LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖPINÄT VKO 15

Toivotaan Mä olen tehnyt niin, että ensin on kasvatettu tän yhden aterian kokoa ja nyt kun menee noin pilttipurkillinen, niin ajattelin ottaa iltaruuan mukaan. Jotain puuroa tms. Mie olen ajatellut sillain, että sitä mukaa lisään ateria kertoja, kun nykyisillä ateria kerroilla menee kunnolla ruokaa (siis enempi kuin 1-2 jääpalakuutiota).
Tällä hetkellä poika syö kerran päivässä bataatti-porkkana-luumu sekoitusta. Ja maistelussa on päärynä ja ruusunmarja, joilla sitten on tarkoitus maustaa puuroja.

Meillä kun on tuo panttaus ongelma, niin kuulin että luumun ja ruusunmarjan lisäksi myös päärynä auttaa kakan tulemisessa :wave: Vihjeenä vain kaikille muillekin, joilla samaa ongelmaa. Ja nyt kun päärynää on pojalle annettu niin tällä viikolla on vaipassa ollut pari kertaa muutakin kuin pissaa :) ja normaalisti, kun meillä voi mennä yli viikko panttaillessa.

Velleistä ja valmispuuroista meitin neuvolatädillä oli semmoinen mielipide, että jos on tähän asti ollut rintamaito lapsi, niin niitä on turha antaa. Ne kun on maidonkorvike-pohjaisia. Että puuron vois ihan hyvin tehdä veteen, varsinkin jos vielä jatkaa imetystä.
 
Dirlittan :hug:
Mekin muutama vuosi sitten lähdimme kesken työpäivän ajamaan 250km päähän, kun sairaalalta tuli soitto, että nyt on miehen isä siinä kunnossa, että läheisiä kehotettiin tulemaan paikalle. Kuolikin samana iltana :'( Oli jo jonkin aikaa ollut sairaalassa. Oli raskas vierailu, kun jo mennessä tiesi, että voi viimeiseksi jäädä.

 
huomenta,ehtiihän tänne nykyään päivälläkin kirjottelemaan,antsa nukkuu päikkyjään jotta jaksaa sit kamunsa kanssa peuhata :D

dirlittan :hug: meil on kans miehen ukki melko huonossa kunnossa..ei oo anttonia kerenny nähä kertaakaan ja nyt on niin kipee ja huono vointinen et ei sairaalaan voida vauvan kanssa mennä..

siis ihan järkkyä miten kauhee vauva kuume mulla on,kamalaa :headwall: koko ajan pyörii vauvat mielessä ja oikein innolla ootan koska pääsen synnyttämään :eek: hullu minä!!!!! :LOL: minähän sanoin synnytyksen jälkeen kätilölle et en ikinä tuu tänne,nii kappas vaan ku on oikee himo sinne itteesä rääkkäämään :LOL:
 
hei taas....laiska oon ollu enkä oo jaksanu ollenkaan palstailla...toivottavasti annatte anteeks :D

dirlittanille iso :hug: tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu :ashamed:

huh...en ees keksi mitään kirjotettavaa....nähäänhän me ny lauantaina joten jutellaan sit sie :D
rattaita tääläki ollaan ostamassa ja tällähetkellä tällaiset pyörii mielessä:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1481

mut palaillaan taas
 
Dirlittanille iso :hug:


Tässäpä Silja lähdössä isin kanssa mummolaan (äidin ei tarvi mennä, äiti on kissa-allerginen :D )


Ja näin meillä nykyään könötellään kyljellään niin kuin isot ihmiset konsanaan

Nyt neiti päiväunille...
 
Dirlattanille :hug: toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy parhain päin!!

Meidän pappa kuoli viime syksynä, sillon tuli sairaalalta soitto, että nyt kannattaa tulla jos tahtoo vielä nähä, kukaan ei ehtinyt vielä paikalle kun sairaalalta tuli jälleen soitto, että pappa kuoli nyt. :'( :'( no hällä on parempi olla nyt :heart:

Mulla on oikeen olan takaa kevättä "rinnassa", me ollaan järkätty olohuone uudelleen ja siivoiltu koloja, viikonloppuna meinasin ottaa yläkerran käsittelyyn, josko pikkuhuoneesta maalais seinät ja kattelis muutenkii niitä romuja että mitä vie kaatsille. Siellä kun on viellä 2.5 vuotta vanhoja muuttolaatikoita purkamatta :kieh: :whistle: :whistle:

Minä ihmettelen, että missähän meijän esteidentutkinta paperit viipyy, pitänee vissiin kilautella maistraattiin päin. :/

Yksäitillä samat harrastukset kun mulla :D mullakii on 1000 palan palapeli levällään tossa pöydällä ja halvattu kun on vaikee |O

Juho on ruvennu harjottelemaan konttaamista, nyt menee eteenpäin niin, että yksi käsi ja molemmat jalat on konttausasennossa ja toinen käsi ryömintäasennossa, hassun näköstä menoa, meinaa ukko vaan turhautua tässä liukkaalla lattialla. mutta eilen anopilla veteli matolla onnessaan. Ei varmaan mee kauaa kun poju menee kontaten etiäpäin :heart:

Jospa jatkas tota palapelin tekemistä kun Juho viellä koisaa pihalla.
 
Mä en ala. Meijän Essi kyllä yrittää ryömiä, mutta Emmalla ei ole aikomustakaan siihin suuntaan, mahallaan ei viihdy kovinkan kauaa. Ja muilla jo kohta kontataan kilpaa. :(

No tosin tytöt ovat vasta oikeastaan puoli vuotiaita, vaikka täyttävätkin jo 7 kk sunnuntaina. Siis hui kamala jo 7 kk, mihin hittoon tämä aika on oikein uponnut ja kadonnut.

Aijoo.....koneella istumiseen ja näpyttelyyn vissiin. :LOL: :LOL:
 
Piituli älä välitä ei tuo Kiiukkakaan minnee meinaa mennä viel aikoihin :D Ja jos veljiin (nuorimpiin tulee) ei eteenpäin mennä tosiaankaan piiiiiitkään aikaa. Daniel taisi olla lähempänä 10kk ennen kuin konttaamaan lähti
 
No ni, neiti tussottaa vaunuissaan...

Semmosta piti tulla vielä vaahtoamaan, että STANA kun menkat on menneet sekasin -7 päivää väliä ja alkoivat taas :eek: :eek: :eek: Ja viime kierrossa sama homma, ovulaation aikoihin pari päivää niukkaa vuotoa, mutta nyt tulee kolmatta päivää ja saavista kaatamalla |O |O |O Onko kellään muulla vastaavaa vaivaa? Pitää kait tässä jo jonnekkin olla yhteydessä... Hiljaa oon kärsiny 8-9 päivää kestävistä runsaista menkoista, mutta tämä on jo vähän liikaa :kieh:
 
Täällä muilla on kevättä rinnassa ja paikat puhtaana. Meilläpäin ei taida olla muuta kuin kevät väsymystä. Mulla olisi tänään lenkkipäivä, mutta virtaa on miinus viis. En ymmärrä miten mulla on veto näin pois. Seuravaksi pitäisi lähteä tekemään kinkku kiusaus valmiiksi ennenkuin neiti kotiutuu päiväkodista, eikä sekään nappaa kyllä niin yhtään. Mulla on tosiii tylsä elämä |O Mitähän piristävää keksisin? Jotenkin lähteminenkään mihinkään tuntuu työläältä tuon kitinäkallen kans.

Mammoliino: ihanan näköinen ja muotitietoinen neiti teillä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Täällä muilla on kevättä rinnassa ja paikat puhtaana. Meilläpäin ei taida olla muuta kuin kevät väsymystä. Mulla olisi tänään lenkkipäivä, mutta virtaa on miinus viis. En ymmärrä miten mulla on veto näin pois. Seuravaksi pitäisi lähteä tekemään kinkku kiusaus valmiiksi ennenkuin neiti kotiutuu päiväkodista, eikä sekään nappaa kyllä niin yhtään. Mulla on tosiii tylsä elämä |O Mitähän piristävää keksisin? Jotenkin lähteminenkään mihinkään tuntuu työläältä tuon kitinäkallen kans.

Mammoliino: ihanan näköinen ja muotitietoinen neiti teillä :heart:
Täällä on kyllä sama ongelma. Virta, mitä vielä kuukausi sitten oli vaikka muille jakaa, on kadonnu johonki :/ Mitään ei jaksais alottaa ja vaikka kuin joka ilta päätän, että huomenna ulkoilen ja teen sitä, tätä ja tuota niin seuraavana päivänä en jaksa tehä mitään :ashamed: Ja oikeesti pitäis kyllä täältä mökistä päästä ulos, alakaa nimittäin pikkuhilijaa tuntua päässä (humina, päänsärky) tämä sisällä istuminen...

Ja ei koo ihana tuo "Tilli" (lyhennys tillukasta ja nykyään neidin kutsumanimi :D ). Ja esim. nuo "muodikkaat" kengät on mun vanhat :LOL: Mutta Tilli kiittää kehuista :heart:
 
Kävin vissiin nälkäisenä kaupassa :ashamed: Kasseista löytyi kotona jalapenociapattaa, caesarsalaattia, limsaa, sipsejä ja suklaata. Sekä Essille puuroa ja hedelmäsoseita :ashamed: Siis jonku muun on pitäny varmasti pakata mun kassit kaupassa |O |O
 
Kiitos taas kovasti niille jotka kuvan vaivautuivat laittamaan :)

Tuosta valkosuklaa-vadelmakakusta tuli mulle kyllà kieli pitkàlle ja kuola rupesi valumaan :p taidanpa yrittàà tehdà tuollaisen, mutta vadelman sijaan mansikkaa kun tààllà tuskin vattua lòytyy :/ Eli kiitos tuon ohjeen annostakin! =)

Mà olen nyt niiiin innoissani noista kastajaisista vaikka en aluksi niin vàlittànytkààn, siis kaste on tàrkeà mutta ei niin juhlat... mutta mutta nyt mulla on vaikka mità suunnitelmia :D

Mà ostin annikalle ekaa kertaa nyt oikeaa riisià ja pastaa,joka on tehty 5 kk ylòspàin :) En tiedà lòytyykò suomessa vastaavaa mutta itse en kyllà ollut enemmin nàhnyt noita :) Pastatkin ovat niiiiiiin pienià ettà pinsetillà saisi noukkia niità :D

Mà taisin kuulkaas innostua liikaa tuosta kantorepusta.. 2 pàivàà on kannellu tenavaa siinà ja nyt niskat ja ylàselkà niin jumakauta kipeinà :( Tuntuu ettà oikein selkàrankakin ihan sàpàleinà.. Mutta kun mà annikaa siinà kantelin niin en ihan oikeasti tuntenut mitààn kipua tai muuta, sen takia mà sità veinkin siinà :ashamed: Idiootti minà :headwall: Hissukseenhan se kantelu piti aloittaa, ei yhtàkkià.. :headwall:

Dirlittanille :hug: ja voimia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Kävin vissiin nälkäisenä kaupassa :ashamed: Kasseista löytyi kotona jalapenociapattaa, caesarsalaattia, limsaa, sipsejä ja suklaata. Sekä Essille puuroa ja hedelmäsoseita :ashamed: Siis jonku muun on pitäny varmasti pakata mun kassit kaupassa |O |O
Eli siis sinä käyt samassa kaupassa kun meidän isi (siis mun mies) :D Hänkin aina sanoo sitä, että ne vaan jostain tuli ne herkut sinne kassiin :LOL:
 
Moi

Kiitos kaikille haleista, niitä nyt todella tarvitsen
:'(
Jos ei jaksa kuunnella murheita, kannattaa hypätä tässä kohtaa yli..

Eli tulin juuri sieltä sairaalalta, Eemi oli mulla mukana.
Minä ukkia paijailin ja koitin kertoa että kuinka kovin ja paljon rakastan. Vaikka kaipa tuo sen tiesi, ainakin toivon niin. En tiedä miten paljon ukki enää kuuli, lääkäri sanoi että ei kuule, mutta kosketuksen aistii.
Aamulla oli vielä ollut tajuissaan, nyt ei enää juurikaan.
Ja lääkäri sanoi että mitään ei voi enää tehdä, nyt vaan hoidetaan enää kipuja jos niitä tulee. Eilen aamulla kun se aivoinfarkti tuli, sanottiin että hyvältä näyttää, ja ukki oli koko ajan tajuissaan, ja sai jopa sitä halvaantunutta kättä jo liikkumaan. Mutta sitten kaikki kääntyikin näin.
Kyse on enää 1-2 päivästä. En tiedä oliko tämä nyt sitten viimeinen kerta kun ukin näin.
Voi että tämä voi olla raskasta! Ja pahinta oli se mummin suru ja tuska.
Eetu ja Ida on tosi allapäin, meillä on ukki ollut aina reipas ja leikkisä, onni on ollut se että Eetu ja Ida on saanut isoukin joka voi hyvin ja on hauska ja leikkisä ja kaikinpuolin aivan upea ihminen.
En ole kyllä valmis luopumaan, en sitten millään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
MaMa, saitko Ilonalle uudet rattaat? mä aloin miettimään että eikös teillä jo yhdet oleet? ainakin siellä ekassa tapaamisessa Ilona oli rattaiden kyydissä.
Monetko sulla jo on? :D
No meillä on nyt Emmaljungan yhdistelmät, carenan KAHDET matkarattaat :ashamed: Nää viimesimmät vaan on hieman tukevampaa tekoa, isopyöräiset ja siten käytännöllisemmät myös huonommalla kelillä...ja käytetyt ostin..

Neuvolassa käyty 5kk tarkastuksessa ja mitat oli 7790/69/43,5 painoa ei ollut tullu kuin 180g/kk eli paino laskussa, mutta ei tuo neuvolatäti huolissaan ollut kun tyttö on tyytyväinen ja nukkuu sen 10-12 tuntia yössä yhtäkyytiä niin tuskin nälkää näkee... Mutta meillä on lupa alkaa syödä lihaa ja puuroja jo aloitettujen vihannessoseiden lisäksi. Rokotuksen typy sai muttei huomannut edes mitään..6kk:n iässä on sitten se ryhmäneuvola, valittiin se niin näkee Ilonakin ikätovereitaan ja jos vaikka näkis huonekaveria kysiltä (sai tytön samana yönä ) kun asustelee samassa kunnassa mutta tuolla pitäjillä... Ja näyttäähän tuo pituuskasvukin tasaantuneen :D minä jo kauhulla ajattelin että niinkö kaikki kesää varten haalitut mekot ja muut hellevaatteet jäävät pieneksi ennen kesää, mutta jospa se tästä...

Dirlittanille :hug:
 
No niin sainhan minä jotain aikaiseksi. Aatulle keitin, peruna-porkkana-bataatti sössöä ja muille tein sen kinkku kiusauksen. Mulla tuli tuossa yksi ahaa-elämys ku meidän kaikki jääpala kuutiot oli pakkasessa käytössä eikä ollut pojan ruoille yhtään tyhjänä. Hoksasin että pakastan Aatun ruoat tupperin silikoni vuokiin =) Oli muuten paljon parempi annos kokokin tuollaiselle isomalle vauvalle ja nyt noille tuli käyttöäkin, kun ovat kaapin perällä olleet ihan käyttämättöminä :D hyvä minä!

Mies lähti ensin lenkille ja sen jälkeen lähden minä juoksemaan :p Tuli äsken H&M: n pakettikin ja täytyy tunnustuu rehellisesti, että voi kiesus mikä runko mulla on ku vetäsin uudet bikinit päälle :ashamed: Siis kauttaaltaan täynnä selluliitti pahkuraa, iso maha edessä ja takapuoli pullollaan takana |O |O :eek: :eek: Ei kovin mieltä ylentävä näky vaikka mies kyllä kehui bikini kokonaisuutta hyvännäköiseksi.

Dirlittan :hug: :'(
 
dirlittan :hug: , minä hyvästelin ukkini vajaa vuosi sitten. kyllä mummolta särkyi sydän totaalisesti...voihan sen arvata kun ikänsä yhdessä olleet.

tänne ei uutta.....mun äiti muuttaa parin kilometrin päähän meistä,jokohan rupeis käyttään lapsenhoitopalveluita :D ? siis anoppihan kyllä asuu naapurissa mutta vielä en ole hänelle pitkäksi aikaa poikaa antanu,en tiijä miks, mut mielummin pyydän apua omalta äitiltä :| .

nyt on maisteltu porkkanaperunasosetta parina päivänä,saas nähä miten vaikuttaa tuohon pojan massuun,ihan hyvin ainakin maistu,ei työntäny yhtään takasi! kovasti tahtoisin jo kiinteät kehiin----edes yksi kunnon ateria ja vaikka se puuro----niin josko ne yöt siitä paranisi ;) ! kovasti sitä vaan jaksaa olla optimistinen tyyliin jospa sitten ensiyönä vaikka nukuttas kunnolla :D ! no viimeyökin mentiin vaan kahdella syötöllä,mutta mä oon jo kroonisesti väsyny,tähän ei auta kun yhtäjaksoiset yöunet sitten joskus......
 

Yhteistyössä