***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Täällä yhä odotellaan näitä kaksosvauvoja syntyväksi. Koko raskausajan olen pelännyt, että syntyvät liian aikaisin... No nyt on kasassa jo 37+5, eli huipputilanne, ja olo on sen verran tukala, että toivon tosissani synnytyksen käynnistyvän pian. Yhtenä yönä luulin jo lähdön koittavan, mutta supistukset rauhoittuivatkin aamuun mennessä. :/ Ehkäpä nämä jouluun mennessä syntyvät...
Voimia kaikille isomassuille :heart:
 
mamma3
Ei hyvänen aika...hetki pois koneelta ja lisää vauva uutisia :eek: =) Ihanahan niitä tosin on lukea... :heart: wau, mahtavaa mammat!!!! =) Perästä tullaan...JOSKUS!

Vilma-Onni kans tulee jahka kerkee ja jaksaa, kertomaan meille tarkemmin synnytyksestä y.m. eiks juu???? :D Onnea viel paljon!!! :hug:

tuutitulla: Alkaako oma olo käydä yhä vaan kärsimättömäks ;) Saman kyssärin vois esittää myös ainakin yksäiti84:lle =) Mut juu, kyllä mäkin jo tästä kohta voisin joutaa... :kieh:
 
Keiju07
Onnittelut sekä Rontille että Vilma-Onnille! :heart:

Vilma-Onnin uutinen tuli vähän puskasta, täytyy tosiaan selailla hiukan taaksepäin, kuten yksäitikin kirjoitteli. Niin no joo.. voiko ne uutiset tulla kovin puskasta, kun kaikki tässä aika viimesillään ollaan :D ... Kovasti yritän tässä pysyä kärryillä, että missä kukin menee voinnin suhteen jne., mutta aina välillä unohtuu, kun meitä on niin monia.

Hipkukka, täällä myös tuttuja nuo "kestosupparit". Maha siis kovettuu, etenkin kävellessä, ja saattaa pysyä sellaisena jopa loppu lenkin ajan. Mitään kipua ei kuitenkaan ole. Todennäköisesti kyse siis ei ole suppareista, vaan jostain muusta..? Näitä mulla on ollut aika alusta alkaen, eivät ole täällä mikään uusi ilmiö. Ja sivuilta ja nivusista vihloo, olen tulkinnut nuo tosiaan kannatinkivuiksi.

Ja mun neuvolantätihän ei tietenkään osaa sanoa, mistä on kyse...siis kestosuppareiden osalta. Miksi edes vaivauduin kysymään? Kateellisena luen, kun te täällä tiedätte tarjonnan ja painoarviot jne jne. Meillä ei neuvolantäti osannut sanoa mitään varmaa edes lapsen asennosta ja painoarviota en ole saanut kertaakaan. Tai no kerran, ja sen katsoi jostain kortista, että mikä pitäisi painon olla niillä viikoilla. Ei siis kovin yksilöllistä. Sittemmin en ole vaivautunut kysymään, samahan lukee vaikka vaukirjassa.

Dirlittan, mulla myös käväissyt mielessä, kuinka ikävää olisikaan, jos ei mahtuisi Kättärille synnyttämään. Haikaranpesästä putoamisen vielä sietäisin, mutta sen, että joutuisi Jorviin tai Naikkarille... Kuinkahan yleistä tuo täyttyminen on? Kuulin, että elokuun loppu ainakin oli tosi ruuhkainen ja maaliskuussa oli jossain vaiheessa sulku päällä. Toivotaan, että lokakuu on rauhallisempaa aikaa.

Olen muuten miettinyt, että miten hoitoalan Tehyn ja Superin mahdollinen tuleva lakko vaikuttaa kätilöihin? Onko kellään tietoa?
Onko heillä jokin oma liittonsa vai kuuluvatko edellisiin?

Mukava kuulla myös PikkuKuun kuulumisia. Kaksosvauvoja ei tainnutkaan olla monia tulossa; en nyt jaksa käydä etusivulla tsekkaamassa.

Elkää huolehtiko, kyllä nämä kaikki väistämättä jouluun mennessä syntyvät :D . Itekin kieltämättä kuulun tähän epäuskoiseen sakkiin, vaikka mulla ei olekaan viikkojen puolesta mikään kiire, kun loppukuulaisia olen.

Noista viikoista tuli mieleen hauska juttu. Kättärillä tehdään vastasyntyneille ja heidän äideilleen (halukkaille) D-vitsku-tutkimus. Tutkimusta esittelevään paperiin oli kirjattu, että tutkimus tehdään viikoilla 43-50. Sanoivat sitten suullisesti erikseen, että kyse on tosiaan kalenteriviikoista ei raskausviikoista :LOL:. Nähtävästi oli syntynyt väärinkäsityksiä... :D

Keiju 35+2
 
paljon onnee ny myös Vilma-Onnille :flower: :flower: :flower: näin me vaan poksahdellaan :D jotkut ajallaan toiset ei....vitsit,kyl sitä itekki olis jo valmis jakautuun =)
ny on sit uudet vauvat myös päivitetty etusivulle...lisää uutisia odotellessaan....

henkka ja veeti 35+5
 
Odottelinkin jo uutisiasi, käynnistyshän oli jo maanantaina? Siis mun mielestä pitäisi heti synnärillä sanoa kätilölle että mees sinne lokamassuihin kirjoittaan kumpi tuli ja kerro sit vasta mulle :LOL:

Mä otan ainakin synnärille kännykän jossa on selain niin voin teidän kans tsättäillä ;)

Topsy 35+2
 
[quote="Keiju07

Dirlittan, mulla myös käväissyt mielessä, kuinka ikävää olisikaan, jos ei mahtuisi Kättärille synnyttämään. Haikaranpesästä putoamisen vielä sietäisin, mutta sen, että joutuisi Jorviin tai Naikkarille... Kuinkahan yleistä tuo täyttyminen on?
Olen muuten miettinyt, että miten hoitoalan Tehyn ja Superin mahdollinen tuleva lakko vaikuttaa kätilöihin? Onko kellään tietoa?
Onko heillä jokin oma liittonsa vai kuuluvatko edellisiin?
[/quote]


KEIJU07 Tänään se kätilö sanoi, että niitä sulkuja on n. kerran viikossa, mutta ne kestää normaalisti vain muutamia tunteja, eli esim. tänään oli ollut klo 05.00-09.00 sulku päällä ja sitten taas oli mahtunut väkeä.

Ja mun tiedon mukaan kätilöt kuuluu Tehyyn, juuri eilen illalla surin että mun tuurilla lakkoilevat silloin kun synnytän..

 
mamma3
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Odottelinkin jo uutisiasi, käynnistyshän oli jo maanantaina? Siis mun mielestä pitäisi heti synnärillä sanoa kätilölle että mees sinne lokamassuihin kirjoittaan kumpi tuli ja kerro sit vasta mulle :LOL:

Mä otan ainakin synnärille kännykän jossa on selain niin voin teidän kans tsättäillä ;)

Topsy 35+2
Mhmh...mä en kyllä yhtään muista lukeneeni että Vilma-Onnilla ois käynnistys ollu maanantaina?? :eek: :/ Koitin selata sivuja taaksepäinkin mut en vaa löydä :( Viinikalla ainakin oli käynnistys ma:na eli sekoitatko siihen? :) Tällanen huomio vaan :ashamed:

Ja Topsy kiltti, kerrotko mitä pitää tehä et saa nää sivut kännykäs toimimaan, pliiiiis :flower: =) Mä oon varmaan tyhmä, mut en tajuu miten ne toimii... :ashamed:
 
Minäkin koitin löytää Vima-Onnin käynnistykseen liittyviä viestejä, mutta ei löytynyt..Mietin että miten tämä on multa niin ohi mennyt´?
Viinikasta ei ole mitään kuulunut, jokohan huomenna.
Koitin minäkin muuten saada kännykän selaimeen nämä sivut, ja ei aukea mullakaan, höh!
 
Siis tää ei oo totta.Kaikkiko te aiotte synnyttää jo syyskuussa?Olenko mä loppujen lopuks ainut lokamasun odottaja lokakuussa :LOL: Pikkukuukin on hienosti saanut kerättyä viikkoja kaksosten kanssa.Tsemppiä viime metreille,olo on varmasti enemmänkin ku MUHKEA!
Mä odotan sitä ekaa synnytys supistusta...Sen tietää heti ekasta että nyt tulee eikä mikään enää estä.Vaan odottavan aika on välillä todella pitkä :headwall: Oon yrittäny takoa päähän, että nauti nyt tästä hetkestä ja touhottavista lapsista ympärillä kun kohta tulee vauva joka kuitenkin vie paljon aikaa.Vaan ei oo helppoo.Mä tiedän et ku laskettuaika tulee ja menee ni sit helpottaa.Sen jälkeen tietää et enintään kaks vkoa on enää jäljellä mutta ennen ku kalenteri näyttää 1.10.kerkee monesti miettiä miks ei tää jo tuu.Edes tän kerran pari päivää etuajassa,please ;) No tulee ku tulee.Ei oo yksikää viel jääny masuun asumaan.Nyt koiran kanssa reippaalle kävelylenkille ja sit rentoutumaan pyykkien pariin =)
Kukahan seuraavaks poksahtaa???????????
 

Yhteistyössä