Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Ikiäiti- ollaanko me molemmat kasvot tulipunaisena,kämmenet hiestä märkänä lääkäritalolla aamusta? ;)

Saako miehet tulla mukaan, voisin kuvitella että sais?

Apua.. Mun on pakko vääntyä zumbaan kun ystävä tulee hakemaan, enää ei varmaan ehdi kuume nousta ;)
 
Heippa hei :)

IMN: Täällä kans yks jolla on tosi paha närästys. Ihmettelen kyllä että raskauden aikana ei oo pahentunu. Oon kyl nii jo tottunu siihen närästys kohtaukseen, että on jo nii arkipäivää ku närästää. Mulla on noin 5 kertaa menny nii pahaks närästys et oon joutunu oksentaa. Tai siis tullu oksennus. Ei oo kivaa. Itte oon tyhmä ku en oo menny lääkärille, mut en halua et joudun nieleen jonku pitkän letkun.

Tänää on oltu sit miehen kanssa 5h shoppailemaas :D Ostin tänää elämäni ensimmäiset mammahousut :) On sitten ihanat päällä. Oon ihan rakastunu. Ja käytiin me sit lastenvaunuja ja turvakaukaloitaki kattomassa taas. Olis nii ihana jo päästä ostelee kaikkee. En millään malttais olla ostamatta.

Laitoin Minki sulle yksäriä siit fb ryhmäst.

Janzku & pikkune 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Pakkastyttö Mä meen Mehiläiseen eli pelkään siellä kämmenet märkänä, HUH! Mulla ei oo mies ollu mukana ku on aina työreissuilla, mut tokkopa sitä lääkäri silti ainakaa kieltää, uskoisin näin =)
Onnea matkaan meille molemmille ja muille kellä on ens viikolla ultra!

ikiäiti
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Mä oon taas koko päivän pyöriny netissä ja kattonu vauvantarvikkeita :) Tietää kivaa rahanmenoa kun on esikoinen kyseessä :D Munkin sormet oikein syyhyää koska sais ostaa jotain ;) En malttais odottaa yhtään! Ja oi mitä ihania vauvanvaatteita nettikaupat on pullollaan :heart: Voisko aika mennä vähän nopeemmin eteenpäin =)
 
minbebis: kiva kuulla et muillakin on makuuasennossa näitä masuoireita.

ikiäiti: juu, täällä toinen aamupäivän jaksava! Saas nähä miten käy huomenna töissä loman jälkeen... Eikö sun kokemuksilla pääse jo vähän tiuhempaan seurantaan? Täälläpäin ainakin pääsin helposti jo esikoisesta pelkopolille ja siel sit ultrattiin myös mielestäni ihan mielenrauhan vuoksi. Pelkopolille päädyin alun alkaen siksi, että pyörryin ekalla neuvolakäynnillä verinäytteenoton yhteydessä. Mulla on tällainen taipumus... sanoin, etten varsinaisesti synnytystä pelkää, mutta mitä jos pyörryn kesken homman??? Ekan synnytyksen jälkeen totesin itsekkin, ettei siihen voi pyörtyä :D

Tarvehankinnat: Vaunut puuttuu, ne myytiin kakkosen jälkeen pois, kun en tykännyt. Ihana pinnis ja hyvä turvakaukalo löytyy. Itse olen tykästynyt maxi cosin turvakaukaloon ja turvaistuimiin lapsille. Kantoliinojakin löytyy kaksi, eli aika lailla kaikki on valmiina :)

Oireista vielä sen verran, että mun maha turpoaa kun pullataikina!!! Toinen ystävä, joka tietää raskaudesta sanoi(onneks ja asiallisesti) et "toi sun maha muuten näkyy tosi selvästi". Samana iltana iltapalapöydässä rojahdin löhöttelemään 4v poikani viereen kun tämä söi puuroa. Poika "äiti, tuol sun masussa on vauva" Minä: " MITÄ :eek: miks niin?" poika;" no kun sen on noin pyöree" ja samalla silitteli päältä. Minä: " kuule, siel taitaa nyt olla vaan oikeen iso annos iltapalaa" poika: " sää huijjaat, annas ku mää tarkistan" Ja sit nostettiin äitin paitaa ylös ja naurettiin. Lapsille ei siis olla vielä haluttu kertoa. Mutta tämän tapauksen siivittämänä juoksen välittömästi tilaisuuden tullen mammavaateliikkeeseen.

Tsemppiä kaikille ensi viikon ultriin :heart:

nalle_puh rv 9+5
 
Tervetuloa uusille :D.

Hankinnoista: Mun ei hankitoja tarvitse tehdä, kaikki muu paitsi vaatteet joita ostelin pojalle sairaalaan (lyhyt punttisia ja hihaisia haalareita, helpotti pojan pukemista niin pojalle kuin minulle ja hoitajillekkin) odottaa käyttämättömänä täällä meillä. Niitä onkin ollut aika ankea katsella.

Kaikille jotka ensi viikolla menevät ultraan niin onnea reissuun :).

pakkastyttö :): Kyllä siellä mies saa mukana olla =).


Calumet+ toivo 7+1
 
IMN
Pakkastyttö Mulla ultrattiin ihan mahan päältä rv 5+6. Riippuu ihan laitteista :) Terveyskeskuksessa ultrattiin viime raskaudessa vielä rv 12 alakautta. Ja tottakai mies saa olla mukana kaikessa missä vain haluaa! :)

Tänään on ollut tosi läski olo. Eilen kävin ostamassa Makuunista karkki 15 (VIIDELLÄTOISTA!!!!!) eurolla ja niitä tullut naposteltua koko päivä. Lisäksi grillihampparia, kalapuikkoja, varmaan litra pinaattikeittoa yms. Ei anna omatunto kohta enää periksi syödä näin paljoa.. Currykastiketta alkoi tehdä kauhea mieli niin jos sitä sitten huomenna kokkailis :)

Kolme yötä neuvolaan, viikko toiseen ar-ultraan! :) En malttais oottaa.

- IMN & Tuutikki 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Mulla täälä paniikki nousee mitä lähemmäs keskiviikko tulee, silloin on se kontrolliultra! Oon täälä kehitellyt jo kaikki kauhukuvat että alkion kehitys on pysähtynyt jne... Kun sais tuon oman mielensä huijattua ajattelemaan muuta!

Nyt on pakko lähteä ananasta pilkkomaan, tekee niin julmetusti mieli! :D

-Minki ja ylläri-
 
Muutama sana täältäkin vielä tälle viikolle :)

Oireista olitte monikin kirjotellu.. Täällä myös vilua ja palelua, etenkin iltaa kohti ja nukkumaan mennessä villasukat jalassa -muuten ei tuu mitään ;) Ja pissalle on saanu jo plussaamisesta lähtien herätä yöllä ja aamuyöstäkin..

Calumet: Sullakin ilmeisesti nla tulevana ti:na, samoin täällä :) Enää kaksi yötä!! :)

Ainakin nalle_puh oli kirjotellu jomotuksesta..samaa täällä harvakseltaan..alamahassa jomottelua ja painetta, vähän menkkakipua muistuttavaa muttei varsinaista kipua..olipas selkeästi selitetty! :D Ja IMN ja minbebis kirjotti ainakin äkillisestä ja viiltävästä kivusta, niin myös ite oon huomannu jos nopeesti nousee esim ylös tai just aivastaa niin repäsee/vihloo äkisti, mut menee heti ohi..

IMN kirjotteli närästyksestä, niin samaa havaittu..toki myös mä kärsin siitä muutenkin, mut voiko näin aikasessa vaiheessa liittää jo raskauteenkin..?!

Olikohan muuta..kahvia en oo koskaan juonu, teetä sen sijaan -mut nyt ei tee mieli yhtään teetäkään. :/ Toki ei huono olo siitä tuu, et voin "pakollisissa tilanteissa" juoda :)

Ens vkolla onkin monta nlaan menijää.. Iloisia uutisia odotellessa uuteen viikkoon!! :)

-Piiti ja Tiuku (8+5)
 
Voi Minki kun kuulostaa tutulta nuo kauhukuvat :D
..mikä siinä vain onkin, ettei järki saa tunteita kuriin vaikka kuinka yrittää järkeillä ja todeta "voimattomuutensa" noiden asioiden suhteen... :( Koitetaan vaan olla positiivisia ja lytätä nuo negatiiviset ajatukset -joo joo, helpommin sanottu ku tehty! ;)
 
Hei taas kaikille!!

Mukava huomata etten ole ainoo jolla on mitä ihmeellisimpiä mielihaluja.. miulla on tässä jo kerenny tulla hillosipulit, kevyt olo juomat ja kaalilaatikko.. nii-i... uimahallin saunassa kesken rauhaisan saunomisen :D On tää omituista :D Appelsiinit,verigreipit ja kaikkee vois niinku syödä samaan aikaan. Esikoisen kanssa ei ollut ku piimä ja aprikoosi yhdessä... mikä mahtava makuyhdistelmä :D

Miullakin keskiviikkona eka neuvola tosin laskujen mukaan olis menos 8 viikko että aika aikasessa vaiheessa miusta tai sit vaan kuvittelen :) tekisi hirveästi mieli varata aika ar-ultraan. Vähän alkanu jännää onkohan siellä mittää elävää mut kai tää on normaalia jännittämistä!
 
Hei vaan, esikoistaan odottava ilmottautuu! :wave:
Tein positiivisen raskaustestin (tai siis kolme...) noin 1,5 viikkoa sitten, mutta en oo uskaltautunut tänne mitään kirjottelemaan, koska koko ajan pelkään että tää menee kesken :/ oireita ei aluksi ollut kuukautisten poisjäämisen lisäksi, mutta nyt on viikon ajan ollut kauhee väsymys päällä, rinnat aristaa ja pissalla täytyy käydä normaalia useammin. Niin ja nyt on parina aamuna ollu pahoinvointia.
Huomenna olis ensimmäinen neuvola, meinaa vähän jännittää. Soitin viikko sitten meri-oulun neuvolaan ar-ultran varauksen merkeissä mutta puhelinviesti ilmoitti että tämä ultraaja palaa lomalta 10. päivä maaliskuuta. Vielä pitäis tää viikko jaksaa odottaa että pääsee aikaa varaamaan =) tuo meri-oulun neuvola tarjoaa ar-ultraa 50 eurolla (nettisivujen mukaan) enkä oo tuon halvempaa löytäny. Tuntuu et muualla on niin kallista.
Vau.fin laskuri tarjos mulle lasketuksi ajaksi 27.10. eli nyt olis menossa rv 6+2. Aika hurjaa.

lena- ~ 22v. ~ ensimmäinen ~ OYS
 
Tervetuloa uusille! :)

Mun tekis ihn hirveästi mieli aikastaa sitä ar-ultraa joka on ens maanantaina, mutta hitto kun en tiedä uskallanko, nyt laskujen mukaan menkoista olisi viikkoja sen 7+4, eli silloin maanantaina olis 8+4, mutta kun mä tein sen plussatestin vasta kp 44, että jos onkin vielä esim viikolla 5 vasta niin eihän sielä nyt vielä mitään sykettäkään näy, ja alan sitten ressaamaan kahta kauhiammin ja kun ei se ilmaista ole sielä käydä....
 
Tervetuloa uusille, ihana aurinkoinen päivä taas! =)

Mä oon joutunut olemaan pari päivää pois koulusta pahoinvoinnin takia ja tämä on vasta alkua. Yritän ajatella positiivisesti vaikka välillä siitä on vaikea löytää mitään positiivista kun kaikki energia menee tähän. Mulla on tunnin ajomatka yhteen suuntaan, joten ei puhettakaan, että lähtis ajelee jos olo on huono ja oksennus kurkussa. Se pahoinvointi iskee ihan yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta ja oksennus tulee samantien ylös, kotonakaan hädin tuskin ehdin vessaan asti :D Yleensä noi pahoinvoinnit osuu juurikin sinne aamuun :D

Tsemppiä kaikille neuvoloihin ja ultriin! Itse saan hetken vielä odottaa niitä. Tiedän kyllä tunteen, voi luoja sitä jännitystä. Saan varmaan jonkun paniikkikohtauksen tai pyörryn kun pitäis sinne ultraan joskus mennä :D Kaks aiempaa raskautta on jäänyt siihen nt-ultraan eli eivät ole edenneet sitä pidemmälle, joten ajatuskin siitä saa mut ihan hermoraunioksi. Vaikka kuinka yrittäis ajatella positiivisesti ja olla stressaamatta, niin väistämättä se pelko ja aiemmat tapahtumat tulee vaan mieleen. On vaikea kuvitella, että sen kohdan yli pääsis joskus kun aina on tyssännyt siihen. Siksi se kummittelee nytkin mielessä.

Törmäsin muuten eilen netissä pyöriessäni tälläiseen tuotteeseen kuin doomoo seat ja ihastuin siihen täysin :heart: Kyseessä on ikäänkuin sitterin ja säkkituolin yhdistelmä, joka menee vastasyntyneestä 30 kg asti eli on paljon pitkäikäisempi kuin tavallinen sitteri. Mukana on kaksi vaihdettavaa päällistä, joista toisessa on valjaat vauvalle ja toinen ilman valjaita isommalle lapselle. Tuolia löytyy eri väreissä ja päälliset voi pestä pesukoneessa. Siihen on saatavissa erikseen lelukaari ja keinualusta. Oli saanut paljon kehuja kyseinen tuoli ja alkoi houkuttamaan minua =)

http://doomoo.be/images/seatSH1.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-JRm0XLbyrgs/TmS0keqwrEI/AAAAAAAACS8/Qu8kVCDbsiI/s1600/doomoo_seat_plantex.jpg

http://www.baby1.fi/images/doomoo%20arch.jpg

http://www.babyentiener.nl/media/catalog/product/cache/1/image/340x340/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/o/doomoo_colors_wit-taupe.jpg

Onko jollain kokemuksia kyseisestä tuolista? :)
 
Oivoi kun on paha olo, ihan jatkuvasti oksettaa. En ole kovin monena päivänä sitten lopulta oksentanut, mutta kun koko ajan on semmoinen tosi ällö olo ja päässä ei pyöri mitään muuta kuin "oksennanko, enkö oksenna, oksennanko..." Mies vitsailee että mulla on mielihaluja, mutta siitä on mielihalu kaukana jos päivän mittaan keksin edes jonkun ruuan, joka menisi alas, ja menen ostamaan sen. Pari päivää oli pakko saada lihapullia, muusia ja ruskeaa kastiketta, eilen olin hulluna jugurttiin, tänään taitaa olla joku riisiruoka huudossa. Jos lounaalle asti selviän töissä... Yh.

Mulla on eka neuvola + ultra raskausviikolla 10. En minä tiedä ovatko nuo sitten yleensä eri käynneillä, mutta ainakin tällaisessa 14000 asukkaan kaupungissa nuo on samalla kertaa ja mies toivotettiin mukaan tervetulleeksi. Taidan ottaa koko päivän vapaaksi kun on ihan keskellä päivää tuo käynti.

Kamala väsy on, viikonloppuna nukuin yöllä 11h ja päivällä 2h, ja nyt ei meinaa pärjätä ilman päiväunia millään. Huomaiskohan kukaan jos menisin kirjahyllyn taa nukkumaan :D

Anime ja masuasukki 8+1
 
EIKÄ, mä kirjoitin piiiitkät pätkät ja nyt ne hävis kun jouduin sulkeen sivun ( pomo pölähti .))

Siellä se oli, murupapunen :heart: , säikähdin itse, kun en nähnyt kunnolla ja odotin ääntä... Mutta mies huudahti kyyneleet silmissä :" mä näen ihan selvästi " ...Iik, eli totta se on tämä raskaus :) Papu vastasi mittoja 6+6 ( minkä itsekkin laskin oviksesta, neuvolan mukaan ois jo 7+2 ) .. muoks, siis niitä sydämen sykkeitä en nähnyt :)

HÖLÖMÖ olo, itkettää?!? Tissit on NIIIIIIN kipeät, liekö zumbailu vielä lisännyt..ETOO, mutta ei okseta..

Miehen vanhemmille kerrotaan varmaan jo tällä viikolla, ei haluta, että Isoveli juoruaa viikonlopun jälkeen, kun 100 varma narahdetaan kun en polta enää, enkä juo lasillistakaan koko vkl kun vietetään heidän kanssa aikaa :)

Oli mulla jotain muutakin varmaan, mutta noh, just nyt ei muista!

Zemppistä kaikille ultrailijoille, neuvolaan menijöille ja oksuoireista kärsiville!!

Pakkastyttö ja murupapunen 6+6

P.s Saatiin 1. kuvakin matkaan :)
p.p.s 68€ jäi maksettavaksi, ei paha?


DOMOO SEAT aika ehdoton hankinta varmaan! Looks good! Paljonkohan maksanee?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piiti_*
Onnea Pakkastyttö, ihanaa! =) On se ultraan meneminen vaan niin jännää :) Mä en varmaan uskalla katsoa koko ruutua kun se aika koittaa :D

Doomoo seat oli aika monessa paikassa 139 €, edullisimman löysin 125 € Baby1.fi:n verkkokaupasta. Lelukaari 50-60 € ja keinualusta myös noin 50-60 €. Mäkin ihastuin tohon, sen ulkonäköön, pitkäikäisyyteen ja monipuolisuuteen. Oon muutenkin katsellut noita tarvikkeita ja kalusteita sillä silmällä mitkä olisi muunneltavia ja pitkäikäisiä esim. pinnasängyn saisi muutettua taaperon sängyksi jne. Stokkella on paljon noita muunneltavia kalusteita, tosin ovat aika arvokkaita :D

Mun silmää ei miellytä (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin :D) kaikenlaiset riemunkirjavat, värikkäät ja sekalaiset kuosit vauvojen tarvikkeissa. Tykkään enemmän hillityistä ja neutraaleista väreistä, olenko ainoa? Niitä on joskus hieman hankala löytää kun niitä kirjavia ja värikkäitä on paljon enemmän tarjolla. Olen myös ihastunut Mamas and Papas tuotteisiin, jotka yllättäen nekään eivät ole sieltä halvimmasta päästä :D, mutta ovat niin ihania :heart:

http://www.preciouslittleone.com/images/products/prod_000000_crib_set_once_upon_a_time.jpg

http://www.discountbabyequip.co.uk/images/_lib/mamas-and-papas-once-upon-a-time-musical-mobile-6012706-0-1314444529000.jpg

http://kauppa.sisustussatiini.fi/WebRoot/OVK/Shops/10072009-149347/4D49/6648/55E6/92E3/0939/0A28/1008/B869/Millie_and_Boris_-kudottu_peitto_taehti.jpg

http://lastenhuone.fi/catalog/images/uniriepu%20crumble%20bear.jpg

minbebis 6 + 0, POKS POKS =)
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Heippa!

Täällä väsymys vaan jatkuu. Kämppä on niin karseessa kunnossa, että tekis mieli itkeä. Toivottavasti toi mies ymmärtäisi olla vähän avuksi kotihommissa. Yleensä se olen minä, joka täällä siivoaa. Mies laittelee sitten ruokaa, jos sattuu olemaan siihen aikaan kotona. Sellanen työnjako meillä :D

Tuo DOOMOO ei vakuuta mua. En tiedä miten toi sitten olisi niin ylivoimainen tavalliseen sitteriin verrattuna. Toisaalta mulla ei ton nuorimmaisen kanssa ollut edes sitteriä.. en halunnut hankkia, pidän turhakkeena. Jotenkin tuntuu, että käyttöikä sillä niin lyhyt ja sitten se vauva tulee helposti iskettyä siihen oleilemaan ja mä itse mielummin sylittelen (joko ihan sylissä, tai trikoisessa liinassa tai manducassa) tai pistän lattialle viltin päälle makoilemaan. Samoin en hankkinut tolle nuorimmalle hoitopöytäkään. Esikoisella oli kaikki mahdollinen, mutta olin jo antanut pois ja sitten mietin nuorimman kohdalla että mitä sitä oikeasti tarvitsee ja karsin sitä mukaan turhakkeita pois. Meille sopi hyvin niin ja musta oli ihanaa kun olin vauvan kanssa melkeistään koko ensimmäisen vuoden ihan lähikontaktissa kun se köllötteli ja ihmetteli manducassa mun puuhastellessa mitä ikinä puuhastelinkin. Meille onkin kehkeytynyt todella läheinen kiintymyssuhde ja harmittaa etten esikoisen aikaan toiminut samoin, siis monessa muussakin asiassa.

Jospa sitä menis päikkäreille..
 
Doomoo seat on kuvattu näin Lastenturvan sivuilla:

"Doomoo Seat on uudenlainen säkkituoli, joka mukatuu pienen vauvan ja ison lapsen tarpeisiin. Pitkäikäinen tuoli sisältää kaksi eri yläosaa. Vauvalle vyöllinen yläosa ja isompaa lasta varten vyötön yläosa. Istuin kestää jopa 30 kg lapsen painon ja on tyylikäs lisä lastenhuoneen sisustukseen.

Tämä istuin on saavuttanut keski-Euroopassa huiman suosion. Rauhattomatkin vauvat nukahtavat istuimen sylinomaiseen tuntuun ja isommat lapset keksivät istuimelle monta eri käyttötarkoitusta lukutuolista jumppahetkiin - tästä istuimesta on perinteinen säkkituoli kaukana! Laadukkaat materiaalit, tyylikäs muotoilu sekä innovatiivinen ajattelu on omiaan Doomoo Seat -tuoteperheelle. Istuinten yläosat voi pestä 30 asteen vesipesussa, alaosat voidaan pyyhkiä kostealla puhtaaksi."

Tavalliseen sitteriin verrattuna erona on pitkäikäisyys, menee pienelle vauvalle ja myöhemmin isommalle lapselle esim. tv-tuolina tai lastenhuoneeseen, sillä voi olla useampi käyttötarkoitus ja se on yhdistelmä sitteristä ja säkkituolista. Paljon sitä oli kehuttu kun selailin kokemuksia, mun on pakko mennä katsomaan sitä livenä :D

Se on varmaan juuri noin kuin Tiimarinvihko kirjoitit, että esikoiselle tulee hankittua kaikki mahdollinen oli sitten tarpeellista tai ei :D Vauvahuumassa sortuu helposti kaikenlaiseen ei niin tarpeelliseen... Myöhemmin huomaa mitä sitä oikeasti tarvitseekaan ja mikä on turhaa. No suon joka tapauksessa itselleni luvan nauttia tästä hössötyksestä :cool:
 
Hyvee päivöö!

Etomista tulee ja menee, yrjö ei oo lentänyt mutta se koko kehon ympärille kietoutunut paha olo onkin oikeastaan pahempi kuin varsinainen laattailu. Tänään on parempi päivä ja otan siitä kaiken irti!

Kävin hakemassa lounasta lempisushilastani ja kysyin, että mitäs sitä raskaana uskaltaa syödä. Odotin jotain "ota tätä tofua, muuta en uskalla suositella" -ininää, mutta ihana sushikokki tokaisi aivan reippaasti: "Kuule kyllä täällä raskaana käydään joka päivä! Ihan kaikkea voi syödä, tää on niin tuoretta tavaraa!" Jihuuuuuuuu! Kymppisetti mahassa ja hymy huulilla :D

3 tuntia ar-ultraan! Aamulla olin aivan paniikissa, mutta nyt fiilis on jotenkin laantunut. Ehkä se taas tässä kello 16 lähestyessä nousee pintaan. Todella jännä nähdä, mitä siellä mahassa on vai onko mitään.

kardemummma & pikkupulla 7+0 (vieno poks)
 
Moikkelis kaikille!

Ja tervetuloa uusille! Meitä tuntuukin olevan jo melkos iso joukko. Ei tosiaan muista kaikkien kaikkia juttuja, vaik moniin tekis mieli jotain kommentoida. Ois helpompi jos heti siihen tekstiin vois jättää alle jonkun kommentin, mut eipä taitas ol sit niin paljon keskustelua.

Toi doomoo seat viehättää vähän muakin, vaik tuskin hommataan. Kaikki on kuitenkin esikoiselta tallessa ni uusia hankintoja ei tuu paljon, viel vähemmän tulevaisuudessakaan jos tulee toinen poika. Tytöille on niin ihana ostella kaikkee söpöstä ja vaaleenpunasta, vaik kyll mä meen pojallekkin ostan mielestäni liikaakin. :D
Tuplarattaat täytyy varmaa hommata, kun lasketun ajan tienoilla esikoinen ois vasta 1,5v. Onko kokemuksia tuplista? Millassia suosittelette?

Kuultiin just eilen ilouutinen et miehen velikin saa toisen. Esikoiset on lähes saman ikäset ja näitten lasketut on nyt sit vieläki lähempän toisiaa. :) Ihanaa kun on sit seuraa toisillee.
Just pojil oli mummolas pyjamabileet ja hyvin oli menny. Paljon niist on jo seuraa toisillee.

Täälläkin etoo, mut ei okseta pahemmin. Tänään on käyty verikokeissa sit oikeen urakalla. Näitten perus raskauden takia testattavien lisäks mult testattiin reumaa. Sain lähetteen viel lisäks oikeen reumapolille. Jessus, ku jännittää. Toivottavasti olis ny ihan negatiiviset vaan.

Pakkastyttö: Tuli niin ihana fiilis tosta sun ultra kertomuksesta. :) Ihanaa, et kaikki hyvin.

Jipsu & Pömppis 6+?
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Päivää pinoon! Vietän kotona ihanaa vapaapäivää, lenkillä kävin jo ja niillä neuvolan verikokeilla ja kokkasin kiinalaista ruokaakin.

Oi, Kaardemumma, kuulostaapa ihanalta, että sait sushiluvat!Sushi on munkin lempparia ja ikinä se ei ole maistunut niin hyvältä, kuin mitä nyt raskaana ollessa. Täällä Tampereella sushia saa jo useammasta paikasta, monta vuotta sai vai yhdestä tai kahdesta.

Tunteeko muut jo suurentuneen kohdun tosta vatsan päältä? Mulla on nyt alkanut tuntua, samoin muistan ekassa raskaudessa, että viikolla 8 rupesi tuntumaan. Siis se tuntuu häpyluun yläpuolella, vähän samalta mitä tuntuis jos olis rakko oikein täys, paitsi ettei ole :) Se kyllä on kivaa että tuntuu, yritin nimittäin viiime pe (8+1) kuunnella töissä dopplerilla, mutta en saanut mitäään kuulumaan. Vaikka tiesin etukäteen, ettei varmaan kuulu, niin jäihän siitä vähän halju olo.

Oireita on pohdittu, mulla edelleen rinnat on arat, painavat, suonet näkyy jne, närästystä on (ei ikinä muuten) ja välillä huonoa oloa, tosi vähän kyllä. Enää ei tule huono olo niinkään edes silloin, jos syöminen vähän myöhästyy. Onneks oli sama ekassa raskaudessa, joka päättyi hyvin, niin ei sekään niin huoleta.

Tästä raskaudesta tietää jo molempien vanhemmat, miehen veljen perhe, parhaat kaverit, jotkut satunnaiset työkaverit (semmoisten kanssa on kiva jutella, joita ei niinkään tule jatkossa näkemään, niin ei ole sitä pelkoa, että täytyy sitten selitellä, jos jotain ikävää sattuukin).

Mutta lähden tästä kämppää raivaamaan ja jos sitten tytön mekkoon piirtäis kaavat.

Heippa!
Pinusti 8+4
 

Yhteistyössä