei pese. Onpahan puhtaita vaatteita. Pitäis vielä lakanat vaihtaa ku jaksais, mulla loppu puhti ku järjestelin huoneet ni piti koneelle tulla välillä :D Nyt saanki olla täs rauhassa ku mies on pojan kans tuolla leikkimässä ja kikatus vaan kuuluu :D

Joko ne toiset K-sks:n menijät on siellä? Mä en tainnu ehtiä treffeille :snotty:
 
Onnittelut uusille äideille!!! :flower:

Joku taisi kertoa omasta esikoisestaan, (anteeksi, ei jäänyt nimimerkki mieleen) joka oli otsa tarjonnasta ja pohti ehtiikö tämä minun vekarani vielä kylkeä käntämään. Samaa minäkin lääkäriltä tiedustelin, mutta kyse ei ilmeisesti ole kyljen kääntämisestä vaan siitä, että vekaralla on leuka ylhäällä. Normaalisti leuan pitäisi olla kiinni rinnassa, jotta syntyminen sujuisi liukkaammin. Eli enköhän minä saa vääntää tätä ihan toden teolla. Olisinkn sitten suvun ensimmäinen. Suvun pisin synnytys tähän mennessä 4h...

Mutta ehkä mullakin on alkanut jotain tapahtumaan. Eilisestä lähtien on ollut niin HIRVEITÄ selkä kipuja, vatsakipuja, supistelua ja kaikkea tätä sellaisessa mylläkässä ettei tiedä enää mitä tapahtuu. Toivottavasti jotain siihen suuntaan, että saataisiin tuo pötkylä kainaloon... :) Mutta aika kärvistelyä tämä on. Säännöllisyydestä on paha mennä sanomaan, kun tuntuu että jotain on koko ajan päällä... Eilen ainakin rauhottui yötä vasten. Kattellaan siis...

Nökö ja vekara 38+4
 
Voi mikä kuva oli Yksäitillä.Mäki haluun!!! :heart: Meil on aina mun miehen kanssa ennen vauvan syntymää ja vähän sen jälkeen ihme "riitakausia".Väitänpä että ensin jännitetään ja sitten sitä jännitystä puretaan jälkeenpäin. :whistle: Nyt on riidat riidelty ja odotetaan innolla ja mieski on ollu tosi kultanen mammalle.Tiedän et ku vaavi on syntyny ni sit otetaa yhteen ihan turhista asioista.Samalla vanhalla kaavalla mennään ;) Mun mies osaa vielä ton sanallisen loukkauksen paremmin ku hyvin.Todellista henkistä väkivaltaa tulee tuutin täydeltä ja mä ku en viitti alentua samalle tasolle ni jätän sanomatta ja poistun ennemmin paikalta.Kyllä se hetken mietittyään tajuaa olleensa idiootti.Vuosien mittaan sitä oppii tuntemaan toisen aikasta hyvin ja vaikka tästäki asiasta on paljon puhuttu ni välil vaa räjähtää ja kaikki paska kaatuu sillon mun niskaan.Rajusti rakastetaan mutta niin myös riidellään.Tosin lasten aikana ei pureta pahaa oloamme vaan siirretään asia vaikka autotallin puolelle.Että sellaista parisuhde höpötystä täälä kertaa...

Sittenpä tähän masuun.Ei tapahdu mitään,ei yhtään mitään.Huomenna parasta ennen päiväys menee umpeen.Siis mun kohdulla,ei vauvalla. :p Taas kerran menee yli vaikka olin 3cm auki jo viikolla 36+.Taidan näyttää pitkää nenää lääkärille jälkitarkastuksessa,hän epäili että tulis etuajassa.Viime yönä kattelin vauvan kotiintulovaatteita ja huomen pakkaan omat tavarat.Sitten vaa odottelemaan että millonka pääsis lähtemäänki.Täytyyki kattoo ketkä on huomisen kohtalotovereita.Nyt alkaa tulla näitä yliaikasiaki mukaan odottamaan.Tähän mennes on vaa ootettu laskettua aikaa.

Nyt kakkavaipan vaihtoon. :wave:
 
Juu rontti tänäänhän se mun laskettu päivä vasta :ashamed:
Tiedä mitä mä sekoilin eilen väsyksissäni..

Nyt on sit koitettu siivota ja touhuta, eilen otin saunassa oikein reippaasti löylyäkin..mut eipä se kauheesti tunnu auttavan.
No kait se on vaan alistuttava siihen, että se tulee sitten kun on tullakseen ei just sillon ku itte haluais..

Tuplamamma rv40 tasan..
 
tuplamamma täällä sitä edelleen pyöritään. Supistuksia on, muttei sellaisia joilla voisi synnyttämään lähteä. :) Toivotaan että kuitenkin mahd nopeesti sinne synnyttelemään pääsisi kun tuo pojan painoarvio oli jo vkolla36 3200g niin pelottaa ajatella mitä se on sitten kun alkaa olemaan 2viikkoa yliaikainen :$

 
Täällä rauhottunut ja ilma puhdistunut..
Yhdessä ollaan itketty ja juteltu..Koitetaan molemmat huomioida toisiamme paremmin ja yhdessä haluamme jatkaa, perheenä :heart:

Itse aion skarpata todella ja huomioida miestäni puolisona, eihän hän minun isäni ole. Yhteisiä pieniä hetkiä!
Äsken katoimme Maajussille morsion toisiimme käpertyneinä, Tuntui todella hyvälle!
 
Mukava kuulla L-ouisa :hug:

Meilläkin myrsky laantunut =) , kyllä rakastetaan niin paljon toisiamme, että koetetaan kanssa olla loukkaamatta toisia, kumpikin osaa sen taidon :ashamed: . Ja kun minä vielä stressaan kaikesta.. Kainaloon minäkin sitten käperryin, oli siinnä sitten hyvä olla... paras paikka. Ja juteltukkin on. Saimme vähän jo alustavasti niitä pihatyön alkujakin tehtyä. Huomenna minä alan urakoimaan tämän huushollin loppuun. 160 neliöö lääniä tässä, ennen kerralla sain siivoukset tehtyä, nyt pikkuhiljaa suurinpiirtein huone huoneelta olen edennyt... Mieskin välillä auttanut ihan kiitettävän paljon minua, mutta nyt viime ajat niillä ollut töissä tosi rankkaa ja joutunut pitkiä päiviä tekemään, että eipä ole joutanut. Ja meillä menee ajasta paljon pojan kuskaamiseen jääkiekko harjoituksiin monta kertaa viikossa, pelit päälle.

Nyt vielä koiran käyttö ulkona ja sitten nukkumaan miehen viekkuun, joka nukkuu jo... väsynyt todella.

Ihanaa, kun tänne saa käydä purkamassa niin iloa, kuin suruakin :) , saa niinkuin vertaistukea jotka ovat samassa tilassa kuin minä itse... ymmärretään toisiamme aika tavalla. Ei tämä aina ole ruusuilla tanssimista kaikki, varmaan jotain tiettyä jännitystäkin ilmassa tulevaan.

-Tytteli74 ja asukki tasan 38
 
ensimmäinen ilta yksin poikien kanssa takana...aika kaaosta... :ashamed: onneks vauva on tosi kiltti kun isoveli ei sit äitiä nn helpolla päästäkkään...ehkäpä tämä tästä kun tottuu taas kaikkeen.huomena sit uus koitos poikien kanssa nimeltään kaupassa käynti...mulla kun on siis yhdistelmät ja seisomalauta. :whistle:
Nyt vauva lopetti tissittelyt ja isoveikka nukkuu, joten itekkin äkkiä pehkuihin |O

yksäiti+ pojat 4vrk ja 2v5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Kenen sisko olikaan kätilö? Osaisko hän valaista tilannetta kätilöiden osalta noin niinku varmaksi. Spekulaatioitahan on ollut siitä, että kätilöt olisivat töissä... Ei kai ne kaikki kuitenkaan?

Keiju 36+5
Minä oon kirjoitellut kätilösiskostani. En kuitenkaan hältä alkanut kyseleen tilanteesta, kun tekee nyt lyhyempää vuoroa ja ei välttämättä ole ihan asian tasalla, mut mun isän vaimo on teholla osastonhoitajana ja kuuluu tehyyn niin tänään sit häntä haastattelin. On nimittäin ennenkin "osallistunut" lakkoihin. Eli synnärit, tehot ja muut akuutit ja "pakolliset" osastot hoidetaan täysmiehityksellä, ja sitten näistä muista osastoista on porukkaa pois. Koska kotona olevat tienaavat vähemmän (päivärahaa joka on pienempi kuin palkka) saattavat tehdä niin että esim. isän vaimokin oli ollut pari päivää kotona viime lakon aikana ja sitten toiselta osastolta oli tullut hänen tilalleen toinen hoitaja. Saavat tuloja ja hommia tasattua keskenään. Ei isän vaimo pitänyt tilannetta yhtään "paniikkina" eli sanoi heti että ei näillä osastoilla joilla tosissaan tarvitaan hoitoa tule edes lakko näkymään välttämättä. Joten hyvillä mielin voidaan mennä synnyttelemään lakonkin aikana :)

Mukava että parisuhteen kanssa painiskelevat ovat saaneet riitansa hoidettua. Esikoisen syntyessä otettiin myös me miehen kans yhteen, sit kerran päätettiin että mehän ei erota saa***na! :D Sen jälkeen on riidatkin olleet vaan puhdistavia, kun kumpikin tietää että erota ei, joten asiat pitää vaan selvittää! Kun rakkaushan ei mihinkään katoa, joskus se vaan on vähän piilossa, sitä mieltä minä olen. ;)

Katjanna juu toi Oulunsuun pirtti on vaan joskus kirpparina, tänä syksynä onkin ollut monet kirppikset, monikot, Nettimammat ja Oulumasut. Keväällä sit taas uus kierros :)

Mamma3 on siis karannut ilman meille ilmoitusta?!? Ihana jos hänkin on nyytin haussa.

Voi ei, taas tuli BB:hen uus tyyppi, milloin toi sarja oikein loppuu??!

Huomiseen, joko virtuaalisesti, tai sitten Oululaisten kesken ihan livenä. Tulkaahan kaikki paikalle :)


Topsy 36+5
 
vielä heipat sanomassa käyn täällä :wave:
puolen tunnin kuluttua lähemme ajelemaan kohti sairaalaa..

en sitten ole kahen jälkeen oikein nukkunut :eek: puol neljä nousin sohvalle neulomaan..ja sainkin sukan valmiiksi kun miehelle tuossa jokin aika sit sanoin että nuokin sukat pitää tehdä valmiiksi ennen vauvan syntymää. :) ja nyt ne ovat valmiina :)

jotenka,kuulumisia sitten loppuviikosta :wave:

niinukka ja vunttunen 39+2
 
siis viikkoja =) Eilen piti valvoa yli puolenyön, jotta pystyi olemaan varma, että meille tulee lokavauva. Nyt minun puolesta voi sitten syntyä ihan milloin vaan. Tänään on neuvola ja pikkasen hirvittää se vaaka, jokohan se poksahtaa :ashamed:

Kauhulla odotan tätä tulevaa päivää, kuinka monta kertaa mahtaa puhelin soida. Suunniteltiin, että kun mies kotiutuu töistä, laitetaan kännyt kiinni :kieh: Saa suku miettiä, että joko ovat laitoksella. Minua ärsyttää suunnattomasti päivittäinen kysely asiasta.

Nyt laittamaan koululaiset liikkeelle. Tulen kertomaan neuvolakuulumiset iltapäivällä. Niinukalle tsemppiä tulevaan.
 
Niinukalle tsemppiä!!!

Minä voin tuon uuden pinon Lokakuulle avata, pääsee tuo Henkka lepäämään!

Ymmärtänette varmaan jos ei tiedot koko ajan nonstopina päivity, kun eihän sitä tiedä koska itse sitä vauvaa pääsee hakemaan..
Mutta nähdään kohta siis uudessa pinossa!!
 
kyllä alkoi lokakuu dramaattisesti, meillä ainakin on satanut, salamoinut ja ukkostanut vaikka kuinka!

Muutenkin ihan liskojen yö taas takana, taidan käydä yli-ylikierroksilla ja sen merkkinä on aina se, etten pysty nukkumaan. Tunnin pätkiä nukuin, ja sit taas valvoin. Ajatuksia ääripäästä toiseen vaan pyörii. Oli aika vilkas viikonloppu, asuntoasiat näköjään painaa mieltä ja muutenkin asiat pyörii mielessä, synnytykset sun muut. Sit tässä tilassa tarvitsisin näköjään ihan kamalasti huomiota toiselta, ja jos mies ei ehdi sitä antamaan, olen aivan surkeana.
Tästä tuli näköjään aamun valitusvirsi, sori...

Pahoitin eilen mieleni todella, kun kävi ilmi, että yli 30 vuotta suvussa kiertänyt, aikoinaan minulle hommattu, hoitopöytä oli enoni toimesta heitetty menemään. Ei se mikään huippuyksilö ollut, sillä olisi ollut vain kovasti tunnearvoa, mut ei menetetylle nyt sit voi mitään. pitää hommata oma ja uusi. Sentään retro-vauvan vaatteita kultaiselta 70-luvulta on tallella vaikka kuinka, se vähän lohduttaa.

Mutta jos jotain hyvää haetaan, niin eilen käytiin uudella talolla ja edelleenkin on pakko todeta, että on se ihana! Mä niin haluisin asua siellä jo nyt! Mä en muuta sieltä ikinä minnekään, kunhan sinne päästään ja saadaan tämä vanha myytyä. Tästähän on tullut tarjouksia, mut ne on sellaisia, ettei ole voinut hyväksyä. Kuka sitä nyt persnettoa haluisi asuntokaupoista ottaa?

Tosiaan, sori tämä valitus. Pakko vaan purkaa jonnekin tätä, uskoisin että samassa tilassa olevat ymmärtävät.

Päivänjatkoja, mä taidan mennä sänkyyn pyydystään vielä unta.

Ippuli
 
Meille syntyi ihana pikkuprinsessa la 29.9.2007 puolen yön maissa. Pituutta tytöllä oli 50 cm ja painoa 3780g. :heart: :heart: :heart:

Tänään kotiuduimme sairaalasta. Synnytys käynnistetttiin raskausmyrkytyksen vuoksi eikä ollut todellakaan helppo, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa. Täytyy taas jatkaa matkaa katselemaan nukkuvaa vauvaa. Tällaista rakkauden tunnetta en kyllä olisi silti osannut ikinä edes kuvitella!!! :heart:
 

Yhteistyössä