Lokamassujen 2009 oma pino:)

Niin ja voi vitsi kun löysin ihanan sivun netistä: http://www.mussukat.fi meinaan ehkä sitten aikanani tilata isyyspakkaukseen tuolta jonkinnäköisen bodyn tms mihin painatan 'isin kulta' tms. IHANIA pikku vaatteita! Ja tosi kivoja lahjoja esim. mummoille jne.
 
Huomenta!
Hugoliina: Miusta nuo kuvailemasi kivut kuulostaa ihan normaaleilta. Ei siis varmasti oo syytä huoleen... Pääasia juurikin, että on jotain oireita.

Mie sitten heräsin huolesta pyöreänä, kun tajusin, etten oo viime yönä käyny kuin kerran vessassa (ja silloinkin vain sen takia, että oli jano). Eikä kyllä mitään muitakaan oireita, tissitkään ei oo kipeät. Onko siis ihan normaalia, että raskausoireet välillä katoaa? Nyt tuntuu ihan normaaliin tapaan taas nipistelevän alavatasaa, ihan kuin siellä taas jotain tapahtuisi...

Miten tämä alkuraskaus on stressaavaa... Haluaisin päästä jo turvallisemmille viikoille... Tai haluaisin jotain selkeitä kestäviä oireita, ettei tälleen tarvii huolestua...

DsariaL ja Masukki 5+1
 
DsariaL: Mulla ainakin on ihan oireetonta ollut alkuun pitkäänkin kuopuksen kohdalla, muista en oikeen enää edes muista millaista oli alkuviikot. =)
Kuopuksen kohdalla tais olla etomiset joskus rv 7-8? Ja tissioireet tuli joskus rv 6 vai 7.

Nyt ei ole oikeestaan mitään, tosi harvoin tuntuu mitään tuntemuksia edes alavatsalla. Ehkä sellainen pieni heikko olo on aamuisin?
Ja nälkä tulee nopeasti. =) Mulla nyt rv4+5.
 
Hei kaikille!! Ja onnittelut tuleville äideille!

Mahtuisiko joukkoon mukaan? Plussasin jo melkein pari viikkoa sitten, mutta en ole oikein uskaltautunut keskusteluihin mukaan... En ole edes käynyt lukemassa mitään, sen verran peloissani olen ollut tämän alkuraskauden ensimetrit.

Perheeseeni kuulu mies (siis avio-sellainen) ja 1v4kk ikäinen poika (syntynyt lokakuussa 07). Toista lasta alettiin toivomaan toukokuussa 08, ja raskaus alkoikin melko pian, jo kesäkuussa. Se onni ei kauaa kestänyt, vaan vuoto alkoi jo viikolla 6+jotain. Tosin minulla oli tuolloin kierto niin pitkä, että todellisuudessa viikot oli varmaan 5+jotain. Tuo oli todella rankkaa aikaa, mutta jotenkin sitä ajatteli, että kun ne keskenmenot on niin yleisiä ja kyllähän näitä sattuu etc. Yritys jatkui ja syyskuussa tein taas plussatestin. Ei siinäkään kauaa mennyt kun vuoto alkoi ja tiesin heti, mistä on kyse. Tuon toisen kerran jälkeen olin pitkään ihan maassa ja varma siitä, ettei meille toista lasta tule ikinä.

Tästä plussasta en aluksi osannut iloita ollenkaan. Lohduttavaa joka tapauksessa on se, että jos tässäkin kävisi huonosti, me päästään tutkimuksiin joissa selvitellään keskenmenojen syytä. Positiivista on kuitenkin se, että mulla on oireita! Noissa epäonnistuneissa raskauksissa ei niitä juurikaan ollut. Esikoisesta mulla oli lievää huonovointisuutta ja rinnat tosi arat ja tällä hetkellä on juurikin nuo samat oireet. :heart:

Neuvolaan soitin heti alkumetreillä, koska tiesin tällä kertaa saavani varhaisultran kunnallisesta puolelta. Lähinnä tuo on kai psyykkisistä syistä, ettei murehdi liikaa, mutta myös siitä syystä, että edellinen km oli epäily kohdunulkoisesta. Tuo ultra on ensi viikon tiistaina, vaikea malttaa odottaa siihen asti. Eka neuvola mulla oli jo eilen, terkan kanssa juteltiin kaikista jutuista ja hän onnistui valamaan muhun uskoa siitä, että tämä raskaus voisi kestää.

Toivottavasti en onnistunut pelottelemaan teitä näillä jutuilla. Suurin osahan raskauksista kuitenkin menee hyvin, mulla on ollut näissä asioissa vain huonoa tuuria. Ja on ollut myös hyvää tuuria, onhan mulla tuo ihana poika todisteena siitä! :)

Pikki 5+3
 
Huomenta!
Kylläpäs täällä tapahtuu, ja kirjoituksia tulee paljon :) Tervetuloa vaan kaikille uusille :heart: Meitähän onkin sitten jo todella mahtavasti, toivottavasti saadaan lokakuulle hyvät ruuhkat synnytyssairaaloihin :LOL:

Kommentoinpa joskus paremmalla ajalla lisää, mutta nyt siivouspuuhat kutsuvat :)

Kuumeilija ja PieniPippuri 5+5 :heart:
 
Oireiden katoamisesta:
Kyllä saattaa kadota aina välillä...niin täälläkin, joku päivä voi olla todella hyvä, ei juurikaan oireita, paitsi pissalla käynti, mutta sitten on taas niitä huonompia päiviä, kuten tänään. Oli viittä vaille äsken etten juoddut vessaan, mutta lasillinen vettä tasoitti olon, onneksi.

Onnea uusille plussasta ja tervvetuloa mukaan :wave:

Iih...tasan viikon päästä on neuvola. Jännittävää :D
Toivottavasti saisi sen ultra ajan hyvään aikaan, toive olisi tietenkin, että jo rv10+, mutta eipä noista kättärin ruuhkista koskaan tiedä...jäämme siis odottamaan :D
 
Synnäri olisi siis K-Sks ja ikää löytyy 21 vuotta.

Olen itsekin menossa varhaisultraan. mutta sain vasta 7+5 päivälle :| hintaa tulisi kelakorvausten jälkeen sellaiset 50-60? sanoivat. Niin ja luulen, että poika olisi tulossa...

Muumimamma ja sintti 5+1
 
Mulla kanssa oireet välillä katoaa. Tosin tissikipu on ja pysyy ;)
Mulle sattu tosi tympeä vastaanottovirkailija kun varasin varhaisultraa. Oli muutenkin sellanen että halus vaan saada puhelun nopeesti lopetettua ja kun kysyin että tehdäänkö ultra sisäkautta niin totes vaan ettei tiedä ja et selviihän se sitten kun menen vastaanotolle. Nojoo, olis ollu kiva tietää kyllä ja kai se olis voinu sitä asiaa kysyä :/ Ärsyttää kun tässä tuppukylässä ei oo kauheesti vaihtoehtoja. Olis pitäny suosiolla varata aika jostain kauempaa...
 
Voi kamala ku kauheesti tullu kirjotusta tänne :D

Joku neuvo sen tekayn laskurin ja oon joskus siellä käynnykki...
Mulla nyt rassaa ku en tiiä että minkä mukaan tuo la pitäs laskee
:kieh:
Ku jotkut sanoo ettei neuvolassa ota kuulemma kierron pituutta huomioon...
Mulla kierto on pitempi ku tuo 28pvä. Viisien viimesten ka.jotain 30...
No se laskettu aika varmaanki sitten tarkentuu neuvolassa, varmaanki siirtyy myöhemmäks lokakuulle :kieh:

Tervetuloa uusille ja tulkaa myös kerhopuolelle jos kiinnostaa :wave:
Siellä ei vielä näin paljon ole porukkaa niin ei ole vielä kauheeta tunkua siellä :wave:


*Talvicci ja papu rv.6+1* :heart:
 
heipä hei kaikille ja kiva kun on tullut uutta porukkaa!
Sain eilen varattua ajan neuvolaan.se on 23.2.Ennen soittoa piti tehdä vielä VIIMEINEN testi :LOL: Saa kyllä testailu riittää tai muuten tulee konkurssi :D
Aamulla mulla oli tosi kauhea olo,luulin et oon ollu juopottelemassa kunnes muistin et tässähän ollaan raskaana :) Lisäksi iski kauhea migreeni,meni onneksi ohi panadolilla ja liian isolla määrällä kahvia.Oon kyl vähentäny noin muuten kahvin juontia.Iltasin tulee kauhea ahmimis kausi,niin ku ei ois ruokaa saanu ikinä.Mulla on tullu jo 1kg painoa plussauksesta :ashamed:
Joku kyseli mitä hommaa päivisin.Oon tällä hetkellä työtön ja kotona pojan kanssa.Satunnaisesti teen keikkaa vanhainkodille ja keh.vam.ryhmikseen.Ei kyllä oo niin väliksi vaikkei nyt paljon töitä oiskaan.
Tietääkö joku et saanko saman äippärahan ku pojasta kun poika ei ehdi täyttää kolmea ennen vauvan syntymää...
Harmi kun ei pääse ulos kun poika on kuumeessa :'(

unihiekka ja lilliputti, olikohan 5+5
 
Moi,
mulle voisi tuonne ekan sivun listaan päivittää seuraavaa:

22.10.2009
Hanne..................30v.......2.lapsi.......................Kys

ja epäilen että tyttö tulee kun on niin vahva tunne tullut siitä, saa sitten myöhemmin nähdä muuttuuko mun ajatukset raskauden aikana.

Onko teillä muilla vielä ajatusta siitä onko masussa yksi vai useampi pikkuinen, olis kyllä kiva kuulla ultrassa että täälähän sykkii useampi sydän... Minä kyllä luulen että meille on tulossa yksi vauva.

Lievä huonovointisuus jatkuu edelleen ja näyttää olevan mulla ihan koko aikaista, vichy maistuu. Mutta onneksi mua ei väsytä vaan olo ihan pirteä. Silloin kun odotin esikoista sekä keskenmenneessä raskaudessa oireet oli ihan päinvastaiset ja niiden lisäksi rinnat oli tosi kipeät nyt nekin on ihan normaalit.

Me ei varmaan kerrota kellekkään raskaudesta ennen kuin rv 12 jälkeen (jos joku ei satu arvaamaan ennen sitä). Tuolla viikolla ollaan just miehen vanhempien ja hänen siskon ja veljen kanssa Espanjassa eli aika kiva paikka kertoa että meille tulee "pikku kakkonen"
 
DsariaL Varmasti on normaalia, että on erilaisia päiviä! On mullakin ollut muutama ihan oireeton ja sitten taas tuntuu ihan kunnolla, että raskaana ollaan =)! Ja mua ei tosiaan juurikaan normaalia enempää pissata...toki ehkä hieman, mutta olenkin neuvolan ohjeen mukaan juonut vettä todella paljon, ettei ihmekään kun pyrkii ulos melko usein :LOL:...öisin en käy kuitenkaan juuri lainkaan.

KERHO? Mikä kerho...tulen ilman muuta kunhan joku kertoo, että minne?

Hugis ja papu 5+1
 
Äippäpolilta terveisiä. Oli muuten lääkärit ihan pikkusen myöhässä...ekaks diabeteslääkäri 2tuntia...ja sitten ooteltiin vielä gynenpolille.

En kyllä tajuu, mitä järkeä on tehdä ultraa tässä vaiheessa, jos ei epäillä esim. kohdun ulkoista tms. Nyt oon vielä enemmän paniikissa, että kehittyykö tää raskaus haluttuun suuntaan. Lääkäri ei saanut ultrallaan näkyviin kun pienen ruskuaispussukan. Valitteli kyllä kovasti, että on niin huono vekotin jne. Lääkäri itse oli huippuveikko (tuttu)...mutta nyt sitten odotellaan seuraavaa ultraa, joka on kk päästä (jos ei pää hajoo ennen sitä...KÄÄK).

Mä kanssa ajattelin "salata" tän raskauden sinne 12 viikkoon, ennenkun kerron kenellekkään. Onneksi täällä voi tuulettaa ajatuksia ja huutaa ääneen JEE JEE MÄ OON RASKAANA...MEILLE TULEE VAUVA!

Tervetuloa kaikki uudet!

Mamma Muu+joku 5+jotain
 
Ven
Minulla kanssa vaikeuksia noiden laskurien kanssa... Olen lasketuttanut hedelmöitysajan perusteella, koska tikutin suht tarkasti ovisplussat ja niistä sitten arvioinut hedelmöityshetkeä. Mutta koska ovis oli about 3 pvää ennen laskurien laskemaa ovispäivämäärää, saan tuolla hedelmöityshetkellä aiemman lasketun ajan kuin jos lasketutan viimeisistä kuukautisista. Samoin neuvolassa laskivat kuukautisista, ja heidän mukaansa olisinkin vasta rv:lla 5. Mutta tällä hetkellä luotan omaan laskentaani hedelmöityshetkestä ja pysyttelen tiukasti rv:lla 6 :snotty: . Muuttukoon sitten kun on ekat neuvolat.

Flora-79: Vähän sama täällä, kun varasin eka neuvolaa; hoitaja sekoili koko ajan päivämäärien kanssa ja oli koko ajan hyvin kiireisen oloinen. Tuli tunne että puhelu pitää lopettaa asap. Minulla ensimmäinen neuvola vasta rv:lla 10, ja siellä otetaan vasta verikokeita ja vasta varataan aika varhaisultraan. Sen takia olen menossa yksityiselle ultraukseen parin vkon päästä. Soitin yksityiselle tänään ja sieltä varmistettiin, että kyseessä on sisäinen tutkimus :| . Mutta ei kuulemma kohtuun asti mitään työnnetä,ainoastaan alapäähän. Luulen muutes, että asun vielä pienemmässä tuppukylässä kuin sinä, kun neuvolan varhaisultrakin täällä on näin myöhään :/
 
Tuosta varhaisultrasta...sitä ei kannata jännittää...ultraus alakautta ei satu...käyttävät reilusti liukastetta ja se vekotin muistuttaa ohutta, kröhöm, dildoa... :LOL: Semmoinen muovinen pitkula pötkylä...tuleehan siitä kieltämättä kaikenmaailman nolot ja hävyttömät ajatukset mieleen, mutta kannattaa ottaa huumorilla...siinä on erittäin hyvänä puolena se, että kuvasta saadaan erittäin selkeä, huomattavasti parempi kuin vatsan päältä otetusta kuvasta. Sama homma on sitten np-ultrassa, toki riippuu vähän kätilöstä, miten sen tekee, mutta tällöinkin kuvista saadaan tarkempia ja selkeämmin tulkittavia...alakautta tuolloinkin tehtävä np-ultra vempain on edellämainitun lainen härdelli :D
Ja tosiaan se ei satu...korkeintaan nostaa punan poskille ja mies saattaa saada ajateltavaa :whistle:

Jaa, että montako...monesti olen jo ajatellut olojen takia, että kaksi, mutta meidän suvussa ei juurikaan ole kaksosia, ainoastaan isän äidillä, eli mummilla on kahdet kaksos sisaret, joista toiset kuolivat aikoinaan jo alle vuosikkaina.
joten pitäydyn tilastojen lomassa siinä yhdessä pikkuisessa =)

Itse katsoin tuolta annetusta osoitteesta tuon LA:n ja samana se pysyi.
Itsellä siis yleensä olisi kierto n.31pv, mutta tässä kierrossa ovis tuli jo kaksipäivää aiemmin, huomaan sen aina messevistä kivuista ja limoista, joten ei epäilystäkään. Joten ilmoitan neuvolaan kierron pituudeksi tuon 28-29pv, tarkentakoot sitten ultrassa kestoa...esikostakin tein noin ja ultrassa vastasi päivälleen laskujani, toivottavasti tälläkin kertaa
:D

Meillä täällä on onneksi erittäin ihania kaikki neuvola tädit...onnittelevat kovasti aina. Tosin alue nyt onkin suht pieni ja juuri on tehty uusi muutos, että neuvola eroaa omaksi yksikökseen, jolloin neuvolahoitajien ei tarvitse ratketa päivystävän terveydenhoitajan hommiin, eli saavat keskittyä vain ja ainoastaan odottajiin ja syntyneisiin lapsiin =)
 
Mie katoin tuolta annetusta osoitteesta ja antoi miulle kans saman kuin esim. vau.fi:n raskauslaskuri, muttamutta (!!) jos omien ovistuntemusten perusteella laskisin laskettua aikaa, niin se olisi 5 päivää aikaisemmin. Eli 9.10, kun nyt LA on 14.10. Tuossa juuri vauvakuume palstalta tarkistin, niin tunsin oviksen JO kp8 (normikierto 27 päivää, jolloin oviksen ois pitäny olla vasta kp13), mutta oon kuitenkin tuon normikierron mukaan nyt laittanu lasketunajan, koska niin se sitten kuitenkin tehdään myös neuvolassa. Tosin tässä aloin miettimään, että sain ensimmäisen plussan jo 5 päivää ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää, niin liekö tuo edes mahdollista, mikäli kierto tosiaan ois ollu tuo 27 päivää ja oviskin vasta kp13...?

Joo, meni omaksi pohdinnaksi, ei välttämättä tarvii kommentoida :D

Mie niin toivon, että miulla olis kuitenkin se neuvolantäti vähän mukavampi, kuin mitä aikaa varatessa antoi itsestään ymmärtää (nauroi kun kuuli, että kuukautiset vasta muutaman päivän myöhässä), mutta ei siis tosiaankaan minkäänlaista onnentoivotusta kyllä tämä kyseinen neuvolantäti suustaan päästäny! Jännitän nyt varmasti sitten ihan turhaan sinnekin menoa... :attn:

DsariaL ja Masukki 5+1 (vai 5+6?)
 
Tänään plussasin, edes miehelle en ole vielä kertonut.. Viidettä odotan alkumetreillä, liki 3 vuotta on täysillä yritetty. Netin laskureiden mukaan la olisi 19.10. Ja synnytyspaikka OYS.

Oireina tunnistin jo viime vko lämmönnoususta johtuvan kuumeisen olon; punaiset posket! Ja uskomatonta--ummetus. Josta kärsin juniorin raskausajan loppupuolella viimeksi.. Nyt on menkkakipuja muistuttava jomotus ja mielettömän kipeät tissit..Tänään rohkaisin mieleni ja käväisin apteekissa.. Tosi vahva plussa!
Nyt ei taas tarvitse miettiä tulevaisuutta kovin pitkälle vaikka kotihoidontuki loppuu keväällä..

Mimaldi ja pieni 4+3
 
Ven
DsariaL: kommentoinpa siltikin =) eli minulla aivan samaa pohdintaa, sillä minäkin sain selvän haamun,testiajan sisällä, juuri sen 5 pvää ennen oletettua kuukautisten alkua. Siksi taipuisin uskomaan, että LA olisi oikeasti aiemmin kuin kuukautisista laskettu.

Ja sitäpaitsi, olen muutenkin joka asiaan kiireisesti hosuva malttamattomuus, niin miksipä ei nämäkin asiat olisi hieman etupeltoon lasketuista ajoista :LOL:

Niin ja tervetuloa Mimaldi
 
Minäkin voin mielelläni liittyä kerhoon :) mutta vasta kun olen saanut varmuuden, että joku tuolla masussa asustaa..

Täällä pääkaupunkiseudulla asuvat ootteko menossa alkuraskauden ultraan? Ja minne?
Itse harkitsen vakavasti, mutta en tiedä vielä minne menis?
Tytön aikana kävin ihan yksityisellä lääkäriasemalla, mutta kunnalliselle ei edes taida päästä?!

Mimaldi :wave: tervetuloa vaan joukkoon mukavaan :D

Fiona
 
Täällä vielä yksi lokakuinen varovasti ilmoittautuu mukaan, plussatestin tein alkuviikosta ja la olisi 16.10. tietämillä. Yksi tyttö on ennestään, täytti juuri tammikuussa 3 vuotta, kakkosta on yritetty jo pidempään ja raskauduttukin kaksi kertaa, toinen päättyi keskenmenoon ja toinen kohdunulkoiseen - siksi tässä vielä vähän varovaisia ollaan. Pääkaupunkiseudulla asustan ja mietin menisikö Kättärille vai NKL, onneksi sitä ei ihan vielä tarvitse päättää.

Alkuraskauden ultraan pääsen kunnalliselle tuon syksyisen kohdunulkoisen takia, aika on mulla 23.2. Neuvolaankin on eka aika varattuna, kun jouduin sinne jo soittamaan saadakseni lähetteen tuohon ultraan. Jos yksityiselle menee, ei kai niin väliä mihin (?) hinta kai saattaa vaihdella jonkin verran, koska jokainen lääkäri kai määrittää itse oman palkkionsa suuruuden. Itse edellisen raskautumisen yhteydessä ehdin jo varata alkuraskauden ultran tähän läheiselle lääkäriasemalle, vaan raskaus meni sitten kesken ennen ultra-aikaa.

Tarrasukkia vaan kaikille!
 
Mulle voi lisätä listaan aavistuksen tytöstä =) Mulla taitaa olla nyt 6+1 ja pari päivää ollu niin armottoman huono olo että.. Väsyttää, kuvottaa ja heikottaa. Aika kultaa muistot näköjään! "Onneksi" kuopus ollu nyt kipeenä niin ollaan oltu kotona, sohvalta nouseminenkin on työn takana. Täytyy toivoa että olo tästä vähän kohentuis, ens viikko tärkee viikko. Pakko olla opiskelupaikalla tai en valmistu keväällä. Ja en missään nimessä halua että opiskelut jäis roikkumaan :(
 

Yhteistyössä