Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Tsemppiä anu84, toivottavasti ei ole mitään kummempaa! Tule kertomaan kun tiedät lisää.

Pinusti, tuo sairasloma kirjoitettiin sairaalassa sen kaavinnan jälkeen ja pyysin kyllä, että syyksi laitettaisiin jokin muu, mutta se ei käynyt. Olisikohan se koodi ollut alkuraskauden keskenmeno tms (oli kirjoitettu siis numerokoodilla). Ja googlettamallahan tuo löytyi samantien. Sen tiedän, että muuten esimerkiksi pahoinvoinnin voi laittaa muuksi kuin raskauspahoinvoinniksi jos haluaa. Laitoin kyllä sairaalaankin palautetta tapauksen jälkeen, että tuli sitten potkut sen vuoksi kun pomo selvitti sairasloman syyn eikä hän varmasti ole ainoa, joka niin tekee.

Täällä alavatsaa ja alaselkää jomottelee edelleen. Limakalvot ovat kuin hiekkapaperia, auts :D Paha olo puskee jos ei ole syömässä vähän väliä. Näillä mennään taas.
 
Käynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa, ultraa ei osannut käyttää ja dobblerilla yritti ääniä, mutta eihä ne nyt vielä kuulu... Vuoto alkaa olla punertavaa.... Olikohan tämä tässä.. Ja olo kun menkat alkais...
 
Iltaa pinoon! Väsyn keskeltä saan just sen kerran viikossa ilmeisesti raahattua itseni niin kauaksi aikaa koneelle, etten ehdin jotain kirjoittamaankin... Tänään on ollut taas huono päivä, mutta muuten ehkä viimeinen viikko on jo ollut vähän helpompi. Oksetus ei ole enää niin voimakasta enkä meinaa vallan kuolla enää väsyyn.

Jiille pahoittelut ja isot tsempit täältä. :hug: Toivon sydämestäni, että toivut nopeasti henkisesti & fyysisesti ja teillä tärppää taas pian kun uuden yrtyksen aika on.

anu84 Toivottavasti vuoto olis ihan harmitonta ja loppuis pian. Onneksi sulla on huomenna se ultra. Jaksamisia sinnekin!

Kaikille uusille kollektiivisesti tervetulotoivotukset! :wave:

Ei mulla kai mitään järkevää kirjoitettavaa muuten ollutkaan. Kello alkaa lähentyä puoli kymmentä eli se olis taas nukkumaanmenoaika. ;) Np-ultra olis keskiviikkona ja alkaa jo tosissaan jännittää...

Lumi & muru 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Meijän vauva kuulu tänään hyvin selkeästi aamulla ku dopplerilla kuunneltiin!Vinkvink:aamulla tyhjän mahan kanssa ja seksin jälkeen!

Vointi muuten hyvä,ruuat maistuu,pienia annoksia pystyy vaan syömään,mut muuten pahoinvoinnit ovat poistuneet. Väsyksissä oon ollu koko viikon,päikkäriä ja ajoissa nukkumaan. Masu pömpöttää jo,on siinä aamuisin oikea pienen pieni kumpu,mut ruuan jälkeen ja illalla se on aika hervoton:)
Nännipihat on turvonnee,tummuneet ja niihin on tullu sellassia pieniä "näppylöitä",mitä lie ovatkaan. Hiukset j aiho on muuten pysyneet hyvänä,mut rintakehään on alkanu tuleen pienia punasia näppylöitä. Seksiä tekee jatkuvasti mieli ja juoksu kulkee taas,sellasta nurmolla ja tyypillä 10+1
 
IMN
Saiskohan sitä itsekin pitkästä aikaa jotain kirjotettua.. Ollut niin väsynyt olo ja kiireinen viikko että ei oikein edes tiedä mitä omastakaan olosta kertoisi.
Oireet on olleet tänään vähän vähäisemmät ja muutenkin tuntuu että pahoinvointi alkaa painottua aamuun ja iltaan, päivällä vointi ihan ok. Toissapäivänä taisin oksentaa aamupuuron samantien kun sain lautasen vietyä tiskikoneeseen. Hassua mun osalta tuo oksentaminen, kun se oksennus tulee lähinnä silloin kun sitä vähiten odottaa, eli kun oikeastaan ei edes ole huono olo :D
Iho on aivan järkyttävässä kunnossa! Hirveästi finnejä ja mustapäitä, oikeastaan enemmän kuin ikinä ennen. Murrosiässäkään mulla ei iho-ongelmia ollut minkäänlaisia, mutta nyt.. Ja raskaanako kaikista hehkeimmillään? Oon tosiaan eri mieltä.
Ja massu näkyy jo hieman! Kohtu tosiaan on kuulemma aika edessä ja kun "ylimääräiset" (lue: läskit) vetää pois edestä niin selvä kumpu näkyy :) Olenkos nyt siis onnekas vai en kun masu näkyy näinkin aikaisin? :D Ei taida taaskaan pysyä kauaa salassa, kun esikoisenkin aikoihin oli jo rv 12 sellainen pömppis ettei mitään jäänyt arvailujen varaan.

Huomenna olisi ar-ultra, eli tuo toinen ilmainen käynti josta jo kerroinkin :) Mieheke ei pääse iltavuoron takia mukaan, joten nappaan äipän ja poitsun mukaan ihmettelemään :)

Ei tainnutkaan tulla kirjoittamisesta mitään kun sänky huutaa mua tossa vieressä :D Tuun huomenna sitten raportoimaan mitä ultrassa näkyi :)

IMN & Tuutikki 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Nurmo, nuo nänninäpyt on ihan normaali juttu, muistan joskus lukeneeni asiasta artikkelinkin, koitan sen tähän vielä etsiä..
Haa, löysin!
Tutkimus: Nänninäpyt houkuttelevat vauvan imemään rintaa - Imetys - Ulkomaat - HS.fi

Mulla alkaa tuo porkkanaraasteen syöminen riistäytyä käsistä... :D Tänään on mennyt illan aikana 800g!! :D Parempi tietysti tuo porkkana kuin karkki tai sipsi! Mahtaa tällä tahdilla kesällä iho ruskettua! :p

Nyt vois mennä nukkumaan, hooooohhoijaa! :D

-Minki ja ylläri 10+2-
 
Jos minäkin tänään vähän kirjoittelisin! Olen niin laiska naputtamaan mutta lukemassa käyn melkein päivittäin..

Tänään oli labra ja vielä kaks viikkoa kaks päivää pitäis ootella ultraa. Oon jo monesti miehelle valittanu että olis pitäny käydä ar-ultrassa kattomassa pikkusta, mutta nyt tuntuu että sama kait se olis sama odottaa nuo kaks viikkoa. Ärsyttää kun eka ultra on vasta viikolla 12+3 (neuvolan mukaan). Itse luulen, että silloin on menossa 13+jotakin. Muistaako/tietääkö kukaan, milloin nuo ultrat nyt olikaan tarkoitus tehdä, jos haluaa osallistua siihen seulontaan? Kun jostakin muistan lukeneeni, että joillekkin tietyille viikoille ajoittuu se parhain aika tutkia mm. niskaturvotusta.

).( Omaa napaa sitten vähän. Liikunta helpotti huimasti pahaan oloon, luulinkin jo siitä eroon päässeeni. Lomalla ulkona kului vähintään 4 tuntia per päivä. Nukuttuakin tuli paremmin, mutta nyt kotiin tultua uni on ollut hankalasti saavutettava asia ja silloinkin kun nukahdan, heräilen jatkuvasti. Ainakin pissalle. Ja nämä aikaiset aamut vaan ei ole mulle. Yökkäily aamuisin on mulla sellasta että muutaman kerran ja voimalla. Tänään luulin, että oksu nyt lentää, mutta tulikin vaan hirveä röyhtäys :LOL: Ja mies sai hyvät aamunaurut, musta ei normaalisti sellasia ääniä lähe. Ruoat ei hirveesti maistu edelleenkään, varsinkin jos itse täytyy tehä. Ja ruokakauppojen ´herkkutiskit´, voi kun ne löyhkää! Mutta sentään ultimate väsy on väistynyt!

Ihanaa kevättä ja voimia kaikille!

Kata ja Vaapu 10+0 (tai enemmän ;) )
 
Heippa!

Valitsin sitten eilen ravintolareissulla pastaa ja lammaspyöryköitä ja kumpikaan ei kyllä maistunut miltään. Pasta ravintolassa on kyllä AINA ollut pettymys, mutta tuntui ettei pihvikään oikein uppoa.

Nyt olen lähdössä ensimmäiseen neuvolaan :).. Sori tällasta omaa napaa vaan.. :p
 
Anu84: Mulla tuli kunnolla punaista verta viime torstaina aamulla ja uudestaan punertavaa tuhrua valkovuodon seassa lauantaina kun luulin jo selvinneeni säikähdyksellä. Mentiin ultraan ja lääkäri tyynnytteli että ei vuoda sillä hetkellä ollenkaan ja että vuoto on harmitonta kohdun limakalvoilta tulevaa. Punaista verta tuli ihan semmoinen lammikko paperiin, tuhrun vielä ymmärtäisin kun on niin vähäistä. Mitään hematoomia mulla ei kohdun sisällä näkynyt. Koeta jaksaa ultraan, todennäköisesti kaikki on hyvin!!!:hug:

Nurmo: Mullakin löytyy sydänäänet parhaiten kun kohtu on kovettunut;) Ja juurikin aamulla, varsinkin jos rakko on täynnä, tulee kohtu lähemmäs ihon pintaa.

Harjoitussupistuksista: Onko täällä kellään muulla, mä oon tuntenut jo viikon verran ja tiedän kyllä miltä ne tuntuu kun esikoisestakin alkoi jo rv12. Nyt kuitenkin vasta rv11 meneillään, hirmu aikaisin alkavat:confused:

Jensar kera asukin 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Kata89: Mä sain neuvolasta lapun jossa on tietoa tuosta seulonnasta. Siinä lukee näin: "Seerumiseulontanäyte raskausviikoilla 9+0 - 11+6 ja yleinen ultraäänitutkimus raskausviikoilla 11+0 - 13+6."

Mulla on tuo ultra raskausviikolla 12+1.
 
Vuoto pysynyt samana.. ja äsken dopplerin näyttöön sain syke lukeman 165... että ei se mun syke ainakaan ole.. Ja jos sielä masus ei mitään eloa ole niin haastan tuon dopplerifirmankin oikeutee!! Mua ahdistaa tällähetkellä niin paljon että sitä ei kukaan ymmärrä!! :/
 
Huh! Täällä on yksi erittäin huojentunut mama paikalla. Nyt viikkoa myöhemmin ar-ultrassa näkyi vihdoin sikiökin ja sykekin kaupan päälle. (Ei ollu halpa kauppa - taas ropsahti tililtä reilu satanen.. :D Mutta mikäs tän arvokkaampaa.) Vastasi noin viikkoja 7+2 eli viime viikolla oli noin 6+2 (kun näkyi pelkkä pussi). Eli normaalisti etenee.

Nyt vedän henkeä & lupaan olla stressaamatta enää yhtään mistään koko raskauden aikana.

Neuvolaan en toki aio kertoa, että kävin omin rahoin yksityisellä. Pääsen ens viikolla sinne sit extraultraan taas kurkkimaan lapsosta. Vaikka onkohan siinä järkeä. Kyllä mä nyt siis uskon, että se siellä on..

Ja vähennetäänpä viikkoja omatoimisesti yksi kokonainen, eli uudelleenpoksutaan nyt vaikka 7+0. Helpompi laskea maanantaista noita viikkoja, vaikka tänään nyt ehkä oikeesti oisikin joku 7+2..

kardemummma & sittenkin olemassaoleva pikkupulla noin 7+0
 
Hei kaikille! Olen välillä taustaillut, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoitella! Vieläkö mahtuu joukkoonne? :)

Mulla siis la n. 19-22.10. En oo ihan varma, kun kierrot vähän heitelleet. Mutta nyt luulisin, että mennään noin rv 8+0. Kolmas lapsonen olisi tuloillaan :) Muuten vieläkin vähän epäuskoinen olo koko hommasta, mutta ikävästi tuo pahoinvointi tälläkin kertaa on tullut kuvioihin mukaan. Joku päivä on helpompi, mutta toisina päivinä joutuu halailemaan pönttöä sitten usein. Toivottavasti ei jatkuisi läpi raskauden, niin kuin kahdesta edelllisestä. Toivossa on hyvä elää ;)

Nyt lukemaan enemmän teidän tekstejä, jotta vähän olisin enemmän kärryillä :)


-Marge
 
Aurinkoista maanantaita kaikille ja tervetuloa uusille! =)

Onko jollain ollut hiivatulehdusta raskaana ollessa? Hain apteekista Canesten voiteen kun neuvolasta sanottiin, että sitä voi käyttää. Luin juuri ohjeet, joissa sanottiin, että raskaana ollessa ei saa käyttää sitä asetinta? Millä se voide pitäisi sitten saada laitettua sisälle jos ei voi asetinta käyttää??

Tsemppiä anu84 ultraan! =)

minbebis 7 + 0 POKS =)
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Moi taas kaikille!
Täällä paha olo ehkä vähän helpottanut, tai sitten alan tottua tähän lystiin ilmavaivoineen turvotuksineen. Rinnat on arat , joten uusi oire löytynyt (jee??)! Kohdun kasvamisesta on myös viitettä, sen huomaa kun vatsallaan makaa: alavatsalla tuntuu sellainen möykky, joka vielä sallii mahallaan nukkumisen, mutta tuskin kauan.

Neuvolassa on nyt käyty, ja viisastuin vain sen verran odotettuun, että joudun/ pääsen äitipoliseurantaan(pari seurantaa vaativaa perussairautta alla ja edellisten raskauksien myrkytys ja ahtaahko lantio). Inhottavia seuralaisia ja riskinsä raskauteen tuovat, mutta olen kuitenkin hyvilläni että niitä seurataan. Sitäpaitsi pääsen nauttimaan ultranäkymistä normaalia useammin:D!

Miehen kanssa oli eilen hölmö tapaus, kun taapero oli hänen ja kaverinsa kanssa ulkona. Minä laitoin sisällä ruokaa, ja vilkuilin tietysti ikkunasta että pienin pysyy hommassa mukana. Ukot rassasivat traktoria tallin edessä, ja tietysti poikaakin kiinnostaa...Yhtäkisti silmissä oli vain näky liikkuvasta traktorista, ja pojasta parin metrin päässä renkaasta. Siltä paikalta syöksyin ulos sukkasillaan ja kirmasin kiljuen taklaamaan pojan syliin-vain huomatakseni metrin päässä minua hölmönä tuijottavan miehen. Olihan isi siinä pientä vahtimassa, ei vain minun näkökulmaan sisälle näkynyt...tuli vähän hölmö olo ja sanomista ettenkö luota isin kykyyn vahtia lasta:stick:. No, rehellisesti sanoen, aina en luotakaan. Kaksi tai useampi "putkiaivo" keskenään vaahtoamassa tekniikasta, niin äkkiä pienin unohtuu. No, mitä tastä opin : luottoa isillekin, mutta paskahalvauksen ehdin kyllä säikähdyksestä saada. Illalla nauratti jo, miehen kaveri kun oli luullut että törmäsin sisälllä hämähäkkiin kuin säntäsin rääkyen ulos. Sellaisenkin näytöksen tämä mamma on naapureille tarjonut.. Silloin tosin päällä oli vain yöpaita.

Muuten on kyllä pakko vähän kehaista miestä. Vanhempina me ollaan todella tasavertaiset. Hän syöttää, kyvettää, nukuttaa, vaihtaa vaipat, ja kuskaa ihan yhtä lailla kun minäkin- ja erikseen pyytämättä. Läsnäolon isänä huomaa kyllä muutenkin, hänellä on tosi hyvä ote lapsiin ja pärjää isänä siinä missä minä äitinä. Tällainen jako on meillä tullut ihan luonnostaan, ja on oikeasti ihanaa ettei kumpikaan kuormitu toistaan enempää. Ja molemmille jää aikaa humista vähän ikiomia juttujaankin. Tiedän että kotityöt ja lastenhoito aiheuttavat yleisiä riitoja kodeissa, mutta meidän ei ole koskaan tarvinnut siitä kinata. Tästä pitää olla tyytyväinen! Ihana ukko minulla:heart:

Lapset tuntuvat kyllä kinaavan ikäerostaan huolimatta. Isommalla on nyt kerranviikossa-pleikkarinpelausaika, ja pienempi tietysti haluaa osallistua. Tähän asti pienemmälle on kelvannut langaton pleikkaohjain, josta on patterit poistettu, mutta nyt taisi tajuta tuon kusetuksen:p sen verran äänekästä alkaa tuo pelaaminen olla. Menenpäs peacemakeriksi, kun eivät osaa tapella sovussa.
 
Minbebis: ne on varmaan suositelleet just sen takia sitä voidetta kun olettavat että ehkä käytät sitä vaan ulkoisiin oireisiin. Asetinta tosiaan ei saa käyttää, itse kyllä käytin Canesten emätinkapseleita ilman asetinta ja hiiva talttui. Saa sitä voidettakin pieninä määrinä sinne sisuksiin ängettyä mutta itselläni tuo keino ei hiivaan kyllä tepsinyt. Taitaa se voide olla aika kevyttä lääkeaineiltaan.


Onnea Kardemummalle hienoista ultrakuulumisista!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Marge!Mukaan mahtuu aina ;)
Pikaiset kuulumiset täältä... Eipä ollu perjantainen oksentelu sittenkään stressiperäistä vaan ihka oikeaa mahatautia : /Koko viikonloppu meni enemmän ja vähemmän huonovointisena ja nyt tauti on nuorimmaisella....
Muuten oireet jatkuu, kova väsymys rankimpana ja toisena etova olo elijuuri mikään ei oikein mene alas. No tuleepa ainakin tarkkailtua ettei painoa tuu liikaa ihan automaattisesti!
Np-ultra on jo tiistaina, kivapäästä TAAS näkemään mitä pikkuiselle kuuluu,toivottavasti siellä on kaikki edelleen yhtä hyvin kuin perjantaina :)
Keskiviikkona on taas verikoe neuvolas sekä mulla että isännällä ton vastaaineen takia, mut siellä ei mitään "neuvola" juttuja tehdä, verta vaan haluavat taas...

Mutta nyt täytyis toimertua hakemaan saunaan puita ja sit hetkeks jälleen kerran pitkälleen et jaksaa iltaa asti tai edes siihen yhdeksään |O

ikiäiti ja 11+0 POKS
 
Hello !

minbebis: Mulla pari viikkoa sitten epäiltiin hiivaa, nii käski hakee siihen lääkkeet apteekista. Ja siis tuo canesten mullaki oli käytössä. Siis itte ymmärsin että sillä asettimella laitetaan vaan se lääkekapseli ja itte en sitä asetinta siihen käyttänyt, ku se tosiaan kielletään, nii ihan sormin sen sitten tungin nii syvälle kun sain. Ja voidetta sitten levitin ulkopuolelle ja vähän siihen sisäpuolelle sormin.

Omat olot ei oo mihinkään suuntaan vaihtuneet. Eli täällä voidaan jo tosi hyvin. Ainoastaan pissalla yöllä kerran ramppaan, mutta siihen olen jo tottunut ja nännit on hieman arat jos niitä puristelee ja rinnat on turvoksissa. Turvotusta on iltaisin, mutta siihenki olen jo tottunut ja olen ylpeä turvotuksestakin :D Tuntuu nii hassulta että kuinka sitä suhtautuu erilailla raskaana ollessaan kehoonsa :D Kaikki ruoka menee toistaiseksi alas. Ja väsymystä ehkä on, mutta sitä nyt on ollu jo ennen raskauttakin. Ja mitäs vielä. Yöllä on tosi kuuma. Se ehkä uutena oireena. Tai sit se vaan johtuu tästä ilmasta kun kevät tulee ja silti patterit vielä aika isolla. Tänään ne juuri pienensin.

Janzku & pikkune 10+2
 
IMN
Ultrassa käyty ja hienosti pieni sydän pamppaili :) Pää-perämitta n. 2cm ja vastasi viikkoja 8+4, mutta jatkan vielä noilla neuvolan viikoilla kun omien merkintöjen mukaan hedelmöittyminen ei olisi ollut mahdollista noihin aikoihin.. Joo, oon tosiaan merkannut puputtelukerrat kalenteriin, ihan varmuuden vuoksi :D Ultraaja laittaa vielä illalla ultrakuvia sähköpostiin tulemaan niin jospa tännekin saisi jonkinlaisen pikturen laitettua.. :) Esikoinen kovasti vilkutteli monitorissa näkyvälle "pikkusiskolle" :D

ruuvih Onkos tuo ihan yleinen käytöntö että raskausmyrkytyksen jälkeen seurataan tarkemmin? :eek: Minulle kun ei tuollaisesta puhuttu neuvolassa mitään ja sanottiin että ultria on vain np- ja rakenneultra ja sillä hyvä :/ Vaikka tietääkseni täällä Oulussa ovat kaikki alle 21-vuotiaat "tehotarkkailussa". Meillä vielä kun suvussa kaikki lapset ovat olleet hyvinhyvin pieniä täysiaikaisina (äitini 2500g, minä 2760g, esikoinen 2795g jne..) ja joillakin tuo paino (tai sen puute) on aiheuttanut ongelmia muussa kehityksessä, joten olisi kiva tietää tuollaisesta ajoissa..

Jääkaappi huutaa mua taas kovasti luokseen...

IMN & Tuutikki 9+1
 
Viimeksi muokattu:
IMN: en tiedä käytännöistä sen enempää, paitsi että aiempi raskausmyrkytys ei minulla ole ainut äitipolille "oikeuttava" syy. Lisäksi on vielä kilpirauhassairaus ja verenvuotoriskiä lisäävä verisairaus. Raskausmyrkytyksen tiimoilta kytätään lähinnä verenpainetta ja virtsan proteiineja, jotka sinänsä menisi ihan neuvolassakin.
 

Yhteistyössä