Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Onnea Hentunliisalle, An-nielle ja Aloe-veralle plussista! Ja IMN:lle ihanista ultrakuulumisista :heart:

JO:n kirjoitus aiheutti hysteerisen naurukohtauksen :D Voin vaan kuvitella sua yökkimässä vessassa ja miehen hyppimässä intopiukeena kannustamassa :D

Hankinnoista
Mulla ei ole vielä minkäänlaista käsitystä millaisia on ne hyvät rattaat, istuimet, toppapuvut, rasvat jne. Tähän toivon tieltä rakkaat kanssaodottajat sitten aikanaan apua :)

T Kiyoko&kaveri 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hentunliisa, kiva nähdä sinut tällä puolella! :)
Onnea myös sinulle, An-nie!
Kiyoko Itsestäkin tuntui esikon aikaan esim vaunuostokset samalta kuin olis autokaupoilla ollut :D En tajunnut lukea palstoja silloin, joten oli aika vieraita kaikki jutut. :)
IMN, onnea! Pisti miettimään ajaisko sitä itsekin sinne meri-ouluun täältä tampesterista kun noin mukavaa oli :D No ehkei. :)
 
_Janzku_ Nuo urban riderit on kuulemma muutaman ensimmäisen tunnin vaikea hallita ja sitten kun oppii, niin on kuulemma ihan ylivedot (ja sen taka-akselinhan saa lukittuakin, jos ei yrityksistä huolimatta opi :D). Itsellä ei tästä kokemusta, mutta netti pursusi ylistystä ko. vaunuista :D. Täältä luin niistä paljon juttua Mutsy - Vauva.infon foorumi.

Mulla on kahdella lapsella ollut Emmaljungan city crossit, joihin olen kyllä ollut tyytyväinen, mutta nyt ovat jo sen verran ränsistyneet, että kolmannelle haluan jotain muuta. Ja haluan nimenomaan jotain vähän nykyaikaisempaa. Jotain muuta kun perusnelipyöräiset ja kuitenkin pitäisi toimia maastossa kun maastossa. No.. vielä tässä on kuitenkin aikaa muuttaa mieltä moneen kertaan :D. Mä kuitenkin tulen kantoliinailemaan ja kantoreppuilemaan paljon kuten nuorimmaiseni kanssa, joten en sitten tiedä kuinka paljon käyttöä vaunuille tulee olemaan, ainakaan ensimmäisen vuoden aikana.
 
Tervetuloa ainakin hentunliisalle ja Ann-ielle ja muillekin, jos jäi joku huomaamatta! Näköjään meitä vielä mahtuu lokakuuhun :) Ja meillä näyttäisi Ann-ien kanssa olevan nykyisten laskelmien mukaan yhteinen laskettu aikakin.

IMN: onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Saattaisin itsekin varata ajan tuonne Meri-Ouluun, kunhan tulee lomalta. Sitten olis jo viikko 9 menossa, mutta kuitenkin ennen sitä normaalia ekaa ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ann-ie
Heippa taas!

Tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet plussanneet!:) IMN: Onnea ja olipa ihana lukea tuollaisesta ultrasta ja ultraajasta!:heart:

Seullonnoista sen verran, että mitään ei olla vielä päätetty, mutta uskon, että "osallistutaan" niihin.

Sitten taas vähän omaa napaa: Olo on tällä hetkellä kumman oireeton. Lievää rinta-arkuutta on ja iltaisin turvotus on melkoista, mutta muuten olo normaali. No hieman väsyneempi olen, kuin normaalisti. Hmm... Miksi sitä ihmisen pitää olla näin epäluuloinen ja ressipirkko? :LOL: Kaikesta sitä heti ajattelee sitä pahinta. Nyt pitää vaan nauttia jokaisesta hetkestä, ennen kuin toisin todetaan (mitä toivottavasti ei tapahdu missään vaiheessa).

Vaunuja on täälläkin jo kateltu ja ihailtu. Ehkä vielä ei kannattaisi...:)

Jiiii ja (toivottavasti joku) pieni 5+1
 
Hip heijaa, josko minäkin teille paljastan ystävänpäivälahjani- plussa!!

36v, pikkukakkosen la 22.10, esikoinen jo ekalla..


Oireita "vain" alavatsan kiristykset, rintojen arkuus ja VÄSY, 12h yöunet ja päikkärit just ja just riittävät..

Ihana palsta täällä, toivottavasti onnenmuruset pysyvät matkassa mukana :)
 
Meillä esikoisella ollut käytössä Emmaljungat Edge duot ja en voi olla muuta kuin tyytyväinen vaunuihin. Hommasimme Travel system adapterin jonka avulla saa turvakaukalon myös vaunuihin kiinni, se on kyllä ollut arjen pelastaja kauppareissuilla ja kaupungilla. Emmaljungaan saa näköään sisaristuimen sitä olen itse miettinyt, siitä on puolesta ja vastaan kirjoittelua.

Minäkin voin antaa kyllä positiivista palautetta Meri-Oulusta. Esikon kanssa aluksi ei näkynyt kunnolla ja saimme uuden ajan samaan hintaan. Muutenkin tosi asiantunteva ja hyvä palvelu. Ajan sai seuraavalle päivälle kun oli "vähän hoppu".

Oireita ei kovin paljoa ole ollut, turvotusta ja pinna tiukalla lukuunottamatta :stick:
 
Hyvää iltaa! :)

Eilen vietettiin miehen synttärit onnistuneesti! :) Puuhaa riitti kyllä joka minuutille, ja illalla oli veto pois kun pukkas migreeniä jo heti aamusta.. Silti lähdin vielä baariin muiden kanssa! Voi autuus ja ihanuus kun pääsin nukkumaan!! :) Miehen siskolle jäin kiinni baarissa juomattomuudesta ja hän sitten arvas että mistä on kyse, tosi iloinen oli meidän puolesta! :)

Oksettava olo on ja pysyy, eilen piti ihan taistella ettei tuu ruoka ylös kun lähdettiin kaupungista... Nukkumaan mennessä ala maha oli pinkeä ja tuntui että kohtu kasvaa jo melkein navan alla, vaikkei se ole vielä lähimaillakaan! :D

Sit vielä loppuun hyviä uutisia! Me saatiin uusi isompi asunto, ollaan yli vuosi haettu ja nyt vasta tärppäsi! Saatiin ylimmän, kuudennen kerroksen, kolmio tosi isolla parvekkeella! Tällä hetkellä tuo asunto tuntuu lottovoitolta sillä tällä hetkellä asutaan 60 neliön kaksiossa 3-4 ihmistä! Eli miehen poika siis asuu meillä pari-kolme päivää viikossa. Muutto on maalis-huhtikuun vaihteessa, odotan sitä jo nyt! :)

-Minki ja ylläri rv 7+?-

Ainiin, IMN:lle onnea ihanista ultrauutisista, ja tervetuloa mukaan uudet!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Puuuhh... Kauhee olo! Oon niin väsy, ettei tässä ole mitään järkeä - oon nukkunut tänään kolmet päikkärit ja ajattelin kohta painella yöunille. Plus jatkuvasti oksettaa. Muta ajattelen nyt niin, että tämä on hyvä vaan, oireitahan mä toivoinkin pari viikkoa sitten. :) Ainoa, mikä mietityttää on, miten ihmeessä selviän työviikosta?

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista! :wave: Mun hatara pää ei onnistu muistamaan kaikkien nimimerkkejä enää.

Onnea IMN:lle hyvistä ultrakuulumisista! Ja kiva kun pääset samaan hintaan kuikkaamaan pienokaista vielä myöhemminkin. )

Meillä on esikoille Emmaljungan Duo Edge vaunut, joihin ollaan oltu kyllä ihan tyytyväisiä. Kova koppa on tosi lämmin ja muutenkin vaunut kestää hyvin pohjoisen kelejä. Liikkuu lumessä, loskassa ja hiekassa. :) On myös tarpeeksi tukevat kun meillä on kaksi remmissä vetävää hurttaa. Miinuspuoli on suuri koko. Ei meinaa mahtua autoon vaikka itkis.

Seulointoihin meinataan osallistua tälläkin kertaa. Kovin helpolla en näe itseäni keskeyttämässä raskautta kromosomihäiriön takia, mutta haluaisin voida valmistautua etukäteen, jos vauva ei olekaan ihan terve. Itselläni on kehitysvammainen sisko ja tiedän hyvin, mitä haasteita voisi olla edessä. Kunnioitan ja ihailen valtavasti niitä ihmisiä, jotka ei halua osallistua seulaan. Ollapa itsekin niin rohkea, että olisi valmis ottamaan vastaan pienokaisen juuri sellaisena kuin se on tullakseen. :) Musta nämä päätökset on äärimmäisen henkilökohtaisia eikä tähän ole yhtä oikeaa vastausta. Ja sekin kannattaa muistaa, että seulat aiheuttaa valtavasti turhia "hälytyksiä" ja mielettömän määrän turhaa huolta ja surua. Toisaalta taas niistä saadaan joskus paljon arvokasta tietoa vauvan terveydestä. Puolensa kaikella. :)

Onnistuin vielä illan päätteeksi hajottamaan selkäni, joten siirrynpä sohvan pohjalle potemaan sitä(kin) - jääteloannos lohduttaa. ;)

Lumi & muru 7+5
 
Hei!
Musta ihanan suvaitsevaisia ja pohtivia mielipiteitä on ihmisillä tullu tohon seulonta-asiaan.

Vaunuista en tiedä mitään, esikoisella oli mun tädiltä saadut (jonka lapsi siis vain 5 vuotta vanhempi kuin mun), mutta ne alkaa olla niin risat, että haluisin uudet. Aisa ei mm. taitu enää, mikä hankaloittaa bussilla kulkemista. Saas nähdä itä elämä tuo vastaan, ehkä taas jostai tupsahtaa vaunut tai sitten ostetaan ne.

Kattelen tässä ulos lumipyryyn, että tuonne pitäisi nyt jaksaa lähteä juoksemaan. Mahtaa olla jalkakäytävät vähän tukossa. Viimeks pystyin juosta raskauden puoliväliin saakka, saas nähdä miten nyt. Vielä ei raskaus mitenkään haittaa siinä. Mitenkäs muilla?

Miten muuten on sunnuntai menny? Me käytiin laskiaistapahtumassa ja sen jälkeen vielä kirkossa oltiin. Ja illalla vielä lättyjä, eli ei voi valittaa.

Moikka!
Pinusti 6+3
 
Enää neljä yötä ultraan! :) :) Nyt jo jännittää ja kovasti!

IMN onnea hyvin menneestä ultrasta! :)

Ja uusille tietysti tervetuloa :)

Pakko mennä nukkumaan, et jaksaa huomen herätä töihin seittemäks.....

nellinu & sirrikkä 7+0
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Täällä vaikuttaa olevan oikein mukavaa porukkaa ja muutamia "tuttuja" tuolta kuumeilijoista :)

Hankinnoista: Meillä on aikalailla kaikki tavarat tallella esikoiselta, joten suurempia hankintoja ei tarvitse tehdä. Tottakait sitä pitää jotain pientä uutta hommata uudellekin tulokkaalle, mutta onneksi kaikki isommat on jo odottamassa.

Seulonnoista: Emme taida osallistua tälläkään kertaa niihin. Luulen, etten uskaltaisi mennä lapsivesipunktioon keskenmenoriskin vuoksi ja aborttia en pysty kuvittelemaan tekeväni ellei olisi 100 varmaa tietoa, että asiat on TOSI huonosti ja sitähän ne ei käsittääkseni pysty antamaan. Ymmärrän erittäin hyvin, että toiset haluavat valmistautua tulevaan tietämällä mahdollisuudesta että lapsi olisikin jollain tavalla sairas. Itse olen kuitenkin sellainen superstressaaja, etten osais ajatella mitään muuta looppuraskauden aikana. Surisin ja murehtisin vain kaikkia...

Nyt täytynee mennä jo sängyn pohjalle,jotta jaksaa aamulla nousta töihin. Meinaa vieläpä flunssa painaa päälle. Toivottavasti ei iske ihan kunnolla, kun kauhulla jo odotan sitä väsymystä mikä luultavimmin parin viikon päästä viimeistään iskee, jos yhtään menee samalla tavalla kuin esikoisen kanssa.
 
Hiiohoi naiset!

Onnea kaikille uusille plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Lueskelin kaikkien tekstit, mutta jotenkin olen niin väsynyt, etten vain jaksa kommentoida henkilökohtaisesti kaikille.

IMN, ihania ultra kuulumisia. Onnea!

An-nie, oletko mistä päin Keski-Suomea?

Edelleen kyselen, onko joku käynyt Jyväskylän suunnalla ar-ultrassa, missä?

Täällä kaikki ennallaan, ensimmäisen kerran tänään tuli oksennus aamulla .. Mutta muuten kaikki hyvin. Uutta kotia ollaan maalattu ja ensi viikolla olisi muutto puuhia. Ihanaa <3

Seulontoihin ajattelin ainakin tällä hetkellä osallistua. Hieman kyllä mietityttää, että mitä jos jotain poikkeavuuksia löytyy ..

-Tiina & Kultahippu 7+1
 
Huomenta!!

Ihan ekaks tervetuloa uudet lokakuiset :heart:

Täällä on ollut niin mahtavia keskusteluja, varsinkin seulonnat..hmm. Itse en oikein tiedä mitä teen, ensimmäisessä raskaudessa ei oikein kukaan mihinkään seulontoihin suositellut. nt-ultrassa kun oli kaikki hyvin niin ei jotenkin tullut edes mieleen mennä mihinkään...olen siis avoin tälle asialle vielä. Ja jos jotain ilmeniskin niin sekin asia pohdittaisiin sitten vasta.

Hankinnoista..meillä on esikoiselta vielä kaikki jäljellä, esim. pinnis,vaunut ( jotka siis rattaina nyt esikolla...) tottakai jotain pientä haluan ostaa uutta ja jos sattuis niin että tyttö niin ehkä sitte vähä lisääkin ;) Paljon on pojan vaatetta yms..

Ihania ultra-kuulumisia oli, Onnea niistä :heart:

Oma olo on vieläkin surkea influenssan takia ja tänää menossa uudestaa lääkäriin. Mun pahoinvointi joka oli tooosi rajua, osoittautui mahataudiksi! Se kesti viis päivää, ja sen jälkeen on palannut armoton nälkä ja mieliteot!! Tissit on kipeet vähän, iltaturvotus on hirveetä..siinä mun oireet, että aika oireettomana tällä hetkellä.. Toivotaan kaiken olevan hyvin!!

Taatu&Hippunen POKS POKS 7+0
 
Huomenta!

Hankinnoista: Meillä muuten löytyy tavarat varsin hyvin, mutta pitää joko vaunukoppa hankkia esikon rattaisiin, tai sitten vaunut kokonaan uudet, sillä esikolla olleet vaunut jo niin huonokuntoiset, etten niitä kyllä käyttöön enää ota (enkä kyllä ottais enää muutenkaan). Toki vaatteita pitää hankkia sitten sitä mukaa, jos tyttö sattuu syntymään...

Ammatista sen verran, että itse opiskelen tällä hetkellä vaatetusompelijaksi. Esikon vauva-aikana tein ammatin vaihdoksen, ja yliopistolta siirryin ammattiopistoon... :D Vaan nyt oon kyllä täysin omalla alallani, ja päivääkään en oo päätöstäni katunu!

Mie kyllä huomaan olevani koko ajan ihan jossain omissa maailmoissani. Mieskin jos miulle puhuu, niin saatan joutua monesti kysymään saman asian yhteydessä, että anteeks, mitä sanoit... Ihan hävettää, kun normaalisti mie oon se, joka valittaa miehelle, kun ei kuuntele, ja nyt itse oon vielä pahempi!

Onko täällä muita, jotka, raskauden puolesta, ovat tulleet kofeiinille yliherkäksi? Tuntuu oudolta, että aikaisemmin päiväni aina aloittanu kahdella kupposella kahvia, ja nykyään nuo kupposet aiheuttaa "lievää" vapinaa, ylienergisyyttä ja hikoilua... Vielä en tänäkään aamuna uskonu, että ei tyhjään vatsaan sitä kahvia kannata kahta kupillista juoda ja tässä nyt yritän tärisevillä käsillä tätä viestiä kirjoittaa :LOL: Taisi siis tulla luonnollinen luopuminen ylimääräisestä kofeiinista, jos sama jatkuu...

DsariaL ja vieläkin tekonimetön pieni 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille plussanneille ja ihania ultra uutisia kuulleille:)

Tanyaz: Kiitos ar-ultra vinkistä. Me koitetaan kuitenkin nyt sinnitellä ilman sitä. Vielä olisi 2vkoa ekaan neuvolaan jonka jälkeen toivottavasti pian ulra:)

Seulonnoista en oikeastaan tiedä mitään, mutta tarkoitus olisi olla menemättä mihinkään ylimääräisiin seulointoihin..esim. siihen lapsivesi punktioon. ellei sitten tule eteen että lääkäri sitä suosittelisi.

Ootteko muut pystyneet jatkamaan urheilua normaalisti? Mä yleensä käynyt vähintään 3krt vkossa erilaisissa jumpissa ja nyt viime viikolla raahauduin vain yhteen..ei huvita kun väsyttää kovin ja oikeastaan Zumba tai muu vastaava jumppa kiinnostaa..steppiin en uskalla mennä kun viimeksi tisseihin sattui kovasti kun joutui pomppimaan. Jatkuuko tämä tissi arkuus loppuun saakka? En millään haluaisi noista jumpista koko raskausajaksi luopua:(

Tsemppiä viikkoon, täällä sitä ainakin tarvitaan..meinaa nukahtaa työpöydän ääreen :/
 
Teitähän on täällä jo paljon!
Itse sain viime viikolla labrasta varmennuksen raskaustestiin, kotitestejä oli tehtynä 3 tooodella haaleaa haamua ja sitten 2 aikas selvää plussaa. Ollaan yli vuosi tätä yritetty ja meillä on astetta raskaampi menneisyys taustalla ja jos alkuraskauden ultra osoittaa kaiken olevan kunnossa, meille tulee henkisesti haastava raskausaika.
Meillä on 2 poikaa kotona ja edellisessä raskaudessa tyttö menehtyi synnytyksessä rv.39+2. Tulin kokeilemaan, osaanko kirjoittaa "tavismammojen" palstalle, mutta olen nyt ainakin tehnyt aloitteen, saa nähdä kuinka paljon täällä pyörin vai käännynkö täysin lapsensa menettäneiden palstalle, täällä vain olisi sellaisia joilla viikot olisi samoilla kieppeillä.

Minulla on viimeksi ollut menkat 1.1.2012 ja kierto on vaihdellut 21-46 välillä, mutta semmonen keskiarvo olis ehkä 33..laskureita on usemmanlaisia ja kaikki tarjoaa vähän eri aikaa, mutta noiden mukaan la sijoittuisi 7-12.päivään lokakuuta.
Täälläpäin tarjotaan 2 ultraa (alkuraskauden rv 6-8 ja loppuraskauden rv.34-36) ja nyt vaan odotellaan 28.päivää niin pääsee näkemään onko minun kohdussani oikeasti kehittymässä jotakin.
Vapaavalintaisia ovat niskaturvotus ja rakenneultra, tosin minulle kuuluu vielä ylimääräisiä polikäyntejä edellisen raskauden vuoksi.

Piipero86 ja toivottavasti pieni matkalainen
 
Päivää, voisinpa liittyä joukkoonne! Tein plussatestin perjantaina, mutta LA ei ole vielä ihan varma. Olen nimittäin totaalisesti kadottanut viime vuoden kalenterini, enkä muista milloin mulla on viimeksi ollu menkat :ashamed: Joten voipi olla, että ultrassa sitten tarkennuksen jälkeen siirrynkin syyskuulle, mutta luulisinpa kuitenkin lokakuisiin lukeutuvani...

Olen 33-vuotias, toinen lapsi tulossa. Eka lapseni on poika ja syntyi myös lokakuussa 2007. Synnytykseni tulee tapahtumaan TYKSissä, jos siis kaikki menee hyvin.
 
ail
Tervetuloa uudet! Vielä kyselisin että onko täällä helsingissä ultrassa käyneitä?Että missä olisi hyvä ar-ultra?Täällä kärsitään kovista menkkamaisista kivuista ja hiukan huolestuttaa.Mutta jos muistelen oikein oli viime raskaudessakin jonkinmoista kipuilua.Onko teillä muilla ollut vastaavaa?Millon ootte/aiotte ottaa yhteyttä neuvolaan?Täällä vielä pitkitetään soittamista :)

ail 5+0 POKS
 
Tervetuloa kaikki uudet :)

Tiimarinvihko: Joo kyl ne rattaat muuten näyttiki hyviltä, mut just se ohjattavuus oli mun mielestä hankalaa ja myös miehen mielestä. Kyllä siihenki varmaan tottuu kun vaan käyttää :) Itte ollaan mietitty taas ehkä teutonian mistral s yhdistelmävaunuja, tossa on linkki niihin Mistral S | teutonia Lastenvaunut - . Mutta ei sekään ny varmaa oo, jos joku kehuu muita vaunuja paremmiks :) Mutta ainakaan emmaljungan vaunuja ei haluta. Tuntuu ettei sieltä löydy mitään meille sopivaa ja monet juuri sanoneet, että on tosi isot ja painavat. En tiedä sitten, ku en niitä kattonu ollenkaa liikkeessä.
Turvakaukaloonki ollaan jo ehditty tutustuun vähäsen ja ja britaxiin ollaan ehkä siinä sitten päädytty. Tossa vielä linkki siihenki Lastentarvikeliike, lastentarvikkeet Vantaa, lastentarvike Vantaa, lastentarvikekauppa, lastenvaunut, lasten turvaistuimet. Taidetaan kyllä olla vähän liian ajoissa näitten tarvikkeiden kattelemisessa :D Ei nyt sentään hankita vielä, mutta sitten kun sen aika tulee toivottavasti, nii on ainaki valmiina pari juttua vauvalle.

IMN: Ihana ultraaja sulla sitten ollu ! Toivottavasti täällä päin on samanlaisia :)

Minki: Onnea uudesta kodista !

onnellinen84: Itte en ainakaa oo pystyny enää käymään salilla. Tai oikeestaan pistetäänkö laiskuuden ja väsymyksen piikkiin. Mulla on kuntosalijäsenyys, mutta ei enää vaan jaksa mennä työpäivän jälkeen muualle kun tohon sohvalle. Tiedän että kannattais liikkua raskausaikana, mutta joku laiskuus muhun on iskeny kunnolla.

Janzku & pikkune 7+2
 
Tervetuloa uusille ja onnea!:)
Luin kyllä kaikki jutut mutta enpä nyt muistakkaan kaikkia... Siihen ultra-asiaan/seulontoihin, mä varmaan osallistun kuten esikoisestakin. Jos jotain hälyttävää tulee niin en osaa vielä sanoa mitä tekisin. Mullahan on tavallaan yksi sairaus geeneissä mitä kannan, mutta se nyt ei näihin seulontoihin edes liity, nimittäin mun lapsista saattaa tulla kuuroja (tai riski 1/4) mutta vaan jos mun miehellä ois sama geeni eli se pitää tulla kummaltakin vanhemmalta. Mun pikkusisko on saanut meidän vanhemmilta sen ja on siis kuuro, mä ja pikkuveli ihan kuulevia, mutta kannetaan sitä. Mutta sehän selviäis vasta syntymän jälkeen ja ei oikeastaan edes haittais jos kuuro vauva tuliskin, toki haastavampaa tietysti olis.

Mä huomasin että mulle on tullut samat himot kuin esikoisesta, appelsiini/appelsiinimehu/fanta/jaffa. Ja mansikka, mansikkarahka, mansikkajuoma jäähileellä tai ihan mitä vaan mansikkaista.

Liikunnasta, mullahan se liikunta on ollutkin vaan kävelyä vaunujen kanssa 1-1½h/pv ja joskus kuntopyöräilyä ihan kotona. Mutta tuo oksentelu on nyt taas ulottanut otteensa sinnekin eli käveleminen on hirveää yökkimistä vaikka odotankin pari tuntia syömisestä ennenkuin lähden. Mutta ei auta. Sama homma oli viimeksi, en pystynyt käymään yhtään edes 15min kävelylenkkiä oksentelematta. Nyt kyllä vähän väsymyskin valtaa aika usein mielen, jospa sitä kevään tullessa jaksais taas tsempatatuon liikunnan suhteen=)

saraheinä+pikkukakkonen 6+1 (poks kun unohdin eilen)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista teille kaikille! =)

Varasin tänään ensimmäisen neuvolan, joka tulee olemaan 20.3. Saas nähdä miten maltan olla aloillani sinne saakka.. Puhelimessa selvisi myös, että saan samaisella käynnillä lähetteen ensimmäisen ultraan joka ajoittuu vkoille 10-13. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluaisin kovasti käydä ar-ultrassa jo ennen sitä, mutta täytynee tiedustella näiden yksityisten hintoja. Neuvolan täti suositteli kyselemään Mehiläisestä, Terveystalosta, Gyne-Praxiksesta.. GP:ssä ar-ultra nettisivujen mukaan näyttäisi olevan 95€.

Itsessäni en ole havainnut mitään ihmeellistä.. Palelen päivisin ja hikoilen öisin. Eilen tuntui siltä, että joka viides minuutti päiväasikaan palelsi ja sitten taas hikoilutti. Liekkö jännityksestä johtuen, tänään on ollut hieman etova olo - ei kuitenkaan mitään "normaalista" poikkeavaa =) Ja kerrottakoon nyt sekin, että paha tapani loppui kuin seinään! Nimittäin tupakan poltto... =)

Tiinu* Laitan vastauksen kysymykseesi yksityisviestillä =)

- Ann-ie ( 5+3 )
 
Miten niin ajoissa hankkimaan tavaroita?? :LOL: Ostin tänään tuon Janzkun mainitseman kaukalon kirpputorilta. Oli tosi hyvässä kunnossa. (viime vuoden tai edellisen mallia varmaan ja ilman tuota yhden käden systeemiä... ) Yleensä en ostaisi tuollaisia käyttötavaroita käytettynä, mutta kunto oli tosi siisti... Esikoisen kaukalo ehdittiin myydä jo pois (ei ollut mikään kallis ja hieno muutenkaan, ihan perusmalli ), muuten melkolailla kaikki vauvakamat tallessa. Joitain tavaroita olen myynyt, kun todennut huonoiksi tai turhiksi. Mahdollisesti ostoslistalla tuplarattaat ja sitten kunnon kantoreppu, lelumatto ja muuta pientä ja esikoiselle varmaan sänky, niin pinnis vapautuisi vauvalle. Pojalle olisi vaatetta jonkun verran, tytölle ei juurikaan. Mielestäni uusi vauva ansaitsee uusiakin tavaroita vaikka tulisi "saman merkkinen" :)

Piipero86 Tervetuloa! Suuren menetyksen olet joutunut kokemaan, en edes voi kuvitella miten raskasta teidän perheellä on ollut... Tekee omista murheista todella pieniä!! Toivottavasti viihdyt täällä kanssamme.
 
Hei!
Onnea uusille :)
Täällä esikoinen on ollut kolmatta päivää kovassa kuumeessa ja flunssassa. Aamulla soitin TK:hon mut käskivät vielä seuraamaan kotona, eli ens yö taas valvotaan kuumetta on ollut välillä yli 40...
Meinaa myös olla maha kipeä kun pikkuinen kuumepotilas möyrii koko ajan sylissä.
Nyt muihin hommiin eli pyykkivuoren kimppuun, muksu nukkuu...
 

Yhteistyössä