Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

Crocus Tsemppiä... On se hienoa sanoa et kivut helpottaa sit pari viikkoa synnytyksen jälkeen
...kokeilis itse olla niillä päivänkin...mulla itellä sama fiilis sais tulla jo, alan oleen aika "kypsä"...esikoinen syntyi
käynnistyksellä 38+5 ja oli 3990g...nyt mennään jo yli, hirvittää oikein minkä kokoinen tulossa..
Ylilääkäri kyl tarjos viimes käynnistystä näille viikoille,mut ei suositellu, sano et pääsen helpommalla ja
mie uskoin, nyt en ole enää yhtää varma...

Jos sitä koht sais vaikka sairaalakassin pakattua...ostin karkkeja sinne melkein puol kiloa ja arvatkaa paljonko
jäljellä...ei yhtään *nauraa* tarttee hakee muutama fazerin sininen sinne :)

Onnea taas kaikille pikkuisen syliinsä saaneille :hug:

Tiituli&turo 39 poksuillaan
 
Ihania vauvauutisia, onnea kaikille :heart: Crocus noi kivut kuulostaa kyllä ihan kauheilta, entisellä työkaverilla oli sama juttu ja leikkaukseen pääty, kun ei loppujenlopuks pystyny edes lastaan hoitamaan kun kädet ei toiminu. Toivottavasti sulla helpottais sitten synnytyksessä! Tähän mennessä on melkeen kaikilta vaivoilta säästyny, mutta nyt n alkanu vauvan liikkeet sattumaan ihan tajuttomasti! ihan sama makaako vai seisooko vaikäveleekö, aina ku vauva alkaa liikkua ni kivut on ihan sietämättömät! Ja ne tuntuu tosi alhaalla, onkohan tää nyt sitte sitä että vauva on laskeutunu tai jotain..:headwall: Ei kyllä tunnu mitään mahankovettumissupistuksia, selkää vähän jomottaa.
 
Paljon onnea IMN! :flower:

Tänään neuvola, saapa nähdä mitäs siellä sanotaan.. ei varmaan mitään erikoista, kymmenen minuuttia ja se käynti on siinä! :)
Tulipas elävästi alkuraskaus mieleen tuossa puoli tuntia sitten kun ehti tulla liian nälkä ja join paljon vettä --> oksennus. Hyi kauhee :x

Lena & Onni 38+0!
 
Vauvoja, vauvoja ja vauvoja.. Onnittelut jälleen kaikille vauvautuneille! :) Itekin alkaa ihan kärsimättömäks käymään kun tuntuu et saa vaan odotella, vaikka laskettuunkin on siis vielä aikaa.

Oon koittanut kaikenlaista lenkkeilyä ynnä muuta jos vaikka jotakin alkas tapahtua itekseen vielä täs ennen kun joutuu käynnistykseen. Siis käynnistyskin olis vasta 1.marraskuuta, mut en haluis ihan sinne saakka joutua odottelemaan. No jospa tää vauveli sunnuntaina päättäs tulla kun olis miehen pappan synttärit ja pojan serkun ristiäiset. :D

Olo alkaa kyll olemaan aika kurja. Varsinkin öisin vatsa on tosi kiree ja painava ja mikään asento ei oo hyvä. Ei sais valittaa kun kipuja ei oikeestaan oo kauheesti..

Älkää nyt sit oikeesti kaikki vielä häipykö, en haluu tääl yksinäni odotel koko loppukuuta. :D

Jipsu & Pömppis 38+4
 
ail
Oikein paljon onnea IMN siellä on ollut nopeaa toimintaa.Huominen vähän jännittää jos eivät haluakkaan (syystä tai toisesta) käynnistää.Alkaa nää valvotut yöt vaatia veronsa.Nää säryt vie kyllä hermot mutta kyllä vauvan vointi on mulle tärkeintä.Jos hää voi hyvin ni käynnistetään tahi ei mun puolesta.Kaipa nää säryt joskus loppuu *toivoo*


ail ja saaga 38+4
 
Tsemppausta kipujen kanssa kärvisteleville!Crocus Toivotaan, että Kaikki kivut jää synnärille!

Ja onnea jälleen uusille vauvan saaneille!

Mulla irrottelee nyt limatulppaa, jos menee kuten esikosta meillä on vauva max.neljän päivän päästä! Suppareitakin tuli aamulla...jännää! Täsmällinen tyttö, jos syntys LA:na :heart: Eilen illalla oksensin kaikki ruuat ulos, hirveää oli...ja sit koski päähän. Sain onneks hyvin nukuttua yön ja esikkokin nukkui puolikymmeneen!

Lilyanna 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea valtavasti Teille, jotka saatte nauttia vauvasta jo "ulkomaailmassa" :) :heart:*ihanaa* ..samoin täällä jo vähän kateellisena luetaan vauvauutisia ;)

Nyt turhauttaa kyllä, vaikkei la:n yli oo menny ku vasta 3 pvää :D ..mut nlassa meinasivat jo kolme vkoa sitten että pää napakasti kiinni, niin tänään -hupsheijaa, ei enää ookaan vaan vauva ylhäällä :O ..tuli niin tylsä olo siitä, vaikka ei saisi ruikuttaa kun itellä on kaikki hyvin ja vauvallakin pitäis olla.. Mut silti tuli epäreilu olo, ku oli jo luottanu et jotain edistystä siellä on tapahtunu.. Ens vkolla ä.polille sit kokoarvioon... Mut ihan typerä olo itellä, ja varsinkin siitä et miks pitää valittaa ja olla niin malttamaton!!! Miksei osaa vain nauttia ja olla onnellinen tästä hetkestä! Mur!

Ja jotkut oli myös kirjottanu et ei saa mitään aikaseksi..niin sama jotenki täällä, just jotain pesukoneiden pyöritystä ja pakollista ruuanlaittoa :D ..ja mies tykkää, kun on päivän töissä niin sit itellä olis virtaa höpöttää ja vaatia huomiota ku pikkulapsi ku toinen tulee kotiin : / Mut tähän saakka oon nauttinu olosta ja elosta, ja siitä kun saa olla vaan itteään varten ja tehä mitä huvittaa ja jaksaa (esikoista odotellaan)..

Tällästä omanapaista ja joutavaa höpötystä täällä... Ja te jotka huolitte että jäätte keskenänne tänne turisemaan, niin mä ainakin oon mukana vielä..oletettavasti/toivon mukaan maksimissaan "enää" sen pari vkoa ;)

Piiti ja Tiuku (40+3)
 
Hierovasta tuolista, Mä kokeilin sellasta kolikolla toimivaa kesällä asuntomessuilla. Oli tosi miellyttävä PAITSI siinä oli semmonen lyhyt hierontajakso jossa keskeltä istuinta rupes nouseen ja laskeen semmonen mieletön patti vasten takamusta. Vähänkö säikähdin.

Mullakin on hirvee väsymys iskeny. Tänäänki oon jo ehtiny ottaa kahdet päiväunet! Ja kaikki on tosiaan mullakin jo valmiina, eilen kokosin vielä pinnasängyn ja pesin yhden pikkuruisen villahaalarin kun sain vihdoin hankittua villapesuainetta.

lena-, mites helpottiko vatsakipu? osasivatko neuvolassa sanoa mistä johtui?

Liikkeet on täälläkin vähentyneet mutta ne vähäisemmät tuntuu sitä selkeemmin ja välillä tosiaan jopa kivistää kun pieni jalka puskee kohti pintaa. Eilen neuvolassa todettiin, että vauva on nyt laskeutunut ja arveltiin, että kyllä varmaan pian syntyisi. Jos maanantaina on vielä mahassa, niin sovitaan kuulemma lähipäiville käynnistysaika.

Tiituli joo, toi karkkien ostaminen sairaalakassiin on kyllä ihan vitsi kun ne tulee syötyä kaikki heti kumminkin. Mä oon kahdesti jo kokeillu kans.

Skonssi rv 40
 
Mä kyllä roikun täällä vielä varmasti lähemmäs marraskuuta, tuo vauva tuolla masussa köllii niin tyytyväisenä ettei varmaan kuoriudu kuin myöhässä.

Eilen kävin tosiaan työkavereiden kanssa syömässä, nyt huomasi miten se oma maha onkin iso. Kotona voi rötköttää sohvalla tai sängyssä mutta kun nyt istui täydellä mahalla jämäkässä tuolissa niin olipa vähän hankalaa. Lisäksi naurettiin ihan hulluna ja välillä kävi mielessä että kohta varmaan tulee pissa housuun tai lapsivedet :LOL:

Tänään oli neuvola, mullakin tullut 1,5 kg painoa viikossa! Eli turvotusta. Verenpainekin vähän noussut, 129/80. Onneks pissa puhdas. Kätilö teki ultratessa uuden painoarvion, vauva onkin jo nyt 3,5 kg. Viimeksi veikattiin että olis syntyessään 3,5 kg, joka tuntui itestäkin jotenkin pieneltä. Noh, oon ollu itekin nelikilonen syntyessäni.

Ei oo kyllä ees jomottanu vatsaa viikkoon. Sillon kerran tuli seksin jälkeen monta tuntia supistuksia, ja nyt vinkkasinkin miehelle että ens viikolla vois kokeilla samaa keinoa. Mutta hänpä ei oikeen innostunutkaan asiasta, ja tarkemmin en alkanu kyselemään että miks. Uskon mieluummin johonkin nätinpään selitykseen kuin että syy oliskin "no kun sä oot niin valtava nykyään" :confused:

Anime 38 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin olen jo kahdesti joutunut ostamaan uudet karkit sairaalakassiin :D

Kyllä tuo taitaa limatulppaa olla mullakin, joka nyt irtoilee. En nyt liikaa halua siitä innostua, mutta kiva, kun edes jotain tapahtuu. Tänään on pari napakampaa supistustakin tullut. Tähän asti ku on tuntunut, ettei ole yhtään mitään tuntemuksia.

Mutta älä huoli Jipsu, uskon, että mä ainakin olen täällä sun kanssa vielä pitkään :)

Nyt taas ärsyttää mies ja anoppi! Mies meinasi tehdä sellaisen verkon pinnasängyn päälle, ettei kissat pääse sinne. Toinen kun rakastaa nukkua meidän päällä, niin vähän pelottaa, että tajuaako, ettei voi vauvan päällä nukkua. No se meni sitten maanantaina vanhempiensa luokse sitä tekemään, kun siellä on autotalli, jossa voi värkkäillä. Samalla oli tarkoitus tehdä hoitotaso pinnasängyn päälle. No anopille ei sitten ollut kelvannut se miehen idea siitä verkosta, vaan sillä oli joku parempi idea ja lupasi sellaisen hommata. Mutta eipä ole vielä ainakaan hommannut, eivätkä "osaa" edes mulle selittää, millainen se idea on. Siis mä olen kuitenkin se, joka joutuu sen kanssa eniten pelaamaan, että olis nyt kiva tietää, millainen sieltä on tulossa. Ja ei tässä nyt enää loputtomasti ole aikaa sellaista hommata. Sellainen on oltava täällä, kun tullaan synnäriltä. Ja kun kysyin hoitotasosta, vastaus oli, ettei ehtinyt sellaista tehdä siellä. Siis mitä se sitten teki siellä?! Siis mä voin kyllä käydä ostamassa sellaisen tason niinku alunperin meinasin, mutta ärsyttää, että se lupasi ne silloin maanantaina hoitaa, muttei sitten hoitanut. Joo, se on masentunut, eikä siksikään jaksa kaikkea tehdä, mutta ei sitten lupais. Ja ärsyttää taas tuo anoppi, ku se menee puuttumaan kaikkeen. Samalla reissulla mies meinasi korjata sitterin, jonka sain työkaverilta. (Siihen piti pari ruuvia vaihtaa.) No sekään ei anopille kelvannut, ku on vähän kulunut, vaan sanoi, että mehän saadaan sitteri miehen siskolta. Eikä asiaa tietenkään oltu siltä kysytty. Sillä kun on kaks läheistä kaveria raskaana, niin olis ihan hyvin voinut luvata sen niille. Ja mies vain sanoo, että kyllä äiti. Argh!

No tulipa nyt avauduttua, mutta tämä on mua monta päivää hiertänyt.
 
Meille syntyi poika sunnuntaina 7.10. rv 39+1 klo 20:22 3760g 50cm p35,5cm:heart:

Kotiuduttiin eilen ja ihana isosisko 1v8kk on tähän mennessä ollut vaan iloisen kiinnostunut silittelemään ja halimaan vauvaa. Saapa nähdä miten myöhemmin:)

Synnytyskertomusta vähän myöhemmin mutta ihanasti itsestään käynnistyi ja alakautta syntyi:heart: (esikoinen syntyi käynnistyksen kautta sektiolla)

Onnea paljon kaikille vauvan saaneille:flower:

saraheinä+pienimies pian 4vrk:heart:
 
Onnea saraheinä! :flower:

vatsakivut helpottivat, taisivat johtua ummetuksesta :D

Meinaa alkaa nukuttamaan kun tässä iltasella kävin kävelyllä ja sen jälkeen saunoin oikein pitkän kaavan mukaan. Toivottavasti ens yönä sais nukuttua hyvin.
 
Onnea muillekin vauvautuneille! :heart:

Minun tarinani alkaa siitä, kun viime to-pe välisenä yönä oli "hassuja oloja". Supistuksista en vielä silloin tiennyt mitään (mutta opin tietämään myöhemmin, jumaliste!), mutta joku vain tuntui erilaiselta. Perjantai-aamuna seitsemän maissa sitten lirahti pikkuisen jotain hailakan vaaleanpunaista. Herätin miehen ja sanoin että taisipa olla lapsivettä. Muistin jostain syystä saaneeni neuvolasta ohjeen, että jos lapsivettä menee, ei tarvitse vielä lähteä sairaalaan, vaan odotella supistusten säännöllistymistä. Mies kuitenkin vaati, että soitan synnärille ja varmistan. Melkein tunnin siinä mietin, ja soitin sitten kuitenkin. Kätilö puhelimen toisessa päässä sanoi että KYSillä on käytäntö, jonka mukaan sairaalaan täytyy mennä heti kun lapsivettä menee, infektioriskin vuoksi.

No, tilattiin taksi, mies kävi pikaisessa suihkussa :D ja ihan rauhassa siitä lähdettiin. Sisko asuu naapurissa, ja oli tekemässä silloin kahdeksan maissa lähtöä töihin, ja huomasi ikkunasta meidät. Vilkutin ja huusin avonaiseen ikkunaan että ollaan menossa sairaalaan :D Että ihan iisi lähtö oli se, ei mitään sellaista hektisyyttä mitä kuvittelin :)

Synnärille saavuttaessa olin vain tiukasti sormelle auki, ja veikkasivat että kyseessä oli "korkea lapsivedenmeno". Osastolle piti kuitenkin jäädä, laittoivat kanyylin ja sain antibioottia 4 h välein infektion ehkäisemiseksi. Sielläpä minä sitten makoilin ja söin "sairaalaherkkuja" kaikessa rauhassa. Pe-la välisenä yönä supisteli jo aika kovasti, mutta kohdunsuu ei edistynyt kuitenkaan. Lauantaina supistukset vain kovenivat, ja yöllä kätilö jo sanoi että oon sen verran auki että voi lähteä synnytyssaliin epiduraalia saamaan.

Saliin pääsin joskus kahden-kolmen maissa yöllä, ja voi että siellä oli mukavaa! Epiduraali on maailman paras keksintö, mihinkään ei sattunut, nukuin jopa vähän aikaa :)

En edes muista kaikkea kunnolla, mutta jossain vaiheesa kätilö sanoi että voi aina supistuksen tullessa alkaa "änkäämään", eli liikuttelemaan sitä vauvaa synnytyskanavaa pitkin pikkuhiljaa. Jossain vaiheessa ne änkäämiset alkoivat sitten olla jo ponnistuksia, ja voi kauheeta että mikään ei oo sattunut ikinä niin paljon kuin se ponnistusvaihe!! Se ei kestänyt kuin jotain 10 min, mutta tuntui ikuisuudelta. Välillä teki mieli peruuttaa koko homma :D Jotenkin minä sitten sain (ihmettelen vieläkin) tuon pienen ihanan puserrettua ulos sunnuntaina klo 12.04.

Miehelle sanoin, että jos joskus haaveilen vielä toisesta lapsesta, niin muistuttaa minua tästä synnytyskokemuksesta :D Se oli minulle jotenkin tosi rankkaa kokonaisuudessaan...

Toipumiseni on kuitenkin lähtenyt käyntiin tosi hyvin, ja kotiin tultiin heti kun päästiin, eli tiistaina kun vauva oli 2 pvän ikäinen. Synnärillä tykkäsin hoitaa itse vauvaa koko ajan, en malttanut antaa häntä hoitoon henkilökunnalle. Toki siis käytiin yleisiä vauvanhoitojuttuja kätilön kanssa yhdessä. KYSillä on ihana hoitohenkilökunta, oli kyllä hyvin turvallinen olo siellä! Imettäminenkin sujuu, tosin meidän pikkuinen tuntuu haluavan jatkuvasti rintaa. Epäilen että maitoa ei vielä riitä tarpeeksi, ja ollaankin annettu noin kerran päivässä korviketta, ettei nyt ainakaan nälässä olisi ressukka :D

Jaahas, jopas tuli pitkä kirjoitus... lukekoon ken jaksaa :D

Nyt vois yrittää nukkua, kun tyttökin nukkuu.

Aion kyllä tulla edelleen tänne lukemaan teidän muiden etenemistä, vaikka itse olenkin jo (huh helpotusta) kahtena kappaleena! :)

- Öhkis.
 
Jaahas. Täällä sitä ollaan synnärillä. Ennen puolta yötä alkoi supistella silloin tällöin ja kahden aikaan sitten vähän säännöllisemmin. Neljän jälkeen tuli veristä vuotoa, niin tultiin tänne. Täällä sitten holahti lapsivettä ihan kunnolla ja olin jo neljä senttiä auki. Että tämän vuorokauden puolella meillä sitten taitaa olla lapsi! Uskomatonta.

Nyt voi sitten olla, että vähän aikaa tulee huonosti päiviteteltyä.
 
Lilyanna luulin jotenkin, että sinäkin olit jo synnyttänyt. Ja nyt sit varmaan oletkin jo pian luettavissa pois kämppäkaverilistalta! Onnea matkaan!

Mut muut odottelijat, ei hätää, tälläkään rintamalla ei mitään uutta. Tänään luon taikauskoa siihen, että kun nyt teen viimeisiä perussiivouksia, on kaikki kyllin valmista ja sit tulee vauva. Ihan selvä homma, eikös? Aiemmin olen yrittänyt perustaa uskoni siihen, että kun hommat on ihan kesken, lapsi syntyy :D

Tällä lasketulla ajalla onneksi on jo melkoisen varmaa se, että suunnilleen kahden viikon päästä tiedämme, milloin lähdetään käynnistykselle.

Tänään pitäisi postissa tulla kapaloliina vauvalle. Tilasin sellaisen trikoisen, ajattelin kokeilla, josko pojulle tulisi ainakin alkuvaiheessa sellaisessa hyvin uni. Oon muka niin kovasti taistelemassa sen puolesta, että meillä nukuttaisiin paremmin kuin viimeksi. Pettymys voi kyllä olla aika suuri, kun vauva ei sitten kuitenkaan "toimi" niin kuin haaveilen! Toivottavasti hormonit vähän pitää vireänä tuon ekan kuukauden ajan.

Sabrinafair mä luulen juu, että sulla on nyt ihan hyvä syy päivittää kuulumisia vähän harvempaan ;) Ootte kyllä mahtavia palstalaisia!
 
Jaaha, meitsi on oleillut tällä viikolla pääasiassa kotosalla kun olo on ollut tosi epäsosiaalinen. Aattelin tänään sen sijaan lähtee pyörähtään kaupungilla, saas nähä uskallanko ruuhkaan hulluille päiville!

piiti, no voi kökkö. No kuitenkin oli pää alaspäin vauvalla vaikka oli lähteny liikkeelle?

Sabrinafair, tsemppiä synnytykseen ja kiitos ahkerasta tähänastisesta päivityksestä, eiköhän me täällä ymmärretä että sulla on nyt muuta kiirutta!
 
Meillä onki Öhkiksen kanssa ollu tosi samantapanen synnytys :) Paitsi että ponnistus ei sattunu mulla nii kauheesti...

Kyllä se pieni muru osaa pitää mamman kädet kovassa käytössä :D Tissille kyllä nukahtaa aina autuaallisesti, joten on tehokas tainnutuskeino ;) Yritän täysimetystä, mutta se kyllä kahlitsee niin paljon kotiin (en pidä julki-imetyksestä :) ), että olen aina pumpannut välillä maitoa talteen ja alussa piti korvikkeilla mennä ennen ku maito edes nousi.. Mutta voi luoja kun se nousi! Oli kuin ois Tallinnan reissun heittäny ja ottanu 3 kokoo isommat tissit :D Mut mikäs siinä, kompensoi hyvin näitä raskauskiloja mitkä hitaasti mutta varmasti häviää pikkuhiljaa ;) Viime yönä oli hirmusta kiukkua koko yö, mikähän siinä että päivisin ei sitten kiukuta, pikku riiviö nostaa jo päätään.. :saint:

Onnea muillekin kahtia jakautuneille! :D
 
Sabrinafair Pääsitpä sit sanomasta et oot täällä varmaan vielä pitkään. :D Tsempit sinne!

Anime Ei se miehen haluttomuuden syy välttämättä oo sun kokos (ainakaan pelkästään). Meillä mies ei ainakaan suhtaudu kauheen hyvin jos haluaisin jotain petipuuhia lähinnä sen takia et jotakin kehitystä tapahtus. :D Esikoisesta myös loppuvaiheessa alko pelkäämään et satuttas vauvaa tms. Ja sit vielä kun se tietää miten epämukava mun olo tosi monissa asennoissa ni ei halua tehd oloa entist huonommaks. :) Tai näitä selityksiä mä oon saanu kuulla ja uskonkin osittain. :D

Tääl on alkanut iltasin ihmeellinen alavatsan vihlonta.. Tai olisko sit jotain sukkapuikkoja tms mut kipeetä tekee. Kaikki liikkeet aiheuttaa näitä eikä oikeen paikallaankaan olo auta.

Ääh, alkaa harmittaa ton esikon puolesta kun joutuu olee täällä mun kaa kotona eikä äiti pysty oikeen mihinkään. :( No onneks isovanhemmat leikittää minkä kerkiivät.

Nyt ihan parin viime päivän aikana oon kokenu tärkeeks laittaa kaiken kuntoon vauvaaa varten. Vaikkei nyt tekemistäkään paljoo ole niin onpahan kaikki sit valmista kun vauva joskus vaivautuu saapumaan, eli odotellaan varmaan vielä kolmisen viikkoa.

Jipsu & Pömppis 38+4
 
Mukava lukea taas uutta synnytyskertomusta a´la Öhkis :)

..huomaan et katon uteliaana ja odottavana miettien millanen synnytys itelle tulee (kun tätä aikaa nyt on) -kaikenmaailman Vauvan tarinat, Erilaiset äidit ja Teiniäidit -sarjoja :D ..ja kyynekanavat on auki ;)

Nyt kun "fiksuna" luin yliaikaisuudesta ja sen riskeistä, niin heti tietty ajattelin et saakohan vauva enää happea riittävästi yms riskit...voi huokaus! :ashamed:

Skonssi, oli vauva edelleen ONNEKSI pää alaspäin, mut siellä se kieppuu sivusuunnassa eikä kiirettä mihinkään :D Ja samoin tuo epäsosiaalinen olo tuntuu tulleen tännekin, tai ei huvittais lähtee enää mihinkään ja tehä mitään.. :| Tähän saakka oon kyllä joka päivä menny johonki tai ystäviä käyny kylässä.. Nyt tuntuu et vaan ODOTTAA..

Helikopteri, noin mäkin oon ajatellu et kun ees jotain hommaa on kesken niin vauva takuulla syntyy... Mut ei kai se auta ku alottaa noiden ikkunoiden pesu, ja vlopun aikana huoltaa terassi talviteloille ;) ..mikä ihme se ajatus edes on, et valtavasti asioita pitäis tehä valmiiksi ennen vauvantuloa -ihan kuin elämä loppuis siihen...sittenhän se uus elämä vasta alkaakin :heart:

Koitetaas nauttia viikonlopusta masujemme kanssa :cool: ..ja te joilla pikkuiset jo sylissä niin naattikaa niistä :heart:
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niille, jotka synnyttämään pääsevät!

Mulla oli äitipolille aika ja PÄÄSIN vielä kotiin, oon niin onnellinen!!! Mulla tänään synttärit ja tää ehdottomasti paras Lahja! Vauvan koko nyt 4 kiloa, et iso ON, mut sain puhuttua, et käynnistys vasta tasan rv 39. Toiset haluaa käynnistystä ja et vauva syntyis, mut mä EN halua käynnistystä, kaksi kurjaa kokemusta takaa sen, et viimeiseen asti vastustan. Nyt täytyy ottaa Kaikki konstit käyttöön, jos vaikka sattuis alkaa itsestään syntymään. Tosin kohdunkaulaa jäljellä 4cm ja 1cm auki, et eipä siellä oo juurikaan tapahtunut mitään. Kovasti lääkäri yritti pyöritellä, jospa jotain alkais tapahtumaan. Ylhäällä on vielä vauva, joten en usko, et kovin äkkiä on tulossa. Syntyä saa kyllä mun puolesta, mut haluaisin niin lähteä kotoa ja luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen. Oisivat ottaneet jo sisään, mut sain lääkärin ymmärtämään, mitä olen kokenut ja kun tilannekkin vielä epäkypsä, niin saan viikon sit vielä lomailla lasten kanssa. Syyslomaa on ens viikko.

Tsemppiä kaikille odottajille! Taidan juhlistaa tätä päivää lähtemällä lasten kans pizzalle!

poikatyttö ja tyyppi 37+4
 

Yhteistyössä