Lokamassujen 2009 oma pino:)

Ven ja DsariaL

Milläs testeillä te testasitte?

Mä testasin herkällä dBestin testillä (joka oikeesti näytti tosi haaleet viivat siinä missä vähemmän herkät näytti jopa tummempaa) ekaa kertaa kp27/30-32...
Seuraavana päivänä taas dbestillä ja aconin tavallisella. Tuohon aconiin tuli paljon tummempi viiva ku noihin herkkiin :D

Niin ja urakalla lähettelin just salasanoja niitä kysyneille...:wave:

*Talvicci ja papu rv.6+1*
 
Tervetuloa taas uusille, ja onnea plussasta!

Ven: Minkä mukaan sie oot nyt laittanu lasketun ajan ja aiotko sie neuvolassa mainita sitten tuosta, että oma arvio tuosta lasketusta ajasta on aikaisempi, kuin minkä laskurit antaa? Huomioikohan ne tuota ollenkaan sitten kuitenkaan...

Talvicci: mie testasin kotitesti.fi:stä ostetuilla liuskatesteillä (taisi olla herkkätesti, vaikka luulinkin aluksi ettei oo). Viisi testiä tuli muuten yhteensä tehtyä :D Mutta siis kaikki oli noita samoja testejä...

Tänään oli iltapäivästä ongelma saada suusta mitään alas ja paha olohan siitä sitten tuli. Yritin välissä nukkuakin, jos se olis hieman vahvistanut oloa, muttei se mitään auttanu. Sitten pitikin käydä kaupassa ja erehdyksen tein, kun lähikauppaan menin, oli taas joku rantojen poikien (pulien) ryhmäkokoontuminen ja hyi s******a, kun ne lemuaa kymmenien metrien päähän, meinasi ykä lentää yhden jos toisenkin kerran...

DsariaL ja Masukki
 
itse luulen, että eivät aiemmista La:sta välitä kummemmin neuvolassa...ne kun on vain arvioita ja saattaa heittää +/- 2viikkoakin ihan normaalissakin raskaudessa vauvan lopullinen syntymä päivä...mutta itse nyt tahdon kokeilla osuvatko tuntemukseni oikeaan ja jos nyt pahasti heittää viikoilla (ei kovin todennäköistä) niin kyllä siellä sitten korjataan ultran jälkeen :D Tosin parin päivän heitoista eivät siltikään muuta kortissa olevaa La:ta :/

Uuu...huomenna sitten "jo" 6+6 omien laskujen mukaan...dindanddaa...nyt tarvii mennä hakeen jotain pientä purtavaa...alkaa taas hiukoa norsumaisen paljon :LOL:

NIIIN ja tervetuloa kovasti uusile ja onnea paljon :flower: :wave:
 
Iltaa mammat :wave:

Pikaisesti kuulumisia. Vuotoa ei ole sen lauantai-aamun jälkeen tullut. Veritestistä varmistettiin raskaushormonin määrä, se oli liki
3 000 :heart: Eli kyllä täällä vahvasti raskaana ollaan :D
Säikähdin pirusti siitä tuhrusta, mutta se taisi olla sitten ihan vaan kiinnittymisvuotoa. Lääkärikin epäli tuota. Ihanaa kuulla lääkärin suusta, että olen raskaana :D

Eka neuvola on varattu, se ois 2.3.09 :)

Oireista vielä: väsyttää, pissattaa, paleltaa ja nälättää.

Mites teillä muilla, onko teidän masut alkaneet jo muuttaa muotoaan?
Musta kun tuntuu että pötsiä ois jo vähän, vaik toki omat housut menee vielä päälle kevyesti, mut ihan ku ois jo pientä vauvamasun tynkää havaittavissa :whistle: Voisko muka olla....esikosta masu näkyi selkeesti vasta 20 viikolla :ashamed:

:hug: Vielä kaikille keskenmenon saaneille :hug:

hertta ja masuvauva 5+1 :heart:
 
Hetken kituutan itteeni vielä :D

Herttaliisa:
Mulla esikosta näkyi niinkin aikaseen kuin 12+? kun käytiin ekassa ultrassa (np ) Itsekkin olin tosi ihmeissäni silloin...mutta tosin olin tosi timmissä kunnossa vatsan seudulta..kaukainen muisto :whistle:

Joten itse kanssa epäilen että voisi näkyä samoihin aikoihin nyttenkin, ehkä...olen kyllä huomannut, että makuullaan maha on kohdun kohilta ihan pinkeä...ei näy siis päälle, mutta ei tarvi ees painaa kun jo boltsi tuntuu helposti...oletko käynyt katsomassa tuolta alkupuoliskon masukuvista noita kuvia...siellä on muutamalla tosi aikasilla viikoilla ihan kunnon masukka, tosin odottavat kolmatta
:D
 
Ven
Talvicci: Testasin ensimmäisen kerran First Signal herkällä testillä, jossa siis oli se haamu. Sen jälkeen testasin vielä 3 krt Apteekin omalla. Yhteensä siis 4 testiä :whistle: Mutta kun ei muuten millään voi uskoa tätä onnea todeksi =) Ainiin, isäntäkään ei meinannut ollenkaan uskoa plussatestejä, kun olin aloittanut niiden tekemisen jo niin aikaisin. Hän vain sanoi, että sählään taas liikaa...Meinasi jo hermo mennä todistellessa, että kyllä se nyt totta on.

DsariaL
: Olen nyt koko ajan siinä 'uskossa' että LA on 11.10. ja se on laskettu hedelmöityshetken perusteella (Tekayn laskuri). Ajattelin siellä ultrassa omista laskuistani mainita, itse asiassa meinasin jo tänään asiasta kysyä kun soitin neuvolaan. Mutta siellä se tätiterkkari oli niin kiireinen, että en viitsinyt sitten vaivata omilla höpinöilläni.

Onko teillä muilla jonkinlaista vuodottelua ? Minulla muutaman kerran päivään tuntuu pieni valkkari tulevan ja aina revitän vessaan tarkistamaan, ettei vaan ala tuhruamaan mitään muuta. Onkohan tuo valkkarin tulo mikään enne pahemmasta ? :|

Oireista vielä, minulla oli alkuvkosta kovinkin oireeton kausi, aloin jo ajatella että onkohan kaikki hyvin enää. Nyt kuitenkin taas rintoja aristaa & turvottaa. Vatsassa on myös sellainen vihlova tunne aina välillä. Ja väsymystäkin taas: hädin tuskin jaksoin lenkillä käydä.

Kiva kun tänne on tullut näin paljon jo lokakuisia ! Minusta on tosi ihanaa lukea teidän kirjoitteluja olotiloista, neuvoloista jne. Kaikki kun on itselle niin uutta, ja kun ei vielä keneltäkään voi kysyä kun ei olla uskallettu vielä kenellekään ystäville kertoa. =)
 
Mun mahaa ei esikoista odotellessa peitelty enää millään viikon 15 jälkeen. Nyt tuntuu, et varsinkin näin iltaisin maha pömpöttää ihan törkeesti. Muistan, että viimeks tunsin mahassa selvän pallon viikolla 9, eikä sen jälkeen voinut olla enää suorana mahallaan. Vielä sitä palloa ei tunnu eli vähemmän viikkoja varmaan kasassa :)

Mun oireet on kans tuota välillä katoavaa sorttia. Välillä tulee iltapäivisin paha olo, mut se kyl helpottaa kun muistaa syödä. Aamupahoinvointia mulla ei koskaan oo ollu, eikä toivottavasti tuukaan. Viimeks neuvolassa lohdutettiin, et aamupahoinvointi loppuu yleensä viimeistään viikolla 15, mut iltapahoinvoinnilla on tapana jatkua koko raskauden ajan... Onneks sekin loppui ainakin viimeks, toivottavasti tälläkin kertaa =)

Mulle voi laittaa Tyttöveikkauksen!

Niin ja vielä pakko kommentoida tuota varhaisultraa. Kuopiossa se tehdään julkisella puolella vatsan päältä samoin kuin np. Sain oikein kirjalliset ohjeet siitä, että pitää mennä ehdottomasti rakko täynnä, niin näkyy paremmin. Neuvolatädin mukaan pyytävät sit tarvittaessa käymään vessassa ja jatkavat sisäkautta, jos näkyvyyttä vatsan päältä ei saada. Edellisessä raskaudessa ja edellisessä kaupungissa molemmat tehtiin kyllä sisäkautta...
 
Ven
Paapelo: kiitos kovasti selvennyksestä ! Ei tuo varhaisultra kuullosta ihan niin epämiellyttävältä kun olin jo ajatellut. Dildukka :LOL: :LOL:

Herttaliisa: en huomaa mitään masun kasvua vielä, vaikka olen sitä jo tiirallut peilin edessä.. Mutta olen huomaavani, että mahamakkara sen sijaan on hieman pullistunut :( Taitaa kasvaa väärästä kohtaa tuo minun massu.
 
Iltoja! :wave:

Olin jo huolesta synkkänä hetken: iltasella tuli valkovuodon seassa ruskeaa verta /vähän väriä ja pyyhkiessä hieman vaaleanpunaista/punertavaa...ehdin jo kovasti säikähtää :'( , mutta "vuoto" loppui tuohon...luulisin, että jos kuukautiset olisivat jossain kohtaa alkaneet, niin mulla olis edelleen menkat meneillään...yhdistin siis tuohon ajankohtaan ja kuvittelisin, että on ihan normaalia...säikähdys oli vaan valtava ja minä hölmö pelästytin vielä miehenkin kun nyt sattui olemana kotona :eek: :( . Toivottavasti oli ihan normaalia alkuraskauden tiputtelua eikä enää jatku. Nyt siis ainakin loppunut.

Tänään illalla ollut todella kamala olo...etoo ja oksettaa, mutta oksennusta ei kuitenkaan tule...mikään asento ei ole oikein hyvä ja pala kurkussa kokoajan...ei tee mieli syödäkkään mitään...mies tuossa hymy naamalla totesi , että "eikös se ole oikein hyvä merkki kun etoo"...raukka luuli mun alkuillan paniikista päätellen, että kesken meni...toivottavasti nyt ei kuitenkaan näin ole :ashamed:

Masun muutoksista: turvonnut on. Niin turvonnut, ettei farkut mene enää kunnolla jalkaan. tai menee mutta puristaa siihen malliin mahan kohdalta, että vähemmästäkin tulee huono olo. Kävin tänään ostamassa odotusfarkut, kun ei tuolla oikein legginseissäkään vielä tarkene =) ja muut housut tuntuu niin pahalta päällä. Ajattelin asian niinkin, että vaikka tässä raskaudessa nyt kävisikin se pahin, niin ihan varmasti housuille vielä tulee käyttöä jatkossa ainakin :heart:. Ja tosiaan hämmästyin miten makeita mamafarkut nykyään on! Yhtään ei pysty sanoa ulkopuolinen, että mitkä housut jalassa on! Jotenkin ajattelin, että tuntuisi niin tyhmältä pitää jo nyt raskaushousuja, mutta koitettuani niitä ja todettuani oloni niin paljon paremmaksi. päädyin lopputulokseen, että hittojako se kenellekään kuuluu jos itselläni on vaan hyvä olla =)! Jotenkin toivon, että vauvamasu alkaisi näkyä pian...se tekisi odotuksen jotenkin todemmaksi, niin minulle kuin miehellekin :heart:. Varhaisultraa en jaksaisi millään odottaa...nyt niin ahdistaa tuo pieni tuhru sekä esim. tuulimunan mahdollisuus...mutta kaikkeni teen, että mieli pysyisi positiivisena ja pystyisin nauttimaan tästä raskaudesta täysin rinnoin :)

Tulipa taas vuodatus ja ihana kun pääsin purkamaan sydäntäni :heart:

Hugis ja papu 5+1
 
Mäkin ängen mukaan :) La olis 17.10. Nyt siis menossa 5+6. Oireita ei juurikaan ole. Rinnat vaan kipeet ja turvonneet. Tulossa olis nro. 3
Ikää mulla on 28v. Kaksi lasta (poika -03 ja tyttö -05) olen synnyttänyt Kätilöopiston haikaranpesässä ja sinne toivottavasti tälläkin kertaa.

Neuvola vasta 11.3 et kauan joutuu odottelee. Ultran varaan ens viikolla.
Keneltä muuten saisin salasanan tonne kerhon puolelle?
 
Ihanan aktiivisia kirjoittajia olette!!! Tekstiä tulee sitä tahtia et ei meinaa perässä pysyä!!! =)
hugoliinaSamoja oireita, vatsa on aivan järkyttävän turvonnut välillä!!! Ilmavaivoja aika mukavasti... (ei kylläkään miehen mielestä!!) :) Ja housut kiristää... Se vatsakipu jota taannoin oli paikallistui kyllä sit enemmän koko vatsalle kuin alavatsaan.

Rinnat on turvonneet ja kivuliaat myös. Muuten olen ihmetellyt ajoittaista oireettomuutta?! Välillä siis tuntuu että kaikki oireet katoaa ja siinä vaiheessa alkaakin jo miettiä et mitäs nyt tapahtuu?? Vai tapahtuuko mitään??!!

Joku kyseli mitä päivisin tehdään; ihan päivätöissä ma-pe, sairaanhoitaja olen ammatiltani. Onneksi ei mitään fyysisesti rankkaa...

Mulla on nyt aamulla hammaslääkäri. Päivystysaika kivun ja vihlonnan takia. Täytyy varmasti ilmoittaa raskaudesta että eivät ota röntgen kuvaa tai käytä mitään vahingollisia aineita. Olen kyllä sen verran kipuherkkä hammaskivun takia et toivottavasti ei puudutusta estä!!!! :kieh:
Vielä pitäis ens tiistaihin jaksaa odotella UÄ aikaa, viikot menee kyllä sellaista vauhtia, mutta odottavan aika on pitkä...

Mukavaa perjantaita kaikille lokakuisille!!!

Mariska75 + kyytiläinen 6+6
 
Ven
Mariska75: Kerrothan sitten miten se hampilääkäri meni ! Minullakin nimittäin olisi aika muutaman vkon päästä, ja pohdin ihan samaa, että onkohan puudutus mahdollinen. Olen myös kipuherkkä ja olen jo miettinyt, josko siirtäisin koko hammashuollon tuonnemmaksi.

Kiitos ja sitä samaa !

Ven
 
Yeb
Pikaisesti tulin teitin jutut lukasemaan ja on pakko kommentoida tuota mahan näkymistä :) Esikoista odottaessani kaikki eivät edes huomanneet minun olevan raskaana vielä neljä kuukautta ennen laskettua aikaa! Vaikka olinkin ihan normaalipainoinen noin niinku normaalisti.. Töissä meinaan onnistuin jopa siihen saakka säilyttämään salaisuuteni suurimmalta osalta :D Nooh, sepäs kyllä kostautuikin myöhemmin kun vatsa kasvaa pyöristyi sitten tosi nopeesti, nyt on muistona niin komeat syvät raskausarvet että bikineitä ei tartte kyllä koskaan enää käyttää :whistle:

Kelläs se oli se kotitestiluomukissa, voisin lainata :D Meinaan ärsyttää oikein tämä oireettomuus, eikö täällä ole ketään muuta kellä ei ole mitään oireita? Jännää muuten kun tuntuu että kaikilla muilla on tissit kipeinä ja mulla ei edellisissäkään raskauksissa oo olleet missään välissä.. No eivätpä ne oo mihinkään kasvaneetkaan odotus- tai imetysaikanakaan:|

Muksaa perjantaita masunkasvattajat!

Muuttopuuhien keskeltä, Yeb 5+2
 
Ven

Mä kans testasin tolla first signalilla mutten muista että mikä päivä.
Mut selkeen viivan anto...

Mulla on semmonen olo että pitää testata ennen neuvolaa vielä :whistle:

Tää oireettomuus rassaa... :(
Illalla alkanu jomottamaan taas mahaa...
Mutta vähän on oireita... Joo oon varmaan hysteerinen :LOL:

*Talvicci ja papu rv.6+2* :heart:
 
Juuri ajattelin tulla teiltä kyselemään, et onks teidän mahat turvoksissa... mutta täällähän olikin jo monta siihen liittyvää tekstiä, kiva! Aamulla maha on ihan suht normaali, mut annas olla kun iltapäivä tulee... nappia on pakko aukoa! Mies jo illalla kommentoi, et "miten toi sun maha jo tolleen pömpöttää, eihän se vielä nyt voi näkyä..." :D
Osasyy voi turpoamiseen olla myös lievä ummetus mikä on iskenyt. Vettä ja kuituja menee ihan entiseen malliin, mietin vain, et voisko syynä olla kahvin jättäminen? Vihreetä teetä juon nyt kahvin sijaan, ja teella kai on vähän taipumus aiheuttaa ummetusta... :( Mut kun ei mee enää kahvi alas!
Rinnat on vasta nyt parin päivän ajan ollu vähän arat, alkuun ei ollu ollenkaan. Ja vatsaa nipistelee niin säännöllisesti, et vähän jo huolestun jos mitään ei kuulukaan!

Noista varhaisultrista on täällä ollut puhe... mä olen koko ajan ollut siinä uskossa et se on aina sisäultra! Jännä juttu jos siinä sitten on vaihteluja paikkakunnittain. Ja joo, se ei satu ollenkaan, en nyt raskauden takia ole sisäultrassa ollut, mutta noin muuten mun munasarjoja on kyllä ihailtu moneen kertaan ultralla. Sattuu vähemmän kuin papa!
Mut joo, ens viikolla ultraa, vähän jännittää, onhan kaikki kunnossa!

Kivaa viikonloppua kaikille! Ihanaa viettää ystävänpäivää nyt tässä (mielen)tilassa!! :heart:

-Raitanen ja kyytiläiset 5+3
 
Perjantaita ja kolmattatoista päivää kaikille! Toivottavasti tämä ei ole kellekkään epäonnen päivä.

Tuosta hammaslääkäristä mun piti sanoa, että kävin viimeks odotusaikana useampaankin kertaan paikkauksessa ja puudutukset ja paikkaukset voi tehdä ihan normaalisti raskausaikanakin. Ainakin mulla kirjasivat kyllä raskauden ylös ja sanoivat, ettei röntgenkuvia tosiaan nyt oteta, kun ei ole pakko. Mut puudutuksen siis saa, ei tartte olla huolissaan :D Ja antibiootitkin tarvittaessa.
 
Huomenta kaikki :wave: !

Vähän vuodatusta...Mulla alkoi taas aamu shokkihoidolla...verta tuli vessassa käydessä hieman ja minä tietysti ihan pelosta suunniltani :eek: ...kunnes sitten tein soittokierroksen kaikille hyville vauvallisille ystävilleni ja äidille tietysti ja selvisihän se sitten lopulta, että on aivan normaalia, että tulee pientä vuotoa. Taaskaan ei tullut muuta kuin pikkuisen isompi "loraus" ja paperiin jäi suht runsaasti verta, mutta tähän loppui kokonaan veren tulo. Ehdin kyllä jo kovasti säikähtää...taas ;). Olen oikea stressikimppu- pitäisi nyt osata hieman relata, ei tästä 12 viikosta tule yhtään mitään kun olen koko ajan kyynel silmässä :/ . Laskeskelin myös ovulaatiosta tähän päivään ja nyt olisi siis menossa menkoista about 5 päivä eli sekin selittää veren vuotamisen. Toivottavasti en nyt vaan yritä tässä itselleni selitellä asiaa parhain päin, mutta ainakin nyt on luotto ihan korkealla, että papunen vielä kyydissä matkaa =) . Mitään kipua siis ei ole ollut, lukuun ottamatta munasarjojen ja kohdun normaaleita nipistyksiä. Eli jos olisi km, niin todennäköisesti olisin tuntenut kipua. Ja tosiaan kun se veran tulo sitten kokonaan lakkasi. Taidan nyt varmuuden vuoksi kuitenkin vielä kysyä neuvolan tädiltä mitä mieltä on :). Ja miehelle jätän nyt kokonaan kertomatta: raukka säikähtää kuitenkin taas pahanpäiväisesti...miehelle kun veren tulo on yhtä kuin km. Ei oikein eilenkään tahtonut millään ymmärtää kun selitin, että on ihan normaalia, että vähän tiputtelee. Turhana siis häntä asialla stressaan ennen kun oikeasti olisi aihetta =)

Toivottavasti tuo vuoto nyt liittyi menkkojen ajankohtaan eikä ala jatkuvasti tiputtelemaan...Päätin kuitenkin, etten ala enmpää mitään km palstoja netistä koluamaan tai olen kohta ihan tööt :LOL:! Varhaisultraa siis odotelessa tämä tyttö yrittää nyt ottaa rennosti ja lakata murehtimisen...miks musta tuntuu, että olen täällä päivittäin vakuuttelemassa, että "nyt otan rauhallisesti" jne. :LOL: :LOL:

Onko kenelläkään teistä kokemusta välitiputteluista raskaana olessa?

Hugis ja papu 5+2
 
Moikka!

FiOna Mulla on tällä kertaa varhaisultra julkisella puolella (eli siis terveysasemalla) noiden aikaisempien keskenmenojen takia. Esikoisesta kävin Femedassa (löytyy googlettamalla), ja voin suositella lämpimästi. Lääkäreiden taksat vaihtelee, joten aikaa varatessa kannattaa pyytää mahdollisimman edullista lääkäriä. Halvimmillaan selviää 70?:lla kela-korvauksen jälkeen, jonka siellä saa suoraan tiskiltä. Kannattaa muistaa ottaa kela-kortti mukaan.

Oireista mulla ei ole pahemmin muuta ollut kuin rintojen arkuutta, mutta sekin vaihtelee päivittäin! Lievää etomista on välillä ollut ja jokaisesta kuvotusaallosta olen ollut ihan onnessani..:) Täytyy sanoa, että vähempioireisina päivinä alkaa pelot nostaa päätään, mutta yritän pitää mielessä että niin kauan kun ei vuoda niin kaikki on hyvin (eikä se pieni tuhruilukaan mikään hälyttävä merkki ole).

Mahan turvotusta mulla ei ole juurikaan ollut. Esikoisesta vaihdoin äitiysvaatteisiin muistaakseni joskus viikolla 17, saa nähdä kuinka nyt käy. Tällä kertaa ei kyllä oo niin tiukkoja vatsalihaksia pitämässä masua sisässä, joten voi olla että se putoo tohon eteen vähän aikaisemmin. :LOL:
 
Heips!

Saankos liittyä mukaan lokaodottajiin?! :) Eli alkumetreillä täällä vielä mennään ja testiin sain plussan jo 4 päivää ennen menkkoja, joten tuntuu että aika matelee kun viikkoja siis vasta 4+1! :D

Hieman taustaa: Oon 24 vuotias ja mulla on reilun vuoden ikäinen poika ja taustalla on keskenmenoja, joten pienellä jännityksellä tän raskauden kanssa, joskos jaksaisi pieni loppuun asti. Varma poikafiilis on jo nyt. En siis voi kuvitellakaan saavani tyttöä! =) Laskettuaika osuu tuonne 22.10. ja ehdinpäs jo innostuneena varata neuvola ajankin ja se on 17.3. Tuntuu et on ikuisuus vielä sinne. Olisin halunnut kyl vielä myöhemmäksi, jotta olis mahdollisuus kuunneella sydänääniä, kun mun neukkatäti ei suostu kuuntelee ennen 12 viikkoa! :(

Nyt meen äkkiä syömään kun poika on päikkäreillä ja saa rauhassa syödä! =)


minky 4+1
 
Hugoliina varmasti pelästyttää moinen :/ En tiedä itse menisinkö ihna pelosta sekaisin? Mutta onneksi vuodot on aika yleisiä alkuraskaudessa :hug:

Yeb samaa tissikipuilua on myös täällä ihmetelty :eek: Kun ei moista oo koskaan ollu?! Tai ainakaan huomannu mitään erityistä..
Eikä täällä ainakaan vielä oo suurempia oireitakaan. Jos väsymystä tai turvoksissa oloa ei lasketa mukaan. Mutta niinkuin aikasemminkin kirjoitin ottaisin ilomielellä niitä oireita jotta raskaus tuntuisi todellisemmalta :D

En oikein tiedä pitäisikö alkaa varaamaan tota neuvolaa, kun ei taas tiedä niistä ajoista. Ihan mukava täti siellä on joten ihan kiva on sinne taas mennä :)

Hyvää viikonloppua/ ystävänpäivää :heart: jo etukäteen jos en koneelle ehdi?!

Fi0na 4+6

Ps. ihanaa kohta vaihtuu viikko :D
 
TErvetuloa kaikille uusille! :wave:

Tuosta valkovuodon lorottelusta :D
Eli ihan normaalia, se saattaa jopa runsastua enemmän mitä pidemmälle raskaus etenee, näin ainakin esikosta.
Ällö paljastuksena kerrottakoon, että itsellä se on tällä hetkellä tosi tahmaista ja tulee klöntteinä, ei siis mitään hiivasienen aiheuttamaa, mutta siis lorahtelee :LOL: Joten tuosta ei kannata olla huolissaan, kuuluu asiaan, jotta alapää pysyy puhtaana, valkovuotohan on tavallaan pöpöjen puhdistusainetta :D

Hammaslääkärillä voi ottaa puudutteen huoletta, epäilen, että kukaan kipuherkkä ihminen raskaana ollessa menisi porattavaksi ilman, tai en itse ainakaan, kun kärsin vieläpä hammaslääkäri pelosta...esikosta en käynyt edes tarkastuksessa, kun pelkäsin jo odotusaulassa ja syke kohosi yli sataan :ashamed: Nyt olisi pakko mennä, kun tunnen pieniä alkavia reikiä hampaissa :headwall:
Tämäkin typerä pelko juontaa ekalta luokalta, kun minulla oli irronnut hammas, josta oli jäänyt pala juuriosaa ikenen sisään...tämä "ihana" vanha naislääkäri sitten ronkki pyynnöistäni huolimatta sen ulos ilman puudutteita :x

Olosta sen verran, että hiukan huippailee sillointällöin ja ruoan vähyydestä ei ole kysymys...tämä pikku possu puputtaa kaiken syötäväksi kelpaavan kurkusta alas :LOL:

Iik...6pv neuvollaan...ystävälläni on sama neuvola täti ja kehui maasta taivaaseen asti...eli hyvillä mielin voin mennä sitten. Tosi mukavaa :D
 
moips, voipi olla että liityn tänne pian :D eli siis tänään aamulla tein testin ja hailakka plussa tuli, mutta en voi uskoa sitä todeksi :D tänään haen apteekista lisää testejä jotka teen sitten lauantai ja sunnuntai aamulla. kävi meinaa ton tän aamuisen testin kanssa silleen että ihan muissa maaimoissa menin vessaan ja puolet ehtisin jo lorotella pönttöön kunnes muistin että se testi piti tehdä. onneksi esikko oli hereillä ja sain houkuteltua hänet hakemaan testin olohuoneen sohvalta, kolmannella kerralla toi oikean tavaran :LOL:


tossa toi mun hailakkuus :D
 
tein tänään toisen testin...saman moinen haalea viiva kuin ma...vähän jännittää kun ei ollut muuttunut tummemmaksi..ehkäpäs pitää käydä apteekist ostaa joku erimerkkinen ja testata vielä uudestaan :) ei voi luottaa haamuihin....

eilen kyl meinas aamuste yrjöttää..ja tänään taas ollut alamahassa nippailuja ja tissit kipeet et ehkä se viel etenee....

 
Näyttää hyvältä bellama :heart:

Mä en tiedä mihin hävis mun plussaviiva samasta testistä, kun se oli kuivunu ( 2 päivän päästä)
Se oli kyllä selvä plussa, mutta en osaa sanoa mitä tapahtu?! Olis vaan pitäny heittää se testi roskiin :LOL:

Fiona
 

Yhteistyössä