Lokakuun Onnenmurut 2012 **MEIDÄN KUU!!**

Hei vaan ja terveiset Naistenklinikan unettomasta yöstä. Mulle saa päivittää vauvauutisen seuraavin tiedoin:
Tyttö ~ 1.10. ~ 3960 g ~ 50,5 cm ~ rv 39+0 Lisätietoja myöhemmin. Olo on onnellinen ja odotus on saanut parhaimman ja kauneimman palkintonsa. Tsemppiä vielä odottaville!

T. Lykke ja Pikku
 
Onnittelut vauvautuneille ja onnea matkaan sitä aloitteleville!

Tiedän että malttamattomia ei tämäkään hurjasti lohduta, mutta siis onhan ihan yleistä sekin, ettei kerta kaikkiaan mitään supistuksia tai oikein mitään tunnu ennen kuin sitten tärähtää.

Yksi ihminen sanoi mulle muuten, että uudelleensynnyttäjillä olisi jotenkin niin, että supistukset ei pelkästään lyhennä sitä kohdunkaulaa vaan avaa samalla, kun taas ekalla kerralla supistukset ensin vaan lyhentää ja sitten sen jälkeen vasta avaa. Voisikohan tokalla kerralla poksahtaa vedetkin helpommin?

Sain aikaisiksi ostaa vähän keksejä miestä varten sairaalakamppeiden joukkoon. Katsotaan, jaksanko tänään kasailla vähän jotain liivinsuojaa sun muuta valmiiksi. Onneksi mulla kulkee käsilaukussa aina suunnilleen kaikki, mitä autiolla saarellakin voisi tarvita... Ehkäpä jonkun uuden hammasharjan voisi ostaa, ei tarttisi sitten muistella vanhan ottamista mukaan. Ilman hammasharjaa on varmaan kaikkein kurjinta :D
 
Onnea vauvansa saaneille! Ihanaa ku joka aamu saa lukea noita uutisia! :heart:

Onnea matkan Little Precious ja oliko Killikin lähdössä?
Hei mutta älkää jättäkö mua sitte tänne yksin jookos!! Niin moni tuntuu olevan synnärille menossa...

Helikopteri: mulla on veet menny kahella viimesellä kotona, mutta siinä vaiheessa synnytys on ollu jo niin pitkällä että ois saanu varmaan heti ponnistaa ku koko matkan synnärille olen pidättäny ettei lapsi tulis ja niin ne pikkusten naamat on olleet aika mustelmilla sitte...Eli en osaa tuohon kyllä vastata...

Nyt loppu kirjottaminen...kädet niin rikki ettei pysty enää...kurjaksi meni tää homma nyt..Sannulille kuitenki kiitos, kylmästä oli apua juuri sen hetken ku pussi pysyi kylmänä eli 10min...
Sen verran vielä että ei tartte ruveta insulle, sen verran hyvät arvot oli kolme viimestä, mutta yksään arvo ei saa mennä ees rajalle enää vaan se on sitte kerrasta insulle..tänään arvo oli 4,9 eli jee!

Crocus ja pikkumies 37+3
 
IMN
Onnea jälleen vauvautuneille ja niille joilla nyytin saaminen syliin lähenee! :)

ZondeSupistukset voi tuntua vaan selänkin puolella :) Näin on ollut äidilläni, sekä kahdella kaverillani. Kavereista kumpikaan ei ollut edes tunnistanut selkäkipua supisteluksi ja sairaalaan lähtiessä eivät olleet ajatelleetkaa lähtevänsä synnyttämään, vaan hakemaan apua tuohon kipuun. Toinen olikin ollut jo 8cm auki kun oli sairaalassa ollut perillä :D Ensisynnyttäjänä olisi varmasti halunnut olla paikalla jo aikaisemminkin, joten parempi sen selkäkivun takia on käydä synnärillä "turhaan" kuin liian myöhään.

Mekin pyydettiin kummiksi runolla :) Ylioppilaskortin väliin laitettiin pieni lappu jossa luki tämä runo:
Hyvät ystävät ovat kuin lyhtyjä tiellä
– ne eivät suinkaan lyhennä matkaa, mutta tekevät sen valoisammaksi kulkea.
Lähtisitkö pienokaisemme kummiksi valaisemaan hänen matkaansa?

Tai eipä tuo oikeastaan runo ole, ennemminkin tuollainen... mikälie :D

Keittiöstä kuuluu esikoisen huuto; "Äiti mää ihan vähän vaan autan sua!". Pakko käydä kattomassa mikä sekasorto siellä oottaa :D

IMN & Tuutikki 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zonde
Onnittelut taas munkin puolesta vauvansa saaneille !

Kyllä sitä näköjään aika addiktoitunut on tähän palstaan. Eilen hommattiin mulle uus puhelin ja mentiin sen jälkeen keskutaan kahville. Ei sitten muutamaan tuntiin ollut tämä kännykän app käytössä. Monesti jo mietin, että kukahan on sillä aikaa synnyttänyt ja kotona piti heti päästä lukemaan. :) Melkein jo rupesin nettiselaimen kanssa kahvilassa kännykällä lukemaan, vaikka se on tosi hankalaa.

Ihanaa Crocus jos saat edes hetkellisen avun siitä kylmästä. Itselläkin on vähän aina öisin ja aamuisin ranteet kipeänä, mutta tuo sun kuulostaa niin kurjalta, etten viitsi edes valittaa.

Muutenkin on sellainen olo teidän oloja lukiessa, että mä pääsen jotenkin luvattoman helpolla. Nuo pienet rannekivut ja se joka toisen yön huonot unet on oikeastaan ainoa vaiva. Eikä silloinkaan ole mitenkään hankala olla, ku nukun huonosti. Hormonit varmaan vain herättää. Vessaankaan ei tarvitse nousta kuin pari kertaa yössä. Pitää varmaan osata nauttia tästä, kun tietää, että vois olla paljon hankalampaakin.
 
IMN
Sabrinafair Sama homma, tuntuu että helpolla oon päässyt. Vaikka sairaslomalla oonkin ollut huhtikuusta asti, mutta lähinnä vauvan eikä oman hyvinvoinnin takia. Eipä tuo korkea verenpaine ollut mulle itselleni mikään ongelma, mutta en halunnut vauvan kärsivän siitä (en tosin tiedä edes miten vaikuttaa) tai tuhottomasta stressistä. Paineethan lähti laskuun heti parin viikon saikun jälkeen.
Toisaalta, voin ihan hyvällä omallatunnolla olla ilman pahempia vaivoja, koska esikoista odottaessa voin pahoin 24/7, oksensin vähintään kerran päivässä ja alaselkä oli helvetillisen kipeä jo ennen plussa testiä ja siitä aina synnärille asti. Siihen lisäksi vielä kaikki selittämättömät vuodot ja raskausmyrkytys, joten oli kyllä sellainen "unelmien ensiraskaus" :D
 
Täällä mihinkään lähdetty :mad: Suppareita tuli vähän yli tunnin ja siihen ne loppui. Yöllä nukuin 00.30-5.30 ( herään joka aamu nykyään ennen kuutta, raivostuttavaa )... menin takaisin sänkyyn puoli ysi kun olin syönyt aamupalan ja heräsin just. Ei tunnu missään, ei supista ei mitään. Olo on pöhnäinen kun nukkui taas "päikkärit" ( mulle tulee niistä usein huono olo )... ja nuha vaivaa. Kun luoja on luonut lyhyen pinnan niin nyt jo rupeaa hermoilemaan että koska oma vuoro on lähteä vaikka la:kin on vasta ens viikolla :LOL:

Supistukset
tuntui mulla nimenomaan selässä. Lapsivesien menon jälkeen alkoi tiukat selässä tuntuvat supparit jotka jatkui 12 h säännöllisinä ja sai aikaan sen että selkä oli synnytyksessä ihan tohjona. Varsinaiset synnytyssupparit tuntui sit sekä selässä että vatsassa, mutta nytkin kun mulla supistelee niin enempi selän puolella...

Niin ja vauvauutisiakin täällä on tullut: onnea paljon Lykke ja Little Preciousille tsempit... jokohan siellä on vauva maailmassa myös!

jospa tästä ryhdistäytyisi ja menis vaikka suihkuun... miehelle en uskalla enää soittaa kun sillä kuulemma hyppää nykyään sydän kurkkuun joka kerta kun puhelin soi :D... ei oo vissiin helppoa silläkään toi oottaminen. Esikoisesta kun kaikki kävi niin yllättäen ja etuajassa, että ei ollu raukka yhtään varautua lähtöön melkein 2 viikkoa ennen la:ta :D
 
Killi: Meillä mies on niin kiinni työssänsä nyt että eilen ku yritin soitella sille noita diabeteshoitaja aatoksia (useampaan kertaan) niin en koko ukkoa saanu kiinni...tuli kotiin vähän enne klo23...sanoinki sille ku juteltiin (se mietti miksi olin sille soitellu) että aatteles jos mulla ois vaikka veet menny että ois ihan mukava ku vastais, tuumas vaan että niin joo pitäis kait sitä sitte vastata...ääh miehet!

Kylmästä tosiaan oli se tosi hetkellinen apu, mitenhän saisin siitä avun koko yöksi? Tuo 10min ei oikein jaksa riittää...kolmisen tuntia sain nukuttua 1g panadolin apuna mutta loppu yö oliki sitte ihan hirveää taas..ihmekkös tuo että väsyttää...

Kummit meillä on vielä ihan kadoksissa...ei oo enää vitoselle helppo noitakaan miettiä..
 
Vielä yhessä kasassa, supistukset koventunu ajan kanssa mutta ei järjettömän kovia, lämpötyynyn kanssa mennään. Jos ei ala tapahtumaan niin vauhditetaan lääkkeillä. Olin auki 1,5cm tullessani kasin aikaan. Nyt vaan pitäs ootella..|O
 
Little Precious: tsemppiä! Toivottavasti homma etenee nopeasti ilman lääkkeitä ja antaa luonnon hoitaa osansa...

Crocus76: voi ei noita miehiä... Meillä kyllä on tajunnut nyt jo pari-kolme viikkoa että jos soitan ja heti perään uudelleen jos ei vastaa, niin sit on tosi kyseessä. Ja mitä lähemmäs mennään laskettua aikaa, niin sitä "säikympi" siitä on tullut... :)
Ehkä se olis nyt sunkin miehen hyvä iskostaa mieleensä pikkuhiljaa, että puhelin lähelle ja jos oot soitellut muutaman kerran niin on ihan oikeesti ASIAA... :)

Kerääköhän tää vauva voimia synnytykseen... tuntuu että liikkeet on selvästi vähentyneet :| En oo vielä huolissani, kyllä niitä sitten aina tulee monta muksahdusta kun on tullakseen, mutta jotenkin vaisumpia ovat. Äsken söin mandariinia ja yritin tökkiä toista hereille, mutta ei mitään. No, varma keino saada bebeen liikettä on pistää musat soimaan kovalle :D. On ihan isoon siskoonsa tullut... laitoin youtubesta soimaan heviä täysillä ja johan alkoi tulla potkuja... :) tai no, ei noi oikein enää ole mitään potkuja vaan sellaista mylläämistä. Taitaa pienellä olla jo aika ahdasta :heart:

Mä taidan lähteä ideaparkkiin pizzalle ja shoppailemaan isosiskolle jotain kivaa... Aamulla vähän lupailin tytölle että voisin lähteä ostamaan hänelle jotain kivaa niin tyttö sanoi isälleen anovasti että voitaisiko mennä isi illalla kauppaan ostamaan banaaneja :heart:.... on se liikkis
 
IMN
Kasvukontrolli takana päin.. jälleen.
Painoarvio tällä hetkellä 2,7-2,8kg, viime viikolla oli 2,6-2,7kg. Vartalonmitta ei ole kasvanut viikossa, joten tuo n. 100g lisää tulee pidentyneestä reisiluun mitasta. Eli pitkä ja hoikka kuten isänsä ja isoveljensä, äitiin on turha verrata :D Nähtiin myös ultrassa kuinka söpösti pieni haukotteli kieli pitkällä :heart: Viime kerrallakin nähtiin kun maiskutteli huulilla lapsivettä :)
Ja sitten se sisätutkimus! Kanavaa jäljellä 1-1,5cm ja kohdunsuu auki 2cm :) Ihan tyytyväinen olisin tähänkin lähtötilanteeseen synnytyksessä. Ja jälleen lääkäri aiheutti mulle ällötyskohtauksen kun kertoi että vauva pungersi päällään lääkärin sormenpäitä, oonkohan liian herkkä näille? :D Lääkäri lisäksi hieman venytteli kohdunsuuta ja irrotteli kalvoja, että saataisiin vauva luonnollisin keinoin maailmaan :) Kivasti ainakin alkoi supistella tuon sorkkimisen jälkeen ja laitoinkin miehen ajamaan neuvolasta kotiin että päästäisiin joskus perillekin :D Oisin varmaan pysähtynyt joka toiselle bussipysäkille.
Nyt sitten loppui kasvukontrollit keskusneuvolassa ja seuraavaksi siirrytään äitipoliseurantaan. Kunhan vain soittaisivat ajan sieltä, kuinkahan kauan saa sitäkin puhelua odottaa.. Tosin äitipolilta varmasti laittavat suoraan käynnistettäväksi, joten kiva vaan jos menee ensi viikon lopulle.

IMN & Tuutikki 38+5
 
Onnittelut jälleen uusille vauvan saaneille! :)

Supistuksista tuli mieleen että sain eilen uutta tietoa kun kävin äitipolilla. Lääkäri kysy että onko supistellut ja sanoin etten ainakaan tunne. Niin lääkäri sanoi että fakta on se että kaikkia supistaa mut osa ei vaan tunne niitä ennen kun on tosi kyseessä. Tosi erikoista mun mielestä, eikä tullut esikoisesta koskaan tietoon.
No viimekskin kun oltiin jo sairaalassa ja käyrillä niin kätilö sano et jotkut jo synnyttää näillä suppareilla ja tosiaan mä en tuntenut mitään. Sit kehuivat vielä mun kipukynnystä mut mä vaan ihmettelin et mitä tekemistä sillä muka on asian kanssa, kun kuitenkin ne synnytyssupparit teki sit tosi kipeetä.

Crocus: ei me kaikki sua ainakaan hylätä. :D Mullakin laskettuun vielä reilut pari viikkoa ja tuskin sitä ennen tulee.

Nyt oon tosissani alkanut laittaa paikkoja valmiiks vauvaa varten, tai lähinnä olen siivoillut ja tehnyt muuta pientä mitä en sit haluu joutuu tekemään heti sairaalasta kotiuduttuani. Miehen kanssa eilen keskusteltiin siitä miten pärjäävät ilman mua ja vaikka mies vakuutti et varmasti pärjäävät ni multa meinas tulla itku ku ajattelin et esikoisen joudun jättämään pahimmassa tapaukseks moneks päiväks. Vaikka ne mua sinne sairaalaan katsomaan. :)

Osaako kukaan sanoa muistanko väärin, kun muistelisin et maidon pumppaaminen saattas vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen? Maitoa on nyt alkanut jonkin verrankin valua ja jostakin vaan muistelisin tollasta.. Saatan tosin olla ihan hakoteillä. :D

Mä ymmärrän tavallaan et monet on tosi malttamattomia saamaan vaavinsa syliin mut tuntuu et ite vaan haraan vastaan enkä millään haluis et viel syntyy. Tietty ku muistelen niit esikoisen ensimmäisiä päiviä nii vaikka olin äärettömän onnellinen niin olin myös tosi väsynyt, kipeä ja älyttömän itkunen.

Jipsu & pömppis 37+3
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Jipsu Mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia, että toisaalta tahtoisin raskauden jo päättyvän, mutta vauva saisi kuitenkin odotella vielä jonkin aikaa :D Ja myös tuo synnytyksen jälkeinen aika pelottaa kun muistan vielä ne kivut ja sen univajeen.

Supistaa, ei supista, supistaa, ei supista.. Otappa tästäki nyt sitte selvää. On kyllä niin laiska päivä etten varmaan edes jaksaisi ponnistaa :D Pyysin kaveria tekemään meille täksi päiväksi ruokaa kun on niin väsynyt olo.
 
Maidon pumppaaminen tai nännien hierominen ainakin pitäisi olla konsti joka aktivoi jotain hormonia ja voi edistää synnytyksen käynnistymisessä, näin olen ymmärtänyt.

IMN:llä on jännät paikat... :)

Mä en tajua mitään noista kanavista ja aukioloista :ashamed: Tai siis, äitiyspolin parissa tarkastuksessa on ulkosuu kuulemma ollut sormelle auki, normi uudelleen synnyttäjän tilanne sanoi lekuri. Mutta en tiedä yhtään että mitä sen tilanteen pitäisi olla... jos kohdunsuu on 2 cm auki ( niinkuin IMN:llä ) , niin tarkoittaako se ulko -ja sisäsuuta? Ja silloin synnytys on käynnissä, vai mitä? Oon vissiin vähän tyhmä kun en noista tajua... sen verran joo, että kun on 10 cm auki - saa ponnistaa :kieh:

Mulla muuten nää supparit tuntuu tosi ikävästi paineena takapuolessa.... onkohan ihan normaalia?! Veikkaan että vauvan pää painaa jotenkin sellaisessa asennossa että siitä johtuu tuo peräsuolessa oleva paine. hölmönä menin googlettamaan ja keskustelupalstoilla luki että se on ponnistamisen tarvetta ja kandeis mennä tarkastuttamaan tilanne. höh, harjoitteluaha nää mun supistukset vielä on, mutta tuntuvat alavatsan lisäksi ihan tuolla peräsuolen tienoilla : /
 
hyvä kuulla että Crocus sulla on samoja oireita. mä vähän rupesin huolestumaan kun tosiaan suppari tuntuu sekä alamahassa että takapuolessa. Kaikki keskustelut vaan viittaa siihen että synnytys olisi lähellä tai siis lähinnä ponnistusvaihe, no haloo.... kai se on vaan tuo vauvan pää joka on jo tosi alhaalla. Eikä se paine saa mua ees menemään vessaan... äh, mitä varten mä menin googlettamaan :(
 
Tulen vähänsivusta huutelemaan Crocukselle rannekanavan oireyhtymästä. Oma pikkukakkonen syntyi elokuun lopulla :) Olen itse kärsinyt noista rannekivuista molempien odotusten aikana. Esikoinen syntyi sydäntalvella ja silloin kivut siedettävissä mitoissa, mutta nyt kakkosen kanssa oli ihan tuskaa juhannuksesta eteenpäin. Minulla kuitenkin osteopatia auttoi. Kolmen käsittelyn (oikeastaan tokan kerran) jälkeen pahin kipu katosi, jäljelle jäi kyllä turvosta ja puutumista, mutta ei sitä jatkuvaa kipua, joka sai minut vääntämään itkua. Osteopaatin keksin ko. linkin kautta Lapsen T. En kyseiseen paikkaan päässyt (kuukauden jono), mutta siitä innostuneena kävin toisaalla. Jos sinulla siis odotusta vielä jäljellä, niin kannattanee kokeilla. Kivut muuten hävisi molemmissa odotuksissa synnytyksen jälkeen, nyt kakkosen jälkeen tosin sormissa vielä lievää puutuneisuutta. Esikoisen jälkeen ahtaat rannekanavat aiheuttivatkin sitten jännetupintulehduksen molempiin käsiin, kun jännitin ranteet vinossa pienillä viikoilla syntyneen pikkuisen kanssa (olipa helppo hoitaa sitten vauvaa ranteet lastoitettuna). Toivottavasti tälläinen ei yleistä ole. Tsemppiä sinulle ja muillekin käsikipuisille! Saatte sylintäideltä sympatiaa :hug: Onnea lokakuisille jo vauvautuneilöe ja tsemppiä loppuodotukseen muille!
 
Viimeksi muokattu:
ail
Täällä alkoi kolmelta supistukset 10min välein mutta tossa tunti sitten loppui.En kyllä jaksaisi edes synnyttää.Alkaa nää max 2 tunnin yöunet vaatia veronsa.Nukun istualteen ja oonpa unohtanu parina päivänä syödä.Onnea vauvaantuneille ja tsempit synnytykseen menijöille.


ail ja saaga 37+4
 
Killi mulla kans tuntuu nuo supparit myös tuolla peräpuolella. Eikö tule muillekaan tarvetta mennä vessaan silloin. Ajattelin kans, että se vauva vain painaa johonkin sinne suoleen silloin. Varsinkin, kun on ummetuksen takia varmaan suoli ihan täynnä, niin tuntuu ikävältä. Toi googletus voi kyllä olla vaarallista. Itsekin olen sillä tavalla onnistunut diagnosoimaan itselleni vaikka mitä kauhukuvia.
 
IMN
Killi Yleensä jos vain ulkosuu on sormelle auki, neuvolakorttiin merkataan uss. Jos taas sisäsuukin on auki, niin silloin puhutaan kai vain niistä senteistä. En oo itekkään ihan varma. Sitten tietenkin kun kaula on hävinnyt tarpeeksi niin sisä- ja ulkosuuta on vaikea enää erotellakaan :)
Harjoitussupistuksethan kypsyttää paikkoja ja availee kohdunsuuta, joten synnytys ei välttämäti ole käynnissä vaikka olisikin muutamankin sentin auki :) Käynnistyneeksi synnytykseksi lasketaan kun supistukset ovat säännöllisiä (tai vedet menneet?), oli paikat sitten auki tai ei.
Ja eipä noista nyt välttämättä tarvitse mitään tajutakkaan :) Vaikka harjoitussupistukset ois kuin paljon paikkoja kypsyttäneet, niin mitään taetta ei siltikään ole sille että synnytyksessä kaikki menisi ihan käsikirjoituksen mukaan. Anoppikaan ei ymmärtänyt mikä on auki ja miksi kun tän päiväistä lääkärikäyntiä selitin, ja hänellä sentään on kuusi lasta :D Mutta anoppini onkin asia erikseen..

Mulla supistukset loppui niihin muutamaan, vähän on kyllä ollut kipua selässä ja reisissä mutta tuskinpa tästä ollaan mihinkään moneen päivään lähdössä.. Ärsyttää kun jotenkin on nyt päähän iskostunut se että käynnistettäväksi tässä taas joudutaan. Laskeskelen vaan että kuinka monta päivää vielä on aikaa saada synnytys käynnistymään itsekseen.

Mutta nyt kyllä taidan suunnata saunaan, jospa se (tällä kertaa) saisi jotain aikaiseksikin..
 
Taas on päivän jomotellut vatsaa, yöllä, jonkun verran aamulla ja aika paljon päiväunien aikana. Jotenkin toi lepo laittaa mulla supistukset alulle, nyt kun kävin puolen tunnin reippaalla kävelyllä niin olo palautui ihan normaaliksi. Mulla ainakaan ei oo mikään kiire synnyttämään, tuntuu vielä että koko vauva on tosi kaukainen asia... vaikka se voikin putkahtaa maailmaan koska vaan.

Ehtipä ranteet kipeytyä muuten jo tunnin päiväunienkin aikana! Ja sormissa on nykyisin vähän kipua iltaan asti. Mutta vielä tän kanssa pärjää. Mutta sit yks uniongelma lisää. Mä oon alkanu KUORSAAMAAN! Ennen piti pitää korvatulppia kun mies kuorsaa, nyt ne on laitettava, muuten havahdun juuri nukahtaessani omaan kuorsaukseen :LOL:
 
Mäkin olen alkanut kuorsata nyt raskauden aikana. Olen kans yleensä nukkunut korvatulpilla miehe kuorsauksen takia, mutta nyt se on joutunut monena yönä siirtymään sohvalle, ku mä kuorsaan. :D Ja säpsähdin kans tässä yks yö omaan kuorsauksen. :) Toivottavasti tämä loppuu sitten synnytyksen jälkeen.
 
Kohdunsuusta: Aika mielenkiintoista että mulla on lääkäri merkinnyt kohdunsuun olevan kiinni molemmilla lääkärikerroilla, vaikka itse kun tunnustelen, huomaan että pari sormea menee sisään ainakin noin sentin verran kohdunsuulta ja se on ihan pehmeä. Kaulaa on kuitenkin jäljellä n. pari-kolme senttiä joten olisiko se senteissä aukiolo sitten ihan sisäsuultakin jos niin sanotaan?

Vatsassa poksahtelu/naksuminen: Mulle sanottiin neuvolassa että sikiökalvot ne siellä masussa paukahtelee :LOL:

supistelut: mulla tuntuu paineena peräsuolessa, selkäkipuna ja alavatsakipuna. Välillä on päiviä ettei tunnu niin kipeinä mutta välillä joutuu ihan särkylääkkeillä oloa helpottamaan kun selkää särkee supistellessa. nytkin n. 10 min välein supistelee joten turha kuvitellakaan nukkuvansa:kieh:

Flunssaa pukkaa ja kaikin puolin kärttyinen olo taas, tuntuu että esikoisenkin hyvää tarkoittavat "koska se vauva syntyy" utelut käy nykyään hermoille. Toivottavasti ei kukaan soita lauantaina kun on laskettu aika, voi tulla aika kitkerää vastausta että tulee kun on tullakseen, ei siinä päivää katsota:mad: Voi mennä yli viikkokin vielä ja parempi asennoituakin niin...:popcorn:
 
IMN mulla vähä sama fiilis...ekassa raskaudes munuaiskivut alkoi viikolta 20 ja jatkui loppuun
asti, sit selkä kivut,kasvohalvaus ja raskausmyrkytys...tuntuu et nyt päässyt tosi "helpolla" =)
Ja kaiken lisäksi "sika helppo" synnytys ja pari pussia verta 4 päivää synnytyksen jälkeen siihen päälle...
vannoin ettten 2 lasta tee ja nyt ollaankin täs tilanteessa =) mut nyt olisin kyl nii valmis jo synnyttämään
..mut ei...supistelee ja loppuu jne...eli mie olen varmaan tääk sit viimeisten joukossa kirjottelemassa..
Toivottavasti sauna teki sulla tehtävänsä ja olet matkalla synnyttämään :)

Onnea taas kaikille pikkuisensa syliinsä saaneille :flower:

Joku tuossa kirjoittelikin et google on "vaarallinen" paikka...mä olen samaa mieltä...
mä olen kehittänyt itselleni jonkinlaisen paniikin tuosta et milloin pitää sinne synnärille lähteä,
miehel tunnin matka töistä tähän ja täältä tunnin matka sairaalaan..pitäiskö ottaa makuupussi ja
mennä sairaalan oven taakse :LOL:

hmm, jos sitä taas aamulla pääsisi lukemaan uusien pienokaisten syntymästä...ja yrittäisi itse
nukkua edes muutaman tunnin et jaksaa edes jotain tehdä esikoisen kans huomenna ..

Eli öitä ja toivottavasti hyviä unia kaikille :hug:

Tiituli&Turo 38+3
 

Yhteistyössä