Lokamassujen 2009 oma pino:)

Mrrr...rasittavaa.
Ensin soitti yksi lehtimyyjä justiinsa kun olin vaihtamassa pojan kakka vaippaa...sanoin etten tilaa ja yritti alkaa sönkkäämään, sanoin että tässä on nyt vaipanvaihto kesken niin se muija sitten että no voidaanhan me tässä samalla puhua :headwall:
Sitten toistin en tilaa ja se siitä, niin ei...Perhana noita...tuli vielä semmosen näkösestä numerosta, että luulin jonkun muun soittavan, ei siis ollut mikään lankapuhelin nro vaan ihan kännynumero...että noi raivostuttaa, kun ei kerrasta ymmärrä...kyseessä oli vieläpä varttuneiden naisten lehti!

no sitten heti perään soitti toinen ja taas kännynumerosta...vastasin ja ei...lur isuoraan kiinni vaan...en ymmärrä.
Ärsyttää kun miehen puhelin temppuilee niin hän saattaa soittaa jonkun tuttunsa puhelimesta, niin pakko vastata varmuuden vuoksi :/
Noh ehkä saan nyt olla rauhassa :D
 
Ja ei ole edes mahdollista, nyt soitti joku vitamiini kaupustelia...yritin selittää etten tarvitse mitään ylimääräsiä ja varsinkaan mitään missä on isoja määri kaikkea mm. a-vitaminia kun olen raskaana ja ei mies tajunnut ja yritti vaan vängätä :headwall:
Mikä pirun puhelinkaupustelu päivä tää on...nyt kyllä yritän saada miehen jostain kiinni jos ei oma puhelin toimi...ilmotan että jos tulee jotain ni lähetää viestin...puhelin menee nyt hiljaseksi :kieh:
 
Heh, puhelinmyyjät on ihania... Miulle soitti eräänä päivänä KOLME eri puhelinmyyjää saunalahdelta. Kolmennelle jo vähän töykeästi ilmoitin, että h*****i, on teilläkin myyntitaktiikat, kun kolme eri myyjää soittaa samana päivänä samalla asialla. Pikkuisen meni hermot... :| Ja tosiaan, kun eivät enää salaisesta numerosta soita, niin pakkohan se on niihin vastata ja tarkistaa, jos joku vaikka soittaa ihan fiksullakin asialla.

Miulla on pikkusisko kylässä (=hoidossa). Äitin iltatähtönen, nyt ekaluokkalainen varsinainen neiti... Huoh, se aika vaan menee niin nopiaan. Voih :(
 
Ven
H-a-n-ne ja Raitanen: minullakin synnytyssairaalana KYS, joten toivottavasti siellä tavataan !

Kysymys varhaisultrasta, osaisiko joku sanoa, tehdäänkö se vatsan päältä vai ei kai se ole sisäinen tutkimus?

Entä onko teidän isännät lähdössä jo varhaisultraan mukaan ? Mietin vain, että onko miten yleistä että isit ovat jo tässä vaiheesa mukana, vai naurettaisiinko meille liika intoilusta :ashamed:
 
Ven: ymmärtääkseni varhaisultra on sisäinen tutkimus. Ja kyllä miun mielestä on ihan normaalia, jos mies on alusta asti mukana ensimmäisestä neuvolasta/ultrasta lähtien... Valitettavasti miun mies ei pääse ekaan neuvolaan, kun saman päivän alkaa miehellä uudessa työpaikassa työt, niin ymmärrettävästi ei voi heti pyytää paria tuntia vapaaksi :D
 
Halauksia Orionille ja muille, joiden pienokainen ei päässytkään syliin asti.

Huh! Onpas täällä kirjoteltu ahkerasti ;) Oon koittanu iltasin vähän lukaista juttuja, mut väsy on täälläkin melkoinen niin kirjoittaminen on jääny.

paapelo mulla on kans tuota et mahaa kourasee ja sit onki mentävä melkeen täysiä vessaan. :LOL: Ilmeisesti mun kohdalla on kyse ärtyneestä paksusuolesta ja näyttää pahenevan taas näin alkuraskauden ajaksi.

Kukas sitä kysyi mitä päivisin tehdään? Mä alotin reilu viikko sitten työt 1,5 vuoden kotonaolon jälkeen ja nyt siis teen tän kevään 20h viikossa ja esikko on mummullansa hoidossa. Kesäks ei oo mullakaan töitä, kun tää kevät on vaan yks sijaisuuspätkä, mut toisaalta en oo varma haluankokaan enää sitten kesäks töihin kun äitiyspäiväraha on jo kohtalainen entuudestaan. Noh, kattoo sitten.

Mä soitin kans tänään neuvolaan, aikomus oli vielä venyttää soittamista, mut kun töissä meillä on tosiaan sitä parvorokkoa liikkeellä ja se on kuulemma vaarallinen sikiölle. Niin soitin ja kysyin tästä. Määräsivät mut sit verikokeisiin vasta-aineiden määrittämiseks, mut muuten saan jatkaa töitä normaalisti. Täytyy käyttää käsidesiä ahkerasti...

Niin ja oli kyllä aika kummallista ku soitin sinne nlaan ja se tätsy siellä ei edes onnitellu! Sano vaan että "noniin". :eek: :| Aika ihme akka! Mut luulen, että sillä on ehkä mua jotain vastaan edellisestä kerrasta ku se sai mun tapauksesta vähä negaa palautetta sairaalan lääkäriltä (kun esikko syntyi perätilassa ja ihan normaalisti alateitse ja nla oli alatiesynnytystä vastaan). Kaikkea sitä. Noh, onneks äitiysnla on tän toisen kohdalla varmaan vähemmän merkitykselllinen ku esikolta.

Niin ja mä kans syön noita multitabseja 1 päivässä. Jaah, veikkauksena meillä on poika En kyllä oo yhtään varma ja saatan vielä lähiaikoina tota arvausta muuttaa, mut laitetaan nyt vaikka noin...

Eilen ja tänään on ollut aika vähän pahoinvointia niin aloin jo epäillä että on menossa kesken tai en ookaan raskaana. No, hainpa siis taas yhen testin ja pissin tikkuun ;) Ja plussa oli kuitenkin. Niin ja turhuttelukin on onneksi täällä loppunu, ihanaa! Kunpa nyt vaan ei tulis enää mitään ihme vuotoa. :headwall:

Pakko varmaan jatkaa toiste ettei tuu romaania :LOL:
 
Hei kaikki :wave:
Mahtaisiko päästä mukaan? Elikkäs plussa paukahti aika yllättäin pitkän pitkän yrittämisen jälkeen! :) Ja se tunne oli uskomaton kun sai kuulla onnittelut hoitajalta..
Nyt omien laskujen (ja laskurien) mukaan LA olis 7.10. Ensimmäinen neuvola varattu 24.2. On tämä niin hienoa ja ihmeellistä... :saint:
Toinen lapsi olisi siis kyseessä ja esikoinen on nyt 2v1kk.

Orion :hug: mä olin jo oikeesti niin iloinen sun puolesta kun muistan että kuumeiltiin vielä hetki sitten yhdessä samassa pinossa... :hug: Jaksamisia!

Heinähattu & pikkunen rv6+3
 
:snotty: maanataina sain haalean plussan, kp 30. vähän jännittää kun edellinen päättyi joulukuulla keskenmenoon seitsemännellä raskausviikolla. Mutta kyl olen päättänyt et täytyy yrittää olla ajattelematta asiaa....ja nauttia ajatuksesta jos vaikka menis loppuun..

La olis ehkä 19.10...meillä siis olisi kolmas lapsi tämä masukki...olen 26 vuotias..ja sairaala olisi oas...Olikos tuos suurinpiirtein tuohon listaan tarvittavat tiedot.

Mulla ei viel hirveesti oireita..alamahaa nippailee välillä..ja alaselkä vaivaa öisin samoin kuin kakkoselta....muita oireita odotellessa...

niin ja sit on aina välillä tajun kylmä...se vähän mietityttää..ei ole nuis kahdessa raskaudessa ollut, mutta tuossa mikä meni kesken oli kylmyys kans ihan tajutonta...mut ehkä se voi olla normaalinkin raskauden oire vai???
 
Voisiko mutkin lisätä listalle? La on tällä hetkellä 28.09, mutta viime viikon varhaisultrassa vaavi vastasi 4päivää pienempää joten la siirtyis lokakuulle. Vielä ei sitä muutettu, mutta katotaan vielä np-ultra.

Mulla on alkanut pahoinvointi jo hellittämään, jotkin suoat vaan etoo, esim. jäätee jota rakastin ennen niin nyt en voi juoda ollekaan :$ on tää kyllä kummaa..

Inka 7+2 :heart: :heart:

Niin ja Kättärillä ajattelin synnyttää, ikää ois 23wee ja toinen lapsonen tulossa:)
 
Yeb
Onnea uusille plussanneille myös täältä :flower: Ihanaa kun on paljon porukkaa!

Meillä on kanssa kaksi kissaa ja esikoisen odotuksen aikaan mies hoiti hiekkalaatikon siivouksen koko ajan :) No eipä ole sen jälkeen tyhjennellytkään.. :whistle: Tällä kertaa oon itekkin tyhjentänyt, muistaa vaan käsihygieniasta pitää huolen. Ja tosiaan luotan myös siihen että kun kissoja on meillä ollut melkein 20 vuotta niin olen jo toksot sairastanut. Todennäköisempää tartunta on saada huonosti pestyistä vihanneksista tai mullasta :attn: Ja ne jutskat kehittyy vain kakkoihin, silloin kun ovat olleet useamman päivän. Jossain oli oikein hyvä sivu asiasta, se kyllä sai mun stressin vähemmälle. Ärsyttävää silti kun kaverilta testattiin ne vasta-aineet ihan raskautta varten mutta eivät ainakaan täällä Turussa suostu moiseen.

Mitähän muuta juttua täällä oli? Kamalasti tulee tekstiä kyllä :)

Varhaisultra tosiaan on sisäkautta tehtävä tutkimus. Te, jotka ootte jo käynyt yksityisellä niin mitä tuo maksoi? Kiinnostaisi kauheasti käydä mutta rahat on vähissä :ashamed:

Mä kanssa käytän tota Tekayn raskauslaskuria. Viimeset menkat alkoi 31.12. mutta kierroksi laitoin 35 päivää kun ei kerenny keskenmenon jälkeen normalisoitua. Joissain neuvoloissa kyllä tosi orjallisesti noudattavat vain tuota 28 päivää.

Oireeton Yeb 6+0
 
Minä soitin tänään neuvolaan ja varasin ekan ajan. Sain sen vasta 13.3. eli vielä on kuukausi siihen odotettava. Siinä vaiheessa taitaa olla rv 9+3. Minä en ajatellut mennä mihinkään varhaisultraan, toivotaan että kaikki on kunnossa... Flunssa vaivaa yhä ja olo on jokseenkin huono, mutta en tosiaan osaa sanoa johtuuko flunssasta vai vauvasta. Saa nähdä kunhan flunssa paranee...
 
Raitanen Nuo villasukat on tosi ihana juttu, varsinkin meidän lokavauvoille niin sopivat ja nythän meitä on jo kolme henkeä tulossa sinne kysin treffeille kun Venkin on näiltä samoilta nurkilta.

Meriaani, heinähattu, hese82 ja inka85 tervetuloa lokamassuihin

Hugis mä vähän epäilen että sun puhaltelimilla plussatuulilla oli vaikutusta asiaan. Kiitos :hug:

Paapelo lehtimyyjät on rasittavia mutta esikoisen aikaan ollessani äippälomalla meillä kävi oventakana jos jonkinmoista porukkaa, pölynimurikauppias, kirjakauppias, jehovantodistajat... ja tietysti aina silloin kun aloin imettää poikaa ja pakko oli aukaista kun meillä ravas silloin myös remonttimiehet ja jos en olis käyny aukasee ovee niin sieltä olis tullut porukka omilla avaimilla sisään.

Kassu Mulla on ihan selvä tunne että meille tulee tyttö, toki tunne voi muuttua vielä. Esikoisestakin olin ihan varma että se on poika ja niinhän se sitten olikin. Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy.

ON: Minä taidan yrittää soitella tuonne neuvolaan vasta viikon-parin päästä, en uskalla millään aikaisemmin kun viime raskaudessa kävi huonosti ja jouduin perumaan sitten niitä aikoja. Vaikka voihan sitä silti sattua vaikka mitä kun raskaus on vielä niin aluillaan.

Tekis hirveesti mieli kertoa kaikillle että meillä odotetaan vauvaa mutta en kyllä sitäkään halua vielä tehdä, vaikka voihan se olla lähimmät alkaa aavistella kun kaupassa ne vauvavaatteet kiinnoistais hirveästi ja sitten kun sanon ¨ei kiitos¨ valkoviinille niin silloin kyllä äiti ja sisko osaa päätellä asian laidan.

Mutta nyt muihin hommiin

:wave:
 
Hanne: tuonne etusivun listan perään oon laittanu sukupuoli arvauksia ylös (tarkoituksena siis laittaa ylös tän hetkinen arvaus, ja kattoa kuin sitten käy), eli laitetaanko siulle tuonne tyttöarvaus?

Mie oon ihan varma, et miun äiti jo aavistelee miu olevan raskaana. Tänäänkin suu hymyssä kyseli, että eikö meillä tosiaan ole mitään kerrottavaa (oli siis meillä kylässä), ja minä yritän pokkana vastata, että ei meille mitään uutta, ei. :D

Täällä on havaittavissa pientä iltapahoinvointia, ja kauhea nälkä olis, mutta kun tuntuu, että jos suuhun jotain laittaa, niin se tulee saman tien pois :/ Nukkumaan sitä olisi kai mentävä...
 
Ai siullakin on nuin pieni sisar..meidän vanhempien iltatähti täyttää tänävuonna 9v...olin silloin menossa kasiluokalle kun syntyi kesällä...voi että :heart: Aika se tosiaan menee nopiaan...hän oli mieheni tavatessa 4v ja kysyin yksi kerta, että ollaanko me aina oltu yhdessä hänen muistikuvansa mukaan (ihan vain testatakseni) ja hänen mielestään ollaan oltu koko hänen elinikä yhdessä :D
 
Tervetuloa uudet! :heart: Joukko senkun kasvaa =)

Eipä tainnut vielä eilinen olla iltapahoinvointia. Meille saapui tänään ystävämme Yrjö, yski lapsi onneksi toistaiseksi vain ykännyt. :x Mä en ole kuin kerran elämässäni sairastanut ykätaudin ja siitä selvisin yhdellä pöntön halauksella. *koputtaa puuta*
Nyt on kyllä ihan mainio olo, päivällä vielä etoi hiukan.
Just kun oli lapsilla viime viikolla riblatauti niin sitten tämä....kyllä elämä on ihanaa! :wave: :x
No samanmoinen ralli oli viimeksi kolme vuotta sitten, joten ehkä tämä nyt tän kerran taas kestetään? :kieh:

Mä jään aina raskaudesta tosi nopeesti kiinni :ashamed: Muutaman viikon kuluttua moni jo huomaa kun yhtäkkiä onkin muhkea rintavarustus ja ihan luomuna :LOL:
Muutamille hyville ystäville kerroin kyllä heti. Äitini huomaa varmasti mun silmistä seuraavalla kerralla kun nähdään :whistle: Ei tarvi mitään ääneen sanoa :D

Nyt vois painua taas nukkumaan, kummasti kyllä väsyttää jo tähän aikaan ;)
 
Täällä sitä keskellä yötä naputellaan koneella, kun heräsin eikä uni tule...
Niin mä taisin unohtaa kertoa tuon lasketun ajan, joka olisi siis näillä näkymin 13.10. Mä en ole vielä soittanut neuvolaan, ajattelin jos ensi viikolla rohkenisi. Muutenkan ei olla vielä kenellekään kerrottu, paitsi meidän esikoiselle, joka lupasi pitää vielä omana tietonaan.
Huomenna tulee mun äiti tänne pariksi päiväksi ja tulee olemaan vaikeaa olla kertomatta, hänellä kun on se kuuluisa" äitien kuudes aisti".
Sitten tulisi yksi tyhmä kysymys, eli miten te saatte nuo hymiönaamat tuosta tekstiinne, mä kun klikkaan siitä niin tulee vaan se ihan perinteinen malli? :D niinku näkyy.
meriaani 5+2
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussasta! :flower:

Mulla meni sitte eilisilta makoillessa, niin veti tää flunssa mehut. Sitte alkoi illalla mahaa särkemään, ja aloin jo pelätä kovasti. No yön aikana helpotti sitten. Tää on kumma juttu, ku aamukahvi menee vieläkin! Aina ennen se on jääny heti pois... Iltasin kyllä kuvottaa, ja jotku hajut tuntuu pahalta. No viikkoa 7 odottaessa, se nyt on yleensä ollu pahin vaihe pahoinvoinnissa. Niin ja joku mainitsi nuo tissit! Ne on jo aika hurjasti kasvaneet, mieskin siitä ilmoitti! Että "tissit on sulla kyllä hyvä raskaustesti!". Ne kun on normaalisti b75 niin nyt sais jo c:t ostaa, kyllä nää jo kaikki tutummat huomaa... :LOL:

Nyt laittaan poikia kouluun! :wave:

miltski ja papu 5+2
 
Mä varmaan sekoon kohta :headwall: meinaan en meinaa päästä noiden testien tekemisistä :LOL: Tiedän, että olen hassu, mutta kun haluan välttämättä saada ne testiviivaa tummemmat viivat :p
No tänä aamuna meinas sydänpysähtyä, kun ensin ei meinannu tulla kun sellanen tosi hailu viiva, mutta nyt testissä on :D kaksi todella kaunista punaista viivaa.
Ja cb antoi ihan selvän viivan samantein (pissaa oli mukissa sentti!!) joten enköhän lopeta tähän :LOL: :LOL:
En vaan ymmärrä miksi toi apteekin oma ei antanu heti?

Kissan hiekasta senverran, että meillä sen vaihtaa mies. Minulta on otettu viime raskaudessa ne testit ja ei ollu tartuntaa enkä sitä myöskään koskaan oo sairastanu. Ja meillä on ollu kissa melkin siitä saakka kun olen ollu 8 ja nyt ikää jo 31 :)

Oireita odotellessa :kieh: Viimeksi tais alkaa vasta joskus 6-7 viikoilla :x
Tm raskauksissa moista ei oo ollu joten tämä olisi mulle aika helpottava merkki..

Ja iso kiitos :flower: listan päivittäjälle ! Siinä on hommaa ;)

Fiona
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chira:
Heh heh..heti kun täällä hehkuttaa oireettomuuttaan, niin eikös eilen illalla meinannut kuolema korjata :eek: :ashamed:
Niin järjettömän huono olo tuli, että itku meinas päästä :(
Mulla ei ole koskaan ollutkaan aamupahoinvointia, vaan iltapahoinvointia ja se on alkanut yleensä rv6-7. Voi jumankekka jos se alkaa jo nyt :p
Nyt aamulla ihan normaali olo onneksi.

Ei kai olis tarvinnut testejäkään tehdä. Viime raskausaikana meidän vanhempi kissa nukkui joka ikinen yö mun vieressä. Ja kun kuopus syntyi, niin sen jälkeen ei ole viereen tullut. Viime yönä se oli taas pitkästä aikaa kiinni mussa. Taitaa vanha mamma tietää että emäntä on siunatussa tilassa, niin täytyy vahtia yötä myöten :D Tuollainen kotiluomutestikissa :D

Meijän vanhempi kissa on ihan samanlainen.
Kun esikkoa odottelin niin tää tuli ihan vaan röyhkeesti mun mahan päälle tai selän päälle nukkumaan ihan alusta loppuun saakka.
Ja nyt se on kammennu mun viereen joka ikinen yö, ja nojailee mun massua vasten ja kehrää.
=)

Mähän pääsin neuvolaan heti samalla viikolla kun sain soitettua neuvolaan, ja viikkoja oli silloin jotain 7+0.
Tämä siis siksi että kun jos menee siihen seula jutskaan niin ne verikokeet täytyy ottaa olikos se nyt 9+0-10+6 välisenä aikana.

Mä olen normaalisti kaupan kassalla töissä mut nyt jo viikon ollu kotona kun on nää olot ollu niin mahottoman huonot.

Vielä olis viikko uusinta ultraan jossa siis tarkastetaan että elintoiminnot jatkuu. Tiistaina siis kävin ultrassa jossa näkyi vain pikkuinen möykky pussin reunalla, mutta hyvin näky syke noin silmämääräisesti vaikka kone ei niitä vielä saanut laskettua. Mutta ensi viikolla pitäisi jo koneenkin reagoida niihin.
Toisaalta kiva että pääsee tähän kunnalliseen noihin ultriin (mulla jo senkin takia kun edellinen raskaus oli tuulimuna ja sit raskauduin näin nopsaan) mutta kyllähän tää lompakolle käy, vaikka paljon halvempaahan tää tuolla kunnallisessa on kuin jos kävis tarkkailussa yksityisellä.

Riivis ja nuppu 6+4
 
Huomenta pinoon =) !

Kissoista joku kyseli: meillä on kaksi ja mies kyllä lupautui hoitamaan hiekan, mutta tuskin menee näin koko raskaus aikaa: uskon siihen, että maalaisjärjellä pärjää...esim. kumihanskat vaihtaessa käteen ja homman jälkeen kunnollinen käsien pesu. Meillä molemmat kissat olleet ikänsä sisällä eivätkä ole olleet muiden kissojen kanssa ikinä tekemisissä eli tuskin edes kantavat toksoplasmoosia. Ja eihän niitä kakkoja käsin kosketa :LOL:

Yeb: Siitä varhaisultrasta...hinta on ainakin täällä idässä päin n. 70-80 euroa. Ultraus maksaa 24e ja loppuosa koostuu kunkin lääkärin itse asettamasta taksasta...parin viikon kuluttua tiedän tarkan hinnan kun mennään, mutta n. 70e se vaihteen täti arveli hinnan olevan. Niin ja lääkärin palkkion osuudesta saa kelakorvauksen...

Kiva kun lokakuisten joukkio on kasvanut näin isoksi ja keskustelu on aktiivista! Vielä kerran tervetuloa kaikki uudet :heart:!!!

Täällä ei mitään uutta...masussa edelleen tuntemuksia...kumartuminen mm. hankalaa kun tuntuu jotenkin, että jokin vatsassa "repeää" jos kunnolla kumertuu...onkohan ihan normaalia? Ajattelin jos on niitä kuuluisia 'repäisykipuja'... :/ . Koska en vieläkään tätä asiaa ole tajunnut: tein viimeisen r-testin eilen illalla kaapista pois kulksimasta: cb:n testi ja ennen jo paljon ennen kontrolliviivaa, heti melkeinpä tuli ihana testiviivaa paljon paksumpi viiva tikkuun :D ...on se nyt vaan uskottava! Nipistäkää joku mua oonko hereillä :LOL:!!!! Kahvi maistuu edelleen, välillä tulee hetkellisiä etomiskohtauksia, mutta syömällä niistä selviää :). Nälkää ei saisi päästää ollenkaan tulemaan...se on kaikien pahan alku! Olen onnellinen näistä oireistani: muuten olisin ihan hysteerinen, että olenko edes raskaana :)

Laskin tuolla taas kerran 'jonkun' (anteeksi en muista kenen :ashamed:!) linkittämällä raskauskiekolla ovulaatioajankohdan mukaan raskausviikot ja sen mukaan papu kyydissä olisi joitakin päiviä alle nykyisen arvion, joka siis 5+1.

Meillä mies on ihan täpinöissään ensimmäisestä ultrasta ja neuvolasta...ultra tietty jännittää molempia, että tarvitseeko sen jälkeen edes minneen neuvolaan enää mennä, mutta nyt ollaan yhdessä päätetty nauttia tästä raskaudesta ja jättää pelot pois: siellä se sitten varhaisultrassa selviää miten asiat on...ja tietty 12:sta viikkoon vielä on aikaa, mutta ei tästä mitään tule jos pelossa alkaa elämään...sitten se varmasti on sitä koko 9kk!

Iloista päivää kaikille masuille ja äideille toivottelee hugis+papu 5+1
 

Yhteistyössä