***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Ihana kun aina on joku saanut vaavelin kun tulee viestejä lukemaan :D Elza, uskomattoman suloinen poika! Oikea hurmuri :heart: Ja huh mitä massuja kaikilla, aivan ihania. Vitsi pitää heti pyytää miestä ottaan mustakin kuvan, että jäis muistoksi. Esikoiselta otettiin päivää ennen synnytystä...

Yksäiti, mulla on kääntö parin viikon päästä ja käsittääkseni sitä ei tehdä jos istukka on edessä :( Mulle aina sanotaan et "juu varataanpa aika kääntöön, ootas... joo voi tehdä kun istukka takana".

Rouva Räpylä, ei mulla kyllä vauvan liikkeet kipeää käy. Siis toki joskus jos tuntuu että nahka paukkuu, mut silleen yleisesti ei.

Tänään oltiin miehen kans messuilla ja kaupungilla, huh että rankkaa jo käveleminen! uuh, en liiku enää mihinkään tästä talosta... Mut oli ihana olla kaksin jossain, pian saa taas majoittua tänne kakkavaippojen kanssa ;) Mies ilmoitti työpaikan pikkujoulujen olevan marraskuun lopussa, jonne minäkin kuulemma olen tervetullut, ihanaa! Eikös kuulosta normaalilta elämältä? :LOL: Mutta heti piti alkaa miettiä, mitä sitä laittaa päälle!?!? Maha on niiiin suuri pitkän aikaa, ei mitkään iltamekot tule kysymyseenkään :'( ja kun sellaisen toki haluaisin laittaa. Niinkuin Yksäiti aina sanoo, pienet on murheet, niin voin nyt yhtyä samaan lauseeseen :) On vaan niin ihana miettiä sitä aikaa kun pääsee ihmisten ilmoille ja voi vaikka pari punaviinilasia nauttia.

Nyt pitää mennä, paria ässää ois ainakin vielä tälle iltaa tarjolla, ette kyllä arvaa mitä :p

Topsy 35+4
 
lhs
Jopas noita vauvoja nyt pukkaa =)

ONNEA NÄKYMÄTÖN NINNI :flower: :flower:

Huh, yleensä saunominen ei saa minulla aikaan minkäänlaisia suppareita (pikemminkin poistaa niitä), mutta tänään sai kyllä kärvistelemään aika tavalla..En sitten tiedä olisiko tuo miehen kanssa touhuilulla jotain tekemistä asian kanssa.. (sekin ihme tapahtui, kovasti on hiljaista ollut sillä saralla :whistle: ;) ) Minähän olen siis kova saunomaan, joka viikko ainakin muutaman kerran käydään..

Rouva räpylä, usein kyllä tekee kipeää kun vauva myllää, kovin on raju liikkeissään..Hankaa ja tunkee joka paikkaan, ja venyttelee, niin että tuntuu koko maha ratkeavan, tai kylkiluut murtuvan :x

Muuten miten te joilla on annettu sukupuolesta veikkaus, luotatteko veikkaukseen miten paljon? Oletteko uskaltaneet ostaa vaatetta jne..Onko sukupuoli kerrottu 4D:ssä vai tavallisessa ultrassa? Meillehän lääkäri viimeksi suostui kertomaan mitä näkee, ja nyt mä sitten pähkäilen uskaltaako sitä ostaa jotain vaaleanpunaista :p
 
Voi valtavaa, täällä kaikki oikeasti jo synnyttävät!
Suurenmoiset onnittelut uusille äideille! :flower:

Taas viime yönä heräsin puoli viiden hujakois ja kävin ihan unen pöppöräs veskis ja ajattelin mennä takaisin nukkumaan, vaan kyllä heräsin, kun huomasin, että paperiin jäi vähän verta!
Onko muilla ollut vastaavaa?

Arvaatte varmaan että siinä sit vähän pelästyin, mut koska vuotoa ei tullut, arvelin ettei tää ole mitään vakavaa? ainakaan mitään oireita mistään ei ole ollut, samanlaista pikkusupistelua toisinaan vaan. Luin jostain että pieni verenvuoto olis normaalia loppuraskaudessa, että kohdunkaula siellä vaan tekee työtään. Onko kokemuksia??? Tiedän että jos verta tulee reilusti, pitää lähteä heti sairaalaan.

Päivä mennyt leppoisasti, mun on ihan pakko antaa kiitosta rakkaalle aviomiehelleni, kun hän oma-aloitteisesti siivosi tänään. Pesi lattiatkin sillä aikaa kun vaimo veteli yläkerras päiväunia. Yritän korvata tätä sit jotenki joskus, tai ainakin huolehtia siitä, että hän saa kiitokset...

lhs, me saimme 4d-ultrassa tietää kumpi meille tulee ja sen perusteella on väritkin valittu. Vaatteita on ostettu ja runsaasti sukupuolelle sopivaksi, ja vaunuissakin on tehostevärinä sellaista sopivaa väriä. Kyllä me luotetaan Cacciatoren puheisiin, painotti kyllä monesti, että tästä sukupuolesta hän on aivan varma, ja on sit jo kuvaakin todisteena. Mut auta armias, jos onkin erehtynyt, tulee kallis lasku cacciatorelle heh... Mun tekis mieli kovasti kertoa teillekin palstalaiset, kumpi on tulossa, mut enpä taida sittenkään...

Oletteko muuten taikauskoisia? Mä en nimittäin uskalla nyt sitten pedata vauvan sänkyä, kun se kuulemma tietää huonoa onnea jos sen tekee etukäteen...
Toisaalta se olis ihan hyvä, niin sairaalasta tullessa olis sit valmiina. Saa nähdä, uhmaanko uskomuksia. :/

Moni teistä on kirjoittanut, että on tunteet pinnassa ja kyynel vuotaa herkästi, varsinkin pieniä vauvoja nähdessä. Mä en vetistele vauvoista, mutta auta armias, live musiikin kuunteleminen konserteissa saa hanat ihan auki. Oltiin tuossa Laura Voutilaisen konsertis (suosittelen muuten!!!) ja siellä taas kyynelvirtaa valutettiin. Hävettää ihan jo.
Ollaan naurettu miehen kans, että meidän tulevalla lapsella on jo nyt fiksumpi musiikkimaku kuin vanhemmillaan, on potkinut ainoastaan silloin kun kuulee Puccinia, Mozartia tai hyvää jazzia...

Mä taidan lähteä pyydystämään unta. Viikonlopun jatkoja kaikille ja onnittelut vielä vauvan saaneille!

Ippuli
-taas norsujalka-
(kiitos turvotuksen)
 
Kiitos Piituli vastauksestasi. Mulla on aika paljon noita saman tyyppisiä oireita kuin sinullakin. Maksan afos-arvot olivat myös huimasti koholla, muista en tiedä. Onneksi maanantaina on äitipolilla se synnytystapa-arvio, niin jospa silloin tulee katsottua tämä tilanne tarkemmin muutoinkin.

Piipa 38+2
 
Ihan ekaks VAUVAONNITTELUT NäkymätönNinni, Vilma-Onni, Piituli, Lucy :flower: Olikohan muita, jos oli niin kaikille muillekkin jo poksahtaneille VAUVAONNITTELUT

Sitte vähän omaa napaa. Perjantain kontrollikäynti meni hyvin, kaikki normaalia. Mitään lukuja en muista ja täällä ei ole mitään seurantavihkoa jonka sais kotiin mukaan. Masukki on kääntynyt ja pää kiinnittynyt.
Mulla on navan ympärillä tosi kova ja kipeä kohta välillä ihan kosketusarka, mikähän se on?
Olen ollu saikulla elokuun vika viikosta lähtien käsieni takia, niissä todettiin carpal tunnel syndrome (=rannekanavan ahtauma) ja päätetyö ei enää onnistu. On ollu aika pitkäveteistä odottelua, kun ei mitään voi tehä ilman et sormiin sattuu. Onneks pikkurillit toimii :LOL: et voi edes tänne kirjotella. Äippäloma mulla alkaa vasta 08.10, kaks viikkoa ennen laskettua aikaa ja kestää ruhtinaalliset 16 viikkoa. Lokakuun loppuun mennessä pitäis tehä päätös menenkö takas töihin vaiko irtisanon itteni (3 kk irtisanomisaika). Aika vahvasti oon kyllä jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla.
Jospa yrittäis nukkua muutaman tunnin.
Voikaa hyvin ja öitä!

alppiruusu + Sewe rv36+1

PS. Yritän laittaa profiilin masukuvan rv.35
 
mamma3
No nythän alkoi vauvauutisia sadella... =)

tuutilulla: Vai viel nyytin haussa? PAH! Täällä ollaan ja tiukasti :kieh:

...Ja niiiiiiiiiiiiiiiin ärsyyntynyt on mielentila ollut taas että :headwall: En oikeesti tajuu mikä on? Pieninkin asia saa mut kiukkuseks :kieh: Eilen viel oli niin kiva aloitella viikonloppua kun koti oli siistinä y.m. mutta jo illalla oli kuin pommi olisi räjähtänyt keskellä huushollia. Sit mä meinasin ja räjähtää. Mies kyseli kans et mikä on kun oot niin tiukilla, mutta kun en osaa sanoa!! Sanoin vaan että ei pidä kaikkea itteensä ottaa, mua vaan ottaa kupoliin niin sillon ottaa!! Tänään sitten miehelle aivan itse ehdotin että vois halutessaan lähtee kavereiden kanssa saunomaan (joo oon varmaan hullu :D ) mutta tuntui että mä tarviin hetken omaa aikaa, olla ihan rauhassa... Ja mies on kivasti hoitanut oma-aloitteisesti kotia ja lapsia et pääsen helpommalla(tai kai se pelkää et mä taas alan ärisemään... ;) ) niin onhan se mukava hällekkin välillä päästä huilimaan. Onhan noi muksut tosin kotona mun kaa mutta kun hyvissä ajoin nukkumaan kävivät niin nyt on ollu ihana rauha =) Pistin elämän risaiseksi ja ostin tölkin Non-alcoholic siideriä, saunoin yksin ja sitä siideriä olen tässä nautiskellut hartaudella ja kuunnellut musiikkia :LOL:
Mies on ollut niin ymmärtäväinen ja ihana vaikka tulee valiteltuakin olotilaa jne mutta silti mä vaan kiukuttelen kuin pahainen kakara välillä :ashamed: Oikein inhottaa kun en tiedä ees kiukuttelulle syytä aina... välillä olen niin kypsä tähän et haluun just sairaalaan, välillä tuntuu et voisin tän mahan pitää viel jonkin aikaa...todella ailahtelevaista elämää :/ Itkukin on herkässä :( Kaipa ne on "vaan" ne hormoonit??
Hirvee valitusvirsi, mut helpotti vähän :D Kiitos!

Miten muuten te muut ukolliset mammat. Vieläkö ootte uskaltaneet päästää miehen tuulettumaan(jos sellaista sattuu "harrastamaan" ;) ) tai ootteko uskaltanu antaa niiden ottaa ees muutamaa saunaolutta tms? Meillä mies sillointällöin kavereiden kanssa saunoo tai käyvät baarissa tjm mutta viimeaikoina ei hän ole oikein uskaltanut ees saunaolutta ottaa :D Nyt sanoin tosiaan et voi ottaa jos tahtoo...kun ei MITÄÄN tuntemuksia lähdön suhteen ole ollut vähään aikaan (tietty lähtö voi tulla, mutta sit se tulee ja otetaan varasuunnitelat käyttöön =) ) Tän illan jälkeen miehen menot on sit varpajaiset seuraavan kerran ;)

Komeita oli mahoja ja santin kehto upea =) Elzan prinssi oli oikea sulokas :heart:

Mileko: Mä ja ajattelin että sairaalassa säkin jo olet...vai et sit ollutkaan :eek:

Todellakin hassua miten sitä kuvittelee jonkun ihmisen jonkinlaiseksi... Mäkin olisin bruneteksi henkan mieltänyt, mutta että blondi :D
Sanokaas muuten et kummaksi mut mieltäisitte (jos siis kelle sellasta ajatusta tulee :D ) :LOL: halvat on lauantai-illan huvit :LOL:
Henkan ystävän keittiö oli kyllä kaunis =) Valkeet/pähkinät on meilläkin, mutta pisti silmään että vihreää näkyy löytyvän sieltä muusta sisutuksesta ainakin...kuten myös meiltä :D Samoja makuja... ;)

Joku kyseli tekeekö vauvan liikkeet kipeää? Siis joo :wave: tänne ainakin :x En muista et muilta tällasta ois ollu :eek: ne liikkeet on niin voimakkaita että välil tuntuu mahan repeevän niiden johdosta. Ei kivaa :/ Välillä sentäs on viel sellasia vaimeampiakin liikkeitä, mutta yleensä ne on niitä KOVIA töytäisyjä että oikein itsekin hätkähdän :eek:

Mhmh...jotain oli vielä mielessä, mutta että mitä? Ehkä mä luovutan jo ja jatkan oman illan viettoa kun unetkin tuntuu olevan taas kateissa :/
 
Öitä!
Neuvola kuulumisia.
Paino ei ollut noussut yhtään =) vähän laskenut, mikä hyvä, kun on noussut tähän mennessä jo 15kg.
RR 125/69
Hb 113
sf 35
ongelmana ilmeni leukkarit 3+
vein labraan näytteet, ja maanantaina uusi käynti neuvolaan.
Supistelua on ollut öisin kovasti, mut loppuvat kyllä aina. välillä käyvät jo kivuliaiksi, mikä erillaista kun esikkoa odottaessa.
vielä tässä saa mennä aikaa.
rv 35+5
 
Ai niin sitä piti vielä kysyä että otetaanko Suomessa streptokokki B näyte emättimestä ja peräaukosta? Mulla otettiin perjantain kontrollissa, sanoivat et jos oon positiivinen annetaan ennen synnytystä antibioottia.

Nyt yritän saada unen päästä kiinni.

alppiruusu ja Sewe rv36+1
 
mamma3: En oikeen päässy selvyyteen, toi antibiootti kuulemma ehkäsee sen tarttumisen vauvaan, kun annetaan ennen synnytystä.
Täällä on muitaki aika erilaisia juttuja mitä tutkivat kuten toksoplasmoosia, verikoe otetaan joka käynnillä. Samoin kaikille odottajille määrätään ihanat ja tosi sexyt stay-up tukisukat väriä mummojen haalean-beiget :LOL: ehkäsemään suonikohjuja ja liikaa turvotusta. Ovat kyllä ihan toimivat mutta tosi mummomaiset.

Eikä mua väsytä vieläkään, taitaa mennä unettomaks tääki yö!
 
mamma3
alppiruusu: googlettamalla streptokokki b:stä jotain löysin. Ymmärsin että yleistä raskaana olevilla ja vastasyntyneillä ja voi aiheuttaa vaikka mitä tuo ko. pöpö :whistle: Miksi sitä ei sitten suomessa oteta tuota näytettä? :eek:
Täytyskin kysäistä tuota neuvolassa seuraavan kerran. En kyllä ollut tuollaisesta aiemmin kuullutkaan...kai siihen joku looginen selitys sitten löytyy että miksei täällä tutkita :/ Kiva kuulla muidenkin maiden neuvolakäytäntöjä =) Ihanat varmasti ne mummo sukat :LOL: mutta hyväthän ne varmasti ovat, viis ulkonäöstä ;)

Ahaa...vai luonnonkikkura brunette :D Ihana veikkaus :D Mut mhmh...empä viel paljasta mitään, katotaan sanooko muut mitä? ;)

Uneton yö tuntuu tulevan tännekin :/
 
Kiitos Topsylle vastauksesta.. noin mä sen itekkin vähän veikkasin ettei varmaan lähe yrittään kääntöö kun on istukka edessä,varmaan aika riski et lähtis irtoon koko kökkö... Ja ei taida olla mitään epäselvyyttä kyl kuinka päin tää tyyppi on..eilen tuli illalla/yöllä monoo niin komeesti tonne alamahaan että.
Huomista siis odottaen et pääsee neuvolaan soittaan..sielä on ultrakin niin saa sit kyl sillä tarkistaa huomena asian vaikka onkin keskiviikkona neuvola.

Mamma3 mulla ne otti ton streptokokki näytteen yhdellä kerralla kun suppareiden takia kävin synnärillä,voi kuulema siitä esim.johtua ennen aikaset supistukset. Mutta ei siis ollu tota mulla kyllä. Ja mä veikkaan sua kyl brunetiks kanssa.. =)

Nyt jos menis aamupalaa laittaan kun poikakin alkaa heräileen kunnolla.Ennen hänen piti saada HETI sängystä noustessaan aamupalaa mutta nyt syö mielummin kun on hetken heräilly..on kyl ihan hyvä ;)

Nyt muuten vielä muutama kysymys...Mitenkäs JOS/KUN tää vaavi on perätilassa,enkä oikein uskalla alateitse synnyttää,niin mihinkä aikaa raskaudesta noita suunniteltuja sektioita tehdään?..Tai voiskohan ne yrittää tätä käynnistää kun pelkään et sit kasvas kovasti kokoo jos mut saisivat puhuttua alatie synnytykseen?...Mä puntaroin jo valmiiks kaikki vaihtoehdot koska viikkoja alkaa olemaan kuitenkin jo ja supistuksia myös reilusti...
 
Tuosta streptokokista ei oo omakohtasia kokemuksia, mut kaverin poika synty sen takia vkolla 22 ja toinen kaveri joutu synnytyksen jälkeen makoilemaan sängyssä useemman päivän, kun ei kärsinyt/voinut kävellä. Kai se vauvoillekkin voi kaikenlaista aiheutta, mut mun mielestä ei kyllä oo piilevänä, vaan aiheuttaa vuotoja, supistuksia ym. ja sillon herkästi meilläkin ottaavat sen näytteen.

Viime yön sain nukuttua ihan hyvin, vain yksi vessareissu :D

Supistukset tulevat harvakseltaan, mutta ovat tosi kipeitä :eek:
Pistää ihan puuskuttamaan ja ottamaan tukea. Kauratyyny on ollu ahkerassa käytössä. Selkäpuolta sitten juiliikin koko ajan :/
Ja mulla on suursiivous vasta puolessa välissä!!! Vauvan lakanat ja vaatteet on silittämättä :headwall:
Eilen siivoiltiin ja vaihdettiin järjestystä makkarissa ja mulla palo pinna täysin, kun ei oo kunnon kaappia, missä säilyttää tavaroita ja johon sais telkkarin ja boxin sillee järkevästi. Mies sitten pakkas lapset ja minut autoon ja ajoi Sotkaan, josta sitten ostettiin mun mieleinen kaappi :D
Vei meidät sitten vielä syömään :heart: Kuinka romanttista.
Kaapin kasaaminen olikin sitten ihan muuta kun romanttista... :headwall:





 
huomenia kaikille!

täällä on sitten viime yönä supistanut oikein kunnolla :eek: sanoin jo miehellekkin alkuyöstä että helkatti jos tässä pitää johonkin lähtee niin ei oo kamera kotona,kun on vanhemmalla tytöllä mukana sen kaverin luona..hih,ainut hätä oli mulla kamerasta :LOL:

no sitten valvoin puol kolmesta puol viiteen |O ja kyllä otti pattiin..mietin kyllä ristiäisiä ym juttuja..et hyvin meni..ja supistuksia tuli,kipeitäkin :/

aamulla sit koira herätti puol kasin aikaan..eikä nyt ole kun muutama supistus tullut.

ish meillä kyllä on vauvan vaatteet hankittu ihan sukupuolen mukaan..miekin sanoin että lähetän cacciotorelle laskun jos onkin veikannu väärin..vaikka kyllä niistä 4d ultran kuvista näkyy ihan selvästi sukupuoli. ja ite katoin silloin 20vkon ultrassa et tyttö on,vaikka lääkäri ei uskaltanu veikata mitään.
kyllähän nuo sukulaiset poikaa veikkaa,mutta uskon kyllä vakaasti et hää on tyttö..tietysti ainahan se vanhoilla ihmisillä taitaa olla et poika pitäs tulla..kun on näitä neitejä yhteensä jo neljä tässä..

mamma3 meillä mies kyllä on uskaltanu muutaman saunakaljan ottaa,mutta eipä tuo juuri missään käy,joten ei sen puoleen mitään ongelmaa..ja uskon että tuskin nyt ennen syntyykään ku silloin leikkuu päivänä.
töistäkin varmaan pääsee,jos ei uunivalvomossa ole,niin jos vaavi päättäs nyt ennemmin tulla.

täällä pitäs taas imuroida :/ jotenkin nuo koirankarvat pyörii tuolla lattioilla,vaikka eilen imuroin..jotenkin ärsyttävää :D :headwall:
miten voikaan nyt yks tommonen asia niin paljon sapettaa..
pitäs varmaan osata sulkea vaan silmät noilta karvoilta..mutta ei voi :/

ulkonakin on tosi nätti aamu,eikä vesisatesta tietoakaan..

mutta nyt taidan lähtee vielä teen keittoon,kun nuorempi tyttökin nukkuu vielä,ei kehtaa vielä tarttua imurinvarteen.

niinukka ja vunttunen 38+1
 
alppiruusu Minulla otettiin tuo streptokokki näyte viimeksi äitiyspolilla, en tiedä miksi ja se oli positiivinen. :( Eli antibioottitippa laitetaan synnytyksen yhteydessä. Mutta jos ei ehditä saattaa tuo tarttua vauvaan ja tällöin meillä molemmilla suuri tulehdusriski. Tämä tästä synnytyspelosta vielä uupui... :'(
 
Huomenta täältäkin! =)

Eilen illalla käytiin saunassa ja tais tehdä tehtävänsä. Alkoi supistelemaan ihan tosissaan 3-10min välein ja minä olin naama irvessä. Soitin jopa äidillenikin :whistle: Sitten vaan tunnin päästä lopahti, tuli 20min väli supistus, eikä enää mitään. Jalat oli tosi huterat ja RR:kin nousi. Yö sitten meni rauhallisesti, kunnes heräsin viiden aikaan vessaan ja mielettömään nälkään. Koko kroppa oli ihan puutunut ja vaihdoin ties kuinka monta kertaa kylkeä. Ja kun nyt sitten nousin niin koko alntio on mielettömän kipeä. :/ Eli kyllä nää tän palstan nukkuma, supistelu ym vaivat tännekin löysivät tiensä..

Me ollaan hankittu tytölle vaatteet ym., niin kuin Bruno tyttöä meille lupasi ja VARMASTI :D Onhan Bruno luvannut että jos menee veikkaus metsään niin korvaa hankinnat ja vauvan huoneen maalauksen ;)

milli rv34+6
 
Huomenta!

Hitsi että tää on turhauttavaa :/ Minkä ihmeen takia tää ei halua jo syntyä :kieh: Nytkin ois niin nätti ilma :saint: :D Äsken mietin että pitäisköhän niitä havuja lähteä riipimään tuonne pihalle vaiko mennä haravoimaan? Tylsistyttää |O

mamma3 on mun mielikuvissa ja tumma. Ehkä häivähdys punertavaa joukossa :D niinukka taasen vaalea. Toisista on olevinaan "kuva" mielessä ja toisista taas ei. Mistähän sekin johtuu?

Pitää mennä kehittelemään sotasuunnitelmaa kuinka tää synnytys käyntiin lähtis :kieh: Mikähän ois tarpeeks kiero keino huijata tuo pieni tuolta ulos :whistle: Vaikkakin eiköhän tässä yli mennä että kolina käy :/

tuutilulla turhautuneena 39+1
 
alppiruusu:mulla kun supisteli siinä rv20 eteenpäin,niin ottivat emättimestä tuon streptokokki näytteen.
ippuli :en oo myöskää pedannu sänkyy valmiiks.
aattelin että äkkii sen sit laitan ku kotiudutaan.
joo,vähän taikauskoinen :whistle:

elzalla aivan ihana pikku vauva:heart:

sukupuolesta:eek:llaan uskottu kun lääkäri on sanonut (4krt)
ultran yhteydessä että pippeli siellä näkyisi:)
sinisiä vaatteita on tullu sit hankittua.
mutta nyt aamukahville,onneks sain nukuttua aika hyvän yön,vaika eilen oli ihan kummia kipuja taas:/
-milla 37tasan!!

 
Onnittelut Näkymättömälle Ninnille! :flower:

Mitähän mä äsken kirjoittelin? Hitto, kun kone taas alkoi temppuilemaan ja poisti viestin :(

Kuultiin tuossa just, että naapurin 13 vuotias mopsi oli saanut taas viime yönä pari hengenahdistus kohtausta. Anoppi vie koiran tänään tai huomenna lopetettavaksi. Tulee olemaan tosi kova pala meidänkin koirille. Mimmi on kuitenkin aina ollut meidän perheiden pää ja tahdin määrääjä. Ainoa koira, jota meidänkin piskit on totellu ja kunnioittanut. Meidän vanhinkaan ei mene Mimmin kupille ennen kuin annetaan lupa, vaikka muiden kupeille voi mennä (vaikkei toinen ole vielä syönytkään).
:'( :'( :'( :'( :'(
MIMMI ON VAAN AINA OLLUT TÄÄLLÄ, JOTEN ON VÄHÄN TYHJÄ FIILIS TÄLLÄ HETKELLÄ!

Eilen oltiin ehkä viimeistään kertaa kahdestaan shoppailemassa ja isännän kummitytöllä kylässä. Kävin siellä Lindexillä kattomassa sitä pöllöpukua. Ihan kiva, mutta en siltikään raskinut ostaa. Lisäksi isäntä ei oikein tykännyt. Hänen mielestään ne maailman vahvin nalle jutut oli siistejä. Hän tulee kuulema yksin shoppaileen niitä heti, kun tiedetään varmaksi sukupuoli.

Eilen illalla alkoi sitten tosi kovat supparit. Lisäksi selkä kipeytyi ihan tautisesti. Mä väänsin täällä jo itkua, kun olin ihan varma, että lähtö tulee yöllä. Mutta jossain välissä ne helpotti ja sain nukuttua. Nyt supistelee vielä aika kovin, mutta selkä on jo parempi.
Aattelin mennä kokeileen ulos jotain hommien tekoa. Pitäis tehdä niin montaa eri asiaa, joten olis kiva, jos pystyis tekemään edes vähän aikaa jotain.

Mutta nyt aamukahville ja sitten kokeileen vaikka haravointia...

LillaStina
 
Myöhäisempää huomenta!

Ja ONNEA vauvan saaneille!! :flower:

Ihan pikasesti otan kantaa tuohon streptokokkiin. Multa on otettu emättimestä pari kertaa näyte ja siellä osoittautui olevan streptokokki a, joka EI ole vaarallinen kuten streptokokki b (voi olla et meni a ja b sekaisin ei kannata sokeasti luottaa), johon annetaan se tippa synnärilla käsittääkseni. Minä sain silloin emätingeeliä ja toinen lääkäri määräsi tabuina antibioottikuurin kun pelkkä geeli ei kuulemma pure. Mut toki kannattaa itse asia neuvolasta tarkistaa kun saattaa tää laho pää joskus temppuilla, mut mulla tosiaan tällainen käsitys. Ja mun kaverilla oli toi b niin sille sanottiin et se on joka toisella odottavalla ja saattaa olla oireetonkin. Tiedäpä sitten...

Joku tais aikaisemmin puhua jotain noista antibioottikuureista raskauden aikana. Esikoisen aikana söin 9 lääkekuria ja nyt on 10. menossa. Olen koko ikäni sairastanut kroonista virtsarakon tulehdusta js syön siihen estolääkitystä, joskus vain tulehdus saa silti vallan ja lääke pitää vaihtaa. Alussa olin huolissani lääkkeitten vaikutuksesta vauvaan, mutta en enää. Hoitamattomana se saattaa johtaa ennenaikaiseen synnytykseen ja on tosi kivulias muutenkin. Luotan siihen että lääkärit tietää mitä määrää ja esikoinen on kaikesta lääkkeitten syönneista huolimatta normaali. =)

Miepä lähen jatkaan auton pesua ja vahausta jonka eilen illalla aloitin, jospa sais vähän vipinää.. :LOL:

Kaunista syyspäivää Inkkku ja masuasu tasan 38
 

Yhteistyössä