LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

Luin tossa edellistä ketjua aikani kuluksi. Kylläpä lämmitti huomata että Tiipii ja äitivaan oli kaipaillu mua nettipimentoni aikana. LS oli käyny kans puolivuotiskuvissa. Olis mukava nähdä lopputulos.

Varasin perjantaiksi kampaajan. Ajattelin vaihtaa tän hiirenhännän polkkatukkaan -yleensä kyllä jänistän viimehetkellä ja pyydän että jos nyt kuitenkin tasoitettas vaan vähän :) Nyt katkesi ajatus. En muista enää yhtää mitä piti turista.
 
Mä en ala, kun kello on taas noin paljon :headwall: . Olis kiva tänne kaikkea turinoida, kun kerran sivut toimii taas :) .

Tiipille eka kiitos teidän unikoulun kertomisesta. Meillä syödään nyt 2-3 kertaa yöllä ja se on vielä ihan ok. Jos näin jatkuu, niin katotaan koulua muutaman kuun päästä, jos ei sitten siiheksi ite ala lopetteleen yösyöntiä.

Mammoliino, tuo Ihanaliving on ihana, se olikin mulla tiedossa jo aiemmin :D . Nätti kuva teidän muotitietoisesta neidistä :heart: . Tuli sitä kuvaa kattoessa sellanen olo, että hitto, kiinnitänkö enää juurikaan huomiota meidän lasten pukeutumiseen :eek: . Oikeesti mä oon löystynyt siinä hommassa :/ . Ja Mammoliinon kuvassa kiinnitin huomion myös ihaniin vaalpun tyynyihin. Hieno oli myös ristiäispöytä komein kynttilöin.

Meillä on nyt syöty kiinteitä 6 päviää vajaa kuukausi ja tyty siis 6pv päästä 7kk :eek: . Hui kun tuo 7kk kuulostaa jo tosi hurjalta :/ . Viikko meni ihan pienillä peruna-annoksilla ja luulin jo, että nyt tulee nirppanokkaisempi neiti kuin nuo aiemmat. Vähitellen oppi kumminkin kunnon syömäriksi :p ja nyt meillä on jo hetken ollut 4 ruokailua päivässä, aamulla riisijauhopuuro kera päärynän, sit lounas, päivällinen ja taas puuro. Ja hyvin uppoo ja syö varamaan suurinpiirtein purkillisen verran, varmaan välillä enemmänkin. Joskus oon miettinytkin, että voiko vauvaa syöttää liikaa, siis kerralla. Mutta kylläpä tuokin sitten joskus laittaa jo suuta tiukasti kiinni. Eli ei kai ne sitten enää syö, kun ei hyvältä tunnu. Ja kun ei ole ollut kakan panttausta tms. Minä yleensä imetän ensin ja sitten hetken päästä syötän. Musta tuntuu, että kun teen toisinpäin, ei ime maitoa yhtä paljoa ja pari päivää tässä olikin tissit taas aika räjähdys-herkät. Imetyskertoja meillä on päivällä 5-6 ja yöllä vielä 2-3. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mikä tuon yhden imuttelun maitomäärä mahtaa olla!

Hipkukka puheli maidottomasta puurosta. Minä oon aina keittänyt puuron veteen enkä ole sitten maidolla lantraillut, kun en korvikkeita muutenkaan käyttele. Kai se korvikkeen kanssa pehmeemmän oloista olisi, mutta hyvin on meillä maistunut ilmankin. Jotain hedelmäsosetta laitan yleensä aina sekaan hiukan. Vellejä meillä ei myöskään syödä niin kauan kuin imetys tuntuu piisaavan nesteeksi. Valmispuuroja olen kyllä käyttänyt, en vielä tämän vauvan kanssa, mutta käytän niitä sitten kyllä aina joskus, kun nyt viljoihin asti päästään.

Ihana Katjanna ajamassa nurtsia bikineissä =) ja mammoliino myös. Voi että mua jotenkin kanssa ällöttää itteni kattelu vähissä kuteissa, huoh. Voiko olla kaameempaa, kuin uusien uikkareitten sovittelu pukukopissa :eek: . Mullakaan ei sinänsä mitään paino-ongelmaa ole, mutta muuten tuo olemus :eek: :$ . Miks ei vaan voi olla tyytyväinen siihen mitä on :attn: :attn: ??!! Nii-in ja sitten valittaa ja suree ja menee nyt kumminkin syömään tota possumunkkia, mikä tuolla odottaa :headwall: :headwall: :p :headwall: . Että en mä sen munkin kanssa tästä kiinteydy ja pääse eroon tuosta mahastani :kieh: .

Ai niin ja vielä... Meidän vauvan hinta on nyt tietyllä tapaa selvä :kieh: . Tänään tuli sairaalasta lasku 52e :kieh: . Kerrankin voi sanoa, että sain jotain halvalla :heart: :heart: . Kumman myöhään muuten lähettävät nuo osastopäivien maksut. Puoli vuotta jälkijunassa :eek: ja esikoisesta mulle ei mun mielestä tullut laskua ollenkaan. No, tuo 52e ei tietty kerro koko totuutta, johan mun on kokoajan haettava päärynäpurkkia kaupasta ja ei kun vaatimukset kasvaa. Heko heko! Miks muuten myöhemmin kirjoitetun perään ei saa hymiöö?! Mälsää...

Laskuista puheen ollen, hiukan olin kiukkuinen tänään Aamulehden kantta lukiessani. Hitto vie jos päivähoitomaksut nousee noin paljon !!!! Miks täällä ei muuten ole sellaista hymiötä, että höyry nousee korvista, olisin tähän kohtaan voinut laittaa sellasen kiehumishymiön :attn: . On se melkoinen summa maksaa yhdestä 233e, seuraavasta 210e ja kolmannesta sitten vielä jotain :headwall: . Jos olisi siis joka päivä hoidossa...

Jos nyt lopettas tän romaanin, vaikka kaikkeen en nyt kommentoinutkaan.

Possumunkkiiiiii, tääääältä tullaaaaan |O :p :wave: . Ja huomenna - Vapise Ikea - Pitäkäähän lystiä ja kalkattakaan Ikea matalaksi :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
heip lillastina:kerros heti mitä rasvaa oot milekolle suositellu? siis suositteleppa mullekkii :D ! pojalla kyynärpäissä kuivat läntit ja siellätäällä jaloissa :| .itelläni käytössä aqualan L,mut jotain topakampaa sais olla poitsulle.

tylsää tylsää.......blaah.....minusta olla tullu mökkihöperö........ :$
Mulla on sellaista käsi- ja vartalovoidetta, joka toimii ainakin minun allergiseen ihottumaan. Sitä suosittelin Milekolle ja lähetinkin.
En just nyt tähän aikaan yöstä muista minkä hintaista oli...

Topsy oli riimingan vaatteita... aivan ihania vaatteita, joskin pellavaa (ja minä kun rakastan silittämistä) :D Ja paljon muutakin jännää... Harmi, kun oot niin kaukana, joten en viitti ihan heti huomenna tulla kylään :saint: :LOL:
 
susa mä oon kans käyny lukee sellasta,oiskohan sama ollu?oli kuvakin,jopa kuolleesta tytöstä :'( noihin ei pitäs eksyy..ja hitto mua pelottaa ku se mun kaverin vauva on viikoilla 35 alta 2kg ja maanantaina käynnistävät,et onks sil jotain vikaa..ku on noin pieni ja se et miks se pitää käynnistää..
 
Dogtor Ei varmaan ollu sama. Tällä oli kuollut kolmevuotias poika sänkyynsä. Mitään selitystä ei löytynyt. Todella yksityiskohtainen kuvaus tapahtumasta ja perhekuvia. Noita EI todellakaan pitäis käydä lukemassa jos meinaa pysyä järjissään.
 
susa niinpä..ja tuol mitäs nyt puolella on joku enkeli vauva ketju ja se kirjottaja puhuu täyttä p***** hitto et pistää vihaks..

kyllä sitä aina miettii kuinka tärkee toi pikkunen oikeesti on,nytkin tekis mieli mennä antamaan sille se sata pusua ja nuuhkia sitö,mut se nukkuu jo ja mulla on nenä tukossa,ärsyttää kun en aamulla voi sen unitukkaa nuuhkia kun se tuoksuu niin ihanalle vauvan unelle :heart: nythän tää meni jo ihan hempeilyks..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
susa niinpä..ja tuol mitäs nyt puolella on joku enkeli vauva ketju ja se kirjottaja puhuu täyttä p***** hitto et pistää vihaks..

kyllä sitä aina miettii kuinka tärkee toi pikkunen oikeesti on,nytkin tekis mieli mennä antamaan sille se sata pusua ja nuuhkia sitö,mut se nukkuu jo ja mulla on nenä tukossa,ärsyttää kun en aamulla voi sen unitukkaa nuuhkia kun se tuoksuu niin ihanalle vauvan unelle :heart: nythän tää meni jo ihan hempeilyks..
Luin just saman jutun, h***vetti, että voi ihmiset olla julmia ja sekopäitä |O :eek:

Veljen morsmaikku just soitti ja IIK, mää oon ihan täpinöissään :D Ette arvaa miten ihanalta kuulosti kun hän oli just käyrällä ja sieltä se tuttu jytkytys kuului taustalla :heart: :heart: :heart: Ja suppareita tuli ihan tämän tästä, 1½minuutin välein :whistle: Alkoi just soittamaan veikalle, että sopii saapua paikalle kun hänet oli jo häädetty kotiin nukkumaan.... Apua, mää en penkissä pysy :D
 
Hyvää tuo LS:n voide on. Eilen sitä laittelin useempaan kertaan ja tänä aamuna (!?) jalat ei punottanu, vaikka kilpikonnan nahkaa vielä onkii.
Jännä, miten muitten vauvat lakkoilee, mut meidän tyttö aukasee suusa niin nätisti. Eilenkii söi 3 kertaa kiinteitä. Voisimpa siis sanoa, että maidon vaihto ykköseen oli oikea ratkasu.
LS:N tahrasuihke muuten tappaa murkutkii...
Aamulla oli murkut tehny hyökkäyksen kylppäriin ja kodinhoitohuoneeseen. Ja kun en muuta kerenny saada käsiini, niin suihkautimpa sitte sitä. Nyt on raatoja lattia mustanaan... :D :kieh:
 
Huomenta!

Meillä valmistaudutaan nyt lähtöön, äiti ihan pikaseen meinasi tulla toivottaan muille hauskaa lauantaita. :wave:

Susa ei ole pelkoakaan, ettetkö näkisi niitä kuvia. Ne on cd:llä, joten ihan taatusti tulette näkemään. Oli kannessa ainakin aivan mahtava kuva pikku pojusta :p

Mileko :LOL: :LOL: :LOL: Pitääkin muistaa seuraavassa tuote-esittelyssä mainita, että on sekin tullut testattua :LOL: :LOL:
Hyvä, että rasvasta on ollut teille apua. Että et ihan turhaan sitä ostanut.

Mutta nyt me mennään äkkiä syömään puuroa ja sitten menoksi! Nähdään ikeassa joidenkin kanssa ja muut pitäkää hauskaa!
 
LillaStina
Ehottomasti kannattaa lisätä tuo aineen etuihin. Suihke tekee lattian kyl tosi liukkaaks, joten jos joku haluaa kotonaan tanssia, niin kahvinporojen sijaan suihketta lattiaan, niin johan luistaa... :whistle: :LOL:

Sanni muuten heräs tänä aamuna 4.30. Oli niin aurinkoinen ja tyytyväinen tyttö, että eihän tuolle voinu olla ees vihanen. Siivousvauhti saattaa tosin olla vähän hitaanlainen...

Mulla on koneessa jotain häikkää, kun en kerhoihini pääse ollenkaan. Potkasee minut netistä pois kokonaan. Samoin katkoo mesen yhteyksiä ym. Minä tarviin tänne nörtin... :wave:
 
Mileko, meilläkin herättiin jo ennen kukonlaulua. Tossa samoihin aikoihin ku Sanni. Eetu onneks nukahti klo7 mun kainaloon ja on nyt nukkunut jo tunnin, mä en kyllä saanut enää unta.. Vähän dorka olo :/ aamupuurotkin syötiin jo klo6...
 
Mammoliinolla jännittävät hetket :heart:

Vilma-Onni: mullakin odottaisi Liberon paketti Oulun Lindexillä, tänään ajattelin viedä oman lipukkeen jonon jatkoksi. :D

Meillä oli sitten aika mielenkiintoinen viime yö. Poika heräsi tapansa mukaan 01.30 syömään, mutta eipä jatkanutkaan unia syötyään. :/ Sirkutti, liversi, lauleskeli ja kokonaiset kolme tuntia :eek: Kävin välillä kääntämässä vatsalta selälleen, jalkopäästä oikein päin, kääntämässä kylkeä, mutta mikään ei rauhoittanut vauvaa unille uudestaan. Ja mikä tässä on ihmeellisintä on se, että vauva oli hyvin onnellisen ja tyytyväisen kuuloinen, jota se ei päivällä tosiaankaan ole. Päivällähän tuo kitisee lähes kokoajan! Kivahan tuo on että teki äitilleen selväksi sen että vauva on onnellinen! Mutta että pitikö se keskellä yötä alkaa kertomaan kuuluvalla äänellä =) Eipä sen puoleen kun laskin puoli viiden aikaan väsyneen, maailman ihanimman poikavauvan takaisin sänkyyn, annoin suukon poskelle niin ajattelin vain että tämä on meillä onneksi vain yksittäinen yö ja normaalisti meillä nukutaan yöt hyvin. Aamulla oli pientä orastavaa päänsärkyä, mutta alkaa jo helpottaa.

Minä lähden käymään juoksulenkillä ja nyt on sitten kunnolla virtaa kun menkatkin alkoi aamulla :kieh:
 
ÄÄhh, jaksatko sä Katjanna juosta... Mä en jaksais kovinkaan pitkään :headwall: . Äkkiä kyllä matka varmaan pitenis, kun vaan alkais itteensä rääkkään.

Tänään ollut aikaisia lokavauvoja... Mitenkäs Mammoliinon jännitys?!

Ja Mielkolle piti sanoa, että hauskoja kuvia Sannista :) . Tuo eka kuva teki selväksi sen, että meitä ei sinne tarvita mäntyä kaatamaan, Sannikin voi sen homman tehdä :LOL: . Ja hienoa, kun Sanni alkanut taas syömään ja ihokin parempi! Hullua, jos tuollainen maito vaikuttaa niin paljon :eek: . Miks sellasta on alettu tekeen ja oisko syytä nostaa ikärajaa? Onko siinä nyt että puolivuotiaasta vai kuinka?

Hitto, meillä sain isommat hetki sitten pihaan ja eikös heti tapelleet hiekkalaatikolla jostain niin, että vauva heräsi uniltaan :headwall: . Ja mä kun olin aatellut, että hetken touhuilen täällä ihan itekseen |O .

Meen nyt hakemaan sen heränneen... :wave:
 
Rontti: jaksan minä kun päätän jaksaa. Nyt olen juossut kuukauden ajan joka toinen päivä, ihan vaan omaksi ilokseni, en siis laihdutuksen takia. Juoksemisesta tulee äärettömän hyvä olo! Niin ja se piti sanoa sulle aikaisemmin että minusta tuntuu joka kerta Oululaisten tapaamisessa siltä, että Aatun vaatevarasto pitäisi päivittää tämän päivän tasolle :LOL: Raukalla päällä Annin vanhasta äitiyspakkauskesta potkuhousuja jne. En suoraan sanottuna ole jaksanut innostua vaatteista. Muutaman vaatteen olen pojalle ostanut ja ne mitä on saatu muilta lahjaksi on uutta ja muodikasta. Nytkin kun tilasin henkkamaukalta vaatteita niin aivan kauhistuin kuinka paljon olin Annille tilannut ja Aatulla vain muutaman hassun vaatekappaleen :ashamed: Niin ja ne mun bikinit lähti paluu postissa takaisin, niissä oli varmasti jotain vikaa kun näyttivät niin kamalilta mun päällä :LOL:
 
lhs
Tervehdys!

Meillä maisteltiin ensimmäistä kertaa kiinteitä, kun alkaa tuo 6kk olla jo täynnä, ja tytöllä näkyy olevan oikein kova hinku saada maistella muiden eväitä! Kädet ojossa ja kuola suunpielestä valuen katsoo toisten lautasia, suukin reppanalla aukeaa, jos sylissä istuu ja itse syön :p Nyt näkyy olevan aika aloitella =)
No, ilmeet oli kyllä mitä mainioimmat kun sitten oikeasti puuroa suuhunsa sai, tissimaitoa laitoin reilulla kädellä joukkoon, mutta ei kyllä näyttänyt olevan hyvää, oli sen verran hauskat irvistykset :LOL: Ulos sylki melkein kaiken..Noo, tästä se lähtee pikkuhiljaa, pitää vaan alkaa kokeilemaan. Meillähän keskimmäisellä kesti lähemmäs kuukauden ennenkuin hoksasi sen kiinteiden syönnin, ikää oli siis jo 7kk ennenkuin alkoi kunnolla maistumaan, saas nähdä kuin nyt käy :) Noo, minusta tuo tissittely on sen verran kätevä keino ruokkia vauva, että ei kyllä ole vielä kiirettäkään, mutta hiljaa hyvä tulee :D Niin, ja maistoihan tyttönen ensimmäisen kerran maissinaksuakin, se näytti olevan mieleistä!

Mutta siis apua, miten mun pieni vauva on jo ihan kohta 6kk :eek: Mä olen vieläkin ihan pikkuvauvahuuruissa :LOL: :whistle:
 
Oli ihan pakko vähän selventää edellistä kirjoitustani. Joku varmaan ajatteli että kamala millainen äiti kun tytölle ostaa ja pojalle ei. Siis syy miksi en ole tällä hetkellä innostunut Aatun pukemisesta on se, että meillä syöminen on aivan kamalaa sotkemista ja lähes kaikki vaatteet pilalla, roskiin meneviä kunhan poika kasvaa noista yli. Pihinä ihmisenä olen ajatellut että olisi rahan haaskausta tuhlata tähän sottapytty ikään hienompia, muodikkaampia vaatteita. Tykkään siis että vauvat ja lapset on nätistä puettuja ja itsekin sitä teen, mutta en just Aatua tässä vaiheessa kun sormet menee joka kerta suuhun samaan aikaan kun lusikkakin.
 
Vai tuli sulla Katjanna palautettavaa... :LOL: . Kateellisena luin sun juoksua, tohon mä en saa inspistä, vaikka haluisinkin :/ . Ja mun bikinit on niin vanhat, että repee kohta :LOL: , että jos ihan kaikkee en halua ihmisille esitellä, niin sinne pukukoppiin ois joskus tässä pakko suunnistaa :eek: . Miks vaatekaupat ei oo keksinyt kiinteyttäviä peilejä :LOL: :ashamed: ?

Sain tässä taas vikisevän kesken unien heränneen tisuteltua. Jos vielä liinalla mentäs muitten kanssa hetkeks ulos. Maistuu ruoka itellekin paljon paremmalta, kun on ensin happea haukannut :D . Sain yhden vaiheen ompeluissani valmiiks, tuulettaa hän :) . Voi siirtyä seuraavaan :whistle:
 
Huomenta vaan kaikille! Ei kyllà kovin hyvàà huomenta vaikka siihen ainekset olisikin, sain nimittàin kòllòtellà sàngyssà 10 saakka ja mies hoiteli annikaa ja YRITTI syòttàà huonolla menestyksellà :/ En tiedà mikà nyt neitià taas riivaa kun se maito ei mene alas ja jos meneekin niin puolet tulee pukluna pois :( Pari pàivàà sitten annika jo innoistuikin pullosta mutta nyt ollaan taas menossa toiseen suuntaan.. En kyllà olisi kuukausi sitten uskonut ettà huolestunut annikan vàhàisestà maidon juonnista kun se yleensà kelpasi niin hyvin :/

Mammoliino kuinkas kàvi ?? :)

[/b]enkelivauvoista sen verran ettà itse yhtenà iltana eksyin youtubessa katsomaan videon jossa perhe oli menettànyt 6kk ikàisen vauvan :'( Siinà oli niiin kaunis video heistà ja kyllà mulle tuli itku.. En ymmàrrà kuinka tuollaista voi tapahtua ja kuinka siità voi selvità ???

Rontti tuossa mun maidossa luki ettà maito 2 4 kuukaudesta eteenpàin ja samaa olen ihmetellyt màkin, miksi ihmeessà tuommoista maitoa tehdààn jos siità vauvat tulee kipeiksi ?? Sitten 8 kuukaudesta eteenpàin on maito 3 ;) Mulle apteekista sanoivat kun kyselin ettà voiko tuo maito 2 saada masun kipeàksi ettà ei yleensà, mutta ei kuulemma ole edes ns. pakollinen aloittaa tuota 2.. Riippuu lapsen kasvusta ja kehityksestà ONKO SIIHEN TARVETTA.. Tai nàin mà ainakin ymmàrsin asian..

Katjanna kuinkas sà tuon juoksemisen aloitit ? Kun màkin tykkàisin, mutta en oikein tiedà kuinka sità kuntoa voisi ruveta rakentamaan. Tuntuu ettà joka kerta kun olen yrittànyt juosta niin en mene eteenpàin yhtàààn, aina jaksan pienen pàtkàn juosta ja siinà se. Siis jumiudun siihen samaan matkaan..
 
ai niin ja vielà piti kommentoida tuohon [/b]katjannan vaatehommaan.. Eli siis màkin yritàn samaa hommaa, mahdollisimman vàhàn ostella vaatteita kun ei ne kauaa mene neidille, mutta sitten nàen jotain hòmppàà ja se pitàà saada :D Eli ei siinà mun mielestà mitààn pahaa ole vaikket niin vaatteita ostelekkaan, ihan jàrkevààkin se on :)
 
lhs minäki asun täällä pikku kylällä keskellä mettää :D et eipä sitä täälläkään muita äitejä nää..

käytiin isukin kaa kävelee pikku matka kera vaunujen..ja nyt ryvittää niin paljo et tulee keuhkot kohta pihalle..pakko oli käydä kävelemässä ku ei tuo poju suostunu muuten nukkumaan ja kun ei tuo yks pässi voi yksin mennä niiden vaunujen kanssa kuleksimaan,vaikkakin koko matkan niitä työnsi..

mammoliino joko on vaavi tullu?ihanaa...mä sit saan jännätä maanantaina ja sit toisenki kerran saan jännätä täs 2vkon aikana ku toinenki kaveri saa =)
 

Yhteistyössä